국제보건의 파트너십과 지속가능성을 위한 개념적 모델(Public Health Nurs, 2011)

Conceptual Model for Partnership and Sustainability in Global Health

Jeanne Le¡ers and Emma Mitchell




간호사는 글로벌 커뮤니티에 대한 오랜 서비스의 역사와 글로벌 이니셔티브에 대한 끊임없는 참여를 가지고 있지만, 글로벌 간호 실무를 구축하기위한 이론적 인 지침이 부족합니다. 세계 보건 간호 실습을 위한 이론적 틀의 사용은 프로젝트 또는 프로그램 설계 개선, 보다 강력한 지역 사회 참여, 지속 가능성에 대한 권한 부여 및 리더십을위한 효과적인 파트너십을 장려하는 모델을 전문가에게 제공 할 것입니다.

Although nurses have a long history of service to the global community and an ever-expanding participa- tion in global initiatives, the profession lacks theoret- ical guidance to frame global nursing practice. The use of a theoretical framework for global health nursing practice will provide the profes- sion with a model that 

  • encourages effective partner- ships for improved project or program design, 

  • stronger community involvement, and 

  • empowerment and leadership for sustainability.



배경

Background



간호사는 군인이나 시민 권위하에 자원 봉사 또는 유급 역할을 담당하는 임상의, 컨설턴트, 임원 및 교육자로서 국제 사회에 오랫동안 봉사 해 왔습니다 (Gennaro, 2000; Lusk & Lash, 2002).

Nurses have a long history of service to the global community as clinicians, consultants, executives, and educators in volunteer or paid roles under military or civil authority (Gennaro, 2000; Lusk & Lash, 2002).


수천 명의 간호사가 국제 사회의 사람들에게 직접 간호를 제공하거나 교수진이 주도하는 서비스 학습 프로그램에 국제적으로 참여한다 (Ailinger, 2002; Bosworth et al., 2006; Callister & Hobbins-Garbett, 2000, Evanson & Zust, 2006; Ogilvie, Allen, Laryea, & Opare, 2003; Riner & Becklenberg, 2001).

Thousands of nurses participate in the provi- sion of direct nursing care to people in global settings or participate in faculty-led service learning programs internationally (Ailinger, 2002; Bosworth et al., 2006; Callister & Hobbins-Garbett, 2000; Evanson & Zust, 2006; Ogilvie, Allen, Laryea, & Opare, 2003; Riner & Becklenberg, 2001).


간호사는 글로벌 건강에 대한 주목할만한 참여에도 불구하고 글로벌 프랙티스를 구성 할 이론 및 경험적 근거가 부족합니다.

Despite this notable participation in global health, nurses lack a theoretical and empirical base upon which to frame their global practice.


최근 몇 년 간, 많은 수의 간호사들이 글로벌 작업 (Suchev et al., 2007)에 대한 이론적, 과학적 또는 실천 지침에 대한 중요한 지식없이 전 세계의 지역에 글로벌 '임무'를 시작했습니다. 단기성 노력의 증가로 인해... 

  • 방문 간호사와 지역 사회 호스트 파트너 간의 권력 차이 상황, 

  • 참여에 대한 윤리적 우려 (Ball & Janyst, 2008) ), 

  • 호스트 공동체 구성원의 권리 행사와 sharing voice를 방해하는 비참여적 의사 결정 (Crigger, 2008).

In recent years, large numbers of nurses have embarked upon global ‘‘missions’’ to locations throughout the world without important knowledge of theoretical, scientific, or practice guidance for their global work (Suchev et al., 2007). The rising number of short-termefforts often leads to: situations of power differences among the visiting nurses and community host partners (Chavez, Duran, Baker, Avila, & Waller- stein, 2003), ethical concern for engagement (Ball & Janyst, 2008), and noninclusive decision making that prevents the host community members from exercis- ing power and sharing their voices (Crigger, 2008).




지속가능성

Sustainability



지속 가능성은 여러 문헌에서 사용되지만, 개념은 종종 정의되지 않고 프로그램의 지속 가능성에 대한 제대로 평가가 이뤄지지 않는다.

While the term sustainability is frequently used in the literature (Amazigo et al., 2007; Bradley, Webster, Baker, Schlesinger, & Inouye, 2005; Edwards et al., 2007; Gaines et al., 2004; Nguyen, Gauvin, Martin- eau, & Grignon, 2005; Suchev et al., 2007), the con- cept is often not defined and there is limited evaluation of the sustainability of programs,



세계 보건기구 (World Health Org - nization, 2002)는 지속 가능성을 "예측할 수있는 미래를 위해 효과적인 치료를 계속하면서 효과적으로 계속 기능을 발휘할 수있는 능력, 가능한 건강 관리 서비스에 통합 된 능력, 지역 사회와 정부에 의해 동원 된 자원 (Amazigo et al., 2007에서 인용).

The World Health Orga- nization (2002) defines sustainability as, 

‘‘the ability of a project to continue to function effectively, for the foreseeable future, with high treatment coverage, integrated into available health care services, with strong community ownership using resources mobilized by the community and government’’ (as cited in Amazigo et al., 2007). 



Shediac-Rizkallah and Bone (1998)은 프로그램이 생존하기 위해서는 프로그램의 변화가 필수적이라고 주장한다. 지속 가능성 개념의 요소에는 "

    • (1) 초기 프로그램을 통해 얻은 Health 이익 유지, 

    • (2) 조직 구조 내에서 프로그램 활동의 지속, 

    • (3) 수혜자 공동체의 역량 구축" '(Shediac-Rizkallah & Bone, 1998, p.93).

Shediac-Rizkallah and Bone (1998) assert that change is essential to programsur- vival. Elements of the concept of sustainability in- clude: ‘‘(1) maintaining health benefits achieved through the initial program, (2) continuation of the program activities within an organizational structure and (3) building the capacity of the recipient commu- nity’’ (Shediac-Rizkallah & Bone, 1998, p. 93).



다른 비 간호사는 예측요인, 체크리스트 및 평가 도구를 식별하거나 프로젝트 노력의 결과를 측정 할 수있는 지속 가능성을 정의 해왔다 (Edwards et al., 2007; Johnson et al., 2004; Paine-Andrews, Fisher, Campuzano, Fawcett, & Berkley- Patton , 2000, Sadof, Boschert, Brandt, & Motyl, 2006). 많은 사람들이 Shediac-Rizkallah and Bone (1998)이 제공 한 모델을 사용하여 체크리스트를 개발했습니다.

Other nonnurses have defined sustainability to identify predictors, checklists, and assessment tools or measure the outcomes of project endeavors (Edwards et al., 2007; Johnson et al., 2004; Paine- Andrews, Fisher, Campuzano, Fawcett, & Berkley- Patton, 2000; Sadof, Boschert, Brandt, & Motyl, 2006). Many developed their checklists using the model offered by Shediac-Rizkallah and Bone (1998).



보고된 지속가능성의 예측요인들 

Key predictors reported for sustainability from these tools are 

      • ongoing assessment across all organizational levels, 

      • strong infrastructure development for capacity building, 

      • collaboration among stakeholders, 

      • key leadership expertise, 

      • program champions, 

      • opportunities for transition of leadership, 

      • appropriate resources, 

      • fit between the partnering stakeholders, 

      • adaptability, and 

      • ongoing evaluation (Edwards et al., 2007; Hariri, 2002; Hashagen, 2002; Johnson et al., 2004; Paine- Andrews et al., 2000; Sadof et al., 2006).


Method


Design and sample


The grounded theory methodology was used for this study. The personal experiences of the authors and a preliminary literature review guided the theoretical direction for sustainability in global health programs.


Thirteen nurse experts from the United States with a range of 3–30 years of both short-term and long-termglobal health experience (mean of 14 years) were interviewed using the interview guide to elicit their collective wisdom about the essential elements of their work.


There were two phases to the study. 

    • 귀납적 주제 도출
      First, the in- terviews were analyzed for themes to inductively generate concepts for the study. Then, using the constant comparison method, an extensive literature review confirmed many of the themes and constructs elicited in the interviews (Glaser & Strauss, 1967). Modifications were made to the constructs, conceptualizations, and modeling based on the comments and insights of experts to clearly identify linkages between the con- cepts (Glaser, 2001). 

    • 도출된 주제에서 개념모델 개발
      Second, using the themes that emerged from the interviews that were consistent with many of the concepts derived fromthe literature, the conceptual model was developed. This approach to generate the model reflects both the relevance of the expert interviews and the literature to support theconceptualization. 



Measures


In keeping with the grounded theory approach, the interviews were initially developed and conducted without an extensive literature review



Analytic strategy


The first author conducted the interviews and com-pleted the initial analysis of the data. When possible,and with permission, interviews were recorded and transcribed. Codes were identified for all the interview transcripts and for theoretical notes. Both authors individually completed a secondary literature search using the thematic concepts that emerged from the analysis of the interviews. Next, a comparative analy-sis of the interview themes and the evidence in the literature to extract the essential concepts for partner-ship and sustainability led to the model construction.The model was shared with two participants for reliability and consistency. 



결과

Results


Figure 1 provides more details of the human factors for nurse partners and host country partners that are noted in Fig. 2. All three figures join together to complete one theoretical model.




파트너

Partners



간호사가 글로벌 파트너십을 성공적으로 수행 할 수 있도록 참가자들은 다음과 같은 사항을 확인했습니다. 

  • 덜 쾌적한 환경에서 살 수 있는 의지. 

  • 다른 사람들의 관점에 대한 개방성; 

  • 유연성, 호스트 파트너와의 공유 또는 리더십 제공에 대한 의지; 

  • 사회 정의를 옹호하고 도덕적으로 건전한 성과를 달성 할 수있는 개인적인 위험을 감당할 수있는 힘. 

For nurses to be successful in global partnerships, the participants identified: 

willingness to live in less than comfortable conditions; 

openness to the perspective of others; 

flexibility, willingness to share or give lead- ership to the host partners; and 

energy to take per- sonal risks to advocate for social justice and achieve morally sound outcomes. 


또한 간호사 파트너의 개인적인 기대에는 호스트 국가에서 사람들, 생활 방식 및 환경이 어떻게 될지에 대한 고찰이 포함됩니다. 이 문화적 관점호스트 국가에 대한 간호사의 구체적인 지식 또한 간호사 파트너의 기여에 영향을 미칩니다. 이러한 인식에는 특히 권력, 특권 및 민족 중심주의 가치가 파트너십에 어떻게 영향을 미칠 것인지에 대한 자기와 주변의 편견에 대한 인식이 포함된다 (Chavez et al., 2003; Richardson & Molinaro, 1996).

In addition, the personal expectations of the nurse partner include the antici- pation of what the people, lifestyle, and environment will be in the host country. This cultural perspective and the nurse’s specific knowledge of the host country also affect nurse partners’ contributions. This per- spective includes the awareness of self and other per- sonal biases, in particular to identify how power, privilege, and ethnocentric values will impact the partnership process (Chavez et al., 2003; Richardson & Molinaro, 1996).



참석자들은 호스트 파트너 요소가 외부인 (이 경우 미국인), 국제 간호사 및 호스트 국가의 사회적, 경제적, 정치적, 환경 적 영향의 영향을 포함한다고 언급했다. 많은 참가자들은 개최국 정치와 경제에 대한 구체적인 지식을 말했습니다. 식민주의, 정복, 비슷한 상황에서 무력했던 과거의 경험은 호스트 공동체 파트너들이 간호사 파트너들과 engage하려는 의지에 영향을 미칠 것이다 (Ball & Janyst, 2008; Chavez et al., 2003; Richardson & Molinaro, 1996).


Participants noted that host partner factors include the expectations of outsiders (in this case Americans), of international nurses and the influence of the social, economic, political, and environmental status of the host country. Many of the particip- ants spoke of their specific knowledge of the host country politics and economy before their travel. Past experience with colonialism, subjugation, and being powerless in similar settings will influence the will- ingness of host community partners to engage with the nurse partners (Ball &Janyst, 2008; Chavez et al., 2003; Richardson & Molinaro, 1996).



자원

Resources


모든 글로벌 건강 프로젝트의 성공을 위해 자원에 대해 논의할 필요가 있습니다. 대부분의 경우, 호스트 파트너는 건강을위한 자원이 제한적인 빈곤국에서 살았습니다. 이 설정에서 일하는 간호사는 

    • 기금 모금, 

    • 미국 지역 사회 회원들로부터의 기부 요청, 

    • 자신의 경비를 조달해야하는 자원 봉사자 모집

...과 같은 지속적인 도전에 대해 이야기했습니다.

For the success of any global health project, there is a need for resources and all participants discussed re- sources. In most cases, the host partners lived in poorer countries that had limited resources for health. Nurses working in these settings spoke of the ongoing challenge of 

    • fundraising, 

    • seeking donations from community members in the United States, and 

    • recruiting volunteers who had to finance their own expenses.


파트너십 프로세스

Process for partnership


참여 프로세스

Engagement processes.


이 모델은 파트너십 개발 (그림 2)을위한 첫 번째 필수 단계로서, 개입의 지속 가능성을 위한 프로세스로 이어진다(그림 3). 문헌에서, 참여는 청취하고 배우고, 의사 결정에 동등하게 참여하며, 지역 사회의 역사, 문화, 자산 및 필요에 기반한 대화를 포함하는 양방향 과정이다 (Hariri, 2002; Hashagen, 2002).

This model identifies engagement as a first and necessary step for partner- ship development (Fig. 2), followed by the process for the sustainability of interventions (Fig. 3). From the literature, engagement is noted to be a two-way pro- cess that involves dialogue to listen and learn, equal participation in decision making, and builds upon the community’s history, culture, assets, and needs (Hariri, 2002; Hashagen, 2002).



문화적 다리놓기

Cultural bridging.


참가자 중 한 명은 전체 인터뷰를 문화적 다리 연결 개념으로 구성했습니다. 다른 참가자들은이 용어를 사용하지 않았지만 문화적 역량, 언어 장벽 및 문화적 차이에 대한 존중에 대해 언급했습니다. 한 참석자는 간호사는 문화적으로 민감해야 하며, 개방적이어야 하고, 다양성을 존중해야 하고, 새로운 언어를 배우고, 다양한 문화와 사고 방식 및 방법에 대한 가치를 인정해야 한다고 지적했습니다.

One of the participants framed the entire interview with notions of cultural bridging. While other participants did not use this term, they spoke of cultural competence, language barriers, and respect for cultural differences. One par- ticipant noted that for nurses to be culturally sensi- tive, they must be open and value differences, be willing to learn a new language, and to value the ex- posure to different cultures and ways of thinking and doing.


대부분의 프로그램은 호스트 국가의 언어에 능숙해야합니다.

Most programs re- quired some proficiency in the language of the host country.



협동

Collaboration.



역량 강화

Capacity building.



공동의 목표

Mutual goal setting.



파트너십

Partnership.




인터벤션의 지속가능성

Sustainability of interventions



프로그램 투입 요인

Program factor inputs


설계 및 구현 : 지역 사회 평가.

Design and implementation: community assessment.


대다수의 참가자들은 호스트 국가 설정에 들어가기 전에 시작해야하는 참여의 첫 번째 첫 단계로서 지역 사회 평가를 언급했다. 참가자들은 자신이 일할 지역 사회에 대해 먼저 배울 필요성을 자주 언급했습니다.

The majority of participants cited com- munity assessment as the essential first step for en- gagement that ideally should be begun before entry into the host country setting. The participants fre- quently cited the need to first learn about the commu- nity where they worked.


조직 설정 : 리소스.

Organizational setting: resources.


자원은 핵심 구성 요소이다. 대부분의 참여자들은 프로젝트 기능을위한 자원 필요성이나 지속 가능성을위한 특정 요인을 구별하지 않았다. 프로젝트 또는 프로그램의 지속 가능성에 관해 논의한 모든 사람들은 업무를 유지하기위한 재정적 및 물질적 자원의 중요성에 대해 이야기했습니다.

Re- sources were previously discussed under key compo- nents. Most participants did not distinguish between resource needs for project functioning or as a partic- ular factor for sustainability. All those who discussed the sustainability of their project or program dis- cussed the importance of financial and material re- sources to maintain and sustain their work.





광범위한 호스트 공동체 : 사회적 및 정치적 기후; 지역 사회 참여.

Broader host community: social and polit- ical climate; community participation.


모든 참석자들은 그들이 일했던 나라의 사회적, 정치적 분위기에 관해 언급했다.

All par- ticipants discussed the social and political climate of the country in which they worked.


지역 사회 참여에 영향을 미친 문화적 요인은 파트너십을위한 지역 사회 참여에 중요한 요소였습니다. 어떤 경우에 간호사들은 지역 사회 파트너와의 참여를 제한하는 호스트 국가의 광범위한 지역 요인에 좌절감을 나타 냈습니다.

Cultural factors that affected community participation were important fac- tors for engagement with the community for partner- ship. In some cases, the participants were frustrated by broader community factors in the host country that limited engagement with community partners.


프로세스 : 리더십 챔피언.

Processes: leadership champion.


간호 학생을위한 서비스 학습 여행을 주도하고 국제 간호 컨설팅 역할을 담당하는 간호사 참가자는 지속 가능성의 열쇠로 프로젝트에 대한 지속적인 의지를 보여주는 지도자를 갖는 것을 언급했다. 그러한 지도자는 지역 사회 구성원의 시각을 제공하고 작업 지속을위한 에너지와 안정성을 제공합니다.

A nurse participant who leads service learning trips for nurs- ing students and also serves in an international nursing consultative role asserts that the key to sustainability was to have a ‘‘champion’’ or a leader who shows ongoing commitment to the project, values the community members’ perspective, and offers en- ergy and stability to the continuation of the work.



성과 : 프로젝트 소유.

Outcomes: project ownership.


많은 참가자들이 호스트 국가의 초청이나 요청으로 작업을 시작했으며 호스트 파트너가 항상 오너십을 가진고 있다고 말하면서 다른 사람들은 나중에 채택 된 혁신을 촉발시킨 연구 나 협업에 참여했으며 그 다음에 호스트 파트너들에 의해 유지된다.

While many participants indicated that their work began with the invitation or the request of the host country and was always ‘‘owned’’ by the host partners, others were in- volved in research or collaboration that sparked inno- vations that were later adopted and then sustained by the host partners.




고찰

Discussion


참여 프로세스에는 문화적 브리징, 공동 작업, 능력 배양 및 상호 목표 설정이 포함됩니다. 문화적 인식, 민감성, 기술, 만남, 겸손 또는 안전이라는 용어는 문화적 역량이라는 용어 대신 종종 사용됩니다 (Ball & Janyst, 2008; Button et al., 2005; Campinha-Bacote, 2003; , 2009). 더피 (Duffy, 2001)는 글로벌 환경에 몰입하는 것이 자아 인식 향상과 민족 중심주의 인식에 필요한 비판적 성찰 기회를 창출한다고 주장한다. 결과적으로 참여자 중 한 사람이 사용한 '문화 브리징'이라는 용어는 문화 간 교류에서 '타자'라는 잠재적 인 틀에 박힌 개념을 제공하기보다는 조우에서 상호성을 제안한다 (Duffy, 2001). 또한, 간호사 파트너는 호스트 파트너를 silencing 할 위험이 없도록, 상호 교류시 자신의 힘을 염두에 두어야합니다 (Crigger, 2008). 이러한 기술은 세계 보건 간호에 필수적이며 국내외에서 개발 될 수 있습니다 (Sochan, 2008). Crist and Escondon- Dominguez (2003)는 상호 목표 개발, 문화적 숙달 및 문화 중개인의 사용이 중요하다고 주장한다.

Engagement processes include cultural bridging, collaboration, capacity building, and mutual goal set- ting. In the literature, the terms cultural awareness, sensitivity, skills, encounters, humility, or safety are often used in favor of the term cultural competence (Ball & Janyst, 2008; Button et al., 2005; Campinha- Bacote, 2003; Foster, 2009). Duffy (2001) argues that immersion in a global setting creates opportunities for necessary critical reflection for greater self-awareness and recognition of ethnocentric views. Consequently, the term ‘‘cultural bridging’’ that was used by one of the participants suggests mutuality in encounters rather than offering potentially stereotypical notions of ‘‘other’’ in cross cultural exchanges (Duffy, 2001). Further, the nurse partners must be mindful of their power in the exchange so as to not risk silencing the host partners (Crigger, 2008). These skills are integral to global health nursing and can be developed at home and abroad (Sochan, 2008). Crist and Escondon- Dominguez (2003) argue the importance of mutual goal development, cultural proficiency, and the use of cultural brokers.



이러한 상호 작용을 촉진하기 위해 두 파트너가 모두 수용 할 수있는 문화 중개인을 사용하면 상호 작용이 크게 향상됩니다 (Crist & Escondon-Dominguez, 2003; Patsdaughter, Christensen, Kelley, Masters, & Ndiwane, 2001). 숙련 된 중개인이 없으면 간호사 파트너가 건강이나 질병을 의미 있고 영구적 인 방식으로 해결하는 것이 매우 어렵습니다. 성공적인 프로젝트는 호스트 파트너의 문화적 차이를 존중하고 호스트 국가의 프로젝트와 사람들에 대한 진지한 헌신을 요구합니다. 또한, 성공은 호스트 국가의 행동, 능력 및 자원에 보완적인 간호 역할에 달려있다 (Sochan, 2008).

Using a cultural broker who is acceptable to both partners to facilitate such an interaction greatly en- hances the interaction (Crist &Escondon-Dominguez, 2003; Patsdaughter, Christensen, Kelley, Masters, & Ndiwane, 2001). Without a skilled broker, it is ex- tremely difficult for nurse partners to address health or illness in a meaningful and lasting way. Successful projects require nurses to respect host partners’ cul- tural differences and have a serious commitment to the project and people in the host country. Addition- ally, success depends on the nursing role being com- plementary to the actions, abilities, and resources of those in the host country (Sochan, 2008).


Kinnaman and Bleich (2004)에 따르면, 협력은 "지식 기여, 권력의 균등 분배, 규율, 계층 또는 심지어 조직 경계에 관계없이 최상의 결과를 달성하는 데 초점을 맞추고있다 "(317 쪽). 협동은 모든 당사자가 합의를 도출하고 공동의 목표를 향해 함께 노력할 때 발생합니다. 협동을 위해서는 호스트 파트너의 요구확인, 협력, 효과적인 의사 소통, 공유 의사 결정, 협상 등의 다양한 활동이 필요하다 (Israel et al., 2003). 인터뷰에서 이 두 가지 구성, 파트너십 및 협업은 여기에서 개발되고 문헌에서 확인 된 모델의 핵심이다 (Campbell, Cornish, & McLean, 2004; Crigger, Brannigan, & Baird, 2006; Israel et al., 2003; Pieper & Caliri, 2002). 이러한 파트너십 개발에서의 호혜성은 협력에 필수적이다 (Crigger et al., 2006).

According to Kinnaman and Bleich (2004), col- laboration is ‘‘marked by knowledge contribution, equal distribution of power, and a focus on achieving best outcomes without regard to discipline, hierarchy or even organizational boundaries’’ (p. 317). Collabo- ration occurs when all parties build consensus and work together toward common goals. Various activi- ties such as identification of the host partner needs, cooperation, effective communication, shared deci- sion making, and negotiation are necessary for collab- oration to occur (Israel et al., 2003). These two constructs, partnership and collaboration, from the interviews are central to the model developed here and confirmed in the literature (Campbell, Cornish, & McLean, 2004; Crigger, Brannigan, & Baird, 2006; Israel et al., 2003; Pieper & Caliri, 2002). Such mutuality in partnership development is essential to col- laboration (Crigger et al., 2006).



역량개발은.. 적절한 구조, 리더십 및 챔피언, 전문 지식, 자원, 행정 정책 및 절차가 포함되며 (Johnson et al., 2004) 인터벤션을 개발하는 데 있어 중요한 출발점입니다. 

Capacity building includes 

  • appropriate struc- tures, 

  • leadership and champions, 

  • expertise, 

  • resources, 

  • administration policies, and 

  • procedures (Johnson et al., 2004) and 

is the critical beginning point to develop interventions. 


Leadership among the host partners to continue interventions, policy change, and working with the established system are keys to sustainable success in health promotion (Dress- endorfer et al., 2005). 


Empowerment

  • Frequently, the term empowerment identifies the process whereby host partners gain the capacity to manage programs begun though collaborative partnerships (Postma, 2008; Wright, Cloonan, Leonhardy, &Wright, 2005). 

  • Empowerment is the equitable sharing of power that enables those in the host country to share knowledge, resources, and opportunities to direct their future and control their destiny (Chavez et al., 2003; Postma, 2008).



지속 가능성을 위해 글로벌 파트너십은 목적, 리더십 및 자원 측면에서 조직의 지원을 필요로합니다. 

For sustainability, global partnerships require organizational support in terms of purpose, leader- ship, and resources to move forward. While participants did not always address the organizational components, the literature (Johnson et al., 2004; Shediac-Rizkallah & Bone, 1998) identifies program factor inputs for sustainability that are consistent with the expert-identified constructs, most notably 

  • community assessment, 

  • resources, and 

  • community participation. 


The recognition of such inputs aids in the sustainability of program or project interventions (Hashagen, 2002; Paine-Andrews et al., 2000). Components of engagement need sustainability issues to be built into the partnership formation from the beginning.


파트너쉽은 또한 참여 및 관계 구축 프로세스의 결과로 이해 될 수 있습니다. 파트넛비은 상호이익을 위한 공유관계 형성으로 정의되며, 파트너십은 지속 가능성에 대한 문헌에서 언급 된 주요 구성 요소이다. 협동 관계는 지속 가능성에 필요한 선구자이다 (Butt, Markle-Reid, & Browne, 2008; Crigger, 2008, Hariri, 2002). 

Partnership can also be understood as an out- come of the engagement and relationship-building process. Partnership, defined as a shared relationship formation for mutual benefit, is a key component noted in the literature on sustainability (Johnson et al., 2004; Sadof et al., 2006; Wright, Zerbe, & Korniewicz, 2001). Collaborative relationships are necessary precursors to sustainability (Butt, Markle- Reid, & Browne, 2008; Crigger, 2008; Hariri, 2002). 


효과적 파트너십의 핵심 특성

Key attributes for effective partnerships are 

  • agreement to partner; 

  • collegial relationships that include reciprocity, communication, mutual support, mutual trust, respect, equality and conflict management; 

  • interdependency that involves sharing, cooperation, and synergy between professionals; 

  • frequent feedback; and 

  • power and leadership that is consensual and egalitarian (Butt et al., 2008; Crist & Escondon- Dominguez, 2003; El Ansari & Phillips, 2004).


글로벌 건강 프로젝트에는 리더십이 필요합니다. 여기에는 여행 물류 및 프로그래밍을 조정하고 지도력 직책에 조언하거나 봉사하는 지도자가 포함됩니다. 또한 열정적 인 지도자로 봉사하고 시간이 지남에 따라 또는 도전을 통해 프로젝트를 수행하는 개인이 있어야합니다 (Shediac-Rizkallah & Bone, 1998).

Global health projects require leadership. This in- cludes leaders who coordinate the trip logistics and programming, and consult or serve in leadership board positions. Additionally, there must be an indi- vidual who serves as a passionate leader and ‘‘cham- pions’’ the project over time or through challenges (Shediac-Rizkallah & Bone, 1998).



참여자가 제공한 지속가능성에 대한 개념(협상 계획, 자금 조달, 프로그램 리더십, 챔피언 및 지역 사회 참여)에서 언급 된 몇 가지 요소는 문헌에 기록 된 구조와 일치했다 (Shediac-Rizkallah & Bone, 1998). 

Sustainability as a concept lacked clear defini- tions among the participants and in the literature. Several factors noted in the conceptualizations offered by the participants (negotiation planning, financing, program leadership, champion, and community par- ticipation) were consistent with the constructs noted in the literature (Shediac-Rizkallah & Bone, 1998). 



참가자들은 지속 가능성에 대한 몇 가지 유형의 성과를 언급했습니다. 

  • 일부의 경우, 프로그램 활동의 지속성이나 인터벤션으로부터 유도된 혁신이 초점이었습니다. 

  • 다른 사람들에게는 개입이 건강 결과를 향상시키고 주최국이 프로그램이나 프로젝트의 완전한 소유권을 갖게되는 방법에 대한 구체적인 관심이 있었다. 

Participants addressed several types of outcomes for sustainability

  • For some, the continuation of their program activities or of innovations from their in- terventions was the focus. 

  • For others, there was specific concern for how the interventions would improve health outcomes and for the host country to have complete ownership of the program or the project. 


충분한 자원 (인적, 물적, 재정적)과 리더십 없이는 '공유된 리더십'에서 '호스트의 리더십'으로의 완전한 이전이 불가능했습니다. 간호사가 프로젝트를 지속 할 수 있도록 도와줍니다 (Pieper & Caliri, 2002).

The complete transfer of leadership from shared to host ownership was impossible without adequate resources (human, material, and financial) and leadership from U.S. nurses to sustain the project (Pieper & Caliri, 2002).



한계와 미래 방향

Limitations and future directions



결론

Conclusion


The model offers a process for effective reciprocal engagement focused on the strengths and needs of the host partners. 

  • Engagement involves col- laboration, partnering, and cultural bridging. 

  • Effective partnerships where trust, shared learning, and participatory decision making are evident promote sustainable interventions. 

  • Partnerships can then lead to an appropriate project design, effective technical capacity, and strong community involvement that includes political support, adequate financing, and strong leadership necessary for sustainability.









 2011 Jan-Feb;28(1):91-102. doi: 10.1111/j.1525-1446.2010.00892.x. Epub 2010 Nov 14.

Conceptual model for partnership and sustainability in global health.

Author information

1
College of Nursing, University of Massachusetts Dartmouth, Dartmouth, Massachusetts, USA. jleffers@umassd.edu

Abstract

Although nursing has a long history of service to the global community, the profession lacks a theoretical and empirical base for nurses to frame their global practice. A study using grounded theory methodology to investigate partnership and sustainability for global health led to the development of a conceptual model. Interviews were conducted with 13 global health nurse experts. Themes from the interviews were: components for engagement, mutual goal setting, cultural bridging, collaboration, capacity building, leadership, partnership, ownership, and sustainability. Next, the identified themes were reviewed in the literature in order to evaluate their conceptual relationships. Finally, careful comparison of the interview transcripts and the supporting literature led to the Conceptual Framework for Partnership and Sustainability in Global Health Nursing. The model posits that engagement and partnership must precede any planning and intervention in order to create sustainable interventions. This conceptual framework will offer nurses important guidance for global health nursing practice.

PMID:
 
21198819
 
DOI:
 
10.1111/j.1525-1446.2010.00892.x


+ Recent posts