토마스 제퍼슨 대학의 지역의사부족지역 접근법의 교훈(Acad Med, 2022)
Lessons Learned as Thomas Jefferson University’s Rural Physician Shortage Area Program (PSAP) Approaches the Half-Century Mark 
Howard K. Rabinowitz, MD, Robert J. Motley, MD, Fred W. Markham Jr, MD, and Gillian A. Love, MD

 

[농촌 지역]의 의사 부족은 미국 의료에서 가장 지속적인 문제 중 하나이며, 농촌에 사는 사람들에게 심각한 건강상의 결과를 초래한다. 이는 [비농촌 지역]과는 대조적이며, 비농촌 지역에서는 경제적, 사회적 요인에 의해 진료에 대한 접근이 제한된다. 농촌 주민들 또한 비농촌 지역 주민들보다 더 늙고, 가난하고, 병들고, 의학적으로 보험에 들지 않는 경우가 더 많다. 농촌 지역은 미국 인구의 거의 20%를 차지하지만, 대도시 지역보다 의사(가족 의사 포함)의 1인당 공급량이 상당히 낮다. 농촌 주민의 약 3분의 1이 연방 지정 보건 전문 부족 지역(HPSA)에 거주하며, 대부분의 HPSA는 농촌 지역에 위치한다. 이 문제는 펜실베니아에서 분명히 볼 수 있는데, 거의 절반에 가까운 의사들이 단지 3개의 대도시 카운티(필라델피아 카운티, 그 교외의 몽고메리 카운티, 그리고 피츠버그의 앨러게니 카운티)에서 진료하고 있다. 인구의 거의 4분의 3이 다른 64개 카운티에 살고 있다. 그리고 현재 미국 의대생의 4% 미만이 시골이나 작은 마을의 실습에 들어갈 계획이기 때문에, 이 오랜 문제는 계속될 것 같다.   
The shortage of physicians in rural areas is one of the most enduring problems in U.S. health care, with serious health consequences for those living rural. This contrasts with nonrural areas, where access to care is more often limited by economic and social factors. Rural inhabitants are also older, poorer, sicker, and more often medically uninsured than those in nonrural areas. Rural areas contain almost 20% of the U.S. population but have a substantially lower per capita supply of physicians (including family physicians) than metropolitan areas. Approximately one-third of rural inhabitants live in federally designated Health Professional Shortage Areas (HPSAs), and most HPSAs are located in rural areas. This problem is clearly seen in Pennsylvania, where almost half of all physicians practice in just 3 large metropolitan counties (Philadelphia County, its suburban Montgomery County, and Pittsburgh’s Allegheny County), although almost three-quarters of the population lives in the other 64 counties. And with fewer than 4% of current U.S. medical students planning to enter rural or small-town practice, this longstanding problem is likely to continue. 1–6

이 문제를 해결하기 위해 토머스 제퍼슨 대학교의 시드니 킴멜 의과대학(이전 제퍼슨 의과대학)은 1974년에 시골 의사 부족 지역 프로그램(PSAP)을 개발하였다. 이 프로그램은 주로 펜실베니아에 있는 작은 마을과 시골 지역에서 가족 의사들의 공급과 유지를 증가시키기 시작했다. PSAP는 다음에 모두 해당하는 의대 지원자를 모집하여 선별적으로 입학시켰다. 

  • (1) 시골 지역이나 작은 마을(즉, 대도시 지역이 아니며, 그러한 지역의 통근 교외 지역이 아님)에서 자랐고, 
  • (2) 또한 비슷한 지역에서 가정의학을 실천하기 위해 헌신했다. 

To address this problem, Sidney Kimmel Medical College (previously Jefferson Medical College) at Thomas Jefferson University developed the rural Physician Shortage Area Program (PSAP) in 1974. The program set out to increase the supply and retention of family physicians in small towns and rural areas, primarily in Pennsylvania. The PSAP recruited and selectively admitted medical school applicants who both

  • (1) grew up in rural areas or small towns (i.e., not large metropolitan areas, and not commuting suburbs of those areas) and
  • (2) were also committed to practice family medicine in a similar area.

2009년, 이 프로그램은 시골과 작은 마을, 델라웨어 주에 필요한 의료 전문 분야를 계획하는 사람들을 포함하도록 초점을 확장했다. PSAP 신청자는 간단한 추가 신청을 완료하고 고향에 있는 개인으로부터 3통의 지원서를 제출한다. 제퍼슨은 펜실베니아와 델라웨어에 있는 8개의 학부 대학과 협력해서 이 프로그램을 위한 학생들을 모집하고 선발하는 것을 돕습니다.
In 2009, the program expanded its focus to include those planning any medical specialty needed in rural areas and small towns, and to the state of Delaware. PSAP applicants complete a brief additional application and submit 3 letters of support from individuals in their hometown. Jefferson works cooperatively with 8 undergraduate colleges and universities in Pennsylvania and Delaware to help recruit and select students for the program.

지난 48년 동안, 5명에서 15명 사이의 PSAP 학생들이 각 학년에 등록했습니다. 의과대학 내내, PSAP 학생들은 PSAP 교수진들의 소그룹(이 논평의 저자)에 의해 (정기 이메일, 월간 점심 회의, 개별 회의를 통해) 긴밀하게 멘토링되고 조언을 받는다. 그들은 또한 이전 PSAP 수업의 "빅 시브Big Sib" 멘토와 짝을 지어 의대 과정을 안내한다. PSAP 학생들은 핵심 임상 커리큘럼 동안 필라델피아 메트로폴리탄 지역 밖의 더 작은 지역사회에서 6주 동안 필수 로테이션을 수행해야 한다. 그들의 마지막 해 동안, 그들은 시골의 preceptorship이나 elective rotation을 하도록 장려된다. PSAP 학생들은 또한 의과대학 기간 동안 추가적인 재정 지원을 받을 자격이 있다. 이것은 보통 필요 기반 대출의 형태이다(최근에는 2개의 장학금이 설립되었지만). 그러나, 이 추가적인 지원은 전체 교육 비용의 아주 작은 비율만을 나타낸다. 졸업과 동시에 PSAP 학생들은 다른 학생들처럼 그들이 선택한 레지던트 프로그램에서 매치를 한다. 훈련을 마친 후, 비록 준수를 보장하기 위한 공식적인 메커니즘이 존재하지 않지만, 그들은 작은 마을이나 시골 지역에서 연습하도록 권장된다. PSAP에 대한 추가 세부 정보는 이전에 게시되었습니다.  PSAP가 이제 반세기 가까이 다가오면서, 우리는 여기서 요약하는 몇 가지 중요한 교훈을 배웠다.
During most of the past 48 years, between 5 and 15 PSAP students have enrolled in each class. Throughout medical school, PSAP students are closely mentored and advised (via regular email, monthly lunch meetings, and individual meetings) by the small group of PSAP faculty (the authors of this commentary). They are also paired with a “Big Sib” mentor from the previous PSAP class to help guide them through medical school. During their core clinical curriculum, PSAP students must take one of their required 6-week rotations in a smaller community outside of the Philadelphia metropolitan area. During their final year, they are encouraged to take a rural preceptorship or elective rotation. PSAP students are also eligible for additional financial aid during medical school. This is usually in the form of need-based loans (though more recently 2 scholarships have been established); however, this additional support represents only a very small percentage of the overall educational cost. Upon graduation, PSAP students match at the residency program of their choice, similar to all students. After completing their training, they are encouraged to practice in a small town or rural area, although no formal mechanism exists to ensure compliance. Additional details regarding the PSAP have previously been published. 1–16 As the PSAP now approaches the half-century mark, we have learned several important lessons, which we summarize here.

결과 연구가 필수적임
Outcomes Research Is Essential

많은 학술 기관들이 의사 인력을 형성하기 위한 프로그램을 시작하지만, 이러한 프로그램들이 항상 성공 여부를 결정하기 위해 평가되는 것은 아니다. 교육 프로그램 평가는 어려운 경우가 많아, 졸업 후 잘 나타나는 결과와 함께 긴 시간 프레임이 필요하다. 농촌 프로그램의 경우 수십 년 동안 변화하는 지역사회의 농촌 특성뿐만 아니라, 농촌에 대한 다양한 정의로 인해 평가가 저해되기도 한다. Jefferson에서 우리는 1964년 입학 수업 이후 학생과 졸업생들을 추적하고 배경, 성과 및 기타 변수에 대한 600만 개 이상의 데이터를 포함하는 Jefferson Longitial Study of Medical Education(JLS)의 존재로 인해 PSAP 결과 연구를 수행할 수 있었습니다.  이로써 PSAP 결과에 대한 15편의 논문(뉴잉글랜드 의학 저널 2편, 미국 의학 협회 저널 3편, 학술 의학 7편 포함)과 책 한 권이 출판되었다. 이 결과 연구를 통해 PSAP의 성공을 입증하고 이러한 성공으로 이어지는 프로그램 특성을 이해할 수 있습니다.
While many academic institutions initiate programs intending to shape the physician workforce, these are not always evaluated to determine whether they are successful. Educational program evaluation is often difficult, requiring long time frames with outcomes that occur well after graduation. For rural programs, evaluation is also hampered by various definitions of rural, as well as the changing rural character of communities over decades. At Jefferson, we were able to carry out our PSAP outcomes research due to the existence of the Jefferson Longitudinal Study (JLS) of Medical Education, which has tracked our students and graduates since the entering class of 1964, and contains over 6 million pieces of data on their background, performance, and other variables. 17 This has resulted in 15 published papers on PSAP outcomes (including 2 in the New England Journal of Medicine, 3 in the Journal of the American Medical Association, and 7 in Academic Medicine), and a book. 1–16 This outcomes research enables us to demonstrate the PSAP’s success and understand what program characteristics lead to this success.

PSAP는 다른 유사한 의과대학 시골 프로그램과 마찬가지로 작동한다.
The PSAP Works, as Do Other Similar Medical School Rural Programs

JLS의 데이터에 따르면 PSAP 졸업생은 2개의 서로 다른 코호트(1978-1991, 1992-2002)에서 온 것으로 나타났다. PSAP 졸업생은 비 PSAP 반 친구보다 농촌 가정의학을 실천할 가능성이 8.5-9.9배, 농촌 지역에서 어떤 전문분야를 실천할 가능성이 2.7-3배, 그리고 4-4.7배 높았다. 이 작은 프로그램은 1978년부터 1991년까지 미국과 국제 의대를 졸업한 펜실베니아에 있는 모든 시골 가정 의사들의 12%를 배출했다. 전반적으로, PSAP 졸업생들의 절대다수(84%)는 시골이나 작은 대도시 지역 또는 1차 진료 전문 분야 중 하나에서 실습하고 있었다. 비 PSAP 졸업생 중 2~3%만이 농촌 가정의학을 하고 있었다. 이 프로그램은 남녀 졸업생 모두에게 성공적이었다.

Data from the JLS have shown that PSAP graduates from 2 different cohorts (the graduating classes of 1978-1991, and 1992-2002) were 8.5 to 9.9 times more likely to practice rural family medicine than their non-PSAP classmates, 2.7 to 3 times more likely to practice any specialty in a rural area, and 4 to 4.7 times more likely to practice family medicine. This small program produced 12% of all rural family physicians in Pennsylvania who graduated from U.S. and international medical schools from 1978 to 1991. Overall, the vast majority (84%) of PSAP graduates were practicing either in a rural or small metropolitan area or in one of the primary care specialties; only 2% to 3% of non-PSAP graduates were practicing rural family medicine. 1,4 The program was successful for both men and women graduates of the program. 5

PSAP는 가장 인정받는 의과대학 농촌 프로그램  (대부분 발표된 결과 연구로 인해) 중 하나이지만, 유일하게 성공적인 프로그램은 아니다.  PSAP를 포함한 6개의 오랜 의과대학 농촌 프로그램을 통해 30년 동안 1,600명의 졸업생을 합친 결과, 졸업생 중 53%에서 64%가 농촌에서 일하고 있는 것으로 나타났다(농촌 사용 정의에 따라). 이 분석에 포함된 모든 프로그램은, 시골에서 실습할 가능성이 높은 학생들의 [식별된 코호트]와 [필수 시골 임상 커리큘럼]을 가지고 있었지만, 프로그램은 [공립학교와 사립학교 모두]에 위치했고, [국가의 여러 지역에 위치]하여 의료 교육에 대한 이러한 접근 방식이 다양한 환경에서 시골 의사들의 노동력 증대에 긍정적인 영향을 미칠 수 있음을 입증했다. 의대 농촌 프로그램도 국제 의대 졸업자(IMG)보다 해당 주의 농촌 가정의사가 더 많았다. 
While the PSAP is one of the most recognized medical school rural programs 18 (in large part due to its published outcomes research), it is not the only successful program. 19,20 Combined outcomes of 1,600 graduates over 3 decades from 6 longstanding medical school rural programs, including the PSAP, showed that a weighted average of 53% to 64% of their graduates were practicing rural (depending on the definition of rural used). 6,7 All programs included in this analysis had an identified cohort of students likely to practice rural and a required rural clinical curriculum, but the programs were situated in both public and private schools, and were located in multiple regions of the country, demonstrating that this approach to medical education can have a positive effect on the rural physician workforce in many settings. Medical school rural programs also accounted for more rural family physicians in their states than did international medical graduates (IMGs). 8

장기 보존이 승수에 미치는 영향
Long-Term Retention Has a Multiplicative Impact

"채용과 유지"가 자주 함께 언급되지만, 그것들은 매우 다른 결과를 나타낸다. [채용recruitment]과 비교하여, [보유retention]는 시골 의사 노동력에 [곱셈적인multiplicative 영향]을 미친다. 예를 들어, 35년 경력 동안 시골 지역에 머무르는 의사 1명을 훈련시키는 것은 각각 평균 7년 동안 머무르는 의사 5명을 훈련시키는 것과 유사한 영향을 지역사회에 미친다. PSAP 졸업생들의 장기 추적 조사에 따르면 PSAP 졸업생들의 약 70%가 처음 개업한 후 최소 20년에서 25년 동안 같은 지역에서 농촌 가정 실습에 머물렀으며, 추가로 10%가 이전에 다른 농촌 지역으로 이주한 것으로 나타났다.   
Although “recruitment and retention” are frequently mentioned together, they represent very different outcomes. Compared with recruitment, retention has a multiplicative effect on the rural physician workforce. For example, training 1 physician who stays in a rural area for a 35-year career has a similar impact on a community as training 5 physicians who each stay for an average of 7 years. Long-term follow-up of PSAP graduates has shown that approximately 70% of PSAP graduates have remained in rural family practice in the same area for at least 20 to 25 years after first located in practice, and an additional 10% had previously moved to another rural area. 9,10

입학이 가장 중요하다
Admissions Is Most Important

연구는 농촌 지역에서 자라는 것이 농촌 실습 장소를 선택하는 가장 강력한 예측 변수라는 것을 일관되게 밝혀냈다. PSAP 결과는 비슷하게 프로그램의 [입학 구성요소]가 성공의 약 4분의 3을 차지한다는 것을 보여주었다의대 입학 당시 알려진 세 가지 요인(농촌 지역에서 성장, 농촌 실습 계획, 가정의학 계획)은 30년 후 농촌 실천의 강력하고 부가적인 예측요인으로 나타났으며, 이는 다중 예측위험요인과 관상동맥 심장질환 사이의 잘 수용된 관계와 규모 면에서 유사하다. 의사 진료 장소에 영향을 미치는 것으로 알려진 수많은 요소들이 있지만, 많은 요소들은 의과대학 입학 후에 발생한다(예: 시골 교육과정, 거주 훈련 장소, 배우자와 가족 선호, 소득). 반면, [입학할 때 이 세 가지 강력한 요인의 존재]는 30년 후에 시골에서 실습하는 제퍼슨 졸업생들의 거의 80%를 식별해냈다. 시골 의사의 22%만이 이러한 예측 변수를 전혀 가지고 있지 않았다. 12 이러한 입학 요인이 시골 실습의 가장 강력한 예측 변수를 나타내지만, 다른 프로그램 구성 요소(즉, 멘토링, 시골 커리큘럼, 비슷한 배경을 가진 동료 그룹이 있음)는 PSAP 성공에 25%를 추가했고, 이는 실질적이고 매우 중요한 향상이다. 이 세 가지 구성 요소는 또한 PSAP 학생들이 프로그램의 가장 영향력 있는 부분으로 자주 언급합니다.
Research has consistently found that growing up in a rural location is the strongest predictor of choosing a rural practice location. PSAP outcomes have similarly shown that the admissions component of the program accounted for approximately three-quarters of its success. 11 Three factors known at the time of medical school matriculation—growing up in a rural area, plans for rural practice, and plans for family medicine—were found to be powerful and additive predictors of rural practice 3 decades later, similar in magnitude to the well-accepted relationship between multiple predictive risk factors and coronary heart disease. 21 Despite the numerous factors that are known to influence physician practice location, many of which occur after medical school matriculation (e.g., rural curriculum, residency training location, spouse and family preferences, income), the presence of these 3 powerful factors at matriculation identified almost 80% of all Jefferson graduates practicing rural 3 decades later; only 22% of rural physicians had none of these predictors. 12 While these admissions factors represent the strongest predictors of rural practice, other program components (e.g., mentoring, the rural curriculum, having a peer group with similar backgrounds) collectively added an additional 25% to the PSAP success, a substantial and very important increase. 11 These 3 components are also often mentioned by PSAP students as the most influential parts of the program.

시골에서 살기를 원하는 것이 농촌을 실천하는 결정의 핵심이다.
Wanting to Live Rural Is Key to the Decision to Practice Rural

시골과 도시 지역의 의사 부족 문제를 해결하는 것은 중요한 요구를 나타내기 때문에 종종 함께 그룹화된다. 그러나, 우리는 [도시 소외계층]을 돌볼 계획인 학생들과는 대조적으로, 농촌 지역에서 실습할 계획인 대부분의 학생들은 일차적으로 농촌 지역에서 [살기로 결정]한 뒤, 이에 따라 그들의 지역사회를 돌보고자 한다는 것을 발견했다. 그들은 종종 시골의 생활 방식을 원하고, 자기 자녀들이 시골 학교에서 교육받기를 원하며, 더 전문적인 자율성을 가지고 더 넓은 범위의 의학을 실천하기를 선호한다.  이는 돌봄을 제공하는 지역사회에서 덜 흔하게 살고, 교외 또는 선택된 도시 학교에 접근할 수 있는 더 교외 또는 도시 생활을 선호하며, 많은 사람들이 학업 보건 시스템에 고용되는 [도시의 취약urban underserved 지역]에서 실습할 계획과는 다르다. 
Addressing physician shortages in rural and urban areas are often grouped together, as they both represent important needs. However, we have found that, in contrast to students who plan to care for the urban underserved, most students who are planning to practice in rural areas primarily decide to live in a rural area, and thus to care for their community. They often desire a rural lifestyle, want to have their children educated in rural schools, and prefer to practice a broader scope of medicine with more professional autonomy. 13 This differs from those planning to practice in urban underserved areas, who less commonly live in the community where they provide care, often prefer a more suburban or urban lifestyle with access to suburban or select urban schools, and many are employed by academic health systems.

지원자의 진술된 의도만을 바탕으로 입학 당시에 미래의 의료행위 장소를 예측하는 것은 어렵지만, 이러한 진술된 실습 의도를 시골 배경과 연결하는 것이 PSAP 성공의 열쇠가 되었다. 대조적으로, [도시 배경]과 [도시의 underserved practice]을 연계하는 연구는 적다. 일부에서는 소득이 의사의 비농촌 진료 선택에도 주요 요인이라고 믿지만, 데이터는 농촌 의사가 비농촌 의사와 비교하여 비슷한 수준의 소득을 얻고, 주거비가 상당히 낮다는 점을 감안할 때, 실제로 생활비와 전문 의료비를 조정할 때 더 높은 소득을 가지고 있음을 시사한다.

Predicting future practice locale at the time of admission based only on the applicant’s stated intentions is difficult; however, linking this stated practice intent with rural background has been a key to the PSAP success. In contrast, there is less research linking urban background with urban underserved practice. While some believe that income is also a major factor in physicians’ choice of nonrural practice, data suggests that rural physicians earn similar levels of income compared with their nonrural counterparts and, given their substantially lower housing costs, actually have a higher income when adjusting for cost of living and specialty. 3

의과대학은 시골 의사 부족을 해결하는 데 중요한 역할을 할 수 있다.
Medical Schools Can Have a Critical Role in Addressing the Rural Physician Shortage

제퍼슨의 PSAP와 같은 [의대 시골 프로그램]은 시골 의사 부족 전체를 해결하지는 못할 것이지만, 많은 지역사회에 중요한 해결책이 될 수 있다. 그것들은 가장 성공적인 증거 기반 전략 중 하나이며, 결과적으로 시골 지역에서 개업하고 장기간 머무르는 의사의 비율이 높다. 시골 프로그램은 또한 더 적은 자원을 필요로 할 수 있다. 제퍼슨이 지원하는 PSAP의 비용은 주로 입학 과정과 커리큘럼의 지속적인 비용에 포함되어 있다. 멘토링, 교직원 2명 시간제, 행정지원 등에 추가 자원이 필요하다.

Medical school rural programs like Jefferson’s PSAP will not solve the entire rural physician shortage but can be a critical solution for many communities. They are among the most successful evidence-based strategies, resulting in a high percentage of physicians practicing and remaining long term in rural areas. Rural programs may also require fewer resources; the cost of the PSAP, supported by Jefferson, is largely built into the ongoing cost of the admissions process and curriculum. Additional resources are needed for mentoring, the partial time of 2 faculty, and administrative support.

이 문제를 해결하는 데 [의대 농촌 프로그램]의 중요한 역할 외에도, 고등학생과 대학생을 중심으로 한 [경로pathway 프로그램], [의대 농촌 임상 경험 확대], [농촌 전공의 프로그램] 등 다른 정책적 해법이 도움이 될 것이다. 국민건강봉사단 의사 공급 확대, 기타 대출상환 프로그램 확대, 농촌으로 유입되는 IMG 공급 확대, 농촌의사 변제 강화 등 다른 전략도 매우 중요하다. 의과대학 시골 프로그램에 대한 [주 및 연방 지원]은 이러한 프로그램의 지속과 확장을 위해 필수적이다. 예를 들어, 이러한 시골 프로그램에 대한 연방 지원은 [의사 연구자 부족 문제]를 해결하는(그리고 의대 시골 프로그램과 비슷한 수준의 성공을 거둔) 잘 지원된 [국립 보건 의료 과학자 훈련 프로그램]과 유사할 수 있다.  
In addition to the critical role of medical school rural programs in addressing this problem, other policy solutions, such as pathway programs focusing on high school and college students, expanding medical school rural clinical experiences, and rural residency programs, would be helpful. Other strategies, such as increasing the supply of National Health Service Corps physicians, expanding other loan repayment programs, increasing the supply of IMGs entering rural areas, and enhanced reimbursement for rural physicians, are also very important. State and federal support for medical school rural programs is vital for continuation and expansion of these programs. For example, federal support for these rural programs similar to the well-funded National Institutes of Health Medical Scientist Training Program that addresses the shortage of physician researchers (and which has a similar level of success as medical school rural programs) could go far in easing the rural physician shortage. 22

일부는 의과대학이 시골 의사 부족 문제를 해결하는 데 역할을 하는지 의문을 제기했지만, 의과대학이 중요하다는 가장 명확한 증거는 PSAP와 다른 유사한 프로그램의 결과이다. 특히 의대 입학전형은 누가 의사가 되는가에 직접적인 영향을 미친다. 전원생활을 할 가능성이 가장 높은 사람을 식별하기 위해, PSAP는 모든 지원자와 동일한 기준을 충족하지만 전원생활 배경과 전원생활 계획을 입증하는 자격을 갖춘 지원자를 우선적으로 입학시킨다. PSAP 졸업생들은 의과대학과 레지던트 교육 동안 그들의 동료들과 [비슷한 성과]를 거두었다. -그리고 반 친구들보다 시골에서 훨씬 [더 많이 practice]했다. 의과대학은 또한 학생들을 지도하고 조언하는 데 중요한 역할을 하며, 농촌 실습에서 경력을 노출하고 지원하기 위한 임상 회전을 제공한다. 예측에 따르면 미국의 모든 의과대학이 PSAP와 유사한 의과대학 시골 프로그램을 한 반에 10명의 학생으로 개발한다면, 이것은 현재 시골 의사들의 생산량을 두 배 이상 증가시킬 수 있다. 보유의 [곱셈적 효과]를 고려하면, 장기적인 영향은 훨씬 더 클 것이다. 심지어 [상대적으로 적은 수의 절대적인 수의 추가 의사들]도 많은 작은 마을에 불균형적으로disproportionately 긍정적인 영향을 미칠 것이다. 특히 제퍼슨의 PSAP는 미국 북동부 지역의 주요 대도시 지역에 위치한 사립 의과대학이 시골 의사들의 공급과 유지를 늘릴 수 있다면 이는 어느 의과대학에서도 할 수 있다는 것을 보여주었다.
While some have questioned whether medical schools have a role in addressing the rural physician shortage, the clearest evidence of their importance are the outcomes of the PSAP and other similar programs. The medical school admissions process in particular directly influences who becomes a physician. To identify those most likely to practice rural, the PSAP preferentially admits qualified applicants who meet the same standards as all applicants, but who also demonstrate a rural background and rural career plans. PSAP graduates performed similarly to their peers throughout medical school and during residency training 2,14—and have practiced rural much more frequently than their classmates. Medical schools also have a key role in mentoring and advising students, as well as providing clinical rotations to expose and support a career in rural practice. Projections show that if all U.S. medical schools developed medical school rural programs similar to the PSAP with 10 students per class, this could more than double the current output of rural doctors. 6 Considering the multiplicative effects of retention, the long-term impact would be far greater. Even a relatively small absolute number of additional physicians would have a disproportionately positive effect on many small towns. Jefferson’s PSAP in particular has shown that if a private medical school located in a major metropolitan area in the Northeast region of the United States can increase the supply and retention of rural physicians, then this can be done at any medical school.

결론
Conclusion

지난 세기의 대부분 동안, 일반 교육 위원회 (1924)가 후원한 시골 의사 부족에 대한 연구에 포함된 시골 의료행위에 관한 지배적인 신화는 다음과 같았다. "더 많은 시골 지역 학생들이 입학하면… 근본적인 인구 동향을 바꾸지 않고 열등한 의사만 배출할 것입니다."  그러나 현실은 정반대다. 지난 반세기 동안 Jefferson의 PSAP와 다른 많은 의과대학 시골 프로그램의 광범위한 경험과 결과 연구는 매우 유능한 시골 의사의 공급과 장기 보존을 증가시키는 데 그들의 성공을 분명히 보여주었다. 우리는 이 프로그램에서 우리가 배운 교훈과 그 결과가 이 중요하고 오랫동안 무시되어 온 건강 관리 문제를 해결하는 데 다른 사람들에게 가치가 있을 수 있기를 바란다.
For most of the past century, a prevailing myth regarding rural practice, included in a study of the rural physician shortage sponsored by the General Education Board (1924) was that “admitting more students from rural districts … would only produce inferior doctors without altering the underlying demographic trends.” 23 The reality, however, is exactly the opposite. Extensive experience and outcomes research from Jefferson’s PSAP and a number of other medical school rural programs over the past half-century has clearly shown their success in increasing the supply and long-term retention of highly competent rural physicians. We hope the lessons we have learned from this program, its students and graduates, and its outcomes can be of value to others in addressing this critical and long-ignored health care problem.

 

 


Acad Med. 2022 Sep 1;97(9):1264-1267. doi: 10.1097/ACM.0000000000004710. Epub 2022 Apr 19.

Lessons Learned as Thomas Jefferson University's Rural Physician Shortage Area Program (PSAP) Approaches the Half-Century Mark

Affiliations collapse

Affiliations

1H.K. Rabinowitz is professor emeritus, family and community medicine, and director emeritus, Physician Shortage Area Program, Sidney Kimmel Medical College at Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania.

2R.J. Motley is the Ellen M. and Dale W. Garber Professor of Family and Community Medicine and director, Physician Shortage Area Program, Sidney Kimmel Medical College at Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania.

3F.W. Markham is professor, family and community medicine, and associate director, Physician Shortage Area Program, Sidney Kimmel Medical College at Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania.

4G.A. Love is assistant professor, family and community medicine, and assistant director, Physician Shortage Area Program, Sidney Kimmel Medical College at Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania.

PMID: 35442906

DOI: 10.1097/ACM.0000000000004710

Abstract

To help increase the supply and retention of rural family physicians, Thomas Jefferson University initiated the Physician Shortage Area Program (PSAP) in 1974. The program selectively admits medical school applicants who both grew up in a rural area and plan to practice in a rural area. During medical school, PSAP students have ongoing mentoring and rural clinical experiences. As the program now approaches the half-century mark, this commentary summarizes several important lessons learned. First, outcomes research is critical, and program leaders have been able to publish 15 papers and a book about the PSAP and its outcomes. Second, these studies have shown that the program has been highly successful, with PSAP graduates 8.5-9.9 times more likely to enter rural family medicine than their peers, and that the PSAP contributed 12% of all rural family physicians in Pennsylvania. Other similar medical school rural programs have had comparable success, with more than half of all graduates combined (including PSAP graduates) practicing rural. Third, long-term retention has a multiplicative impact. Long-term retention of PSAP graduates in rural family medicine was greater than 70% after 20-25 years. Fourth, research has shown that the admissions component accounted for approximately three-quarters of the PSAP's success. Three factors available at the time of matriculation (rural background, plans for rural practice, and plans for family medicine) identified almost 80% of all Jefferson graduates in rural practice 3 decades later. Having a peer group with similar backgrounds, mentoring, and the rural curriculum were also very important. Fifth, wanting to live rural appears key to the rural practice decision. Finally, given that medical school programs like the PSAP produce substantial increases in the supply and retention of rural physicians while requiring modest resources, medical schools can have a critical role in addressing the rural physician shortage.

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