혁신 - 의학교육원고의 핵심 특징 정의하기 (J Grad Med Educ. 2022)
Innovation—Defining Key Features for Medical Education Manuscripts
Arianne ‘‘Cuff’’ Baker, MD (@CuffBaker)
Halah Ibrahim, MD, MEHP (@HalahIbrahimMD)
Deborah Simpson, PhD (@debsimpson3)
레지던트 프로그램에 구현된 새로운 피드백 기법을 설명하는 원고에 대한 저널로부터 거부 이메일을 받았습니다. 실망한 당신은 혁신 원고에 대한 제출 지침을 검토한다. 작성자 지침에서 요청한 대로, 원고에는 새로운 접근 방식이 불충분한 피드백의 문제를 어떻게 해결하는지, 거주자와 교수진이 이 접근 방식을 중시했는지에 대한 데이터, 그리고 개입을 수행하는 데 필요한 시간과 자료가 포함되어 있다. 편집자의 거부 설명은 "피드백은 필수적이고 도전적이지만, 이 접근법에 대해 혁신적이고 새로운 것이 무엇인지는 불분명하다"고 말한다. 아이디어를 출판하기에 충분히 참신하거나 혁신적으로 만드는 것은 무엇인가?
You have just received a rejection email from a journal about your manuscript describing a new feedback technique implemented in your residency program. Disappointed, you review the submission guidelines for innovation manuscripts. As requested in the author instructions, the manuscript includes information on how the new approach addresses the problem of inadequate feedback, data on whether residents and faculty valued this approach, and the time and materials required to carry out the intervention. The editor's rejection explanation states, “While feedback is vital and challenging, it is unclear what is innovative or novel about this approach.” You wonder, what makes an idea sufficiently novel or innovative enough for publication?
혁신이나 새로움 등의 용어는 의학 교육에서 자주 사용되지만, 그 의미를 명확히 하는 것은 그들의 작품을 출판하려는 작가들과 원고를 평가하는 저널 리뷰어들을 지원할 수 있다. 고품질 혁신은 우리 분야를 발전시킬 수 있습니다. 새로운 아이디어는 "아이디어, 트렌드 또는 사회적 행동이 문턱을 넘어서고, 팁을 주고, 들불처럼 퍼지는 마법의 순간"을 촉발시킬 수 있다.
Though the terms innovation, novel, and new are used often in medical education, clarifying their meaning could support authors seeking to publish their work and journal reviewers evaluating manuscripts. High-quality innovations can drive our field forward. A new idea may precipitate a tipping point, “that magic moment when an idea, trend, or social behavior crosses a threshold, tips, and spreads like wildfire.”1
많은 저널들이 의학 교육의 혁신을 발표하는데, 각각 특정한 제출 범주 및 포함 기준을 가지고 있지만, 구조와 세부 사항에는 상당한 차이가 있다. 보건 전문 교육 저널에 게재된 의료 교육 혁신에 대한 최근 체계적인 개요에서, 감사된 39개의 혁신 기사 중 90% 이상(13개의 의료 교육 저널에서 각각 3개씩)에 오직 2개의 특징만 존재했다. 혁신 보고서는 문제를 기술하고 혁신의 실제 또는 권장 구현을 기술했다.
Many journals publish innovations in medical education, each with specific submission categories and inclusion criteria,2 but there is considerable variation in structure and details. In a recent systematic overview of published medical education innovations in health professional education journals, only 2 features were present in more than 90% of the 39 innovation articles audited (3 each from 13 medical education journals):
- the innovation report
- described a problem and
- described the actual or recommended implementation of the innovation.3
이 개요의 출판에 앞서, 우리는 의학 교육에 관한 원고를 게재하는 50개 이상의 저널에 대한 저자 지침을 분석하였다. 범주 제목이나 저자 지침에서 새로운, 참신함, 혁신성, 혁신성 또는 첨단성과 같은 용어를 사용한 언어를 찾았습니다. 우리 결과요? 많은 저널이 저자 지침에서 혁신적이거나 참신한 용어를 사용했지만, 절반 미만이 혁신을 위한 특정 범주를 포함했으며 단어 한계, 구조 및 지침(표)에서 상당한 가변성을 보였다.
Prior to the publication of this overview, we analyzed the author instructions for more than 50 journals that publish manuscripts on medical education.4 We looked for any language in the category title or author instructions that used terms such as new, novel, innovation, innovative, or leading/cutting-edge. Our results? Although many journals used the terms innovative or novel in the author instructions, fewer than half included specific categories for innovation, with substantial variability in word limits, structure, and guidelines (Table).
의료 교육의 혁신 정의
Defining Innovation in Medical Education
모든 저널에서 일관되게 사용되는 혁신에 대한 공유된 이해를 갖는 것은 저자와 검토자가 원고를 평가할 때 지침을 줄 것이다. JGME(Journal of Graduate Medical Education)의 경우, [혁신]은 [실현 가능성] 및 [지속 가능성]을 포함하여 [성공 및 일반화 가능성]에 대한 데이터와 함께, 다른 [사람들이 관심]을 가질 수 있는, 대학원 의학 교육의 [기존 문제에 대한 새로운 해결책]을 제시한다. 새로운 아이디어는 화려함 그 이상이다. 그들은 다른 사람들이 현실적으로 채택할 수 있는 방법으로 실제 문제를 해결할 수 있는 잠재력을 가지고 있어야 한다.
Having a shared understanding of innovation, one that is consistently used across all journals, would guide authors and reviewers in their assessments of manuscripts. For the Journal of Graduate Medical Education (JGME), innovations present a new solution to an existing problem in graduate medical education, of interest to others, with data on success and generalizability, including feasibility and sustainability. New ideas are more than something flashy; they should have the potential to solve real problems in ways that others might realistically be able to adopt.
혁신은 새로운 인구 또는 환경에서 [기존 작업의 수정]만이 아니라, [문제 해결에 대한 새로운 아이디어 또는 접근 방식]을 입증해야 한다. 예를 들어, 새로운 의사소통 모델을 설명하는 피드백 기술은 참신할 수 있다. 동일한 기법에 대한 약간의 개선 또는 다른 훈련생 그룹(예: 레지던트 대 펠로우, 수술 대 내과 레지던트)과 함께 사용하는 것은 중요한 복제 연구일 수 있지만 더 이상 혁신이 아니다. 새로운 기술은 흥미로울 수 있지만, 프로젝트에서 그 역할이 단순히 이전의 논문 기반 작업을 복제하는 것이라면, 그것은 아마도 새로운 해결책을 나타내지 않을 것이다.
Innovations must demonstrate new ideas or approaches to solving a problem, not just modifications of previous work in a new population or environment. For example, a feedback technique that describes a new communication model may be novel. Slight improvements to the same technique, or using it with a different group of trainees (eg, residents vs fellows; surgery vs internal medicine residents), may be an important replication study, but it is no longer an innovation. A new technology may be exciting, but if its role in a project simply duplicates prior paper-based work, it probably does not represent a novel solution.
고품질 혁신 원고의 특징은 전형적인 연구 논문의 특징과 겹친다. 그들은 원래의 연구 논문들이 보통 큰 표본 크기, 엄격한 방법론, 표준 측정 기구, 그리고 통계 분석을 필요로 한다는 점에서 다르다. 교육 혁신은 더 작은 표본 크기, 단일 사이트 또는 특수 설정 또는 더 짧은 연구 시간으로 더 제한적인 결과를 가질 수 있다. 혁신 원고는 혁신이 어떻게 새로운 방식으로 문제를 해결하고, 이해관계자들에게 가치와 수용성을 보여주며, 실현 가능하고 지속 가능하며 다른 사람들과 관련이 있는지를 강조해야 한다.
The characteristics of high-quality innovation manuscripts overlap with those of typical research articles. They differ in that original research papers usually require large sample sizes, rigorous methodology, standard measurement instruments, and statistical analysis. Education innovations may have more limited outcomes with smaller sample sizes, single site or specialty settings, or shorter time of study. Innovation manuscripts should emphasize how the innovation solves a problem in a new way, shows value and acceptability to stakeholders, and is feasible, sustainable, and relevant to others.
우리의 분석에 기초하여, 우리는 의료 교육 관련 혁신 원고의 작성과 검토에서 고려해야 할 6가지 공통 특징을 제안한다(그림 참조).
Based on our analysis, we propose 6 common features to be considered in the writing and reviewing of any medical education–related innovation manuscript (see the Figure).
혁신원고 작성 및 검토에 관한 연구
An Approach to Writing and Reviewing Innovation Manuscripts
- 필요성: 저자는 혁신이 다루는 문제를 설명하고 의료 교육계에 그 중요성을 설명해야 한다. 연구 기사가 문헌의 격차를 해소하는 것처럼, 혁신은 의학 교육자들이 직면한 문제를 해결해야 한다. 신규성 요인이 실제 필요성 평가에서 주의를 분산시킬 수 있기 때문에 저자는 이 단계를 간과할 수 있다.
Need: Authors should describe the problem that the innovation addresses and explain its importance to the medical education community. Just as research articles address a gap in the literature, innovations must address a problem faced by medical educators. Authors can overlook this step, as the novelty factor may distract from a true needs assessment. - 문헌 검토: 여느 학술적 저작과 마찬가지로 문학평론도 매우 중요하다. 교육자들은 그들의 혁신이 기존 문헌에 어떻게 들어맞는지 탐구해야 한다. 개인적인 경험을 통해, 우리는 이미 수행된 것을 검토하기 전에 새롭고 흥미로운 아이디어가 우리를 행동으로 이끌 수 있다는 것을 알고 있으며, 따라서 이전 보고서를 바탕으로 작업을 강화할 기회를 놓치고 있다.
Literature Review: As with any scholarly work, a literature review is crucial. Educators should explore how their innovation fits into the existing literature. Through personal experience, we know that a new and exciting idea may propel us into action before we have reviewed what has already been done, thus missing the opportunity for strengthening our work by building upon prior reports. - 데이터 = 가치: (정성적 방법 또는 정량적 방법에서 도출된) 증거가 모든 연구 및 혁신 기사의 핵심입니다. 특히 기술혁신의 경우, 새로운 접근법이 문제를 해결하고 기존 또는 과거의 접근법에 가치를 추가합니까? 데이터에는 수용성이 포함되어야 한다: 학습자, 교사 및 기타 관련 이해관계자 관점. 혁신이 효과적인 것처럼 보이지만 참가자들이 그것을 싫어한다면, 그것은 지속가능하지 않을 것이다.
Data = Value: Evidence, whether derived from qualitative or quantitative methods, is key for all research and innovation articles. For innovations in particular, does the new approach solve the problem and add value to existing or past approaches? Data should include acceptability: learner, teacher, and other relevant stakeholder perspectives. If an innovation appears effective but participants hate it, it is unlikely to be sustainable. - 다른 사람들에게 관심: 의료 교육에서 다른 사람들에게 관심 있는 프로젝트는 관행을 바꾸거나 학문을 발전시킬 수 있는 잠재력을 가지고 있다.
Interest to Others: Projects that are of interest to others in medical education have the potential to change practice or move a discipline forward. - 일반화 가능: 만약 혁신이 하나의 지역적 환경에서만 활용될 수 있다면, 그것은 다른 것에 대한 제한된 가치를 갖는다. 예를 들어, 저자는 한 전문 분야에서 새로운 외과적 절차를 시뮬레이션하는 것이 다른 절차 지향적 전문 분야에 어떻게 적용되는지를 다루어야 한다.
Generalizable: If the innovation can be utilized in only one local setting, it has limited value to others. For example, authors should address how simulating a novel surgical procedure in one specialty is applicable to other procedure-oriented specialties. - 실현 가능 및 지속 가능: 혁신은 실현 가능하지 않다면 지속될 가능성이 적다. 상당한 시간, 인력 또는 비용이 필요한 혁신은 시간이 지남에 따라 자원 요구가 감소하지 않는 한 다른 기술로는 불가능할 수 있습니다. 구체적인 자원 지출을 보고하는 것은 새로운 아이디어의 실현 가능성을 평가하는 데 매우 중요하다.
Feasible and Sustainable: Innovations are less likely to last if they are not feasible. An innovation that requires significant time, human resources, or costs may be out of reach for others unless the resource needs decrease over time. Reporting specific resources expenditures is crucial for evaluating the feasibility of a new idea.
이러한 기능은 출판 가치가 있는 혁신 원고를 작성하는 데 도움이 될 것입니다. JGME에는 의학 교육에 대한 새로운 아이디어를 명시적으로 요구하는 두 가지 기사 범주가 있습니다. 교육 혁신 및 간략한 보고서. 우리는 또한 매년 새로운 아이디어(<600단어)를 출판한다. 위에 나열된 6가지 기능을 사용하여 혁신 관련 제출 지침 및 검토 지침을 강화할 것입니다. 의학교육학자로서, 우리는 또한 이러한 권고안을 혁신 작업과 글쓰기를 지도하는 데 사용할 것이며, 그 분야를 발전시킬 다음 분기점을 찾을 것이다.
These features should guide you in writing a publication-worthy innovation manuscript. At JGME we have 2 article categories that explicitly call for novel ideas in medical education: Educational Innovation and Brief Report. We also publish an annual collection of New Ideas (<600 words). We will be using the 6 features listed above to strengthen our innovation-related submission instructions and reviewer guidelines. As medical education scholars, we will also use these recommendations to guide our innovation work and writing as we seek to find the next tipping point to advance the field.
J Grad Med Educ. 2022 Apr;14(2):133-135. doi: 10.4300/JGME-D-22-00071.1. Epub 2022 Apr 14.
Innovation-Defining Key Features for Medical Education Manuscripts
PMID: 35463170
PMCID: PMC9017250 (available on 2023-04-01)
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