사하라 이남 아프리카(SSA) 국가와의 의학교육 파트너십: 효과적 협력의 근거를 찾아서(Acad Med, 2012)

Perspective: Partnering for Medical Education in Sub-Saharan Africa: Seeking the Evidence for Effective Collaborations

Joseph C. Kolars, MD, Kathleen Cahill, MPH, Peter Donkor, MDSc, Ephata Kaaya, MD, PhD, Aaron Lawson, MD, PhD, David Serwadda, MBChB, and Nelson K. Sewankambo, MBChB




미국과 캐나다의 의과 대학에서 글로벌 건강 이니셔티브에 대한 관심이 증가하고 있습니다. 4 년도 채 못되어, 글로벌 건강을위한 컨소시엄(Consortium of Universities for Global Health)은 50 개 이상의 미국 및 캐나다 기관에 글로벌 건강 프로그램을 제공하도록 성장했습니다 .1 이러한 프로그램은 종종 "센터"라고 불리는데 이는 전통적인 부서 및 학교와 같은 학술 단위를 뛰어 넘는 학제 간 접근 방식 때문입니다.

Interest in global health initiatives among medical schools in the United States and Canada is increasing. In less than four years, the Consortium of Universities for Global Health has grown to include over 50 U.S. and Canadian institutions that offer global health programs.1 These programs are often referred to as “centers”1 because of the interdisciplinary approaches they embrace which transcend traditional academic units such as departments and schools.


연구 기관의 경우 특히 사하라 사막 이남 아프리카 (SSA)와 같은 저개발 지역의 HIV, 결핵 및 말라리아와 같은 질병에 대한 연구에 상당한 자금 지원이있었습니다 .2-4 점점 더 많은 세계 보건 계획이 추진되고 있는데, 이들은 점점 더 많은 미국의 의과대학생 및 레지던트들이 개발 도상국에서의 국제 경험을 요구하고 있는 추세와 관련이 있습니다.

For research institutions, substantial funding has been available, particularly for work on diseases such as HIV, tuberculosis, and malaria in underresourced regions such as Sub- Saharan Africa (SSA).2–4 Another driver of the increasing number of global health initiatives pertains to the demand fromU.S. medical students and residents for international experiences in the developing world.5–7

 

미국, 캐나다 및 서유럽에있는 많은 학술 기관 (이후 North *라고 함)은 자신의 이익 추구를 위해 SSA의 underresourced 영역에있는 학부 또는 기관과 파트너십을 맺습니다. 이러한 파트너십의 일부는 연구자-연구자 간 관계에만 국한되어 있으며, 일부는 기관 대 기관 간 관계를 통한 보다 광범위한 이니셔티브를 포함하여 더 광범위합니다 .9 "자매 결연"이라는 용어는 상호 이익을 도모하고자하는 shared project를 지칭하는 경우가 많다 .10) 그러나 대부분의 경우 파트너십은 자본을 댈 수 있는 "North"의 기관들에 의해 주도되며, 이후 어떤 작업이 이루어질 것인가도 이들에 의해서 정해지곤 한다.

In pursuit of their interests, many academic institutions in the United States, Canada, and Western Europe (subsequently referred to as the North*) establish partnerships with academic faculty or institutions in underresourced areas of SSA. Some of these partnerships are limited to focused investigator-to- investigator relationships, and some are more expansive, including a broader array of initiatives through institution-to- institution relationships.9 The term “twinning” has been used for initiatives that are shared projects intended to be of mutual benefit.10,11 Most often, however, partnerships are driven by institutions in the North that are able to leverage the funding that, in turn, dictates the work that is to be done.12

 


취약지역의 기관에 미치는 영향을 조사한 측정 지표는 거의 없습니다. 저소득 국가의 기관이 고소득 국가의 연구자에 의해서 연구를 위한 "부속 연구지"가 될 수있는 위험이 제기되었으며, 저소득 국가의 인력을 높은 연봉을 구실로 유혹해서 빼내가는 장소가 될 수 있다는 우려가 있다.12

Few metrics have examined the effects on the institutions in underresourced areas. Concerns have been raised about the risk for these institutions to become either “annexed research sites” for researchers from high-income countries or venues managed by expatriates that often employ staff who have been lured away from the local institutions with inflated salaries.12

 


 



SSA의 보건 과학 기관의 필요성

The Needs of Health Science Institutions in SSA

 

SSA는 역사, 문화 및 언어가 식민지 지배력의 영향을받은 다양한 국가를 대표합니다. 이러한 역사에서 성장한 의과 대학 및 보건 시스템은 공통된 과제, 특히 숙련 된 의료 종사자의 상당한 부족 문제를 공유하지만, 언어 및 문화는 매우 다양합니다. SSA는 세계 질병 부담의 24 %이지만 세계 보건 의료 노동자의 3 % 만 차지합니다 .14 이러한 불일치는 보고서 작성과 행동 촉구의 증가로 화제가되고 있지만, 15-18 인력을 지원하는 재정 지원 건강을 개조하는데 필요한 것은 상대적으로 빈약 한 것입니다.

SSA represents a diverse collection of countries whose histories, cultures, and languages have been influenced by colonial powers. The medical schools and health systems that have grown out of these histories are as diverse as their languages and cultures,13 although they do share some common challenges, notably the profound lack of skilled health care workers. SSA is home to 24% of the world’s disease burden but only 3%of the world’s health care workers.14 Although this discrepancy is the topic of a growing number of reports and calls to action,15–18 the financial support to provide the workforce necessary to transformhealth is relatively meager.

 


상황은 식민지 시대의 유산인 불충분한 의학 교육 시스템에 의해서 더 악화된.19-22 SSA 학교의 수는 상대적으로 적으며 졸업하는 학생 수도 적다. 또한 대부분의 학교는 인프라, 교수, 정보 기술 네트워크 및 커리큘럼 부족으로 어려움을 겪고 있습니다 .23

The situation is exacerbated by an inadequate medical education system, which, some have argued, is a legacy dating back to colonial times.19–22 The number of schools in SSA is relatively few—as is the number of students that they graduate.23 Further, most schools suffer frominsufficient infrastructure, faculty, information technology networks, and curricula.23

 

(지방 정부, 특히 교육부와 보건부에서 다루어져야 할) SSA의 건강에 영향을 미치는 다른 요소에는 졸업하는 의사를 적절히 고용 할 수 없다는 것, 보건의료인력을 적절하게 분배하는 비 효과적인 메커니즘, 두뇌유출이 있다 24) 유사한 소규모 지역에서 온 의사들과 같은 의사들과 간호사들은 종종 더 풍족한 국가들로 떠나거나, 같은 국가 내에서도 다른 도시나 다른 행정 또는 비정부기구의 직책에 유혹 당한다.

Other factors affecting health in SSA that need to be addressed by local governments, especially the ministries of education and of health, include

  • the inability to appropriately employ the physicians who do graduate,

  • ineffective mechanisms to properly distribute health care workers,16–18 and

  • brain drain.24,25

Doctors and nurses from SSA (like those from similarly underresourced places12) are often lured away to more affluent countries—or to cities and administrative or nongovernmental organization positions within their own countries.24,25

 

 

또한 SSA의 의과 대학과 보건부와 같은 정부 부문의 요구도 간의 조화는 종종 suboptimal하다. 일반적으로 커리큘럼은 workplace에서 필요한 역량과 연결되어 있지 않습니다 .18 SSA 의과 대학은 또한 의사가 사회의 요구 사항과 국가적 우선순위에 더 잘 대처할 수 있도록 졸업생 교육을 향상시킴으로써 사회적 책임 성을 높이려고합니다. .26

Additionally, the alignment of medical schools in SSA with the needs of governmental sectors such as the ministry of health is often suboptimal. Typically, the curriculumis not linked to the competencies needed in the workplace.18 Medical schools in SSA also face the challenge of increasing their social accountability by improving the education of their graduates so that doctors can better deal with the needs of society and respond to relevant national priorities.26

 

SSA의 다른 의학 분야도 개혁을 필요로합니다. SSA는 보건 의료 종사자 팀의 coordinated approach을 포함하는 시스템을 개발할 필요가 있지만 SSA에서 효과적이고 팀 기반의 정책에 관한 증거는 부족합니다 .27 SSA를 포함한 전 세계 여러 지역에서 의사는 리더십 직책을 맡지만 관리나 리더십 부분의 적절한 훈련은 받지 않습니다. 마침내 SSA의 전문직 학회professional societies 는 보건 시스템에서 회원들의 역할을 보호하는 것에만 관심을 가지며, 다른 직종에게 업무를 전환하려는 노력을 차단하려고합니다 .18

Other areas of medicine in SSA also require reform. There is a substantial need in SSA to develop systems involving a coordinated approach by teams of health care workers, but evidence regarding effective, team-based policies in SSA is lacking.27 In many areas of the world, including SSA, doctors assume leadership positions in health care systems without having received adequatetraining in management and leadership.28Finally, some professional societies in SSA seek to protect their members’ roles in the health systemand block efforts to shift tasks to other cadres.18 




 

Partnering for Education and System Strengthening


"North"의 의과 대학은 수십 년간 SSA 의대와 제휴했다. 몇몇 관계의 구성에 관해서 몇 가지 우려가 제기되었다.

  • 첫째, 언급 한 바와 같이, 이러한 관계의 일부는 SSA의 이해 관계자의 필요를 간과 할 수있는 "North"의 의제에 의해 추진됩니다. 적절히 구축되지 않았다면 이러한 관계는 파트너 SSA 기관의 의존성 또는 두뇌 유출을 낳는다.29 의도가 좋더라도 이런 이니셔티브 중 다수는 neo-colonialism의 또 다른 형태로 볼 수 있습니다 .20,21

  • 둘째, 이러한 관계는 일시적 관계게 그칠 수도 있는 위험을 감수해야 하는데, 이는 재정출처가 시간-제한적이기 때문이거나 (예 : 5 년 보조금), 보다 전형적으로는, 성취 지향적 연구 (예 : 질병 과정이나 개입에 대한 더 큰 이해) 때문이다. 일반적으로 장기간의 노력이 필요한 교수 개발이나 교과 과정 개혁을 통한 제도적 강화에 초점을 맞추지 않습니다.

  • 셋째, 이러한 관계의 일부는 "North"의 연수생이나 일시적인 근로자가 환자에게 의료 서비스를 제공하는 구성 요소를 포함한다 .30) 이것이 유익 할 수도 있지만, 많은 사람들이 제대로 정의되지 않은 목표와 부적절하게 감독 된 연수생을 가진 "교육적"경험이기도 하다. 특히 단기간의 경험에 그치는 호스트 국가의 입장에서 지역적Local 효과 및 장기적 가치에 관한 윤리적 문제를 제기한다 .31-33 파트너십이 진정으로 SSA 학교의 이익을 위한다면, 그들에게 가치있는 것을 제공하기 위해 의도적으로 구조화되어야한다. 두 기관. 그러한 구조를 만들려면 역사적으로 발생했던 불평등한 혜택을 지양하기위한 적극적인 노력이 필요합니다 .29,34,35

Medical schools in the North have partnered with medical schools in SSA for decades. Several concerns have arisen regarding the construct of some of these relationships.

  • First, as mentioned, some of these relationships are driven by a Northern agenda that may overlook the needs of stakeholders in SSA. If not constructed appropriately, these relationships may be more successful at either breeding dependency in partner SSA institutions or promoting brain drain.29 Although admirable in intent, many of these initiatives can be rightly viewed as another formof neocolonialism.20,21

  • Second, these relationships run the risk of being transitory either because of dependence on time-limited funding sources (e.g., a five-year grant) or, more typically, accomplishment-oriented research (e.g., a greater understanding of a disease process or intervention); they do not typically focus on institutional strengthening through faculty development or curricular reform that requires a more long-term commitment.

  • Third, some of these relationships include a component by which trainees or transitory workers from the North provide medical care to patients.30 Although some of these relationships may be beneficial, many are “educational” experiences with poorly defined objectives and inadequately supervised trainees. Such experiences raise ethical questions concerning the local effect on and long-termvalue to the host country, particularly for short-termexperiences.31–33 For academic partnerships to be of benefit to schools in SSA, they need to be intentionally structured to provide value to both institutions. Creating such a structure requires active efforts to avoid the unequal benefits that have occurred historically.29,34,35

 

일부 파트너십은 SSA의 기관 강화strengthen를 돕기 시작했습니다. 미국과 캐나다 학교와 관련된 기타 관계는 교수진 개발과 같은 특정 요구에 초점을 맞 춥니 다 .41,42 또한 미국과 캐나다 - 여러 주목할만한 협력 43,44 교육 프로그램의 quality와 quantity를 증가시키는 등의 특정 수단을 통해 기관을 강화했다. 그러나 이것들은 예외적 사례일 뿐이다. 대부분의 파트너쉽은 범위가 제한되어 있었고 SSA의 전체 기관 또는 해당 지역의 건강을 종합적으로 개선 할 수있는 능력을 강화하도록 설계되지 않았습니다. 

Some partnerships have begun to help strengthen institutions in SSA. Some examples are the numerous partnerships that have been designed to strengthen specific programs within academic health centers.36–40 Other relationships involving U.S. and Canadian schools have focused on particular needs, such as faculty development.41,42 Also—beyond the United States and Canada—several notable collaborations43,44 have strengthened institutions through specific means, such as increasing the quality and quantity of their training programs. However, these and a few other examples are the exceptions; most partnerships have been limited in scope and were not designed to strengthen entire institutions in SSA or their ability to comprehensively improve health in the region.


파트너십 강화를 위한 접근

A Strategic Approach to Strengthening Partnerships


 

빌 & 멜린다 게이츠 재단 (Bill and Melinda Gates Foundation)은 미국의 의과 대학과 SSA 간의 파트너십에 대한보다 효과적이고 포괄적이며 균형 잡힌, 즉보다 진정한 협력 적 접근 방식을 모색해야한다는 필요성을 인정하여 2 년 학습을 위한 기금을 제공했습니다 우리가 "협동 학습 이니셔티브(“collaborative learning initiative”)"(또는 간단하게 공동 작업)로 묘사하는 것을 통해 부여합니다. 협동이 기금을 받기 전에 우리 중 두 명이 (J.C.K, K.C.) SSA의 보건 시스템과 건강 결과를 개선하기 위해 협력이 구성되었는지를 결정하는 데 도움이되는 10 가지 학습 질문을 개발했습니다.

In recognition of the need to explore more effective, more comprehensive, and more balanced—that is, more truly collaborative—approaches to partnerships between medical schools in the United States and SSA, the Bill and Melinda Gates Foundation provided funding for two-year learning grants through what we describe as a “collaborative learning initiative” (or simply collaborative). Before any collaborations received funding, two of us (J.C.K, K.C.) developed 10 learning questions that would help determine if collaborations were structured to improve health systems and health outcomes in SSA.

 


SSA와 북미의 이해 관계자들이 가장 동의한 것은 학습 질문의 기초 형성에 문제가 있었다는 점이었습니다 (목록 1).

The issues that the stakeholders in SSA and North America most agreed were problematic formed the basis of the learning questions (List 1).

 


 

List 1 Learning Questions for Education Collaboratives 

 

  • 1. "North"와 사하라 사막 이남 아프리카 (SSA)의 학술 기관 간의 효과적이고 다차원적인 협력을 창출하기위한 최적의 접근 방법과 핵심 요소는 무엇입니까?

  • 2. 국가의 인적 자원 수요에 근거하여 SSA의 교육 기관에 대한 효과적인 요구사정을 위한 접근과 비용은 무엇입니까?

  • 3. SSA에서 필요한 의료 인력의 교육을 모니터하고 평가하기 위해 인력을위한 어떤 유형의 데이터 시스템을 갖추어야합니까? 적절한 측정 항목은 무엇입니까?

  • 4. SSA의 학교 및 교육 프로그램을위한 교육 역량은 어떻게 결정될 수 있습니까? 능력 배양을위한 핵심 요소는 무엇입니까?

  • 5. SSA에서 교수진 채용, 개발 및 유지에 어떤 접근 방법이 가장 효과적일까요?

  • 6. SSA의 건강 결과를 개선하기 위해 교과 과정을 어떻게 최적화 할 수 있습니까? 커리큘럼을 공유하기위한 창의적 모델은 용량을 향상시키는 데 가장 도움이됩니까?

  • 7. 연구 의제는 어떻게 아프리카 국가에 대한 바람직한 건강 결과에 더 잘 연계 될 수 있는가?

  • 8. 지속 가능하고 장기적인 관계를 유지하기 위해 SSA 기관과 협력하는 "North" 기관이 얻는 가치는 무엇입니까 (즉, SSA의 학교로부터 "North"의 학교가 배울 수 있는 것은 무엇입니까?)

  • 9. SSA의 훈련 프로그램의 장기 지속 가능성에 기여할 수있는 기업 / 기업 파트너쉽을 추구 할 수 있습니까?

  • 10. SSA의 기관들 간의 협력은 어떻게 촉진 될 수 있는가?

  • 1. What is the optimal approach and what are the key ingredients for creating effective, multidimensional*collaborations between academic institutions in the North† and Sub-Saharan Africa (SSA)? 

  • 2. What is the approach and cost to completing an effective needs assessment for the academic institution in SSA based on the human resource needs of the country? 

  • 3. What type of data systems for human resources should be in place to monitor and evaluate the education of the required health care workforce in SSA? What are the appropriate metrics? 

  • 4. How can the training capacity for schools and educational programs in SSA be determined? What are the key ingredients for capacity building? 

  • 5. What approaches to faculty recruitment, development, and retention are most likely to work in SSA? 

  • 6. How can curricula be optimized to improve health outcomes in SSA? What creative models to sharing curricula are most likely to help enhance capacity? 

  • 7. How can the research agenda be better linked to the desired health outcomes for the African country? 

  • 8. What is the value proposition to the Northern institution in collaborating with institutions in SSA for sustainable, long-term relationships (i.e., what do schools in the North have to learn from schools in SSA that will be of benefit to the former)? 

  • 9. What corporate/entrepreneurial partnerships could be pursued that will contribute to the long-term sustainability of training programs in SSA? 

  • 10. How can collaborations among institutions in SSA be facilitated? 


*Multidimensional refers to collaborations with sectors responsible for health (e.g., ministries of health and of education) and across health professions (e.g., nursing, medicine, public health). 

† The global health community now commonly refers to countries that have more economic resources as the North in part to be more inclusive of Europe which has been very active in global health initiatives. 



학습 질문을 실천하기

Putting the Learning Questions Into Practice


이러한 학습 질문은 Bill and Melinda Gates Foundation으로부터 자금을 지원받을 미국 의과 대학을 결정하는 데 핵심적인 역할을했습니다.

These learning questions played a central role in deciding which U.S. medical schools would receive funding from the Bill and Melinda Gates Foundation.


성공적인 제안을 위한 필수 요건은 건강 증진을 위하여 국가의 인적 자원 요구에 맞게 교육 과정을 최적으로 조정할 수 있도록 파트너쉽에서 SSA의 보건부와 교육부를 포함하는 것이 었습니다. 제기 된 학습 질문 (목록 1) 중에서 효과적인 협력 관계를 구성하는 데있어 진정한 협력 헌장(true charter of collaboration) 설립에 대한 첫 번째 언급이 가장 중요하다고 간주되었습니다.

An essential requirement for successful proposals was involving the ministries of health and of education fromSSA in the partnership so as to optimally align education processes with the countries’ human resource needs to improve health. Of the posed learning questions (List 1), the first addressing the establishment of a true charter of collaboration was deemed to be the most important to structuring effective partnerships.

 

 

세 파트너십 모두에 참여한 학교의 리더들은 파트너십의 성공 여부를 측정하기 위해 어떤 유형의 증거를 사용할 것인지 결정하기 위해 총괄적으로 회의를 시작했습니다. 이 회의는 전자 우편을 통한 후속 대화와 함께 공통된 증거 틀 (목록 2)을위한 다섯 가지 초점 영역으로 귀결되었습니다.

Leaders fromall the schools involved in all three partnerships began meeting collectively to determine what type of evidence they would use to measure the success of their partnerships. These meetings, along with subsequent dialogue via e-mail, resulted in five areas of focus for a common evidence framework (List 2).

 


이러한 계획들로 인해 구체적인 결과가 나올 것입니다. 각 파트너십 또는 공동 작업자는 자체 조사 결과를 게시합니다. 그러나 일부 증거는 이미 SSA의 강화 된 기관 및 건강 증진에이 파트너십을 연결했습니다.

Specific outcomes fromthese initiatives are forthcoming; each partnership or collaborative will publish its own findings. However, some evidence has already linked these partnerships to strengthened institutions and improved health in SSA;


최근 미국 정부 기관은 SSA의 의료 및 간호 교육 강화를 목표로하는 파트너십을 지원할 수있는 기금 마련 기회를 늘 렸습니다. 50,51 이러한 제안의 핵심 요구 사항은 SSA 기관을 기반으로 하여 지역 연구원이 파트너십 - Bill과 Melinda Gates의 3 가지 협업을 구조화하고 평가하기 위해 개발 한 증거에 대한 학습 질문 및 프레임 워크와 일치합니다. .

Recently, U.S. government agencies have increased funding opportunities to support partnerships specifically aimed at strengthening medical and nursing education in SSA.50,51 A central requirement of these proposals—that the principal investigator be based at an SSA institution so that local needs will drive the partnerships—aligns with the learning questions and framework of evidence we have developed to structure and evaluate the three Bill and Melinda Gates collaboratives.

 

북부North의 자금 제공 기관과 참여 기관은 SSA의 책임있는 의료 교육 시스템을 지속적으로 개발하는 데 의미있는 역할을 할 수 있습니다. 장기적으로는 국가의 건강을 향상시키기위한 기관, 연구원 및 프로젝트를 지원해야 하며, 단기 연구 프로젝트나 목표가 불확실한 교육용 교환 경험을 후원해서는 안 된다.

Funding agencies and institutions in the North can play a meaningful role in the continued development of accountable medical education systems in SSA by supporting those institutions, researchers, and projects that aimto improve, for the long term, the health of their countries—rather than by undertaking short-termresearch projects or sponsoring vaguely educational exchange experiences.

 

요약하면, SSA에서 사람들의 건강을 개선하는 것은 이 지역의 의학 교육 강화에 달려 있습니다. 북부North 기관과의 협력 파트너십을 구축하는 것이이 목표를 달성하는 하나의 전략이지만 SSA 기관은 의제를 소유하고 추진해야하며 모든 파트너는 파트너십의 효율성을 신중하게 평가해야합니다.

 

In summary, improving the health of people in SSA is dependent on strengthening medical education in the region. Forming collaborative partnerships with Northern institutions is one strategy for accomplishing this, but SSA institutions must own and drive the agenda, and all partners must carefully evaluate the effectiveness of the partnership.









List 2 Desired Evidence for Which International Medical School Partnerships Should Strive 


1. 사하라 사막 이남 아프리카 (SSA) 교육 기관은 교수진, 학생 및 졸업생을 통해 어떻게...

- 건강 정책에 영향을 줍니까?

- 건강 프로그램을 개선하는가? (지역 사회 보건 종사자 지원 포함)?

- 국가의 건강에 대한 대중뿐만 아니라 전문적인 담론을 자극하고 알리는가?

1. How does the Sub-Saharan African (SSA) educational institution, through its faculty, students, and graduates: 

— Influence health policy? 

— Improve health programs (including support of community health care workers)? 

— Stimulate and inform public as well as professional discourse on health in the country? 

 

2. SSA 학교는 평가, 연구 및 연구 역량 개발을 통해 보건 시스템과 관련된 새로운 지식을 어느 정도 생성합니까?

2. To what extent is the SSA school generating new knowledge relevant to health systems through evaluation, research, and the development of research capacity? 

 

3. SSA 학교는 정의 된 사회적 사명을 가지고 있습니까? 아니면 불우한 인구의 관심사를 전략과 프로그램에 포함시키고 있습니까? 그렇다면,

- 어떻게 평가합니까?

- 이러한 노력은 얼마나 효과적입니까?

3. Does the SSA school have a defined social mission or incorporate the concerns of disadvantaged populations in its strategies and programs? If so, 

— How are these assessed? 

— How effective are these efforts? 

 

 

4. 고위 건강 간부 (의사, 간호사, 공중 보건 전문가)에 대해 특정 역량이 어느 정도 정의되어 있습니까?

4. To what extent have specific competencies been defined for senior health cadres (doctors, nurses, public health specialists)? 

- 관련 이해 관계자의 의견으로 정의 되었습니까?

- 강건하고 구체적인가?

- 이러한 역량은 어떻게 평가되고 모니터됩니까?

- 이 역량을 갖춘 의사 / 선임 간부를 학교에서 배출합니까? 고령Senior 의료 서비스 제공자가 유능한 지 (예 : 표준 설정) 학교가 어떻게 알 수 있습니까?

- SSA 의사는 적절한 지도력 기술을 갖춘 학제 간 팀에서 일하도록 가르치고 있습니까? 적절한 관리 기술을 가지고 있습니까?

 

— Were these defined with relevant stakeholder input? 

— Are they robust and specific?

— How are these competencies assessed and monitored?

— Do the schools produce doctors/senior cadres who have these competencies? How do the schools know if senior health care providers are competent (i.e., standard setting)?

— Are SSA doctors being taught to work in interdisciplinary teams with appropriate leadership skills? With appropriate management skills? 

 

5. SSA 교수진이 학생들 간의 학습 증진에 도움이되는 효과를 높이기 위해 어떤 전략이 필요합니까? (예 : 교수개발)

5. What strategies work to enhance the effectiveness of SSA faculty at promoting learning among students (i.e., faculty development)? 

— Are plans or strategies in place to improve the recruitment, productivity, and retention of faculty? Is the requisite support in place? 

— How can learning resources that are less reliant on face-to-face faculty time (e.g., information technology, distance learning, open educational resources) be best used?








21 Bleakley A, Brice J, Bligh J. Thinking the post- colonial in medical education. Med Educ. 2008;42:266–270.


23 Mullan F, Frehywot S, Omaswa F, et al. Medical schools in sub-Saharan Africa. Lancet. 2011;377:1113–1121.



 

 




 2012 Feb;87(2):216-20. doi: 10.1097/ACM.0b013e31823ede39.

Perspectivepartnering for medical education in Sub-Saharan Africaseeking the evidence for effectivecollaborations.

Author information

  • 1Education and Global Initiatives, University of Michigan Medical School, Ann Arbor, 48109-5624, USA. jckolars@umich.edu

Abstract

One of the major needs for medical schools and health systems in less affluent countries is system strengthening through the training and development of faculty, doctors, nurses, and other skilled health care workers. Partnering with medical schools in more affluent countries such as the United States is one potential approach for medical schools in underresourced areas, such as Sub-SaharanAfrica. Most commonly, these partnerships have focused on research agendas or limited educational exchanges. In this perspective, the authors present an approach to strengthening collaborative relationships between three medical schools in the United States and four in Sub-Saharan Africa. The approach is explicitly focused on achieving partnerships that enable institutions to improve care. It developed from an initiative to fund partnerships or "collaboratives" that address 10 key learning questions determined to be central to focusing efforts on strengthening education systems and, in turn, improving health in Sub-Saharan Africa. The leaders of the schools involved in these partnerships met multiple times across three years to discuss how their collaboratives could address the ten learning questions including what is the best approach and what are the key ingredients for creating effective, multidimensional collaborations between academic institutions in the North and institutions in Sub-Saharan Africa. Collaboratively, they defined a framework of evidence that can be used for evaluating their current initiatives and, potentially, for structuring future partnerships.

PMID:
 
22189887
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0b013e31823ede39
[PubMed - indexed for MEDLINE]


+ Recent posts