루머와 가십에 효과적으로 대응하기(J Grad Med Educ, 2018)

Helping Program Directors Effectively Manage Rumors and Gossip

Mariam Rahmani, MD




진화적인 관점에서, 가십은 자기 잇속만 증진하고 외부인을 멀어지게 하는 데 사용될 수 있다.2 직장에서, 가십은 꽤 흔하며, 1 온라인 여론조사는 미국 근로자들의 90%가 그 행동에 참여한다는 것을 보여준다.3 비슷한 숫자는 다른 나라에서 추정되고, 감소될 수 있다.4생산성을 높이고 사기를 떨어뜨리다 한 연구에 따르면, 직원들이 자신들을 사실이라고 믿는지 여부와 상관없이, 그들이 불리한 대우를 받기 위해 조직에 복수를 하려는 의도에 따라, 소문을 퍼뜨릴 가능성이 더 높은 것으로 나타났다. 5 또 다른 조사는 미국 사무실의 96%가 가십에 참여했다고 시인했지만, 심지어 여러 가지 긍정적인 측면도 있다는 것을 보여주었다.대화 중 72%에서 사적이고 부정적인 가십, 주로 21%에서 긍정적인 가십, 그리고 7%에서만 부정적인 가십을 주로 한다.6

From an evolutionary perspective, gossip can be used to advance self-serving interests and develop closeness at the expense of alienating outsiders.2 In a workplace setting, gossip is quite common, with 1 online poll showing 90% of US workers participate in the behavior.3 Similar numbers are estimated in other countries.4 Rumors can waste time, reduce productivity, and lower morale. One study has shown that employees are more likely to transmit rumors, regardless of whether they believe them as true, when the motivation is to seek revenge on the organization for unfavorable treatment.5 Another survey showed that although 96% of employees at a US office setting admitted to participating in gossip, there was an even mix of positive and negative gossip in 72% of the conversations, predominantly positive gossip in 21%, and predominantly negative gossip in only 7%.6


프로그램 이사(PD)

program directors (PDs)


레지던트 훈련 동안 오랜 시간 함께 일하는 것은 동지애를 형성하지만, 또한 소문을 퍼뜨리는 장소가 될 수도 있다.7

Working together for long hours during residency training builds camaraderie, but may also serve as a breeding ground for gossip.7


PD가 훈련 프로그램에 영향을 미치는 루머에 노출되었을 때, PD는 그것을 관리할 준비가 되어 있지 않을 수 있다.

when a PD is exposed to a rumor that affects the training program, he or she may not be equipped to manage it.


이 프레임워크는 니모닉 'RUMR' (FIGURE)을 구성하는 4가지 단계를 포함한다.

This framework includes 4 steps that comprise the mnemonic ‘‘RUMR’’ (FIGURE).


  • 1. 관심 보이지 않기. 루머에 대해 깊은 관심을 보이는 것은 피해야 하며, 이것은 루머가 퍼지는 것을 막는데 도움이 될 수 있다.

  • 2. 다양한 이해관계자에게 미치는 소문의 영향을 파악한다(주민, 교직 학생, 교수진, 행정직, 환자 등).

  • 3. 소문을 다루거나 무시하는 것에 대한 찬반 양론을 측정하라.

  • 4. 적절한 경로를 통해 교정 및 교정.  소문에 대한 언급이 필요한 경우, PD가 감독자와 함께 또는 없이 주도할 수 있는지 여부를 고려하고, 필요에 따라 기관의 GME 리소스 또는 인사부 회의를 소집하고, 사용할 통신 채널을 결정하십시오.

  • 1. Remain indifferent. Avoid showing keen interest in the rumor, which can help discourage the rumor from spreading.

  • 2. Understand the impact of the rumor on various stakeholders, including but not limited to the residents, rotating students, faculty, administration, leadership, and patients.

  • 3. Measure the pros and cons of addressing or ignoring the rumor.

  • 4. Remedy and redress through appropriate route. If the rumor needs to be addressed, consider whether it is appropriate for the PD to take the lead with or without a supervisor, seek the council of the institution’s GME resources or HR department as needed, and determine which communication channels to use.



근무지에서 사적 관계

Personal Relationships at Work


직장 내 낭만적인 관계는 일반적이며, 일부 설문조사는 약 40%에서 50% 정도의 널리 퍼져있는 것으로 나타나며, PD는 이를 무시해서는 안 되며, 제3자의 소문에 대한 세부정보를 구하지 말고(제1단계는 무관심한 상태) 레지던트의 업무에 집중해야 한다. 만약 이 로맨틱한 관계가 그들의 업무 수행에 영향을 미치지 않는다면, 그것은 다루어질 만큼 충분히 중요하지 않을 것이다.

Workplace romantic relationships are common, with some surveys showing a prevalence of roughly 40% to 50%.9,10 When faced with the rumor of a romantic relationship involving 2 single residents, the PD should not ignore it, but avoid soliciting details about the rumor from third parties (step 1, remain indifferent) and focus on the residents’ work performance. If the romantic relationship does not affect their work performance, it is likely not significant enough to be addressed.



불륜을 저지르는 1명의 레지던트나 2명의 레지던트가 모두 연루돼 있다면 상황은 불투명해진다. 이 경우, 소문의 영향은 업무 수행 또는 레지던트의 정서적, 사회적 복지에 미칠 수 있는 영향에 의해 측정될 수 있다(2단계는 영향을 이해한다).

The situation becomes murky if the rumor involves 1 or both residents who are in committed relationships with other people having an affair. In this case, the impact of the rumor may be gauged by work performance or by the potential impact on the residents’ emotional and social well-being (step 2, understand the impact).


다음 단계는 루머를 다루는 비용이 이를 무시하는 비용보다 큰지 평가하는 것이다(3단계). 이 경우 이 소문을 계속 방치하면 레지던트들의 명성에 해가 될 수 있으며, 결국 그들이 알게 되면 동료들이 사전에 그들에게 말하지 않은 배신감을 심어줄 수 있다. 반면에, 그 소문을 인정하거나 다루는 것은 그 소문을 믿을 수 있는 기회를 가지고 있어서, 그 소문을 퍼뜨릴 위험을 가지고 있다. 하지만, 이 소문을 피해자들에게 알림으로써 그들이 상황이 어떻게 관리되고 있는지에 대한 발언권을 갖도록 하는 데 힘을 실어줄 수 있다.

The next step is to assess whether the cost of addressing the rumor outweighs the cost of ignoring it (step 3, measure the pros and cons of taking action). In this case, letting the rumor continue could possibly result in harm to the residents’ reputations, and, when they eventually find out, instill in them a sense of betrayal that their colleagues did not tell them earlier. On the other hand, acknowledging or addressing the rumor has the chance of giving it credence, thereby risking its spread. However, informing the victims of the rumors also empowers them to have a say in how the situation is managed.


레지던트와 대화하는 방법을 고려한 4단계(적절한 경로를 통해 루머를 바로잡고 바로잡기) 이 경우 PD가 주민과 직원과 대화해 소문이 프로그램 문화에서 사라지는 것을 기대해 보는 것이 적절할 것이다. 이 소문에 연루된 주민에 대해서는 인사부나 GME 대표 등 제3자를 포함하면 레지던트들이 자신의 업무 성과를 평가하지 않는 사람과 더 편하게 지낼 수 있다는 이점이 있다.

The fourth step (remedy and redress the rumor through appropriate route) considering how to talk to the residents. In this case, it would be appropriate for the PD to talk to the residents and staff as a group to set expectations that rumors are discouraged in the program’s culture. Regarding the residents involved in the rumor, a potential benefit of including a third party such as an HR representative or a GME representative is that the residents may feel more comfortable with someone who does not evaluate their job performance.


PD가 레지던트와 담당 교수와의 로맨틱한 관계에 대한 소문을 듣게 되면 (소문의 영향을 이해하고) 2단계의 관련성이 명확해진다. 교직원과 교직원의 힘의 차이가 학습자의 학대와 성희롱으로 이어질 수 있기 때문이다. 이는 성희롱을 유발할 수 있기 때문이며, 이는 프로그램과 기관에 대한 법적 책임이 될 수 있다.

If the PD hears a rumor about a resident being involved in a romantic relationship with a supervising faculty member, the relevance of the second step (understanding the impact of the rumor) is clear, as the power differential between the resident and the faculty member can lead to learner mistreatment and sexual harassment, which can create liability for the program and institution.


이것의 결과는 중요하고 복잡하다; 부서장, 기관의 인사부, GME 사무실을 포함한 여러 당사자가 참여해야 할 수도 있다. PD는 낭만적인 관계에 있는 사람들이 서로를 감독하거나 평가하지 않도록 해야 하며, 이것은 순환 일정과 통화 일정을 변경해야 할 수도 있다. PD는 또한 관련 당사자들에게 다른 당사자의 임무, 성적, 급여 또는 승진을 결정하지 않도록 족벌주의 협정을 체결할 것을 요청할 수도 있다. 이는 편애를 피하고 개인의 평가가 개인적인 감정보다는 업무 성과에 기초하도록 하는 데 도움이 된다.11,12

The ramifications of this are significant and complicated; multiple parties, including the department’s chair, the institution’s HR department, and the GME office, may have to be involved. The PD must ensure that those in a romantic relationship do not supervise or evaluate each other, which may require changing the rotation schedule and the call schedule. The PD may also ask the involved parties to enter into a nepotism agreement, so that one does not determine the other’s assignment, grade, salary, or promotion. This helps to avoid favoritism and ensure that an individual’s evaluation is based on work performance rather than personal feelings.11,12



인력 턴오버 

Personnel Turnover


직원 이직은 레지던트 프로그램을 포함한 모든 직장의 불가피한 부분이다. 여기서 우리는 4단계 프레임워크 (RUMR)를 교직원이 자신의 부서를 떠날까봐 걱정하는 소문을 듣는 PD에게 적용한다. 

  • PD는 1단계(관심 없이)로 소문교환을 하지 않는다. 

  • 두 번째 단계(충돌을 알아본 뒤)에 따라 PD는 이 소문이 레지던트들을 걱정하게 만들 정도로 중대하다는 것을 깨닫는다. 

  • 세 번째 단계(소문에 대처하거나 무시하는 측정 장단점)로서 PD는 주민들이 겪는 예상 스트레스와 프로그램 지도부의 신뢰성과 신뢰를 고려한다. 

  • 네 번째 단계(적절한 경로를 통해 치료하고 바로잡기)인 만큼 훈련 프로그램을 포함하기 때문에 제3자를 포함하기보다는 PD가 이 소문을 다루는 것이 더 적절하다.

Personnel turnover is an unavoidable part of any workplace, including residency programs. Here we apply the 4-step framework (RUMR) to a PD who hears a rumor that residents are worried a faculty member may leave their department. 

  • As the first step (remain indifferent), the PD does not engage in the rumor exchange. 

  • As the second step (understand impact), the PD realizes that the rumor is significant enough to cause the residents to worry. 

  • As the third step (measure pros and cons of addressing or ignoring the rumor), the PD takes into account the anticipatory stress experienced by the residents and the credibility and trust of the program leadership. 

  • As the fourth step (remedy and redress through appropriate route), it is more appropriate for the PD to handle this rumor rather than including a third party because it involves the training program.


차별적 대우

Preferential Treatment


레지던트들 사이에 강한 감정을 불러일으킬 수 있는 세 번째 유형의 소문은 일부 주민들에 대한 불공정하거나 특혜적인 대우로, 나머지를 (실제 또는 인식된) 불이익에 놓이게 하는 것이다.

A third type of rumor that can evoke strong feelings among residents is unfair or preferential treatment of certain residents, placing the rest at a (real or perceived) disadvantage.


  • 첫 번째 단계로, PD는 소문을 알아채고 관여하지 않는다. 

  • 두 번째 단계로, PD는 이 소문의 중요성을 평가한다. 직원들의 업무 만족도와 동기 부여는 한 집단의 차별에 대한 평등의식과 감정적 반응에 대한 개인의 믿음에 달려 있는 것으로 밝혀졌기 때문에, PD는 이 소문이 다뤄질 필요가 있다고 판단한다. 

  • 이 소문은 레지던트와 PD의 레지던트 관련 결정과 관련이 있기 때문에 PD는 레지던트를 직접 만나 협의나 휴가(적절한 경로를 통해 치료 및 재정비)를 결정할 때 사용하는 정책과 기준을 설명한다. 

  • 만약 이 문제를 해결해야 한다면, PD는 특혜를 바로잡기 위해 모든 노력을 기울인다. PD는 또한 모든 레지던트들이 볼 수 있는 공유 포털에서 휴가 일지나 회의 일지를 이용할 수 있게 함으로써 투명성을 높일 수 있다. PD가 더 정확한 정보를 제공할수록 레지던트들이 자신의 설명으로 공백을 메울 수 있는 공간이 줄어들게 된다.1

As the first step, the PD notices the rumor and does not engage in it (remain indifferent). As the second step, the PD evaluates the significance of this rumor (understand the impact). Because employees’ work satisfaction and motivation have been shown to be contingent on one’s beliefs about parity and emotional reactions to discrimination against one’s group,13 the PD decides that this rumor needs to be addressed (measure pros and cons of addressing). Because this rumor involves residents and the PD’s decisions about residents, the PD meets with the residents in person to explain the policies and criteria used to decide which residents get to attend conferences or take leave (remedy and redress through appropriate route). If the concern has merit, the PD makes every effort to correct the preferential treatment. The PD can also increase transparency by making a leave log or conference log available in a shared portal that all residents can view. The more accurate information the PD can provide, the less room for residents to fill in the gaps with their own explanations.14






 2018 Dec;10(6):616-619. doi: 10.4300/JGME-D-18-00380.1.

Helping Program Directors Effectively Manage Rumors and Gossip.

PMID:
 
30619515
 
PMCID:
 
PMC6314352
 [Available on 2019-12-01]
 
DOI:
 
10.4300/JGME-D-18-00380.1


+ Recent posts