2025년 의학교육자의 직무 역할(J Grad Med Educ, 2018)

Job Roles of the 2025 Medical Educator
Deborah Simpson, PhD (@debsimpson3) Karen Marcdante, MD (@KMarcdante) Kevin H. Souza, MS (@KevinHSouza) Andy Anderson, MD, MBA (@rcathird) Eric Holmboe, MD, MACP, FRCP (@boedudley)

 

 

 

 

의학교육자들은 의사의 역할이 빠르게 변화하고 있다는 것을 인식하고 있다. 대학원 의학 교육(ACGME) 후원 기관 2025(SI2025) 인증 협의회는 [의료 및 대학원 의료 교육의 3대 원동력]민주화와 상품화, 기업화로 파악했다.1 Wartman과 Combs는 의료가 정보 시대에서 인공지능 시대로 변화함에 따라, 의료계는 "각종 기기devices는 점차 더 많이 인지적, 육체적으로 인간을 능가"함을 것을 받아들여야 한다고 주장했다.

Medical educators recognize that physicians’ roles are rapidly changing. The Accreditation Council for Graduate Medical Education’s (ACGME’s) Sponsoring Institution 2025 (SI2025) initiative identified 3 major riving forces in health care and graduate medical education: democratization, commoditization, and corporatization.1 Wartman and Combs argued that, as the practice of medicine transforms from the information age to the age of artificial intelligence, the medical community must accept that ‘‘devices will, on an increasing scale, outperform humans, cognitively and physically.’’

 

교육자로서 우리는 이러한 변화를 이해하고 교육에 대한 진정한 역량 기반 접근법과 일치하는 미래 시스템에서 의사의 역할과 일치하도록 교육을 설계한다. 직무 분석에 따르면 2020년의 의사는

  • 환자와 모집단에 적합한 의료 임상의사,
  • 우수한 커뮤니케이터,
  • 디지털 데이터와 기술에 능통하고
  • 민첩하고 혁신 중심적이며, 전문 팀 간 리더와 구성원으로서 능력을 갖춰야 한다.

2 As educators, we seek to understand these changes and design education to be consistent with the roles of physicians in this future system consistent with a true competency-based approach to education.3 Job analyses reveal that physicians in 2020 must be

  • competent health care clinicians for patients and populations,
  • superb communicators,
  • fluent with digital data and technology,
  • agile and innovation-driven, and capable as leaders and members of interprofessional teams.2,4 

SI2025 태스크포스의 역량 27호(임상 및 교육 책임 교수에 대한 책임)는 의과대학에서 의료기관으로 전환하는 과정에서 이러한 분야의 의사 개발을 누가 책임질 것인가에 초점을 맞췄지만, 2025년 교육자의 구체적인 기술과 역할은 다루지 않았다.1

The SI2025 Task Force’s competence No. 27 (Accountability for Faculty with Clinical and Educational Responsibilities) focuses on who will be responsible for the development of physicians in these areas, with shifts frommedical schools to health care organizations, yet the specific skills and roles of educators in 2025 were not addressed.1


의료교육의 미래경향
Future Hard Trends in Medical Education


교육의 아웃소싱: 교과서 출판사들은 학생들이 숙제 운동을 하고 실시간 피드백을 받을 수 있는 소프트웨어 플랫폼을 구축했다. 학계, 전문사회, 판매업자 간의 교육 지향적 파트너십이 증가하고 있다. 예로는 미국 외과대학 및 프로그램 디렉터 협회가 개발한 수술 레지던트 스킬 커리큘럼9, AAMC/칸 준비 아카데미, 매년 4만 명 이상의 학생이 완료한 MedU 사례, 10개, 전문/전문학회에서 제공하는 교육 내 시험 및 준비 과정이 있다.

Outsourcing of Education: Textbook publishers & have built software platforms where students can do homework exercises and get real-time feedback.8 Education-oriented partnerships between academics, professional societies, and vendors are increasing. Examples include the Surgery Resident Skills Curriculum9 developed by the American College of Surgeons and Association of Program Directors in Surgery, the AAMC/Kahn Academy for MCAT Prep, the MedU Cases completed by more than 40000 students each year,10 and the in-training examinations and prep courses delivered by specialty/professional societies. 

기술: 가상 및 증강현실 기술은 내장된 학습 분석 기능과 함께 연습생 학습 및 새로운 형태의 실시간 평가를 지원하는 가상 회사를 만드는 데 사용됩니다.11,12
Technology: Virtual and augmented reality technology, combined with built-in learning analytics, are used to create virtual companions that support trainee learning and new forms of realtime assessment.11,12

교육 분야에서의 학습 분석/빅 데이터: 큰 "교육" 데이터를 사용하면 개인과 그룹에 대한 개인별 맞춤 학습은 물론 프로그램 평가를 위한 평가 데이터 사용을 용이하게 한다. 예를 들어 ACGME의 마일스톤 데이터 분석13과 빅 데이터를 분석하고 사용하는 방법을 강조하는 컨퍼런스의 출현 등이 있습니다.14
Learning Analytics/Big Data in Education: The use of big ‘‘education’’ data facilitates personalized learning for individuals and groups, as well as use of assessment data for program evaluation. Examples include the ACGME’s analysis of milestone data13 and the emergence of conferences highlighting how to analyze and use big data.14


소비자 및 공동디자이너로서의 학습자: 학생들이 일련의 짧은 온라인 강좌를 수강하고, 캡스톤 프로젝트를 마치고, 자격증을 취득하고, 특정 역할이나 직업을 준비할 수 있는 모바일 24/7 학습 및 테스트, 마이크로/나노 학위 등이 그 예다.15 
Learner as Consumer and Co-Designer: Examples include mobile 24/7 anytime/anywhere learning and testing and micro/nano degrees that allow students to take a series of short online courses, finish a capstone project, obtain a certificate, and prepare for a specific role or job.15 


규정 및 정렬: 규제 당국과 인가자는 교육 및 의료 결과(의료 품질, 안전, 환자 경험)를 통합 및 정렬하는 데 초점을 맞추고 있다. 또한 결정과 행동이 더 이상 단독 행동이 아니기 때문에 팀/직업 간 협업 관리와 교육에 대한 강조가 증가하고 있습니다. 의사 결정은 자격증과 연습 범위에 따라 팀 구성원 간에 배포되며, 인공지능/기계 학습(예: 왓슨)에 의해 지원된다.2 

Regulation and Alignment: Increasingly, regulators and accreditors will focus on integrating and aligning education and clinical care outcomes (health care quality, safety, patient experience) as the primary driving force for the design of medical education programs across the continuum. There also is increasing emphasis on team/ interprofessional collaborative care and education as decisions and actions will no longer be a solo act. Decision-making will be distributed among the team members based on their license and scope of practice, and supported by artificial intelligence/machine learning (eg, Watson).2 


2025년 의료교육자 직무 역할
2025 Medical Educator Job Roles



 

2025년 의료교육자의 직무 역할 파악
Identifying Job Roles for the 2025 Medical Educator


진단 평가자
Diagnostic Assessor


교육에서 빅데이터의 활용은 계속 증가할 것입니다. 이를 위해 교육자는 교육 경험(역량 기반 및 시간 가변 훈련 포함)을 개인화하고, 성과 평가를 맞춤화하고, 커리큘럼을 평가하기 위해 개인과 그룹의 성과 격차를 식별해야 한다. 진단 평가자로서, 교육자는 학습 및 예측 분석 결과를 개인, 코호트, 그룹 및 모집단에 대한 학습과 성과를 최적화하는 작업으로 변환하는 데 능숙해야 한다.

The use of big data in education will continue to grow. This requires educators to identify performance gaps for individuals and groups in order to personalize educational experiences (including competencybased and time-variable training), tailor performance assessments, and evaluate curricula.16 As diagnostic assessors, educators must be skilled at translating learning and predictive analytic results5 to actions that optimize learning and performance for individuals, cohorts, groups, and populations. 


콘텐츠 큐레이터(작성자가 아님)
Content Curator (not Creator)


국가 전문가가 개발한 고품질 콘텐츠는 해당 분야의 전문가와 계약하는 수많은 전문 기관 및 사회, 교과서 업체, 판매업체 전반에 걸쳐 점점 더 많이 이용되고 있다. 이러한 자료에 액세스, 선택, 시퀀싱, 전달 및 학습자와 공유하여 진료 시 현지 니즈를 실시간으로 충족시키는 작업은 이미 여러 가지 전문 분야에서 이루어지고 있습니다. 콘텐츠 큐레이터로서, 교육자는 기존 교육 자료에서 콘텐츠 자료를 선택하고, 교수진, 전문직, 전문직, 인증 기관, 전문직 및 전문직 간 사회를 포함하여 이해관계자 간에 동맹을 구축하는 데 능숙해야 합니다.

High-quality content, developed by national experts, is increasingly available across a number of professional organizations and societies, textbook companies, and vendors who contract with experts in the field. Accessing, selecting, sequencing, delivering, and sharing these materials with learners to meet local needs, in real time at the point-of-care, already occurs in several specialties. As curators of content, educators must be skilled in selecting content materials from existing educational materials, and building alliances across stakeholders, including faculty, specialties, professions, accrediting bodies, and professional and interprofessional societies. 


기술 어답터
Technology Adopter


1992년 최초의 스마트폰이 출시된 이후, 스마트폰의 효과와 다른 기술들이 우리의 개인적이고 전문적인 삶을 변화시켰다. 이러한 기술적 진보는 기하급수적으로 계속될 것이며, 우리의 작업을 향상시킬 수 있는 기회가 아니라 기회를 제공할 것이다. 2025년의 의료 교육자는 적절한 기술 도구를 선택하고, 사용하고, 평가하는 데 능숙한 얼리 어답터여야 한다. 이는 앱에서 가상현실 또는 증강현실 몰입 활동에 이르기까지 다양합니다. 또한, 교육자들은 기술 사용이 잘못되거나 실패할 때를 인식할 필요가 있을 것이다. 
Since release of the first smart phone in 1992, its effects and that of other technologies have transformed our personal and professional lives. This technological progress will continue at an exponential rate and presents an opportunity, not a threat, to enhance our work.17 Medical educators in 2025 must be early adopters, fluent in selecting, using, and assessing the appropriate technology tools. These range from an app to a virtual reality or augmented reality immersion activity. In addition, educators will need to recognize when technology use is misguided or fails. 

 

학습자 중심 내비게이터 및 전문 코치
Learner-Centered Navigator and Professional Coach


개별 학습자 성과 대시보드의 진단 평가에서 학습자의 성장과 발전으로 전환하려면 숙련된 교육 탐색기skilled educational navigator가 필요합니다. 의료 교육자는 [학습자 중심의 네비게이터]로서 확인된 성과 목표를 달성하기 위한 자원, 자료 및 실습 기회의 사용을 지도할 것이다. 전문 코치로써 교육자는 대면 및 가상적 촉진에 숙련되어 학습자의 정확한 의미구성을 지원하는 개인화된 그룹 코칭 세션을 제공해야 한다.
Moving from the diagnostic assessment of individual learner performance dashboards to advancing learners’ growth and development will require a skilled educational navigator. Medical educators, as learner-centered navigators, will guide the use of resources, materials, and practice opportunities to achieve identified performance targets. As professional coaches, educators must be skilled in face-to-face and virtual facilitation, to provide personalized and group coaching sessions that support learners’ accurate construction of meaning. 


임상의 역할 모델
Clinician Role Model


역할 모델링은 example을 통한 가르침이다. 2025년의 의학 교육자는 다양한 2025년 의사 역할의 역량에 대한 모범이 되어야 합니다. 여기에는 다음이 포함됩니다.

  • 개별 진료 제공자 및
  • 탁월한 커뮤니케이션 기술과 전문성을 갖춘 인터프로그래픽 팀의 리더/멤버입니다.

임상 및 교육자 역량의 일부로서 추가적인 역할 모델링 요소는 다음과 같습니다.

  • 휴머니즘을 증명
  • 개인의 행복에 대한 관심
  • 교차 토대를 갖춘 통합 시스템 사고 (예, 품질, 환자 안전 및 희박한 접근 방식) 

Role modeling is teaching by example.18 Medical educators in 2025 must be the exemplars for competence in the various 2025 physician roles. These include

  • individual care provider and
  • leader/ member of interprofessional teams, with superb communication skills and professionalism.4

Additional role-modeling elements will focus on

  • demonstrating humanism,19
  • attention to personal well-being,20 and
  • integrated systems thinking with cross-cutting foundations (eg, quality, patient safety, and lean approaches) as part of clinical and educator competence.2 


학습 환경 설계자, 엔지니어, 설계자 및 구현자

Learning Environment Designer, Engineer, Architect, and Implementer

2025년에는 의학 교육자들이 학습 환경의 설계자가 될 것이다. 이 역할을 학습을 최적화하기 위해 "공간"을 설계하는 건축가 또는 엔지니어로 생각해 보십시오. 교육자들은 그들의 디자인을 알리기 위해 인간 학습, 인지, 기억 및 구현의 과학에 의존해야 할 것이다. 학습 환경은 

  • 2025년 버전의 구글 행아웃이 될 것인가, 
  • 전문가 간 연습생들이 함께하는 증강현실 공간에서 팀 활동이 될 것인가, 
  • 개별화된 적응형 연습 연습이 될 것인가, 
  • 아니면 빠른 시간 경과 품질 개선 시뮬레이션이 될 것인가? 

이러한 의료 교육자 역할의 핵심은 학습 및 구현 과학의 기초이다. 
In 2025, medical educators will be designers of the learning environment. Think of this role as an architect or engineer who designs the ‘‘space’’ to optimize learning. Educators will need to draw on the sciences of human learning, cognition, memory, and implementation to inform their designs. Will the learning environment be

  • a 2025 version of a Google Hangout,
  • a team activity in an augmented reality space with interprofessional trainees,
  • individualized adaptive practice exercises, or
  • a rapid time-lapse quality improvement simulation?

Key to this medical educator role is the underlying foundation in learning and implementation sciences. 

 

 



함의 Implications

교육이 발전함에 따라, 의료 교육자들은 이러한 역할 변화와 새로운 직업적 정체성을 받아들여야 합니다. 2017년 핀란드 헬싱키에서 열린 유럽의료교육협회 기조연설에서 캐서린 루시가 지적한 바와 같이, "교직원의 가치는 더 이상 [의료와 교육에 관한 모든 우수한 지식이나 기술]과 연결될 수 없다."21 우리는 교육자의 가치가 [지혜, 문제에 대한 구조화된 접근법, 지속적인 학습을 모델링하는 능력, 그리고 모든 학습자가 최선을 다하기 위해 평가되고 지원되는 환경을 조성하는 능력]에 있을 것이라는 루시의 비전에 동의한다.

As education evolves, medical educators must embrace these role changes and a new professional identity. As noted by Catherine Lucey in her keynote address at the 2017 meeting of the Association for Medical Education in Europe in Helsinki, Finland, ‘‘The value of a faculty member can no longer be linked to superior knowledge or skills in all things health care and education.’’21 We share Lucey’s vision that educators’ value will lie in their ‘‘wisdom, structured approach to a problem, ability to model ongoing learning, and in their ability to create an environment where every learner is valued and supported to achieve their best.’’21 


 

 


J Grad Med Educ. 2018 Jun;10(3):243-246.

 doi: 10.4300/JGME-D-18-00253.1.

Job Roles of the 2025 Medical Educator

Deborah SimpsonKaren MarcdanteKevin H SouzaAndy AndersonEric Holmboe

    • PMID: 29946376

 

 

Free PMC article

+ Recent posts