국제교수개발: FAIMER Initiatives의 교훈(Acad Med, 2014)

Global Faculty Development: Lessons Learned From the Foundation for Advancement of International Medical Education and Research (FAIMER) Initiatives

William P. Burdick, MD, MSEd




2001 년에, 국제 의학 교육 연구 진흥 재단 (FAIMER)은 전 세계의 모든 보건 전문가들에게 중직자 교수진을 위한 휄로우 십 프로그램 인 FAIMER Institute를 시작했습니다. 그 후 인도, 중국, 브라질, 남아프리카 공화국에 6 개의 FAIMER 지역 연구소가 생겼으며, 여러 곳이 계획 단계에서 있다. 모든 프로그램은...

  • 1 주에서 3 주간의 주거 세션부터 시작하여 

  • 11 개월 온라인 세션, 

  • 1 주일에서 2 주일 동안의 주거 세션 

  • 최종 11 개월 온라인 세션으로 구성됩니다.

In 2001, the Foundation for Advancement of International Medical Education and Research (FAIMER) initiated the FAIMER Institute, a fellowship program for midcareer faculty members in all health professions from around the world. Subsequently, six FAIMER Regional Institutes were created in India, China, Brazil, and South Africa, with several others in planning stages. All programs begin with a 1to 3-week residential session, followed by an 11-month online session, another 1to 2-week residential session, and a final 11-month online session.


국제 보건 협력을 발전시키려는 노력은 많은 어려움에 직면 해 있습니다 : 

  • 지역의 요구와의 연계, 

  • 지속적인 의존성, 

  • 신뢰의 발전. 

글로벌 교육 개발 노력은 특히 

  • 필요한 노력을 과소 평가하고 

  • 학문 문화와 인센티브의 차이에 의해 어려움을 겪고 있습니다.

Efforts to develop international health partnerships face many challenges: 

  • alignment with local needs, 

  • persistent dependency, and 

  • development of trust.1,2 

Global education development efforts are particularly challenged by 

  • underestimation of personnel effort needed, and 

  • variation in academic cultures and incentives.3,4


우리의 연구는 고-자원 기관의 "push"가 아니라, 저-자원 기관으로부터의 "pull"을 통해서 관계의 방향과 범위를 설정하는 것의 중요성을 알려주었다. 또한 교수개발을 위한 로컬 역량 구축, 관대함, 양방향 학습에 대한 개방성, 파트너를 인간으로서 인식하는 것의 필요성을 강조하였다. 

Our work has also taught us about 

  • the importance of “pull” from the low-resource institution to set the direction and scope of the relationship, rather than “push” from the high-resource institution, as well as 

  • the necessity for local capacity building to run faculty development, 

  • generosity, 

  • openness to bidirectional learning, and 

  • recognition of the partner as a person.



성공적인 국제 협력을 위한 도구

Tools for Successful International Collaborations


실제로 작동하는 프로젝트

Projects that work


프로젝트는 지식 이전을 촉진하고 지역적으로 관련된 기관 변화를 촉진하는 강력한 도구가 될 수 있으며 FAIMER 교육 프로그램에서 가장 중요한 교육 디자인 요소 중 하나입니다. 참가자들이 프로젝트를 계획하는 데 많은 시간을 할애하는 것이 좋습니다.

Projects can be a powerful tool for facilitating transfer of knowledge and promoting locally relevant institutional change, and they have been one of the most important educational design components7 of the FAIMER education programs. We recommend allocating substantial time to helping participants plan their projects. 


우리의 프로젝트 토론은 펠로우에게 두 가지 질문에 답하도록 요청함으로써 시작됩니다 :

(1) 당신이 해결하고자 하는 문제는 무엇입니까? 

(2) 당신의 변화 이론은 무엇입니까? 


프로젝트 개발 과정의 또 다른 초기 요소는 "건강 증진과 프로젝트는 어떤 연결이 있습니까?"

라는 질문에 대답하도록 요청하는 것입니다.

Our project discussions start by asking fellows to answer two questions: 

(1) What is the problem you are trying to address? and

(2) What is your theory of change? Another early element in the process of project development is to ask fellows to answer the question, What is your project’s connection to improving health?


우리의 데이터에서 기관 변화에 대한 교육 프로젝트의 역할은 분명합니다

The role of education projects in institutional change is evident from ourdata



프로젝트 성공의 가능성을 높이기 위해, 우리는 신청 과정의 일부로 프로젝트의 기관 리더의 승인을 요구합니다. 우리는 주거 세션 전후에 리더와 화상 회의 통신을합니다. 그 결과 휄로우들의 프로젝트에 대한 인식이 높아지고 혁신에 대한 지속적인 지원 가능성이 높아집니다. 한 프로젝트의 설계 및 구현에서 배운 기술은 다른 프로젝트로 이전 할 수있어 기관의 요구에 대응할 수있는 변화 요원을 확보 할 수 있습니다.

To enhance the likelihood of project success, we require institutional leadership endorsement of projects as part of the application process. We follow this by videoconference communication with the leadership before and after the residential sessions. The result is increased awareness of fellows’ projects and higher likelihood of sustained support for the innovation. Skills learned in the design and implementation of one project also are likely to be transferable to another project, creating a cadre of change agents able to respond to institutional needs.


펠로우가 개발하고 구현 한 프로젝트 중 56 %는 학교의 교과 과정 정책에 통합됩니다. 

또한, 62 %는 자신의 프로젝트가 자신의 기관 내, 국가내 다른 곳, 다른 국가에서 복제되었다고보고했습니다.

The projects that fellows develop and implement are incorporated into the curriculumor policies at their schools in 56% of cases . In addition, 62% reportedthat their project was replicated at their institution, in another setting in their country, or in another country.8






커뮤니티 형성은 숨겨진 소스이다.

Building community is the secret sauce


우리는 그룹 규범에 관해 의견을 나누고 합의함으로써 각자의 새로운 batch 내에서 새로운 "문화"를 창출한다는 것을 인정합니다.

We acknowledge the creation of a new “culture” within each new batch of fellows by discussing and establishing consensus about group norms.


우리는 함께있는 동안 광범위한 그룹 작업을하는 휄로우들을 포함하는 세션을 디자인하고, 세션 기간 동안 떨어져있을 때 잦은 listserv 및 전화 회의 통신을 사용합니다. 우리는 눈에 잘 보이도록 "leave titles by the door"하는데, 이는 다직전문가 그룹에 중요한 요소이며, 펠로우들에게도 똑같이 하도록 요청합니다. 많은 휄로우들이 FAIMER 경험 이전에 개인주의적이고 경쟁이 치열한 성공을 거뒀지만, 대부분의 졸업생은 교육자 커뮤니티를 창출함으로써 얻는 가치와 이점을 인정합니다. 커뮤니티의 중요성은 교수 개발 연구에서도 인정되었습니다.

We design sessions that involve the fellows in extensive group work while they are together, and use frequent listserv and conference call communication when they are apart during the intersession period. We conspicuously “leave titles by the door” and ask fellows to do the same, an important element in a multiprofessional group. Although many entering fellows achieved success before their FAIMER experience on individualistic, highly competitive pathways, most graduates acknowledge the value and benefits of creating a community of educators. The importance of community has also been acknowledged in faculty development research.9


우리의 데이터에 따르면 보건 전문가 교육자들은 정보 공유와 개인적 및 전문적 지원을위한 초국적 네트워크의 폭breadth과 강점strength을 중요하게 생각합니다. 과제는 기관, 특히 상대적으로 자원이 제한된 기관 간에, 현저하게 유사하며, 각기 다른 국가 또는 지역의 동료들이 종종 이를 극복하기위한 유용한 전략을 제시합니다.

Our data indicate that health professions educators value the breadth and stren gth of a transnational network for information sharing and personal and professional support. Challenges are remarkably similar across institutions, particularly those enduring relatively limited resources, and fellows from different countries or regions often offer useful strategies for overcoming them.


리더십과 관리는 모든 문화에서 교육할 수 있다.

Leadership and management can be taught across cultures


우리가 리더십과 관리 기술을 가르치기 시작했을 때, 우리는 지역 문화적 차이가이 영역에서 아이디어의 효과적인 보급을 배제 할 것이라고 우려했습니다. 그러나 참여자가 진정한 지역 프로젝트에 기술을 적용함에 따라, 리더십과 경영의 상징적, 관계 적 차원의 지역적 차이가 성공적으로 통합되었습니다.

When we started teaching leadership and management skills, we were concerned that regional cultural differences would preclude effective diffusion of ideas in this domain. However, as participants have applied skills to authentic local projects, regional differences in symbolic and relational dimensions of leadership and management have been successfully integrated.


이 맥락에서 문화의 발현으로서의 언어는 특히 중요합니다. 지식이 풍부한 원어민의 상담을 통해 단어 및 구문을 주의 깊게 번역하는 것은 매우 유용합니다. 중국 지역 연구소 (China Regional Institute)에서는 혼란을 줄이고 일관성을 높이기 위해 "이해 관계자", "탄력성"및 "권한 위임"과 같은 다른 용어와 함께 리더십 용어집을 지속적으로 업데이트 하도록 유지합니다.

 Language as a manifestation of culture is particularly important in this context. Careful translation of words and phrases through consultation with knowledgeable native speakers has been very useful. At our China Regional Institute, we maintain a constantly updated glossary of leadership-related terms, such as “stakeholder,” “resilience,” and “empowerment,” in addition to other terminology, to reduce confusion and promote consistency.


현장 개발이 변화를 강화할 수 있다.

Field development can amplify change


보건 전문 교육 분야는 많은 지역에서 약하다. 

    • 논문이나 서적과 같은 학술 자료는 빈번하게 생산되거나 쉽게 구할 수 없다. 

    • 보건전문직 교육에 초점을 맞춘 전문 협회는 존재하지 않을 수 있으며 국가 또는 지역 회의 기회는 제한적입니다. 

    • 교수 승진을 위한 교육 관련 기준의 부재는 학술 문화와 인센티브의 중요한 차이를 나타냅니다. 그 결과 교수진이 승진에 "고려되지" 않을 분야에서 출판물을 생산하는 데 시간과 자원을 투입하지 못하게합니다.

The field of health professions education is weak in many regions—

    • scholarly materials like articles and books are neither frequently produced nor readily available. 

    • Professional associations focused on health professions education may not exist in these areas, and national or regional conference opportunities are limited. 

    • The lack of education-related criteria for promotion of faculty represents an important difference in academic culture and incentive; it discourages faculty from committing time and resources to produce publications in a field that will not “count” towards promotion.


협동이나 지식 확산과 같은 리더십 기술은 지역 보건 전문가 교육 분야를 강화시킬 수 있습니다. 우리는 3 개의 지역 프로그램을 시작하고 약 300 명의 FAIMER 회원을 졸업 한 후 5 년 이내에 인도에서 극적인 현장 개발을 목격했습니다.

Leadership skills like collaboration and knowledge diffusion can lead to a stronger regional health professions education field. We have witnessed dramatic field development in India within five years of initiation of three regional programs and graduation of about 300 FAIMER fellows.


로컬 혁신 프로젝트가 중요하지만, 이 프로젝트에서 창출 한 education scholarship에 대한 기여를 기반으로 한 academic promotion을 위해서는 "현장 리더십"이 필요합니다.

Local innovation projects are important, but “field leadership” is needed to advocate for academic promotion based on contributions to education scholarship generated by these projects.


국제 성장의 교훈

Lessons from global growth


첫째, 새로운 프로그램의 시작을위한 추진력은 지속적으로 우리 쪽에서의 "push"이 아니라 상대 지역의 "pull"에서 왔습니다. 새로운 프로그램을 실행하고자하는 강한 열망을 가진 이 지역의 집단parties들이 지역 내 이해관계자의 요구를 고려할 수 있습니다. 물류, 승계 계획, 커리큘럼 적응 및 교수진 역량 구축을위한 지역 계획이 필수적입니다.

First, the impetus for initiation of new programs has consistently come from “pull” in the region, not “push” from our end. Interested parties in the region with a strong desire to implement the new program are able to consider local stakeholder needs. Local initiatives for logistics, succession planning, curriculum adaptation, and faculty capacity building are essential.


새로운 지역 프로그램의 성공적인 개발에 몇 가지 요인이 기여했습니다. 

    • 하나는 (FAIMER 지역 연구소가 중요한 지역 내 자산이 될 수 있는) "underserved" 지역에서 잠재적인 FAIMER 연구소 지원자들의 적극적인 참여입니다. 

    • 다른 하나는 지역 프로그램을 만들기위한 펠로우들의 열정입니다. 

필라델피아에있는 FAIMER 연구소의 펠로우 선발은 

    • 제출한 교육 혁신 프로젝트의 질, 

    • 보건 전문가 교육 경험, 

    • 기관적 지원, 

    • 변화를 위한 대리인이 될 수있는 잠재력에 기반합니다. 변화 대리인으로서의 잠재력은 새로운 지역 프로그램의 개발에 참여할 가능성을 포함합니다.

Several factors have contributed to successful development of new regional programs. 

    • One is proactive engagement of potential FAIMER Institute applicants from “underserved” parts of the globe where a FAIMER Regional Institute could become an important local asset; 

    • another is passion from fellows for creating a local program.

Selection of fellows for the FAIMER Institute in Philadelphia is based on 

    • the quality of their proposed education innovation project, 

    • experience in health professions education, 

    • institutional support, and 

    • their potential to become an agent for change. Change agent potential includes the possibility of participating in the development of a new regional program.


지역 프로그램의 프로그램 구성 요소에 대한 지역 교수진 리더십의 점차적인 증가는 지속적 의존성의 가능성을 줄입니다. 인도 프로그램의 시작 단계에서, 예를 들어지도 교수의 50 %는 지역적이었습니다. 5 년 동안 약 80 %까지 증가했습니다.

Gradually increasing local faculty leadership of program components in regional programs reduces the likelihood of persistent dependency. At the start of the Indian programs, for example, 50% of lead faculty were local; over a five-year period, that increased to about 80%.


관대함은 곱셈의 효과가 있다.

Generosity has a multiplier effect


Give and Take에서 Adam Grant10은 "giver"과 관련된 성공을 설명합니다 - 참가자의 교수 개발 촉진 기술이 강화되면 수백 명의 교사에게 영향을 줄 수 있으며 수백 명의 학생들에게 더 많은 영향을 줄 수 있습니다.

In Give and Take, Adam Grant10 describesthe success associated with being a “giver”— When participants’ faculty development facilitation skills are strengthened, they may influence hundreds of teachers, who in turn will reach many hundreds more students.


학습은 양방향적이다.

Learning is bidirectional


우리는 참가자들의 학습에 개방적 마음을 지키는 것이 중요하다는 것을 강조합니다. 풍부한 자원을 가진 기관이 전문성을 가지더라도, 그들의 초점과 맥락은 종종 무의식적으로 좁아지기 마련이다. FAIMER에서 우리는 경제 발전, 사회 세력, 이주, 안전, 정치적 압력에 관한 "진정한"이야기를 배웁니다. 고-자원 상황에서 의료 전문가 교육은 alternative model에 대한 시야를 잃기 쉽습니다.


We emphasize the importance of keeping an open mind to learning from participants. Although institutions with ample resources clearly have expertise, their focus and context is often unconsciously narrow. At FAIMER, we learn the “real” story on economic development, social forces, migration, safety, and political pressures. In the echo chamber of highresource health professions education, it is easy to lose sight of alternative models.


파트너십은 개인적인 것이다.

Partnership is personal


파트너십은 개인적인 관계에 기반하며, 개인적인 관계는 신뢰를 기반으로합니다. 우리는 "우리가 할 것이라고 말한 것은 해야 한다"는 단순한 전제에서 일합니다. 예측 가능성의 이런 종류에 대한 결과는 우리가 약속 한 것에 의해서 신중한 제약을 받는다는 것입니다. 우리의 파트너는 일반적으로 우리의 행동과 반응을 예상 할 수 있습니다.

Partnerships are built on personal relationships, and personal relationships are built on trust. We work from the simple premise that we should do what we say we are going to do. The corollary to this kind of predictability is that we are carefully constrained on what we promise. Our partners are generally able to anticipate our actions and reactions.


우리는 다른 어떤 의사소통보다도, 글로벌 관계의 시작단계와 후속 조치에서 직접 대면하는 의사 소통에 투자하는 것이 가치가 있음을 알게되었습니다. Skype와 같은 무료 인터넷 기반 도구는 제한된 리소스를 가진 파트너가 이러한 도구를 사용하여 필요에 따라 연락처를 시작할 수 있기 때문에 가장 유용함이 입증되었습니다.

We have learned that it is worthwhile to invest in face-to-face communication to begin a global relationship, with follow-up by almost any other means of communication. Free Internet-based tools like Skype have proven to be the most useful because partners with limited resources can use such tools to initiate contact as needed.


마지막으로 배운 교훈은 참가자를 사람으로 인정하는 것입니다. 우리는 환자를 사람으로 봐야 한다는 탄원을 종종 듣습니다. 학생에 관해서 글로 쓰여진 것만으로는 충분하지 않습니다. 글로벌 파트너십에 참여한 참가자는 중요한 가치, 우선 순위 및 관점을 밝히는 이야기를 가지고 있습니다. 저는 최근 한 펠로우에게 처음으로 집에 전기가 들어왔을 때에 대해서 물었습니다. 그러자 그는 "전기에 관해서 묻지 마라."라고 하며, "처음 신발 한 쌍이 생겼을 때가 언젠지 물어보세요."라고 했다(답 : 그는 대학에 갔을 때 전기, 12 세 때 신발). 이 사람은 현재 MHPE를 보유하고 있으며 간호 대학의 교장입니다. 우리가 파트너의 개인적인 이야기를 알게되면 가치와 우선 순위가 더 집중됩니다.

The final lesson learned is to acknowledge the participant as a person. We often hear the plea to see the patient as a person; not enough is written about the student as a person. Participants in global partnerships have stories that reveal important values, priorities, and perspectives. I recently asked one of our fellows when his family first obtained electricity at their home. “Don’t ask me about electricity,” he said, “ask me when I had my first pair of shoes” (answers: electricity—when he went to university; shoes—when he was 12 years old). This fellow now has an MHPE and is the principal of a college of nursing. Values and priorities come into sharper focus when we know the personal stories of our partners.




마무리

Concluding Remarks


이러한 노력을 통해 우리는 

  • 지역의 요구와의 일관성을 유지하고, 

  • 지속적인 의존성을 피하고 

  • 신뢰를 발전시킬 수있었습니다. 


Through these efforts, we have been able to 

  • maintain alignment with local needs, 

  • avoid persistent dependency, and 

  • develop trust. 


글로벌 이니셔티브는 해외 파트너로부터 에너지를 얻고, 관대함이 가치를 이끌어갈 때 가장 성공적으로 성취된다. 전기와 신발 같은 개인적인 이야기는 우리를 연결시켜주는 접착제입니다.

Global initiatives are most successfully accomplished when the energy comes from the partner abroad, and generosity is the driving value. And personal stories, like those about electricity and shoes, are the glue that keeps us connected. 



3 Luo A, Omollo KL. Lessons learned about coordinating academic partnerships from an international network for health education. Acad Med. 2013;88:1658–1664.






 2014 Aug;89(8):1097-9. doi: 10.1097/ACM.0000000000000377.

Global faculty developmentlessons learned from the Foundation for Advancement of International Medical Education and Research (FAIMERinitiatives.

Author information

1
Dr. Burdick is vice president for educationFoundation for Advancement of International Medical Education and Research (FAIMER), and clinical professor of emergency medicine, Drexel University College of Medicine, Philadelphia, Pennsylvania.

Abstract

Foundation for Advancement of International Medical Education and Research (FAIMERfaculty development programs have operated since 2001 and are designed to overcome many of the challenges inherent in global health collaborations, including alignment with local needs, avoiding persistent dependency, and development of trust. FAIMER fellowship programs, developed for midcareer faculty members in all health professions from around the world, share goals of strengthening knowledge and skills in education leadership, education methods, and project management and evaluation. Building community is another explicit goal that allows participants to support and learn from each other.The author recommends several practices for successful international collaborations based on 13 years of experience with FAIMERfellowships. These include using authentic education projects to maintain alignment with local needs and apply newly acquired knowledge and skills, teaching leadership across cultures with careful communication and adaptation of concepts to local environments, cultivating a strong field of health professions education to promote diffusion of ideas and advocate for policy change, intentionally promoting field development and leadership to reduce dependency, giving generously of time and resources, learning from others as much as teaching others, and recognizing that effective partnerships revolve around personal relationships to build trust. These strategies have enabled the FAIMER fellowship programs to stay aligned with local needs, reduce dependency, and maintain trust.

PMID:
 
24918762
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0000000000000377


+ Recent posts