COVID-19동안 온라인 학습으로 신속하게 전환할 12가지 팁(MedEdPublish, 2020)

Twelve tips for rapidly migrating to online learning during the COVID-19 pandemic


John Sandars[1], Raquel Correia[2], Mary Dankbaar[3], Peter de Jong[4], Poh Sun Goh[5], Inga Hege[6], Ken Masters[7], So-Young Oh[8], Rakesh Patel[9], Kalyani Premkumar[10], Alexandra Webb[11], Martin Pusic[12]

 

 

 

 

소개 Introduction

온라인 학습은 단일 개체라기보다는 160자 트윗에서 완전히 몰입적인 아바타 기반 임상 시뮬레이션에 이르기까지 [다양한 양식과 기술의 집합]이다.
Online learning is not one single entity but rather a growing collection of modalities and technologies, which can range from a 160-character Tweet to a fully immersive avatar-based clinical simulation.

조직 수준

Organisation Level

팁 1: 변경 관리 단계를 예측하고 진행

Tip 1: Anticipate and move through the change management stages

ADKAR 조직 변화 모델(Hiatt, 2006)은 개인의 요구에 초점을 맞추고 있습니다. 

  • 변화의 필요성에 대한 인식(COVID 현실에 더 쉽게 대응) 
  • 변화에 참여하고 지원하는 욕구(자기주도적 평생학습에 의해 동기 부여)를 가져야 한다. 
  • 변화에 필요한 지식(적합한 기술 플랫폼을 찾는 위치와 방법, 전달 및 평가에 적절한 도구를 사용하는 방법을 학습하는 방법 포함)을 보유해야 한다. 
  • 필요한 기술과 행동을 구현할 수 있는 능력(피드백을 주고 받는 연습 포함) 
  • 변화를 지속하기 위한 강화(프로그램 평가 등)

The ADKAR organizational change model (Hiatt, 2006) is focused on the needs of the individuals: 

  • Awareness of the need for change (easier in response to the COVID reality); 
  • have the Desire to participate in and support the change (such as motivated by self-directed life-long learning); 
  • have the Knowledge necessary for change (including where and how to find a suitable technology platform and learning to use appropriate tools for delivery and assessment); 
  • Ability to implement required skills and behaviours (including practice with both giving and receiving feedback); 
  • Reinforcement to sustain the change (such as program evaluation). 

ADKAR 모델은 학습자와 교육자 모두의 관점에서 다루어져야 한다.

The ADKAR model needs to be addressed from the perspective of both learners and educators.

 

조직의 변화는 예측 가능한 경로를 따르는 경우가 많습니다(그림 1 참조). 얼리 어답터들이 이끄는 열정은 초기적이고 거의 놀라운 성과 상승을 초래하고, 그 뒤 필요한 소강상태를 초래하며, 그 결과 나머지 조직은 점차 그 변화에 적응한다. 이러한 단계와 변화 관리를 예상하면 문제를 줄이고 장기적인 지속 가능성을 위한 계획을 수립하는 데 도움이 될 수 있습니다.
Organisational changes frequently follow a predictable path (see Figure 1). There is a burst of enthusiasm led by early adopters that results in an initial and almost surprising rise in performance followed by a necessary lull in which the rest of the organisation gradually moves into the change. Anticipating these phases and change management can help reduce any problems and informs planning for long term sustainability.

 

 



팁 2: 현재 학습 관리 시스템 사용
Tip 2: Use the current Learning Management System


대부분의 보건 전문 학교에서 학습 관리 시스템(LMS)은 커뮤니케이션, 콘텐츠 전달 및 평가를 위한 플랫폼이다(Tibyamplansha et al., 2017). 따라서 커리큘럼을 구성하고 학습 성과와 이러한 결과를 달성하기 위한 교육 방법의 건설적인 정렬을 전달하기 위한 기본 교육 기술이다.

The learning management system (LMS), in most health professions schools, is the platform for communication, content delivery and assessment (Tibyampansha et al., 2017). It is therefore the fundamental educational technology for structuring the curriculum and conveying constructive alignment of learning outcomes and the educational methods to achieve these outcomes.


불확실한 시기에는 의사소통이 핵심이다. 학습자와 교육자가 프로그램 제공에 대해 정기적으로 알리고 학습 여정을 안내하기 위해서는 명확하고 접근 가능한 커뮤니케이션 채널을 구축하는 것이 필수적이다(Taha 등, 2020). 여기에는 [학습자가 학습 과정에서 예상해야 할 사항]과 [과정 전체에 걸친 학습자 자신의 기대 및 책임]에 두 가지 모두에 명확한 의사소통이 포함되어야 합니다. LMS 분석을 사용하여 이러한 기대치에 대한 학습자 성과를 측정하고 모니터링하고 추가 지원이 필요한 학습자를 식별할 수 있습니다. 학습자가 조언과 지도를 구하는 다양한 방법을 가질 수 있도록 의사소통이 양방향으로 이루어지도록 하는 것이 중요하다.

Communication is key in times of uncertainty. Establishing a clear and accessible channel of communication is essential to keep learners and educators regularly informed of the program delivery and to guide them through their learning journey (Taha et al., 2020). This should include explicit communication about expectations, both what learners should expect during their course of study and the expectations and responsibilities of the learners themselves throughout the course. The LMS analytics can be used to measure and monitor learner achievement of these expectations and identify learners that require additional support. It is important to ensure that the communication is two-way so that learners have diverse avenues to seek advice and guidance.


 
온라인 학습 양식

Online Learning Modalities

팁 3: 촬영장비 – 온라인 강의의 잠재력 최적화

Tip 3: Modality – Optimise the potential of online lectures

 

미개최 강의의 경우 라이브 스트리밍 강의가 부담스러울 수 있지만 몇 가지 중요한 권장 사항이 있다. 빈 벽에 대고 말하는 것은 처음에는 발표자에게 이상하게 보일 수 있지만, 우리의 경험을 통해 교육자들은 빠르게 적응하고 자신감 있는 온라인 발표자가 될 수 있다.

For the uninitiated, live-streaming lectures can be daunting, but there are a few important recommendations. Speaking to a blank wall can initially appear strange to the presenter but from our experience educators can rapidly adapt and become confident online presenters.

가능하면 학습 관리 시스템(LMS)에 통합된 시스템을 사용해야 합니다. 이렇게 하면 등록된 학습자와 교육자만 강의에 참여할 수 있으며 트롤을 피할 수 있습니다."
If possible, a system that is integrated into the Learning Management System (LMS) should be used. This will ensure that only registered learners and educators are in the lecture and will avoid having trolls"

프레젠테이션 중에 모든 참가자의 마이크가 음소거 모드에 있는지 확인하면 학습자 가정에서 의도하지 않은 배경 소음이 발생하지 않습니다. 일부 강사들은 학생들의 참여를 감시하기 위해 모든 카메라를 켜두는 것을 좋아한다. 다른 사람들은 인터넷 대역폭 문제가 있는 경우에도 도움이 될 수 있는 모든 카메라를 꺼두는 것을 선호한다.
Ensuring that the microphones of all participants are in the mute mode during the presentation will avoid unintended background noise from the learner’s homes. Some lecturers like to keep all cameras on so that they can keep an eye on the engagement of their students. Others prefer to mute all cameras which can also help if there are internet bandwidth issues.

강의를 작은 학습 활동과 함께 일련의 구성요소로 세분하는 것이 중요하다. 이것은 이미 대면 강의에 대한 추천이지만 온라인 강의에서는 더욱 중요하다. LMS에 청중-반응 콤포넌트가 있는 경우, 이 구성요소를 사용하여 활동에 대한 학습자의 참여를 높이고 학습 기회를 극대화할 수 있습니다. 그렇지 않다면 발표자가 강의를 진행하면서 학습자에게 방금 제시된 자료를 바탕으로 답할 질문을 주는 일시 중지를 도입할 수 있다. 이를 통해 능동적인 학습이 구축되고 참여도가 향상됩니다.

It is important to break the lecture into a series of components, interspersed with small learning activities. This is already a recommendation for face-to-ace lectures but is all the more important in online lectures. If the LMS has an audience-response component, this can be used to increase learner engagement in the activities and to maximise the learning opportunity. If not, as the presenter goes through the lecture, a pause can be introduced during which the learners are given a question to answer, which is based on material that has just been presented. This builds in active learning and improves engagement.



팁 4: 촬영장비 – 의도적인 설계를 사용하여 온라인 소그룹 최적화
Tip 4: Modality – Optimise online small groups using intentional design


온라인 그룹의 촉진은 소규모 그룹의 학습 잠재력을 최적화하며 대면 소규모 그룹에 사용되는 접근 방식과 유사하다. 모든 그룹 촉진의 두 가지 필수적인 측면은 

  • [전체적으로 명확한 목표를 adherence하도록 보장]하고 
  • (모든 구성원이 가치 있는 기여를 할 수 있는 기회를 제공하는 등) [모든 그룹 구성원의 요구를 지원]합니다.


The facilitation of online groups optimises the learning potential of small groups and is similar to the approach used with face-to-face small groups. The two essential aspects of all group facilitation are

  • ensuring that there is overall adherence to a clear objective and 
  • supporting the needs of all group members, such as providing opportunities for all members to make a valued contribution.

그러나 대면 그룹을 촉진할 때 경험할 수 있는 어려움은 특히 그룹이 비동기적일 때(참여자가 이메일이나 대부분의 소셜 미디어와 같이 서면 메시지에 의해서만 기여하고 있는 경우) 온라인 그룹과 함께 증가하는 경우가 많다(Sandars, 2006). 비동기식 토론에서는 이모지스('웃는 얼굴'과 '엄지')를 사용해도 비언어적 소통이 부족하고, 이는 토론에 대한 기여도가 떨어질 수밖에 없는 등 참가자 간 신뢰 부족으로 이어질 수 있다. 실시간 참여를 가능하게 하는 동기식 온라인 토론이 선호되며 수많은 온라인 플랫폼이 존재한다.
However, the difficulties that can be experienced when facilitating face-to-face groups are often increased with online groups, especially when the groups are asynchronous (in which participants are only contributing by written messages and at different times, such as by email or most social media) (Sandars, 2006). There is a lack of non- verbal communication in asynchronous discussions, even with the use of Emojis (‘smiley faces’ and ‘thumbs up’ symbols), and this can lead to a lack of trust between the participants, with the inevitable reduced contribution to the discussion. Synchronous online discussions that enable real-time participation are to be preferred and there are numerous online platforms,

온라인 그룹을 PowerPoint 프레젠테이션이나 비디오와 같은 다른 정보 리소스와 결합하여 플립된 강의실을 만들 수 있으므로 학습 경험을 향상시킬 수 있습니다.

Online groups can be combined with other information resources, such as PowerPoint presentations or videos, to produce a flipped classroom, which can enhance the learning experience.

 

팁 5: 촬영장비 – 비동기 온라인 자습서의 잠재력 최적화
Tip 5: Modality – Optimise the potential of asynchronous online tutorials


[온라인 튜터리얼]은 학습자에게 환자 사례 프레젠테이션(Yavner, Pusic, Kalet 등, 2015)을 중심으로 구성된 비디오, 애니메이션, 텍스트 기반 자료 및 퀴즈의 사용을 포함한 온라인 멀티미디어 학습 활동의 뚜렷한 모음을 제공한다. 기록된 강의 및 기타 비동기식 리소스와 비교하여 몇 가지 장점이 있습니다. 멀티미디어는 여러 다른 매체의 조합을 사용하여 정보를 제공할 수 있기 때문에 지식과 기술에서 더 효율적인 이득을 보장한다. 학습자는 다른 요구 사항에 맞는 시간과 장소에서 자신의 학습 목표를 충족하는 다양한 온라인 자습서 중에서 온라인 자습서를 선택할 수 있기 때문에 동기 부여와 참여도가 높아지면서 자기주도적이 됩니다.
Online tutorials provide learners with a distinct collection of online multimedia learning activities, including the use of video, animations, text based materials and quizzes, which are structured around a patient case presentation (Yavner, Pusic, Kalet, et al., 2015). There are several advantages compared with recorded lectures and other asynchronous resources. The use of multimedia ensures more efficient gains in knowledge and skills since information can be presented using combinations of several different media. Learners become self-directed, with increased motivation and engagement, since they can select online tutorials from a range of different online tutorials that meet their own learning goals at a time and place that fits in with their other demands.

가용자원이 적절하지 않을 수 있기 때문에 혼합접근법이 필요할 가능성이 가장 높다. 교육자는 모든 온라인 자습서가 커리큘럼의 의도된 학습 결과와 일치하고 가용 자원을 큐레이션하기 위한 학습 필요성 평가를 구현하는 데 필수적인 역할을 하며, 내용이 적절하고 접근 가능한지 검토한다.
It is most likely that a mixed approach will be required since the available resources may not be appropriate. The educator has an essential role in implementing learning needs assessments to ensure that all online tutorials are aligned to the intended learning outcomes of the curriculum and also curating the available resources, with reviewing to ensure that the content is appropriate and accessible.

교육자는 온라인 동기식 토론 전후에 온라인 자습서를 통합함으로써 보다 의미 있는 온라인 혼합 플립 강의실 학습 경험을 제공할 수 있다.
Educators can provide a more meaningful online blended flipped classroom learning experience by integrating online tutorials before or after online synchronous discussions.

팁 6: 촬영장비 – 온라인 비디오의 잠재력 최적화
Tip 6: Modality – Optimise the potential of online videos


온라인 비디오 사용의 최적화에는 학습자를 비디오의 관련 부문으로 directing하고, 비디오 컨텐츠에 대한 개별 성찰 및 그룹 토론을 장려하며, 동료 및 교육자 피드백으로 필수적인 절차 및 커뮤니케이션 기술을 입증함으로써 개방형 액세스 리소스를 큐레이팅하는 데 초점을 맞춘다(Goh and Sandars, 2019). 혼합 학습blended learning의 개념은 이제 온라인 비디오의 [비동기식 자율 학습]과 [동기식 라이브 온라인 소그룹 미팅]을 결합하여 확장될 수 있다(Shank, 2020).
Optimisation of the use of online videos include a focus on curating open access resources by directing the learners to relevant segments of the videos, encouraging individual reflection and group discussion of the video content, and demonstrating essential procedural and communication skills with peer and educator feedback (Goh and Sandars, 2019). The concept of blended learning can now be expanded, combining asynchronous self-study of online videos with synchronous live online small group meetings (Shank, 2020).

실시간 비디오의 혁신적인 사용은 (적절한 동의와 안전 지침으로) 환자 만남에 대한 액세스를 제공하고, 임상 기술의 실천과 전달을 위한 피드백을 문서화하고 제공하기 위해 모바일 장치의 어디서나 가능한 가용성과 함께 이루어질 수 있다(Goh and Sandars, 2020).

Innovative use of real-time video to provide access to patient encounters (with appropriate consent and safety guidelines), as well as to document and provide feedback for practice and delivery of clinical skills, can take place with the ubiquitous availability of mobile devices (Goh and Sandars, 2020).

팁 7: 촬영장비 – 소셜 미디어의 잠재력 최적화
Tip 7: Modality – Optimise the potential of social media


소셜 미디어는 널리 이용 가능한 기술이며, 다른 학습자, 교육 분야의 주니어 의사, 의료 전문가, 심지어 환자까지 다양한 관점을 제공할 수 있는 모든 참가자에게 학습 경험을 풍부하게 할 수 있는 가능성을 제공한다(Shah, 2017). 트위터 저널 클럽(Duig, 2016; Topf, 2017; Bolderston, 2018), 의료 블로그(Carly, 2017), 협업 학습 플랫폼(Haynes, 2014)은 지속적인 전문적 발전과 변화하는 교육 관행을 강화하기 위해 명확하게 입증되었다. 그러나, 의학 교과 과정의 모든 것이 온라인 접근법으로 옮겨질 수 있는 것은 아니기 때문에, 교육자는 내용만으로는 학습자를 위한 교육 경험으로 마법처럼 변환되지 않는다는 것을 명심하는 것이 필수적이다.
Social media is a widely available technology and offers the possibility of reaching every participant who can offer a variety of perspectives, from other learners, junior doctors in training, healthcare professionals and even patients, that can enrich the learning experience (Shah, 2017). Twitter journal clubs (Duig, 2016; Topf, 2017; Bolderston, 2018), medical blogging (Carley, 2017) and collaborative learning platforms (Haynes, 2014) have been clearly demonstrated to enhance continuing professional development and changing educational practice. However, not everything in a medical curriculum is transferable to an online approach, therefore it is essential for the educator to bear in mind that content alone will not magically translate into an educational experience for the learner.

여러 플랫폼에서 컨텐츠를 만들고 게시하려면 상당한 시간 소모가 있어야 합니다. 그만큼 소셜 미디어 관리는 그 자체가 하나의 커리어로 자리 잡았다. 코멘트, 피드백을 제공하고 커뮤니티의 느낌을 모방하여 이러한 [플랫폼의 사회적 측면을 촉진하는 것]이 학습자를 참여시키고 학습을 개선하는 데 핵심입니다. 온라인으로의 빠른 전환 시기에, 이미 구축된 인프라와 온라인 팔로잉을 가지고 있는 얼리 어답터들을 식별하면 소셜 미디어의 잠재력을 개발하는 데 도움이 될 수 있다.

Content creation and publication on multiple platforms requires a substantial time commitment; so much so that social media management has become a career in its own right. Fostering the social aspect of these platforms by commenting, offering feedback and emulating the community feel are key in engaging learners and improving their learning. In a time of rapid transition to online, identifying early adopters who already have a built infrastructure and online following can help to develop the potential of social media.

팁 8: 촬영장비 – 온라인 성찰의 잠재력 최적화
Tip 8: Modality – Optimise the potential of online reflection


[성찰]은 [학습자의 놀라움에서 시작]되며 이는 학습자의 지식과 기술 부족에서부터 자신과 다른 사람, 그리고 더 넓은 세계에 대한 학습자의 시각에 도전하는 목격 사건에 이르기까지 여러 가지 요인에 의해 유발될 수 있다. 학습자는 놀라움을 이해한 다음 새로운 지식을 찾거나 다른 세계관에 대해 더 많이 읽는 등 문제를 해결하기 위해 적절한 대응을 합니다. 학습자, 임상의, 제휴 헬스케어 전문가, 환자, 케어 제공자를 포함한 다른 사람들과 경험을 공유함으로써 성찰 과정이 강화된다.
Reflection begins with a moment of surprise in the learner and this can be provoked by several factors, from lack of knowledge and skills in the learner to witnessing events that challenge the learner’s view of themselves, others and the wider world. The learner makes sense of the surprise and then takes an appropriate response to resolve the challenge, such as seeking new knowledge or reading further about different world views. The process of reflection is enhanced by having a supportive facilitator and by sharing their experience with others, including learners, clinicians, allied healthcare professionals, patients and care-givers.

디지털 스토리텔링은 의료 교육의 필수적인 성찰 요소 개발을 위한 강력한 접근법이 될 수 있다(Sandars, Murray 및 Pellow, 2008). 학습자는 하나 이상의 시각적 이미지로 구성된 사례를 온라인 플랫폼(토론 포럼 등)에 쉽게 업로드하고 깜짝 놀랄 순간과 자신의 견해에 어떻게 도전했는지에 대해 이야기할 수 있다. 이를 다른 사람과 공유할 수 있고 학습자에게 개인적이면서도 참가자들에게 집단적인 깊은 변혁적 학습 경험을 연출할 수 있다.
Digital storytelling can be a powerful approach for developing the essential reflection component of medical education (Sandars, Murray and Pellow, 2008). Learners can easily upload a case, which comprises of one or more visual images, to online platforms (such as a discussion forum) and talk through their moment of surprise and how it challenged their views. This can be shared with others and a deep transformative learning experience can be produced that is both individual to the learner but also collective for the participants.

특정 사건에 대한 이미지를 선택하는 것은 중요하지만, 환자나 동료의 정체성을 훼손하지 않는 것이 필수적이다. 사진이나 짧은 동영상은 모바일 장치를 사용하여 쉽게 캡처할 수 있습니다. 그러나 이러한 이미지는 학습자의 경험에 반영되어야 한다고 권고한다. 익명성은 이웃의 전망이나 방향 표시와 같은 일반적인 이미지를 사용하여 유지될 수 있다.

The choice of images about the case is important. It is essential not to compromise the identity of patients or colleagues. Photographs or short videos can be easily captured using mobile devices. However, we recommend that these images should resonate with the learner’s experience. Anonymity can be maintained by using general images, such as a view of a neighbourhood or the direction signs to a ward.

일반 온라인 팁
General Online Tips


팁 9: 전체 과제를 가르칠 수 없는 경우, 파트태스크 온라인 교육으로 시작하십시오.
Tip 9: If you can’t teach the whole task, start with part-task online training


임상적 추론, 절차적 또는 학문적 기술과 같은 인지적 기술은 온라인에서 효과적으로 가르칠 수 있다. 효과적인 온라인 기술 훈련을 설계하기 위해 학습자가 실제 문제 해결에 참여할 때 학습이 촉진된다(그림 2 참조). 다음은 중요한 교수 설계 원칙이다(Merrill, 2002). 

  • a) 관련 사전 지식을 회상 및 시연하기 위하여 활성화 
  • b) 직무와 기술의 설명 및 입증(종종 교사에 의한) 
  • c) 피드백을 받는 새로운 작업의 진행에 대한 지식 또는 기술의 적용(학습자에 의한) 
  • d) (학습자에 의한) 실무에서 새로 배운 기술의 통합

Cognitive skills such as clinical reasoning, procedural or academic skills, can be effectively taught online. To design effective online skills trainin, learning is promoted when learners are engaged in solving real-world problems (see Figure 2). The following are crucial instructional design principles (Merrill, 2002): 

  • a) activation to recall and demonstrate relevant prior knowledge; 
  • b) explanation and demonstration of tasks and skills (often by the teacher); 
  • c) application of knowledge or skill in a progression of new tasks receiving feedback (by the learner); and 
  • d) integration of the newly learned skills in practice (by the learner). 

 

 

이러한 원칙은 온라인으로 구현될 수 있다.

  • 퀴즈(사전 지식 활성화),
  • 튜토리얼 및 비디오(기술의 설명 및 시연),
  • 과제 또는 시뮬레이션(새로 배운 기술 적용)

These principles can be implemented online in 

  • quizzes (activating prior knowledge), tutorials and 
  • video’s (explanation and demonstration of skills) and 
  • assignments or simulations (applying newly learned skills). 

 

분명히, 시뮬레이션 환자 또는 실험 설정이 필요하기 때문에 신체 검사나 실험실 실험과 같은 실제 기술 훈련은 완전히 온라인으로 가르칠 수 없다. 그러나 처음 두 가지 원칙(활성화와 설명)은 현장에서 다시 작업할 수 있는 순간까지 온라인 부분과제part-task 훈련으로 구현될 수 있다. 또한 [파트-태스크 연습]은 교내 교육이 재개될 때 학습자가 남은 실습 교육 구성 요소에 대해 최적으로 준비할 수 있다.

Obviously, practical skills training like the physical examination or laboratory experiments cannot be taught completely online, as a physical presence of a simulation patient or experimental setup is required. However, the first two principles of activation and explanation can still be implemented as online part-task training until the moment that working on-site is possible again. Part-task practice can also prepare learners optimally for the remaining hands- on training component when on-campus education is resumed.

팁 10: 학습자를 위한 거대한 온라인 세상 단순화
Tip 10: Simplify the massive online world for learners


MOOC는 짧은 비디오 강의, 독서, 대화형 과제, 테스트, 퀴즈, 토론 포럼과 같은 다양한 형식으로 콘텐츠를 제공합니다. 일반적으로 학습자는 제공되는 고품질 온라인 자료에 대한 높은 만족도를 나타냅니다.
MOOCs offer content in many different formats, such as short video lectures, readings, interactive assignments, tests, quizzes, and discussion forums. In general, learners indicate high satisfaction with the high-quality online materials provided.

이 모든 것이 아무리 훌륭하게 보여지더라도, 거대한 온라인 세계는 학습자들에게 매우 혼란스럽고 부담스러운데, 특히 내용이 모국어로 제시되지 않을 경우 그러하다. 첫째, 적절한 수준의 학습 주제를 다루는 과정을 선택해야 합니다. 중요한 측면은 코스를 이용할 수 있는 날짜를 파악한 후 학습자에게 코스 등록 방법에 대한 명확한 지침을 전달하는 것입니다. 그리고 마지막으로, 학습자들에게 강좌 사용법, 어떤 장, 어떤 과제, 어떤 숙제를 교육자에게 제출해야 하는지에 대한 명확한 지침을 제공하는 것이 필수적이다.

However wonderful this all appears, the massive online world can be very confusing and overwhelming to learners, especially if the content is not presented in their native language. First, a course needs to be selected that addresses the topics for study at the appropriate level. An important aspect is to find out which dates the course will be available and then send the learners clear instructions on how to enroll into the course. And finally, it is essential to provide learners with clear instructions on how to use the course, which chapters and which assignments to study and which homework they should submit to the educator.

팁 11: 온라인 리소스 및 활동의 공동 생성을 장려하고 지원합니다.
Tip 11: Encourage and support co-creation of online resources and activities


공동창조co-creation는 학습자와 교육자가 서로 협력하여 온라인 자원과 활동을 만들 때 발생한다(Bobil 등, 2016). 공동 창작에는 새롭고 개선된 온라인 재료와 경험의 개발 외에도 많은 상호의존적인 이점이 있다.
Co-creation occurs when learners and educators work collaboratively with one another to create online resources and activities (Bovill et al., 2016). There are many interdependent benefits to co-creation besides the development of new or improved online materials and experiences.

효과적인 협업과 프로젝트 성과 달성을 위해 컨텐츠, 커리큘럼, 교육 설계 입력을 제공하는 데 필요한 기술 세트를 갖춘 팀을 먼저 구축하는 것이 중요하다. 프로젝트의 범위를 지정할 때, 주요 권장 사항에는 역할과 책임의 식별, 명확한 마감일 설정, 목표와 기대치를 명확하게 전달하는 것이 포함됩니다. 범위 지정 프로세스scoping process의 일환으로 팀이 프로젝트를 전달하기 위해 필요한 교육, 지원 및 리소스를 결정하는 것이 중요합니다. 여기에는 항상 교육학, 접근성 및 저작권에 관한 지침이 포함되어야 한다. 또한, 자원과 활동이 기관 온라인 플랫폼을 통해 학습자가 이용할 수 있도록 하는 것이 중요하다.
It is important to first establish a team with the required skillsets to provide content, curriculum and educational design input for effective collaboration and achievement of the project outcomes. When scoping the project, key recommendations include identification of roles and responsibilities, setting clear deadlines and clearly communicating objectives and expectations. As part of the scoping process it is important to determine what training, support and resources the team requires to deliver the project. This should always include guidance regarding pedagogy, accessibility and copyright. Furthermore, it is vital to ensure that the resources and activities can be made available to learners via institutional online platforms.

품질 관리를 위해 구현 전에 동료 검토 및 테스트를 프로젝트 관리에 통합하면 오류 또는 문제를 식별하고 해결하는 데 도움이 됩니다. 자원이 적절한 품질이고 저작권을 침해하지 않는 경우, 기관을 넘어 학습자에게 이익이 되는 개방형 교육 자원(OER)으로 이용할 수 있도록 하는 것이 바람직하다.
Incorporating peer review and testing into the project management, prior to implementation, for quality control will help to identify and resolve any errors or problems. If the resource is of suitable quality and does not breach copyright, making it available as an open educational resource (OER) to benefit learners beyond the institution should be considered.



팁 12: 온라인 학습으로의 전환에 대한 적극적 임상의의 가치 입증
Tip 12: Demonstrate the value for active clinicians of the shift to online learning


세계적인 유행병은 또한 임상의들이 능동적인 실천에서 새로운 지식을 빠르게 습득하는 방법을 관찰할 수 있는 독특한 기회이다. 코로나19는 이전에는 존재하지 않았기 때문에 임상의는 질병의 확산 자체보다 더 빠르게 보이는 것에서 전문적인 지식을 공유해야 하는 과제를 해결하고 있으며 이 지식을 공유하는 주요 방법은 인터넷을 통해 중재된다.
The global pandemic is also a unique opportunity to observe the way clinicians rapidly acquire new knowledge in active practice. Covid-19 as a disease did not exist previously so clinicians have been addressing the challenge of sharing professional knowledge at what appears to be faster than the spread of disease itself and the predominant methods of sharing this knowledge is mediated through the internet.

다시 말하지만, 기술은 지역 전문가들 간의 경험 공유와 다양한 병원 또는 의료 환경에서 환자의 진료를 위한 진료 경로, 프로토콜 및 지역 정책을 고안하는 데 있어 매우 중요하다. 다양한 화상회의 플랫폼도 공동체 의식을 함양하는 데 중요한 역할을 했으며, 연대감 증진에 기여하면서 이러한 기술의 간접적인 사회적 영향을 입증하였다.

Again, technology has been critical in sharing of experience between local experts, as well as devising care pathways, protocols and local policy for the care of patients across different hospital or healthcare settings. Various video-conferencing platforms have also played an important role in fostering a sense of community, as well as promoting a sense of solidarity in demonstrating the indirect social impact of such technologies as well.

결론

Conclusion

현 상황에 많이 관여하는 동안 간과될 수 있는 중요한 고려사항은 [전염병 이후]에 단순히 [전통적인 대면 교육 루틴에 다시 빠지지 않고] 온라인 학습의 사용을 지속하는 것이 어떻게 가능하냐는 것이다. 평가는 새로운 접근법이 의도된 잠재적 편익을 달성하는 정도에 대한 통찰력과 효과적인 온라인 학습을 가능하게 하고 제약하는 다양한 요소를 제공하기 때문에 지속 가능성에 필수적이다. 이제는 성공적인 온라인 접근법뿐만 아니라 성공적이지 않은 온라인 접근법들을 평가하는 과정을 시작해야 할 때이며, 유행병 이전과 비교해 전염병 후 건강 직업 교육에 더 크고 효과적으로 적용할 수 있는 온라인 학습을 반복적으로 개발하고 구현해야 한다.

An important consideration, which may be overlooked whilst heavily engaged in the present situation, is how it will be possible to sustain the use of online learning after the pandemic, instead of simply falling back into a traditional face-to-face teaching routine. Evaluation is essential for sustainability since it provides insights about the extent to which new approaches are achieving their intended and potential benefits, and also the variety of factors that enable and constrain effective online learning. Now is the time to begin the process of evaluating the successful innovative online approaches, as well as the not so successful ones, to iteratively develop and implement online learning that can result in greater and more effective application to health professions education after the pandemic compared with before the pandemic.

요약

Take Home Messages

 

  • 조직 변화의 원리를 사용하여 온라인 학습에 대한 적응 과정을 예측합니다.
  • 모든 온라인 양식에 대해 우수한 교육 설계 지침을 사용할 수 있습니다.
  • 온라인 학습의 구현은 부분적으로는 새로운 개발이고 부분적으로는 기존 자료의 큐레이션입니다.
  • 동기식 라이브 온라인 그룹 토론과 비동기식 자율 학습을 포함한 혼합 학습을 신속하게 구현할 수 있다.
  • 학습자와 교육자의 자원 공동 생성 장려
  • 새로운 학습 접근법에 대한 보건 전문가의 적응성 모델링
  • COVID-19 전염병 후 지속 가능성 계획

 

  • Use the principles of organisational change to anticipate the course of adaptation to online learning
  • Good instructional design guidelines are available for all online modalities
  • Implementation of online learning is part development and part curation of existing resources
  • Blended learning including asynchronous self-study with synchronous live online group discussions can be rapidly implemented
  • Encourage co-creation of resources by learners and educators
  • Model the adaptability of health professionals to new learning approaches
  • Plan for sustainability after the COVID-19 pandemic

 

 


Twelve tips for rapidly migrating to online learning during the COVID-19 pandemic

John Sandars[1], Raquel Correia[2], Mary Dankbaar[3], Peter de Jong[4], Poh Sun Goh[5], Inga Hege[6], Ken Masters[7], So-Young Oh[8], Rakesh Patel[9], Kalyani Premkumar[10], Alexandra Webb[11], Martin Pusic[12]

Institution: 1. Edge Hill University, 2. SOS Médecins, 3. Erasmus University Medical Center, 4. Leiden University Medical Center, 5. National University of Singapore, 6. University of Augsburg, 7. Sultan Qaboos University, 8. NYU Grossman School of Medicine, 9. University of Nottingham , 10. University of Saskatchewan, 11. Australian National University, 12. Harvard Medical School

Corresponding Author: Prof John Sandars (john.sandars@edgehill.ac.uk)

Categories: Curriculum Planning, Educational Strategies, Teaching and Learning, Technology

DOI: https://doi.org/10.15694/mep.2020.000082.1

Published Date: 29/04/2020

Abstract

The COVID-19 pandemic has resulted in a massive adaptation in health professions education, with a shift from in-person learning activities to a sudden heavy reliance on internet-mediated education.  Some health professions schools will have already had considerable educational technology and cultural infrastructure in place, making such a shift more of a different emphasis in provision.  For others, this shift will have been a considerable dislocation for both educators and learners in the provision of education.

To aid educators make this shift effectively, this 12 Tips article presents a compendium of key  principles and practical recommendations that apply to the modalities that make up online learning.  The emphasis is on design features that can be rapidly implemented and optimised for the current pandemic. Where applicable, we have pointed out how these short-term shifts can also be beneficial for the long-term integration of educational technology into the organisations’ infrastructure.

The need for adaptability on the part of educators and learners is an important over-arching theme.  By demonstrating these core values of the health professions school in a time of crisis, the manner in which the shift to online learning is carried out sends its own important message to novice health professionals who are in the process of developing their professional identities as learners and as clinicians. 

Keywords: Education; online learning; instructional design; social media; organizational change, computer-assisted learning, remote teaching, COVID-19

+ Recent posts