밀레니얼의 학습을 촉진하기 위한 열두가지 팁(Med Teach, 2012)
Twelve tips for facilitating Millennials’ learning
DAVID H. ROBERTS, LORI R. NEWMAN & RICHARD M. SCHWARTZSTEIN
Harvard Medical School, USA

서론
Introduction

성공적인 교육을 위해서는 학습자의 필요, 배경, 관심사 및 학습 스타일에 대한 이해와 이해가 필요합니다. 오늘날 의학 교육에서는 대부분의 학문적 환경과 마찬가지로 많은 교수진이 수년간의 경험과 전문 지식을 바탕으로 강의하도록 선택된다. 그 결과 학습자은 많은 시간을 더 이른 세대에 태어난 시니어 교육자들에게 배우게 된다.
Successful teaching requires an understanding and appreciation of the learners’ needs, backgrounds, interests, and learning styles. In medical education today, as in most academic settings, many faculty are selected to teach based on their years of experience and expertise. This often results in a cadre of senior educators who were born in earlier generations than their learners.

나이 차이만으로 볼 때, 의학교육에서 교사와 학습자 사이에 세대 간 긴장이 발생할 가능성이 크다. 비록 이것이 수년 동안 사실로 유지되어 왔지만, 새로운 기술의 급속한 성장과 사회의 일상적인 구조로의 통합으로 인해 교육 기술과 학습 스타일의 측면에서 세대 차이의 잠재력은 오늘날 과장될 수 있다. 또한, 의대생부터 훈련 및 실습의 주니어 의사에 이르기까지, 밀레니얼 학습자는 주변 세계, 환자와의 상호 작용 및 학습 요구에 대해 뚜렷한 관점을 가지고 있다. 
Based on age difference alone, there exists a significant likelihood of intergenerational tension between teachers and learners in medical education. Although this has held true for many years, the potential for generational difference in terms of teaching techniques and learning styles may be exaggerated today due to the rapid growth of new technologies and their incorporation into the daily fabric of society. Additionally, Millennial Learners, ranging from medical students to junior physicians in training and practice, have distinct perspectives on the world around them, their interactions with patients, and their learning needs.

앞의 두 가지 팁에서 더 자세히 설명했듯이, "밀레니얼"은 처음에 2000년에 18세가 되어 대학이나 성인 노동력에 들어간 사람들로 정의되었다. 이 기사에서는 밀레니얼 학습자에게 오늘날의 의료 교육자의 기술과 영향을 극대화하도록 교육하기 위한 12가지 팁을 식별합니다. 
As described in more detail in the first two tips, “Millennials” were first defined as those individuals who turned 18 in the year 2000 and entered college or the adult workforce (Howe & Strauss 2000). In this article, we identify 12 tips for teaching Millennial Learners to maximize the skills and impact of today's medical educators.

팁 1 세대 차이의 개념에 대해 스스로 학습합니다
Tip 1 Educate yourself about the concept of generational differences

지난 세기 동안, 개인들의 뚜렷한 [문화적 세대]들이 있었다. [세대]는 [공통된 경험, 가치, 공동체, 정체성을 공유하는 특정 연령대의 개인]으로 정의되며, 이 모든 것은 주요 [국가적 또는 세계적 사건] 또는 [사회적 추세]에 의해 형성된다. 마지막 네 세대는 일상적으로 사일런트, 베이비붐 세대, X세대, 밀레니얼 세대로 확인되었다.
Over the past century, there have been several distinct cultural generations of individuals. A generation is defined as individuals of a particular age group who share common experiences, values, communities, and sense of identity, all of which are shaped by major national and/or world events or social trends. The last four “named” generations have been routinely identified as the Silents, the Baby Boomers, the Generation X, and the Millennials.

  • [침묵의 세대]는 1928년에서 1945년 사이에 태어난 사람들을 포함한다. 이 개인들의 삶은 대공황, 강대국들의 힘, 그리고 2차 세계대전에 의해 형성되었다.
  • 뒤이은 [베이비붐 세대]는 1946년에서 1964년 사이에 태어난 사람들을 포함한다. 이 기간 동안, 개인의 삶은 민권과 여성 해방 운동과 베트남 전쟁을 포함한 중대한 정치적, 사회적 격변으로 특징지어졌다.
  • 1965년에서 1982년 사이에 태어난 사람들은 [X세대]로 간주된다. 이 시기는 세계 경제의 상대적인 성장과 안정 그리고 수많은 문화적 자유의 상승으로 특징지어지는 시기이다.
  • 오늘날 우리 반 학생들로 구성된 [밀레니얼 세대]는 1982년 이후 태어난 사람들로 시작된다. "밀레니얼"이라는 용어는 18세가 되어 밀레니얼 세대가 바뀔 때 대학이나 성인 노동력에 들어가는 사람들에게 처음 적용되었다.
  • The Silent Generation encompasses those individuals born between 1928 and 1945. These individuals’ lives were shaped by the Great Depression, the strength of the superpowers, and World War II.
  • Following this, the Baby Boomer Generation includes those individuals born between approximately 1946 through 1964. During this time frame, individuals’ lives were marked by significant political and social upheaval, including the civil rights and women's liberation movements and the Vietnam War.
  • Individuals born between 1965 and 1982 are considered to be members of Generation X. This is a time period marked by relative growth and stability in the world economy and rise of numerous cultural freedoms.
  • The Millennial Generation, comprising the students in our classes today, begins with those individuals born since 1982. The term “Millennial” was first applied to those who would reach age eighteen and enter college or the adult workforce at the turn of the millennium.

세대 특성에 대해 학습하기 위한 구체적인 제안:
Specific suggestions to learn about generational characteristics:

  • 세대 설명에 관한 대중 문화 책이나 의학 교육 문헌을 읽습니다
  • [여러분 세대의 특성을 인식]하고, 그것들이 여러분의 교육 스타일에 어떤 영향을 미칠지 고려하세요
  • 교수 회의의 일부를 세대 차이에 대해 논의하는 데 사용하세요.
  • 온라인에서 "밀레니얼 세대는 누구인가?"라는 짧은 비디오를 보세요 
  • 퓨 리서치 센터(2011)의 온라인 퀴즈 "How Millennial Are You?"를 보세요
  • Read popular culture books (Howe & Strauss 2000; Zemke et al. 2000) or medical education literature (Berk 2009; Twenge 2009; Borges et al. 2010) regarding generational descriptions
  • Become aware of your own generation's characteristics and consider how they might impact your teaching style
  • Spend part of a faculty meeting discussing generational differences
  • Watch a short video online, “Who are the Millennials?” (Hamilton 2009)
  • Take the Pew Research Center's (2011) online quiz “How Millennial Are You?”

팁 2 밀레니얼 학습자에게 영향을 미치는 환경 및 문화적 요인 인식
Tip 2 Recognize the environmental and cultural forces that affect the Millennial Learner

1982년에서 2000년 사이에 태어난 오늘날의 의대 학습자 세대는 밀레니얼 세대, 넷 세대, Y 세대, 나 세대, 디지털 세대 등 많은 이름으로 알려져 있다. 이전 세대인 (X세대)와 달리, 밀레니얼 세대는 태어날 때부터 온라인 기술의 보편적인 존재, 새로운 의사소통 방식 (휴대폰, 문자, 이메일), 세계 경제의 약화, 강력한 "영웅" 인물의 부재, 9월 11일 비극, 그리고 여전히 진행중인 몇몇 전쟁을 포함한 몇 가지 [강력한 환경 및 문화적 영향]을 받았다.
The current generation of learners in medical school today, born between 1982 and 2000, is known by many names including the Millennial Generation, Net Generation, Generation Y, Generation Me, and the Digital Generation. Distinct from the prior generation, (Generation X), the Millennials have been subject to several strong environmental and cultural influences including the omnipresence of online technology since birth, novel modes of communication (cell phones, texting, email), the weakening of the global economy, the absence of strong “hero” figures, the tragedy of September 11, and several ongoing wars.

이 세대의 구성원들은 일반적으로 [기술에 정통]하고, [공정성에 관심]이 있으며, [팀워크와 공동체 형성에 매력]을 느끼고, [다양성을 수용]하는 것으로 여겨진다. 그러나 그들은 [사리사욕]에 의해 움직이며, 종종 학습을 위해 [구조화된 환경]을 선호하며, [즉각적인 욕구 충족]에 사용된다. 대규모 중등교육과 중등교육 이후의 연구에서 나온 증거는 밀레니얼 세대가 [나르시시즘에 대한 경향]을 보이며, 이전 세대가 권력에 관심있는 것과 달리, [소속감과 성취에 대한 관심]을 보여주고 있음을 시사한다.
Members of this generation are generally felt to be technologically savvy, interested in fairness, attracted to teamwork and community building, and accepting of diversity. However, they are driven by self-interest, often prefer structured environments for learning, and are used to immediate satisfaction of needs. Evidence from large secondary and post-secondary education studies suggests Millennials demonstrate a tendency toward narcissism (Twenge 2009), and an interest in affiliation and achievement rather than the prior generation's interest in power (Borges et al. 2010).

오늘날의 기술 및 사회적 영향이 밀레니얼 세대 학생의 학습 스타일에 어떻게 영향을 미치는지 더 잘 이해하기 위한 구체적인 제안:
Specific suggestions to better understand how today's technological and social influences affect your Millennial students’ learning styles:

  • 학생들에게 "일반적인" 날의 학습 활동에 대해 설명하도록 요청합니다.
  • 학생들에게 친구들과 연락하거나 팀 프로젝트에서 동료 학생들과 협력하기 위해 사용하는 기술을 나열하도록 요청합니다
  • 학생들이 시험을 위해 공부한 방법 또는 과제를 완료하는 데 사용한 자료에 대해 설문 조사
  • Invite students to describe their learning activities on a “typical” day
  • Ask students to list the technologies they use either to keep in touch with friends or to collaborate with fellow students on team projects
  • Survey students as to how they studied for an exam or which resources they used to complete an assignment

팁 3 세대 간의 잠재적 긴장이 학습에 어떤 영향을 미칠 수 있는지 이해
Tip 3 Understand how potential intergenerational tension may impact learning

교사들은 현재의 학습자들이 [한 세대 전의 학습자들과 같은 학습 스타일, 목표, 관심사를 공유할 것이라는 가정을 피해야]한다. 의학교육에서도 대부분의 학계와 마찬가지로, 현재 학습자 집단 앞에 나와 지혜와 지식을 전하는 [교수진 '거인'에 대한 영광감이 종종 존재]한다.
Teachers must avoid assuming that current learners will share the same learning styles, goals, and interests they themselves had as learners a generation earlier. In medical education, as in most academia, there is often a sense of glory about the faculty “giants” who come before the current cohort of learners to convey their wisdom and knowledge.

"내가 배운 방식"이나 이전의 교육 경험과 자주 비교하는 것은, [현재 세대와 그들 자신의 독특한 학습 요구와 특별한 능력에 집중]하는 것을 방해할 수 있으며, 이것은 학생들을 방어적으로 만드는 경향이 있다. 모든 학습은 맥락적이며, 교사들은 자신의 [세대적 편견]이 [어떻게 상호작용을 억제하고 학습에 부정적인 영향을 미칠 수 있는지] 알아야 한다.
Frequent comparisons to “the way I was taught” or prior educational experiences may prevent a focus on the current generation and their own unique learning needs and special capabilities, which tends to put the students on the defensive. All learning is contextual and teachers need to be aware of how their own generational biases could inhibit interactions and negatively impact learning.

학습 접근법 및 기대 측면에서 세대 간 긴장을 제한하기 위한 구체적인 제안:
Specific suggestions to limit intergenerational tension in terms of learning approaches and expectations:

  • 이전 학습자와 현재 학습자 간의 [차이]보다는 [겹치는 부분과 유사한 부분]을 강조합니다
  • 현재 학습자와 거의 관련이 없을 수 있는 [과거 학습 환경 또는 요구 사항에 대한 언급을 피합니다].
  • 현재 학습자의 [동기에 대한 가정을 피합니다]. 그러나 지속적으로 호기심과 발견을 장려하면 분명해질 수 있다(즉, 온라인 문헌 검색 수행 대 도서관 스택에서 시간을 보내는 것).
  • Highlight areas of overlap and similarity, rather than difference, between prior and current learners
  • Avoid references to prior learning environments or requirements that may have little relevance for current learners
  • Avoid assumptions about current learners’ motivations. Consistently encourage curiosity and discovery, however, it may manifest (i.e., conducting online literature searches versus spending time in the stacks of a library).

팁 4 밀레니얼 세대는 학습에 대한 지침과 집중이 필요합니다
Tip 4 Millennials need guidance and focus in their learning

밀레니얼 학습자들은 인터넷의 힘을 손끝에 쥐고, 말 그대로 스마트폰과 다른 기기를 통해 24시간 "사용"할 수 있습니다. 기술의 힘은 무한하며 종종 압도적이다.
Millennial Learners have the power of the Internet at their fingertips and literally “with” them via smartphones and other devices 24 h a day. The power of this technology is infinite and often overwhelming.

밀레니얼 학습자들은 광대하고 현대적인 학습 환경을 헤쳐나가는 데 [도움이 필요]하다. 예를 들어 의대 1학년 학생이 "빈혈"이라는 단어를 "구글링"하거나 의학 정보 웹사이트에서 이 용어를 찾을 때 학생은 수백만 건의 잠재적인 웹 히트 또는 관련성이 있는 데이터만 포함된 수많은 웹 페이지를 검색하여 원래 찾았던 정보를 찾아야 한다.
Millennial Learners need help wending their way through the vast, modern learning landscape. For example, when a first-year medical student “Googles” the word “anemia” or looks up this term on a medical information website the student must sift through several million potential web hits or numerous webpages of only potentially relevant data to find the information originally sought.

이러한 상황에서 교사는 [관련성을 강조]하고, 학습자가 [학습의 맥락을 우선시하고 식별할 수 있도록 지원함]으로써 핵심적인 서포트을 제공할 수 있다. 오늘날의 학습자들은 [인터넷에서 정보를 regurgitating 하는 것]만으로도 항상 "콘텐츠 기반" 답을 제공할 수 있을 것이다. 대조적으로, [합성, 응용, 분석, 추론, 해석 및 기타 더 복잡한 사고와 처리]가 필요한 과제는 학생들을 더 깊이 학습시키고 비판적 사고 기술을 향상시킨다.
In this situation, teachers can provide key support by emphasizing relevance and helping learners prioritize and identify context for their learning. Today's learners will always be able to provide “content-based” answers simply by regurgitating information from the Internet. In contrast, tasks that require synthesis, application, analysis, reasoning, interpretation, and other more complex thinking and processing engage students in deeper learning and enhance critical thinking skills.

교육자가 밀레니얼 세대를 위해 학습을 지도, 집중 또는 방향 전환하는 방법에 대한 구체적인 예:
Specific examples of how educators can guide, focus, or redirect learning for Millennials:

  • 학습자에게 "왜, 어떻게, 어떤 맥락에서"에 초점을 맞추라고 상기시킵니다
  • 학생들에게 구체적인 내용(인터넷 검색을 통해 쉽게 찾을 수 있는 답)을 나열하거나 식별하도록 요청하지 않고, 학생들이 비판적 사고가 필요한 문제를 통해 지식을 적용하도록 권장합니다
  • Remind learners to focus on the “why, how, and in what context”
  • Avoid asking students to list or identify specifics (answers easily found with an Internet search), and encourage students to apply knowledge through problems that require critical thinking

팁 5 당신의 교육이나 인생 철학을 확인하세요
Tip 5 Identify your teaching or life philosophy

밀레니얼 학습자에게 미치는 영향을 개선하기 위해서는 자신이 누구인지, 어떻게 자신이 어디에 있는지, 어떤 선택과 결정이 자신이 선택한 길로 이어졌는지에 대해 더 잘 이해해야 합니다. 당신이 일과 삶의 균형을 어떻게 맞추는지 더 많이 설명할 수 있을수록, 당신의 학습자들은 당신과 더 많은 연결을 느끼고 당신의 가르침의 관련성을 이해할 것이다.
To enhance your impact on Millennial Learners, they need to understand more about who you are, how you got to where you are, and what choices and decisions led to the path you have taken. The more you can describe how you balance work and life, the more your learners will feel a connection to you and understand the relevance of your teaching.

그들의 교육에 대한 여러분의 관심과 여러분이 가르치고 있는 자료가 어떻게 실용적으로 적용될 수 있는지에 대한 여러분의 인식을 보여주기 위해, 여러분이 왜 특정 독서를 선택했는지, 또는 여러분의 실습에서 임상 기술을 어떻게 사용하는지에 대한 여러분의 철학을 공유하세요. 사실적인 답변이나 내용만을 제공하는 웹 기반 서비스와 달리, "실제" 교사로서 여러분은 공유된 경험과 [학습 과제의 우선순위를 정하는 방법], [문제 해결을 위한 정보 적용 방법], [업무 관심사와 가족 생활의 균형을 맞추는 방법]을 모델링할 기회를 통해 [학습자와 상호 작용하고 연결할 수 있는 기회]를 갖게 됩니다. 밀레니얼 세대는 소셜 네트워킹에서 번창thrive합니다. [전문적인 수준]뿐만 아니라 [개인적인 차원]에서도 그들과 연결될 수 있다면 가장 좋습니다. 자신이나 가족의 질병이나 상실에 대한 경험을 공유하는 것은 그 특정 토론뿐만 아니라 그 이후의 학생들에게도 엄청난 영향을 미친다. 

To demonstrate your interest in their education and your awareness of how the material you are teaching can be practically applied, share your philosophy of teaching, why you chose a particular reading, or how you use a clinical skill in your practice. In contrast to a web-based service that provides solely factual answers or content, you as a “live” teacher have the opportunity to interact and connect with learners through shared experiences and opportunities to model how to prioritize learning tasks, apply information to solve problems, and balance work interests and family life. Millennials thrive on social networking; it is best if you can connect with them on a personal as well as a professional level. Sharing your own or your family's experiences of disease or loss has a tremendous impact on students not only for that particular discussion but for those that follow.

밀레니얼 학습자와 연결하여 교육 효과를 높이기 위한 구체적인 제안:
Specific suggestions to connect with Millennial Learners and enhance your teaching impact:

  • 항상 학습자에게 자신을 소개하고, 현재 역할에 대한 배경과 경로에 대한 세부 정보를 제공합니다
  • 자신의 위치를 즐기는 이유와 업무에서 받는 보상에 대한 세부 정보를 공유하세요
  • 일과 가정 생활 및 관심사를 연결하거나 균형을 맞추는 방법의 예를 제공합니다
  • Always introduce yourself to your learners and provide details on your background and path to your current role
  • Share details of why you enjoy your position and the rewards you receive from your work
  • Provide examples of how you link or balance work and home life and interests

팁 6 최신 eLearning 기술을 활용하는 방법 알아보기
Tip 6 Learn how to utilize current eLearning technologies

좋은 가르침은 기술로 대체되는 것이 아니라 기술로 강화되는 것이다. 오늘날 학습자들의 언어의 대부분은 빠르게 변화하는 기술로부터 진화하고 있으며, 학생들이 어떻게 배우고 소통하고 있는지를 따라가는 것이 중요하다.
Good teaching is not replaced by technology, but rather enhanced by it. Much of the language of today's learners evolves from rapidly changing technology, and it is important to keep abreast of how your students are learning and communicating.

우리의 가르침의 [구체적인 내용은 안정적으로 유지]될 수 있지만(심장에서 대동맥을 통해 흐르는 혈액의 생리는 변하지 않았다), 우리가 그 내용을 [어떻게 구성하고, 제시하고, 전파하는지는 지속적으로 진화]한다. 일부 콘텐츠는 책이나 텍스트에 남아 있지만 블로그, 팟캐스트, 무료 스트리밍 비디오 등 다른 형태는 의학적 지식과 관점에 대한 무제한 접근을 제공한다. 이용 가능한 새로운 기술과 그것들이 의학 교육에서 어떻게 사용되고 있는지를 인식하는 것은 현재 학습자들이 콘텐츠와 어떻게 상호 작용하고 있는지 이해하는 데 핵심이다. 또한 프로젝트에 대해 동료 학습자와 협력하고 웹 기반 리소스, 이른바 "웹 세미나" 또는 Facebook.com 및 Twitter.com과 같은 소셜 네트워킹 서비스를 통해 콘텐츠를 배포하는 새로운 방법도 있습니다. 컴퓨터 기반 애니메이션과 시뮬레이션은 학생들이 어려운 개념을 이해하고 그들의 지식을 문제를 해결하는 데 적용하기 위해 고군분투할 때 도움이 될 수 있다.
While specific content of our teaching may remain stable (the physiology of blood flowing from the heart through the aorta has remained unchanged), how we organize, present, or disseminate that content continually evolves. Some content remains in books or texts, but other forms, such as blogs, Podcasts, and free streaming videos, provide unlimited access to medical knowledge and viewpoints. Becoming aware of available new technologies and how they are being used in medical education is key to understanding how current learners are interacting with content (Ruiz et al. 2006; Cook et al. 2010). There are also new means of collaborating with fellow learners on projects and disseminating that content through web-based resources, so-called “webinars,” or social networking services like Facebook.com and Twitter.com. Computer-based animations and simulations may assist students as they struggle to understand difficult concepts and apply their knowledge to solve problems.

현재 이러닝 기술에 대해 학습하기 위한 구체적인 제안:
Specific suggestions for learning about the current eLearning technologies:

  • 자녀나 학습자에게 스마트폰이나 컴퓨터를 최대한 활용하는 방법을 보여달라고 요청합니다
  • 사용할 수 있는 교육 기술 도구에 대해 학교 또는 병원의 정보 기술(IT) 부서에 문의하십시오
  • 학생들에게 현재 커리큘럼 자료를 어떻게 사용하는지 설문 조사
  • 학생들이 사용하고 검토할 수 있도록 컨텐츠를 보급하는 새로운 방법을 식별합니다
  • Ask your children or your learners to show you how to maximize the use of your smartphone or computer
  • Speak with your school or hospital's Information Technology (IT) department about what education technology tools are available for you to use
  • Survey students on how they use current curricular materials
  • Identify new ways to disseminate content for students to use and review

팁 7 밀레니얼 세대가 미적으로 매력적인 교육 프레젠테이션을 중요시(그리고 기대)한다는 것을 인식
Tip 7 Recognize that Millennials value (and expect) aesthetically appealing educational presentations

현대의 학습자들은 종종 매력적인 외관과 느낌을 가진 재미있고, 게임 같은, 대화형이고, 매력적인 자료에 익숙하다. 콘텐츠를 만들고 보급하기 위한 현재의 소프트웨어와 기술은 조금 전까지만 해도 전문 디자이너들에 의해서만 달성될 수 있었던 방식으로 자료들이 매력적으로 보이도록 한다.
Modern learners are used to fun, game-like, interactive, and engaging materials that often have an appealing look and feel. Current software and technology to create and disseminate content enable materials to appear attractive in a way that a short while ago could only have been achieved by professional designers.

콘텐츠 디자인의 혁명이 가져온 한 가지 결과는 밀레니얼 학습자들이 자료가 어떻게 제시되는지에 대한 더 높은 기준과 기대를 갖게 된다는 것이다. 한때 최신 기술이었지만 이제는 구식인 PowerPoint 슬라이드를 업데이트하고 개선해야 할 수도 있습니다.
One consequence of this revolution in content design is that Millennial Learners have higher standards and expectations of how material is presented. You may need to update and improve the PowerPoint slides that were once state of the art but are now outdated.

프레젠테이션 자료를 개선하고자 하는 의료 교육자를 위한 구체적인 제안은 다음과 같습니다:
Specific suggestions for medical educators seeking to improve their presentation material include:

  • 지역 전문 지식을 활용하거나 교수진 개발 과정을 수강하여 프레젠테이션에 비디오, 설문 조사 및 그래픽을 포함하는 방법을 배우십시오
  • 새로운 프레젠테이션 기술을 실제로 적용하는 방법에 대한 무료 웹 기반 리소스(YouTube의 비디오 등) 활용
  • 동료 또는 학생에게 슬라이드 또는 커리큘럼 자료를 검토하고 피드백과 제안을 제공하도록 요청합니다
  • Tap into local expertise or take a faculty development course to learn how to embed video, surveys, and graphics into your presentations
  • Utilize free web-based resources (such as videos on YouTube) on how to practically apply new presentation technologies
  • Ask colleagues or invite students to review your slides or curricular materials and provide feedback and suggestions

팁 8 추가 도움말 및 지원 기회 강조
Tip 8 Emphasize opportunities for additional help and support

많은 밀레니얼 학습자들은 근처에서 맴돌던 소위 "헬리콥터" 부모들에 의해 길러졌고, 그들은 어떤 종류의 필요나 도전에도 도움을 줄 수 있게 되었다. 결과적으로, 일부 밀레니얼 세대들은 스스로 문제를 해결하기보다는 어려움이나 어려움에 직면했을 때 지원을 요청하거나 기대하는 것이 더 편안한 상태로 입학한다. 데이터는 또한 밀레니얼 학습자들이 [새로운 학습 상황에서 더 불안]해하며, 이는 [더 체계적인 학습 환경을 선호]하는 결과를 초래할 수 있음을 시사한다.
Many Millennial Learners were raised by so-called “helicopter” parents who hovered nearby, making themselves available to assist with any type of need or challenge. As a result, some Millennials may arrive at graduate and professional schools more comfortable asking for or expecting support when faced with difficulties or challenges rather than solving problems on their own. Data also suggests Millennial Learners are more anxious in new learning situations, which may result in a preference for more structured learning environments (Twenge 2009).

이 학생들은 이전에 도움을 받았고, 다시 제공될 때, 오명을 느끼지 않고 지도와 도움을 받을 것이다. 이전 세대의 학습자들보다 피드백에 더 개방적일 뿐만 아니라, 현재 학습자들은 실제로 더 많은 구조, 그들의 행방에 대한 더 많은 관심(이들은 페이스북 페이지에 "상태 업데이트"를 자주 게시하는 학생들), 그리고 그들 자신의 기술과 개발에 대한 더 직접적인 관찰을 갈망할 수 있다.
These students have availed themselves of help before and, when offered again, will accept guidance and assistance without a sense of stigma. In addition to being more open to feedback than prior generations of learners, current learners may actually crave more structure, more attention to their whereabouts (these are students who are frequently posting “status updates” on their Facebook pages), and more direct observation of their own skills and development.

현대의 학습자들은 또한 얻기 어려운 지연이나 자원과 지원에 대한 [인내심이 적다]. 이것은 여러분이 그들의 선생님과 가이드로서 24시간 내내 이용할 수 있거나 심야 전화, 이메일 또는 페이지를 환영할 것이라는 내재된 기대로 나타날 수 있습니다. 불안과 좌절을 가장 잘 줄이기 위해서, 학생들은 그들의 학습 환경에서 구조를 확립하고, 도움을 받을 수 있는 합리적인 방법을 배우고, 그 도움에 대한 접근에 설정된 모든 제한을 이해할 필요가 있다.
Modern learners also have less patience with delays or resources and support that are difficult to obtain. This may manifest as an inherent expectation that you will be available as their teacher and guide 24/7 or welcome late night calls, emails, or pages. In order to best reduce anxiety and frustration, students need to establish structure in their learning environment, be taught reasonable ways to obtain help and understand any limits you set on access to that help.

보다 성공적으로 도움과 지도를 제공하고자 하는 교사를 위한 구체적인 제안:
Specific suggestions for teachers who wish to offer help and guidance more successfully:

  • 학생들이 쉽게 액세스할 수 있는 웹 사이트에 지침, 읽기 과제 및 사용 가능한 리소스 목록 게시
  • 학생이 문제를 논의하기 위해 잠시 들를 수 있는 "업무 시간"을 설정합니다
  • 학생의 성과를 직접 관찰하고 구체적인 피드백 제공
  • 학습 활동에 구조를 제공하고 학습자가 달성할 수 있는 구체적인 목표를 설정합니다(예: "이 3개월 내과 블록이 끝날 때까지, 세션당 2명의 신규 환자에 대해 전체 이력 및 물리적 작업을 수행할 수 있을 것입니다.")
  • Post directions, reading assignments, and a list of available resources on a website that students can easily access
  • Establish “office hours” when a student can drop by to discuss a concern
  • Directly observe student performance and provide specific feedback
  • Provide structure to learning activities and set specific achievable targets for learners (e.g., “By the end of this 3-month internal medicine block, you will be able to perform a complete history and physical on 2 new patients per session.”)

팁 9 현대적인 형태의 호기심과 탐구를 장려합니다
Tip 9 Encourage modern forms of curiosity and exploration

비록 현재의 밀레니얼 학습자들이 의학 도서관 지하실의 먼지투성이 책들을 파헤치지는 못할지라도, 그들 중 많은 사람들은 호기심이 많고, 학습 동기가 부여되며, 어려운 질문에 대한 새로운 답을 찾는 데 관심이 있다. 우리의 현재 학습자들은 어려운 도전에 대한 답을 찾기 위해 [소셜 네트워킹을 활용하는 것에 대해 잘 알고 있]거나, [인터넷상의 탐정]일 수 있다. 
Although current Millennial Learners may not dig through dusty volumes in medical library basements, many of them are curious, motivated to learn, and interested in seeking novel answers to difficult questions. Our current learners may be sleuths on the Internet or savvy about utilizing social networking to find the answer to a thorny challenge.

[유사한 교육 상황에 놓였을 때 우리가 학습에 참여했을 방식]과 정확히 같지 않더라도, 모든 형태의 창의적 사고와 탐구를 장려하는 것이 중요하다. 발견과 학습을 통해 받는 보상뿐만 아니라 자신의 호기심을 공유하는 것은 밀레니얼 학습자들에게 감사할 것입니다. 올바른 해결책도 중요하지만, 사람이 거기에 도달하는 과정은 똑같이 관심을 갖고 주목할 가치가 있다.
It is important to encourage all forms of creative thinking and exploration, even if it is not exactly how we would have engaged in learning when placed in similar educational situations. Sharing your own sense of curiosity as well as the rewards you receive through discovery and learning are likely to be appreciated by your Millennial Learners. While the correct solution is important, the process by which one gets there is equally of interest and worthy of attention.

호기심과 탐구를 장려하기 위한 구체적인 제안은 다음과 같다:
Specific suggestions for encouraging curiosity and exploration include:

  • 간단한 온라인 검색으로 답을 찾을 수 없는 문제 또는 과제 제공
  • 작업을 완료하는 정확한 방법에 대한 제한
  • 현재 연구 중인 과제 또는 문제와 이전 탐색 및 발견을 통해 얻은 보상을 공유합니다
  • Provide challenges or problems for which answers cannot be found with simple online searches
  • Avoid setting limits on exactly how a task must be completed
  • Share challenges or problems you are currently researching and rewards you have obtained from prior explorations and discoveries

팁 10 팀 역학의 중요성 인식 및 협업 장려
Tip 10 Recognize the importance of team dynamics and encourage collaboration

밀레니얼 세대는 일반적으로 성공적인 팀 선수로 간주되며 종종 그들 자신보다 그룹에서 일하는 것이 더 편안하다. 지적으로, 그들은 역할이나 사회적 장벽에 대한 선입견에 의해 덜 제한되고, 새로운 아이디어에 개방적이다. 결과적으로, [팀워크와 팀 역학]은 더 성공적인 학습 환경의 중요한 요소가 된다.
Millennials are generally considered to be successful team players and are often more comfortable working in groups than on their own. Intellectually, they are less limited by preconceived notions about roles or social barriers, and are open to new ideas. As a result, teamwork and team dynamics become an important element of more successful learning environments.

의대생들이 임상 병동에서 팀을 이뤄 함께 일하고 있다면 [자신의 경험을 논의할 수 있는 기회를 마련]하는 것이 중요하다. 또한, 그들이 임상 환경에서 성공하려면, 우리는 그들이 팀 기술과 대인 갈등을 해결하는 데 필요한 도구의 개발을 촉진하는 훈련의 기회를 가질 수 있도록 해야 한다. 마찬가지로 중요한 것은 교육 기술을 활용하여 학습자가 [먼 물리적 거리에서 또는 시간대로 분리되었을 때 함께 작업할 수 있도록] 할 수 있다는 것이다.
If medical students are working together in teams on the clinical wards, it is vital to establish an opportunity for them to discuss their experiences. Furthermore, if they are to be successful in the clinical environment, we must enable them to have opportunities for training that fosters the development of team skills and the tools necessary to address interpersonal conflicts. Equally important, education technology can be harnessed to enable learners to work together at great physical distances or when separated by time zones.

밀레니얼 세대는 낮은 지위를 강조하는 경직된 계층 구조 때문에 역할이 제한된 팀에서 어려움을 겪을 수 있다. 예를 들어, 외과 하위 전문 팀의 의대생은 작업의 기술적 특성으로 인해 제한된 역할만 수행할 수 있습니다. 현재 학습자와의 관계를 유지하기 위해 팀은 포괄성을 향해 노력하고 학생들이 자신의 훈련 수준에 적합한 목적의식과 명확한 학습 목표를 갖도록 해야 한다.
Millennials may struggle on teams in which their role is limited due to a rigid hierarchy that accentuates their low stature. For example, a medical student on a surgical subspecialty team may only be able to play a limited role due to the technical nature of the work. To maintain engagement with current learners, teams need to work toward inclusiveness and ensure that students have a sense of purpose and clear learning objectives appropriate to their level of training.

팀 역학을 강화하거나 가르치고 협업을 장려하기 위한 구체적인 제안:
Specific suggestions to enhance or teach about team dynamics and encourage collaboration:

  • 시뮬레이션 환경을 활용하여 개인이 다양한 역할 수행
  • 학생들이 소셜 네트워킹 리소스를 활용하여 함께 작업하도록 권장합니다
  • 학생들이 적극적으로 참여하고 팀에 대한 참여를 인정받도록 합니다
  • 팀(즉, 노트)의 학생들의 작업 산출물은 팀의 전반적인 작업의 중요한 부분으로서 어떤 식으로든 검토, 평가 및 인식되어야 한다
  • Utilize a simulation environment to have individuals play different roles
  • Encourage students to work together utilizing social networking resources
  • Ensure that students feel engaged and that their participation on a team is acknowledged
  • The work product of students on teams (i.e., notes) must be reviewed, evaluated and recognized in some way as an important part of the overall work of the team

팁 11 공정하고 직설적이 되라
Tip 11 Be fair and straightforward

밀레니얼 학습자들은 불행하게도 [스캔들이 흔하고, 많은 지도자들이 은총에서 떨어졌으며, 우리 세계 경제와 환경의 안정성에 대한 두려움과 불안이 일반적인 시대]에 자라났다. 그러므로, 오늘날 우리 사회의 많은 사람들에게 평온함과 안정감은 찾기 어렵다. 게다가, 영웅들을 중요시하고 우상화했던 이전 세대들과 달리, 오늘날의 학습자들은 영웅들이 더 적고, 육상, 연예, 정치, 그리고 사업의 저명한 인물들로부터 [큰 실망]을 겪었다. 결과적으로 밀레니얼 세대는 남들이 자기애적이라고 볼 수 있는 자기애 의식이 강하고, 교직원들이 어려워할 수 있는 위계질서에 대한 회의감이 강한 경향이 있다. 
Millennial Learners have unfortunately been raised in a time when scandals are common, when many leaders have fallen from grace, and when fear and anxiety about the stability of our global economy and environment are typically the norm. Hence, a sense of calm and security is elusive for many in our society today. Additionally, unlike prior generations who valued and idolized heroes, today's learners have fewer heroes and have suffered great disappointments from prominent figures in athletics, entertainment, politics, and business. Consequently, Millennials tend to have a strong sense of self-liking that can be viewed by others as narcissistic, and skepticism of hierarchy, which can be challenging for faculty.

따라서 밀레니얼 학습자는 [일관성, 확신 및 공정하고 합리적인 프레임워크] 내에서 학습하고 있음을 상기시키는 이점을 얻는다. 일단 규칙이 정해지면, 그것들은 중간에 바뀌어서는 안 된다. 마찬가지로, 학습에 영향을 미치는 결정에 직면했을 때 가능한 한 공정하고 편견이 없는 상태를 유지하는 것이 중요하다.
Millennial Learners, therefore, benefit from consistency, reassurance, and reminders that they are learning within a framework that is fair and reasonable. Once the rules are set, they should not be changed midstream. Similarly, it is important to remain as impartial and unbiased as possible when faced with decisions affecting learning.

3학년 임상실습과 같이 채점이 판단적이거나 주관적으로 보일 수 있는 환경은 밀레니얼 학습자가 이해하고 수용하기에 훨씬 더 어려울 수 있다.
Environments in which grading may seem judgmental or subjective, such as clinical clerkships during third year, may be significantly more challenging for Millennial Learners to comprehend and accept.

공정하고 정직한 학습 환경에 대한 학생들의 의식을 향상시키기 위한 구체적인 제안:
Specific suggestions to enhance students’ sense of a fair and honest learning environment:

  • 학습 목표는 위치 및 중요성에 대한 빈번한 주의사항과 함께 명확하게 식별되어야 합니다
  • 유용하고 의미 있는 피드백을 적시에 적절하게 제공해야 한다
  • 점수와 성적을 결정하는 요소들은 투명해야 하고 학생들이 이용할 수 있어야 한다
  • Learning objectives should be clearly identified with frequent reminders as to their location and importance
  • Useful and meaningful feedback should be given in a timely and appropriate manner
  • Factors that determine scores and grades should be transparent and available to students

팁 12 멀티태스킹의 한계 식별
Tip 12 Identify the limits of multi-tasking

많은 밀레니얼 학습자들은 자신을 성공적인 멀티태스킹 학습자로 인식하고 자신의 기술의 장점을 믿습니다. 오늘날의 교사들은 여러 다른 활동을 동시에 저글링하면서 학습이 성공적으로 이루어질 수 있다는 신화를 밝히는 데 중요한 역할을 할 수 있다. 보존, 기억, 이해, 분석 및 참여는 모두 정보 및 자극의 여러 경쟁 흐름에 직면할 때 실패합니다. 집중력, 참여력 및 주의력을 포함하여, 성공적인 학습의 속성은 자료에 대한 비판적 평가와 함께 강조되고 권장되어야 합니다.
Many Millennial Learners identify themselves as successful multi-taskers, and believe in the merits of their skills. Today's teachers can play an important role in debunking the myth that learning can be accomplished successfully while simultaneously juggling multiple other activities. Retention, recall, understanding, analysis, and engagement all fail when one is faced with multiple competing streams of information and stimulation. The attributes of successful learning – including focus, engagement and attention – in conjunction with critical evaluation of material, need to be emphasized and encouraged.

기술은 보편적으로 존재하며 산만함에 대한 유혹은 현재 학습자들을 넘쳐나게 한다. 교수진은 학습자들이 강의나 아침 회진 동안 인터넷 쇼핑, 문자 메시지 몇 개 보내기, 최신 헤드라인 읽기의 유혹을 피할 수 있도록 도와줄 수 있다. 멀티태스킹을 제한하고 집중을 유도하기 위한 구체적인 제안은 다음과 같습니다:
Technology is omnipresent and temptations for distraction inundate our current learners. Faculty can help learners avoid the temptation to shop on the Internet, send a few text messages, or read the latest headlines during their teaching or morning rounds. Specific suggestions to limit multi-tasking and encourage focus include:

  • 강의 시간 동안 이메일, 문자 메시지 및 기타 커뮤니케이션 기술 사용 제한
  • 학생들에게 뉴욕 타임즈 온라인 테스트 "How Fast You Jugle Tasks"를 완료하여 작업 간 전환 속도를 측정하고 결과와 멀티태스킹이 환자 치료에 미치는 영향을 논의하도록 합니다
  • Limit your own use of email, texting, and other communication technologies during teaching sessions
  • Ask students to complete The New York Times online test “How Fast You Juggle Tasks” (Ophir & Nass 2010) to measure how fast they can switch between tasks and discuss their results and how multitasking may affect patient care

결론
Conclusion

모든 세대의 교사들은 학습자로부터 나이의 본질적인 분리와 그에 따른 사회적, 환경적, 기술적 영향의 차이와 관련된 문제에 직면한다. 이 도전은 소크라테스 이전으로 거슬러 올라가지만, 현재의 밀레니얼 세대는 현대 의학 교육자들에게 많은 구체적인 도전을 제기한다. 여기에 상술된 구체적인 팁과 전략을 통해 현재의 의학교육자들이 이러한 학습자들에게 다가가서 가르칠 수 있을 뿐만 아니라 학습자들의 삶과 성취에 지대한 영향을 미칠 수 있다고 본다. [밀레니얼 세대를 가르치는 것]은 또한 교육자들이 [새로운 교수법을 시도하고, 재미를 느끼고, 흥미롭고 역동적인 방법으로 학습자들과 상호작용하고 협력할 수 있는 기회]를 제공한다.
Every generation of teachers faces challenges related to the inherent separation in age from their learners and from the consequent differences in social, environmental, and technological influences. While this challenge dates back to before the time of Socrates, our current Millennial generation poses a number of specific challenges for the modern medical educator. Through the specific tips and strategies detailed here, we believe that current medical educators can not only reach and teach these learners, but also have a profound impact on their learners’ lives and achievement. Teaching Millennials also provides opportunities for educators to try new teaching methods, have fun, and interact and collaborate with their learners in interesting, dynamic ways.

 


Med Teach. 2012;34(4):274-8. doi: 10.3109/0142159X.2011.613498. Epub 2012 Jan 30.

Twelve tips for facilitating Millennials' learning

Affiliations collapse

1Harvard Medical School, MA, USA. dhrobert@bidmc.harvard.edu

PMID: 22288944

DOI: 10.3109/0142159X.2011.613498

Abstract

Background: The current, so-called "Millennial" generation of learners is frequently characterized as having deep understanding of, and appreciation for, technology and social connectedness. This generation of learners has also been molded by a unique set of cultural influences that are essential for medical educators to consider in all aspects of their teaching, including curriculum design, student assessment, and interactions between faculty and learners.

Aim: The following tips outline an approach to facilitating learning of our current generation of medical trainees.

Method: The method is based on the available literature and the authors' experiences with Millennial Learners in medical training.

Results: The 12 tips provide detailed approaches and specific strategies for understanding and engaging Millennial Learners and enhancing their learning.

Conclusion: With an increased understanding of the characteristics of the current generation of medical trainees, faculty will be better able to facilitate learning and optimize interactions with Millennial Learners.

+ Recent posts