십대 학습자의 저주(Med Educ, 2014)

The curse of the teenage learner

Liz Mossop





임상 교육자로서, 우리는 학습자들에게 가장 좋은 것을 하려고 한다. 만약 우리가 시간과 에너지, 돈을 투자하여, 상호작용 중심의 참여적 커리큘럼 개발에 투자한다면, 학생들은 참석할 것이라고 가정한다. 이들은 참석뿐만 아니라 우리가 정해놓은 사전 업무도 완수하고, 소셜미디어와 동료들의 산만함을 버리고 세션 중 학습에 주력할 것이라고 생각한다. 그런데 왜 실제로는 이러지 않는 거지?

As clinical educators, We want to do what is best for our learners. We assume that if we invest time, energy and money into developing an interactive and engaging curriculum, students will attend. Not only will they attend, but they will also have completed the pre-sessional tasks we have set them, and will focus on their learning during the session, abandoning the distractions of social media and their peers. Why wouldn’t they do this?


이 FC 접근법의 예에서, 학생들의 출석률은 25%까지 떨어졌다. 이 기관의 교수 회의모습이 쉽게 상상된다. 좌절된 목소리가 자원 낭비와 새로운 전달 방법의 무의미한 실행을 지적할 것이다. 학생들이 학습자로서의 의무를 다하지 않는데, 우리가 왜 새로운 접근법을 택해야 하는가?

In this example of a flipped classroom approach, student attendance dropped as low as 25%.1 It is easy to picture a faculty meeting at this institution, at which frustrated voices cite the wasting of resources and the pointless implementation of new methods of delivery. Why should we bother taking new approaches when students fail to fulfil their obligations as learners?


교육문화는 커리큘럼의 변경이 이루어지는 시기에 대해 많은 것을 해답해야 한다.

The learning culture has much to answer for when curricular changes are made.


아직 성인 학습의 기술을 배우지 못한, 감성적인 십대 학습자들은 우리가 전달하는 공식적인 커리큘럼뿐만 아니라 잠재 커리큘럼에 의해 [동료 롤모델과 의식ritual의 보이지 않는 영향]에도 노출된다.2 이러한 후자의 영향은 그들을 연구와 학습의 핵심 활동에서 멀어지게 하여, 그들을 임상 의사가 되기 위한 학습의 중심적인 초점을 방해할 수 있다.

Impressionable teenage learners, who have not yet learned the skills of adult learning, are not only exposed to the formal curriculum we deliver, but also to the unseen influences of peer role models and rituals within the hidden curriculum.2 These latter influences may pull them away from their core activities of study and learning, distracting them from their central focus of learning to be a clinician.


그러므로 뒤집힌 교실에 관련된 사람들과 같은 새로운 교육 전략을 실행하기 위해서는 학습 문화의 변화가 필요하다3

A change in learning culture is therefore necessary in order to implement new teaching strategies such as those involved in the flipped classroom3


능동적인 학습 기법에 대해 학생들을 훈련해야 할 뿐만 아니라, 우리는 숨겨진 커리큘럼의 영향에 대한 명시적인 논의를 촉진해야 한다. 이것은 학생들이 부정적인 롤모델과 같은 요소들이 그들의 학습 행동에 어떻게 영향을 미칠 수 있는지를 이해하는데 도움을 줄 것이다.5 학생들은 또한 그들이 고려하고 있는 정보에 초점을 맞추면서 서로를 계속적으로 돕는 학습자로 발전하기 위해 자신의 학습 스타일과 능력에 대해 성찰하도록 권장되어야 한다. 능동적인 학습 접근법을 수용하는 커리큘럼에서 학생으로서 성공을 위해 필요한 속성이기 때문에, 그들은 성찰의 과정을 분명히 가르쳐야 한다.6

As well as training students in active learning techniques, we should facilitate explicit discussion of the influence of the hidden curriculum as this will help students to understand how elements such as negative role models can influence their learning behaviours.5 Students should also be encouraged to reflect on their learning styles and abilities in order to develop as learners who continue to help each other whilst maintaining their focus on the information they are considering. They should be explicitly taught the process of reflection because this is a required attribute for success as a student in a curriculum that embraces active learning approaches.6


커리큘럼이 계획될 때마다 교수진들은 철저한 니즈 평가NA를 수행해야 하며, NA는 학습자의 능력과 교수진의 참여에 정렬된aligned 교육 전달방식의 분석도 포함되어야 한다. 학습자 준비 및 제도적 문화와 같은 문제를 고려하지 않는다면, FC와 같은 이니셔티브에 대해 조금 읽어보고, 이를 커리큘럼 재설계 시에 넣는 것은 쉬운 일이다

Whenever curricula are planned, faculty staff must perform a thorough needs assessment,9 which should include an analysis of teaching delivery aligned to learners’ ability and faculty staff engagement. It is easy to read about initiatives such as that of flipping the classroom and start to embed them in a redesigned curriculum without considering issues such as learner readiness and institutional culture.


문제 기반 학습 커리큘럼은 이미 잘 연구되었고, 연구에 따르면 PBL의 실패는 종종 교수진의 준비 부족, 학생들의 해산 그리고 숨겨진 커리큘럼의 강력한 영향에서 비롯된다는 것을 보여줄 많은 증거가 있다.

Problem-based learning curricula have certainly been well researched and there is plenty of evidence to show that their failure often derives from a lack of faculty readiness, student disengagement and the powerful influence of the hidden curriculum.10,11


한 환경에서 잘 작동하는 것이 다른 맥락에서는 완전히 비효율적일 수 있다.

What works in one environment may be entirely ineffective in another context.




 2014 Mar;48(3):231-3. doi: 10.1111/medu.12405.

The curse of the teenage learner.

Author information

1
Nottingham, UK.
PMID:
 
24528456
 
PMCID:
 
PMC4016749
 
DOI:
 
10.1111/medu.12405


+ Recent posts