역량바탕교육, EPA, 언어의 힘(J Grad Med Educ. 2013)

Competency-Based Education, Entrustable Professional Activities, and the Power of Language 


Olle ten Cate, PhD





저널을 편집하는 것은 언어에 관한 것입니다.

Editing a journal is all about language.



CanMEDS 역량 프레임 워크의 7 가지 역할은 현재 전 세계적으로 널리 보급되어 있으며 강력한 언어입니다. 이와 비교하여 (ACGME) 핵심 역량은 이론적으로 덜 강력하지만 또한 레지던트 교육에 대한 새로운 시각을 구조화하는 역할을합니다.

The 7 roles of the CanMEDS competency framework , now prevalent around the world, representpowerful language. By comparison, (ACGME) core competencies seemlinguistically less powerful but also serve to structure new perspectives about residency training.



역량 (competency)은 신속하게 파악되어 이제는 어디에서나 사용되고 있습니다. 그러나 우리 모두가 역량에 같은 의미를 부여합니까? 역량이 지식 - 기술 태도 (KSA)와 어떻게 다른지 묻는다면, 많은 사람들은 KSA보다 역량이 더 통합적이라고 생각한다 .2) 동시에 ACGME는 의학 지식(K), 대인 관계 및 의사 소통 기술(S), 프로페셔널리즘(A)를 각각의 "핵심 역량"으로 제시한다. "Lurie3는 최근에 역량에 관한 흐릿한 언어가 의학 교육에서의 평가 방법 개선에 어떻게 기여하지 않았는지를 설명하면서, "assessment of competencies"라는 생각을 버려야 한다고 말했다.

The word competency has caught on quickly and is now being used ubiquitously. Do all of us, however, give it the same meaning? If asked how the competencies are different from knowledge-skills-attitudes (KSA), many consider the competencies to be ‘‘more integrated’’ than the KSAs are.1,2 At the same time, ACGME has called the terms medical knowledge, interpersonal and communication skills, and professionalism each ‘‘core competencies.’’ Lurie3 has recently elaborated on how the blurred language around competencies has not contributed to improved assessment practices in medical education and suggests that the idea of ‘‘assessment of competencies’’ should be abandoned.


의사의 중요한 자질을 언어로 포착해야 할 필요성 때문에, 너무 길거나 너무 이론적이어서 실용적이지 못한 자세한 설명만 만들어졌다.

The need to capture important qualities of physicians in language has led to detailed descriptions that can be too long or too theoretical to be practical.


1950 년대까지 Miller5는 인간의 작업 메모리가 제한되어 있으며 한 번에 7 개 (62 개) 이상의 독립적 인 요소를 포함 할 수 없다고 주장했습니다. 연수생을 관찰하는 동안 정교한 역량, 하위 competencies,이정표 프레임 워크를 사용하려면인지 과부하가 발생할 수 있습니다. 임상 교육자가 역량 개념 및 모든 새로운 언어를 이해할 수없는 경우 연수생 역량을 효과적으로 평가할 수 없습니다.

As far back as the 1950s, Miller5 argued that human working memory is limited and cannot contain more than 7(62) independent elements at a time. To use an elaborate framework of competencies, subcompetencies, and milestones while observing trainees may cause cognitive overload. If clinical educators cannot comprehend the competency concept and all of its new language, they may not be able to effectively assess trainee competencies.


여기서, EPA 개념이 등장한다. EPA는 역량을 임상 실습과 연계하여 실현 가능하도록 만들어졌습니다 .6 EPA는 의사가 일상적으로하는 일을 나타내므로 새로운 언어는 더 간결하고 덜 복잡 할 수 있습니다.

Here, is where the entrustable professional activity (EPA) concept emerges. The EPAs were designed to link competencies to clinical practice and make them feasible.6 Because EPAs represent what physicians do in daily practice, the new language can be briefer and less complicated.


EPA의 기술과 적용에 대한 정확한 표현 방식은 하나도 없지만, "전문적 활동"을 파악하고 인증하는 목적을 충족하는 한, EPA의 성격에 대한 다양한 견해가 적용될 수있다.

Although there is no single correct mode of description and application of EPAs, as long as it serves the purpose of identifying the ‘‘professional activity’’ to be mastered and certified, different views of the nature of EPAs may be applicable.


능력, 이정표 및 EPA가 GME 커리큘럼의 언어가되어야한다면, 공통된 정의를 사용하고 해당 용어가 의미하는 바를 공통적으로 이해하는 것이 가장 중요합니다. 이러한 투명성만으로도 해당 지역이 현지 해석을 초월하고 국가 간, 국가 간, 국제 간 협업 및 교류를 촉진 할 수 있습니다.

If competencies, milestones, and EPAs are to become the language in postgraduate curricula, it will be of utmost importance to use common definitions and have a common understanding of what the terminology means. Only that transparency will enable the field to transcend local interpretations and stimulate interinstitutional, national, and international collaboration and exchange.




 2013 Mar;5(1):6-7. doi: 10.4300/JGME-D-12-00381.1.

Competency-based educationentrustable professional activities, and the power of language.

PMID:
 
24404218
 
PMCID:
 
PMC3613319
 
DOI:
 
10.4300/JGME-D-12-00381.1


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