의학교육에서 e-learning의 현재와 미래(MEd Teach, 2014)
Contemporary and future eLearning trends in medical education
IAIN DOHERTY1, NEEL SHARMA2 & DARREN HARBUTT1
1The University of Hong Kong, Hong Kong, 2National University Hospital, Singapore
도입
Introduction
다음은 MOOC (Massive Open Online Courses), 태블릿 컴퓨팅 및 학습 분석의 세 가지 온라인 학습 동향에 대한 고려 사항이며, 이러한 추세가 Ellaway가 의료 온라인 학습의 통합 기간으로 보는 것을 방해할지 여부에 대한 논의입니다 (Ellaway 2011 ). 우리가 고려하는 e 러닝 혁신은 NMC Horizon Report : 기술이 단기, 중기 및 장기간의 교육에 미치는 영향을 보여주는 잘 알려진 일련의 간행물 인 2013 Higher Education Edition에서 가져온 것입니다. 2013 년 보고서는 MOOC, 태블릿 컴퓨팅 및 학습 분석이 잠재적으로 교육에 중요한 영향을 미치고 있음을 나타냅니다 (Johnson et al., 2013). 우리의 견해로 볼 때, 각 추세는 의학 교육에 변화를 가져올 잠재력을 가지고 있습니다. 그러나 세 가지 추세가 함께 나타나면 의학 교육에서 중요한 변화를 위한 하나의 힘이 될 수 있습니다. 우리는이 아이디어를 탐색하고이 논문의 마지막 부분에서 이슈를 비판적으로 논의 할 것입니다.
What follows is a consideration of three current eLearning trends – Massive Open Online Courses (MOOCs), tablet computing, and learning analytics – and a discussion as to whether these trends might disrupt what Ellaway sees as a period of consolidation in medical eLearning (Ellaway 2011). The eLearning innovations that we consider are taken from the NMC Horizon Report: 2013 Higher Education Edition, a wellknown series of publications which looks at how technologies might impact on education in the short, medium, and long term. The 2013 report identifies MOOCs, tablet computing, and learning analytics as potentially having a significant impact on education (Johnson et al. 2013). In our view, each trend has the potential to bring about changes in medical education. However, if the three trends come together, then there may be a single force for change that could be significant for medical education. We will explore this idea and critically discuss the issues in the final section of the paper.
무크
MOOCs
MOOC는 누구나 인터넷 연결이 되어있다면, 얼굴을 마주 보거나 blended한 상태가 아니라도, 모듈을 통해 진행한다는 의미에서 코스에 액세스 할 수있는 수천 명의 학생 등록면에서 엄청납니다. 가장 잘 알려진 MOOC는 American Ivy League Universities를 통해 제공되는 xMOOC (Knox 외. 2012, Rodriguez 2012)이며, Coursera와 edX는 xMOOC 플랫폼의 가장 잘 알려진 두 가지 예입니다. 'xMOOCs'의 'x'는 탁월함, 외부 구제 활동, 탐사, 실험 및 확장을 의미하는 것으로 이해합니다 (Rodrick & Sun 2012). Coursera는 의료 분야 MOOC의 사례로서 현재 'Clinical Problem Solving'(캘리포니아 대학 2013)과 함께 'Introductory Human Physiology'(Duke University 2013)를 제공하고 edX는 'Clinical Trials Fundamentals of Clinical Trials'(2013 년 Harvard University 2013)를 제공하고 있습니다. ).
A MOOC is massive in terms of student enrolments which number in the thousands, open in terms of access to anyone with an Internet connection, online as opposed to face-to-face or blended, and a course in the sense that students progress through modules in order to complete a body of learning. The best-known MOOCs are the xMOOCs (Knox et al. 2012; Rodriguez 2012) offered through the American Ivy League Universities, with Coursera and edX being the two most wellknown examples of xMOOC platforms. The ‘‘x’’ in ‘‘xMOOCs’’ is understood to refer to excellence, external outreach, exploration, experimentation, and expansion (Rodrick & Sun 2012). As examples of MOOCs in the medical field Coursera is currently offering ‘Introductory Human Physiology’ (Duke University 2013) along with ‘Clinical Problem Solving’ (University of California 2013), while edX is offering ‘Fundamentals of Clinical Trials’ (Harvard University 2013).
주류 의과 대학은 MOOC를 그들의 교육의 일환으로 사용할 수 있습니다. 각 학교는 자체적으로 의학 교과 과정 전반에 걸쳐 공통적인 내용에 대해 학습 자료를 제작하는 대신, 캠퍼스에서는 active learning을 촉진하면서, 기존의 "모범적인" MOOC의 학습 자료를 활용할 수 있습니다. MOOC 콘텐츠에 대한 액세스에는 다른 의미가 있습니다. 예를 들어, 학생들은 병리학과 같은 학부 교육에서 일반적으로 다루지 않는 영역의 콘텐츠에 액세스 할 수 있습니다. 학생들은 전 세계 주요 의사의 지식과 전문 지식을 활용하여 특정 분야에 대한 관점을 확보 할 수 있습니다. 예를 들어, 홍콩 대학 (University of Hong Kong)은 SARS와 같은 전염병의 진원지에있는 전문가들과 함께 곧 전염병에 관한 코스를 제공 할 것입니다. MOOC는 잠재적으로 선택 과목에서 원하는 로케일을 방문 할 수없는 학생에게도 도움이 될 수 있습니다. 그러한 기관에서 제공하는 MOOC를 착수함으로써 교육 혜택을 얻을 수 있기 때문입니다.
Mainstream medical schools may make use of MOOCs as part of their teaching. Rather than each school producing learning materials that are common across medical curriculums, schools could draw on ‘‘exemplar’’ learning materials from MOOCs whilst facilitating active learning on campus. Access to the MOOC content has other implications. For example, students might access content in areas that are not commonly covered in undergraduate education such as pathology. Students could access knowledge and expertise from leading doctors across the globe gaining their perspective on their particular discipline areas. For example, The University of Hong Kong will soon be offering a course on Epidemics with leading experts who have been at the epicentre of epidemics such as SARS. MOOCs can also potentially benefit those students unable to visit desired locales on electives as they may gain educational benefit from undertaking MOOCs delivered by those institutions.
MOOC가 의학 교육을보다 근본적으로 변화시킬 수있는 잠재력이 있습니다. 예를 들어, MOOCs는 의학 교육으로 인정 될 수 있으며, 어떤 연구자들은 MOOC (Harder 2013)를 통해 필수 자격을 얻는 premed 학생을 이미 예상합니다. 의과 대학은 현재 MOOC에 대한 학점을 제공하지 않지만 미국 교육 협의회에서는 4 개의 Coursera 과정 (Harder 2013)을 인증하여 학생들이 고등 교육 기관에서 인정하는 학점을 얻을 수 있도록합니다. 동시에, Coursera는 MOOCs가 CME (Continuing Medical Education) (Harder 2013)를 고려할 수 있다고 발표했으며 이로 인해 CME에 유연하게 액세스하려는 바쁜 의사를위한 가능성을 열어줍니다. 이것은 특정 지역의 의사들이 잠재적으로 전 세계의 의사들과 함께 공부할 것이라는 점에서 전통적인 CME와는 다를 것입니다.
There is the potential for MOOCs to more radically transform medical education. For example, MOOCs might be credited for medical education and one commentator already envisages pre-med students gaining the required qualifications through MOOCs (Harder 2013). Whilst medical schools are not currently offering academic credits for MOOCs, the American Council on Education certified four Coursera courses (Harder 2013), so that students can gain credits recognized by institutes of higher education. At the same time, Coursera has announced that MOOCs can count for Continuing Medical Education (CME) (Harder 2013) and this opens up learning possibilities for busy doctors who want flexible access to CME. This would differ from traditional CME in that doctors in any particular location would potentially be studying with doctors from around the world.
태블릿 컴퓨팅
Tablet computing
태블릿의 출현으로 Android 기기와 함께 iPad가 탄생했습니다. 이제는 한 저자가 'agile device'라고 부르는 새로운 모바일 온라인 학습 공간 (Wilson 2012)이 등장합니다. 배터리 수명이 길고 비교적 큰 화면, 대용량 저장 장치 및 빠른 프로세서 속도를 갖춘 새로운 민첩한 장치의 출현으로 의료 교육에 새로운 가능성이 생겨났습니다. 예를 들어, 콘텐츠 및 공동 작업 가능성이 풍부한 전자식/상호작용형 텍스트 북의 진화를 보았습니다 (Educause Learning Initiative 2012). Harrison 's Principles (Inkling 2013)과 같은 Inkling의 의료 서적은 iPad 용으로 특별히 제작 된 전자 서적의 좋은 예입니다.
With the advent of tablets – the iPad along with Android devices – we now see a new mobile eLearning space characterized by what one author has called ‘‘agile devices’’ (Wilson 2012). The advent of these new agile devices with their long battery life, relatively large screens, large storage capacity and fast processor speeds brings new possibilities to medical education. For example, we have seen the evolution of the electronic/interactive text book that is rich with content and collaboration possibilities (Educause Learning Initiative 2012). Inkling’s medical books such as Harrison’s Principles (Inkling 2013) provide a good example of electronic books created specifically for the iPad.
학생들은 이제 iTunes Store 및 Android 마켓 플레이스에서 3D 대화 형 해부학 모델을 사용하여 해부학을 배울 수 있습니다. 학생들은 ICD 10의 모바일 버전을 사용하고 모바일 응용 프로그램을 사용하여 치료 시점에서 모바일 장치에 환자 기록을 입력하고 유지할 수 있습니다. 모바일 장치는 언제 어디서나 협업 및 통신 가능성을 제공합니다. 메모를하고 오디오를 녹음하는 태블릿 응용 프로그램 인 Evernote와 같은 간단한 응용 프로그램은 학생들이 메시징 응용 프로그램에서 Skype에 이르는 통신 도구가 비디오 및 음성 상호 작용을 허용하면서 정보를 공유 할 수있게합니다.
Students can now learn anatomy using 3D interactive anatomy models available through the iTunes Store and the Android Market Place. Students can make use of the mobile version of the ICD 10 and use mobile applications to enter and maintain patient records on mobile devices at the point of care. Mobile devices also offer anywhere, anytime collaboration and communication possibilities. Simple applications such as Evernote – a tablet application for taking notes and recording audio – allow students to share information whilst communication tools ranging from messaging applications to Skype allow for video and voice interactions.
학습 분석
Learning analytics
Learning Management System Logs와 같은 학습 분석은 학생 학습에 대한 풍부한 정보를 분석하는 과정입니다. - 이는 기관이 학생의 학습 경험에 대한 정보에 입각 한 조정을 할 수있게합니다. 이것은 단순히 개별 학생의 성과에 대해서 뿐만 아니라, 교육자가 교수, 학습 및 평가의 과정을 인식하는 방법에 대한 함축적 의미를 가지고 있습니다. 예를 들어, 개인화 된 학습 관리 시스템 인터페이스를 통해 실시간으로 정보를 제공함으로써 학습 분석은 교육에 대한 즉각적인 조정을 지원할 수 있으며,보다 유동적이며 변화하기 쉬운 커리큘럼 모델을 제안합니다.
Learning analytics is a process of analysing the wealth of information about student learning – e.g. Learning Management System logs – in a way that would allow institutions to make informed adjustments to a student’s learning experience. This has implications not simply for individual student performance, but for how educators perceive the processes of teaching, learning, and assessment. For example, by offering information in real time through a personalised learning management system interface (Mckay et al. 2012; University of Michigan 2013), learning analytics can support immediate adjustments to teaching, suggesting a model of curriculum that is more fluid and open to change.
학습 분석은 의과 대학을 여행하는 동안 의대생을 더 잘 지원할 수있는 가능성을 제시합니다.
교사는 학습 분석을 사용하여 학생의 진도를 모니터링하고
학생들은 대화 형 대시보드를 사용하여 자신의 진도를 모니터링 할 수 있습니다.
동시에 교육 기관은 학습 분석을 사용하여 커리큘럼 디자인 및 교육 관행을 알리기 위해 데이터를 수집 할 수 있습니다. 예를 들어 데이터 분석을 통해 실적이 우수한 학생과 실적이 저조한 학생의 특정 패턴을 알 수 있습니다.
중요한 "순간"이 발견되면 데이터가 해석 될 수 있으며 자동 경고 및 권장 사항과 같은 솔루션을 적용하여 상황을 해결할 수 있습니다.
Learning analytics point to the potential for better supporting medical students during their journey through medical school. Teachers can make use of learning analytics to monitor student progress and students can use interactive dashboards to monitor their own progress. At the same time, institutions can use learning analytics to gather data to inform curriculum design and teaching practices. For example, analysis of data may reveal particular patterns on the part of students who perform well and on the part of those who perform poorly. If critical ‘‘moments’’ are discovered then the data can be interpreted and solutions such as automated alerts and recommendations can be put in place to remedy the situation.
변화의 힘
A force for change
MOOCs, 민첩한 장치 및 학습 분석은 교육 및 학습 분야에 진입하고 있습니다. 각 추세가 의학 교육에 독립적으로 영향을 미칠 수 있지만 MOOC, 민첩한 장치 및 학습 분석의 결합은 의학 교육의 큰 변화로 이어질 조건을 만들 수 있습니다. 다음은 칸 아카데미의 설립자 인 찰스 프로버 (Prober & Heath 2012)의 샐먼 칸 (Salman Khan)이 발표 한 논문을 바탕으로, 세 가지 힘을 모두 포함하는 의학 교육이 어떻게 생겼는지를 보여줍니다. 한 과목의 컨텐츠는 매주 제공되는 비디오 강연 및 독서를 제공하는 MOOC에서 유래 할 수 있습니다. 이 콘텐츠는 어디서나 언제든지 콘텐츠에 액세스 할 수있는 모바일 친화적 인 플랫폼을 통해 제공 될 수 있습니다. 학생들은 미디어가 풍부한 디지털 교과서 및 대화 형 모델을 제공받을 수 있습니다. 이것은 언론 및 학생의 언제 어디서나 서로 협력 할 수있는 능력면에서 학습 경험을 향상시킬 것입니다.
MOOCs, agile devices, and learning analytics are entering the teaching and learning arena. While each trend may impact independently on medical education, the combination of MOOCs, agile devices, and learning analytics may create conditions that lead to greater changes in medical education. The following scenario – based partly on a paper by Salman Khan, founder of the Khan Academy and Dr. Charles Prober (Prober & Heath 2012) – illustrates what medical education that embraces all three forces for change might look like. The content for a subject area could be sourced from MOOCs which invariably provide weekly video lectures and readings. This content could be delivered through a mobile friendly platform which would provide students with anywhere, anytime access to the content. Students could be provided with media rich digital textbooks and interactive models. This would enhance the learning experience both in terms of the media and in terms of students’ ability to collaborate with one another anywhere, anytime.
콘텐츠, 독서 및 활동은 학생 진도에 대한 데이터를 수집하는 학습 관리 시스템과 같은 온라인 포털에서 순서가 매겨 질 수 있습니다. 학습 관리 시스템은 학생들이 뒤쳐져 있는 경우 경고 신호를 포함하여 학생들의 진도에 대한 '조언'을 생성 할 수 있으며 학생의 학습을 장려하는 동기 부여 메시지를 전달할 수 있습니다. 이 시나리오에서 선생님은 예전에 콘텐츠 전달에 전념했던 시간에 학생들과의 사례를 통해 학습을 통해 학생들을 참여시키는 데 시간을 할애하기 위해 콘텐츠 전달에서 벗어났습니다. 또한 학생들은 자신의 후기 직업에 대한 전문성을 고려하여 특정 주제 영역을보다 깊이있게 추구 할 수있는 개별 학습 경로를 제공받을 수 있습니다 (Prober & Heath 2012).
Content, readings, and activities could be sequenced in an online portal such as a learning management system that would capture data about student progress. The learning management system could generate ‘‘advice’’ for students on their progress including warning signals should students fall behind and motivational messages to encourage students in their studies. In this scenario, teachers would be freed from content delivery to spend time engaging students in deeper learning through, for example, working through cases with students in the time that was previously dedicated to content delivery. Additionally students could be provided with individual learning pathways allowing them to pursue certain subject areas in greater depth with a view to their specialisations in their later careers (Prober & Heath 2012).
교육적으로, 우리는 성인 학습 원리 (Knowles 1987)의 이상적인 관점에서 생각할 수 있으며 언제 어디서나 배우는 자율적이고 자기 주도적 인 학습자를 상상할 수 있습니다. 교사는 de-centered되며, 교사의 진정한 가치는 학생들이 수업 시간에보다 깊은 학습 활동에 참여하도록하는 것입니다. 우리는 오늘날 의료 분야가 기술 분야에 대한 지식과 환자를 관리하는 의사 측면에서 기술에 크게 의존하고 있음을 알고 있습니다. 의대생의 초기에 테크놀로지를 경험하면서 장래에 technology-supported 환경에서 환자 진료를 준비하는 데 도움이됩니다.
Pedagogically, we can think in terms of the ideal of adult learning principles (Knowles 1987) and envisage autonomous, self-directed learners learning anywhere and at any time. The teacher would be de-centred and the real value added of the teacher would be engaging students in deeper learning activities during class time. We know that healthcare today relies heavily on technology both in terms of doctors remaining current with knowledge in their field and in terms of doctors managing their patients. Exposure to technologies early on in medical students’ careers would help to prepare them for technology supported patient care in the future.
고찰
Discussion
MOOCs에 대한 현재 연구는 교육 및 학습 과제를 지적합니다 (Mackness et al. 2010).
MOOC는 비디오 강좌 및 객관식 연습에 대한 과도한 의존으로 인해 교육적으로 결함이있는 것으로 인식되었습니다 (Daniel 2012).
또한 의학 커리큘럼 측면에서, 이미 공개되어있는 교육 자료에 비해 실질적인 이점이 있는지는 아직 명확하지 않습니다.
교사가 MOOC에서 교사 대 학생 비율 (일반적으로 1에서 수천)을 감안할 때 교사가 학습을 통해 학생들을 지원하는 것은 불가능하기에, 학생은 자율적이고 자기 주도적 인 학습자 여야합니다.
어떻게 수천 명의 학생들에게 의미있는 평가를 제공할 수 있을 것인가는 여전히 명확한 답이 없는 질문입니다.
Current research on MOOCs points to teaching and learning challenges (Mackness et al. 2010). MOOCs have been perceived to be pedagogically deficient with an over reliance on video lectures and multiple-choice exercises (Daniel 2012). In terms of the medical curriculum, it is not yet clear that they offer any real advantage over open educational resources that might be integrated into the curriculum. Given the teacher to student ratio in MOOCs – typically one to thousands – it is impossible for teachers to support students with their learning and students must therefore be autonomous and self-directed learners. The question of how to deliver meaningful assessments to thousands of students – each of whom must be unequivocally identified – is still a question in search of a rigorous answer.
MOOCs에 대한 매우 높은 중퇴율이 의미하는 바에 대해서는 대답 할 수없는 의문이 있습니다. 전형적으로 등록 된 학생의 10 % 미만이 특정 MOOC를 마치기 때문에, 과정을 수강 할 의사가 있는 등록 된 학생의 비율을 결정하기 위해 합류 할 때 참가자의 의도를 이해해야합니다. 교육 기관과 고용주가 MOOC에 궁극적으로 자리 매김 할 가치를 공식적인 학습 목적을 위해 취한 것을 아직 보지 못했습니다. 마지막으로, MOOC가 지속 가능한 비즈니스 모델을 갖고 있다는 사실은 확실하지 않습니다. 이는 UEFAity (Usher 2013)의 첫 번째 MOOC 플랫폼 중 하나가 최근에 사라짐에 따라 입증 된 사실입니다.
There are unanswered questions concerning what the very high dropout rate for MOOCs might mean. While typically less than 10% of the enrolled students finish any particular MOOC we need to understand participants’ intentions when joining to determine the percentage of enrolled students who had the intention of completing the course. We have yet to see the value educational institutions and employers will ultimately place upon MOOCs, taken for formal learning purposes. Finally, it is not clear that MOOCs have sustainable business models, a fact evidenced by the recent demise of one of the first MOOC platforms, Udacity (Usher 2013).
Agile device를 사용한 어플리케이션에 대한 연구는 교육 및 학습을 위해 진정으로 혁신적인 어플리케이션이 거의 없음을 나타냅니다 (Murray & Olcese 2011). (별다른 혁신 없이) 그들은 학생들이 내용을 읽고 선다형 문제에 답하는 학생들과 함께 행동주의적 훈련과 연습 교육에 기반을두고 있습니다. 교수 및 학습을 위한 agile device에 대한 의존도는 학생들이 다양한 배경을 가지고 있으며 모든 학생들이 장치를 구입할 수 있는 것은 아니므로 형평성 문제를 제기합니다. 애플과 안드로이드 같은 다른 장치를 소유 한 학생들이 실제 학생들에게 접근 할 수있는 응용 프로그램과 서비스를 찾는데 어려움을 겪을 수도 있습니다.
Research into applications for agile devices suggests that very few of the applications are truly innovative for teaching and learning (Murray & Olcese 2011). Rather they are grounded in a behaviourist drill and practice pedagogy with students reading content and answering multiple-choice questions. Reliance on agile devices for teaching and learning also raises equity questions as students come from diverse backgrounds and not all students will be able to afford a device. There is also the practical question of students owning different devices – Apple and Android – which can lead to challenges with finding applications and services that will be accessible to all students.
학습분석을 이용하면 학생들을 지원할 잠재력이 있지만, 데이터가 의미있으려면 해석이 필요하다는 것을 알아야합니다. 데이터 분석에는 많은 시간과 노력이 필요하며 이는 자원에 영향을 미칩니다. 물론 특정 데이터 세트에 대해 여러 해석이 있습니다. 예를 들어, 특정 커리큘럼 영역에서 학생들이 어려움을 겪고 있음을 보여주는 데이터는 커리큘럼의 문제로 해석되거나 커리큘럼에 대한 학생들의 접근 방식과 관련이있는 것으로 해석 될 수 있습니다. 아니면, 두 영역 모두에 문제가 있을 수 있습니다. 해석에 동의하더라도 인식 된 문제를 해결하기 위해 커리큘럼을 변경할 의지가 있어야합니다. 학습 분석은 교사의 민감한 관찰과 이해를 대체하는 것으로 볼 수 없습니다. 즉, 우리는 '자동화 된'교육의 위험성에 대해 생각해야합니다. 마지막으로, 데이터 사용에 대한 우려와 함께 데이터 보안에 대한 우려가 자연스럽게 발생합니다.
While learning analytics has the potential to support students, we have to be aware that data requires interpretation before it becomes meaningful. Analysing data takes a lot of time and effort and this has resource implications. There are of course multiple interpretations for any particular data set. For example, the fact that data showing students struggling with a particular curriculum area can be interpreted as a problem with the curriculum or as having something to do with the students approach to the curriculum. Alternatively the issue may lie in both areas. Even if the interpretation is agreed upon there has to be a willingness to make changes to the curriculum to address a perceived problem. Learning analytics cannot be seen as a replacement for the sensitive observation and understanding of the teacher. In other words, we must think about the dangers of ‘‘automated’’ teaching. Finally, concerns over data security along with concerns over the use of the data will naturally arise.
Conclusion
이 백서는 eLearning이 의학 교육에 영향을 줄 수있는 몇 가지 방법을 제시했습니다. 우리는 극복해야 할 몇 가지 이슈가 있고 교육적 관점에서 볼 때 MOOC는 특별히 혁신적이지 않다는 점을 지적했습니다. 그러나, 다시 상상 한 의학 커리큘럼이 어떻게 생겼는지에 대한 비전이 있습니다 (Prober & Khan 2013). 이 re-imagining은 기술에 그치지 않고 의학 교육과 학생 학습에 관한 교육학적 관점에 있습니다. 이 관점은 능동적 학습, 학생 참여 및 학생 동기 부여의 원칙을 포용하는 동시에, 교사를 de-centering 합니다. 따라서 현재의 eLearning 추세는 변화를 가능하게하는 상황을 제공하지만 교육자가 교과 과정 변경 서비스에서 기술을 활용할 것을 요구합니다.
This paper has presented some ways in which eLearning might impact on medical education. We noted that there are some issues to be overcome and that from a pedagogical perspective MOOCs are not particularly innovative. However, there is a vision for what a re-imagined medical curriculum might look like (Prober & Khan 2013). This re-imagining rests not so much on the technologies but on a pedagogical perspective about medical teaching and student learning. The perspective embraces principles of active learning, student engagement and student motivation while at the same time de-centring the teacher. Thus, whilst current eLearning trends provide enabling circumstances for change, it will require a commitment on the part of educators to utilize technologies in the service of curriculum change.
Med Teach. 2015 Jan;37(1):1-3. doi: 10.3109/0142159X.2014.947925. Epub 2014 Aug 26.
Contemporary and future eLearning trends in medical education.
Author information
- 1
- The University of Hong Kong , Hong Kong .
- PMID:
- 25154534
- DOI:
- 10.3109/0142159X.2014.947925
- [Indexed for MEDLINE]
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