가나의 수련병원에서 산부인과 수련생의 Retention관련 요인(Acad Med, 2010)

Factors Related to Retention of Postgraduate Trainees in Obstetrics–Gynecology at the Korle-Bu Teaching Hospital in Ghana

Yvette Clinton, PhD, Frank W. Anderson, MD, MPH, and

E. Y. Kwawukume, MB ChB, FWACS






개발 도상국에서 훈련 된 의료 서비스 제공자를 유지하는 것은 건강을 개선하고 모성 및 아동 사망률을 줄이기위한 유엔 새천년 개발 목표를 달성하는 핵심 구성 요소입니다 .1 개발 도상국에서 의료인력이 빠져나가면서, 국제보건의 진전을 위협하는 보건인력의 Crisis가 발생하고 있다. 가나 보건부에 따르면 1980 년대 가나에서 훈련받은 의사 중 약 60 %가이 나라를 떠났습니다 .3 2002 년 현재 가나에서 훈련받은 의사의 30 %가 미국이나 캐나다에서 진료를 하고 있고, 4, 2003 년에는 영국이 가나의 건강 및 의료 인력 (의사 및 간호사 포함)에 대하여 850 개의 노동 허가를 승인했습니다 .3

The retention of trained health care providers in developing countries is a key component to improving health and achieving the United Nations’ Millennium Development Goals, which aimto decrease maternal and child mortality.1 The migration of health workers from developing to developed countries has resulted in a health care workforce crisis that threatens progress in global health.2 According to the Ghana Ministry of Health, approximately 60% of physicians trained in Ghana in the 1980s have left the country.3 As of 2002, 30%of physicians trained in Ghana were practicing in the United States or Canada,4 and in 2003, the United Kingdom approved 850 work permits for Ghanaian health and medical personnel (including physicians and nurses).3


출판 된 여러 논문이 일부 전문 분야에서 대학원 교육 프로그램을 수립하는 과정을 다루었지만, 이러한 연구의 대부분은 대학원 교육이 국가의 의사 유지에 미치는 영향을 조사하지 못했습니다. 최근에 라오스에서 2001 년에 설립 된 내과 대학원 교육 프로그램을 조사한 이러한 연구 중 하나는 첫 번째 졸업반의 대다수(6 명의 레지던트 중 5 명)가 국가에 남아 있다는 것을 보여주었습니다.

Although a number of published articles have addressed the process of establishing postgraduate training programs in some specialties,5–8 most of these studies have not examined the impact of postgraduate training on the retention of physicians in country. Recently, one of these studies— examining an internal medicine postgraduate training programestablished in 2001 in Laos—showed that the majority of the first graduating class (five of six residents) remained in country.6

 


Korle-Bu 교육 병원 (Accra, Ghana)과 Komfo Anokye 교육 병원 (Kumasi, Ghana)에서 산부인과 학 (ob / gyn)의 학문적 대학 기반 대학원 교육 프로그램을 완료 한 공인 전문가certified specialists 에 대한 이전 연구에서, 30 명 중 29 명이 국가에 머물 렀음을 보여주었습니다 .9 이러한 높은 유지는 주로 가나에 실제로 viable training program이 availability and presence 했기 때문이었다. 사회 경제적 요인 또한 졸업생들의 가나 체류 결정에 중요한 역할을했다. 훈련 프로그램의 졸업생은 대학의 교수로서, 보건부에 대한 서비스를 제공하고, 가나의 개인병원에서 진료하고 싶어했으며, 실제로 그렇게 할 수 있었다.

A previous study of certified specialists who had completed an academic university-based postgraduate training programin obstetrics–gynecology (ob/ gyn), at both the Korle-Bu Teaching Hospital (Accra, Ghana) and the Komfo Anokye Teaching Hospital (Kumasi, Ghana), demonstrated that 29 out of 30 had stayed in the country.9 This high retention was mainly due to the actual availability and presence of a viable training program in Ghana; social and economic factors also played a significant role in graduates’ decisions to stay in Ghana. Graduates of the training program wanted and were able to practice as faculty at universities, to provide service for the Ministry of Health, and/or to go into private practice in Ghana.9



방법

Method


The Ghana Postgraduate Training Program(GPTP) was established in 1989 to correct the low repatriation rate of physicians sent abroad to train.


The University of Michigan institutional review board and the Korle-Bu Teaching Hospital ethics review committee approved the study. As of July 2006, 32 residents were enrolled in the ob/gyn GPTP at the Korle-Bu Teaching Hospital in Accra, Ghana.



We developed a 52-item questionnaire in English; we based the items on the three retention factors we identified in our previous research.9 This questionnaire comprised

  • 11 demographic questions,

  • 4 background/education questions, and

  • 37 items to assess aspects of training and how social and economic factors relate to decisions to stay and practice (or not) in Ghana.

 

Residents indicated on a five- point Likert scale the extent to which they agreed or disagreed with the items (5   strongly agree, 1  strongly disagree). The residents took about 20 minutes to complete the paper-based questionnaire.



Social scientists often use semistructured interviews as a qualitative methodology to obtain a more in-depth understanding of their study participants’ lives; for example, researchers evaluating an internal medicine postgraduate training program in Laos used semistructured interviews to better understand participants’ experiences in the program.6 We recognized that interviews would allow us to achieve a more holistic understanding of why Ghanaian residents decided to stay in Ghana for postgraduate training and why they intend to stay (or leave) upon graduating fromthe GPTP.



One of us (Y.C.) conducted audiotaped, face-to-face, semistructured interviews with a convenience sample of nine participants who had completed the survey. Y.C. conducted the interviews in English, asking the residents open-ended questions about how training (including program availability), economic, and social factors related to their decisions to stay in Ghana

 

(e.g., “What would you say is the biggest reason you’re going to stay in Ghana?” “In what ways would you say that either the needs of the people of Ghana or your commitment to serve the people of Ghana influence your decision to stay in Ghana?”).

 

Each interview lasted between 20 and 40 minutes. A professional transcriber transcribed the interviews verbatim, and one of us (Y.C.) rechecked the transcripts for accuracy. One of the tapes was inaudible and was therefore not transcribed. One of us (Y.C.) reviewed the transcripts, making notes in the margins to identify key themes to help fine-tune the code list.12 Y.C. then coded the transcripts in NVivo (Doncaster, Victoria, Australia) for themes related to training (including programavailability), economic, and social factors. Y.C. created a cross-case display matrix for each factor to analyze the data. In the matrix, each participant represented a row, and each column represented a variable. Researchers often use cross-case displays to enhance generalizability and to deepen their understanding and provide further explanation of qualitative data.13 Y.C. extracted dominant themes for each a priori identified factor (i.e., training, economic, and social) and identified characteristic quotes to illustrate the themes. We (F.A. and Y.K.) verified that the themes and quotations accurately reflected the responses in context. Then, we reviewed the original transcripts in light of the findings to ensure accurate portrayal of the residents’ reported experiences.




 

결과

Results


레지던트 중 85 % (17 명)는 GPTP를 완료 한 후 가나에 머물 것이라고 확신한다고 보고했다. 우리의 질적 연구 결과 (인터뷰 결과)와 양적 연구 결과 (표 2-4)는 가나 거주자의 유지가 세 가지 주요 요인으로 귀결 될 수 있음을 보여줍니다 :

  • (1) 교육훈련 (가나에 산부인과 Postgraduate 교육 프로그램의 존재)

  • (2) 사회적 (예 : 가나 사람들에게 봉사하겠다는 약속),

  • (3) 경제적 (예를 들어, 가나에서 "할 수있다"는 느낌)

...과 같은 것들을 포함한다.

 

Eighty-five percent (n  17) of the residents self-reported that they were certain they would stay in Ghana after they completed the GPTP. Both our qualitative findings (the results of our interviews) and our quantitative findings (Tables 2-4) show that the retention of residents in Ghana can be attributed to three main factors: (1) training (i.e., the presence of a postgraduate training programin ob/gyn in Ghana), (2) social (e.g., a commitment to serve the people of Ghana), and (3) economic (e.g., the feeling that one can “make it” in Ghana).



교육훈련 요인

Training factors


전문의자격specializing의 중요성과 프로그램의 존재.
The importance of specializing and the presence of a program.


ob / gyn을 전문적으로하는 것은 레지던트들에게 매우 중요했으며이 의사들이 교육을 받기로 결정한 주된 이유 중 하나입니다. 한 거주자는 "아버지는 전문의(전문가)였습니다. 당신도 알 수 있듯, 나는 항상 나 자신을 향상시켜야한다는 믿음을 배우며 자랐습니다. "

Specializing in ob/gyn was extremely important to the residents and is one of the major reasons these physicians decided to stay in training. One resident stated, “My father was a specialist. You see, I had always been brought up to believe that I should always improve myself.”

 

우리는 가나에서 Postgraduate 교육 프로그램이 없다면 참가자들에게 무엇을했을지 물어 보았습니다. 하나는 "오, 나는 가나를 떠났을 것입니다 ... 왜냐하면 ... 정말 PG Training을 원했기 때문입니다. 나는 이사 갔을거야. "

We asked participants what they would have done if no postgraduate training programs had been available in Ghana. One stated, “Oh, I would have left [Ghana] …because I really wanted to … have postgraduate training. I would have moved out.”

 

인터뷰 대상자 중 일부는 내과, 소아과 또는 수술의 PG Training 프로그램에 관심이 있다고보고했으나 대부분 ob / gyn을 전문으로하고 싶다고 표현했습니다 (표 2).

Whereas a few of the interviewed residents reported that they would have been interested in a postgraduate training programin internal medicine, pediatrics, or surgery, most expressed that they really wanted to specialize in ob/gyn (Table 2).

 

일부 레지던트들은 그들이 가나를 떠날 것을 고려해보았거나, 실제로 가나를 떠나 다른 곳의 PG training 프로그램을 찾았다고 보고했다. 이 의사들은 가나 이외의 국가에서 ob / gyn 레지던트 프로그램에 들어가기가 어려웠기 때문에 결국 미국 내과 또는 소아과 전문의가 아닌 Ghana에서 ob / gyn 전을 전공하는 것으로 결정했습니다.

A few residents reported that they had considered leaving or had actually left Ghana to find a specialization program elsewhere. These physicians reported that getting into an ob/gyn residency program outside of Ghana was difficult, so in the end they had decided to stay in Ghana and specialize in ob/gyn instead of specializing in internal medicine or pediatrics in the United States.


가나에서 진료하도록 훈련받은 것

Trained to practice in Ghana.

 

프로그램의 존재에 더하여, 프로그램에서 초점이 가나사회Ghanaian에 맞추어져 있는 것도 가나에 남아있는 중요한 이유였습니다. 인터뷰 한 거주자 (75 %, n = 15)의 대다수는 프로그램 담당자가 특별히 가나에서 실습을하도록 지시했다고 설명했다.

In addition to the presence of the program, the Ghanaian focus of the programwas an important reason to remain in Ghana. The majority of the residents interviewed (75%; n  15) indicated that the program had trained themto practice specifically in Ghana.


저는 여기서 공부하는 것이 매우 실용적이라고 생각합니다. 그리고 실제 경험을 많이 쌓았습니다. 매우 광범위한 경우를 볼 수있는 기회가 있습니다 ... 일주일이면 자간증, 자궁 파열, 또는 난산과 같은 경우를 경험할 수 있게 됩니다. 그러므로 많은 것을 보게되며, 그것들을 관리하는 법을 배웁니다.

I think our study here is very practical. And there’s a lot of hands-on experience. You have opportunity to see a very wide range of cases …you won’t stay in a labor ward here for more than a week without encountering cases like eclampsia, the ruptured uterus, or obstructed labor…. And therefore you see a lot of them, and you learn to manage them.

 

모든 거주자가 가나에서의 훈련을 위해 명시 적으로 연결되어있는 것은 아니지만 대부분이 프로그램은 가나에서 훈련을하도록 훈련 받았다고 동의했다.

While not all residents explicitly linked being trained to practice in Ghana as a reason for staying in country, most agreed that the programdid train themto practice in Ghana.




 


사회적 요인

Social factors


레지던트 인터뷰에서 나온 사회적 요인과 관련한 지배적인 주제는

  • (1) 가나 국민에게 봉사하겠다는 의지,

  • (2) 가나의 가족 및 친구와의 사회적 유대,

  • (3) 더 큰 맥락에서 가나 안에서의 관계와 삶의 방식과 연결됨 (표 3).

The dominant themes related to social factors that emerged fromthe resident interviews included (1) residents’ commitment to serve the people of Ghana, (2) their social ties to family members and friends in Ghana, and (3) their connection to the larger Ghanaian culture and way of life (Table 3).


가나 국민에게 봉사하겠다는 의지

Commitment to serve the people of Ghana.


인터뷰하고 조사한 주민들은 가나 국민에게 봉사하겠다는 강한 의지를 가지고 있습니다. 인터뷰에 응한 대부분의 주민들은 가나에 머물기로 한 그들의 결정에 기여한 요소들 중 하나가 가나 사람들이 그들을 필요로한다는 인식에 대해 명시 적으로 언급했다. 주민들은 스스로 돕고 싶은 욕구를 인식했습니다.

The residents interviewed and surveyed have a very strong commitment to serving the people of Ghana. Most of the residents interviewed explicitly stated that one of the factors contributing to their decision to stay in Ghana was their recognition that people in Ghana needed them. The residents recognized their own desire to help out.



가나의 가족 및 친구와의 사회적 유대

Social ties to family and friends.


레지던트들에게 중요한 가나의 다른 사회적 측면에는 가족과 친구들의 존재, 가나의 고향이라는 느낌이 포함되었습니다. 이러한 요인들이 중요했지만, 이러한 요인들이 가나에 머물기로 한 결정에 어느 정도 영향을 미쳤는 지에 대해서는 다양했습니다. 어떤 사람들에게는 가족과 친구들이 아주 중요했습니다.

Other social aspects of Ghana that were important to the residents included the presence of family and friends and feeling that Ghana is home. Although these factors were important to them, the extent to which these factors played a role in their decisions to stay in Ghana varied. For some, family and friends were quite important.

 

많은 레지던트들이 가나 문화를 좋아한다고 말하지만, 모든 레지던트들이 왜 가나에 머물기를 원하는지 분명히 밝히지는 않았습니다. 그러나 일부 레지던트들은 이것이 이것이 가나에 머물기로 한 그들의 결정에 영향을 미치는 요인이라는 것을 인정했다.

Although many of the residents mention that they liked Ghanaian culture, not all residents explicitly linked this with why they wanted to stay in Ghana. However, a few residents did acknowledge that this was a factor impacting their decision to stay in Ghana.

 

가나 문화에 대한 가족, 친구 및 친숙 함이 레지던트에게 중요하지만 설문 조사 및 인터뷰 결과는 봉사하겠다는 약속이 가나 레지던트를 잡아두는 강력한 요인임을 보여줍니다 (표 3).

Even though family, friends, and familiarity with Ghanaian culture are important to the residents, the results from the survey and interviews demonstrate that the commitment to serve was a stronger factor in keeping the residents in Ghana (Table 3).




경제적 요인

Economic factors


레지던트들은 그들이 GPTP를 ​​완료 한 후 가나에서 일자리를 구할 수 있을 것이라 느꼈다. 거주자의 대다수는 급료를 중요하다고 생각했지만, 그러나 가나에 머물기로 한 것이 가장 중요한 요소는 아니라고 밝혔다. 많은 주민들이 가나의 급여가 충분하다고 믿었지만, 한 부부는 임금에 대한 좌절감을 표하며 급여가 개선 될 필요가 있다고 느꼈다.

The residents felt that jobs in Ghana would be available to them after they completed the GPTP. The majority of residents considered salary to be important; however, they also expressed that it was not the most important factor in their decision to stay in Ghana. Although many of the residents believed that the salaries in Ghana are adequate, a couple expressed frustration with the pay and felt that the salaries needed to be improved.

 

대부분의 레지던트들은 프로그램을 마쳤을 때 일자리를 구하는 것이 쉽다고 생각하지만, 일부 레지던트는 이상적인 일자리를 찾는 것은 조금 어려울 수 있다고 생각하였다.

While most of the residents thought that finding a job when they completed the programwould be easy, a few felt that finding the ideal job may be a little harder.


대부분의 레지던트들이 취업 기회가 가난한 경우 가나를 떠날 것이라고 표명한 만큼 졸업생을위한 취업 알선이 중요합니다.

Having jobs available for graduates is important, as most of the residents expressed that they would leave Ghana if job opportunities were poor.

 

많은 레지던트들은 또한 프로그램이 끝나면 "임금을 잘 받는 직장"을 찾는 것이 중요하다고 표현했다 (표 4).

Many of the residents also expressed that finding a “good-paying job” on completion of the programis important (Table 4).

 

레지던트가 급여를 중요하게 생각하기는하지만 가나에 남아 있기로 한 결정에서 일반적으로 가장 중요한 요소는 아닙니다 (표 4). 한 레지던트는 만족이 돈을 버는 것뿐만 아니라 그의 일에 대한 인정을 얻는 데 있다고 표현했습니다.

Although residents consider salary important, it is not usually the most important factor in their decision to remain in Ghana (Table 4). One resident expressed that the satisfaction is not just in making money but also in gaining recognition for his work.


대다수의 레지던트들은 가나 밖의 의사만큼 돈을받지는 않을 것이지만 가나의 기준standard에 따르면 급여가 적절하다고 느꼈다.

The vast majority of residents acknowledged that they will not be paid as much as doctors outside of Ghana, yet they felt that their salaries were adequate by Ghanaian standards.

 

또 다른 레지던트는, GPTP를 ​​시작하기 전에는 무언가 이루기 위해서는(make it) 의사가 가나를 떠날 필요가 있다고 생각했지만, 이제는 의사들도 가나에 살만 하다는 것을 깨달았습니다.

Another resident discussed how—before he started the GPTP—he thought that in order to “make it,” a physician would have to leave Ghana, but now he realizes that physicians can afford to live in Ghana:

 



 

경제적 요인과 사회적 요인의 상호작용

Economic and social interactions


2 명의 레지던트는 가나의 현재의 급여가 나라의 그들을 밀어내는 주요 요인이다라고 느꼈다. 그러나이 두 사람은 가나에 남아있는 사람들을 끌어들이는 경향이있는 사회적 요인에 대해서도 논의했다. 한 거주자는 "재정적으로, 우리는 매우 나쁜 거래를 한다고 생각합니다. [낮은 임금은] ... 우리를 강하게 밀어내는 요인입니다"

Two residents felt that the current salariesin Ghana are a major factor pushing themout of the country. Yet, these two also discussed social factors that tend to pull themtoward remaining in Ghana. One resident stated, “Financially, I think we get a very bad deal. [Low pay is] …a strong push out of the country”; 

 

급여에 좌절 한 또 다른 레지던트는 가나를 떠날 것을 고려했지만 사회적 요인에 의해 포기하게 되었습니다. 이 레지던트는 처음에 가나에 머무를 계획 이었으나 지금은 확실하지 않습니다. 그는 경제 요인들이 가나를 강타하고 있다고 말했다.

Another resident who has also been frustrated with the salaries has considered leaving Ghana, but he is torn by the social factors. This resident initially had planned to stay in Ghana, but now he is not sure. He expressed that economic factors are pushing himout of Ghana:

 

다른 레지던트들과 마찬가지로 그는 외국 의사처럼 돈을 받기를 기대하지는 않으며, 가나에 적당한 생활을 할 수 있다면 괜찮을 것이라고 말했다. 경제적인 요인들이 레지던트들을 가나로부터 밀어내는 동안, 사회적 요인들은 그들을 잡아두고 있었다. 이 레지던트는 그가 정말로 가나를 사랑한다고 표현했습니다.

Similar to other residents, he does not expect to be paid like doctors outside andwould be okay if he could have a decent living in Ghana. While the economic factors are pushing himaway from Ghana, the social factors are keeping himhere. This resident expressed that he really loves Ghana: 



 


고찰 및 결론

Discussion and Conclusions


대부분의 의사들은 전문의자격을 중요시하고 가나에 전공 프로그램이 없다면 PG Training을 받기 위해 떠났을 것이라고 지적했다. 또한 레지던트들은 ob / gyn에 대한 관심이 높았다. 미국에서 ob / gyn 훈련을받는 것이 외국의 의사들에게 매우 경쟁력이 있다고 가정하면, 가나의 PG Training 프로그램은 레지던트들에게이 전문의 수련을 위한 실행 가능한 선택권을 부여했다.

Most of the physicians considered specialization important and indicated that if there were no specialization programs in Ghana they would have left the country to obtain postgraduate training. Furthermore, the interest in ob/gyn among the residents was high. Given that obtaining ob/gyn training in the United States is highly competitive for foreign- trained doctors, the postgraduate training programin ob/gyn in Ghana gave residents a viable option for this specialized training.14

 

GPTP 레지던트들은 그들의 서비스가 가나의 건강 관리를 개선하는 데 필요하다는 것을 분명히 인식합니다. 그들의 나라 사람들에게 봉사하겠다는 그들의 강한 의지는 그들이 나라에 머물기로 결정한 중요한 이유입니다. GPTP는 선발 시 학업 기준 만 사용하고 가나에 남는 것에 대한 commitment를 평가하지는 않지만, 프로그램은 가나에 머물 것으로 강하게 committed된 사람을 선발한 것으로 보인다.

The residents in the GPTP clearly recognize that their services are needed to improve health care in Ghana. Their strong commitment to serve the people of their country is an important reason they have decided to stay in the country. Although the GPTP uses only academic criteria for admission to the programand does not evaluate applicants’ commitment to stay in Ghana, the programseems to have selected people with a strong commitment to stay in the country.

 

경제적 요인만으로는 유지가 되지 않습니다. 일부 레지던트들은 가나의 경제적 여건에 대한 불만을 표현하지만, 전문 교육을 받을 수 있다는 것과 본국에 있는 풍부한 사회적 기회가 (완전히 만족스럽지는 않은) 경제 상황을 수용 할 수있게 해주는 것처럼 보입니다.

Economic factors alone do not drive retention. Some residents express dissatisfaction with economic conditions in Ghana, but the ability to receive specialist training and the rich social opportunities of being in their home country seem to make the economic situation acceptable to them.

 





중요성

Significance


또한 프로그램 졸업생은 상당수의 의료 종사자를 양성 할 수 있으며, 이들의 리더십은 시설에서 필요한 서비스를 제공하고 산모 사망률과 관련된 지역, 지역 및 국가 보건 정책에 영향을 미친다.
Further, graduates of the programcan train a significant number of health workers, and their leadership both improves the capacity to provide needed services at facilities and influences local, regional, and national health policy pertaining to maternal mortality.6



함의

Implications


개발 도상국에서 PG Training을 제공하는 것은 글로벌 보건 의료 인력 위기를 개선하는 중요한 요소입니다. 레지던트와 의과대학 졸업생은 건강 관리 서비스를 제공 할뿐만 아니라 건강 정책 리더십을 제공하고 의사 및 기타 보건 인력 조련사의 공급을 지속 가능하게 합니다 .6이 연구의 대상인 GPTP ob / gyn의 연구참여자들은 영국, 미국, 가나의 ob/gyn학과에서 근무하고 있습니다 .10,11 많은 AHC의 교수진과 학생들은 글로벌 보건 프로그램에 큰 관심을 표명했습니다. 기존의 교육 시스템들은 이러한 글로벌 보건 프로그램에 부응하기 위하여 개발 도상국의 AHC와의 장기적인 파트너십을 고려해야합니다. 전문 지식을 공유하고 양질의 지속 가능한 교육 프로그램을 공동으로 만들려는 노력은, 각 기관의 mission 수행에 기여하고, 장기적인 노력 통하여 전 세계적으로 보건 인력의 수를 늘릴 것입니다.
Providing postgraduate training in developing countries is a significant component in improving the global health care workforce crisis. Residents and graduates not only provide health care services but also provide health policy leadership and constitute a sustainable supply of physician and other health care personnel trainers.6 The GPTP in ob/gyn, in which participants of this study were involved, resulted froma collaboration of university ob/gyn departments in the United States, the United Kingdom, and Ghana.10,11 Faculty and students at many academic health centers have expressed great interest in global health programs. The response of those with established and well-functioning educational systems should include considering long-term partnerships with academic health centers in developing countries. Efforts to share expertise and to jointly create high-quality and sustainable training programs would contribute to the missions of each institution and sustainably enhance the long-termeffort to increase the number of health workers globally.



6 Gordon G, Vongvichit E, Hansana V, Torjesen K. A model for improving physician performance in developing countries: A three-year postgraduate training programin Laos. Acad Med. 2006;81:399–404.



 

 

 

 





 2010 Oct;85(10):1564-70. doi: 10.1097/ACM.0b013e3181f09112.

Factors related to retention of postgraduate trainees in obstetrics-gynecology at the Korle-Bu TeachingHospital in Ghana.

Author information

  • 1Health Research and Policy Division, CNA, Alexandria, Virginia, USA.

Abstract

PURPOSE:

The retention of health care workers in developing countries is a key component to reducing the current health care workforce crisis. The availability of postgraduate medical training in developing countries could be an appropriate adjunctive solution. The authors investigated factors that led obstetrics-gynecology (ob/gyn) residents at a university-based academic training program at the Korle-Bu Teaching Hospital (Accra, Ghana) to stay in Ghana for training and explored why the residents expect to stay in (or leave) Ghana after training.

METHOD:

In July 2006, the authors surveyed 20 residents and conducted semistructured interviews with a subset of 9 residents.

RESULTS:

Nineteen respondents (95%) reported they would have left Ghana if postgraduate training had not been available, 16 (80%) reported that becoming an ob/gyn specialist was important to them, 15 (75%) indicated that the program trained them to practice in Ghana, and 17 (85%) were certain they would stay in Ghana after completing the program. Both quantitative and qualitative data supported the idea that three factors contribute to the retention of ob/gyn physicians in Ghana: (1) the presence of a postgraduate training program in Ghana, (2) residents' commitment to serve the people of Ghana, and (3) residents' feelings that physicians can "make it" economically in Ghana.

CONCLUSIONS:

Postgraduate training is an important contributor to the retention of physicians in country. Partnerships between academic health centers in developed and developing countries provide opportunities to address the global health care crisis in a significant and sustainable way.

PMID:
 
20881676
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0b013e3181f09112


+ Recent posts