언제 조언자, 코치, 멘토가 되어야할지 선택하기(J Grad Med Educ, 2018)

Choosing When to Advise, Coach, or Mentor

Karen Marcdante, MD (@KMarcdante)

Deborah Simpson, PhD (@debsimpson3)





현 상황

The Challenge


학습자는 간단한 조언을 구할 의도였는데, 교수진은 지속적인 성능 향상의 필요성을 느꼈을 수 있다. 반대로, 학습자는 멘토링을 원했는데, 교직원은 한 가지 조언만 제공할 계획이었을 수 있다. 이처럼 잘못 조정된 기대는 교수진과 훈련생에게 좌절감을 줄 수 있다(교수에게 좌절이란 trainee가 조언을 듣지 않거나 가이드를 무시할 때도 일어난다)

While a learner may be looking for a quick piece of advice, faculty may see a need for ongoing performance improvement. Alternatively, the learner may want mentoring, while the faculty member plans to offer a single bit of advice. Misaligned expectations can be frustrating for faculty (when a trainee does not appear to listen or act on the guidance offered) and for a trainee


알려진 것

What Is Known


교수진과 연수생들은 다양한 형태의 지도guidance를 둘러싼 공통적이고 명확한 용어가 부족하다.

Faculty and trainees lack common, clear terminology surrounding various forms of guidance.


조언, 코칭, 멘토링은 지도guidance 제공에 대한 3가지 접근방식이다.

Advising, coaching, and mentoring are 3 distinct approaches to providing guidance.


각 접근방식은 특정한 목적을 가지고 있으며, 서로 다른 전문지식을 필요로 하며, 다른 전략을 사용한다.

Each approach has a specific purpose, requires different (but overlapping) expertise, and uses different strategies.


  • 은 학습자가 따를 수도 있고 따르지 않을 수도 있는 특정 사건에 대한 전략을 제공한다. 

  • 멘토링은 학습자의 커리어의 많은 측면을 형성하는 데 도움이 되는, 경험적 지혜가 제공되는 장기적인 관계를 의미한다. 

  • 코칭비지시적인nondirective 질문을 통해 학습자가 목표를 확인하고 해결책을 개발하는 데 도움을 준다는 것을 의미한다.

  • An advisor offers strategies about a specific event, which the learner may or may not follow. 

  • Mentoring implies a long-term relationship in which experiential wisdom is offered to help build the many aspects of a learner’s career. 

  • Explicitly stating that your role is to ‘‘coach’’ means that you will help the learner identify a goal and develop solutions through nondirective questions.


오늘 바로 할 수 있는 일

How You Can Start TODAY


Guidance의 연속성을 이해하고 조언과 멘토링을 구분한다.

Understand the continuum of guidance and differentiate advising from coaching from mentoring.


테이블

TABLE


학습자가 어떤 guidance를 원하는지 명확하게 묻고, 접근 방식을 조정하고, 무엇을 제공할 것인지 설명하십시오. 학습자가 늘 자기가 무엇을 원하는지(또는 무엇을 필요로 하는지)를 알고 있는 것은 아니다. 단기 및 장기 목표를 명확히 하는 것은 올바른 전략을 선택하고 기대에 더 잘 부응하는 데 도움이 될 수 있다. 전략이 선택되면 학습자와 대화에서 무엇을 다루고 무엇을 다루지 않을지 토론하십시오.

Explicitly ask the learner what guidance he or she is seeking, align your approach, and explain what you will be providing. Learners do not always know what they want (or need). Clarifying short- and long-term goals can help you select the right strategy and better meet expectations. Once a strategy is selected, discuss with the learner what will and what will not be covered in your interactions.


상호작용을 즐기세요. '전구에 불이 들어오는 것'을 지켜보는 것, 즉 발전과정과 커리어 개발을 지켜는 것은 많은 사람들이 의학교육을 하는 이유이다.

Enjoy the interaction. Watching the ‘‘light bulb go on,’’ seeing progress being made and careers developing, is why many are involved in medical education.


상호 작용 중 역할 전환에 주의하십시오. 코칭에서 학습자는 질문을 통해 자기만의 계획을 개발한다. 만약 그 영역에 대한 전문지식을 가지고 있다면, 멘토 역할로 전환하는 것은 어렵지 않다. 어떤 사람들은 "coaching with wisdom"이라고 부른다. 예를 들어, "나는 지금 너를 멘토링하고 있다."라는 말로서 역할이 바뀌었다는 것을 매우 명확히 하라. 그리고 나서 필요하다면 적절할 때 다시 코칭으로 전환하라.

Be cautious about switching roles during an interaction. In coaching, the learner develops an individualized plan through questioning. When you have expertise in the area, it is easy to switch into the mentor role. Some call that ‘‘coaching with wisdom.’’ Be very clear that you have switched roles by saying, for example, ‘‘I am mentoring you now.’’ Then switch back to coaching when appropriate.


더 나은 조언자/멘토/피드백이 되는데 필요한 피드백을 요청하면서 마무리하라. 역할을 얼마나 잘 수행했는지 반성하고 학습자에게 직접 물어보십시오. 당신의 기법이 얼마나 유용했는지에 대한 피드백을 받는다면, 다양한 guidance 전략의 신중한 실행이 가능해질 것이며, 당신이 이 역할을 수행하는데 있어 개선하는데 도움을 준다.

Close each interaction by soliciting feedback to help you improve your use of all strategies. Reflect on how well you stayed in the role, and ask the learner directly. Feedback on the usefulness of your technique allows for deliberate practice of the various guidance strategies and helps you improve in carrying out this role.


장기적으로 할 수 있는 일

What You Can Do LONG TERM


소속된 프로그램에서 조언, 코칭, 멘토링이라는 용어가 어떻게 사용되고 있는지 검토하십시오. 동료와 정의를 공유하십시오. 특히 학습자와 대화할 때 모든 조언자, 멘토, 코치라는 용어의 개념을 명확하게 하라.

Review your program’s use of the terms advising, coaching, and mentoring. Share the definitions with colleagues. Make sure that all advisors, mentors, and coaches clarify terms, especially when talking with learners.


다양한 환경에서 다양한 수준의 학습자와 주제/초점을 가진 다양한 기술을 의도적으로 연습할 수 있는 기회를 모색한다. 도움을 요청받는다면, 어떤 전략을 사용할지 생각해보라. 적절한 용어를 고르라. 조언인가 코칭인가 멘토링인가? 

  • 조언: '너는 이렇게 해야 한다'

  • 코칭: '무엇을 할 수 있겠는가?'

  • 멘토링: '내 경험에 따르면, 이렇게 하는 것이 좋더라'

Seek out opportunities to deliberately practice different skills with different levels of learners in different settings and with different topics/focus. When asked for your input, think about what strategy to use. Select words that differentiate advising versus coaching versus mentoring (eg, 

  • advising, ‘‘You should . . .’’

  • coaching, ‘‘What could you do?’’

  • mentoring,‘‘In my experience, this has worked.’’


교수, 학생에게 guidance의 범위에 걸친 차이에 대해 교육한다. 각 방법의 주요 특징을 정의하고 역할극 중에 역할을 명시적으로 정의하는 연습을 한다. 학습자가 자주 찾는 사람에게 효과가 있는 기술과 그렇지 않은 기술을 공유하도록 격려한다. 저부담 환경에서 피드백을 통해 연습할 수 있는 기회를 활용하십시오.

Provide training to faculty and learners on the differences across the spectrum of guidance. Define key features of each method and practice explicitly defining roles during role-plays. Encourage those who are frequently sought out by learners to share techniques that work and those that do not. Take advantage of opportunities to practice with feedback in a low-stakes environment.





 2018 Apr;10(2):227-228. doi: 10.4300/JGME-D-18-00111.1.

Choosing When to AdviseCoach, or Mentor.

PMID:
 
29686766
 
PMCID:
 
PMC5901806
 
DOI:
 
10.4300/JGME-D-18-00111.1


+ Recent posts