Carle Illinois College of Medicine (Acad Med, 2020)
Jennifer R. Amos, PhD, William J. Pluta, PhD, Sol Roberts-Lieb, EdD, Judith L. Rowen, MD,
Lexi Shurilla, MS, Robert C. Wallon, and Heather Wright

 

의료 교육 프로그램의 주요 내용
Medical Education Program Highlights

  • 공학 통합: 일리노이 대학교 어바나-샴페인(Urbana-Champaign)과 칼 재단(CIMED)의 공공-민간 파트너십인 칼 일리노이 의과대학(Carle Illlinois Medicine of Medicine)은 의사-혁신가 졸업하는 것을 목표로 한다. CIMED는 이 재설계된 의과대학의 중추로서 4년 3단계 교육과정의 모든 부분에 공학을 구축했다.
    • 1시기 임상전 과정에서는 공학 개념이 주간 문제 기반 학습(PBL) 사례와 의료 엔지니어링 발견 및 혁신(MEDI) 실험실 세션을 통해 짜여진다.
    • 2시기 임상실습은 "엔지니어링 파트너" 교직원이 매주 학생들과 회진하여 잠재적 엔지니어링/기술/설계 솔루션의 문제를 파악하고, 이를 혁신, 설계, 엔지니어링 및 분석(IDEA) 과정에서 개발하고 해결합니다.
    • Capstone 및 Data Science Project 과정은 3단계의 일부이다.

 

  • Engineering integration: Carle Illinois College of Medicine (CIMED), a public–private partnership between the University of Illinois at Urbana–Champaign and the Carle Foundation, aims to graduate physician–innovators. As the backbone of this reenvisioned medical school, CIMED built engineering into every part of its 4-year, 3-phase curriculum.
    • In Phase 1 preclinical courses, engineering concepts weave through weekly problem-based learning (PBL) cases and Medical Engineering Discovery and Innovation (MEDI) laboratory sessions.
    • In Phase 2 clinical clerkships, an “engineering partner” faculty member rounds with students weekly to identify problems with potential engineering/technology/design solutions, which students then develop and address in the Innovation, Design, Engineering and Analysis (IDEA) course.
    • Capstone and Data Science Project courses are part of Phase 3.

 

  • 초기 임상노출: 학생들이 의과대학 1학년 동안 지역사회 기반 강사와 매주 세션에 참석함에 따라 임상노출이 즉시 시작됩니다. 종단적 가정의학 임상실습은 2학년을 시작하는 7월에 시작한다. 임상실습 기간 동안, 학생들은 저녁 진료소에서 교수진의 감독을 받는 주요 제공자이다. 학생들은 18개월 동안 매주 클리닉 세션을 진행하며 전화 앱을 통해 임상 기술을 직접 관찰함으로써 매주 피드백을 받는다.
    Early clinical exposure: Clinical exposure begins immediately as students attend weekly sessions with a community-based preceptor for the first year of medical school. A longitudinal family medicine clerkship begins in July to start year 2. During the clerkship, students are the primary providers with faculty oversight in an evening clinic. The students have clinic sessions weekly for 18 months and receive weekly feedback from direct observation of clinical skills via a phone app.

 

  • 혁신적인 입학 절차: 양적 역량은 성적증명서나 직장 경험으로부터 분명해야 합니다. 입학을 위해 캠퍼스 내 면접은 필요하지 않습니다. 학생들은 CIMED의 "4C"를 반영한 포트폴리오를 만듭니다: 역량, 호기심, 동정심, 창의성. 화상 인터뷰는 협업과 다양성을 포함한 다른 CIMED 가치를 조사합니다. 2018년 7월 칼리 일리노이 대학교 1학년에 입학했다.
    Innovative admissions process: Quantitative competencies must be evident from transcripts or workplace experiences. No on-campus interview is required for admission. Students produce a portfolio reflecting CIMED’s “4Cs”: competence, curiosity, compassion, and creativity. A video interview probes other CIMED values including collaboration and diversity. Carle Illinois’ first class matriculated in July 2018.

 

  • 빈번하고 다양한 평가: CIMED의 의학 교육 프로그램은 빈번한 인출연습의 기회를 제공한다.
    • 1시기 전반에 걸쳐 학생들은 매주 자신의 의학 지식을 평가하고 즉각적인 피드백을 받는 퀴즈를 치른다.
    • 팀 기반 학습(TBL)은 개별 인출과 팀 토론의 기회를 제공하는 1단계 과정 전반에 걸쳐 사용된다.
    • 또한 1시기 평가에는 42개의 OSCE 스테이션, 4개의 해부학 실습 및 간격을 둔 인출을 지원하도록 설계된 5개의 발달시험progress test가 포함됩니다.
    • 2시기에서는 '위탁 가능한 전문 활동'과 연계된 학생의 역량을 평가하기 위한 진도 OSCE 프로그램이 사용된다.
  • Frequent and varied assessment: The medical education program at CIMED provides frequent opportunities for student retrieval practice.
    • Throughout Phase 1 of the curriculum, students take weekly quizzes that assess their medical knowledge and receive immediate feedback.
    • Team-based learning (TBL) is used in courses throughout Phase 1, which provides opportunities for individual retrieval and team discussion.
    • Phase 1 assessment also includes 42 OSCE stations, 4 anatomy lab practicals, and a series of 5 progress exams that are designed to support spaced retrieval.
    • In Phase 2 of the curriculum, a progress OSCE program is used to assess student competencies that are linked to Entrustable Professional Activities.

 

커리큘럼
Curriculum

커리큘럼 설명
Curriculum description

CIMED 커리큘럼은 4년 동안 3단계로 구성되어 있다: 18개월 전 임상 1상, 12개월 임상 사무직 2상, 캡스톤 및 데이터 과학 프로젝트, 임상 선택, 경력 개발 3상.
The CIMED curriculum consists of 3 phases in 4 years: an 18-month preclinical Phase 1; a 12-month clinical clerkship Phase 2; and Capstone and Data Science Projects, clinical electives, and career development in Phase 3.

https://links.lww.com/ACADMED/A831에서 보충 디지털 부록 1—교육과정 설명—을 참조하십시오.
See Supplemental Digital Appendix 1—Curriculum Description—at https://links.lww.com/ACADMED/A831.

 

평가
Assessment

https://links.lww.com/ACADMED/A831에서 보충 디지털 부록 2—프로그램 목표—를 참조하십시오.
See Supplemental Digital Appendix 2—Program Objectives—at https://links.lww.com/ACADMED/A831.

 

의료교육 프로그램 목표
Medical education program objectives


칼 일리노이는 의대생 교육을 위한 AAMC 학습 목표, ABET, Inc.의 세 가지 프레임워크를 결합한 목표를 채택하기로 결정했다. 학생 학습 결과 및 KEEN(Kern Entrepreneural Engineering Network) 교육 결과. 이 프레임워크는 대학의 미션과 핵심 역량에 부합하는 목표를 채택하기 위해 결합되었다.
Carle Illinois chose to adopt objectives combining 3 different frameworks:

  • the AAMC Learning Objectives for Medical Student Education,
  • ABET, Inc. Student Learning Outcomes, and
  • KEEN (Kern Entrepreneurial Engineering Network) educational outcomes.

It combined these frameworks to adopt objectives that aligned with the college’s mission and core competencies.

특히, 이 대학은 의사-혁신자를 위한 공학 및 혁신 학습 목표를 반영하는 목표를 추가했다. ABET는 공학, 컴퓨팅, 기술 및 응용 과학 학위를 인가하는 인증 기관입니다. ABET 학생 성과는 모든 공학 학위 및 엔지니어로서의 전문 자격증 취득에 필요합니다. KEEN 교육 성과는 또한 엔지니어링 교육 프로그램에 널리 사용되며 ABET 목표에 도입된 엔지니어링 및 설계 기술의 적용을 강화하고 혁신을 촉진하는 데 도움이 된다.
In particular, the college added objectives that reflected engineering and innovation learning goals for physician–innovators. ABET is an accreditation agency that accredits engineering, computing, technology, and applied science degrees. ABET student outcomes are required for all engineering degrees and professional licensure as an engineer. KEEN educational outcomes are also widely used in engineering educational programs and help reinforce application of engineering and design skills introduced in the ABET objectives, as well as foster innovation.

교육학
Pedagogy

  • PBL: Carle Illinois 학생들은 1단계 동안 일주일에 세 번의 2시간 PBL 세션에 참여합니다. 이 세션은 기초 과학, 임상 실습 및 엔지니어링 기술을 통합하는 사례에 초점을 맞춥니다. CIMED만의 독특한 점은 "혁신가" 역할의 추가이다; 한 학생은 사례에서 임상적으로 관련된 요구를 확인하고 가능한 새로운 해결책에 대한 토론을 이끈다. CIMED의 자랑거리는 PBL 세션을 촉진하고 1단계 전반에서 연속성을 제공하는 전임 교수진을 보유한 것입니다.
    PBL: Carle Illinois students participate in three 2-hour PBL sessions per week during Phase 1. These sessions focus on cases that integrate foundational science, clinical practice, and engineering skills. Unique to CIMED is the addition of an “innovator” role; one student identifies a clinically relevant need from the case and leads a discussion of possible novel solutions. A point of pride at CIMED is having full-time faculty who facilitate the PBL sessions, providing continuity across Phase 1.
  • TBL: CIMED의 주요 교육학은 PBL이지만, 컨텐츠와 기술 지식을 구축하고 굳히기 위해 추가적인 실습이 사용됩니다. 이러한 실습은 저널 클럽, TBL, 사례 검토, 강의의 형태를 취합니다. 첫 번째 과정에서는 TBL이 자주 사용되며 나머지 1단계에서는 과정당 평균 1~2 TBL 세션을 사용합니다.
    TBL: While the primary pedagogy at CIMED is PBL, additional practices are used to build and solidify content and skill knowledge. These practices take the form of journal clubs, TBL, case review, and lecture. TBL is used often in the first course and then averages 1 to 2 TBL sessions per course for the remainder of Phase 1.
  • 실습: 학생들은 기존의 시신 기반 해부 실습 외에도, 의학적으로 관련된 환경에서 공학적 원칙의 적용을 입증하는 MEDI 실험실 세션을 경험한다. 예를 들어, 천식 생리를 복제하는 폐 모델의 설정에서 에어로졸 입자 크기와 분포 패턴을 검토했다.
    Laboratory: In addition to traditional cadaver-based anatomy laboratories, students experience MEDI laboratory sessions demonstrating the application of engineering principles in medically relevant settings. For example, aerosol particle size and distribution patterns were reviewed in the setting of a lung model replicating asthma physiology.
  • 몰입형 프로젝트:
    • 1단계의 후반부에서 MEDI 세션은 그룹 프로젝트를 포함한다.
    • 2단계 IDEA 프로젝트 과정에서는 학생들이 환자 및 의료 시스템 문제를 파악하고 기술적 해결책을 제안합니다.
    • 3단계에서는 IDEA 프로젝트 중 하나가 학생의 캡스톤 프로젝트로 선택되며, 개발의 프로토타이핑 단계를 통해 학제 간 팀이 이를 추구합니다. 학생들은 또한 3단계에서 대규모 데이터 세트를 분석하여 인간의 건강 문제에 적용할 수 있는 데이터 과학 프로젝트를 완료합니다.
  • Immersive projects:
    • In the latter portion of Phase 1, the MEDI sessions include group projects.
    • In the Phase 2 IDEA Projects course, students identify patient and health care system problems and propose technological solutions.
    • In Phase 3, one of the IDEA projects is selected as the student’s capstone project; this is pursued in an interdisciplinary team through the prototyping stage of development. The students also complete a data science project in Phase 3, analyzing large data sets for application to human health concerns.
  • 시뮬레이션 및 가상 현실:
    • 표준화된 환자, 작업 트레이너, 충실도가 높은 마네킹 및 가상/증강 현실 활동이 과정 작업에 엮여 있다. 초음파 훈련에는 공학적 원리에 대한 탐구뿐만 아니라 영상의 획득과 해석을 포함한다. 학생들은 초음파 및 기타 시술 기술에 대한 능력을 시험 받는다.
  • Simulation and virtual reality:
    • Standardized patients, task trainers, high-fidelity manikins, and virtual/augmented reality activities are woven into coursework. Ultrasound training includes exploration of the engineering principles as well as the acquisition and interpretation of images. Students are tested to competence in ultrasound and other procedural skills.

 

임상 경험
Clinical experiences

Carle Illinois 학생들은 대부분의 훈련을 지역사회 기반 돌봄 환경에서 한다. 학생들이 훈련하는 주요 병원은 433병상 1레벨 외상센터인 칼 파운데이션 병원이다. 칼병원과 연관된 22개의 외래 환자 시설 외에도 학생들은 210병상 규모의 개인 병원뿐만 아니라 지역 내과의사가 소유한 클리닉 시스템을 통해 돌아가며 진료한다.
Carle Illinois students do most of their training in community-based care settings. The primary hospital where students train is Carle Foundation Hospital, a 433-bed, Level I Trauma Center. In addition to the 22 outpatient facilities that are associated with Carle Hospital, students rotate through a local physician-owned clinic system, as well as a 210-bed private hospital.


첫 해에 학생들은 임상 통합에 초점을 맞춘 1년 과정의 혜택을 받는다. 강의와 시뮬레이션을 통해 학생들은 임상 환경에 참여하는 데 필요한 기술을 점진적으로 개발한다. 학생들은 지역사회의 전담 교사를 찾아가 학습자의 주간 스킬 개발 정도를 평가한다. Carle Illinois 학생들은 직접적인 관찰과 시기적절하고 집중적인 피드백으로부터 이익을 얻는다.
In the first year, students benefit from a yearlong course focused on clinical integration. Through didactics and simulation, students progressively develop the skills necessary to engage in the clinical environment. Students visit a dedicated preceptor in the community who assesses the learner’s development of their weekly skill. Carle Illinois students benefit from direct observation and timely, focused feedback.

필요한 종적 경험
Required longitudinal experiences

CIMED에서 종적 경험은 3개의 시기 중 2개에 짜여져 있다.

  • 1단계 중 1단계에서는 임상 실습 입문 과정에 등록하며, 임상 기술을 개발하는 데 초점을 맞춘 1년 과정이다.
  • 1단계 2학년부터 학생들은 6개월 간의 가정의학 임상실습을 시작한다. 이 사무직은 매주 학생 클리닉뿐만 아니라, 걸어다니는 가정의학과 로테이션를 포함한다.
  • 학생 클리닉은 2단계 3학년까지 계속됩니다.

Longitudinal experiences are woven into 2 of the 3 curricular phases at CIMED.

  • In year 1 of Phase 1, students are enrolled in the Introduction to Clinical Practice course, a yearlong course that focuses on the development of clinical skills; the course includes weekly sessions in a community physician’s practice.
  • Starting in year 2 of Phase 1, students begin a 6-month family medicine clerkship. This clerkship includes ambulatory family medicine rotations, as well as a weekly student clinic.
  • The student clinic continues through year 3 of Phase 2.

 

커뮤니티 기반 필수 및 선택 순환
Required and elective community-based rotations

1단계는 "디스커버리"라는 제목의 6주 선택 기간을 포함하고 있으며, 학생들은 다양한 선택권을 가지고 있으며, 많은 글로벌 경험을 선택한다. 칼리 일리노이주 학생들은 가정의학과, 내과, 외과, 정신과, 신경과, 산부인과, 소아과 등 7개의 필수 임상실습을 가지고 있다. 가정의학은 지역사회에 기반을 두고 있으며, 정신의학, 내과, 산부인과 사무직은 칼 재단 병원 밖의 지역사회에서 발생할 수 있는 부분을 가지고 있다. 졸업을 위해서는 총 28주간의 선택elective 경험이 필요하다; 대부분은 지역사회에 기반을 두거나 지역사회 현장에서 발생하는 부분을 가지고 있다.
Phase 1 includes a 6-week elective period titled “Discovery,” where students have multiple options, with many selecting global experiences. Carle Illinois students have 7 required clerkships: family medicine, internal medicine, surgery, psychiatry, neurology, obstetrics–gynecology, and pediatrics. Family medicine is community based, and the psychiatry, internal medicine, and obstetrics–gynecology clerkships have portions that may occur in community locations outside of Carle Foundation Hospital. A total of 28 weeks of elective experience is required for graduation; many are community based or have portions that occur at community sites.

의대생 임상 경험을 설계하고 구현하는 데 있어 어려움
Challenges in designing and implementing clinical experiences for medical students

다른 새로운 의과대학들과 마찬가지로 CIMED는 임상경험의 발전에 있어서 몇 가지 장애물에 직면했다. 1년차 임상몰입 프로그램이 탄탄한데다 연중 운영되는 종적 학생클리닉까지 있어 새로운 임상교수를 모집하고 승선시키는 것은 쉽지 않은 과제였다. 또한 Urbana-Champaign은 2022년까지 일리노이 대학교 의과대학의 지역 캠퍼스이며, 두 기관의 학습자들의 요구가 균형을 이루어야 한다.
Similar to other new medical schools, CIMED faced some hurdles in the development of its clinical experiences. With a robust clinical immersion program in the first year, as well as a longitudinal student clinic that runs year-round, recruiting and onboarding new clinical faculty was a challenge. Additionally, Urbana–Champaign is a regional campus for the University of Illinois College of Medicine through 2022 and the needs of learners from both institutions must be balanced.

커리큘럼 거버넌스
Curricular Governance

  • 커리큘럼 거버넌스 위원회: 교육과정 감독위원회는 CIMED 미션에 충실하며, 공학도 3분의 1과 기초과학도 3분의 1 그리고 임상 경력이 있는 3분의 1이 있다. 위원회는 3단계에 걸쳐 모든 과정의 검토와 승인을 보고 참여한다. 위원회는 효율적인 심사가 가능하도록 사전심사분과위원회, 사무분과위원회, 엔지니어링분과위원회, 프로그램평가분과위원회 등 4개 분과위원회로 나뉜다. 각 소위원회는 제안서를 상세히 검토한 후 더 큰 위원회의 승인을 위해 검토서를 제출한다. 또한 대학 내 직원, 교수, 학생, 교직원이라면 누구나 위원회 의견을 위한 자료를 제출하거나 공개 회의에 참석할 수 있습니다. 이 과정을 통해 교수진이 행정처의 영향력 없이 교육과정을 통제하고 모든 이해관계자가 위원회에 동등한 접근 권한을 부여해 제안서를 제출할 수 있다.
    Curriculum governance committees: The Curriculum Oversight Committee is true to the CIMED mission with one-third of members from engineering; one-third of members from basic science; and one-third of members with clinical backgrounds, none of which hold an administrative title in the college. The committee sees and participates in review and approval of all courses throughout the 3 phases. To facilitate efficient review, the committee is split into 4 subcommittees: the Preclerkship Subcommittee, Clerkship Subcommittee, Engineering Subcommittee, and Program Evaluation Subcommittee. Each subcommittee does detailed review of proposals and then presents its review for endorsement of the larger committee. In addition, any administrator, faculty, student, or staff member in the college is welcome to submit materials for committee input or attend any of the public meetings. This process ensures that faculty control the curriculum without influence from the administration and that all stakeholders have equal access to the committee to submit proposals.
  • 부서 주도 거버넌스: 공공-민간 파트너십으로서 CIMED는 독특한 교수 모델을 가지고 있다. 많은 학교와 마찬가지로, 임상 교수진들은 보건 시스템(칼 재단 또는 다른 지역사회 파트너)에 의해 고용되고 CIMED에 임명된다. 칼리 일리노이는 기초 이공계 교수들에게도 비슷한 제도를 따르고 있다. 이 대학은 일리노이 대학 캠퍼스의 풍부한 콘텐츠 전문 지식을 활용한다. CIMED에는 임상 과학, 생의학 및 중개과학 두 개의 학과가 있다. 각 학과는 임명, 승진 및 종신 재직권 위원회를 유지하며 대학 수준에서 공유 지원 서비스에 액세스합니다.

    Department-led governance: As a public–private partnership, CIMED has a unique faculty model. As in many schools, the clinical faculty are employed by the health system (Carle Foundation or other community partners) and have appointments at CIMED; key personnel such as clerkship directors and course directors have designated FTE contributions to the school. Carle Illinois follows a similar system for its foundational science and engineering faculty; the faculty retain appointments in their home college, and course directors have designated effort in CIMED. The college draws on the wealth of content expertise on the University of Illinois campus. There are two departments within CIMED: Clinical Sciences, and Biomedical and Translational Sciences; the department chairs oversee faculty efforts dedicated to CIMED and report to the dean. Each of the departments maintains an Appointment, Promotions, and Tenure Committee and accesses shared support services at the college level.




 
 

교육 담당자
Education Staff

  • 과정 설계: 모든 1단계 과정은 기초과학자, 임상의, 엔지니어 등 최소 3명의 교수진이 설계한다. 교육 담당 직원은 지원 소프트웨어 관리, 테스트 프로그램 및 과정 전달을 포함하여 커리큘럼 개발 및 전달의 모든 측면을 지원합니다. 각 과정 위원회에는 교수진 또는 직원이 임명됩니다.
    Course design: All Phase 1 courses are designed by a minimum of 3 faculty: a basic scientist, clinician, and engineer. Academic affairs staff support all facets of curriculum development and delivery, including management of the supporting software, testing programs, and course delivery. An academic affairs faculty or staff member is appointed to each course committee.
  • Academic staff의 역할: Carle Illinois는 교육과정을 완전히 지원하기 위한 다양한 역할을 합니다. 여기에는
    • 의료 교육 촉진자(PBL);
    • 교육과정, 교수진 개발 및 평가 및 품질 향상을 위한 디렉터;
    • 학무 조정자,
    • 의료 교육 조정자(임상, 기초 과학),
    • 의료 사서,
    • 시뮬레이션 센터 직원(관리자, 장비 기술자, 시뮬레이션 환자 조정자),
    • 엔지니어링/IDEA/데이터 과학/캡스톤 조정자
    • 임상실습 조정자
  • 이 직원들은 CIMED의 가치와 사명에 따라 커리큘럼이 생성, 개발, 전달될 수 있도록 교수진과 협력합니다.
  • Roles of academic staff: Carle Illinois has various roles to fully support the curriculum. These include:
    • medical education facilitators (PBL);
    • directors for curriculum, faculty development, and assessment and quality improvement;
    • academic affairs coordinator;
    • medical education coordinators (clinical, basic science);
    • medical librarians;
    • simulation center staff (manager, equipment technician, simulated patient coordinator);
    • engineering/IDEA/data science/capstone coordinator; and
    • clerkship coordinators.
  • These staff work with the faculty to ensure the curriculum is created, developed, and delivered according to the values and mission of CIMED.

교육분야 교수진 육성 및 지원
Faculty Development and Support in Education

  • 교육자로서 교수진을 위한 전문성 개발: CIMED에는 교수진의 전문성 개발을 위한 다양한 옵션이 있습니다. 진행자, 임상 강사, 엔지니어 및 관리 직원과 같은 모든 역할에 대한 특정 교육이 제공됩니다. "칼 일리노이 소개 - 무엇이 CIMED를 독특하게 만드는가.""라는 제목의 소개 프레젠테이션이 있습니다. 매년 열리는 교육과정 리트리트는 교육과정 업데이트, 새로운 기술 학습, 네트워크 구축에 초점을 맞춘다. 프레젠테이션, 활발한 학습 세션 및 워크샵이 혼합된 것이 특징이다. 또 다른 연례 행사인 PBL 워크숍에서는 모든 교직원이 학생이자 촉진자로서 PBL을 경험할 수 있습니다. 교수진은 학습목표 작성, 마이크로 강의 녹음, 활발한 학습활동 등과 같은 작업에 대한 도움을 받기 위해 일대일 세션을 요청할 수 있습니다. 또한 일리노이 대학교 어바나 샴페인에는 광범위한 교수개발 서비스가 있다.
    Professional development for faculty as educators: There are a variety of options at CIMED for faculty professional development. Specific training is available for all roles: facilitators, clinical instructors, engineers, and administrative staff. There is an introductory presentation titled “Introduction to Carle Illinois—What Makes CIMED Unique.” An annual curriculum retreat focuses on curricular updates, learning new skills, and network building. It features a mix of presentations, active learning sessions, and workshops. Another annual event, the Problem-Based Learning Workshop, allows all faculty and staff to experience PBL as both a student and facilitator. Faculty may request one-on-one sessions for assistance with tasks such as creating learning objectives, micro-lecture recordings, active learning activities, and so forth. Additionally, the University of Illinois at Urbana–Champaign has extensive faculty development offerings.
  • 승진 및 테뉴어: 임상의와 캠퍼스 교직원 모두를 지원하기 위해, FTE 역할이 정의된 교수진 외에도 임명, 승진, 종신 재직에 대한 다양한 트랙이 있습니다. 여기에는 교육, 임상 및 재직권 기록이 포함됩니다. 이들 각 트랙에는 승진을 고려한 학생 평가와 장학금이 포함돼 있다.
    Promotion and tenure: To support both the clinicians and campus faculty, in addition to the faculty with defined FTE roles, there are various tracks for appointment, promotion, and tenure. These include teaching, clinical, and tenure tracks. In each of these tracks, student evaluation and scholarship are included in consideration for promotion.

 

 


Acad Med. 2020 Sep;95(9S A Snapshot of Medical Student Education in the United States and Canada: Reports From 145 Schools):S142-S145.
 doi: 10.1097/ACM.0000000000003295.

Carle Illinois College of Medicine

PMID: 33626667

DOI: 10.1097/ACM.0000000000003295

+ Recent posts