출석할 것인가 결석할 것인가: 출석이 진짜 문제인가? (Acad Med, 2012)

To Be There or Not To Be There: Is Attendance Really the Question?




내가 에스컬레이터를 타고 내려와 인접한 곳을 시작했을 때, 의대생이 "글쎄, 여기 정말 대단하다. 심지어 25 명의 학생 (수업의 약 1/6) 만 참석하는 등 악명 높은 코스가 있으며 학교는 여전히 그것을 녹음하고 팟 캐스트합니다. 그래서, 제 말은, 당신이 강의에 나가지 않아도된다는 것입니다. "

As I started down an escalator and they started up the adjacent one, I heard the medical student guide say, “Well, it’s really great here. There is even a notorious course that, like, only 25 students [about one-sixth of the class] attend, and the school still records and podcasts it. So, I mean, it’s not like you have to go to lecture.”



물론 교수진은 똑같은 상황을 논할 때가 있지만 종종 부정적인면이 있습니다. 실제로, 1 학년 또는 2 학년 의과 대학 학생을위한 강좌를 수강중인 강사진에게 이야기하고, 대화가있는 곳에서 학생의 출석이 문제라고 말합니다. 교수진은 

  • (1) 세대 문제 ( "현 세대는 한 시간 동안 앉아있을 수 없다"고 한 사람이 나에게 말했다.)

  • (2) 팟 캐스팅과 같은 기술적 인 문제 (많은 학생들은 자신의 편의를 위해 팟 캐스트를들을 수 있으면 강의에 참석할 필요가 없음을 알 수 있음)

  • (3) 가치 ( "학생들은 교수들이 강의를 준비하고 슬라이드를 만드는 데 드는 시간과 노력에 감사하지 않는다. 나는 심지어 전날 밤 연습하기 위해 시간을 보내는데 말이다")

  • (4) 에티켓 (코스 디렉터는 "정말 당황 스러웠습니다. 저명한 저명한 초청연자가 왔는데도, 누구도 듣지 않았다").

Of course, faculty members discuss exactly the same situation, but often in a negative light. In fact, talk to any faculty member who gives a lecture in a course for first- or second-year medical students, and somewhere in the conversation, he or she will tell you that student attendance is a problem. The faculty member may blame it on 

  • (1) generational issues (“The current generation just can’t sit still for an hour,” one person told me), 

  • (2) technological issues like podcasting (many students don’t see the need to attend a lecture if they can listen to a podcast at their convenience), 

  • (3) values (“The students do not appreciate the time and effort it takes to write a lecture and make the slides, and I even spend time practicing it the night before,” another faculty member said), or 

  • (4) etiquette (a course director told me, “It was so embarrassing—I had a prominent guest lecturer and hardly anyone was there to hear him”).


우리가 문제를 "출석"으로 간주하는 한 계속해서 잠재적 솔루션의 범위를 제한합니다. 학습자 - 교사 관계 (LTR) 측면에서 문제를 재구성하면 문제에 대한 더 나은 이해를 수집하는 방법을 알기 시작합니다.

As long as we continue to frame the problem as “attendance,” it limits the range of potential solutions. If we reframe the problem in terms of the learner–teacher relationship (LTR), it begins to reveal how we might glean a better understanding of the issues.


LTR의 맥락에서 우리는 다음과 같은 질문을 할 수 있습니다.

In the context of the LTR, we can ask questions like


• 고급 학위 과정에 등록한 합리적인 성인은 어떻게 LTR 참여 여부를 결정하는가?

• How do rational adults enrolled in an advanced degree program make decisions about whether or not to engage in LTRs?


• 학습자는 그들이 참여할 때 무엇을주고 받는가?

• What do learners give and receive when they so engage?


• 교사는 그러한 만남에 참여할 때 무엇을주고 받는가?

• What do teachers give and receive when they participate in such encounters?


• 팟 캐스팅과 같은 기술적 인 개입은 학습자와 교사가주고받는 것을 어떻게 바꿉니 까?

• How does a technological intervention, like podcasting, change what learners and teachers give and receive?


의대생의 줄어들고있는 것에 대한 동료들의 우려를 경청하면서

As I listen to colleagues’ concerns about the dwindling attendance of medical students


다음 세대의 의사를 가르치면서 받는 에너지, 보상, 잘 하고 있다는 느낌은 점점 줄어든다. 즉, 학생의 출석률이 낮을 때 LTR에 참여하는 것은 교사에게 덜 만족 스럽습니다.

They get less energy, less reward, a lesser sense that they are doing good by educating the next generation of physicians. In other words, engaging in the LTR is less satisfying for the teachers when learner attendance is low.


그러나 단순히 학습자의 출석을 개선(또는 심지어 강제화)하는 것이 효과가 있을까? 문제가 출석률 향상에서 LTR 개선으로 달라지면, 해결해야 하는 것도 단순히 학생을 출석하게 만드는 방법을 고안하는 것이 아니라 학습자와 교사가 모두 LTR에 기여하고 LTR 혜택을 누릴 수 있도록 만드는 것으로 바뀐다

But is it effective simply to improve— even force—learner attendance? When the problem shifts from improving attendance to improving the LTR, the challenge shifts from simply devising ways of getting students to be present, to the challenge of ensuring that both learners and teachers are able to contribute to and benefit from the LTR, even in the face of podcasting or some other intervention.



점차 많은 학생들이, 어떤 종류의 학습은 혼자서 팟캐스트 장치로 학습할 때 더 효율적이고, 반대로 어떤 종류의 학삽은 LTR 맥락에서 더 효과적이라는 것을 깨닫게 될 것이다. 따라서 팟캐스팅이 자리를 잡더라도, 그것이 교실 학습이나 LTR의 맥락에서 제공되는 양질의 시간을 대체 할 수는 없다는 것이 분명해질 것입니다. 우리가 올바르게한다면 궁극적으로 학습자와 교사는 개선 된 학습자 - 교사 관계에서 새롭고 풍부한 혜택을 얻을 것입니다.

I think we will discover that, for many students, certain kinds of learning are more efficient when a learner is alone with his or her podcasting device, and  that other kinds of learning are more effective in the context of an LTR. And so, I believe it will become clear that podcasting has its place but will replace neither classroom learning nor the need for high-quality time in the context of an LTR. If we do it right, ultimately, both learner and teacher will derive new and richer benefits from an improved learner–teacher relationship. 





 2012 Jun;87(6):679. doi: 10.1097/ACM.0b013e31825a5a2a.

To be there or not to be there: is attendance really the question?

PMID:
 
22643365
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0b013e31825a5a2a
[Indexed for MEDLINE]


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