대학의학의 문화에서 관계적 특성(Acad Med, 2009)

A Study of the Relational Aspects of the Culture of Academic Medicine

Linda Pololi, MBBS, MRCP, Peter Conrad, PhD, Sharon Knight, PhD, RN, and Phyllis Carr, MD






  • 의사-환자 관계에 관한 풍부한 문헌은 환자 치료와 임상 결과 향상을 위해 신뢰하는 관계가 중요하다는 증거를 제공합니다 .2-5 

  • 의학 교육에서 효과적인 관계 형성과 신뢰는 학습 촉진에 중추적 역할을하고 있으며, 학제 간 임상 파트너십 및 다 분야 협력연구에도 도움이 된다. 

  • 병원에서 긍정적 인 대인 관계는 간호사와 의사의 수행 능력 향상과 관련이 있습니다 .8,9 

  • 최근에는 관계 중심의 건강 관리relationship-centered health care가 간호의 질과 조직 성과와 관련되어 있습니다 .10-12 

  • A rich literature on relationships between physicians and patients provides evidence of the importance of trusting relationships for enhancing patient care and clinical outcomes.2–5 

  • In medical education, effective relationship formation and trust is pivotal in facilitating learning6,7 and is helpful for interdisciplinary clinical partnerships and multidisciplinary research collaboration. 

  • In hospitals, positive interpersonal relationships have been linked to enhanced nurse and physician performance.8,9 

  • More recently, relationship-centered health care has been linked to quality of care and organizational performance.10–12


AAMC의 Inui는

"AMC 안에서 여러 개인과 직책간의 다양한 관계가 중요하다. 이 관계는 우리 문화를 구현하고 우리가 고안하거나 구현할 전략 계획에 영향을 미친다. 우리 조직에서는 이러한 관계의 많은 부분이 본질적으로 위계적이다. 앞으로 나아갈 체계적인 변화가 있어야한다...[전문적인 가치와 행동 뿐만 아니라 의료조직의 변화를 보여주고 형성하는] 다른 주요 관계로는 동료 (임상, 연구, 교육) 등이 포함된다. "


 In a report to the Association of American Medical Colleges (AAMC), Inui13 

“acknowledges the importance of the many relationships between individuals and positions in academic medical centers that embody our culture and affect any strategic plan we might devise or implement. In our organizations many of these relationships are hierarchical in nature and must be in play for any systematic change to go forward.... Other key relationships that may express and shape professional values and behaviors as well as medical organizational change include those among peers (clinical, research, education) and others.”


전체 연구 보고서는 여성의 발전과 학술 의학에 소외된 소수 민족 (URM) 교수진을 지원하기위한 문화 변화에 초점을 맞추었지만, 이 보고서는 핵심 주제인 AHC 문화의 관계적 측면에 국한하엿다

Although the focus of our overall research project has been on culture change to support the advancement of women and underrepresented minority (URM) faculty in academic medicine, this report is restricted to a central emergent theme, the relational aspects of the culture of AHCs, as reflected in our interviews with faculty.


성, 문화 및 리더십에 대한 국가적 시도 (비공식적으로 C-change로 알려짐, 문화 - 변화의 약자) .28

National Initiative on Gender, Culture and Leadership in Medicine (informally known as C - Change, which is short for Culture-Change).28


방법

Method


다섯 학교의 여성과 URM교수의 비율은 전국 통계와 거의 비슷하였다.

Aggregate statistics regarding women and URM faculty in these schools were almost identical to national statistics. 

  • At the time of this study (2006–2007), nationally, 32%of medical faculty were women, and, in participating schools, 35%were women. 

  • Nationally, women made up 16%of full professors, and, in participating schools, 17%were women. 

  • Nationally, 7%of faculty were from URMgroups (3%African American/ black and 4%Hispanic), and, in participating schools, 6%were from URMgroups (2%African American/ Black and 4%Hispanic).



참가자 기준

Participant criteria


We used stratified purposeful sampling to capture variations of experience or perspective that may occur among individuals at different career stages.


교수를 네 군으로 구분

We invited 170 faculty members in four career stages to participate: 

    • (1) early career, that is, those who had been faculty members for two to five years, 

    • (2) “plateaued,” that is, those who had not advanced as expected in rank and responsibility and who had been faculty members for 10 or more years, 

    • (3) faculty in leadership roles such as deans, departmental chairs, and center directors (identified as “senior” in the quotations below), and 

    • (4) former faculty who had left academic medicine (“departed”). (Table 1).



자료 수집과 분석

Data collection and analysis


We developed the guide through a pilot series of interviews. List 1 shows some of the questions.


    • We analyzed aggregated data by repeatedly reading masked interview transcripts to develop understanding and interpret meaning. 

    • After identifying and applying codes to the more than 4,000 pages of transcribed narrative data, we stored coded data using Atlas.ti software. 

    • Our analysis involved data reduction or condensation, from which we identified patterns and themes emergent in the coded data. 

    • We used an inductive and data-driven analysis process, in line with grounded theory.30,31 

    • To verify our conclusions, we returned to the transcripts, reevaluating the findings by review among the four coauthors to develop intersubjective consensus.



결과

Results


표본 선택

Sample selection


  • A total of 96 faculty participated, for an acceptance rate of 56%

  • Fifteen percent (16) of interviews were in person, and the remainder (80) were by telephone. 

  • It was more difficult to identify male “plateau” faculty than similar-stage women faculty members.
    Overall, those in leadership were more likely to agree to participate, and
    we found it most difficult to secure interviews with early-career faculty (Table 1).


문화의 관계적 측면

Relational aspects of the culture


문화의 관계 측면이 데이터의 중심 주제로 등장했으며, 상당한 성별 간 차이는 발견되지 않았습니다. 관계에 대한 의견은, 학제 간 협력에 대한 기관적 지원에 관한 질문에 대한 답변을 제외하고는, 면접관이 이끌어 내기보다는 자발적으로 언급되는 경향이있었습니다. 상대적으로 동료들과 긍적적인 관계 특성을 기술한 여성과 남성은 상대적으로 소수였다. 동료들과의 긍정적 인 관계가 묘사되었을 때, 이러한 관계가 문화의 dysfunctional한 측면에 대한 중요한 보호 또는 완충 효과를 가정한다는 의미가 종종 있습니다. 한 고위 여성이 말했다.

Relational aspects of the culture emerged as a central theme in the data, with no appreciable gender differences noted. Quotes in different categories are from different respondents. Relational comments tended to be spontaneously mentioned rather than elicited by interviewers, except in responses to the question about institutional support of interdisciplinary collaboration. Relatively few women and men described positive relational attributes with colleagues. Where positive relationships with their colleagues were described, there was often a sense that these relationships assumed important protective or buffering effects against the dysfunctional aspects in the culture. A senior woman said,


다른 교수진은 또한 동료와의 친밀감이 문화의 부정적인 측면에 대해 어떻게 균형을 이루는 지에 대해 논평했다.

Other faculty also commented on how any closeness with a colleague would provide some counterbalance to the negative aspects of the culture.


응답자들은 특히 공동 연구자들을 소중하게 여겼습니다. 학술 의학을 떠난 한 고위 여성 과학자는 "한 팀처럼 느껴지는 내 연구 그룹을 제외하고는 소속감이 거의 느껴지지 않았다"고 말했다.

Respondents particularly valued their research collaborators. A senior female scientist who had left academic medicine said, “I felt very little of a sense of belonging except to my own research group, which felt like a teamwith a wonderful mix of people.”


학습자, 환자와의 긍정적 관계

Positive relationships with learners and patients


많은 교수진이 학생들과 레지던트, 환자와 긍정적이고 가치있는 관계에 대해 이야기했습니다. 남성과 여성 교수는 특히 훈련중인 의사와의 상호 작용에 보람을 느꼈습니다.

Numerous faculty spoke of positive and valued relationships with students and residents, and with patients. Male and female faculty found particularly rewarding their interactions with physicians-in-training,


또한 교수들에게 무엇이 힘을 주냐고 물었을 때 환자들과의 관계에 대해서 언급했다.

Faculty also referred to their relationships with patients when we asked about what energized themin their work.


협력

Collaboration


일부 응답자는 몇몇 동료와의 협력에 대해 설명했으며, 이는 환경, 연구, 교육을 향상시키는 매우 긍정적인 활동으로 여겨졌다.

Some respondents described collaboration with a few colleagues where it was seen as a very positive activity that enhances the environment, research, and education:


관계의 딜레마

Dilemmas in relationships


단절. 대조적으로, 많은 교수들은 고립 된 느낌, 지지적인 관계의 부족을 언급했습니다. [동료 간의 관계 형성]보다는 [개인적인 단절과 분리]를 말했다. 응답자들은 규범과 구조가 관계를 존중하거나 지지하지 않으며, 관계의 형성을 촉진하는 환경이 아니라고 인식했습니다. 이 주제는 남성과 여성 모두에게 분명했으며 모든 경력 단계에서 교수진에 의해 표현되었습니다.

Disconnection. In contrast, many faculty members described feeling isolated and lacked supportive relationships. Narratives documented personal disconnection and separation rather than relationship formation among colleagues. Respondents perceived that the environmental norms and structures did not value or support relationships and did not facilitate their formation. The troubling relational themes that emerged in the data were evident for both men and women and were expressed by faculty in all career stages.


우리는 초기 또는 중기 단계 교수들에게서 이 주제를 들었지만, 리더 위치의 사람들도 동료들과의 단절에 대해 논평했습니다. 많은 교수들이 리더들이 멀리 떨어져 있다고 생각한다고 말했다.

We heard these themes from many faculty in early or midcareer stages, but those in leadership also commented on their disconnection with colleagues. A number of faculty commented that leaders felt distant from them.


경쟁적인 개인주의. 인터뷰 대상자들은 보상이 일반적으로 개별 기여자에게 부여되는 강렬한 개인주의 및 경쟁적 환경에 대해 설명했습니다. 응답자들은 개인과 기관이 자기자신의 이익을 위하는 경향이 있다고 인식했습니다. 한편, 과학적 진보와 성취를 촉진하기 위해서는 스트레스가 많고 경쟁적인 환경이 필요하다는 것도 인정하였다. 고위 남성 교수는 "

Competitive individualism. Interviewees described an intensely individualistic and competitive environment where rewards are usually accorded to individual contributions. Respondents perceived that individuals and institutions tend to function on behalf of their own self- interests. It was accepted that a stressful, competitive environment is necessary to promote scientific progress and achievement. A senior male faculty said,


여러 교수들이 개인적인 자기 홍보self-promotion을 불쾌하게 여겼다.

A number of faculty found individual self-promotion distasteful.


그녀의 상사는 "Brag는 꼭 해야해요."라고 말했습니다. 그것은 우리 문화의 특성이 아니기 때문에 많은 사람들에게 매우 어렵습니다.

She [her supervisor] said “you have to brag, you really do.” And that’s very difficult for many people because it’s not the nature of some of our cultures,



개인을 과대포장해야 한다는 기대도 종종 표현되었으며, 이는 경쟁 환경의 또 다른 결과 일 수 있습니다. 이 문화는 종종 교수에 다른 악영향을 미치기도합니다. 대학의학에서의 사다리 오르기 경쟁이 더 심화된 것은 (이전에는 분명하지 않았던) 공격적이고, 이기적이고, 비협조적인 행동을 하는 교수들과 관련이있었습니다. 많은 교수들은 이러한 환경이 동료와 자신 모두의 시각과 행동에 변화를 가져올 것이라고 말했습니다. 대학의학을 떠난 고위 여성이 지적했다.

The expectation of personal overextension was often expressed and may be another result of the competitive environment. The culture described by respondents was often linked to having other adverse effects on faculty. The competitiveness of climbing the ladder in academic medicine was related to faculty members assuming aggressive, self- seeking, and uncollegial behaviors not previously evident. A number of faculty suggested that dealing with this environment brought about changes in outlooks and behaviors, both in colleagues and themselves. A senior woman who left academic medicine noted,


학술 의학에 머물던 또 다른 한 고위 여성은 "toxic"한 환경의 형성을 지적했습니다.

Another senior woman who stayed in academic medicine pointed to the creation of a “toxic” environment:


인간적 자질의 평가절하. 많은 교수들이 직장에서의 전문가 역할을 넘어 '한 명의 사람'으로 인정받지 못했다고 이야기했습니다. 교수 개인이 어떻게 느끼는지에 대한 관심이 부족했고, 그런 개인적 감정을 표현하거나, 직장이나 개인의 삶과 관련된 중요한 개인적 이슈들을 이야기할 기회도 없었다. 그들의 환경은 교수의 직무적 측면만 인인정해주었으며 "비인간화"하는 효과가 있다고 설명했습니다. 이러한 문화는 인간의 필요를 충족시키고, 동정심을 발휘하고, 다른 사람들에게 세심함을 보여줄 수 있는 교수의 자질을 저하시키는 처럼 보였습니다.

Undervaluing humanistic qualities. Numerous faculty spoke of not being recognized as people beyond their professional roles at work. There was a lack of attention to what individual faculty were themselves feeling, with no invitation or expectation to express personal emotions or to talk about important personal issues either related to work or to their personal lives. Faculty described the environment as having a “dehumanizing” effect on them by only recognizing the work aspect of faculty. The culture seemed to reduce the qualities in faculty that make them able to meet human needs, be compassionate, and show sensitivity to others.


문에서 당신의 휴머니티를 확인하십시오, 그것은 그것이 느껴졌을 것입니다. 가혹한 것처럼 들리 겠지만 ... 친절하게 보이는 모든 태도는 약점으로 여겨졌습니다.

Check your humanity at the door, that was how it felt. Any sign of...this is gonna sound harsh, but...anytendency towards kindness was viewed as weakness.


몇몇 인터뷰 참여자들은 이 상황이 직장에서 자기가 온전한 자신으로 존재하지 못하게하는 효과가 있으며, 자신과 자신의 생각의 일부분만 선택적으로 professional lives에 가져 왔다고 느꼈습니다.

Several interviewees felt that this situation had the effect of preventing themfrombeing fully themselves in their work life and that they only selectively brought aspects of themselves and their thinking to their professional lives:


비하와 무시. 인터뷰 대상자들은 감사하는 문화는 거의 없으며, 오히려 무슨 잘못을 하는지만 관심을 둔다고 말했다. 연구원, 교육자 및 임상의는 의과대학의 성공에 기여한 교수로서 존경받지 못하거나 가치를 인정받지 못한다고 느꼈다. 여성 의료 전문의는 finding fault에 대한 공통의 기대에 대해 논평했다.

Deprecation and disrespect. Interviewees gave little indication of medical schools cultivating an appreciative culture, but rather one of finding fault. Researchers, educators, and clinicians spoke of feeling disrespected or of not being valued as faculty who have contributed to the medical school’s successes. A female medical subspecialist commented on the common expectation of finding fault:


disrespect의 또 다른 차원은 disloyalty였으며, 교수진이 그들의 조직이 교수진에게 충실하지 않다는 것을 인식하였다.

Another dimension of disrespect emerged as disloyalty, as faculty also perceived that their larger organizations are not loyal to the faculty.


많은 교수진은 의과대학에서 공헌 한 것을 인정받지 못한 것에 대해 언급했다.

Numerous faculty members commented on not feeling recognized by the medical school for their contributions, as this example froman early-career woman physician illustrates:


중견 남성 임상 교수는 존경은 연구비를 따올 때나 있는 것이고, 교육활동은 disrespect된다고 말했다.

A midlevel male clinical faculty member articulated a common theme where respect was associated with receiving grants and disrespect with teaching activities:



신뢰의 침식. 인터뷰에서 우리는 어떤 교수들은 보복에 대한 두려움 때문에 생각하는 바를 말하지 않음을 발견했다. 마찬가지로 교수진은 자기 과home의 문제를 논의한 것에 대해 벌칙을받을 까봐 두려워했습니다. 여성 고원 교수는 일자리를 잃을 까봐 두려워서 자신을 표현할 수 없다는 자신의 감각을 설명했다.

Erosion of trust. In the interviews, we found instances where faculty were unwilling to say what they believed for fear of retaliation. Likewise, faculty feared being penalized for discussing home problems. A female plateaued faculty member explained her sense of not being able to express herself for fear of losing her job:


중년 여성 교직원은, 그녀가 이 일을하지 않을 경우 그녀의 직업을 잃을 위험이 있다는 두려움 때문에, 어떻게 자신을 과장하는지 설명했습니다.

A midcareer female faculty member described how she overextended herself because of her fear that if she was not seen to be doing this, she would risk losing her job:


응답자들은 조직에서 용인되거나 심지어는 기대되는 academic integrity의 위반을 밝혀 냈습니다.

Respondents revealed breaches of academic integrity that seemed to be tolerated or even expected in the environment.


나는 기본적으로 정직함을 매우 가치있게 생각한다. 알다시피, 나는 이것을 숨기고 있는데, 왜냐하면 정직은 항상 대학의학에서 보상 받거나 보답되지 않기 때문이다.

I basically value being completely honest. You know, I’masking for this, and this is why I’masking for it, and this is what I’d like to do with it. Honesty is not always either rewarded or reciprocated in academic medicine.



부정직이라는 주제는 교육에서도 나타났습니다.

The theme of dishonesty emerged in the educational enterprise, too.


우리는 학생들에게 훌륭한 교육을받을 것이라고 말했지만, 의사가 보아야하는 환자 수가 계속 늘어나면서, 어떤 사람도 관심을 주지 않는 학생교육을 지켜 봤습니다. "우리는 평가를하는 사람들에게 거짓말을하고, 우리는하지 않는 종이에 물건을 싣고 있으며, 학생들에게는 공평하지 않다"고 말했다. "우리는 돈을 벌어서 학생들이 그것을 빨아들이도록해야합니다."그리고 여러분도 알다시피, 결국 가장 좋은 선생님이었던 사람들이 반복해서 조직을 떠나고 있다.

We would tell students they were going to get excellent teaching, but they kept increasing the number of patients that the doctors had to see, and I watched the education of the students falling off everyone’s radar. I said, “You know, we’re lying to the people who are doing our evaluations, we’re putting things on paper that we don’t do, and we’re not being fair to the students.” It was like, “We have to make money so the students are going to have to suck it up.” And you know, what happened was that the people who were the best teachers ended up leaving over and over again.



고찰

Discussion


일부 교수는 또한 가까운 동료들과의 협력 적 협력 관계에 대해서도 말했습니다. 그러나 여러 개방형 질문이 Appreciative Inquiry의 전통에 따라 긍정적인 경험을 탐색하려는 의도적인 목적이 있었고, 부정적인 관계 문제에 대한 설명을 요구하지 않았음에도 불구하고, 관계 경험에 대한 부정적인 인식이 모든 인터뷰의 대부분에서 명확하게 나타났습니다.

Some faculty also spoke of supportive collaborative relationships with close colleagues. However, negative perceptions of relational experiences were articulated in the majority of all interviews, despite the fact that the questions posed were open-ended and purposefully sought accounts of positive experiences in the tradition of Appreciative Inquiry32 and did not request accounts of negative relational issues.


우리의 데이터는 심각한 문화적 문제가 관계 문화에 존재하며, 이는 교수의 활력, 전문성 및 생산성에 영향을 미칠 수 있으며 유지retention와 관련되어 있음을 시사합니다. 문화의 이러한 측면은 의료기관의 목표를 훼손 할 수 있으며 뛰어난 환자 치료, 생물 의학 연구 및 우수한 교육을 육성하는 것과 상반antithetical됩니다. 적어도, 그러한 문화는 의과대학이 professional work에 있어서 매우 덜 supportive하고 덜 positive하게 만든다.

Our data suggest that serious problems exist in the relational culture and that these can affect faculty vitality, professionalism, and productivity and are linked to retention. These aspects of the culture may undermine the goals of medical institutions and are antithetical to fostering superior patient care, biomedical research, and educational excellence. At the very least, they make medical schools much less supportive and positive workplaces for professional work.


다른 연구 결과와의 연계

Alignment with the findings of other researchers


우리의 발견은 다른 사람들의 발견과 일치합니다. 최근 4 개의 미국 의과 대학에 대한 설문 조사에서 우울증과 직업 불평등이 특히 젊은 교수들에서 나타났다. 문화의 기능 장애를 지적하는 추가적인 증거로는 의사의 불만족과 교수들의 번아웃이 있는데, 학장들 사이에서는 드물지만, 교수진의 37 %에서 47 %가 번아웃에 빠져있었다

Our findings align with those of others; a recent survey study of four U.S. medical schools found elevated rates of depression and job dissatisfaction, especially among younger faculty.33 Additional evidence pointing to dysfunction in the culture are high levels of physician dissatisfaction34 and faculty burnout in 37%to 47%of academic faculty,35 although burnout was found to be uncommon in deans.36


여성 의사들은 남자 동료들에 비해 번아웃 위험이 1.6 배 높고 여성 의사들의 자살률은 다른 직장 여성의 2 배이다.

Women physicians have 1.6 times the risk of burnout compared with male colleagues,37 and the suicide rate in women physicians is twice that of other working women.38



헬스케어에서의 관계

Relationships in health care


긍정적 인 관계 특성의 부족은 또한 nonmedical 직장에서 발견 될 수 있지만, 이러한 문제는 medical setting에서 특히 더 중요성을 갖는데, 의사가 질병의 생물학적, 심리적, 신체적, 사회적 문제를 효과적으로 해결하기 위해 환자와의 신뢰 관계를 형성하는 데 숙련되어 있어야하기 때문이다.

A lack of positive relational attributes may also be found in nonmedical workplaces, but we and others believe that such a lack has particular significance for medical settings because physicians must be skilled in forming trusting relationships with their patients to effectively address the biological, psychological, and social impact of illness.39 


Beach et al은 관계의 질을 건강 관리와 핵심 핵심 원칙으로 보았다

    • 헬스케어에서의 관계는 참가자의 인격personhood을 포함해야하며,

    • 정서와 감정은 관계의 중요한 구성 요소이며,

    • 모든 헬스케어 관계는 상호 영향의 맥락에서 발생합니다.

Beach et al10 recognized the quality of relationships as central to health care and articulated core principles: 

    • relationships in health care ought to include the personhood of the participants, 

    • affect and emotion are important components of relationships, and 

    • all health care relationships occur in the context of reciprocal influence. 


Safran 등은 이러한 개념을 확장하고 관계 중심 조직의 모델을 제안한다. 만성적인 단절은 에너지와 창조성을 감소시키고, 성장을 촉진시키는 관계를 억제한다는 것이 밝혀졌다 .42-44

Safran et al11 extend these concepts and propose a model of relationship-centered organizations. It has been shown that chronic disconnection results in diminished energy and creativity and precludes growth-fostering relationships.42–44



프로페셔널리즘과의 연계성

Linkage to professionalism


Cohen과 동료들은 의료 전문성에 대한 새로운 지침을 반영하여 최근의 "현대 의료행위의 기관적 및 조직적 환경은 의사에게 요구되는 몇몇 책임을 성취하는 데 중대한 장애물이된다"고 지적했다. 이와 같은 프로페셔널리즘의 구조적 장애요인은 의사의 통제 바깥에 있다.

Cohen and colleagues,23 reflecting on a new guide to medical professionalism,47 noted recently that “institutional and organizational settings of contemporary medical practice pose significant impediments to achieving several of the responsibilities to be assumed by physicians.” They suggest that these structural barriers to professionalism may be beyond the control of physicians.


비록 우리가 그들의 사회적 구조 분석에 동의하지만, 우리는 또한 학술 의학 내에서 문화와 관계를 전문적으로 관리하는 것에 추가적인 장벽이 있는지 물어 본다.

Although we agree with their social structural analysis, we also ask whether there are additional barriers to professionalismin the culture and relationships within academic medicine.



잠재 문화

Latent culture


의대 학생들은 의대 학교 생활 동안 자신의 인본주의적이고 이타적인 태도를 잃어 버리는 경향이있다 .52-60 현재의 관행은 trainee가 연민과 능력을 개발하는 데 장애가 될 수 있으며, unprofessional한 행동을 유발할 수있다. 많은 연구들이 "잠재 교육과정"을 말한다. 잠재 교육과정에 의해서 학생들은 조직의 접근방식에 내제된 행동과 태도를 경험하며, 이는 학교의 사명과 대조됩니다. 사실상 학생들은 암묵적으로 사회적 조건화social conditioning가 되며, 인본주의 적이며 윤리적 인 품행에 맞지 않는 어떤 비공식적 규범과 가치를 배운다. 의과 대학에서 여러가지 문화적 속성이 학습, 팀빌딩, 공감적 보살핌에 장벽으로 여겨져왔다.

Medical students tend to lose their humanistic and altruistic attitudes during their medical school years.52–60 Current practices may, in fact, be barriers to physicians-in-training developing compassion and competence, and they may contribute to unprofessional behaviors.61,62 A substantial literature describes the informal or “hidden curriculum” for medical students where students experience behaviors and attitudes, embodied in the organizational approach, that contrast with the school’s espoused mission.63 In effect, students undergo tacit social conditioning58,64,65 and learn certain informal norms and values that may be at odds with humanistic and ethical comportment. Many attributes of the culture in medical schools66 have been thought to be barriers to learning, teambuilding, and compassionate care.


"숨겨진 커리큘럼"이 학생의 부당한 스트레스뿐만 아니라 전문적 및 윤리적 행동의 결실에도 연결되어있는 것처럼, 잠재 문화를 경험 한 교수들도 비슷한 감정과 행동을 나타낼 것이라고 추측합니다. 또한 의과대학 교수들은 의대생이 관찰하고 모방하는 교사이기에, 이 잠재 문화 속에서, 교수들은 학생에게 스스로 경험하는 규범과 문화를 전달하게 된다. 의과 대학은 의대생이 인본주의적이고 사회적으로 책임 있고 동정심을 갖도록 가르칠 책임이 있다. 교수진에 의한 효과적인 relational practice를 모델링하지 못할 경우 환자 돌봄은 물론, 학습에도 영향을 미칩니다.

Just as the “hidden curriculum” has been linked to unwarranted stress for students, as well as to lapses in their professional and ethical behaviors,59,67–69 we postulate that faculty who experience the latent culture described in our findings may exhibit similar feelings and behaviors. Furthermore, medical faculty are teachers to be observed and emulated by medical students, and, in this latent culture, they may pass on the norms and culture they experience for themselves. Part of the responsibility of medical schools is to teach medical students to be humanistic, socially responsible, and compassionate70 . Lack of modeling of effective relational practices by faculty would logically impact studentlearning as well as patient care.71


NIH는 최근 과학적 발견과 새로운 지식을 임상 결과로 translation하기 위하여, 과학자 들간의 학제 간 협력을 우선적으로 권고했다.

The NIH have recently recommended interdisciplinary collaboration between scientists as a priority for scientific discovery and translation of new knowledge to clinical outcomes.72



왜 교수들이 대학의학에 남는가?

Why faculty stay in academic medicine


    • 학생들과 환자와의 관계에서 느끼는 자질과 보상,

    • 의학의 지적 도전의 흥분,

    • 이타적인 사회적 계약,

    • 가까운 동료들과의 관계

... 등이 진료, 교육, 연구에 기여한 교수진을 완충, 보호 및 지원하고, 이 중요한 그룹 구성원이 대학의학을 떠날 가능성을 줄입니다.

    • The qualities and rewards felt from their relationships with students and patients, 

    • the excitement of the intellectual challenge of medicine, 

    • an altruistic social contract, and 

    • the few close relationships that they do have with colleagues 

...buffer, protect, and support faculty in their contributions to health care, education, and research, and decrease the likelihood of members of this critical group leaving academic medicine. 


우리의 데이터는 관계 형성을 촉진하는 행동이 스트레스를 완화시킬 수 있고, 번아웃을 예방할 수 있음을 시사합니다. 의과대학 교수들과 함께 일한 우리의 경험에 따르면, 대부분의 교수들이 신뢰할 수있는 동료를 갖기를 원하며, 많은 수가 connection과 관계 형성을 원한다고 강력하게 제안합니다 .64,65,75-78

Our data suggest that behaviors promoting relationship formation can mitigate stress and may help prevent burnout. Our experience of working with medical faculty strongly suggests that most faculty wish to have trusted colleagues and that most desire connection and relationship formation.64,65,75–78


협력은 관계 형성, 타인의 시각에 대한 이해 증진, 효과적인 대인 관계 패턴 학습을 포함합니다. 장기간에 걸쳐 성공하려면 다른 팀원과 함께 즐거움을 얻는 것이 도움이됩니다.


Collaboration involves forming relationships, developing understanding of the perspectives of others, and learning effective patterns of interpersonal communication. To be successful in the long term, arriving at some enjoyment of working with other teammembers is helpful.



권고

Recommendations


신뢰하는 관계와 건강 전문가의 인간적 조건을 지원하면, 의과대학 문화의 핵심 변화를 촉진하고 여성과 URM 그룹 구성원을 포함한 모든 교수진의 잠재력 실현에 기여할 수 있습니다.

Supporting connection in trusting relationships and the human condition of health professionals would facilitate a core change in the medical school culture and contribute to realizing the potential of all faculty, including women and members of URMgroups.


마찬가지로 최근의 AAMC 대선 연설에서 Kirch는 기관의 불균형은 교수 개개인의 저하에 기여한다고 지적하면서 "우리는 올바른 문화를 명시적으로 평가하고 구축하는 데 시간을 할애해야한다"고 권고했다.

Similarly, in his recent AAMC presidential address, Kirch suggested that low faculty personal morale is caused by an imbalance within our institutions and recommended that “we spend time explicitly assessing and building the right kind of culture.”79








 2009 Jan;84(1):106-14. doi: 10.1097/ACM.0b013e3181900efc.

study of the relational aspects of the culture of academic medicine.

Author information

1
National Initiative of Gender, Culture and Leadership in Medicine: C-Change, Brandeis University, Waltham, Massachusetts 02454-9110, USA. lpololi@brandeis.edu

Abstract

PURPOSE:

The impact of medical school culture on medical students has been well studied, but little documentation exists regarding how medical faculty experience the culture in which they work. In an ongoing project, the National Initiative on Gender, Culture and Leadership in Medicine, the authors are investigating how the existing culture of academic medical institutions supports all faculty members' ability to function at their highest potential.

METHOD:

The authors conducted a qualitative study of faculty in five disparate U.S. medical schools. Faculty in different career stages and diverse specialties were interviewed regarding their perceptions and experiences in academic medicine. Analysis was inductive and data driven.

RESULTS:

Relational aspects of the culture emerged as a central theme for both genders across all career categories. Positive relationships were most evident with patients and learners. Negative relational attributes among faculty and leadership included disconnection, competitive individualism, undervaluing of humanistic qualities, deprecation, disrespect, and the erosion of trust.

CONCLUSIONS:

The data suggest that serious problems exist in the relational culture and that such problems may affect medical faculty vitality, professionalism, and general productivity and are linked to retention. Efforts to create and support trusting relationships in medical schools might enhance all faculty members' efforts to optimally contribute to the clinical, education, and research missions of academicmedicine. Future work will document the outcomes of a five-school collaboration to facilitate change in the culture to support the productivity of all medical faculty.

PMID:
 
19116486
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0b013e3181900efc


+ Recent posts