교육자들을 적응적교육프로그램에 대비시키기(Med Teach, 2018)

Preparing educators for adaptive education (AE) programs

Hilliard Jasona,b and Jane Westberga,b

aiMedtrust, London, England, UK; bFamily Medicine, University of Colorado Denver, USA





도입

Introduction


보건전문직교육에 대한 적응형 교육

Adaptive Education in Health Professions Education.


적응형 교육1(AE)을 개별화, 개인화 또는 맞춤형 교육이라고 부르기도 한다. 모든 학습은 각 학습자가 어떤 이니셔티브를 취하고 무엇이 가능한지에 따라 어느 정도 adaptive할 수 밖에 없다.

Adaptive education1 (AE) is sometimes called personalized, individualized, or customized education. All learning is somewhat adaptive, depending on what initiatives each learner takes and what is possible.


그러나 대부분의 건강 전문가 교육(HPE)에서 (많은 커리큘럼과 코스의 지속시간, 진행상황 및 내용은) 여러 학습자 사이에 존재할 수 있는 변화를 거의 또는 전혀 고려하지 않고 미리 계획되고 구현된다.

Yet, in much of health professions education (HPE) the duration, pacing, and content of many curricula and courses are preplanned and implemented with little or no consideration for variations that may exist among specific learners involved.


최근 학술의학에서는 AE의 중요한 구성요소인 시간변동적 교육을 포함하는 주제에 대해 완전하고 보충적인 이슈를 할애했다(Lucey et al. 2018; 10 Cate et al. 2018). 이번 의학 교사 특집호에는 AE(Quirk and Chumley 2018)의 여러 가지 측면이 있다.

Recently, Academic Medicine devoted a full, supplemental issue to a theme that includes time-variable education, a critical component of AE (Lucey et al. 2018; ten Cate et al. 2018). In this special issue of Medical Teacher, there are multiple examples of aspects of AE (Quirk and Chumley 2018).


일단 고퀄리티 테클놀로지 기반의 학습 자원을 개발하고 공유하기 위한 투자가 이루어지면 교수들은 시간을 더욱 효율적으로 사용할 수 있을 것이다. 그러나, 대부분의 HPE에서, AE의 개념과 실행은 희귀하거나 불완전하다.

Once the investment is made in developing and sharing high-quality technology-supported learning resources, faculty time will be allocated even more efficiently. Still, in most HPE, the concept and practices of AE remain rare or incomplete.


AE는 학습에 대한 특별한 사고방식을 요구한다

    • AE의 구성요소는 교육 프로그램의 내용뿐만 아니라 과정에 대해서 더 관심을 갖는 것이다. 예를 들어, 우리는 학생들이 그들이 무엇을 배우는지 만큼, 어떻게 배우는지에 대해 깊이 관심을 갖는다. 

    • AE는 각 학습자의 진화하는 특성과 요구에 대응하여 가능한 한 맞춤화된 학습 경험을 제공하는 것을 의미한다.

AE requires a particular mindset about learning. 

    • component of AE is an enhanced concern about the educational program’s processes, not just its content. For example, we care as deeply about how students learn as what they learn. 

    • Among other elements, AE implies offering learning experiences that are customized, as much as possible, in response to each learner’s evolving characteristics and needs.


효과적이고 경제적으로 실현가능하기 위해서, AE 프로그램은 

    • 1) 고도로 준비된 교육자, 

    • 2) 특별히 설계된 기술, 

    • 3) 정교한 시뮬레이션 기반의 학습 경험이라는 세 가지 조건이 필요하다.

To be effective and economically feasible, AE programs need three conditions: 

    • 1) highly prepared educators, 

    • 2) specially designed technologies, and 

    • 3) sophisticated, simulation-based learning experiences.


AE의 토대

The foundation of AE.


AE는 모든 프로그램 교육자들이 지속적으로 "진단적"이 될 것을 요구한다. 교육자는 초기의 선발과정부터 교육 프로그램 전반에 걸쳐 각 학습자의 특성과 요구를 식별하고 대응해야 한다. 효과적인 AE에서, [각 학습자의 경험의 초점, 속도, 지속 시간 및 전략]은 [각 개인의 독특하고 진화하는 특성과 준비 상태, 가용한 시간과 시간의 한도 이내의 자원]에 지속적으로 adapt한다.


AE depends on all program educators being continuously “diagnostic.” The educators must identify and respond to each learner’s characteristics and needs, initially, during the selection process, and throughout the educational program. In effective AE, the focus, pace, duration, and strategies of each learner’s experiences are continuously adapted to each individual’s unique, evolving characteristics and readiness, the resources within limits of available and time.


왜 AE인가?

Why have AE?


결과는 분명하다. 모든 학습자는 여러 방식으로 고유하다. 전통적인 HPE에서는 학습자 사이의 명백한 특성 차이가 충분히 고려되지 않는다.6

The findings are clear. Each learner is unique in multiple, relevant ways: In traditional HPE, the distinguishing characteristics of learners are insufficiently considered.6


완벽한 AE가 가능한가?

Is full AE feasible?


최적의 개인화는 더 이상 선택사항으로 간주되어서는 안 된다.

Optimal individualization should no longer be considered optional.


앞의 세 가지 가장 큰 과제는 다음과 같다. 

The three largest tasks ahead are as follows: 


(1) 준비된 교육자 준비 

(1) preparing educators who are ready; 

(2) 기술의 잠재력을 활용하는 데 필요한 정교한 소프트웨어 개발 

(2) developing the sophisticated software needed to take advantage of our technologies’ potential; and 

(3) 시뮬레이션 전략의 충분한 수정: 이를 통해서 이러한 접근방식이 현재 무작위적이고 종종 비효율적인 임상 과제 중 상당 부분을 개선하고 대체할 수 있다는 교육자 및 규제 당국의 동의를 얻어야 함.

(3) refining our simulation strategies sufficiently to earn educators’ and regulators’ agreement that these approaches can improve upon and replace a significant portion of current, random, often inefficient clinical assignments.


교육자 준비는 우선순위가 높다

Educator preparation is a high priority.


교육 프로그램은 확립된 전통, 교수 능력과 태도, 행정 정책, 가용한 자원을 포함한 많은 영향들의 상호 작용에 의해 형성된다. 필요한 기관적 지원이 가능하다고 가정할 때, AE 프로그램의 성공은 전망은 적절하게 준비되고 완전히 지지적인 교육자들을 얼마나 보유하느냐에 달려 있다.

Educational programs are shaped by the interplay of many influences, including established traditions, faculty capabilities and attitudes, administrative policies, and available resources. Assuming that the needed institutional support is available, the prospects for successful AE programs depend upon having appropriately prepared, fully supportive educators.



교육자 준비 프로세스

The educator preparation process


효과적인 교육자가 되고 그렇게 유지하는 것은 임상의가 되는 것만큼, 또는 유능한 연구자가 되는 것만큼 어려운 일이다.

Becoming and remaining an effective educator can be every bit as demanding as becoming and an clinician or remaining effective researcher.


현재 교직원들은 대부분 non-AE 프로그램에서 교육을 받았고, 그 프로그램에서 근무해왔다. 이들이 경험한 것들 중 일부는 AE 교육자가 되기 위해 필요한 것과 모순될 수도 있다.

Most current faculty members were educated in, and have worked in, non-AE programs. Some may different from, even contradictory to, what is needed for being an AE educator.


새로운 의료전문직 학교는 처음부터 적절한 교수진을 선발하고 AE 커리큘럼을 설계할 수 있다는 이점을 가지고 있다.

New HP schools have the advantage of selecting appropriate faculty and designing an AE curriculum from the outset.


프로그램 학습자와 함께 학습work할 모든 사람이 AE에 헌신해야 한다. 학습자가 노출되는 사람들 사이에 해소되지 않는 차이가 있을 경우(즉 "숨겨진 커리큘럼"이 있을 경우), 새로운 프로그램은 심각하게 그 효과가 떨어질 수 있다.

We consider it vital that all those with whom the program’s learners will work be committed to AE. if there are unresolved differences among those to whom the learners are exposed (when there is a “hidden curriculum”), the new program can be seriously diminished.


모든 교육자는 다음과 같아야 한다.

all educators are or become:


1 ...모든 학습자를 깊이 존경하며, 그들의 다양성을 존중한다. 그들은 모든 학습자를 위한 일관되고 비판단적인 옹호자advocate이며, 효과적으로 학습자의 신뢰를 얻고 유지해야 한다.

1 …deeply respectful of all learners, valuing their diversity. They are consistent, non-judgmental advocates for all learners and are effective at earning and sustaining their learners’ trust.


2 ... "무대 위의 세이지"(King 1993년)의 역할을 기꺼이 포기해야 하며, 학습 상황의 중심에서, 옆에 선 가이드가 되는 것으로 변해야 하며, 참여적, 진정성, 그리고 성과와 관련된 과제의 설계자로 전환되어야 한다.

2 … content with giving up the role of “sage on the stage” (King 1993), shifting from being at the center of learning events toward being a guide, and a designer of tasks that are engaging, authentic, and outcomes-linked.


3 ... "말하기"보다 질문하고 질문을 받는 데 더 많은 시간을 할애하는 데 초점을 맞추어야 한다. 그들은 개인을 지원하고 소규모 학습 그룹을 촉진하기 위해 대부분의 전통적인 대규모 그룹 활동을 포기한다(Westberg와 Jason 1996).

3 … focused on devoting more time to asking and inviting questions than to “telling.” They give up most traditional, large-group activities in favor of supporting individuals and facilitating small learning groups (Westberg and Jason 1996).


4 ...학습자를 자신의 학습 계획 수립에 참여시키는 데 능숙하다. 학생들이 프로그램 및 규제 기관의 기대 성과를 이해하도록 하고, 스스로의 목표를 수립하게 한다.

4 …skilled at involving learners in planning their own learning, including understanding the program’s and regulator’s expected outcomes, as well as setting their own goals.


5 ...멘토/코치/감독자 역할을 배우는 것을 편안하게 생각한다.(Gawande 2011; Deiorio and Hammoud 2017; Marcdante and Simpson 2018). 그들은 지속적으로 멘토가 되고, 감독자로 일하며, 학습자의 자기 평가를 유도하고 촉진하는 데 능숙하다(Westberg 및 Jason 2001; Hawkins 등, 2012).

5 …comfortable learning to function in the roles of mentor/coach/supervisor (Gawande 2011; Deiorio and Hammoud 2017; Marcdante and Simpson 2018). They are well prepared for being ongoing mentors, serving as supervisors, and skilled at inviting and facilitating the learners’ self-assessments (Westberg and Jason 2001; Hawkins et al. 2012).


6 ...학습자가 [합의된 학습 성과에 도달하는 과정에서] 진행 상황에 대한 의미있는 형성평가 평가에 언제나 접근가능하도록 한다. 이러한 평가는 부분적으로 디지털 기반 자원에 의해, 필요할 때 이용할 수 있는, 신뢰받는trusted 멘토의 직접 해석과 결합되어 전달될 수 있다.

6 …oriented to ensuring that the learners always have access to meaningful, formative assessments of their progress toward fulfilling the agreed-upon learning information outcomes. This assessment may be conveyed, in part, by digitally-based resources, combined with in-person interpretations by a trusted mentor who is available when needed.


7 ...학생에게 최적의 권한을 부여하는, 협동적이고 협력적인 기관 분위기를 서포트한다(Westberg와 Jason 1993). 그들은 종종 존재하는 교육자와 학습자 사이의 위계적 장벽을 줄이고, 새로운 학습자들이 의존적이고 복종적인 감정을 뒤로하고 미래의 전문가로서의 환영받고 있음을 느끼도록 돕는다.

7 …supportive of a collegial, collaborative institutional climate, with optimal empowerment of students (Westberg and Jason 1993). They help reduce the hierarchical barriers between educators and learners that often exist, and help new learners feel welcome as emerging professionals, leaving behind feelings of being dependent and subservient.



적응형 교육을 위한 교육자 개발 프로세스

Educator development for adaptive education – the process


우리의 일반 원칙은 이렇다: 교수들의 발달과정에 있어서, 교수가 학생을 대했으면 하는 방식과 동일한 방식으로 교수들도 대해져야 한다.

we offer a general principle: faculty need to be treated during their own development in the ways that we want them to treat their students and patients.



교육자 개발자로서, FDPer의 행동은 적어도 세 가지 목적을 수행할 수 있다. 

As educator developers, our own behaviors can serve at least three purposes: 


(1) 교수-학습자가 수용하기를 원하는 접근법을 롤모델함 

(1) being role models of the approaches we want our faculty–learners to adopt; 

(2) (기술이 제공할 수 없는) AE의 인간, 대인관계 구성요소를 보여주는 것, 예를 들어신뢰의 획득 및 유지, 진정한 배려 전달(Johnston 2018), 학습자가 의도된 결과에 대한 "소유"의식을 개발하도록 돕는 것. 

(2) exemplifying the human, interpersonal components of AE (which technology cannot offer), such as earning and sustaining trust, conveying genuine caring (Johnston 2018), and helping the learners develop a sense of “ownership” of the intended outcomes; and 


(3) 교직원-학습자는 학생들에게 제공할 과정의 직접적인 경험을 제공한다.

(3) providing the faculty–learners with direct experiences of the processes that they will be providing for their students.



Being으로 시작해서, 진단적, 성찰적으로 유지하기

Begin by being, and remaining, diagnostic and reflective


우리는 이러한 AE의 중심 요소들의 일관된 롤모델과 실천가가 될 필요가 있다.

We need to be consistent role models and practitioners of these central elements of AE.


이러한 요소들은 HPE가 이러한 프로세스를 자체적으로 조정하고 채택하도록 보장하는 핵심 요소들이다. 우리의 교육자 개발 노력으로 이뤄지는 learning event(미팅/워크숍/멘토링)에서, 우리는 진단적 관찰을 하고 [공유되는 감정과 생각]을 명백하게 성찰할 수 있는 사례를 제공할 필요가 있다.

These are key elements of ensuring that HPEs adapt and adopt these processes for themselves. During learning events that are part of our educator development efforts (meetings/workshops/ mentoring), we need to provide examples of making diagnostic observations and overtly reflecting on feelings and thoughts being shared.


교육자 개발 과정에 참여하는 local 학생 포함

Include local students among the participants in the educator development process


교육자 개발 과정의 참가자들 사이에 프로그램에 소속된 학생이 일부 있으면 몇 가지 목표를 달성할 수 있다. 

    • (1) 초점이 현실적인지 확인하는 것 

    • (2) 논의에서 다뤄지는 관점의 확대 

    • (3) 학생들이 환자 및 기타 교육자로서의 현재 및 미래의 역할을 준비하도록 돕는 것 

    • (4) 학생들이 전문적인 자아-이미지로 전환하도록 돕기 위한 노력 강화 

    • (5) 교직원과 학생 모두가 [학습자에게 권한을 부여하는 것]은 [환자에게 자기 관리를 권한을 부여하는 과정]과 마찬가지라는 것을 더 깊이 이해할 수 있도록 돕는다.

Several goals can be achieved by having some of the program’s own students among the participants in the educator development process. 

    • (1) ensuring that the focus is reality-based; 

    • (2) broadening the points of view contributed to discussions; 

    • (3) helping the students begin preparing for their current and future roles as educators of patients and others; 

    • (4) enhancing efforts to help the students transition to a professional self-image; and 

    • (5) helping both faculty and students gain a deeper understanding that empowering learners is parallel to the process of empowering patients in their self-care.


참가자의 학습 경험의 의도된 결과에 대한 "오너십"을 창출하고 강화할 수 있는 과제 주변의 이벤트 설계

Design events around tasks that can generate and strengthen the participants’ sense of “ownership” of the intended outcomes of their learning experiences


학습은 일반적으로 학습자의 내부 동기에서 도출될 때 가장 잘 발생한다(10 Cate et al.). 그러한 동기("오너십")는 실제 보건전문직 학습자이든 모의 학습자이든 authentic하게 느껴지는 직무에 참여하는 과정에서 수행되고 강화될 수 있다.

Learning generally happens best when it derives from the learners’ internal motivations (ten Cate et al. 2011). Such motivations (“ownership”) can be engendered and enhanced through participation in tasks that feel authentic, whether they are real or simulated, HP learners.



지속적인 학습의 토대로서 자기 평가에 집중

Focus on self-assessment as a foundation of continuing learning


교육자로서, 그리고 임상의로서, 우리가 하는 대부분의 일은 우리를 지도해주는 사람의 도움 없이 행해진다. 모든 경험을 통해 배우기 위해, 우리는 종종 우리 자신의 코치가 되기도 하며, 심지어 우리 자신의 활동을 즉각적으로 감시하고 조정할 필요가 있다. 우리의 지속적인 정확한 발전은 각 사건 도중, 그리고 사건 후에 가능한 한 자신의 성과에 대해 반성하는 습관을 필요로 한다.

Both as educators and as clinicians, much of our work is done without the presence of anyone who is equipped to coach us. To learn from all our experiences, we often need to be our own coach, even monitoring and adjusting our own activities on the fly. Our continuing accurately development requires the habits of being as reflective as possible about our own performance, both during and after each event


학습은 학습자로서 자신의 요구를 인식하고, 그것을 추구하도록 헌신할 때 가장 효과적이다. 즉, 우리는 스스로 AE를 하는 것이다(Jason 1968). 

Learning is most effective when we, as learners, recognize our own needs and commit to pursuing them; that is,we engage in AE for ourselves (Jason 1968). 


참가자들 사이에 존재하는 모든 다양성을 인식하고 존중한다.

Recognize and respect whatever diversity exists among the participants


다양성은 AE를 수행하기 위한 핵심 근거인 동시에 건설적으로 관리를 위해서 연습이 필요하다. 교육자 개발을 책임지고 있는 사람이 AE를 잘 활용하려면, [스스로 다양성을 잘 관리]해야 하며, 동시에 [다른 사람들이 다양성을 관리하는 것을 배우도록 도와야] 한다. 비록 AE는 각 학습자의 고유성에 반응하는 것을 포함하지만, 그것이 학습자를 서로 격리시키는 것을 의미하지는 않는다. AE 교육자로서 우리는 [개인의 다양성]과 [팀 기술 발전]에 초점을 맞출 필요가 있다.

Diversity is both a key rationale for undertaking AE and a situation that takes practice to manage constructively. Those of us who are responsible for educator development, who want to bring AE to that work, need to be effective both in managing diversity well and in helping others learn to do so. Although AE involves being responsive to the uniqueness of each learner, that does not imply keeping learners isolated from each other. As AE educators, we need to be focused on both individual diversity and team skill development.


교육자 개발 참여자를 위한 AE 기반 교육 과정 작성

Create an AE-based curriculum for educator development participants


이는 명확히 정의된 결과, 작업, 프로세스 및 정기적인 형성 평가 등 통상적인 요소를 갖춘 커리큘럼이어야 한다. 형성평가는...

(1) 학습자의 진행 상황에 도전하고 결정내려야 하며,

(2) 다음 단계에서 선택해야 하는 사항을 지속적으로 구체화해야 한다.

It should be a curriculum with the usual elements: clearly defined outcomes, tasks, processes, and regular formative assessments that: 

(1) challenge and determine the learners’ progress and 

(2) continuously shape the choices made about next steps.


합의된 학습 성과를 따라 진행하는 과정에서, 프로그램은 학습자에게 남은 니즈가 무엇인지 안내해야 한다. 이러한 AE 기반 커리큘럼(시뮬레이션 작업 및 실제 작업 포함)은 다음의 것들을 모두 제공할 수 있다. 

(1) AE의 원칙과 프로세스에 대한 설명 및 

(2) 각 학습자에게 개인적, 의미 있는 방식으로 추상적인 아이디어를 생활에 가져오는 일련의 경험.

As they progress through the agreed-upon learning outcomes, the program should guide them to their remaining needs. Such an AE-based curriculum (including simulated and real tasks) can provide both: 

(1) a clarification of the principles and processes of AE and 

(2) a set of experiences that bring abstract ideas to life in a way that is personal and meaningful for each learner.


각 교육자의 요구에 최대한 맞춘 시뮬레이션 및 역할극 사용

Use simulations and role plays that are tailored as much as possible to each educator–learner’s needs


임상의사가 되는 것처럼, 교육자가 되는 것은 인지, 감정, 관계 및 의사소통 과제의 수행자인 "실행자doer"가 되기 위한 준비를 포함한다. 적절하게 선택된 역할극과 시뮬레이션은 어떤 주제에 대해 듣거나 읽는 것 보다 교육자에게 의미 있게 더 몰입할 수 있다(Isenberg et al. 2005; Ziv et al. 2005; Mo; Motola et al. 2013).

Becoming an educator, like becoming a clinician, involves preparing to be a “doer”, a performer of cognitive, emotional, relationship, and communication tasks. appropriately selected role plays and simulations can be meaningfully more engaging for educators than just hearing about or reading about a topic (Issenberg et al. 2005; Ziv et al. 2005; Motola et al. 2013).


모의 및 실제 상황에서 작업하는 교육자-학습자의 비디오 기록 및 설명

Video record and debrief the educator–learners as they work in simulated and real situations


비디오 녹화가 디브리핑과 결합되면, 복잡한 용량의 학습을 가속화하는 데 도움이 된다(Jason et al. 1971; Westberg 및 Jason 1994). 그리고 이 과정은 [충분히 편안하고, 비판단적이고, 감정적으로 안전한 상황을 보장하는 것]에 달려있다.

As we and others began demonstrating and confirming decades ago, video recordings, combined with debriefings, help accelerate the learning of complex capacities (Jason et al. 1971; Westberg and Jason 1994). That process, depends on our ensuring a sufficiently comfortable, non-judgmental, emotionally safe situation,


사람이 발전하기 위해서는, 자신이 존중하고 신뢰하는 다른 사람들에게 스스로의 결정을 노출시킬 필요가 있다. 다른 사람은 자신의 부정확한 점이나 맹점을 발견할 수도 있다. 동료와 조언자들이 우리와 우리의 학습을 지지할 것이라고 느끼고 확신하지 않는 한, 그리고 다른 사람이 우리를 해치는 방식으로 판단하지 않을 것이라고 믿지 않는다면, 우리는 자신의 불확실성, 두려움, 어려움을 드러내지 않고 감출 것이다.

For us to improve, we need to expose our decisions to others we respect and trust, who might detect any inaccuracies or blind spots we may have. Unless we feel supported and are convinced that our peers and advisors will support us and our learning, that they will not judge us in ways that might hurt us, we are likely to conceal rather than reveal our uncertainties, fears, and difficulties.


교육자가 서로 진단하고 지원하는 실제 및 시뮬레이션 상황에서 서로를 관찰하는 경험 포함

Include experiences in which educators observe each other in real and simulated situations, being diagnostic and supportive with each other


즉, 우리는 학습자-교육자들이 서로, 그리고 실제 또는 모의 학생들과 함께 그들의 접근법과 기술을 개발하는 것을 연습할 수 있는 기회를 제공해야 한다.

That is, we need to provide opportunities for the learner–educators to practice developing their approaches and skills with each other, and with actual or simulated students.


학습자가 학습자와 함께 사용할 AE 작업 및 경험을 개발할 수 있도록 지원

Help the learner–faculty develop AE tasks and experiences for use with their learners


교수-학습자가 (자신의 학생들과 함께 나중에 사용할 계획 및 자원 등과 같은) [사용 가능한 제품]을 개발하는 것은 매력적인 작업이 될 수 있다. 또한, 이렇게 교수-학습자가 개발한 '제품'의 품질과 그에 따른 효과성은 교수 개발 프로그램의 효과성을 평가하는데 유용한 정보를 제공할 수 있다.

Developing usable products, such as plans and resources to be deployed later by the faculty–learners with their own students, can be an attractive set of tasks. In addition, the quality of those products and their effectiveness with students can contribute helpful information for assessing the effectiveness of the educator development program.


뒤로 미끄러질 준비를 하십시오.

Be prepared for backsliding


만약 우리가 교육자로서 이미 확립된 패턴을 수정하기 위해 노력하다보면, 우리는 압박을 받을 때마다 이전에 가지고 있던 패턴으로 계속해서 돌아갈 수도 있다는 것을 깨달아야 한다. 이러한 후퇴는 낙담의 원인이 되기 보다는, 미리 예상하고 반복적인 연습을 계획하고, 새로운 교육 전략을 강화함으로써 대비해야 한다.

if we strive to revise our well-established patterns as educators, we need to realize that our prior patterns may keep returning, especially when we are under pressure. Rather than being a cause for discouragement, such backsliding needs to be anticipated and prepared for, with plans for repeated practice and reinforcements of the new educational strategies


결론

Conclusions


AE의 완전한 이행을 위해서는, 우리는 적절하게 준비된 헌신적인 교육자들을 가져야 한다.

To achieve a full implementation of AE, we must have suitably prepared committed educators.


일단 우리가 효과적인 AE 프로그램의 본질적인 특징에 대해 명확히 알게 되면, 우리는 교육자-학습자들이 학생들을 대우했으면 하는 방법으로 교육자-학습자들을 대하는 강력하고 지속적인 교육자 개발 프로그램이 필요하다.

Once we are clear about the essential features of an effective AE program, we need a robust, ongoing educator development program that, in its essence, treats the educator–learners in the ways they will want to treat their students.



Deiorio NM, Hammoud M, editors. 2017. Accelerating change in medical education: coaching handbook. Chicago: AMA. https://www. ama-assn.org/sites/default/files/media-browser/public/ace/editorletter-preface-coaching-med-ed.pdf


Lucey CR, Thibault GE, ten Cate O. 2018. Competency-based, in the health time-variable education professions. Acad Med. 93:S1–S5.


Marcdante K, Simpson D. 2018. Choosing when to advise, coach, or mentor. J Grad Med Educ. 10:227–228.


ten Cate O, Gruppen LD, Kogan JR, Lingard LA, Teunissen PW. 2018. Time-variable training in medicine: theoretical considerations. Acad Med. 93:S6–S11.





 2018 Aug;40(8):828-833. doi: 10.1080/0142159X.2018.1487049. Epub 2018 Jul 22.

Preparing educators for adaptive education (AEprograms.

Author information

1
a iMedtrust , London , England , UK.
2
b Family Medicine, University of Colorado Denver , USA.

Abstract

CONTEXT:

There has long been awareness that educational experiences should be individualized. In the health professions, this tenet remains inconsistently implemented. Adapting to the widely diverse characteristics of different learners requires educators who are prepared for planning and implementing adaptive education (AE).

RATIONALE:

Learning experiences, for both educators and health professions students, can be substantially enhanced by mirroring clinical care, where we respect the uniqueness of each person and increasingly approach care as a collaboration. We are continuously "diagnostic," striving to understand our patients' clinical and life circumstances, adjusting to new findings. Learners are also unique in multiple, relevant ways. They deserve educators who work with them collaboratively and "diagnostically," adapting to changing information.

IMPLEMENTATION:

Until recently, having educational programs that adapt to learner uniqueness was logistically and economically unrealistic. Now, thanks to deeper understandings of the learning process and new technologies, individualization is feasible. Here, we focus on the foundation step of preparing educators. Educator development: Suitably prepared educators are indispensable to success in becoming appropriately adaptive to learners' needs. For some educators, becoming more adaptive can be contrary to long-held assumptions and habits. We offer recommendations for effective educator development, without which authentic AE is unlikely.

PMID:
 
30033793
 
DOI:
 
10.1080/0142159X.2018.1487049


+ Recent posts