의과대학 간 국제협력: 이득과 위협? (Acad Med, 2010)

International Collaborations Between Medical Schools: What Are the Benefits and Risks?





Editorial


여러 나라 의대 의과 대학 간 협력이 늘어나고 있습니다.

There are a growing number of collaborations between medical schools in different countries.


일부는 다른 기관과의 파트너십이 분명히 옳은 결정이라는 확신을 가지고 이러한 이니셔티브에 참여합니다. 의사 교육의 시스템을 개선하고 새로운 지식을 발견하기 위해 열심히 노력하고있는 다른 나라를 도울 수있는 기회가 있다면 무엇이 더 고귀한 행동 일 수 있습니까? 다른 한편으로, 나는 또한 어떤 사람들이 "왜 우리가 경쟁 할 사람들에게 지식과 노하우를 제공 할까?"라고 의문을 갖는 것을 듣습니다.

Some engage in these initiatives with the conviction that partnering with other institutions is clearly the right thing to do. If there is an opportunity to help another country that is working hard to improve its systemof educating physicians and discovering new knowledge, what could be a more noble deed? On the other hand, I also hear some individuals wonder “Why would we provide knowledge and know-how to those who will then compete with us?”

 

물론, 개인, 의과 대학, 사회 및 세계에는 수많은 잠재적 이익이 있습니다. 첫째, 협력해야 할 인도주의적 이유가 있습니다. 의사와 과학자의 교육 향상에 대한 헌신은 인류의 복지에 기여할 수 있습니다.

Certainly, there are a number of potential benefits to individuals, medical schools, society, and the world. First, there are humanitarian reasons to collaborate. A commitment to improving the education of physicians and scientists can contribute to the welfare of a population.

 

둘째, 협력은 모든 사람의 건강에 도움이 될 수 있습니다. 더 나은 치료를받을 수있는 사람들은 일반적으로 더 건강합니다. 질병에는 국경도 정부도 존재하지 않기 때문에 특정 국가의 의사와 과학자에 대해 잘 교육 받고 잘 훈련 된 의사집단은 한 지역의 질병이 다른 지역으로 전염되는 것을 예방하는 데 더 효과적 일 수 있습니다.

Second, collaboration can be beneficial to the health of all. Individuals who have access to better medical care usually are healthier. Since disease respects neither national boundaries nor government mandates, a better-educated, well-trained cadre of physicians and scientists in a particular country can be more effective in preventing the spread of disease to other parts of the world.

 

셋째, 협력은 다른 문화권에서 건강과 질병에 대해 더 많이 배울 것을 요구합니다. 이것은 의학 실습에 대한 우리의 이해를 알려주고 풍부하게하며 생물 의학 분야의 중요한 새로운 문제에 대한 토대를 제공합니다.

Third, collaboration requires learning more about wellness and illness in other cultures. This informs and enriches our understanding of the practice of medicine and provides a basis for important new questions in biomedical science.

 

넷째, 교육적인 이점이 있습니다. 파트너 학교들은 서로 학생, 레지던트 및 교수진에게 다른 학교의 국가에서 새로운 학습 기회를 제공 할 수 있습니다.

Fourth, there are educational benefits. Each partner school can offer to its students, residents, and faculty new learning opportunities in the other school’s country.

 

다섯째, 공동 작업은 파트너 중 하나 또는 두 파트너에게 재정적 이익을 줄 수 있습니다.

Fifth, collaboration can be of financial benefit to one or both partners.


여섯째, 공동 작업을 통해 파트너 중 하나 또는 두 파트너 모두의 평판을 높일 수 있습니다. 예를 들어, 세계적 건강 교육에서 혁신적인 것으로 보이는 학교에서 혜택을 볼 수있는 반면, 다른 학교는 잘 알려진 기관과 제휴하여 진보적 인 것으로 간주 될 수 있습니다. 더 나은 평판은 학교가 경쟁력있는 교수진, 레지던트 및 학생을 채용 할 수있게합니다.

Sixth, collaboration can enhance the reputation of one or both partners. For example, a school may benefit frombeing seen as innovative in global health education, while another school may be seen as progressive by associating with a well-known institution. A better reputation can enable a school to recruit more competitive faculty, residents, and students.


일곱째, 특정 지역 또는 국가에서 훈련 된 의료 인력을 보유하는 것은 다른 나라의 의료 종사자를 산발적이고 제한된 기간 동안받는 것보다 비용이 적게 들고 효과적입니다. 또한 클린턴 (Clinton) 등은 이 문제를 지적하면서 모국의 개인을 훈련하면 해당 국가의 의료 종사자 보 유를 향상시킬 수 있다고합니다.

Seventh, having a trained health care workforce in a particular region or country is less costly and more effective than receiving health care workers from other countries sporadically and for limited periods of time. In addition, as Clinton and colleagues point out in this issue of the journal, training individuals in their home country may improve retention of health care workers in that country.1

 


마지막으로 공동 작업은 새로운 맥락에서 의학에 대해 배우고, 다른 나라를 탐험하고, 새로운 언어를 배우는 사람들에게 동기 부여가 될 수 있습니다

And finally, collaborations can be motivating to individuals who enjoy learning about medicine in a new context, exploring other lands, and learning new languages.



 


물론 의과 대학 간의 국제 관계에는 위험 요소가 있습니다. 예를 들어 협업에 시간을 할애하면 학교가 지역Local의 필요와 우려에 적절히 대응하지 못하게 될 수 있습니다. 기회 비용을 포함하여 시간과 경제적 비용을 산정하는 타당한 방법을 개발하는 것이 매우 중요합니다.

Of course, there also are risks in an international relationship between medical schools. For example, devoting time to a collaboration has the potential to distract a school from attending adequately to local needs and concerns. It is critically important to develop sound ways of estimating time commitments and costs, including opportunity costs.

 

다른 위험은 "경쟁자를 훈련"하는 것입니다. 이것이 이론적으로는 유효할지 몰라도, 진정한 위협이라고 볼 수는 없습니다. 지식은 세계 전역에서 매우 빠르게 움직입니다. 특히 오늘날의 소규모 세계에서는 지식에 대한 접근을 통제하는 ​​데 오히려 더 많은 시간과 비용이 소요될 수 있습니다.

Another risk is “training the competition.” Although this is a valid theoretical concern, I amnot convinced that it is a real threat. Knowledge moves around theglobe so fast, especially in today’s smallerworld,2 that it can be time-consuming and expensive to control access to it.

 

다른 위험은 협업이 실패 할 수 있다는 사실입니다. 한 파트너 또는 두 파트너가 관계를 맺기 전에 재정적으로 어려울 수 있으며, 둘 다 향후 사기에 대한 관심을 떨어 뜨릴 수있는 사기 감소로 고통받을 수 있습니다. 또한 상호 문화적 오해 (양측이 이러한 오해를 최소화하기 위해 해야할 일을 하지 않으면 발생할 수 있음)는 교감을 약화 시키거나 심지어 협력을 망쳐놓을 수 있습니다.

Other risks include the fact that collaborations could fail. One or both partners could be worse off financially than they were before they entered into a relationship, and both could suffer diminished morale, which could discourage interest in future opportunities to collaborate. Also, cross- cultural misunderstandings (which can occur if both parties have not done their homework to minimize such misunderstandings) can weaken or even doom a collaboration.

 

또한 위험하거나 정치적으로 불안정한 지역에서 일하는 데 따르는 위험이 있으며 물론 학교에서는 예기치 않은 재난을 처리해야 할 수도 있습니다. 이 저널의 이슈에서 Steiner와 동료들은 국제 보건 선택 과목의 맥락에서 세 가지 위기를 설명합니다. 이는 국제 협력과 관련이 있습니다 .3
There also are risks inherent in working in dangerous or politically unstable parts of the world and, of course, schools may need to deal with unexpected disasters. In this issue of the journal, Steiner and colleagues describe, in the context of global health electives, three such crises, which are relevant to international collaborations as well.3



 



3 Steiner BD, Carlough M, Dent G, Pen˜a R, Morgan DR. International crises and global health electives: Lessons for faculty and institutions. Acad Med. 2010;85: 1560–1563.




 2010 Oct;85(10):1547-8. doi: 10.1097/ACM.0b013e3181f818ab.

International collaborations between medical schools: what are the benefits and risks?

PMID:
 
20881666
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0b013e3181f818ab
[PubMed - indexed for MEDLINE]


+ Recent posts