소셜미디어와 메디컬 프로페셔널리즘(Med Educ, 2014)

Social media and medical professionalism

Anne Cunningham




이번 호에서는 Jain 등이 학생, 교수, 대학 직원 (일반인을 대표)이 Facebook의 공개 프로필에 게시된 특정 자료를 어떻게 생각하는지를 연구하였다.1 그들은 환자의 기밀 유지를 위반하는 것과 같은 가장 심각한 transgression에 대해서는 모두 일치를 이루었다. 그러나 술을 먹는 사진이나 '동성 연애자'를 묘사하는 문제 등에 대해서는 많은 의견 차이가있었습니다 .1 일반적으로 학생들은 교수진이나 대중보다 관용적이었습니다.

In this issue, Jain et al.1 set out to explore how students, faculty members and university staff (presumed to represent the public) view the posting of certain materials to public Facebook profiles.1 They found agreement on the most serious transgressions, such as the breaching of patient confidentiality.1 There was more disagreement, however, about other issues, such as appearing in photographs with alcohol, or as part of what the authors describe as ‘same sex couples’.1 In general, students were more tolerant than their faculty staff or the public.


의대생은 프로페셔널리즘에 대해서 각자 다른 담론을 사용합니다. 일부 학생들은 자신이 어떻게 행동하고 보여지는지와 같은 피상적인 측면에 초점을 맞 춥니 다. 반면에 다른 학생들은보다 복잡하고 구체화된 이해를 가지고 있습니다.

Medical students employ different discourses when considering professionalism: some students focus on more superficial aspects of professionalism, such as how they act or appear, whereas others have more complex and embodied understandings.3


어떤 사람에게 프로페셔널리즘은 정체성과 가치관에 대한 것이지만, 어떤 사람들에게 프로페셔널리은 태도와 행동의 집합입니다

To some professionalism is an identity and set of values, whereas to others it is a set of attitudes and behaviours



소셜미디어에서 그려지는 의대생의 음주에 대해 생각해 봅시다. 의대 문화에서 과도한 알코올 소비는 오랜 역사가 있습니다.

Let us consider the portrayal in social media of alcohol consumption by medical students. We know that excessive alcohol consumption has a long history in the culture of medical schools.



Black and Monrouxe6의 향후 연구에 따르면 영국의 의대생 중 일부는 동료에 의해 술을 억지로 먹게 되거나, 의도한 것보다 더 많이 복용하도록 강요 받거나 강요당하는 것으로 나타났습니다. 의대생과 의사의 알코올 소비에 관한 우려가 있지만, 이렇게 만드는 의과 대학의 문화에 대한 점검은 거의 없다. 2012 년 영국의 의대생의 온라인 설문 조사에 따르면 22 %만이 자신의 의대가 알코올에 대한 건강한 태도를 장려한다고 응답했다.

Forthcoming research by Black and Monrouxe6 finds that some medical students in the UK felt compelled or coerced by theirfellow students to drink alcohol or to take more than they had intended. Although there are con-cerns about the alcohol consumption of medical students and doctors,7–9 the culture in medical schools that facilitates this is rarely examined. An online surveyof medical students in the UK in 201210 found that only 22% thought that their medical school promoted a healthy attitude towards alcohol.


학생들은 실제로 못된 것보다 못되게 행동하는 것'처럼' 보이는 것이 더 안 좋을 수도 있다고 생각합니다. 즉, '프로페셔널한 태도'를 모사하는 것이 실제 행동보다 더 중요하게 여겨 질 수 있다고 보았다.

Students sense that being seen to behave badly may be considered worse than actually behaving badly: that is, the portrayal of a ‘professional demeanour’11 may be seen as more important than the actual behaviours of medical students.


학생들이 '의대가 학생의 실제 웰빙보다 겉으로 보여지는 이미지를 더 염려한다'고 생각하는 것이 놀랍습니까?

Is it surprising that some students think that medical schools are more concerned about image than about student well-being?


전문직의 바운더리는 일반적으로 침범(환자에게  가해진 피해가 없을 때) 또는 위반(환자에게 피해가 발생했을 때)한 것으로 보여지지만, 소셜 미디어 프로필을 통해 온라인에 self-disclosure를 하는 것이 후속 협의에 영향을 미친다는 증거는 없습니다 .13 그러나 여전히 그러한 경고는 지속된다. Jain 등은 성적 취향의 표현에 대한 인식을 조사했다. 우리는 의과대학의 문화에 동성애 혐오가 존재한다는 것을 알고 있으며, 청소년(동성애자)들은 오프라인에서 접하게 될 동성애혐오에 대응하기 위해 소셜 미디어를 사용하여 스스로를 서포트할 수 있는 네트워크를 형성합니다 .16

Professional boundaries are normally seen as either crossed (when no harm is done to the patient) or violated (when harm does occur), but we have no evidence that online self-disclosure through social media profiles affects subsequent consultations.13 Still, the warnings persist. Jain et al.1 looked at perceptions of the expression of sexual orientation. We know that homophobia exists within medical cultures14,15 and that young people use social media to form networks to support them in dealing with the homophobia they meet in offline life.16


보다 일반화하자면, 개인 정보를 드러내는 것에 대한 불편함은 "표준화에 대한 담론"과 "의학적 전문직 정체성의 다양성의 담론" 사이의 긴장 관계와도 관련이 있다

More generally, discomfort over the disclosure of personal information is in keeping with the tensions described by Frost and Regehr17 between the discourses of standardisation and diversity in medical professional identity. 


[개인이 성적 취향이나 기타 개인 정보에 관한 정보를 공개하는 것에 대한 우려]가, 암묵적이든 아니든, 주요 의과 대학이 [본인의 개인적 가치와 사회 문화적 배경을 벗어날 수있는 '중립적 인 의사'또는 '바닐라 의사'를 생산할 수 있다고 생각하는] 근거인가?


Is the concern over an individual’s releasing of information on his or her sexual orientation or other personal information evidence that those leading medical schools, implicitly or otherwise, believe we can (or desire to) produce ‘neutral doctors’18 or ‘vanilla physicians’19 who are able to leave behind their own personal values and socio-cultural backgrounds? 


만약 그렇다면, 소셜 미디어가 사회화 과정에 대한 위협으로 보여지는 것이 놀라운 일은 아니며, 이러한 위협은 학생들에게 기존의 정체성을 일깨워 줄 수 있는 모든 더 넓은 네트워크로부터의 고립이기 때문이다.


If so, then it is no wonder that the social media are seen as representing a threat to a process of socialisation which Beagan18 describes as in part involving isolation from all wider networks that might remind students of their previous identities.



우리는 오프라인에서와 마찬가지로 온라인에서도 항상 환자와 동료의 존엄성을 존중해야합니다. 이 외에도 소셜 미디어의 행동에 대한 규제와 조언은 러너 (Lerner)가 말한 것처럼 'alarmist'처럼 나타납니다 .20 대안이 있습니다. 매카트니는 '다른 시민들과 마찬가지로, 의사들도 온라인으로 의견을 표명 할 수있는 권리가 있으며, '의술의 신 콤플렉스'를 제거하는 한 가지 효과는 medicine을 humanise하는 것이고, 의사들이 완전무결하지 않더라도 프로페셔널한 사람이 되도록 하는 것'이라고 제안했다. Ballick은 이러한 접근법을 '사려 깊고 미묘한'것이며 '온라인 삶의 복잡성'을 인정하는 것으로 표현했다.

When we are online, just as when we are offline, we must always respect the dignity of our patients and colleagues. Beyond this, regulating and advising on behaviour in social media risks appearing, as Lerner states, ‘alarmist’.20 There are alternatives. McCartney suggests that ‘doctors, like other citizens, are entitled to express opinions online and one effect of the undoing of the medical god complex has been to humanise medicine and populate it with doctors who are fallible but professional’.21 Ballick describes such an approach as ‘rather thoughtful and subtle’ and acknowledging of ‘the complexity of online life’.22


1 Jain A, Petty E, Jaber R, Tackett S, Purkiss J, Fitzgerald J, White C. What is appropriate to post on social media? Ratings from students, faculty and the public. Med Educ 2014;48:157–69.



20 Lerner BH. Policing online professionalism: are we too alarmist? JAMA 2013;173 (19):1767–8. XXX


21 McCartney M. How much of a social media profile can doctors have? BMJ 2012;344:e440.




 2014 Feb;48(2):110-2. doi: 10.1111/medu.12404.

Social media and medical professionalism.

Author information

1
Cardiff, UK.

PMID:
 
24528392
 
DOI:
 
10.1111/medu.12404
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