효과적인 피드백을 통한 메타인지 발달(Med Teach, 2016)
Developing metacognition through effective feedback
Chay Hoon Tan
Fisher (1998)는 메타인지는 단지 새로운 정보와 기존의 지식을 통합하는 것이 아니라
동화 된 것에주의를 집중 시키며,
새로운 정보와 이미 알려진 것 사이의 관계를 이해하고,
이를 촉진하는 프로세스를 평가하고
새로운 것을 실제로 배웠음을 인지하는 것.
Fisher (1998) stated that metacognition is not merely integration of new information and existing knowledge but involves
directing one’s attention to what has been assimilated,
understanding the relationship between the new information and what is already known,
evaluating the process which facilitates this and
being aware when something new has actually been learned.
학습자의 메타인지 기술을 키울 수있는 방법 중 하나는 피드백을 장려하는 것입니다.
One of the ways to nurture learners’ metacognition skills is to encourage feedback.
구조적 참여의 수정 된 펜들턴의 규칙 (Pendleton et al., 1984)
modified Pendleton’s rules (Pendleton et al. 1984) of structured engagement,
이 규칙에 따라 우리는 건강 전문가의 학습자에 대한 효과적인 피드백을 향상시키는 간단한 5 단계 프로세스를 제안합니다.
Based on these rules, we propose a simple 5-step process to improve effective feedback for learners in health professions.
1 단계 - 학습자에게 무엇이 잘되었는지와 왜 (학습자의 성찰) 물어보십시오. 이것은 학습 과정을 비판적으로 재검토하기위한 것입니다.
2 단계 - 선생님은 잘 수행 된 것과 왜 그러한지를(선생님의 성찰) 공유 할 것입니다. 이것은 학생들의 강점을 보강하기위한 것입니다.
3 단계 - 학습자에게 무엇을, 어떻게 더 잘 수행 할 수 있는지(학습자의 요구 분석)를 묻는다. 이것은 학습에서의 격차를 확인하는 것입니다.
4 단계 - 교사는 개선을 위한 제안 (교사의 요구 분석)을 통해 더 잘할 수있는 것에 대해 의견을 나눌 것입니다.
5 단계 - 학습자가 개선을 위해 집중할 세 가지 영역 (행동 계획)을 제시하고 행동 계획을 검토 할 날짜를 정하도록 권장합니다.
Step 1 – Ask the learners what was done well and why (learners’ reflections). This is to critically revisit their learning process.
Step 2 – The teacher will share what was done well and why (teachers’ reflection). This is to reinforce students’ strengths.
Step 3 – Ask the learners what can be done better and how (learners’ needs analysis). This is to identify their gaps in learning.
Step 4 – The teacher will comment on what can be done better with suggestions for improvement (teachers’ needs analysis).
- Step 5 – Encourage the learners to propose three areas to focus for improvement (action plan) and set a date to review the action plan.
Med Teach. 2016 Sep;38(9):959. doi: 10.1080/0142159X.2016.1209472. Epub 2016 Aug 23.
Developing metacognition through effective feedback.
Author information
- 1
- a Department of Pharmacology , Yong Loo Lin School of Medicine, National University of Singapore , Block MD3, #04-01, 16 Medical Drive , 117600 Singapore.
- 2
- b Centre for Medical Education, Yong Loo Lin School of Medicine, National University of Singapore , Block MD11, #05-10, 10 Medical Drive , 117597 Singapore.
- PMID:
- 27552201
- DOI:
- 10.1080/0142159X.2016.1209472
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