성공적으로 메디컬 인포그래픽을 만드는 열두 가지 팁(Med Teach, 2021)
Twelve tips to make successful medical infographics
Sergio Hernandez-Sancheza , Victor Moreno-Pereza, Jonatan Garcia-Camposb , Javier Marco-Lledob, Eva Maria Navarrete-Mu~noza and Carlos Lozano-Quijadaa 

 

소개
Introduction

인포그래픽은 데이터나 개념을 대상에게 명확하고 간결하게 전달하기 위해 시각적 요소를 사용하여 정보를 그래픽으로 묘사하는 시각적 커뮤니케이션 도구입니다(Lankow 외. 2012). 그래픽과 텍스트가 결합된 데이터 시각화는 정보를 이해하기 쉽게 만들고 복잡한 개념을 접근 가능하고 재미있는 방식으로 전달할 수 있는 훌륭한 방법이 되었습니다(McCrorie et al. 2016).  
Infographic is a visual communication tool for depicting information graphically by using visual elements to communicate data or concepts clearly and concisely to a targeted audience (Lankow et al. 2012). A data-visualisation combination of graphics and text makes information easy to understand and have become an excellent way to communicate complex concepts in an accessible and even entertaining manner (McCrorie et al. 2016).

인포그래픽은 다양한 주제(인구통계, 사회경제학 등)를 다루는 핵심 메시지를 전달하는 데 사용되며, 점점 더 의료와 관련된 많은 측면을 다루는 데 사용되고 있습니다(Matrix and Hodson 2014). 인포그래픽은 환자와 의료 전문가에게 건강 메시지를 전달할 수 있는 매력적인 전략으로 간주됩니다(Scott 외. 2016; Stonbraker 외. 2019). 
Infographics are used to communicate key messages covering a wide range of topics, (demographics, socioeconomics, etc.) and increasingly, many aspects related to health care (Matrix and Hodson 2014). These are considered an attractive strategy for conveying health messages to patients and healthcare professionals (Scott et al. 2016; Stonbraker et al. 2019).

인포그래픽은 과학 논문을 보완하고 가치를 더하기 위해 의학 교육과 연구 보급에서 적극적인 학습 전략으로 점점 더 많이 사용되고 있습니다(Ibrahim 외. 2017; Shanks 외. 2017). 교육 도구로서 인포그래픽은 학부 의대생에게 혁신적이고 동기를 부여하는 전략으로, 제작 시 능동적이고 심층적인 학습을 촉진하고 복잡한 정보를 요약하여 볼 때 인지 부하를 최소화할 수 있습니다(Matrix and Hodson 2014; Shanks 등. 2017). 
Infographics are increasingly being used as an active learning strategy in medical education and in research dissemination to complement and add value to scientific papers (Ibrahim et al. 2017; Shanks et al. 2017). As a teaching tool, infographics are an innovative and motivating strategy for undergraduate medical students, that is, to promote active and deep learning when created and to summarise complex information that minimises the cognitive load when viewed (Matrix and Hodson 2014; Shanks et al. 2017).

인포그래픽을 통해 얻은 정보는 텍스트만으로 얻은 정보보다 더 오래 기억될 가능성이 높으며(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 등 2017), 환자 교육에 활용하면 장기적으로 약물 요법 순응도를 높이는 데 효과적인 것으로 나타났습니다(Ebrahimabadi 외. 2019). 
Information from infographics is more likely to be retained than that from text alone (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. 2017), and for patient education has shown to be effective in improving adherence to medication regimens in the long term (Ebrahimabadi et al. 2019)

인포그래픽은 연구 결과를 간결하고 시각적으로 매력적인 방식으로 보여줄 수 있습니다. 이를 통해 임상의들 사이에서 연구 결과에 대한 인식과 전파를 높일 수 있습니다(이브라힘 외. 2017; 마틴 외. 2019). 점점 더 많은 과학 저널에서 저자에게 원고의 그래픽 요약본을 제출하도록 요청하고 있습니다. 이러한 정보 제공 매체는 독자의 선호도가 높고 초록 검토 시 인지 부하가 적은 것과 관련이 있습니다(Martin 외. 2019). 또한 소셜 미디어에서 인포그래픽을 통해 홍보된 연구 논문은 '알트메트릭' 점수와 초록 조회 수가 증가한 것으로 나타났습니다(Huang et al. 2018). 영국의학저널과 같은 일부 저명한 출판사에는 이미 인포그래픽 섹션이 있습니다. 

Infographics can show research findings in a concise and visually appealing manner. By so doing, they also increase awareness and dissemination of the research findings among clinicians (Ibrahim et al. 2017; Martin et al. 2019). An increasing number of scientific journals request that authors submit graphic summaries of their manuscripts. This medium for presenting information has been associated with a higher reader preference and a lower cognitive load during an abstract review (Martin et al. 2019). Moreover, research papers promoted through infographics on social media have been associated with increased ‘Altmetric’ scores and the number of abstract views (Huang et al. 2018). Some prestigious publishers, such as the British Medical Journal, already have an infographics section (https://www-bmj-com-ssl.access.hanyang.ac.kr:8443/infographics).

현재 여러 기관과 보건 단체에서 웹사이트에 인포그래픽 섹션을 만들어 콘텐츠를 배포하고 있습니다. 세계 보건 기구, 미국 공중 보건 협회 또는 질병 통제 및 예방 센터 등이 대표적인 예입니다. 
Different institutions and health organizations currently have an infographics section on their websites to disseminate content. Some relevant examples are the World Health Organization (https://www.who.int/mediacentre/infographic/en), the American Public Health Association (https://www.apha.org/news-and-media/multimedia/infographics) or the Centers for Disease Control and Prevention (https://www.cdc.gov/globalhealth/infographics/default.html).

잘 만들어진 인포그래픽의 핵심 메시지를 포착하는 데는 몇 초밖에 걸리지 않습니다. 그러나 디자인 과정에는 훨씬 더 많은 시간과 노력이 필요합니다(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Simpson 외. 2017). 그렇다면 무엇이 좋은 인포그래픽을 만들까요? 인포그래픽을 제작할 때 핵심 요소를 파악하는 것은 인포그래픽의 목적을 달성하고 성공적으로 배포하는 데 필수적입니다. 이러한 이유로 이 작업의 목적은 인포그래픽의 제작, 디자인 및 배포에 있어 기본적인 요소를 12가지 팁을 통해 보여주는 것입니다. 이 12가지 팁을 수행하기 위해 건강 또는 의료, 인포그래픽 또는 인포그래픽이라는 단어를 사용하여 Pubmed 데이터베이스에 포함된 논문 정보를 찾습니다. 또한 책과 블로그 등 다른 출처를 참고하고 이 문헌 검토와 경험을 바탕으로 12가지 팁을 제공합니다. 
Capturing the key message of a well-made infographic should take only a few seconds. However, the process of design takes much more time and effort (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Simpson, et al. 2017). So, what makes a good infographic? Knowing the key elements in its preparation is essential for achieving the objective with which it is conceived and for disseminating it successfully. For this reason, the aim of this work is to show by 12 tips those fundamental elements in its creation, design, and dissemination. To perform these 12 tips we look for information of papers included in the Pubmed database using the words health or medical and infographics or infography. Besides, we consult other sources as book and blogs and we provide twelve tips based on this literature review and our experience.

팁 1 타겟 고객을 정의하세요: 그들의 선호도를 파악하고 영향력을 확보하세요
Tip 1

Define the target audience: Know their preferences, and gain impact

인포그래픽을 제안하기 위한 첫 번째 단계는 인포그래픽이 도달하고자 하는 대상을 명확히 하는 것입니다(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 외. 2017). 인포그래픽의 접근 방식은 대상 고객과 관련된 연령(어린이, 청소년, 성인 또는 노인), 역할(환자, 전문가, 간병인, 학생) 또는 교육 수준과 같은 요인에 따라 달라질 수 있습니다(Kibar and Akkoyunlu 2017). 
A first step towards proposing an infographic is to be clear whom it is intended to reach (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. 2017). The approach of the infographic will vary, depending on factors, such as age (kids, young population, adult or elders), role (patients, professionals, caregivers, students), or educational level (Kibar and Akkoyunlu 2017) related to the target audience.

따라서 타겟 고객을 이해하는 것은 인포그래픽을 배포하기 위한 색상, 이미지, 공간 구성 또는 커뮤니케이션 채널과 같은 후속 디자인 요소를 선택하는 데 중요한 요소입니다(Arcia et al. 2016; Wansink and Robbins 2016). 따라서 디자인 초기부터 인포그래픽 최종 사용자의 의견을 고려하는 것이 바람직하며, 이는 추후 인포그래픽의 수용성을 높일 수 있기 때문입니다(Atenstaedt 2019). 
Therefore, understanding the target audience is a factor that is crucial for choosing the subsequent design elements, such as the colours, images, spatial organisation, or the communication channel to disseminate the infographics (Arcia et al. 2016; Wansink and Robbins 2016). For this reason, it would be desirable to take into account, from the beginning of the design, the opinion of the infographics end users as this can increase the subsequent receptivity of the infographics (Atenstaedt 2019).

또한 인포그래픽은 타겟 청중의 특정 선호도와 요구를 충족시켜야 합니다(Hamaguchi 외. 2020; Stonbraker 2020). 연구 결과를 발표할 때 Crick과 Hartling(2015)은 인포그래픽이 청중을 위해 과학적 결과를 요약하는 데는 미학적으로 매력적이지만, 비판적 평가 형식이 더 이해하기 쉬운 것으로 간주된다는 사실을 발견했습니다. 따라서 인포그래픽은 대상 집단에 호소력이 있으며, 인포그래픽이 누구를 위한 것인지 이해하는 것부터 시작해야 합니다(Harrison 외. 2015). 
In addition, infographics need to cater to specific preferences and needs of their target audiences (Hamaguchi et al. 2020; Stonbraker 2020). For the presentation of research results, Crick and Hartling (2015) found that infographics were considered aesthetically appealing for summarising scientific results for an audience, but critical appraisal formats were considered to be more comprehensible. Therefore, an infographic does appeal to the target population and begins with an understanding of who it is for (Harrison et al. 2015).

팁 2 인포그래픽의 목적 설정
Tip 2

Set the purpose of the infographics

성공적인 인포그래픽을 개발하려면 작성자가 전달하고자 하는 메시지가 무엇인지 명확해야 합니다(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 외. 2017). 하나의 명확한 학습 목표에 초점을 맞추는 것이 좋습니다(Dunlap and Lowenthal 2016). 목표에 따라 인포그래픽 유형은 내러티브형, 탐색형 또는 혼합형 중 하나를 고려해야 합니다(Lankow 2012).

  • 탐색형 인포그래픽교육 및 연구 목적으로 자주 사용되며 객관적인 정보를 명확하게 제공합니다. 데이터를 나타내는 요소만 사용한 미니멀한 디자인이 특징입니다.
  • 내러티브 인포그래픽정보를 제공하고 재미를 주는 매력적인 비주얼을 사용하거나 감정을 불러일으켜 시청자의 의견을 이끌어내려고 합니다. 

To develop a successful infographic, the author must be clear about what he or she wants to communicate (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. 2017). It is recommended that the focus be a single clear learning objective (Dunlap and Lowenthal 2016). Depending on the objective, the type of infographic should be considered: narrative, explorative, or mixed (Lankow 2012). An explorative infographic is frequently used for educational and research purposes, clearly providing objective information. A minimalistic design with only elements that represent data is characteristic. Narrative infographic seeks to sway the opinion of the viewer by using engaging visuals that inform and entertain, and even by trying to evoke emotion.

예를 들어, 'how-to' 인포그래픽은 일반적으로 특정 절차를 수행하는 방법에 대한 정보를 검색하는 사용자에게 호평을 받습니다(Arcia 외. 2019). 연구 및 임상 환경에서는 특정 방법론, 기술 절차 또는 치료적 개입을 시각적인 방식으로 설명하고 공유하는 데 도움이 될 수 있습니다(Ibrahim 외. 2017; Hsiao 외. 2019).
For example, ‘how-to’ infographics are usually well received by users who are searching for information about how to perform some procedure (Arcia et al. 2019). In research and clinical settings, it may help explain and share specific methodologies, technical procedures, or therapeutic interventions in a visual way (Ibrahim et al. 2017; Hsiao et al. 2019).

팁 3 청중의 관심을 끌고 지속시킬 수 있는 매력적인 제목을 생각해 보세요.
Tip 3

Think of a compelling title to attract and sustain the audience’s attention

인포그래픽을 처음 보는 몇 초 동안은 청중의 관심을 끌기 위해 필수적입니다(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 외. 2017). 이 과정에서 독자의 시선을 사로잡는 한 가지 목적은 일반적으로 인포그래픽의 제목입니다(Majooni 외. 2018). 가장 강력한 회상 예측 변수 중 하나로 설명되는 액션 지향적 제목은 인포그래픽을 기억에 남고 설득력 있게 만드는 것으로 보입니다(Wansink and Robbins 2016). 청중의 관심을 빠르게 불러일으키기 위해 제목에 강력하고 영향력 있는 단어를 몇 개 사용하는 것이 좋습니다(Quispel 외. 2018). 목적을 설명하고 청중의 호기심을 자극하기 위해 더 암시적인 부제를 사용할 수 있으므로 정교한 제목을 가질 필요는 없습니다.  
The first few seconds of viewing an infographic are essential to attract the attention of the audience (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. 2017). In this process, one objective of the reader’s gaze is usually the title of the infographic (Majooni et al. 2018). Action-oriented titles, described as one of the most robust predictors of recall, seem to make infographics memorable and compelling (Wansink and Robbins 2016). It is recommended that a few powerful and impactful words be used in the title to arouse the audience’s interest quickly (Quispel et al. 2018). It is not necessary to have an elaborate title because a more suggestive subtitle can be used to explain the objective and stimulate the audience’s curiosity.

예를 들어, 과학 연구에서 가장 영향력 있는 연구 결과 또는 실제 적용(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 등 2017; Balkac and Ergun 2018; Huang 등 2018) 또는 환자 교육, 질병 자가 관리 또는 예방 능력(Arcia 등 2019; Stonbraker 등 2019) 등이 이에 해당할 수 있습니다. 
In scientific research, for example, this could be the most impactful finding or practical application of the study (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. 2017; Balkac and Ergun 2018; Huang et al. 2018) or of patient education, an ability to self-manage or prevent a disease (Arcia et al. 2019; Stonbraker et al. 2019).

팁 4 '요점을 바로 잡으세요': 투명성 확보
Tip 4

‘Get straight to the point’: Be transparent


인포그래픽은 복잡한 아이디어나 데이터를 간단한 그래픽 스토리로 변환하여 청중에게 정보를 제공하고 교육하는 것을 목표로 합니다(Martin 외. 2019). 따라서 단순하고 시각적으로 강력한 메시지를 사용하는 것이 필수적입니다. (Arcia 외. 2016). 콘텐츠 디자인에 있어 최소한의 접근 방식은 주의가 분산되는 것을 피하기 위해 선호됩니다(Quispel 외. 2018). 
An infographic aims to transform complex ideas or data into simple graphic stories to inform and educate the audience (Martin et al. 2019). For this reason, it is essential to use simple and visually powerful messages. (Arcia et al. 2016). A minimalistic approach in the design of the content is preferred to avoid scattered attention (Quispel et al. 2018).

명확하게 말하면, 인포그래픽은 적절한 언어를 사용하고, 짧은 문장을 활용하며, 긴 단락을 피해야 합니다(Royal and Erdmann 2018). 환자 교육용 인포그래픽에서 기술 및 의학 전문 용어는 일반 독자의 가독성 수준을 높이는 경향이 있으므로 피하는 것이 좋습니다(Oliffe 외. 2019). 
To be clear, infographics should include adapted language, utilise short sentences, and avoid long paragraphs (Royal and Erdmann 2018). It is advisable to avoid technical and medical jargon in the infographics for patient education because such language tends to raise the readability level out of the range of the average reader (Oliffe et al. 2019).

팁 5 스토리텔링이 핵심
Tip 5

Storytelling is key

인포그래픽 제작에는 단순한 이미지와 텍스트의 편집 이상의 것이 포함됩니다(McCrorie 외. 2016). 인포그래픽에 내러티브를 통합하여 미리 정의된 스크립트에 대한 독자의 관심을 유지하는 것이 중요합니다. 시작과 끝이 명확하면 독자가 작성자가 의도한 순서대로 정보를 처리할 수 있으므로 청중이 핵심 메시지를 이해하는 데 도움이 됩니다(Botsis 외. 2020). 연구 결과를 전달할 때 Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 등(2017)은 정보, 선, 화살표 또는 기타 시각적 요소의 '노드'를 사용하여 청중을 인포그래픽으로 안내하고 연구 스토리의 다른 섹션을 연관시키는 것을 고려할 것을 권장했습니다. 
Making an infographic involves more than a mere compilation of images and text (McCrorie et al. 2016). It is important to incorporate a narrative into the infographics to sustain the reader’s attention on a predefined script. Having a clear start and end ensures that the reader processes the information in the order in which the author intends, thus helping the audience understand the key messages (Botsis et al. 2020). In the case of communicating research results, Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. (2017) recommended considering the use of ‘nodes’ of information, lines, arrows, or other visual elements to guide the audience through the infographic and to relate different sections in the research story.

환자를 위한 교육용 인포그래픽의 경우, 중심 스토리의 존재가 특히 중요한데, 이는 환자가 행동을 취하거나 건강 관련 행동을 바꾸도록 유도하는 데 도움이 되기 때문입니다(Arcia 외. 2019). 
In the case of educational infographics for patients, the existence of a central storyline is especially important since it facilitates inducing them to take action or even to change their health-related behaviour (Arcia et al. 2019).

마지막으로, 인포그래픽의 스토리와 메시지는 신뢰할 수 있어야 합니다. 따라서 사용 된 참조 및 리소스를 인용하는 것은 필수입니다 (Shanks et al. 2017). 청중은 제시된 데이터(텍스트, 차트 및 그림)의 출처를 알아야 하며, 이는 제시된 정보에 대한 신뢰도를 높이는 것과 관련이 있습니다(Wilkinson 외. 2016).
Finally, the story and messages behind the infographics must be credible. Therefore, citing the used references and resources is mandatory (Shanks et al. 2017). The audience must know the origin of the presented data (text, charts, and figures), which has been related to greater confinement to the information presented (Wilkinson et al. 2016).

 

팁 6 주요 아이디어를 강조할 수 있는 방법 찾기 
Tip 6

Find a way to highlight the main ideas

인포그래픽은 청중이 제시된 정보를 이해할 때 효과적입니다(Lankow 외. 2012). 따라서 인포그래픽의 관련 구성 요소의 크기를 늘리고, 눈에 띄는 색상을 사용하고, 앞서 언급한 대로 인포그래픽에 매력적인 제목을 붙이는 등 핵심 메시지를 강조해야 합니다(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 등, 2017; Wansink and Robbins 2016).
Infographic works if the audience understands the information presented (Lankow et al. 2012). Therefore, key messages must be emphasised, for example, by increasing the size of the relevant components of the infographics, by using striking colours and by giving the infographic a compelling title as mentioned before (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. 2017; Wansink and Robbins 2016).

저자가 과학적 데이터를 배포하려는 경우, 인포그래픽은 전체 연구 논문을 담는 캔버스가 아니라 연구에 대한 시각적 요약을 제공하는 데 사용해야 합니다(Hsiao 외. 2019). 텍스트는 간결해야 하며 시각적으로 제시된 측면을 강화할 뿐만 아니라 명확성을 제공하는 역할을 해야 합니다(Balkac and Ergun 2018). 
When the author seeks to disseminate scientific data, infographics should be used to provide a visual summary of the research rather than as a canvas on which to dump the full research paper (Hsiao et al. 2019). The text should be brief and serve to provide clarity as well as to reinforce the aspects that are presented visually (Balkac and Ergun 2018).

핵심 메시지가 그래픽으로 제대로 표현되었는지 평가하는 한 가지 방법은 '텍스트 없음 테스트'를 적용하는 것입니다. 즉, 인포그래픽에서 텍스트를 제거하고 스토리를 이해했는지 평가하는 것입니다. 따라서 이 테스트는 시각적 요소의 관련성을 테스트하는 것입니다(Burgio and Moretti 2017). 
One way to assess whether the key messages are properly represented graphically is to apply the ‘no text test’, that is, remove the text from the infographic and assess whether the story is understood. It is, therefore, a test of the relevance of the visual elements (Burgio and Moretti 2017).

새로운 인포그래픽 디자인을 시작할 때 화가 한스 호프만의 '불필요한 것을 제거하여 필요한 것이 말할 수 있도록 하라'는 말을 기억하는 것이 유용합니다. 
When starting the design of a new infographic it is useful to remember the quotation from painter Hans Hoffman: ‘Eliminate the unnecessary so the necessary can speak’.

팁 7 인포그래픽 초안 작성
Tip 7

Draft the infographic

인포그래픽의 초안은 종이에 펜으로 작성하여 창의력을 발휘할 수 있도록 하는 것이 좋습니다(Khoury 외. 2019). 디지털 사본으로 작업하기 전에 다양한 디자인 구성, 개념 및 그 관계를 고려하고 시각적 요소(유형, 위치, 크기 등)의 사용을 계획할 수 있습니다(Shanks 외. 2017). 인포그래픽의 모든 항목은 의미 있는 정보를 전달해야 합니다(Stones and Gent 2015). 다른 성공적인 인포그래픽을 보면서 아이디어를 얻을 수 있습니다.  
It is recommended that a draft of the infographic be made with a pen on a sheet of paper, allowing creativity flow (Khoury et al. 2019). Different design configurations, concepts, and their relationships may be considered, and the use of visual elements (type, position, sizes, etc.) may be planned before working with a digital copy (Shanks et al. 2017). Every item on an infographic should convey meaningful information (Stones and Gent 2015). It is possible to get ideas by looking at other successful infographics.

초안을 작성하는 동안 모양은 중요하지 않습니다. 우선 순위는 아이디어를 개괄하고 제시 할 주제와 주제를 구성하는 것입니다. 그러나 '외형적인 장식은 근본적인 콘텐츠 부족을 결코 구제할 수 없다'고 강조한 Tufte(2006)의 말을 기억할 필요가 있습니다. '적은 것이 더 많다'는 개념은 모든 디자인을 공유 가능하게 만드는 데 이상적입니다. 작은 용기에 많은 양의 정보를 담으려면 대화 중 휴식을 나타내는 데 사용할 수 있으므로 전략적인 공백은 필수입니다(2018년 11월 15일 K Tombok이 Easy.ly에 게시한 글): 인포그래픽 디자인 및 데이터 시각화의 공백: 예, 아니오?). 
During the drafting, the appearance does not matter. The priority is to outline the ideas and organise the themes and topics that will be presented. However, it is worth remembering Tufte (2006) who emphasised that ‘cosmetic decoration will never salvage an underlying lack of content’. The ‘less is more’ concept is ideal for making any design shareable. For a large amount of information in a small container, strategic white spaces are mandatory since they can be used to represent breaks during a conversation (15 November 2018 posting by K Tombok to Easy.ly: White space in Infographics Design and Data Vizualization: Yay or Nay?).

팁 8 그래픽 디자인의 기본 원칙을 따르세요
Tip 8

Follow the basic principles of graphic design

인포그래픽을 디자인하는 것은 즐겁고 창의적인 과정이지만, 좋은 최종 결과를 얻으려면 몇 가지 기본 디자인 권장 사항을 따라야 합니다(Abilock and Williams 2014). 시각적 요소로 좋은 첫인상을 남기려면 청중의 시선을 사로잡고 유지하는 것이 필수적입니다(Harrison 외. 2015). 스톤스와 젠트(Stones and Gent, 2015)가 발간한 '공중 보건 인포그래픽 디자인 매뉴얼의 원칙'이라는 제목의 가이드를 읽어보는 것을 적극 권장합니다. 
Although designing an infographic is an enjoyable and creative process, some basic design recommendations should be followed to achieve a good final result (Abilock and Williams 2014). To achieve a good first impression with visuals is essential to catch and keep the attention of the audience (Harrison et al. 2015). We strongly recommend reading the guide titled ‘Principles of Public Health Infographic Design Manual’ published by Stones and Gent (2015).

인포그래픽 초안이 준비되면 사용자 친화적인 여러 온라인 도구(Piktochart, Canva, Vengage, Genial.ly, Easel.ly, Visual.ly 등)를 사용하여 공식적인 인포그래픽 템플릿으로 변환할 수 있습니다(Wright 2016). 결과를 최적화할 수 있는 전문 그래픽 디자이너와의 협업은 항상 고려해야 합니다(Burgio and Moretti 2017; Khoury et al. 2019). 다음은 인포그래픽을 디자인할 때 고려해야 할 몇 가지 기본적인 디자인 측면입니다: 

When the infographic draft is ready, there are available several user-friendly online tools (Piktochart, Canva, Venggage, Genial.ly, Easel.ly, Visual.ly, among others) that may be used to transform it into a formal infographic template (Wright 2016). The collaboration with a professional graphic designer who can optimize the result should always be considered (Burgio and Moretti 2017; Khoury et al. 2019). The following are some fundamental design aspects to consider when designing an infographic:

  • 글꼴. 두세 가지 이상의 서로 다른 유형의 글꼴을 사용하지 않는 것이 좋습니다(Kibar and Akkoyunlu 2017). 사용되는 배경색에 따라 글꼴 색상을 선택하고 디자인 전체에 일관성을 유지하세요.
    Fonts. It is recommended that not more than two or three different types of fonts be used (Kibar and Akkoyunlu 2017). Choose a font colour based on the background colour being used and be consistent throughout the design.
  • 그래픽 및 차트. 데시몬과 던컨(1995)은 사람들은 한 번에 시각 자료의 한 부분에만 주의를 기울일 수 있으며, 여러 요소가 있으면 주의 집중 시간이 상당히 줄어든다고 말했습니다. 전달하고자 하는 내용에 따라 그래픽을 신중하게 선택해야 합니다(스톤브레이커 외. 2020). 예를 들어, 사건의 시간 순서를 나타내는 타임라인, 그룹화 관계를 보여주는 클러스터(예: 벤 다이어그램), 비교와 대조가 작성자의 의도인 경우 막대형 차트 등이 있습니다. 스톤브레이커 등(2019)의 연구에 따르면 인포그래픽 형태의 건강 통계를 받은 환자가 자신의 질환 위험을 정확하게 예측하고 다음 단계에 대한 중요한 결정을 내릴 확률이 2.84배 높았습니다.
    Graphics and charts. Desimone and Duncan (1995) stated that people can only pay attention to one part of the visuals at a time, and having multiple elements considerably reduces the attention span. The graphics should be carefully chosen based on what is intended to be communicated (Stonbraker et al. 2020). For example, timeline for the chronological sequence of events; cluster (e.g. a Venn diagram) to show grouping relationships, or a bar chart when comparison and contrast is the author’s intention. Stonbraker et al. (2019) found that patients who received health statistics in infographic form were 2.84 times more likely to estimate the risk of their conditions accurately and make important decisions about their next steps.
  • 이미지 및 그림. 이미지는 인포그래픽의 기본 요소입니다(Khoury 외. 2019). 시각적 요소는 청중의 시선을 사로잡고 이해도와 암기력을 높일 수 있습니다(Brigham 2016).
    Images and figures. Images are a fundamental element of infographics (Khoury et al. 2019). Visual elements can grab an audience’s attention and even increase comprehension and memorisation (Brigham 2016).

시각적 초록과 관련된 과학 논문은 텍스트만 있는 초록으로 출판된 논문보다 열람 가능성이 3배 더 높으며, 심지어 해당 논문이 출판된 저널의 알트메트릭 점수 및 초록 조회수 증가와도 관련이 있다는 보고가 있습니다(Thoma et al. 2018). 모든 시각적 요소는 인포그래픽에 정보를 제공해야 합니다. 청중의 주의를 산만하게 하는 장식적인 시각적 요소는 피해야 합니다(Dunlap and Lowenthal 2016). 
It has been reported that scientific articles associated with a visual abstract are three times more likely to be viewed than are articles published with text-only abstracts, and have even been associated with increased Altmetric scores and abstract views of the journal in which they are published (Thoma et al. 2018). All visual elements must contribute information to the infographics. Decorative visuals that distract the audience should be avoided (Dunlap and Lowenthal 2016).

작성자가 소유하든 디지털 리포지토리(플리커, 픽사베이, 프리픽 등)에서 제공하든 모든 이미지는 인포그래픽에 가치를 더하기 위해 품질 및 해상도 표준을 충족해야 합니다. 가능한 한 조명 효과, 배경 및 어두운 영역의 수가 동일한 사진을 사용하는 것이 좋습니다(Burgio and Moretti 2017).
Whether owned by the author or by digital repositories (Flicker, Pixabay, Freepick, etc.), all images must meet quality and resolution standards to add value to the infographic. As far as possible, photos with the same lighting effects, backdrops, and the number of dark areas are recommended (Burgio and Moretti 2017).

인포그래픽에서 이미지의 위치와 관련하여 Mayer(2009)는 학생들이 해당 단어와 그림이 서로 멀리 떨어져 있는 것보다 서로 가까이 있을 때 더 잘 학습한다고 보고했습니다. Borgo 등(2012)은 '기억해야 할' 정보가 그 정보를 나타내는 이미지와 가까운 곳에 위치할 때 꾸밈이 장기기억에서 불러오는 정보의 속도와 정확성을 모두 향상시킨다는 사실을 발견했습니다. 
Regarding the location of images in the infographic, Mayer (2009) reported that students learn better when corresponding words and pictures are presented near each other rather than far from each other. In the same way, Borgo et al. (2012) found that embellishment aided both the speed and accuracy of information recalled from long-term memory when ‘to-be-remembered’ information was located closely to the image that represented it.

객체를 둘러싼 여백은 인포그래픽의 핵심 메시지를 강조하는 데 사용할 수 있다는 점을 기억하세요. 마지막으로 던랩과 로웬탈(2016)의 말을 빌리자면, 인포그래픽의 시각적 매력이 나쁜 콘텐츠를 보완할 수는 없다는 점을 기억하는 것이 중요합니다. 
Remember that blank space surrounding objects can be used to highlight the key message of the infographic. Finally, in the words of Dunlap and Lowenthal (2016) it is important to remember that the visual appeal of an infographic will not make up for bad content.

팁 9 적절한 색상 선택
Tip 9

Choose colours appropriately


인포그래픽에 적절한 색상을 사용하면 청중이 콘텐츠를 더 쉽게 기억할 수 있습니다(Quispel 외. 2018). 인포그래픽의 색상은 포함 된 메시지를 명확히하는 데 도움이됩니다 (Arslan and Toy 2015). 실제로 특정 색상은 감정을 자극할 수 있으며(빨간색은 긴박감, 녹색은 자연과의 연결, 파란색은 진정 효과), 메시지를 강화하는 데 사용될 수 있습니다(Elliot 2015). 
When appropriate colours are used in the infographics, the audience can remember the content more easily (Quispel et al. 2018). The colours of infographics help clarify the embedded messages (Arslan and Toy 2015). Indeed, certain colour schemes can stir up emotions (red evokes a sense of urgency; green, connection with nature; blue can be used for its calming effect) and can be used to reinforce messages (Elliot 2015).

색상과 시각적 복잡성은 인포그래픽에서 정보 평가의 강력한 예측 인자로 확인되었습니다(Park and Tang 2019). 이는 색상을 신중하게 선택해야 한다는 것을 의미합니다. 매력적인 인포그래픽을 만들기 위한 기존 권장 사항에는 색상 팔레트에서 3~5가지 보색을 사용하는 것이 포함됩니다(Stones and Gent 2015). 인포그래픽 디자인에 색상을 사용할 때 추가로 고려해야 할 사항은

  • (i) 60-30-10 규칙입니다: 인포그래픽 영역의 60%에는 기본 색상을 사용하고, 30%에는 보조 색상을, 나머지 10%에는 강조 색상을 선택합니다.
  • (ii) 배경에 둔하고 차분한 색상을 사용합니다. 칙칙한 색상은 인포그래픽의 여백 역할을 하여 밝은 색상의 텍스트 및 기타 시각적 요소가 돋보일 수 있도록 도와줍니다. 

Colour and visual complexity have been identified as strong predictors of information evaluation in infographics (Park and Tang 2019). This means that colours should be chosen carefully. Existing recommendations for creating engaging infographics include using three to five complementary colours on a colour palette (Stones and Gent 2015). Additional aspects when using colours in the infographic designs are

  • (i) the 60-30-10 rule: Use a primary colour for 60% of the area in the infographic; choose a secondary colour that covers 30% of the area, and finally, an accent colour, for the remaining 10%;
  • (ii) Use dull and muted colours in the background. Dull colours can serve as your infographic’s white space helping text and other visual elements in brighter colours stand out.

이 측면에 주의를 기울이는 것이 중요한 몇 가지 이유가 있습니다: 시각적 요소에 색상을 사용하면 독자의 집중력과 기억력이 82% 증가합니다(Chang and Xu 2019). 색상을 적절히 사용하면 올바른 데이터를 찾는 데 소요되는 시간이 70% 감소합니다(Dzulkifli and Mustafar 2013); 컬러를 사용한 메시지를 본 학습자는 같은 메시지를 흑백으로 읽은 학습자보다 메시지를 기억할 가능성이 39% 더 높았으며(Shankar and Amir 2020), 또한 독자의 55%는 흑백만 사용한 메시지에 비해 컬러를 사용한 메시지를 선호했습니다(Dzulkifli and Mustafar 2013). 임상 환경에서 Park과 Tang(2019)은 관련 색상과 적절한 시각적 복잡성으로 디자인된 인포그래픽이 피부암 예방을 홍보하는 데 효과적이라고 보고했습니다. 
Some reasons why it is important to pay attention to this aspect: There is an 82% increase in readers’ attention spans and recall through the use of colours in visuals (Chang and Xu 2019); 70% less time is spent finding the right data when colours are used properly (Dzulkifli and Mustafar 2013); learners who saw a message that utilised colours were 39% more likely to remember the message than those who read the same message in black and white (Shankar and Amir 2020), Also, 55% of readers preferred messaging that included the use of colours compared to messaging that used only black and white (Dzulkifli and Mustafar 2013). In a clinical setting, Park and Tang (2019) reported that infographics designed with relevant colours and appropriate visual complexity were effective in promoting skin cancer prevention.

팁 10 인포그래픽을 테스트하고 풍부하게 만들기
Tip 10

Test the infographics and try to enrich it

환자, 간병인 및 일반 대중과의 효과적인 건강 커뮤니케이션은 매우 중요합니다. 인포그래픽을 게시하기 전에 '인포그래픽의 영혼'이 타겟 고객에게 전달되는지 확인하려면, 의도한 대상의 사람들을 대상으로 파일럿 테스트를 하거나 평가하는 것이 좋습니다(Arcia 외. 2019; Stonbraker 외. 2019).
Effective health communication with patients, caregivers, and the general public is critical. To verify that ‘the soul of the infographic’ reaches the target audience before publishing it, a recommended strategy is to pilot or evaluate it on people from the intended audience (Arcia et al. 2019; Stonbraker et al. 2019).

시각적 자료는 많은 커뮤니케이션 가치를 제공할 수 있지만, 타겟 독자의 눈높이를 고려하지 않으면 인포그래픽의 효과에 부정적인 영향을 미칠 수 있습니다(Balkac and Ergun 2018). 환자의 경우, 건강 리터러시와 관련된 높은 변동성을 고려할 때, 미국 국립보건원과 미국의학협회는 문해력이 부족한 개인에게 불이익을 주지 않기 위해 문헌을 초등학교 4학년에서 6학년 수준(미국)으로 작성할 것을 권장합니다(Weiss 2003). 간혹 이 권장 사항을 크게 초과하는 환자 대상 인포그래픽이 있으므로 이 점을 염두에 두어야 합니다(Royal and Erdmann 2018). 현재 무료 온라인 계산기(예: Readabilityformulas.com)를 사용하여 간단한 가독성 분석을 수행할 수 있습니다. 
While visuals can offer a great deal of communicative value, failing to account for a well-targeted reading level can negatively impact the effectiveness of an infographic (Balkac and Ergun 2018). With respect to patients, given the high variability associated with health literacy, the National Institutes of Health and the American Medical Association recommend that the literature should be written between a fourth and sixth-grade level (US) to avoid disadvantaging individuals with inadequate literacy skills (Weiss 2003). This must be borne in mind as, occasionally, there are patient-target infographics that significantly exceed this recommendation (Royal and Erdmann 2018). Currently, a simple readability analysis can be performed using a free online calculator (i.e. Readabilityformulas.com).

인포그래픽을 보는 동안 사용자 상호 작용을 늘리는 것은 긍정적입니다(Balkac and Ergun 2018). 인포그래픽을 풍부하게 만드는 한 가지 전략은 데이터 시각화 중에 청중의 참여를 향상시키기 위해 대화형 요소 또는 추가 자료에 대한 링크를 도입하는 것입니다(Bellei et al. 2016). 예를 들어, 인쇄된 인포그래픽에 삽입된 빠른 응답(QR) 코드를 사용하면 시청각 자료나 웹사이트를 연결하여 청중이 추가 정보를 참조할 수 있도록 할 수 있습니다.  
Increasing user interaction while viewing infographic is positive (Balkac and Ergun 2018). One strategy to enrich an infographic is to introduce links to interactive elements or additional material to improve the engagement of the audience during data visualisation (Bellei et al. 2016). For example, the use of the Quick Response (QR) codes inserted in a printed infographic allows audiovisual material or website to be linked, allowing the audience to consult additional information.

팁 11 인포그래픽을 올바르게 검토하여 오탈자 및 오류 방지
Tip 11

Properly review the infographics to avoid misprints and errors

디자인 오류는 청중의 인식과 작성자의 신뢰도에 부정적인 영향을 미치기 때문에 인포그래픽 콘텐츠에 대한 철저한 검토 프로세스와 오류를 재확인하는 것은 필수입니다(Wansink and Robbins 2016). 여기에는 그림, 글꼴 및 텍스트에 대한 세심한 품질 관리 수행도 포함됩니다(Brigham 2016). 
A wholehearted review process of the infographic content and double-checking for errors are mandatory because design errors negatively affect audience perception and author credibility (Wansink and Robbins 2016). This also includes performing careful quality control of figures, fonts, and text (Brigham 2016).

다음은 인포그래픽에 나타날 수 있는 일반적인 실수입니다:

  • 문법, 철자 오류. 인포그래픽을 제작하는 동안 포함된 텍스트에 맞춤법이나 문법 오류가 발생했을 수 있습니다. 이를 확인하고 구조화되지 않은 긴 단락은 정보 과부하를 유발하므로 피해야 한다는 점을 기억하세요.
  • 산만한 요소. 인포그래픽의 시각적 요소는 흥미를 더하고 인포그래픽의 핵심 메시지를 강조해야 합니다. 따라서 '산만한' 요소는 포함하지 마세요.
  • 왜곡된 눈금. 왜곡되거나 픽셀화된 차트, 이미지 또는 기타 시각적 요소는 인포그래픽의 품질을 떨어뜨립니다.
  • 특별한 구성 및 계층 구조. 시각적 계층 구조는 인포그래픽에 제시된 정보를 통해 청중을 안내하는 데 중요합니다. 요소가 임의로 구성되면 인포그래픽의 메시지를 이해하기 어려울 수 있습니다.

The following are common mistakes that can appear in an infographic:

  • Grammar, spelling errata. It is possible that during the edition of the infographic, some spelling or grammar errors have been produced in the included text. Check it and remember that long, unstructured paragraphs create an overload of information and should be avoided
  • Distracting elements. The visuals of an infographic should add interest and emphasise the key messages of the infographic. Therefore, do not include ‘distracting’ elements.
  • Distorted scale. Charts, images, or other visuals that have been distorted or pixelated detract from the quality of the infographic.
  • Special organization and hierarchy. Visual hierarchy is important to guide the audience through presented information in an infographic. If elements are organised arbitrarily the message of the infographic can be difficult to understand.

팁 12 인포그래픽을 효율적으로 배포하고 공유하기
Tip 12

Disseminate and share the infographics efficiently

인포그래픽의 성공을 위한 마지막 필수 단계는 배포 계획을 수립하는 것입니다(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 외, 2017). 이를 위해서는 대상 청중과 소통할 수 있는 가장 적절한 커뮤니케이션 채널을 선택하는 것이 필수적입니다. 보건 교육에서 저자는 청중이 접근할 수 없는 매체나 여러 가지 이유로 사용할 수 없는 채널도 고려해야 합니다(Giustini 외. 2018). 
The last essential step to achieve the success of any infographic is to draw up a dissemination plan (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. 2017). For this, it is essential to choose the most appropriate communication channel to connect with the target audience. In health education, the author should even consider the media to which the audience does not have access or what channels cannot be used for various reasons (Giustini et al. 2018).

대상 청중이 광범위한 사회적 스펙트럼을 포괄하거나 연령대가 매우 다른 사람들을 포함하는 경우 인쇄 매체와 같은 전통적인 채널을 사용하는 것이 좋습니다(McCrorie 외. 2016). 그러나 온라인 리소스, 특히 소셜 네트워크가 선호됩니다(Wang et al. 2012). 소셜 네트워크는 24세 이하 인구 4명 중 1명이 과학 정보에 접근하기 위해 선택한 미디어이며(Hargittai 외. 2018), 인포그래픽은 특히 이러한 플랫폼에 적합합니다. 이러한 맥락에서 인포그래픽의 범위를 극대화하기 위해서는 '입소문'을 내기 위한 노력이 필요합니다(Thoma 외. 2018). 인포그래픽은 이미지 형태로 온라인(웹사이트, 소셜 미디어, 블로그)에 쉽게 게시할 수 있으며, 가장 인기 있는 소셜 미디어 플랫폼(Facebook, Pinterest, Twitter, Instagram, Google+ 등)에서 공유할 수 있습니다. 인포그래픽은 텍스트만 있는 요약본에 비해 소셜 미디어에서 8배 더 많이 공유됩니다(Ibrahim 외. 2017). 반면에 인포그래픽이 첨부된 연구 논문은 첨부되지 않은 논문보다 더 자주 액세스됩니다(Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray 외. 2017).  
If the target audience covers a wide social spectrum or includes people of very different ages, the use of traditional channels, such as a printed press, is recommended (McCrorie et al. 2016). However, online resources, especially social networks, are preferred (Wang et al. 2012). These are the chosen media for gaining access to scientific information by one out of four people up to 24 years old, (Hargittai et al. 2018) and infographics are particularly suited to these platforms. In this context, to maximise the scope of the infographic, efforts must be made to make it go ‘viral’ (Thoma et al. 2018). In the form of an image, an infographic can easily be posted online (website, social media, and blog) and can be shared on the most popular social media platforms (Facebook, Pinterest, Twitter, Instagram, Google+, etc.). Infographics are shared eight times more on social media compared with text-only summaries (Ibrahim et al. 2017). On the other hand, research articles accompanied by an infographic are accessed more frequently than those that have none (Murray, Murray, Wordie, Oliver, Murray, et al. 2017).

따라서 '공유 가능성'은 가상 건강 커뮤니케이션의 핵심 요소가 되었습니다. 독자를 초대하여 인포그래픽을 공유하도록 하는 것은 소셜 네트워크의 잠재력을 최대한 활용하는 데 유용합니다(Ventola 2014). 또한 무료 크리에이티브 커먼즈 라이선스를 취득하면 제3자가 인포그래픽을 쉽게 배포하고 재사용할 수 있습니다(Hagedorn 외. 2011). 이를 통해 크리에이터는 저작권을 유지하면서 다른 사람들이 자신의 저작물을 복사, 배포 및 비상업적으로 일부 사용할 수 있도록 허용할 수 있습니다. 
Therefore, ‘shareability’ has become a key element in virtual health communication. Inviting readers to share your infographics is useful for making the most of the potential of social networks (Ventola 2014). Besides, obtaining a free Creative Commons licence can also facilitate the dissemination and reuse of infographics by third parties (Hagedorn et al. 2011). This, helps creators to maintain their copyright while allowing others to copy, distribute, and make some non-commercially uses of their work.

보건 전문가들 사이에서 신속하고 신뢰할 수 있는 고품질 정보의 가용성은 현재 코로나바이러스 감염증 2019(COVID-19) 팬데믹 상황에서 글로벌 의료 대응을 최적화하는 데 유용했습니다(하마구치 외. 2020). 인포그래픽이 과학계와 사용자 모두에게 큰 영향을 미친 사례는 여러 곳에서 찾아볼 수 있습니다. 한 가지 예로 Chan 등(2020)이 만든 코로나19 중증 환자의 기관 내 삽관에 관한 인포그래픽을 들 수 있습니다. 이 인포그래픽은 과학 커뮤니티에서 빠르게 공유되어 10일 만에 13개의 번역 버전이 만들어져 사용자들에게 제공되었습니다. 단 한 달 만에 트위터에서 63,440건의 노출 수를 기록했습니다. 보건 교육 분야에서 Go 등(2020)은 원격 의료와 인포그래픽을 결합하여 환자가 집에서 배액관을 제거하는 방법을 교육하고 안내함으로써 병원 입원 기간과 수술 후 외래 방문을 줄여 바이러스 확산 및 전염 가능성을 줄이는 데 기여할 수 있는 효과적이고 안전한 방법을 보여주었습니다. 
Among health professionals, the availability of rapid and reliable high-quality information has been valuable for optimising global medical response in the current coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic (Hamaguchi et al. 2020). A number of examples where infographics have had a wide impact, both in the scientific community and in users, can be found. One instance is an infographic about endotracheal intubation in critical patients with COVID-19, which was created by Chan et al. (2020). It was quickly shared by the scientific community resulting in 13 translated versions that were available for users within a 10-day express period. In just one month, it had 63,440 impressions on Twitter. In health education, Go et al. (2020) demonstrated the effective and safe combination of telemedicine and an infographic to educate and guide patients on drain removal at home, which can reduce hospital length of stay and the outpatient visits to the hospital after a surgical intervention, thus, contributing to reducing the possibilities of virus spread and contagion.

마지막으로, 과학적 정보를 전파하는 데 소셜 네트워크를 사용하려면 책임감 있고 엄격한 사용이 필요합니다(Kind et al. 2014). 의료 정보를 자유롭게 공개하는 것의 효과에 대한 좋은 사례를 제공할 수 있는 FOAM(Free Open Access Medical Education) 네트워크의 원칙을 참고하는 것도 좋은 방법입니다. 
Finally, the use of social networks in the dissemination of scientific information requires responsible and rigorous use (Kind et al. 2014). An interesting recommendation is to consult the principles of Free Open Access Medical education (FOAM) networks, which can provide good examples of the effectiveness of making medical information freely available.

결론
Conclusions

이러한 실용적인 팁은 연구 내용을 전파하고, 환자에게 교육 자료를 제공하고, 보건학 학부생에게 실습을 통해 학습을 유도하려는 임상의와 의학교육자에게 유용할 것입니다. 이 글의 내용을 다양한 디자인으로 설명한 인포그래픽 두 가지 예시를 제공합니다(보충 자료, 온라인 버전). 
These practical tips will be useful to clinicians and medical educators looking to disseminate research contents, provide educational materials to the patients, and induce learning by doing in health science undergraduates. Two examples of infographics that illustrate the content of this article using different designs are provided (Supplementary Material, online version).

마지막으로, 좋은 인포그래픽을 디자인하는 것은 쉽지 않고 시간과 연습이 필요하며 그래픽 디자이너와의 협업을 적극 권장합니다. 그러나 동료, 환자 및 학생들과의 건강 커뮤니케이션에서 많은 이점을 얻을 수 있습니다.
Finally, it should be remembered that designing a good infographic is not easy and requires time and practice, and collaboration with graphic designers is highly recommended. However, many benefits can be obtained in health communication with peers, patients, and students.

알버트 아인슈타인은 복잡한 내용을 전달하는 데 따르는 어려움을 잘 알고 있었으며, '간단하게 설명할 수 없다면 충분히 이해하지 못한 것이다'라는 말을 남겼습니다. 현재 관리하고 있는 정보 중 청중과 소통하고 싶은 정보를 인포그래픽으로 제작하고, 그 과정을 통해 학습하는 것이 좋습니다.
Albert Einstein was aware of the difficulties involved in communicating complex content, and said: ‘If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough’. We encourage you to build an infographic with information that you are currently managing and are interested in communicating with an audience, through learning by doing the process.


Med Teach. 2021 Dec;43(12):1353-1359. doi: 10.1080/0142159X.2020.1855323. Epub 2020 Dec 20.

Twelve tips to make successful medical infographics

Affiliations collapse

Affiliations

1Traslational Research Centre of Physiotherapy, Department of Pathology and Surgery, Faculty of Medicine, Miguel Hernandez University, Alicante, Spain.

2Department of Behavioral Sciences and Health, Faculty of Medicine, Miguel Hernandez University, Alicante, Spain.

PMID: 33342338

DOI: 10.1080/0142159X.2020.1855323

Abstract

In the health sciences, professionals must keep up to date to conduct their evidence-based practise. Hence, there is a growing need to share medical knowledge efficiently among healthcare professionals, patients, and undergraduate health science students. Infographics (text and image) are a hybrid element that serves to represent information in an attractive and meaningful visual format. Actually, with the use of the Internet and social networks, infographics have become a popular format for sharing medical information around the world.On the basis of a published literature review, we provide 12 tips in this article to make a successfully health-related infographic with the aim of assisting clinicians, educators, and researchers in their task of communicating and transforming complex information into a visual, attractive, didactic and shareable format.By following these basic recommendations, it is possible to improve the dissemination of scientific and health-related knowledge to different audiences who can benefit from infographics.

Keywords: Teaching and learning; communication skills; student support.

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