논문의 제목에 무슨 단어가 주로 사용되는가? 길이, 구두법, 워드클라우드 (Med Educ, 2016)
What’s in a name? Word inflation, punctuation, abbreviation and cloud formation
Susie J Schofield1 & Pieta G Schofield2
INTRODUCTION
케빈 에바 (Kevin Eva)는 "제목이 관심를 끌지 못하면 초록은 읽히지 않을 것"이라고 지적했다.
As Kevin Eva points out in Enough rope to hang yourself: word limits in Medical Education, ‘if the title doesn’t capture attention, the abstract won’t be read’.1
METHOD
RESULTS AND DISCUSSION
제목 길이
Length of title
의학 교육 분야의 타이틀의 경우 평균 문자 수가 2000 년대까지 꾸준히 증가하여 2010 년에 다시 감소했습니다 (표 1).
For titles in Medical Education, the average number of characters stea- dily increased up to the 2000s, dropping back again in the 2010s (Table 1).
단어 개수
Number of words
제목은 한 단어 (예 : Cheating6)에서 33 (NBME)의 외국 의료 졸업생의 표준화 된 환자 시험 프로토 타입 : NBME와 외국인 의료원 교육위원회의 공동 연구 (ECFMG) 7). 타이틀의 평균 단어 수는 2000 년대까지 증가하여 2010 년에는 감소했습니다 (표 1).
Titles ranged from one word (e.g. Cheating6)to33(The performance of foreign medical graduates on the National Board of Medical Examiners (NBME) standardized patient exami- nation prototype: a collaborative study of the NBME and the Educational Commission for Foreign Medical Grad- uates (ECFMG)7). The average number of words in a title increased up to the 2000s, drop- ping back in the 2010s (Table 1).
Jamali & Nikzad8은 생물 과학 분야에서 더 긴 제목을 가진 저널 논문이 더 짧은 제목을 가진 저널보다 약간 덜 다운로드된다는 사실을 발견했습니다. Bem9는 이상적인 길이를 10 ~ 12 단어로 간주하고 APA10은 최대 12자를 권장합니다.
Jamali & Nikzad8 found within biological sciences that journal papers with longer titles are downloaded slightly less often than those with shorter titles. Bem9 considered the ideal length to be between 10 and 12 words, and APA10 recom- mended 12 maximum.
약자 활용 추세
Trends in abbreviations
Hartley11은 전체 스펠링을 포함하지 않고 두문자어만 사용하는 것을 경고했다. 제목에서 (전체 단어가 나타나지 않는) 약어는 의학 교육 논문의 3 %에서 사용되었으며, 패턴의 눈에 띄는 변화가 없었습니다. 일부 약어의 사용은 시간이 지남에 따라 변경되었습니다. 예를 들어, OSCE는 1979 년에 처음 발간되었으며 그 이름은 철자가 있고 그 후 몇 년 동안 여러 번 등장했지만 1991 년에는 약식으로 제목에 처음 사용되었습니다. 많은 저자는 비 약어 양식을 계속 사용했습니다 (예 : Objective Structured Clinical Examination은 2014 년에 여전히 전체적으로 사용되었습니다).
Hartley11 warns against using acro- nyms in the title without spelling them out, so those used alone gen- erally reveal acronyms that reside in a community’s or society’s com- monly understood lexicon (e.g. MD and DVD). Abbreviations not spelled out in the title were used in 3% of Medical Education papers, with no noticeable shift in pattern. Use of some acronyms changed over time. For example, OSCE was first published in 1979 with its full name spelled out and appeared many times in subsequent years, but was first used in a title in its abbreviated form in 1991. That said, many authors continued to use non-abbreviated forms even after the first appearance of the shortened form (e.g. Objective Structured Clinical Examination was still used in full in 201412).
구두법 활용 추세
Trends in punctuation
콜론의 사용은 1966 년 0에서 선형 적으로 증가하여 1993 년 (53 %)을 정점으로 2000 년 34 %로 떨어졌다가 다시 상승했다 (2015 년에는 49 %) (표 2). 콜론은 제목에 보충 정보를 추가하는 데 사용되지만 제목을 길고 성가 시게 할 수 있습니다 .14 물음표가있는 제목은 1966 년에 0에서 2015 년에 13 %로 증가했으며 사용 된 물류 성장 모델은 약 15 %에서 포화될 것으로 예측합니다 (그림 4). . 1).
The use of the colon grew linearly from 0 in 1966, peaking in 1993 (53%), dropping back to 34% in 2000, then climbing again (49% in 2015) (Table 2). Colons are used to add supplementary information to the title but can make titles long and cumbersome.14 Titles with question marks have grown from 0 in 1966 to 13% in 2015, with a fitted logistic growth model predicting use will saturate around 15% (Fig. 1).
단어 숫자 추세
Trends in words
특히 관심있는 것은 시간에 따른 특정 단어의 사용과 다른 언어의 안정성에 변화가 있으며, 이는 십 년마다 단어 구름에 의해 시각적으로 증명됩니다 (그림 2 및 그림 3).
'학생'은 전반적으로 안정되어있었다.
1960 년대와 1970 년대에 줄기 '가르침'이 20 % 이상이었고 꾸준히 감소하여 약 7 %로 줄었고
'배우기'가있는 제목은 0 (1966)에서 꾸준히 증가했다. 최근에는 약 20 % 가량 더 늘었다.
'시험'은 10-15 %에서 2 %로 떨어졌고
'평가'는 0 %에서 올라 갔으며 2000 년에는 15 %로 정점에 달했고 현재는 8 %입니다.
'based' 단어는 1975 년에 처음 나타 났으며 2000 년대 초반에 12 %로 최고를 기록했으며 현재는 5 %로 줄었습니다.
'증거'는 1979 년에 한 번 나타 났으며 1999 년까지는 전혀 발생하지 않았으며 이후 평균 3 %가 나타났습니다.
'Impact', 'Simulation'과 'Feedback'은 모두 2000 년 이래 꾸준히 증가한 것으로 나타났습니다.
'professional'은 1990 년 초에 평균 2 %가 꾸준히 증가하여 약 8 %까지 꾸준히 증가했습니다.
'대학'은 12 %에서 실질적으로 전혀 감소하지 않고 꾸준히 감소했습니다.
'Research'는 1990 년대 중반에 약 1 %에서 현재 약 6 %로 꾸준히 증가한 것으로 나타났습니다.
Of particular interest is the shift inthe use of certain words across time and the stability of others, visually demonstrated by the word clouds for each decade (Figs 2 and3). ‘Student’ has been reassuringly predominant throughout. Other interesting trends were further explored in R. Titles with the stem ‘teach’ averaged above 20% in the 1960s and 1970s and have steadily dropped to around 7%, whereas titles with the stem ‘learn’ have grown steadily from 0 (1966) to around 20% more recently. The stem ‘exam’ dropped from 10-15%to 2% and ‘assessment’ rose from 0%, peaking at 15% in 2000, and iscurrently 8%. The stem ‘based’ first appeared in 1975, peaked at 12% in the early 2000s, and has now fallen to 5%. ‘Evidence’ appeared once in 1979 then not at all till 1999, since when it has aver- aged around 3%. ‘Impact’, ‘simula- tion’ and ‘feedback’ have all showna steady increase in use since 2000. The stem ‘professional’ averaged 2% in the early 1990s and has increased steadily to approximately8%. ‘University’ has dropped stea- dily, from 12% to virtually none. ‘Research’ has shown a steady increase from about 1% in the mid-1990s to about 6% currently.
유머러스한 제목
The humorous title
모두 합하여 115 개의 타이틀을 유머러스하게 분류했으며, 대다수는 지난 10 년 간 발생했습니다.
Alto- gether we classified 115 titles as humorous, the majority occurringin the last decade.
이것은 저자들이 의학 교육이 하나의 학문 분야로 자리잡아간다는 것에 대해 점점 더 자신감을 갖게됨을 의미합니다. 유머는 청중과의 관계를 형성하기 위해 여기에 사용되었습니다 .18
We suggest also that this indicates authors’ increasing confidence in medical education being taken seriously as a subject, with humour being used here to build a relationship with the audience.18
LIMITATIONS AND CONCLUSIONS
Med Educ. 2016 Dec;50(12):1264-1268. doi: 10.1111/medu.13099.
What's in a name? Word inflation, punctuation, abbreviation and cloud formation.
Author information
- 1
- Centre for Medical Education, University of Dundee, Dundee, UK.
- 2
- School of Life Sciences, University of Dundee, Dundee, UK.
Abstract
© 2016 John Wiley & Sons Ltd and The Association for the Study of Medical Education.
- PMID:
- 27873412
- DOI:
- 10.1111/medu.13099
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