The Urban Medicine Program: 소외당하는 도시 커뮤니티를 위한 의사-리더 양성 프로그램(Acad Med, 2015)

The Urban Medicine Program: Developing Physician–Leaders to Serve Underserved Urban Communities

Jorge A. Girotti, PhD, MA, Gary L. Loy, MD, MPH, Joanna L. Michel, PhD, and Vida A. Henderson, PharmD, MPH, MFA







다수의 영향력있는 조직이나 기관으로부터 공공/인구 보건의 내용을 의학교육에 포함시킬 것에 대한 요구가 있다. 대체로 합의되는 사항은 인구 수준의 건강을 향상시키기 위해서는 임상진료와 공공보건의 원칙을 모두 적용해야 한다는 것이다. 이러한 임상진료와 공공보건의 패러다임을 연계시켜줄 핵심 위치에 의과대학이 있다. 지역사회-기반 요소를 포함하는 교육과정의 접근법은 이러한 두 가지 전통(공공보건과 임상진료)을 연결시켜줄 한 가지 가능성이다.

Calls for the integration of public/ population health content into medical education have come from influential organizations and agencies.1–3 The consensus is that lasting improvements in the health of populations necessitate the application of both clinical care and established public health principles.1 Medical schools are in a key position to bridge the paradigms of public health andclinical care.3 Curricular approaches that integrate community-based components represent one potential way to link the two traditions. 


 

IOM은 일반적인 임상진료에 적용가능한 원칙으로 일차의료와 공공보건을 성공적으로 통합하기 위한 몇 가지 원칙을 정의하였다.

The Institute of Medicine1 defined several principles for successful integration of primary care medicine and public health, principles that are applicable to clinical care in general. They include the following:

  • a common goal of improving population health;
  • engagement of community members in defining and addressing their own needs;
  • aligned leadership that bridges disciplines, programs, and jurisdictions;
  • sustainability; and
  • collaborative use of data and analysis.1


의과대학에서 지역사회-기반 교육과정은 학생들에게 새로운 관점과 인사이트를 제공한다. 이들 교육과정은 학생들에게 개개인을 전체적인 관점에서 바라볼 기회를 줄 뿐만 아니라 건강에 관한 사회와 환경적 요인을 강조한다.

Community-based curricula in medical schools offer students new perspectives and insights; these curricula not only afford students the opportunity to view the individuals they serve in a holistic manner but also emphasize the effects of social and environmental determinants on health.


현재, 극소수의 의과대학만이 4년 전체에 걸친 지역사회-기반 교육을 제공하고 있다. 이들 중 대부분에서 주 초점은 소외된 '농촌' 커뮤니티에 이바지하는 것이며, 소외된 지역의 일차의료 의사 숫자를 늘리는 것이다. 우리가 찾은 의과대학 중 단 두 개만이 지역사회-기반 교육과정을 모든 의과대학학생을 대상으로 요구하고 있었다. 대부분의 4년 지역사회-기반 프로그램은 강의식 교육과 경험학습을 토함하고 있었는데, 일부는 학생들에게 지역사회 프로젝트를 개발하고 도입할 것을 요구했다. 더 나아가서 더 적은 수의 의과대학에서만 지역사회에 대해서 그 성과와 효과를 평가했다. 이 연구의 목적은 이 모든 요소를 포함하는 프로그램인 UMed의 효과성을 평가하는 것이다.

Currently, few medical schools provide community-based education that spans all four years.4–17 Among these, the majority focus on serving underserved rural communities5,8,9,12,16 and increasing the number of primary care physicians in underserved areas.11–14,16 We identified only two schools that require community-based education for all medical students.7,15 Most of the four-year community-based programs incorporated didactic and experiential learning, whereas a few required students to develop and implement community projects.4,10,12,13,16 Further, few required students to evaluate the outcomes and impact of their projects on the community served.10,12,14,17 The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of the Urban Medicine Program (UMed), which incorporates all of these elements— a four-year, longitudinal, experiential curriculum; community-based projects; and evaluations of these projects—and to assess early student outcomes.

  • four-year,
  • longitudinal,
  • experiential curriculum;
  • community-based projects; and
  • evaluations of these projects



배경

Background


UICOM은 미국에서 가장 큰 의과대학으로 4개의 캠퍼스에서 매년 300명의 졸업생을 양성함. 이 중 35%가 지속적으로 일차의료를 선택한다. UI-COMC는 의과대학 중 도시지역의 소외계층 양성을 위한 경험적, 지역사회-기반 장기 커리큘럼을 운영하는 몇 안되는 의과대학이다. 2005년, UI_COMC의 UMed는 prepare physician–leaders to serve underserved urban communities 라는 목표를 가지고 시작되었다. UMed는 UI-COMC의 학생구성의 다양성으로부터 혜택을 보고 있으며, 또한  UI-COMC의 위치가 시카고의 inner-city에 자리하고 있어서 도시 세팅에서 의료의 문제 뿐 아니라, 커뮤니티 간 격차라는 더 큰 이슈도 다룰 수 있는 위치게 있다. 

The University of Illinois College of Medicine is the largest medical school in the United States, graduating an average of 300 medical doctors per year from its four campuses (Chicago, Peoria, Rockford, and Urbana-Champaign). Of these, about 35% consistently choose primary care fields; one-fourth self-identify as members of ethnic/racial groups underrepresented in medicine (URM), and one-third locate their practices in rural and urban underserved communities.18 The University of Illinois College of Medicine at Chicago (UI-COMC) is among a limited number of MD-granting medical schools that has created an experiential, community- situated longitudinal curriculum that focuses on educating physician–leaders to work with underserved populations located in urban centers. UMed at UI-COMC was launched in 2005 with a mission to prepare physician–leaders to serve underserved urban communities. UMed takes advantage of UI-COMC’s diverse student population and its location in inner-city Chicago to address not only the challenges of practicing in an urban setting but also the larger issues of community disparities.


프로그램 설명

Program Description


UMed는 모든 4년간 비임상, 도시인구의 건강에 초점을 두는 프로그램이며, UI-COMC학생이 일반적으로 받는 교육과정에 보조적인 것이다.

UMed provides a nonclinical, urban population health focus that spans all four years of medical school and is supplementary to the regular curriculum experienced by all UI-COMC students.


UMed는 특정 전공과목에 초점을 두지 않는다. 이것의 전제는 모든 전공의 의사가 소외된 도시계층의 건강과 웰빙에 긍정적으로 기여할 수 있다는 것이다.

Notably, UMed does not focus on any particular specialty pathway. The premise is that physicians of all specialties can positively contribute to the health and well-being of people living in underserved, urban communities.


효과적인 리더가 되기 위해서 UMed졸업생은 건강의 사회적 결정요인을 알아야 하며, 그것들이 어떻게 건강 격차를 만드는지 알아야 한다. 이를 위해서는 구체적인 스킬이 필요하다.  

To be effective leaders, UMed graduates need to understand the social determinants of health and how they contribute to health disparities. They require specific skills including those related to

  • community-based collaborative program planning and evaluation,
  • multidisciplinary teamwork,
  • culturally appropriate communication, and
  • conducting research.

 

더 나아가 건강에 악영향을 줄 수 있는 도시환경의 여러 조건과 관련한 문화스킬을 보유해야 한다.

Furthermore, they must develop cross- cultural skills pertinent to conditions in the urban environment that adversely affect health (e.g., affordable, accessible pharmaceuticals and medical care, healthy foods, transportation, exposure to environmental toxins).


교육과정은 네 가지 주제를 중심으로 진행된다. 

The curriculum meets these educational objectives through time and instruction devoted to four themes:

  • (1) 커뮤니티와 문화간 의사소통 diversity in the community and intercultural communication,
  • (2) 의료접근성과 그 성과의 격차 disparities in health care access and outcomes,
  • (3) 커뮤니티-기반 참여적 연구 community-based participatory research (CBPR), and
  • (4) 지지와 정책 advocacy and policy.


선발

Student selection and admission process


100~110명의 UI-COMC 학생 중 24명 선발.

Each year, UMed accepts 24 students from a pool of 100 to 110 students admitted to UI-COMC who also choose to apply to UMed. Admission into UMed is based not only on

    • academic promise but also on the
    • applicant’s track record of service in urban settings and
    • applied leadership skills.
    • Fluency in a second language is given some preference.



교육과정 설계

Curriculum design


 

이론틀

Theoretical framework.


UMed교육과정은 경험학습이론(ELT)에 기반하며, 이는 경험을 학습 프로세스의 핵심 요소로 보는 것이다. ELT에 따르면 네 가지 반복되는 단계가 학습 사이클을 구성한다.

The UMed curriculum is informed by the experiential learning theory (ELT), which emphasizes experience as the central component in the learning process.19–21 According to ELT, four iterative stages constitute the learning cycle.

 

  • 첫째, 학습자들은 실제로 존재하는, 형체가 분명한 경험을 통해 정보를 습득한다
    First, learners grasp information through real, tangible experiences (concrete experience).
  • 학습자는 이후 이 지식과 경험을 통해 관찰하고 성찰하며, 추상적인 개념화를 통해서 행동에 적용할 수 있는 새로운 창의적 아이디어와 함의를 이끌어낸다.
    Learners then observe and reflect on this new knowledge or experience (reflective observation) and form abstract conceptualizations which they can use to create new ideas and implications for action.
  • 학습자들은 이 아이디어와 함의를 실제로 수행하고 검증하며, 이를 통해 새로운 지식과 스킬을 생성하거나 보다 완벽하게 다듬는다.
    Next, learners act on and test the ideas and implications (active experimentation), which leads to creating or perfecting new knowledge and skills.20,21


이러한 경험, 성찰, 사고, 행동의 사이클은 action learning과 유사하다. 경험학습 혹은 행동학습(action learning)은 지식을 보다 명쾌하게 만들어주며, 새로운 상황과 복잡한 문제에 대한 창의적이고 혁신적인 사고를 하게 해준다.

This cycle of experiencing, reflecting, thinking, and acting is synonymous with action learning.22 Experiential or action learning makes knowledge more explicit and encourages creative, innovative thinking22 to be applied to new situations and complex problems.



교육과정 요소

Curriculum components.


(1) a seminar series,

(2) a Web-based learning curriculum,

(3) a longitudinal community project (LCP), and

(4) a Policy and Advocacy Forum.



세미나 시리즈

Seminar series.


네 개의 주요 주제를 다루며, 학생의 모든 학습 사이클에 관여됨. 학생들은 8개의 2시간짜리 세미나를 1학년과 2학년에 들어야 한다. 학생 중심적으로 운영됨. 40분 강의 후 학생들은 LCP팀으로 실제적 적용가능성을 살펴본다.

The seminar series addresses the four curricular themes and enables students to engage in all stages of the learning cycle. Students attend eight 2-hour seminars over the course of their first and second years of medical school (M1 and M2 years). The seminars are student centered: approximately 40 minutes of didactic learning followed by breakout sessions during which the students, in their LCP teams, look at the practical applications of the didactic information as it relates to their community site.

 

24명의 학생이 배움-모둠(learning community)를 형성한다. 이들은 UMed 에 함께 참여하여 서로 지역사회 로테이션 경험과 LCP 진행상황을 공유한다. 여러 단과대학의 교수들이 참여하여 세미나 진행.

The 24 students constitute a learning community; they participate in UMed together and share with one another their community rotation experiences as well as their progress on the LCPs. A multidisciplinary faculty, including faculty members from the College of Medicine, the College of Nursing, the College of Social Work, and the School of Public Health, among others, facilitate the seminars.



웹-기반 교육과정

Web-based curriculum.


UMed는 DME와 함께 온라인 교육과정을 개발하여 학생들이 3학년과 4학년 기간에 세 개의 모듈을 이수하도록 함. (문화적 역량, 리더십, 의사소통 기술)

UMed, in collaboration with the Department of Medical Education (DME), has developed an online curriculum that requires participating students to complete, during their M3 and M4 years, three modules that cover cultural competency, leadership, and communication skills. DME faculty review student responses to online assignments and are available to provide one-on-one feedback.



LCP

The LCP.


LCP는 도시의 소외 계층과 관계된 커뮤니티 기관과 함께 직접적, 장기적, 팀-기반 협동적 과제를 하게끔 한다. LCP는 경험학습, 자기주도학습 등의 교육원칙이 모든 ELT 단계에서 적용되게끔 한다.

The LCP provides direct, long- term, team-based collaborative engagement with community agencies in underserved urban neighborhoods. The LCP employs the educational principles of experiential, self-directed learning and naturally integrates all ELT stages.

    • 커뮤니티 파트너 페어
      Each fall, UMed holds a Community Partner Fair during which participating community agencies meet M1 students.
    • 우선순위 선택과 매칭
      After the fair, students individually rank their top three choices, and we match as many students as possible to their first choice.
    • 각 기관이 가능성 있는 과제를 검토
      Agencies review the potential assignments
      before they are released to students so as to be involved in the decision-making process.
    • 팀 형성과 자산-파악 과제 수행
      After the teams form, the team members complete an asset mapping assignment, which includes a group observation of the community, interviewing members of the community, and assessing both strengths and weaknesses of their community of focus.
    • 프로젝트 결정
      Community agency mentors, students, and community members identify projects
      that are of greatest need to the community, and—together with UMed faculty—agency mentors evaluate student progress through quarterly updates.

 

지역사회를 모든 측면에서 참여시키게끔 노력하며, 교육 훈련의 모든 단계에서 참여하게끔 한다. 상위 학년의 학생들이 UMed 학생들의 멘토로 역할하며, 프로젝트의 지역사회 파트너로 참여한다. 프로젝트는 M4기간 내내 진행되며, 프로젝트 평가 보고서/CBPR 지원금 지원/프로그램 제안을 끝으로 종료된다.

We make an effort to involve the community in all aspects, and during all stages, of education and training. Upper-class students become mentors as other UMed students join the community partner in related projects. Projects continue through the M4 year and culminate in a final project evaluation paper, a CBPR grant application, or a program proposal.



정책 및 지지 포럼

Policy and Advocacy Forum.



4학년 때, UMed 학생은 2주간의 정책 및 지지 포럼에 참여하며, 다양한 사람(local health care leaders, physician activists, faculty, and community activists )이 발표하고 학생은 여기서 등장하는 이슈에 대해서 열린 토론을 하게 초청된다. 이에 더하여 포럼은 학생들이 각자의 프로젝트와 정책제안을 발표할 수 있게 해줌으로서 다른 사람들이 자신의 일에 그것을 적용할 수 있게 한다.

During the M4 year, UMed students participate in a two- week Policy and Advocacy Forum, during which local health care leaders, physician activists, faculty, and community activists make didactic presentations and invite students to discuss emergent issues openly. Additionally, the forum gives students the opportunity to present their own projects or a policy tool (legislative testimony, letter to editor, fact sheet, etc.) that they have developed, which others can, in turn, use in their own advocacy efforts.



UMed참여에 대한 크레딧

Credit for participation in UMed


4학년 종료 시, 모든 프로그램 구성요소를 완수한 학생은 6 credit hours를 수여하며 UMed 참여 인증서를 수여한다.

At the end of the four years, students who have completed all elements of the program receive six credit hours and a certificate for their participation in UMed.




방법

Method


1. The Medical Students’ Attitudes Toward the Underserved (MSATU) survey and the Intercultural and Professional Assessment (IPA) survey.


MSATU는 타당도가 증명된 설문으로서, 의대생/의사/자선기관/정부가 보건의료에 관한 어떠한 역할을 하는가에 대해 학생이 어떤 인식을 갖는지 설문함.

The MSATU is a validated survey24 that assesses student attitudes related to the perceived roles of medical students, physicians, charitable organizations, and the government in providing health care.


2. UMed pre/post assessments.


1학년, 2학년 학생에게 시행

We developed these assessments for M1 and M2 students completing UMed.


3. UMed LCP progress report.


질적 자료와 양적 자료를 모두 포함.

This team-based report includes both qualitative data (not reported here) and quantitative data to assess program objectives, measurable outcomes, evaluation




결과

Results


MSATU and IPA surveys


Pre/post seminar assessment


LCP progress report


Early program outcomes


 


고찰

Discussion




우리의 결과를 보면, Ko 등의 결과와 마찬가지로 의학교육이 이미 소외계층에 대해 이바지하고자 하는 성향을 가진 학생을 더 키우고 스킬을 향상시켜주는데 긍정적 역할을 함을 보여준다.

Our findings validate the results of studies such as those by Ko and colleagues8,9 that indicate that medical education can play a positive role in nurturing and enhancing the skills of students already predisposed to serving underserved communities.


우리의 결과는 일반적인 UI-COMC 학생은 종종 다양한 커뮤니티와 함께 일해보는 것에 개방적이지만, UMed 학생은 이보다도 더욱 문화적 이해도가 높고, non-UMed 동료학생들보다 더 수용적임을 발견했다. Stearns 등의 연구와도 합치하는데, 이러한 성과는 소외계층 커뮤니티에 이바지하고자 하는 성향이 적절한 의과대학 교육과 맞물릴 때 더 효과적임을 보여준다.

Our results show that the general UI-COMC student body is open and receptive to working with diverse communities, yet UMed students express even greater cultural understanding and acceptance than their non-UMed UI-COMC peers. Our results align with those found by Stearns and colleagues12 that indicate that outcomes improve when predisposition for service in underserved communities is paired with appropriate content during medical school.


우리는 또한 Haq 등이 말한 것처럼, 미션과 목표에 기반하여 UMed 와 같은 프로그램이 평가하기가 더 어려운데, 왜냐면 학생들에게 주입하고자 하는 행동과 태도가 드러나기에는 시간이 걸리기 때문이다. 그러나 UMed 졸업생의 레지던트 선택을 보면 단기적 차원의 경향을 볼 수 있는데, 일리노이 주 바깥에서 살던 UMed 학생이 일리노이 주 바깥에서 살던 non-UMed 학생보다 시카고에 남을 가능성이 더 높다는 것이다. 더 나아가서 UMed 가 일차의료를 하려는 학생만 선발한 것이 아님에도 유의미한 숫자의 UMed 졸업생이 일차의료 전공을 선택했다.

We also found—as did Haq and colleagues13—that, on the basis of mission and goals, programs such as UMed are more difficult to evaluate because the attitudes and behaviors they are designed to instill within students may take time to manifest; however, interestingly, notable early trends in UMed graduates’ residency choices suggest that UMed students from states other than Illinois are proportionally more likely than non-UMed students from states other than Illinois to stay in Chicago. Further, although UMed does not select for students who want to go into primary care, a significant number of UMed graduates choose primary care residencies.



도시의 소외계층을 위한 리더십 역할과 관련한 스킬과 태도의 습득을 살펴보면, 이는 기존 연구와 contextualize하기가 어려운데, 왜냐하면 대부분의 연구가 졸업 시점에서 평가했기 때문이다. 즉, 리더십 역할이 더 나타날 것으로 기대되는 졸업 이후 커리어에서의 평가가 아니다. 사전-사후 평가 결과에 기반하여 보자면, 우리는 세미나에서 다룬 내용이 UMed 학생의 지식과 자기효능감에 유의한 향상을 가져왔음을 발견하였으며, 학생의 LCP 보고서를 보고 우리는 LCP가 우리 프로그램의 핵심임을 믿게 되었다.

Findings related to the acquisition of skills and behaviors that align with leadership roles in underserved urban communities are difficult to contextualize to previous work because most studies evaluate outcomes at the point of graduation—rather than later, during graduates’ careers, when leadership roles would be more likely.6,8,9,13 On the basis of the results of the pre/post assessments, we found that programmatic content in the seminars resulted in significant improvements in knowledge and self-efficacy by UMed students. On the basis of students’ LCP progress reports, we believe that the LCPs have become the cornerstone of our program.


커뮤니티와의 협력은 쉽지 않고, 학생들도 이를 위해서는 유연해져야 하며, 지속적으로 프로젝트가 지역사회 맥락에 관련성을 갖게끔 점검해야 한다. UMed 교수들은 이것이 반드시 필요한 기술이라고 생각했는데, 왜냐하면 CBPR의 일반 원칙(centrality of community partnerships, community building)을 반영하기 때문이며, 학생들로 하여금 systems-level 사고를 함으로써 역동적/복합적/인구수준의 문제에 대한 해결책을 개발하게 만들어주기 때문이다.

 

학생과 UMed 교수간의 정기적인 커뮤니케이션이 LCP의 성공에 필수적이였으며, UMed 교수와 커뮤니티 파트너 멘토와의 정기적 만남도 마찬가지였다.

 

우리의 연구는 Meyer 등이 주장한 것 '지역사회 기관과 AHC의 파트너십은 실현가능할 뿐만 아니라 지속가능하다. 단, 상호 존중과 이해에 기반했을 때 그러하다' 과 같다.

Community collaboration can be challenging, demanding that students be flexible and continually examine context for their projects to remain relevant. UMed faculty feel that these are necessary skills, as they reflect the general principles of CBPR (i.e., centrality of community partnerships, community building)25,26 and require students to use systems-level thinking to develop solutions to dynamic, complex, population-level problems. Regular communication between students and UMed faculty has been critical to the success of the LCPs, as are regular meetings between UMed faculty and community partner mentors. Our findings confirm the assertion made by Meyer and colleagues23: Partnerships between community organizations and academic health centers are not only feasible but also sustainable—if based onmutual respect and understanding. 


 

본 연구는 도시 소외계층에게 리더십 역할을 할 수 있게 관심을 갖고 준비하게끔 하는데 학생 선발, 기존 선호성향의 육성, 교육내용이 중요함을 보여준다. 낮은 탈락률과 UMed 학생이 기본적 교육과정 외에도 투자한 시간을 보면, 학생들이 경험 학습을 기반으로 한 프로그램에 긍정적으로 반응했음을 보여주며, 이들이 소외계층을 대상으로 하는 과제에 추가적 책임감을 기꺼이 받아들인다는 것을 보여준다. 더 나아가 이 결과는 의과대학생과 도시 소외계층을 이어주는 잘 설계된, 자기 프로그램의 가능성을 제시한다.

This study adds to the knowledge base regarding the importance of student selection, nurturing predisposition, and educational content as means to increase interest in and to provide preparation for leadership roles in urban underserved communities. The low dropout rate (2 out of 180 students) and the number of hours dedicated to UMed outside of the basic curriculum show that students respond positively to a program based on experiential learning, and that they willingly accept the challenge of taking on the additional responsibilities required to work in underserved communities. Overall, the results reported here show that well-designed, longitudinal programs linking medical students and underserved urban communities hold promise;



몇 가지 한계. 경쟁적, 비-무작위 선발 과정이 학업적 능력과 사회적 정의감을 모두 갖춘 학생들의 기존 관심사를 지원하고자 했던 우리 전략의 일붕ㅆ다. 그러나 학생의 높은 기존 관심이 오히려 UMed 교육과정이 학생의 태도와 동기부여에 가지는 영향을 confound했을 수 있다.

Although our results are robust, we acknowledge some limitations. Our competitive, nonrandom selection process is part of our strategy to support preexisting student interest in helping underserved populations while capitalizing on academic talent and a social justice mindset; however, this preexisting interest confounds our ability to measure the influence of the UMed curriculum on student attitudes and motivations. We have no information on the students who apply but are not chosen.



프로그램의 사이즈를 더 키우는데 장애가 되는 것은 세미나 세션의 특징인데, 의도적으로 상호작용을 강화하고, 경험을 강조하여 워크숍 형태로 진행했기 때문이다. 현재 24명의 학생 숫자는 6~8명의 소그룹을 가능하게 하고 교수의 도움을 받게 하고, 결론과 토론을 대그룹으로 진행하여 공유하게 한다. 두 시간은 이렇게 운영되기에 빠듯하다.

The major limitation to scaling up the program is the nature of the seminar sessions, which are intentionally interactive, experiential, and in the style of a workshop. The current number of students (24) allows six to eight small groups to work together, to receive input from the instructor, and to share conclusions and discuss topics as a larger group. Two- hour seminars barely allow time for such a format, and adding more seminars to adequately accommodate more students may be a burden on faculty.



UMed 세션에 배정된 시간이 다른 핵심 교육시간을 대체하지 않았고 UMed 학생은 정규 교육과정을 이수하는 과정에서 UMed 활동을 했다. “a longitudinally structured self-designed elective.”라고 볼 수 있다.

Scheduled UMed sessions do not replace any core teaching time; rather, UMed students complete the required activities and projects as they go through the regular medical school curriculum. The six credits they receive for the course appear as “a longitudinally structured self-designed elective.”


진정한 CBPR 패러다임에서 지역사회 구성원은 중요한 파트너이다. 두 가지 과제가 있다.

Within a true CBPR paradigm, commu- nity members are an integral part of the partnership.25,26 Two challenges of UMed have been

  • (1) 장기변화 확인 to capture long-term behavior change among the community participants in the LCP projects and
  • (2) 지역사회 이해관계자의 평가 참여 유도 to include community stakeholders in LCP evaluation efforts.

 

Consequently, a recent addition to our curriculum is the “Self Efficacy and Stage of Change Interview” assignment, which requires each student to use a template to develop and conduct an interview with a community member who has participated in his or her team’s intervention.




1 Institute of Medicine. Primary care and public health: Exploring integration to improve population health. Released March 28, 2012. http://www.iom.edu/Reports/2012/ Primary-Care-and-Public-Health.aspx. Accessed August 19, 2015.


3 Maeshiro R, Koo D, Keck CW. Integration of public health into medical education: An introduction to the supplement. Am J Prev Med. 2011;41(4 suppl 3):S145–S148.


13 Haq C, Stearns M, Brill J, et al. Training in urban medicine and public health: TRIUMPH. Acad Med. 2013;88:352–363.


18 Mullan F, Chen C, Petterson S, Kolsky G, Spagnola M. The social mission of medical education: Ranking the schools. Ann Intern Med. 2010;152:804–811.




 


 











 2015 Dec;90(12):1658-66. doi: 10.1097/ACM.0000000000000970.

The Urban Medicine ProgramDeveloping Physician-Leaders to Serve Underserved Urban Communities.

Author information

  • 1J.A. Girotti is assistant professor, Department of Medical Education, and associate dean, Admissions and Special Curricular Programs, University of Illinois College of Medicine at Chicago, Chicago, Illinois. G.L. Loy is professor, Department of Obstetrics and Gynecology, Rush Medical College, Chicago, Illinois. J.L. Michel is adjunct assistant professor of medical education and associate director, Urban Medicine Program, University of Illinois College of Medicine at Chicago, Chicago, Illinois. V.A. Henderson is a doctoral student, Division of Community Health Sciences, School of Public Health, University of Illinois, Chicago, Illinois.

Abstract

PURPOSE:

Medical school graduates are poorly prepared to address health care inequities found in urbanunderserved communities. The University of Illinois College of Medicine developed the Urban Medicine Program (UMed) to prepare students for the roles of advocate, researcher, policy maker, and culturally competent practitioner through a four-year curriculum integrating principles of public health with direct interventions in local,underserved communities. This study assessed the program's effectiveness and evaluated early outcomes.

METHOD:

The authors analyzed data for UMed students (graduating classes 2009-2013) from pre- and postseminar assessments and longitudinal community project progress reports. They also compared UMed and non-UMed outcomes from the same classes, using graduation data and data from two surveys: Medical Students' Attitudes Toward the Underserved (MSATU) and the Intercultural/Professional Assessment.

RESULTS:

UMed students were more likely than non-UMed students to endorse MSATU constructs ("Universal medical care is a right" [P = .01], "Access to basic medical care is a right" [P = .03], "Access is influenced by social determinants" [P = .03]); to be selected for the Gold Humanism Honor Society (P < .0001); to complete joint degrees (P < .0001); and to enter primary care residencies (P = .002).

CONCLUSIONS:

Early outcomes reveal that a longitudinal, experiential curriculum can provide students with competencies that may prepare them for leadership roles in advocacy, research, and policy making. Contact with diverse communities inculcates-in medical students with predispositions toward helping underserved populations-the self-efficacy and skills to positively influence underservedurban communities.

PMID:
 
26488566
 
[PubMed - in process]


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