학부의학교육에서 의사소통 교육과정의 내용에 대한 합의문(Med Educ, 2008)

UK consensus statement on the content of communication curricula in undergraduate medical education

Martin von Fragstein,1 Jonathan Silverman,2 Annie Cushing,3 Sally Quilligan,2 Helen Salisbury4 & Connie Wiskin5 on behalf of the UK Council for Clinical Communication Skills Teaching in Undergraduate Medical Education




도입 INTRODUCTION


본 문서는 2005년 설립된 영국 대학 의학 교육 임상 커뮤니케이션 기술 교육 위원회(Council of Clinical Communications Skills Teaching in Underbled Medical Education)의 주최로 실시된 33개 모든 영국 의과대학에서 의사 소통 기술 리드 간의 반복적인 과정에 의해 개발되었다. (영국 의회의 현재 대표에 대한 자세한 내용은 온라인 지원 정보로 제공됩니다.)

This document was developed by an iterative process of discussion between communication skills leads from all 33 UK medical schools conducted under the auspices of the UK Council of Clinical Communication Skills Teaching in Undergraduate Medical Education, established in 2005 (details on the current representatives of the UK council are available online as Supporting Information).


합의문 THE CONSENSUS STATEMENT


의사소통 기술을 가르치고 배우는 현대적 관행을 안내하는 포괄적인 증거가 존재하며, 결과와 연계된 30년 이상의 축적된 연구는 진술에 포함할 통신 영역, 과제, 기술 및 이슈의 선택을 이끌어 왔다.10–14

Comprehensive evidence exists to guide the modern practice of communication skills teaching and learning9 and over 30 years of accumulated research linked to outcome has guided the choice of communication domains, tasks, skills and issues to include in the statement.10–14


의사소통 커리큘럼 바퀴 COMMUNICATION CURRICULUM WHEEL


이 다이어그램에서 임상 커뮤니케이션의 주요 영역은 '다른 사람에 대한 존중'이라는 중심에서 시작하여 커뮤니케이션 학습의 특정 영역을 통해 밖으로 이동한다(그림 1). 이러한 영역은 의사소통 뿐만 아니라 의학의 모든 영역을 지배하는 네 가지 지나친 원칙의 환경 내에서 설정된다.

In this diagram, the key domains of clinical communication are shown as concentric rings, starting in the centre with ‘respect for others’ and moving outwards through the specific domains of communication learning(Fig. 1). These domains are set within a milieu of four over-riding principles which govern not only communication, but all areas of medicine.



그런 다음 각 도메인의 특정 구성 요소가 각 링 내에서 설명됩니다. 링을 독립적으로 회전시킴으로써, 의사소통 커리큘럼 설계자는 사실상 '커리큐럼 다이얼링'을 할 수 있다. (예를 들어, 노인 환자에 대한 설명과 계획의 구체적인 상황을 전화로 친척에게 전달하는 등)

The specific components of each domain are then delineated within each ring. By rotating the rings independently, the communication curriculum planner can in effect ‘dial a curriculum’ by, for instance, dialling up how to teach the specific situation of explanation and planning about an elderly patient, to a relative over the telephone.


교육과정 다이얼 모델은 주요 영역의 연결을 가능하게 할 뿐만 아니라 반복 프로세스를 명시적으로 장려한다.

The dial-a-curriculum model not only enables linkage of the key domains, but also explicitly encourages a reiterative process.


만약 지속적, 나선형 의사소통 프로그램이 과정 전체에 걸쳐 실행되지 않는다면, 학생들은 의사소통을 마스터하지 못할 것이다.15

If ongoing, helical communication programmes do not run throughout the course, students will fail to master communication.15


임상 커뮤니케이션 영역 DOMAINS OF CLINICAL COMMUNICATION


타인에 대한 존중

Respect for others


학생들은 사회적, 문화적, 인종적 배경이나 장애에 관계없이 개인과 효과적이고 유연하게 의사소통하기 위해 모든 환자에 대한 존경과 평등에 대한 헌신을 받아들여야 한다.

Students need to embrace respect for all patients and a commitment to equality in order to be able to communicate effectively and flexibly with individuals, regardless of social, cultural or ethnic backgrounds or disabilities.


커뮤니케이션 스킬의 이론 및 증거

Theory and evidence of communication skills


학습자는 의사소통의 증거 기반을 인식하고 적절히 해석하고 행동할 수 있어야 합니다. 여기에는 다음과 관련된 문헌에 대한 인식awareness이 포함됩니다.

Learners need to be aware of the evidence base for communication and be capable of interpreting and acting upon it appropriately. This includes an awareness of the literature related to:


• 환자 만족도

• patient satisfaction;

• 회상

• recall;

• 준수 및 일치성

• adherence and concordance;

• 웰빙;

• wellbeing;

• 물리적 결과

• physical outcome;

• 심리적 결과

• psychological outcome;

• 의료법적 문제 및

• medico-legal issues, and

• 환자의 안전과 오류 감소

• patient safety and reduction of error.


학생들은 효과적인 의사소통이 의료의 실천을 위한 통합 접근법의 일부이며, 그것이 옆에 있고 임상 지식과 실무 기술만큼 좋은 실천에 중요하다는 것을 이해할 필요가 있다.

Students need to understand that effective communication is part of an integrated approach to practice in health care and that it stands alongside and is as important to good practice as clinical knowledge and practical skills.


환자 중심성의 이론적 접근은 고품질 치료의 가장 중요한 특징으로 입증되었으며, 모든 커뮤니케이션 커리큘럼의 중심 요소여야 한다.

The theoretical approach of patient-centredness17 has been demonstrated to be a paramount feature of high-quality care and should be a central component of any communication curriculum.


임상 인터뷰의 과제 및 기술

Tasks and skills of the clinical interview


임무들

Tasks


학생들은 상담의 목적뿐만 아니라 상담 내 다양한 과제가 어떻게 전체적인 목표 달성에 기여하고 적용되는지 이해하도록 노력해야 한다.

Students should strive to understand not only the purpose of the consultation, but also how various tasks within the consultation contribute and apply to achieving the overall goal.


의사 소통은 일반적으로 목적적이므로, 의료면담 활동의 대부분은 과제로 가르칠 수 있다.

As communication is generally purposive, most of the activities of the medical interview can be taught as tasks.


• 관계 설정 및 구축 

• establishing and building a relationship; 

• 개시(즉, 협의 개시 및 의제 설정) 

• initiating (i.e. opening the consultation and setting the agenda); 

• 환자 요구의 설정, 인식 및 충족 

• establishing, recognising and meeting patient needs; 

• 정보 수집 

• gathering information; 

• 환자의 세계관을 도출하고 고려한다. 

• eliciting and considering the patient’s world view; 

• 신체검사 실시 

• conducting a physical examination; 

• 관련 진단의 수립 및 설명 

• formulating and explaining relevant diagnoses; 

• 설명, 계획 및 협상 

• explaining, planning and negotiating; 

• 구조화, 표지 게시 및 우선순위 지정 및 

• structuring, signposting and prioritising, and 

• 종료(면접 종료 및 다음 회의 설정)

• closing (ending the interview and setting up the next meeting).


이러한 커뮤니케이션 프로세스 작업은 의료 인터뷰 내용과 밀접하게 연관되어 있습니다. 이러한 두 가지 콘텐츠 및 프로세스 요소는 불가분의 연계를 이루며 의료 커리큘럼에 통합된 접근 방식이 필요하다.

These communication process tasks are closely linked to the content of the medical interview. These two elements of content and process are inextricably linked and require an integrated approach in the medical curriculum.


스킬 Skills


위의 각 개별 작업의 실행과 관련된 다수의 개별적이고 관찰 가능한 특정 행동 기술이 있다. 이러한 기술의 예는 다음과 같습니다.

There are a number of discrete, observable, specific behavioural skills relevant to the execution of each of the separate tasks above. Examples of these skills include:


• 눈 접촉; 

• eye contact; 

• 표정; 

• facial expression; 

• 주의 깊은 경청 

• attentive listening; 

• 선별; 

• screening; 

• 열린 질문과 닫힌 질문의 적절한 균형 

• appropriate balance of open and closed questions; 

• 촉진; 

• facilitation; 

• 공감하는 성찰 

• empathic reflection; 

• (언어적 및 비언어적) 단서에 대한 대응 

• responding to cues (both verbal and non-verbal); 

• 요약; 

• summarising; 

• 표지판 게시; 

• signposting; 

• 정보를 제공할 때 환자의 출발점 결정 

• determining the patient’s starting point when giving information; 

• 청킹 정보 및 

• chunking information, and 

• 환자의 이해도 확인

• checking the patient’s understanding.


'관계 구축'의 과제와 기술은 특히 강조할 필요가 있다. 학습자는 상담에 내재된 힘의 불균형을 포함하여 환자와 의사와의 관계의 특정한 성격을 이해하고 이해해야 한다. 치료 관계의 중요성과 전문 경계의 필요성은 특별한 주의를 요한다.

The task and skills of ‘relationship building’ need special emphasis. Learners need to understand and appreciate the particular nature of the doctor’s relationship with the patient, including the imbalance of power that is inherent in the consultation. The importance of the therapeutic relationship and the need for professional boundaries require particular attention.


특정 이슈

Specific issues


의사 소통에는 많은 도전적인 맥락과 상황이 있다.

There are many challenging contexts and situations for doctors when they communicate with patients.


학습자는 상담에 내재된 권력power의 불균형을 포함하여 환자와 의사와의 관계의 특정한 성격을 이해하고 이해해야 한다. 치료 관계의 중요성과 전문 경계의 필요성은 특별한 주의를 요한다.

The challenge for the communication curriculum is to deepen learners’ understanding of these core skills and to encourage them to use these skills flexibly and responsibly in a variety of specific situations.


연령별 영역

Age-specific areas


교육과정은 어린이와 부모, 청소년, 노인 환자와의 의사소통을 포괄해야 한다.

The curriculum should cover communication with children and parents, adolescents, and elderly patients.


문화적, 사회적 다양성

Cultural and social diversity


교과과정의 강의는 민족성과 국적, 언어, 종교, 성, 성별, 사회경제적 지위, 장애, 교육적 지위, 영성과 관련된 문제들을 포함해야 한다.

Teaching in the curriculum should include issues related to: ethnicity and nationality; language; religion; sexuality; gender; socioeconomic status; disability; educational status, and spirituality.


감정 및 어려운 질문 처리

Handling emotions and difficult questions


교과 과정에는 학생들이 고통, 두려움, 분노, 공격, 부정, 결탁, 당황과 같은 어려운 감정을 다루는 법을 배울 수 있도록 하는 교육이 포함되어야 한다.

The curriculum should include teaching that enables students to learn how to handle difficult emotions, such as distress; fear; anger; aggression; denial; collusion, and embarrassment.


특정 임상 맥락을 위한 기술

Skills for specific clinical contexts


커리큘럼에는 다음과 같은 특정 임상적 맥락 안에서 사용할 기술의 교육이 포함되어야 한다. 

정신의학에서: (숨겨진 우울증을 치료하고 자살 위험 평가, 정신병 환자와의 작업, 인지 장애 환자와의 작업, 알코올 및 약물 남용을 처리); 

응급의학에서(적극적이고 폭력적인 환자, 시간 관리 및 우선 순위 지정)

The curriculum should include the teaching of skills to be used within specific clinical contexts, such as: 

in psychiatry (uncovering hidden depression and assessing suicidal risk; working with psychotic patients; working with patients with cognitive impairment; dealing with alcohol and substance abuse); 

when working in emergency medicine (dealing with aggressive and violent patients; time management and prioritisation).


설명 및 계획 스킬의 구체적인 적용

Specific application of explanation and planning skills


커리큘럼은 정보에 입각한 동의를 구하는 기술, 위험 관리, 건강 증진 및 행동 변화를 포함해야 한다.

The curriculum should include skills pertaining to seeking informed consent; risk management; health promotion, and behaviour change.


불확실성 처리

Dealing with uncertainty


불확실성 문제는 의료 전문가가 처리할 수 있는 기술, 즉 불확실한 예후와 관련된 문제, 환자(전문 환자, 잘 아는 환자)와의 관계 변화 및 의학적으로 설명할 수 없는 증상을 필요로 한다.

Issues of uncertainty require skills that enable the health care professional to deal with: issues concerning uncertain prognosis; changing relationships with patients (the expert patient; the well-informed patient) and medically unexplained symptoms.


민감한 문제

Sensitive issues


의료 전문가들은 다음을 할 수 있는 기술을 동화시켜야 한다.

      • 쁜 소식을 전하다 

      • 죽음, 죽어감 및 사별에 대해 논의한다. 

      • 에 대해 이야기하다. 

      • 환자의 산과학적 병력를 탐구한다. 

      • 아동 학대, HIV 감염 및 정신질환과 같은 오명stigma을 씌우는 문제를 논의한다.

Medical professionals are also required to assimilate skills that enable them to: 

      • break bad news; 

      • discuss death, dying and bereavement; 

      • talk about sex; 

      • explore a patient’s gynaecological history, and 

      • discuss issues that involve stigmatisation, such as child abuse, HIV infection and mental illness.


의사소통 장애 

Communication impairment


또한 이 커리큘럼은 학생들이 청각 장애나 시각 장애, 표현 장애 또는 학습 장애와 같은 감각 장애가 있는 환자와 의사소통하는 데 필요한 기술을 습득할 수 있도록 해야 한다.

The curriculum must also enable students to acquire the skills required to communicate with patients who have a sensory impairment such as a hearing impairment or a visual impairment; an expressive impairment; or learning disability.


미디어 Media


학생들은 음성, 서면 및 전자 형식으로 효과적으로 의사소통할 수 있어야 한다.

Students need to be able to communicate effectively in spoken, written and electronic formats.


대면 커뮤니케이션은 학생들에게 다음을 요구합니다.

Face-to-face communication requires students to:

• 물리적 및 사회적 환경적 요인에 대한 인식을 개발한다. 

• 바디 랭귀지의 사용에 유의해야 한다.

• develop an awareness of environmental factors, both physical and social, and 

• be aware of the use of body language.


전화 통신에는 학생이 다음을 수행해야 합니다.

Telephone communication requires students to:

• 전화를 통한 통신에 필요한 구체적인 요구와 적응을 이해합니다.

• understand the specific demands and adaptations required in communication over the telephone.


서면 커뮤니케이션의 경우 학생은 다음을 수행해야 합니다.

Written communication requires students to:

• 정확한 초기 환자 평가 및 이후 일일 진행 상황을 명확하고 간결한 언어로 기록한다. 

• 퇴원 및 전원 서한은 잘 체계화되고 이해가능하며 포괄적이고 명확하며 명확한 방식으로 작성한다. 

• 메모, 약물 차트 및 사망진단서를 판독 가능하고 명확하고 정확하게 작성한다.

• record an accurate initial patient assessment and subsequent daily progress notes in clear and concise written language; 

• write discharge and referral letters in a manner that is well structured, comprehensible, comprehensive and clear, and 

• write notes, drug charts and death certificates, legibly, clearly and accurately.


컴퓨터 기반 및 전자 통신의 경우 학생은 다음을 수행해야 합니다.

Computer-based and electronic communication requires students to:

• 환자의 전자 기록이 잘 유지되도록 충분히 유능한 IT 기술을 보유해야 한다. 

• 전산화된 환자 기록, 처방 및 의뢰 시스템에 익숙해야 한다. 

• 통신을 위한 팩스 및 전자 메일 사용과 관련된 문제(예: 기밀성)를 인지해야 한다.

• have sufficiently competent IT skills to ensure patients’ electronic records are well maintained; 

• be familiar with computerised patient records, prescribing and referral systems, and 

• be aware of issues pertaining to the use of fax and e-mail for communication (e.g. confidentiality).



프레젠테이션을 하려면 학생이 다음을 수행해야 합니다.

Making presentations requires students to:

• 환자 정보를 조직적이고 명확하며 일관성 있는 방식으로 임상 환경에서 제시한다.

• 대규모 그룹에 임상 및 학술 정보를 발표한다.

• present patient information in clinical settings in an organised, articulate and coherent manner, and

• present clinical and academic information to large groups.


환자 너머의 의사소통

Communicating beyond the patient


임상의는 적절한 환자 자율성과 기밀성을 유지하면서 다양한 보건 및 사회 관리 전문직 및 기타 기관의 친척, 보호자 및 동료와 소통해야 한다.

Clinicians need to communicate with relatives, carers and colleagues from a range of health and social care professions and other agencies, while maintaining appropriate patient autonomy and confidentiality.


친인척, 보호자, 옹호자 또는 통역자 등 환자를 상담에 동반하는 개인은 의사소통에 추가적인 과제를 제시한다. 또한 임상의는 다른 의사들과 협력하고 환자의 최선의 이익을 위해 협상해야 합니다. 학습자는 의료 동료들과 효과적으로 일하기 위해 어떤 기술과 태도가 필요한지 탐구할 기회를 요구합니다. 학생들은 보다 광범위한 의료 팀과 함께 법적 및 자발적 조직 및 관리 단체와 협력하게 됩니다. 이를 위해서는 다른 전문가 및 조직과 효과적으로 소통하고 협력적이고 공손하게 작업해야 한다는 약속이 필요합니다. 이를 달성하기 위해 학습자는 효과적인 팀 작업에 대한 가능 요소와 장벽을 식별할 수 있어야 합니다. 가능할 때마다, 전문가들 간의 팀워크에 대한 가르침은 계획되고 상호 전문적으로 가르쳐져야 한다.

Individuals who accompany the patient to the consultation, whether relatives, carers, advocates or interpreters, present added challenges to communication. Clinicians also need to collaborate with other doctors and negotiate in the patient’s best interests: learners require the opportunity to explore which skills and attitudes are needed to work effectively with medical colleagues. Students will work with the wider health care team, with statutory and voluntary organisations and with management groups. This requires a commitment to communicate effectively and work co-operatively and respectfully with other professionals and organisations. To achieve this, learners will need to be able to identify enabling factors and barriers to effective team-working. Whenever possible, teaching on interprofessional team-working should be planned and taught interprofessionally.


친족 및 보호자

Relatives and carers


친인척 및 보호자와의 의사소통은 다음을 요구한다.

      • 제3자 포함 협상 방법을 모색한다. 

      • 환자가 자신의 문제를 자유롭게 제시할 수 있도록 한다. 

      • 기밀성을 유지하는 방법을 고려한다.

      • 삼자 인터뷰의 역학 관계를 관리하는 방법을 이해합니다.

Communication with relatives and carers requires students to: 

      • explore how to negotiate the inclusion of a third party; 

      • enable the patient to present his or her problem freely; 

      • consider how to maintain confidentiality, and understand how to manage the dynamics of a triadic interview.


옹호자 및 통역자

Advocates and interpreters


학생들은 반드시 필요한 기술을 배워야 한다: 

      • 환자 지지자들과 함께 작업한다. 

      • 전문 통역사와 일반 통역사와 협력해야 한다. 

      • 관련된 역할의 매개 변수를 협상 및 정의합니다. 

      • 이러한 유형의 인터뷰에 포함된 문화적 및 현실적 제약 내에서 효과적으로 작업할 수 있습니다.

Students must learn the skills necessary to: 

      • work with patient advocates; 

      • work with professional and lay interpreters; 

      • negotiate and define the parameters of the roles involved, and 

      • work effectively within the cultural and practical constraints contained in this type of interview.


내직업

Intra-professional


직업 내 커뮤니케이션은 학생들이 할 수 있는 능력을 요구합니다: 

      • 명확하고 이해 가능한 구두 및 서면 커뮤니케이션을 생성한다. 

      • 인계 및 병동회진 프레젠테이션과 관련된 문제를 이해합니다. 

      • 동료와 함께 일할 때 적절하게 주장하기 위한 기술을 이해한다. 

      • 동료 또는 동료에게 자신의 성과에 대해 우려를 표현하는 방법을 설명합니다. 

      • 동료가 환자를 위험에 빠뜨릴 수 있는 방식으로 행동하고 있다는 의심이 있는 경우 행동할 책임에 관한 GMC 지침을 알고 있어야 한다. 

      • 불만사항 및 의료상 오류를 처리한다

        • 환자, 친척 또는 직원의 불만사항이 처리되는 메커니즘을 이해한다

        • 의료 오류를 보고하기 위해 존재하는 시스템과 이러한 시스템이 환자 안전을 개선하는 데 미칠 수 있는 역할을 이해한다. 

        • 불만사항의 대상이 되는 것의 영향을 고려한다.

        • 오류에 대한 책임을 질 때 개인에게 미칠 수 있는 영향을 고려한다.

        • 이용 가능한 지원 소스를 고려한다

Intra-professional communication requires students to be able to: 

      • produce clear, comprehensible oral and written communication; 

      • understand the issues relating to handover and ward round presentations; 

      • understand techniques for being appropriately assertive when working with a colleague; 

      • appreciate how to express concerns to a colleague or peer about his or her performance; 

      • be aware of General Medical Council guidelines regarding the responsibility to act if there is any suspicion that a colleague is behaving in a manner that may put patients at risk; 

      • deal with complaints and medical errors (understand the mechanisms by which complaints from patients, relatives or staff are dealt with; 

      • understand the systems that exist for reporting medical errors and the roles these may have in improving patient safety; 

      • consider the impact that being the subject of a complaint or responsible for an error may have on an individual, and the sources of support available).


전문가간

Inter-professional


전문가 간 커뮤니케이션은 학생들이 할 수 있어야 합니다. 다른 팀원의 가치, 역할, 전문성 및 책임을 이해하고 효과적으로 협업하는 방법을 고려해야 합니다. 1차 또는 2차 진료 인터페이스 전반에서 효과적인 커뮤니케이션과 지속적인 관리를 촉진하는 문제를 이해하고 이를 수용해야 하며, 갈등을 겪어야 합니다.정보 공유 및 기밀 유지.

Inter-professional communication requires students to be able to: understand other team members’ values, roles, expertise and responsibilities and consider how to collaborate effectively; understand the issues that promote effective communication and continuity of care across the primary or secondary care interface, managing and embracing, conflicting sharing information, and maintaining confidentiality.


서포팅 원칙 SUPPORTING PRINCIPLES


성찰적 실천 

Reflective practice


성찰적 실천에는 진단, 최적의 관리 또는 예후와 관련하여 개인 자기 인식과 불확실성 대처가 포함된다. 이를 위해서는 학생이 자아 인식self-awareness과 다음 기능을 개발해야 합니다. 

    • 개인적인 도전 영을 인식한다. 

    • 개인적 견해와 가치가 전문적 책임과 충돌할 수 있는 정도 및 이것이 환자와의 의사소통에 미칠 수 있는 잠재적 영향을 이해한다. 

    • 자신의 한계를 인식해야 한다. 

    • 상급 동료에게 refer할 필요가 있을 때 이해한다. 

    • 피드백에 건설적으로 대응할 필요성을 인식하고, 직업적 경계를 이해한다. 

    • 스스로에 대한 돌봄과 안전을 고려하다 

    • 학생은 불확실성이 가져올 수 있는 스트레스를 이해하고 개인적 대처전략을 되새겨 불확실성에 대처하는 방법도 알아 볼 필요가 있다.

Reflective practice includes personal self-awareness and dealing with uncertainty, whether concerning diagnosis, optimal management or prognosis. This requires the student to develop self-awareness and the ability to: 

    • recognise areas of personal challenge; 

    • understand the extent to which personal views and values can clash with professional responsibility and the potential impact this might have on communication with patients; 

    • recognise his or her own limitations; 

    • understand when there is a need to refer to senior colleagues; 

    • appreciate the need to respond constructively to feedback; understand professional boundaries; 

    • consider personal care and safety. 

    • The student also needs to appreciate how to cope with uncertainty by understanding the stress that uncertainty may bring, and reflecting on personal coping strategies.


전문직업성 Professionalism


성실성, 정직성 및 확률의 속성을 개발하면 학생들은 다음과 같은 이점을 얻을 수 있습니다. 

    • 개별 환자 및 지역사회에 치료를 제공하는 데 수반되는 도덕적, 윤리적 책임을 수용한다. 

    • 의사-환자 관계의 불평등한 권력 균형과 필요성을 인정하고, 항상 환자의 best interest를 위해 행동한다. 

    • 불확실성, 위험 및 오류를 포함한 어려운 상황에 기꺼이 직면하며 환자의 안전을 보호하는 방식으로 의사소통한다. 

    • 서면 보고서와 문서를 포함한 모든 커뮤니케이션에 정직하고 신뢰할 수 있다.

    • 정보의 기밀 유지 및 적절한 공유를 책임져야 한다.

Developing attributes of integrity, honesty and probity will allow students to: 

    • accept the moral and ethical responsibilities involved in providing care to individual patients and communities; 

    • appreciate the unequal balance of power in the doctor)patient relationship and the need to always act in the patient’s best interest; 

    • be willing to face difficult situations, including those involving uncertainty, risk and error and communicate in ways that safeguard patient safety; 

    • be honest and trustworthy in all communication, including in written reports and documentation, and be responsible for maintaining confidentiality and appropriate sharing of information.


학생들은 직업적 경계를 이해함으로써 다음과 같은 이점을 얻을 수 있습니다. 

    • 임상 관계에 존재하는 경계를 알고 있어야 한다. 

    • 그러한 경계의 필요성을 이해하고, 그러한 경계의 유지 요인을 파악(언어 복장의 형식, 임상 환경의 특성 및 개인적 참여에 필요한 제한과 같은 것)

Understanding professional boundaries will enable students to: 

    • be aware of the boundaries that exist in the clinical relationship; 

    • understand the need for such boundaries, and appreciate the factors that maintain them, such as formality of language and dress, the nature of the clinical environment and the necessary limitations on personal involvement.


윤리와 법 Ethics and law


학생들은 또한 의료의 윤리적 차원과 이러한 차원이 어떻게 법에 규정되어 있는지 알아야 한다. 이로부터 어려운 윤리적 영역에서 효과적으로 의사소통하는 것의 중요성을 이해하게 된다. 핵심 윤리적 고려사항에는 기밀성, 동의, 이익, 최상의 이익, 자율성, 진실성, non-maleficence, 정의의 원칙에 대한 친숙함이 포함된다.

Students also need to be aware of the ethical dimensions of health care and how these are enshrined in law. From this follows understanding of the importance of communicating effectively in difficult ethical areas. Key ethical considerations include familiarity with (and adherence to) the principles of: confidentiality; consent; beneficence; best interest; autonomy; truth telling; non-maleficence, and justice.


증거 기반 실천 

Evidence-based practice


증거 기반 관행의 원칙은 의료에 대한 결정이 이용 가능한 최선의 현재 유효한 관련 증거를 기반으로 하며, 이는 임상 전문지식과 환자의 가치 및 선호도와 통합되어야 한다고 요구한다.28

The principles of evidence-based practice require that decisions about health care are based on the best available, current, valid and relevant evidence, and that this should be integrated with clinical expertise and the patient’s values and preferences.28


결론 CONCLUSIONS










. 2008 Nov;42(11):1100-7.
 doi: 10.1111/j.1365-2923.2008.03137.x. Epub 2008 Aug 21.

UK consensus statement on the content of communication curricula in undergraduate medical education

Affiliations 

Affiliation

  • 1School of Graduate Entry Medicine & Health, University of Nottingham, Derby, UK.

Abstract

Context: The teaching and assessment of clinical communication have become central components of undergraduate medical education in the UK. This paper recommends the key content for an undergraduate communication curriculum. Designed by UK educationalists with UK schools in mind, the recommendations are equally applicable to communication curricula throughout the world.

Objectives: This paper is intended to assist curriculum planners in the design, implementation and review of medical communication curricula. The document will also be useful in the education of other health care professionals. Designed for undergraduate education, the consensus statement also provides a baseline for further professional development.

Methods: The consensus statement, based on strong theoretical and research evidence, was developed by an iterative process of discussion between communication skills leads from all 33 UK medical schools conducted under the auspices of the UK Council of Clinical Communication Skills Teaching in Undergraduate Medical Education.

Discussion: How this framework is used will inevitably be at the discretion of each medical school and its implementation will be determined by different course designs. Although we believe students should be exposed to all the areas described, it would be impractical to set inflexible competency levels as these may be attained at different stages which are highly school-dependent. However, the framework will enable all schools to consider where different elements are addressed, where gaps exist and how to generate novel combinations of domains within the communication curriculum. It is hoped that this consensus statement will support the development and integration of teaching, learning and assessment of clinical communication.


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