최고의 FDP를 인정해 줄 시기 (Med Teach, 2015)

Is it time to recognize excellence in faculty development programs?

David M. Irby, Patricia S. O’sullivan & Yvonne Steinert





FP은 피할 수 없는 것이나 종종 그 가치가 절하되는 기관적 자원이다. 교수의 역량과 조직의 활력을 진전시키는 것이 필수적

Faculty development is an indispensable and often under- valued institutional resource. Yet, it is essential for the advancement of faculty competence and organizational vitality.


FD는 다음의 것을 뜻한다. FD의 목표는 교수들로 하여금 다양한 학문적 역할을 잘 할 수 있도록 하고, 활력과 수월성을 갖춘 조직을 만드는 것이다.

Faculty development refers to "all activities health professionals pursue to improve their knowledge, skills and behaviors as teachers and educators, leaders and managers, and researchers and scholars (Steinert 2014)". The goal of faculty development is to empower faculty members to excel in their varying academic roles, and to create organizations characterized by vitality and excellence (Wilkerson & Irby 1998; McLean et al. 2008).


최근, AMEE는 ASPIRE award를 만들어서 교육의 특정 영역에서 수월성을 인정해주며, 대학의 연구랭킹의 대안을 만들었다.

Recently, AMEE established the ASPIRE awards program to recognize excellence in selected areas of education and to create an alternative to research rankings of universities (http://www.aspire-to-excellence.org/).


국제적 전문가들이 수월성의 기준을 만들고, 각 영역에서의 수월성의 성취수준을 보여주는 지원서를 평가하였다. 

Panels of international experts have established criteria for excellence and have reviewed applications for demonstrated achievement of excellence in each area.


우수한 FD평가를 위한 작업은 2015년 Third Annual International Conference on Faculty Development in the Health Professions과 함께 열린 APMEC에서 시작되었으며, 23명의 교수개발자들이 참여하여 다음의 여섯 가지 만듬.

Work on the creation of criteria for excellence in faculty development began at the Asia Pacific Medical Education Conference, which was held in conjunction with the Third Annual International Conference on Faculty Development in the Health Professions, in Singapore in February 2015. Twenty-three faculty developers from aroundthe world participated in a small group process generating sixgeneral criteria for excellence in faculty development. 


(1) FDP는 인증받은 전문직 대학에서 시행되어야 하며, 조직의 미션과 목표와 합치되어야 하며, 그 미션을 달성하

는데 필요한 지원을 받아야 한다.

(2) FDP는 조직적, 체계적으로 설계되어야 하고, 근거에 기반해야 하고, 교육, 리더십, 학술역량의 향상에 초점을 두어야 한다.

(3) FDP는 넓고, 깊고, 다양한 접근법을 제공해야 하며, 학습기회의 장기적 진전이 되어야 한다.

(4) FDP는 FD에 전문성을 가진 교수가 진행해야 하며, FD를 제공할 수 있는 기술을 가진 개인의 수를 확장시킬 수 있는 능력이 있어야 한다.

(5) FDP는 지속적인 프로그램 평가를 수행해야 하며, 개인, 조직에 대한 영향력을 평가하고, 가능하다면 지역사회에 대한 영향도 평가해야 한다.

(6) FDP는 FD 및 교수-학습의 혁신, 그리고 관련 학술역량을 촉진해야 한다.

(1) The faculty development program takes place in an accredited professional school, is aligned with organiza- tional mission and goals, and receives the support needed to achieve its mission. 

(2) The faculty development program is systematically designed, evidence-based, and focused on improving educational practice, leadership and scholarship. 

(3) The faculty development program offers breadth, depth, diversity of approaches, and longitudinal progression of learning opportunities. 

(4) The faculty development programis conducted by faculty members with expertise in faculty development and builds capacity by expanding the number of individuals skilled in offering faculty development. 

(5) The faculty development program engages in ongoing program evaluation and examines impact on individuals, organization and where possible the community. 

(6) The faculty development program promotes innovation and scholarship in faculty development, and teaching and learning.










 2015 May 29:1-2. [Epub ahead of print]

Is it time to recognize excellence in faculty development programs?

Author information

  • 1University of California , USA .
PMID:
 
26023750
 
[PubMed - as supplied by publisher]


+ Recent posts