본과3학년에 대한 학대가 문제가 아닐지도 모른다(Med Teach, 2017)

Mistreatment of medical students in the third year may not be the problem

Stuart J. Slavina and John T. Chibnallb

aDepartment of Pediatrics, Office of Curricular Affairs, Saint Louis University School of Medicine, St. Louis, MO, USA; bDepartment of Neurology and Psychiatry, Saint Louis University School of Medicine, St. Louis, MO, USA




의대 학생들의 학대와 학대는 미국 전역의 의대에서 상당한 문제로 인식되어 왔다(Fnais et al. 2014). 전국의 모든 졸업 의대생들에게 배포되는 의대 졸업 설문지(AAMC 2016)는 학생들에게 

  • 공개적인 모욕, 

  • 신체적 피해, 

  • 원치 않는 성적 접촉, 

  • 인종, 성별, 성적 성향을 이유로 낮은 평가나 성적

...을 포함한 17가지 특정 유형의 학대에 대한 일련의 질문을 하는 전체 섹션을 가지고 있다.

Mistreatment and abuse of medical students has been recognized for some time as a significant problem in medical schools across the US (Fnais et al. 2014). The Association of Medical Colleges Graduation Questionnaire distributed to every graduating medical student in the country (AAMC 2016) has an entire section in which it asks students a series of questions about 17 specific forms of mistreatment including 

  • public humiliation, 

  • physical harm, 

  • unwanted sexual advances, and 

  • lower evaluations or grades because of race, gender, or sexual orientation.


"대부분의 학생들은 3년 동안 적어도 한 번은 어떤 형태의 학대를 보고하였다." (Fried et al. 2012년)

“the majority of our students continued to report some form of mistreatment at least once during their third-year clerkships” (Fried et al. 2012).


LCME는 의과대학에 다음과 같은 기준을 요구하고 있다. 

"의학 교육 프로그램에서 교수-학생 관계에 대한 전문적 행동강령을 정의 및 공표하고, 코드 위반을 다루는 효과적인 서면 정책을 개발하고, 불만사항에 대한 신속한 대응을 위한 효과적인 메커니즘을 갖추고, 부적절한 행동을 방지하기 위한 교육 활동을 지원한다.(LCME 2015).

The Licensing Commission on Medical Education has a standard that requires that a medical school 

“defines and publicizes its code of professional conduct for faculty–student relationships in its medical education program, develops effective written policies that address violations of the code, has effective mechanisms in place for a prompt response to any complaints, and supports educational activities aimed at preventing inappropriate behavior” (LCME 2015).



이러한 학대에 대한 오해는 두 가지 주요한 방법으로 존재한다. 첫째, 학대가 사실 다양한 근본적 원인이 있을 수 있는 증상으로 볼 수 있음에도, 학대는 가해자의 비전문적태도unprofessionalism에 대한 "진단"으로 간주되는 경향이 있다.

This misperception of mistreatment exists in two primary ways. First, mistreatment has tended to be viewed as a “diagnosis” of unprofessionalism of the perpetrator when it may be more appropriately viewed as a symptom with a range of possible underlying causes.


널리 퍼져있는 것으로 보이는 두 번째 오해는 학대와 학생들의 행복, 고통, 그리고 공감을 떨어뜨리는 것 사이의 관계가 분명하다는 믿음이다. 그렇지 않다.

The second misconception that appears to be prevalent is the belief that the link between mistreatment and student well-being, distress, and falling empathy is clear. It’s not.


Third-year student perceptions at SLU



Table 1. Rating of impact of sources of demoralization.


고찰

Discussion


만일 우리가 3학년 의대생들의 정신건강을 향상시키려면, 학대를 줄이거나 없애는 것이 가장 효과적인 전략이 아닐 것이다. 만약 우리가 불행한 교수와 레지던트에게, 그들이 학생들을 학대하는 것을 중단하게 하더라도, 그들은 여전히 불행하게 남는다면, 그들이 학생들을 위한 교육 환경에 기여하고 있는 독성은 남아있을 것이다. 안타깝게도, 많은 기관에서 사용되는 의대 학생들의 학대를 방지하기 위한 일차적인 접근법은 교직원(및 레지던트)에게 그런 행동을 하지 말라고 말해주는 것이다.

If we are going to improve the mental health of third-year medical students, making reduction or elimination of mistreatment a primary focus may not be the most effective strategy. If we take a resident or faculty member who is unhappy and get them to stop mistreating students but they remain unhappy, then the toxicity that they are contributing to the educational environment for students may remain. Unfortunately, the primary approach to prevent mistreatment of medical students used at many institutions appears to be to tell faculty (and residents) not do it


주민과 교직원의 과로와 우울증이 만연하고 있다는 점을 감안할 때, 불행한 주민들과 교직원들과 함께 일하는 것이 SLU 3학년 학생들에게 가장 높은 사기를 떨어뜨리는 요소라는 것은 놀랄 일이 아니다.

Given the high prevalence of burnout and depression in residents and faculty, it should be no surprise that working with unhappy residents and faculty were the highest rated demoralizing factors for SLU third-year students.


근본적인 원인에 대한 평가와 관리를 하는 동안, 교수진은 계속해서 전문가답지 않은 행동을 하는 것은 용납될 수 없다는 분명한 메시지를 여전히 받을 필요가 있다. 원인은 그 행동에 대한 핑계excuse가 아니라 그 행동에 대한 설명explanation으로 보아야 한다.

While assessment and management of underlying causes moves forward, the faculty member needs to still receive the clear message that continuing unprofessional behavior is not acceptable. Causes should be seen as an explanation of, not an excuse for, the behavior.


Mistreatment를 '진단'으로 보든 것이 아니라 '증상'으로 볼 때 이런 노력이 더 효과가 있을 것이다.

Seeing mistreatment for what it is, a symptom rather than a diagnosis may make those efforts more impactful.







 2017 Aug;39(8):891-893. doi: 10.1080/0142159X.2016.1270438. Epub 2017 Jan 18.

Mistreatment of medical students in the third year may not be the problem.

Author information

1
a Department of Pediatrics, Office of Curricular Affairs , Saint Louis University School of Medicine , St. Louis , MO , USA.
2
b Department of Neurology and Psychiatry , Saint Louis University School of Medicine , St. Louis , MO , USA.

Abstract

Mistreatment and abuse of medical students has been recognized as a significant problem in medical schools. We believe, however, that the problem of mistreatment has been viewed incorrectly. This misperception of mistreatment exists in two primary ways. First, mistreatment has tended to be viewed as a "diagnosis" of unprofessionalism of the perpetrator when it may be more appropriately viewed as a symptom with a range of possible underlying causes. The second misconception that appears to be prevalent is the belief that the link between mistreatmentand student well-being, distress, and falling empathy is clear. It is not. We present (1) evidence that other factors in the clinical learning environment may be having a greater negative impact on student mental health and well-being and (2) recommendations for changes that may produce enhancement to medical student mental health in the clerkship year.

PMID:
 
28097902
 
DOI:
 
10.1080/0142159X.2016.1270438


+ Recent posts