보건시스템과학 과목의 예후: 현재 학생들로부터의 관측(Acad Med, 2018)

A Prognosis for Health Systems Science Courses: Observations From Current Students
Andrew R. Pines, Aditya Khurana, George M. Mastorakos, Kent R. Richter, and Walker L. Asprey

 

 

 

모든 정치 계열의 전문가들은 미국의 의료 제공 체계가 부당함과 비효율성으로 고군분투하고 있지만, 이러한 문제들을 어떻게 해결할 것인지에 대해서는 의견이 다르다. 예를 들어, 건강보험을 저렴하고 많은 사람들이 이용할 수 있도록 하기 위한 '적정 의료법'의 한 축인 건강보험 가입 권한은 최근에, 이 의무 조항이 법을 제정하는 데 용인되는 방법이라는 데 동의하지 않는 국회의원에 의해 법에서 삭제되었다. 행정부가 바뀜에 따라 보건 정책이 변경될 때, 미국 시민들에게 의료가 어떻게 전달될 것인지 예측하기 어렵습니다. 현재 시스템의 부당함, 비효율성 또는 부적절함으로 인해 고통 받고 있는 수백만 명의 사람들이 의료 서비스가 어떻게 전달될 것인지 예측하기 어렵습니다.
Experts of all political affiliations agree that the U.S. health care delivery system struggles with injustice and inefficiency, but disagree about how to address these challenges. For example, the mandate to purchase health insurance, a pillar of the Affordable Care Act intended to keep health insurance affordable and accessible to the majority of people, was just recently removed from law by lawmakers who disagreed that the mandate was an acceptable way to frame the law. When health policy changes with each political administration, it is difficult to predict the future of how health care will be delivered to citizens of the United States—millions of whom are suffering from injustices, inefficiencies, or inadequacies in the current system.

HSS 학습의 근거는 의사가 보건의료시스템에 긍정적인 기여를 할 의무가 있기 때문이며, 학생들은 그들의 의학교육 과정에서 이른 시점에 거기에 필요한 도구를 제공받아야 한다

The rationale for studying HSS is that physicians have a duty to make positive contributions to the health care system and that students should be given the tools to do so early in their medical training. 

 

SHCD 커리큘럼
SHCD Curriculum

Mayo Clinic School of Medicine의 SHCD 과정은 2015년 미네소타주 로체스터에서 시작되었으며, 2017년 애리조나 캠퍼스의 설립 수업 전체를 대상으로 가르치고 있다. SHCD 과정은 Mayo Clinic과 Arizona State University의 전문 교수진이 이끈다. 강좌의 내용은 다음의 6가지 영역으로 구성된다. 

  • 의료 정책, 경제, 기술
  • 고가치 진료,
  • 리더십,
  • 사람 중심 진료,
  • 인구 중심 진료,
  • 팀 기반 진료

The SHCD course at the Mayo Clinic School of Medicine began in 2015 in Rochester, Minnesota, and is being taught to the entire 2017 inaugural class on the Arizona campus. The SHCD course is led by expert faculty from Mayo Clinic and Arizona State University. The content of the course is organized into six domains:

  • health care policy, economics, and technology;
  • high-value care;
  • leadership;
  • person-centered care;
  • population-centered care; and
  • team-based care.

각 도메인에 대한 학습 결과는 표 1에 나와 있습니다.

The learning outcomes for each domain are shown in Table 1

수업 준비를 위해, 학생들은 지식의 기초를 확립하기 위해 고안된 온라인 모듈을 이수한다. 교실 활동은 우리가 배우는 주제를 생생하게 표현하기 위해 고안된, 교육적인 강의, 소그룹 작업, 학생 발표, 시뮬레이션 연습이 혼합된 것이다.

To prepare for class, students complete online modules designed to establish a foundation of knowledge. Classroom activities are a mix of didactic lectures, small-group work, student presentations, and simulation exercises, which are designed to help vivify topics we learn. 

경험적 연습에는 1차 진료소 내에서 환자 치료의 다양한 측면에 종사하는 다수의 직원을 섀도잉 하는 과정을 포함한다.

  • 한 실습에서, 학생들은 나이와 관련된 질병을 흉내내기 위한 장비를 착용하고 일상 생활 활동을 한다.
  • 다른 예로, 학생들은 관련 지역사회 자원에 접근하기 위해 가상의 서비스 미달 환자의 "생활 속의 하루"를 보낸다. 즉, 진료에 대한 접근을 제공하는 의료 서비스 전달 시스템에서 반복되는 장애에 부딪히는 환자이다.

The experiential exercises include shadowing a number of employees engaged in different facets of patient care within a primary care clinic.

  • In one exercise, students engage in activities of daily living wearing gear meant to simulate age-related ailments.
  • In another, students spend a “day in the life” of a hypothetical underserved patient trying to access pertinent community resources: a patient who is met by repeated obstacles in a health care delivery system that is supposed to provide access to care.4

 

SHCD 커리큘럼은 4년간의 종단적 강의실 수업과 관련 온라인 모듈로 구성된다. 의과대학 과정을 거치면서, 우리는 [수업에서 배우는 개념적 프레임워크]를 [실제 환자 경험]과 보완한다. SHCD 커리큘럼의 종단적 특성으로 인해 우리는 강의실로 돌아와 의료에 대한 경험을 통합하고, 새로운 아이디어를 조화시키며, 의료 전달을 개선하기 위한 새로운 전략을 배울 수 있다.

The SHCD curriculum comprises four years of longitudinal classroom instruction and associated online modules. As we progress through medical school, we complement the conceptual framework we learn in class with real patient experiences. The longitudinal nature of the SHCD curriculum allows us to return to the classroom to consolidate our experiences in health care, reconcile new ideas, and learn novel strategies for improving health care delivery.

1학년에, 2주짜리 세션을 두 차례 진행한다. 

  • 첫 번째 세션은 또한 학생들이 우리 학교에서 듣는 첫 번째 수업이다. 이 세션은 학생들에게 의료 서비스 제공 영역을 소개하고 각 도메인이 직면한 과제에 대한 관심을 유도하기 위한 것이다.
  • 두 번째 세션은 의과대학 1학년 중간쯤에 열린다. 두 번째 세션의 목적은 학생들이 각 영역에 대한 더 깊은 이해를 하게 하고, 학생들이 1년 내내 겪었던 병원 경험에 이러한 개념을 적용하도록 장려하는 것이다.

In the first year, the class meets for two 2-week sessions.

  • The first session is also the first class that students take at our school. This session is intended to introduce students to the domains of health care delivery and induce interest in the challenges faced by each domain.
  • The second session occurs midway into the first year of medical school. The objective of the second session is to give students a deeper understanding of each domain and encourage application of these concepts to the hospital experiences that students have had throughout their first year.

하루짜리 감성지능 강의도 기초과학 교육과정에 흩어져 있다. 이밖에도 종단적 건강코칭 과정도 마련돼 있어, 자원봉사자인 메이요클리닉 직원들이 [직원과 학생이 함께 설정한 웰빙 목표]를 개발하고 달성할 수 있도록 돕는 방법을 배우게 된다.

Single-day emotional intelligence lectures are also scattered throughout the basic science curriculum. In addition, there is a longitudinal health coaching course, in which the students are expected to learn how to help volunteer Mayo Clinic employees develop and achieve wellness goals that the employees and students set together.

 

초기 반응
Initial Reactions

1학년 SHCD 과정의 가장 가치 있는 결과 중 하나는 각 도메인에 제공되는 지식 기반과 주제를 비판적으로 이해하기 위한 프레임워크였다. 공통적으로 세 가지 교육적 혜택이 있었다.
One of the most valuable outcomes of the first-year SHCD course was the knowledge base provided for each domain and the framework for critically comprehending the subjects. three educational benefits that we shared in common.

첫째, 우리는 진료실, 수술실 또는 연구 활동에 참여했을 때 의료 서비스 제공에 대해 더 비판적으로 생각하기 시작했습니다. 

  • SHCD 과정은 우리에게 미국에서 의료가 직면하고 있는 도전과 이러한 과제에 대한 해결책을 개발하기 위한 전략을 소개하였다. 이 과정을 수강한 이후, 우리는 HSS에 대해 더 잘 이해하고 병원 환경에서 전달 문제에 대해 더 잘 알고 있습니다. 
  • 예를 들어, 수술실에서 섀도잉을 하면서 해부학과 술기 뿐만 아니라, 비용, 워크플로우 및 팀워크 전략도 배웠습니다.
  • 외래 클리닉에서는, 우리는 약물과 보험 비용, 의사-환자 공유 의사 결정 모델, 그리고 이러한 문제가 어떻게 영향을 미칠 수 있는지에 대한 환자의 이해와 같이 환자에게 영향을 미칠 수 있는 문제에 더 주의를 기울였다.
  • 우리는 또한 품질 개선을 위한 학술 연구에 참여하기 시작했습니다. 지난 몇 달 동안 마요클리닉 교수진과 협력해 현재 우리 등 학우들이 참여하고 있으며 의과대학 연수 기간 내내 계속 진행할 계획인 자발적인 질 향상 수업을 만들었다.

First, we began thinking more critically about health care delivery when we were in the clinic, in the operating room, or involved in research activities.

  • The SHCD course introduced us both to challenges facing health care in the United States and to strategies for developing solutions to those challenges. Since taking this course, we have become more literate in HSS and more aware of delivery challenges in hospital settings.
  • When we have shadowed in the operating room, for example, we learned not just about anatomy and procedures but also about costs, workflow, and teamwork strategies.
  • When we have been in the clinic, we were more attentive to issues that might affect the patients, such as drug and insurance costs, physician–patient shared decision-making models, and patients’ understanding of how these issues might affect them.
  • We have also begun participating in academic research for quality improvement. In the past months, we worked with faculty at Mayo Clinic to create a voluntary quality improvement class that we and other classmates are involved in now and that we plan to continue throughout our medical school training.

둘째, 우리는 의료 시스템의 복잡성에 대해 더 잘 이해하게 되었습니다. 

  • 우리가 SHCD 수업을 듣기 전에, 우리는 HSS 문제를 비교적 단순한 방식으로 보았다. SHCD 과정의 첫 해는 의료 시스템이 얼마나 복잡한지, 그리고 그것이 다른 가치와 관심사에 의해 어떻게 형성되는지에 대한 우리의 감사를 강화시켰다. 
  • 우리는 한 도메인에 대한 과제가 다른 도메인에 미치는 영향과 서로 다른 도메인에 걸쳐 모든 관심 이해 관계자를 수용하는 것을 목표로 하는 솔루션을 개발하는 방법을 배웠다. SHCD 커리큘럼은 우리가 해부학, 생리학, 그리고 건강에 영향을 줄 수 있는 사회경제적 이슈와 같은 기초 과학을 연결하는데 도움을 주었다. 
  • 우리는 의료 문제가 환자가 사는 환경(예: 오염, 폭력, 빈곤)에 뿌리를 두고 있음을 더 잘 이해하게 되었다. 의료에 대한 결정은 환자의 사회적 제약을 고려해야 한다.
  • 의료 문제의 복잡성을 더 밝혀내보고자, 우리는 SHCD 프로그램의 책임자와 협력하여 의료 지출에서 연방 기금 할당에 관한 토론을 설정했다. SHCD수업 1학년이 끝나자 많은 동료 학생들과 교수진의 참여로 한층 강화된 1시간 토론회를 준비하여 참여하였다. 비록 우리가 의료의 과제를 해결하기 위한 은탄을 생각해내지 못했을 수도 있지만, 이 논쟁은 건강에 영향을 미치는 다양한 요소들이 어떻게 절충을 만들어낼 수 있는지, 그리고 의사들이 해결책을 최적화하는 데 도움을 줄 수 있는 역할을 더 잘 이해하게 했다.

Second, we gained a better understanding of the complexity of the health care system.

  • Before we took the SHCD class, we viewed HSS problems in a relatively simplistic fashion. The first year of the SHCD course enhanced our appreciation for how complex the health care system is and how it is shaped by different values and interests.
  • We have learned how challenges to one domain affect others and how to develop solutions that aim to accommodate all interested stakeholders across different domains. The SHCD curriculum has helped us to connect basic sciences such as anatomy, physiology, and the socioeconomic issues that can influence health.
  • We have a greater appreciation for how medical problems can have roots in the environments in which patients live (eg, pollution, violence, poverty). Decisions about health care must take into account the social constraints of patients.
  • To further elucidate the complexity of health care issues, we worked with the director of the SHCD program to set up a debate regarding the allocation of federal funds in health care expenditures. At the end of the first year of the SHCD class, we prepared for and participated in the one-hour debate, which was enhanced by the participation of many fellow students and faculty. Although we might not have come up with silver bullets for solving challenges in health care, this debate has left us with a greater understanding of how various factors that impact health can create trade-offs, and the roles physicians can play in helping to optimize solutions.

셋째, 우리는 의료 서비스 제공의 여러 측면에 대한 더 큰 고려를 개발했습니다. 

  • 우리들 중 많은 사람들은 기술, 경제, 소외된 지역사회에 대한 열정을 가지고 의과대학에 입학했습니다. SHCD 과정은 학생들이 아이디어를 공유하고 다듬을 뿐만 아니라 아직 탐구되지 않은 건강 관리의 측면에 대해서도 배울 수 있는 장을 제공했다. 
  • 우리들 중 몇몇은 우리의 future practice에서 효율성의 중요성을 인식하지 못했고; 또 어떤 학생들은 제약회사의 정책이 어떻게 환자에게 생명을 바꾸는 영향을 미칠 수 있는지 깨닫지 못했습니다.
  • 의사 리더십에 대한 우리의 관점도 바뀌었습니다. 우리는 이제 보건 시스템의 문제가 환자 치료에 영향을 미치는 문제로 전환된다는 것을 이해했고, 따라서 의사는 시스템을 개선할 의무가 있다.
  • 첫 번째 SHCD 블록에 이어, 우리는 의료 서비스 제공 혁신에 대한 의학 컨퍼런스에 참석했습니다. 우리는 미국의 의료 시스템에 긍정적인 영향을 미칠 수 있는 변화에 대해 그 분야의 사상가들로부터 배웠다. 어쩌면 더 중요한 것은, 이 컨퍼런스가 의사를 시스템에 대한 의미 있는 변화의 주체로 간주하도록 영감을 주었다.

Third, we developed a greater consideration for the many facets of health care delivery.

  • Many of us came into medical school with a passion for technology, for economics, and for serving in underserved communities. The SHCD course provided a forum for students not only to share and refine ideas but also to learn about yet-unexplored aspects of health care.
  • Some of us had not appreciated the importance of efficiency in our future practice; others had not realized how pharmaceutical policies can have life-changing effects on patients.
  • Our perspective of physician leadership also shifted: We now understand that problems in the health system translate into problems that affect patient care, and, therefore, physicians have a duty to improve the system.
  • Following the first SHCD block, we attended a medical conference on innovations in health care delivery. We learned from thought leaders in the field about changes that could positively affect the U.S. health care system. Perhaps more important, this conference inspired us to view physicians as agents of meaningful change to the system.

SHCD 코스는 의료 서비스 제공 시스템을 개선하기 위해 활력을 불어넣고 있습니다. 이는 우리의 통제 위치 변화입니다. 우리 자신을 시스템의 작동의 대상이라고 보는 대신에, 우리는 이제 시스템을 개선하고, 그렇게 함으로써 환자의 삶의 질을 향상시킬 수 있다고 느낍니다.

The SHCD course has left us invigorated to improve the health care delivery system, which is a shift in our locus of control: Instead of seeing ourselves as subject to the workings of the system, we now feel empowered to ameliorate it, and, in so doing, to improve the quality of patients’ lives.

결론
Conclusion

1학년 학생들이 우리가 환자를 어떻게 치료할지 기술을 개발하기 시작하면서, 우리는 HSS를 초기에 강조하는 것이, 우리가 생각하고 있던 [미래에 환자 치료에 접근하는 방식]을 변화시켰다는 것을 발견했다. 환자에게 훌륭한 치료를 제공하기 위해, 우리는 이제 보건 시스템이 그들에게 어떤 영향을 미치는지 이해하고, 보건 시스템의 문제를 인식하고, 이러한 문제에 대한 혁신적인 해결책을 고안해야 한다는 것을 안다

As first-year students just beginning to develop skills for how we will treat patients, we found that early emphasis on HSS has altered the scope of how we plan to approach patient care in the future. To provide excellent care for our patients, we now know that we must understand how the health system affects them, recognize problems in the health system, and devise innovative solutions for these problems.

SHCD 코스는 건강 시스템 문제를 식별하고 6개의 다른 의료 영역에 대한 솔루션을 만들도록 우리를 훈련시켰다. 의료 서비스 제공 문제에 대한 다자간 접근법의 강조는 우리가 보건 시스템을 변경하는 것의 광범위한 영향을 이해하는 데 도움을 주었다. 우리는 [의료 시스템의 웰빙을 향상시키는 것]이 미래의 의료 제공자로서 우리의 의무라고 믿게 되었다. 무엇보다도, 이 과정은 우리에게 영감을 주고 힘을 실어 주었고, 우리는 HSS 과정이 모든 의과대학의 학생들에게 똑같이 할 수 있기를 바란다.

The SHCD course has trained us to identify health system problems and to create solutions for six different domains of health care. The emphasis on a multilateral approach to problems in health care delivery has helped us appreciate the far-reaching effects of altering a health system. We have come to believe that improving the well-being of the health care system is our duty as future care providers. More than anything else, this course has inspired and empowered us, and we hope that HSS courses can do the same for students at all medical schools.

 

 


Acad Med. 2018 Oct;93(10):1434-1436.

 doi: 10.1097/ACM.0000000000002369.

A Prognosis for Health Systems Science Courses: Observations From Current Students

Andrew R Pines 1Aditya KhuranaGeorge M MastorakosKent R RichterWalker L Asprey

Affiliations collapse

Affiliation

  • 1A.R. Pines is a student, Mayo Clinic School of Medicine, Mayo Clinic College of Medicine and Science, Scottsdale, Arizona; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6968-2829. A. Khurana is a student, Mayo Clinic School of Medicine, Mayo Clinic College of Medicine and Science, Scottsdale, Arizona; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9148-9531. G.M. Mastorakos is a student, Mayo Clinic School of Medicine, Mayo Clinic College of Medicine and Science, Scottsdale, Arizona; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6155-6788. K.R. Richter is a student, Mayo Clinic School of Medicine, Mayo Clinic College of Medicine and Science, Scottsdale, Arizona; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1655-5767 . W.L. Asprey is a student, Mayo Clinic School of Medicine, Mayo Clinic College of Medicine and Science, Scottsdale, Arizona.
  • PMID: 30024476
  • DOI: 10.1097/ACM.0000000000002369Abstract
  • Certain medical schools have begun teaching courses in health systems science (HSS) to train medical students in skills aimed to improve health care in the United States. Although substantial research has been done on the potential benefit of HSS courses, reactions from students have not been reported. In this Invited Commentary, five medical students who have completed the first year of a longitudinal HSS course at the Arizona campus of the Mayo Clinic School of Medicine offer their observations of how early exposure to HSS affected their reactions to subsequent course work and current events in health care. The authors describe the HSS course and outline three benefits they have observed from their experience so far: (1) thinking more critically about health care delivery during all educational experiences, (2) gaining a better understanding of the complexity of the health care system, and (3) having a greater consideration for the many facets of health care delivery. The HSS course helped the authors identify health systems problems, develop solutions that incorporated diverse domains of health care delivery, and recognize the role and responsibility of the physician as an agent of change in a health care system.

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