메디컬 프로페셔널리즘에서 문화적 유사성과 차이점: 다지역 연구(Med Educ, 2012)
Cultural similarities and differences in medical professionalism: a multi-region study
Madawa Chandratilake,1 Sean McAleer1 & John Gibson2
도입
INTRODUCTION
문화적 배경은 개인이 프로페셔널리즘을 인식하는 방법에 큰 영향을 미칩니다. 그러므로 전문성에 대한 서로 다른 개념화 사이에 겹치는 부분이 많지만 현재까지는 보편적 정의에 대한 합의가 이루어지지 않았다. 이러한 차이의 결과로, 'embodied professional persona를 개발하는 과정은 간단하지 않습니다'.
Cultural background has a major influence on how an individual perceives professionalism.1,2 Therefore, although there are many areas of overlap among different conceptualisations of professionalism,3,4 to date, there is no consensus on a universal definition. As a result of these differences, the process of ‘developing an embodied professional persona is not straightforward’.5
우리가 아는 한, Cruess et al 만이 특히 전문직의 역할 (예 : 더 넓은 사회와의 의사 관계)과 관련하여 중요한 지역 및 문화적 차이의 존재를 가정했다.
To our knowledge, only Cruess et al.2 postulated the existence of important regional and cultural differences, especially with regard to the ‘role of the professional’ (e.g. doctors’ relationships with wider society).2
문화 가치 이론
Cultural value theory
Hofstede의 문화 차원 이론에 따르면, 국가 나 지역의 사회 - 사회 구조에 대한 문화의 영향은 다음을 포함하여 여러 차원에서 관찰 될 수있다.
권력 거리 (사회에서 권력 위치가 낮은 구성원이 권력이 불평등하게 분배되는 것이라 받아들이고 기대하는 정도);
개인주의 대 집단주의 (개인이 집단으로 통합되는 정도);
남성 성 대 여성 성 (남성과 여성 간의 역할 분배);
불확실성 회피 (사회가 새로운, 알려지지 않은, 비정상적인, 모호한 상황에 대해서 얼마나 편한지)
개개인의 사고와 행동에서의 장기 대 단기 지향성.
According to Hofstede’s cultural dimension theory,6 the influence of culture on the socio-societal structure of a country or region can be observed in several dimensions, including:
power distance (the extent to which the less powerful members of a society accept and expect that power is distributed unequally);
individualism versus collectivism(the degree to which individuals are integrated into groups);
masculinity versus femininity (the distribution of roles between males and females);
uncertainty avoidance (how comfortable the society is in novel, unknown, unusual and ambiguous situations), and
long-term versus short-term orientation in the thinking and behaviour of individuals.
권력 거리, 개인주의 대 집단주의, 약한 대 강한 불확실성 회피, 그리고 장기 대 단기 대책은 이 연구에서 관찰 된 차이를 이해하는 데 특히 유용하게 보였다. 이 이론에 따르면 일반적으로 서구 문화 (영국, 유럽 및 북미 지역)는
더 개인주의적 (그들은 개성과 가치 독립성을 개발하고 보여줄 것을 장려하며, 따라서 비교적 덜 사회-지향적이다)
낮은 불확실성 회피 성향 (규칙과 지침을 더 선호하지 않으며, 비공식 활동을 즐기고, 다양한 의견에 개방되어 있습니다).
단기적 성과 지향 (그들은 즉각적인 안정성 추구를 권장합니다).
Power distance, individualism versus collectivism, weak versus strong uncertainty avoidance and long versus short-term orientation seemed to be particularly useful in understanding the differences observed in this study. According to this theory, in general, Western cultures (in the UK, Europe and North America) tend to be
more individualist (they encourage the development and display of individual personalities, value independence, and are therefore comparatively less socially oriented),
weaker in uncertainty avoidance (they prefer fewer rules and guidelines, enjoy informal activities, and are therefore open to diverse opinions) and
oriented towards short-term outcomes (they encourage the seeking of immediate stability).6
대조적으로 아시아 인들은
더 집단주의적 (장기적 집단의 구성원을 소중히 생각하기 때문에 사회적 지향성이 비교적 높다)
높은 불확실성 회피 성향 (그들은 엄격한 규칙과 공식적인 활동을 중요시하므로 반대 의견에 덜 관대 함).
장기적 성과 지향 (미래에 영향을 미치는 절약과 행동 및 태도를 중요시합니다)을 보여줍니다.
Asians, by contrast, tend to be
more collectivist (they value membership of a long-term group and therefore social orientation is comparatively high), are
stronger in uncertainty avoidance (they value strict rules and formal activities and are therefore less tolerant of dissent) and
demonstrate a long-term orientation (they value thrift and actions and attitudes that affect the future).6
서양 문화는 동양 문화보다 낮은 권력 거리를 선호하는 경향이 있습니다.
Western cultures tend to appreciate a lesser power distance than Eastern cultures.6
문화 차원 이론
Cultural dimension theory
이 이론은 서로 다른 국가 또는 지역의 문화를 비교할 수있는 7 가지 가치를 소개합니다 .7 다음과 같습니다 :
보수주의 (사회 질서, 전통, 가족 안보 및 지혜에 대한 유지와 존중에 중점을 둔다);
지적 자율성 (호기심, 광대하고 창의성을 중요시 함);
정서적 자율성 (개인이 쾌락과 흥분을 독립적으로 추구하는 것이 바람직 함);
위계적 (권력, 역할 및 자원의 불평등 분배를 수용함)
평등주의 (평등, 사회 정의 또는 자유를 달성하기 위해 다른 사람들의 복지를 자발적으로 추구);
Mastery (야심, 성공, 대담, 능력으로 입증 입증되는 적극적인 자기 주장을 통해 progressing),
조화 (자연과 환경에 조화를 이룸).
This theory introduces seven values on the basis of which the cultures of different countries or regions can be compared.7 These are:
conservatism (emphasis on the maintenance of and respect for social order, tradition, family security and wisdom);
intellectual autonomy (valuing of curiosity, broadmindedness and creativity);
affective autonomy (desirability for individuals to independently pursue pleasure and excitement);
hierarchy (acceptance of an unequal distribution of power, roles and resources);
egalitarianism (voluntary promotion of the welfare of others in order to achieve equality, social justice or freedom);
mastery (progressing through active self-assertion, as demonstrated by ambition, success, daring and competence), and
harmony (fitting harmoniously with nature and the environment).
이 이론에 의해 묘사 된 일반적인 문화적 그림은 다음을 입증합니다 :
동양 문화는 보수적이고 위 계적이며 어느 정도 Mastery에 가치를 두는 경향이있다.
대조적으로, 유럽인은 지적으로 자율적이며, 평등주의적이고, 조화로운 경향이 있고
북아메리카는 정서적으로 자율적이며 Mastery를 보다 많이 중시하는 것처럼 보인다 .7)
그러나 어느 정도까지 이러한 가치의 강점은 특정 지역 내의 국가마다 다를 수 있습니다 .7
The general cultural pictures portrayed by this theory demonstrate that:
Eastern cultures tend to be more conservative and hierarchical and to value mastery to some extent;
Europeans, by contrast, tend to be intellectually autonomous, egalitarian and harmonious, and
North Americans appear to be affectively autonomous and to value mastery to a greater extent.7
However, to some degree, the strengths of these values may vary among countries within a particular region.7
방법
METHODS
설계
Design
In this study, we used the content validity index (CVI)8 supplemented with multi-rater kappa (j) statistics to demonstrate the degree to which the 46 attributes are perceived as essential (their ‘essentialness’) in the respective regions.
내용타당도
Content validity is the
degree of relevance and representativeness of different elements and components to a given concept.9
Establishing content validity is usually a deductive process, which involves defining virtually all possible elements of a concept under study and systematically determining their relevance to representing this concept.10
CVI는 레퍼런스 그룹의 일치도에 기반한 내용타당도 측정
The CVI is an estimate of content validity based on the agreement of a reference group.11,12 In this empirical measure of content validity, a reference group is surveyed on the perceived essentialness of each element for operationalising an underlying construct,13 medical professionalismin this instance. The CVI of an element refers to the proportion of group members out of the total number in the group who indicate that a particular element is essential.11
For example, if eight of 10 members agree that a particular element is essential, the CVI is 0.80.
0.78이상의 CVI는 Essential한 항목
Given that there are more than five raters in the reference group, the general agreement is that elements that earn a CVI of > 0.78 are considered as essential for operationalising the construct.8 As the CVI is a proportion, the agreement calculated in terms of the CVI can reflect chance.
k-value를 측정하여 우연에 의한 영향 배제
Calculation of k-values helps to exclude the effect of ‘chance’ from agreement among multiple raters.11,14 j-values can range from - 1.0 to + 1.0;
a k-value of - 1.0 indicates perfect disagreement below chance;
a k-value of 0.0 indicates agreement equal to chance, and
a k-value of + 1.0 indicates perfect agreement above chance.15
Within the 95% confidence interval, the rule of thumb is that a k-value of >=0.70 indicates adequate inter-rater agreement.15 The CVI or CVI supplemented with k-values has been used to define the constituent elements of various health care-related concepts.11
Questionnaire development
As a result, the number of evidence-based items was condensed to 46 (Figs 1 and 2). Nine non-evidenced items (Fig. 3) were added by the researchers to ensure the validity of the literature-based items. The final inventory, therefore, consisted of 55 items.
표집과 모집
Sampling and recruitment
A total of 584 doctors worldwide responded to the survey (response rate = 28%). Numbers of respondents by region are presented in Table 1.
자료 수집
Data collection
5점 unipolar 척도로 평가
The respondents were expected to rate the 55 attributes by indicating the importance of each item as a professional attribute for doctors using a unipolar, 5-point scale (5 = extremely important, 4 = very important, 3 = somewhat important, 2 = slightly important, 1 = unimportant).
분석
Analysis
The CVI is calculated on the basis of identifying the elements rated as ‘essential’ with the highest level of agreement by the reference panel. Which points on the rating scale should be included in the ‘essential’ category for the purposes of calculating the CVI is a matter to be decided sensibly by the researchers or educationalists running the study.8,13 In this study,
ratings of ‘extremely important’ and ‘very important’ were classified as representing ‘essential’, and
ratings of ‘somewhat important’ and ‘slightly important’ were grouped as ‘moderately important’;
‘unimportant’ remained the same.
Region-specific CVIs for each of the 55 items were calculated using these categories as indicated by ratings given by respondents in each region (e.g. the proportion of UK respondents who indicated that Item X is essential is the CVI-UK for ItemX). Items with CVIs of > 0.78 were considered to represent the attributes of professionalism as it is conceptualised by people within a given region. k-values for each of these region-specific sets of ‘essential’ attributes were subsequently calculated using the online multi-rater k calculator.15
결과
RESULTS
모든 non-evidence-based 문항의 CVI는 모든 지역에서 0.78미만. CVI를 분석하여 다양한 지역 그룹에서 필수적으로 인식되는 속성의 수를 산출했다.
The CVIs for all non-evidence-based items included in the survey were < 0.78 (i.e. below the acceptable agreement level) across all geographic regions, which means that the respondents rated the items discriminately. The analysis of CVIs yielded varying numbers of attributes perceived as essential in different regional groups, including:
30 attributes in the UK (k = 0.77);
35 attributes in other European countries (k = 0.80);
30 attributes in Asian countries (k = 0.83), and
31 attributes in North America (j = 0.84).
• Speaking with a refined accent
• Having a good sense of humour
• Being physically attractive
• Being physically fit
• Always being busy
• Being well read outside one’s professional area
• Earning a high salary
• Owning a luxurious home
• Having attended a prestigious school before going to university
Figure 3 Non-evidence-based items added to the list of evidence-based items to ensure the credibility of responses
46 개의 증거 기반 항목 중 29 개가 전문 분야의 필수 요소로 지역적으로 인정되었습니다 (그림 1). 이러한 속성은
개인적 특성 (예 : 정직 및 성실성, 신뢰성 및 신뢰성, 사려 깊은 관행)
의사와 환자의 관계 (예 : 환자의 자율성, 기밀성 및 개인 정보 보호에 대한 존중, 연민 표시, 편견없이 공정한 환자 치료)
직장내 실천과 인간 관계 (예 : 실천과 누락에 대한 책임, 자신의 행동에 대한 책임감, 팀으로 일하는 것)
사회적으로 책임있는 행동 (예 : 법 준수 행동, 물질 및 알코올 오용 방지, 사용 가능한 자원의 효과적인 사용).
Twenty-nine of the 46 evidence-based items were recognised cross-regionally as essential elements of professionalism(Fig. 1). These attributes are related to
personal characteristics (e.g. Honesty and integrity; Reliability and dependability; Reflective practice),
doctors’ relationships with patients (e.g. Respect for patients’ autonomy, confidentiality and privacy; Showing compassion; Treating patients fairly without prejudice),
workplace practices and relationships (e.g. Being responsible for commissions and omissions; Being accountable for one’s own actions; Working in teams) and
socially responsible behaviours (e.g. Law-abiding behaviour; Avoidance of substance and alcohol misuse; Making effective use of the resources available).
• Respecting the patient’s autonomy
• Being accountable for one’s actions
• Behaving honestly and with integrity
• Respecting colleagues
• Respecting the patient’s confidentiality and privacy
• Communicating in a clear and effective manner
• Acting in a responsible fashion towards patients
• Acting in a responsible fashion towards colleagues
• Behaving in a reliable and dependable way
• Being receptive to constructive criticism
• Having a positive attitude towards professional development
• Adhering to professional rules and regulations
• Working well as a member of a team
• Reflecting on one’s actions with a view to improvement
• Being attentive to the needs of patients
• Being aware of one’s limitations as a practitioner
• Providing advice to patients and colleagues when required
• Showing compassion towards one’s patients
• Treating patients fairly and without prejudice
• Treating other health care professionals fairly and without prejudice
• Being empathetic when caring for patients
• Being able to manage situations in which there is a conflict of interest
• Treating colleagues fairly and without prejudice
• Not using one’s professional status for personal gain
• Taking a dedicated approach to one’s work
• Functioning according to the law
• Being sound in judgement and in decision making
• Avoiding substance or alcohol misuse
• Making effective use of the resources available
그림 1 모든 지역 그룹이 필수 항목으로 분류 한 전문 속성 (모든 지리적 그룹에 대한 내용 유효성 지수 > 0.78)
Figure 1 Professional attributes categorised as essential by all regional groups (content validity indices for these items for all geographic groups were > 0.78)
강조한 의사의 개인적 웰빙(예 : 자신의 건강 및 복지를 돌보는 것, 개인의 외모를 염두에 두는 것)와 밀접한 관련이있는 6 가지 항목은 어떤 지역 그룹에서도 필수적으로 인식되지 않았다. (그림 2).
Six items that are closely related to doctors’ personal well-being (e.g. Looking after one’s own health and well-being; Being mindful of one’s personal appearance), which has been emphasised by professional bodies and researchers, were not identified as essential by any regional group (Fig. 2).
• Being mindful of one’s personal appearance
• Behaving with composure
• Conforming to social norms
• Showing leadership skills and initiative
• Looking after one’s own health and well-being
• Being accessible to colleagues
그림 2 문헌에서 유래 한 프로페셔널 특성이지만, 모든 지역 그룹에서 필수적이지 않은 것으로 분류 된 것 (모든 지리적 그룹에 대한 내용 유효성 지수<0.78)
Figure 2 Professional attributes sourced from the literature, but categorised as non-essential by all regional groups (content validity indices for these items for all geographic groups were < 0.78)
나머지 11 개 항목의 essentialness은 지역별로 다양했다 (표 2). 지역적 차이가 있는 속성은 크게 세 가지 카테고리로 분류됩니다.
환자 중심 진료에 대한 개방성 (환자에게 접근 가능하고, 환자에 대한 이타성을 표현하며, 동료 및 환자의 문화적 배경에 민감 함).
근무지 가치 (직무에 자신감을 가지고 행동하고, 동료의 요구에주의를 기울이고, 직장에 냉소적으로 접근하지 않고, 시간 엄수), 그리고
장기적으로 사회 복지에 기여하는 속성 (사회에 대한 책임감있는 행동, 필요한 경우 동료를 양성하는 기술 보유, 공통 목표를 향한 동료와의 협력, 직장 변화에 적응 가능).
The essentialness of the remaining 11 items varied by region (Table 2). The attributes with regional dissonance appeared to fall into three broad categories:
openness to patient-centred practice (Being accessible to patients, Showing altruism towards patients, Being sensitive to the cultural backgrounds of colleagues and patients);
workplace values (Acting with confidence in one’s duties, Being attentive to the needs of colleagues, Not taking a cynical approach to one’s job, Punctuality), and
attributes contributing to societal well-being in the long-term (Acting in a responsible fashion towards society, Having the skills to train colleagues if required, Working with one’s colleagues towards common goals, Being adaptable to changes in the workplace).
고찰
DISCUSSION
전지구적 컨센서스가 있는 특징
Attributes with global consensus
세계적인 합의에 도달한 29 가지 속성은 의료 전문직업성의 '핵심'을 구성하거나, 서구화 된 전문직업성 표현이 동양 문화에 끼친 영향(또는 그 반대)를 반영할 수 있습니다. 이러한 속성은 전 세계의 전문 및 치리 기관이 정의한 의사의 전문직업적 특성과 상당히 겹칩니다.
The 29 attributes that achieved global consensus may constitute the ‘core’ of medical professionalism, or they may reflect the influence on Eastern cultures of Westernised representations of professionalism or vice versa. These attributes overlap considerably with the professional characteristics of doctors as defined by professional and governing bodies around the world.
성찰의 실천, 한계 인식, 건설적 비판에 대한 개방성, 전문성 개발 동기 등은 서로 구분되지만 서로 관계되는 특징으로서, 여러 지역에 걸쳐 인정된 속성으로, 의료 전문직업성의 초석이 될 수 있음을 시사한다.
The presence of reflective practice, recognition of limitations, openness to constructive criticism and motivation for professional development, a set of discrete but related attributes, in the group of attributes that won cross-regional approval suggests these may be the cornerstone of medical professionalism.1
그러나 문헌에 나오는 근거와는 달리, 아래의 특징들은 전문직업성의 비-필수적 특성으로 꼽혔다. 개인의 웰빙이 의사들에게 중요 할뿐만 아니라 환자 안전에 필수적이라는 메시지를 되풀이 할 필요가 있어 보인다.
자신의 외모에 신경쓰고
사회적 규범을 준수하고,
평정을 갖고 행동,
지도력 기술을 보여주고
동료에게 접근 가능
자신의 건강과 웰빙을 돌보는
However, contrary to the evidence in the literature,
being mindful of personal appearance,
conforming to social norms,
behaving with composure,
showing leadership skills,
being accessible to colleagues, and
looking after one’s own health and well-being
...were indicated universally as non-essential attributes for the professional doctor. there may be a need to reiterate the message that personal well-being is not only important to doctors themselves, but is also essential for patient safety.
지역적 차이가 있는 특징
Attributes with regional differences
환자-중심적 치료에 대한 개방성
Openness to patient-centred practices
유럽, 아시아 및 북미 의사에게는 환자가 접근 할 수 있어야 했지만 영국 의사에게는 필수적인 것이 아니었습니다. 이 차이는 다른 지역의 보건의료 공급의 특성을 반영 할 수 있습니다.
대부분의 유럽 국가와 북미 지역에서는 환자가 직접 건강 관리 비용을 지불하는 반면, 영국에서는 접촉 시 건강 관리 비용 부담이 발생하지 않는다. 직접비용을 지급하는 환자를 돌보는 의사는 그렇지 않은 의사보다 환자에게 접근가능해야 한다고 생각할 수 있습니다.
다른 방법으로는 영국에있는 시스템이 영국의 다른 지역의 환자보다 환자의 접근 가능성이 더 좋아서 영국의 개별 의사가 이러한 측면에서 스스로를 걱정할 필요성을 느끼지 않을 수도 있다.
아시아 의사들이 이 속성을 중요시하는 것은 많은 아시아 국가들에서 건강 관리가 국가에 의해 무료로 제공되며, 아시아 문화의 집단주의적 및 사회적 지향적 특성을 반영 할 수 있습니다. 그러나 이와 더불어 많은 아시아 국가들이 환자 자신이 서비스 비용을 지불해야 하는 private 의료영역이 있기 때문에 북미 의사와 동일한 원인을 반영 할 수도 있습니다.
Being accessible to patients was essential to European, Asian and North American doctors, but not to UK doctors. This difference may reflect the nature of health care provision in different regions.
In most European countries and in North America, patients pay health care fees directly, whereas, in the UK, the cost of health care delivery is not borne at the point of contact. Doctors who provide care for fee-paying patients may feel more obliged to make themselves accessible to patients than doctors who do not.
Alternatively, it may be that the system in place in the UK to ensure the accessibility of doctors to patients is better than those in other regions and thus individual doctors in the UK do not feel a need to concern themselves in this respect.
The essentialness attributed to this attribute by Asian doctors may reflect the collectivist and socially oriented nature of Asian cultures6 as, in many Asian countries, health care is delivered free by the state. However, it may also reflect the same cause as for North American doctors because many other Asian countries operate a private health care sector in which patients themselves are required to pay for services.
이타주의는 아시아 의사에게 필수적인 요소였습니다. 이것은 서구 문화의 개인주의 성격에 비해 아시아 문화의 집단주의적 특징을 반영 할 수있다. 북미인들은 문화적으로 개인주의적이기에, 그런 문화적 배경에서 이타성에 우선 순위가 부여되지는 않지만, 미국의 전문 단체가 정의한 전문 직업의 7 대 주요 영역 중 하나에 이타성이 들어갔다는 점을 고려하면 북미에서 이타성이 필수 요소로 나타난 것이 놀랍지는 않다.
Altruism was an essential element for Asian doctors. This may reflect the collectivist nature of Asian cultures compared with the individualist nature of Western cultures.42 Although North Americans are culturally individualistic and altruism is not prioritised in such a cultural background, it is not surprising that altruism emerged as essential to North American doctors because it has represented one of the seven major domains of professionalism as defined by professional bodies in the USA for some time.19
그러므로, 이것은 실무자와 관리기관 사이에서 발생하는 counter-cultural response의 한 예일 수있다. 의사와 같은 '다른 사람을 돕는' 전문가들은 개인주의가 강한 문화에서 이타주의의 실천에 더욱 전념 할 수 있습니다. 영국에서 이타주의를 비 필수적이라 본 것은 새로운 발견이 아닐 수도 있습니다. 이미 영국 왕립 전문 대학 실무자 실무 협의회 (Professional Party Working Party on Professionalism)는 영국 전문가와 비교했을 때, 미국의 전문성 운동이 더 이타주의에 중점을 둔다는 점을 인정했다. 영국 사회는 그런 태도를 요구하지 않는다고 가정하기 때문에 영국 의사들은 이타주의를 필수적이라고 생각하지 않을 수도 있습니다. 이타주의는 사회적 요구가있을 때만 이타주의가 될 수 있습니다. 그러나 영국의 일반 대중과의 이전 연구에서 이타심은 의사와 환자 관계의 매우 중요한 구성 요소로서 대중에 의해 인식되고 있음이 나타났습니다.
Therefore, this may represent an example of a counter-cultural response from the perspectives of both practitioners and governing bodies; ‘helping’ professionals, such as doctors, may be more committed to the practice of altruism in a culture in which individualism is strong. The nonessentialness of altruism to British medical professionalism in our study may not be a novel finding as the Royal College of General Practitioners Working Party on Professionalism has acknowledged that there has been greater emphasis on altruism in the US professionalism movement compared with its UK counterpart.1 UK doctors may not have considered altruism as essential because they assume that British society does not demand such an attitude; altruism may be altruism only when there is a societal demand for it. However, our previous study with the UK general public indicated that altruism is perceived by the public as a very important component of the doctor–patient relationship.4
그러나, "환자의 문화적 배경에 민감한 것"은 북미 인들에게만 필수적인 요소로 간주되었습니다. 이것은 미국의 많은 지역이 다른 서구와 동부 지역보다 더 오래 다문화 사회를 구성하고 있기 때문일 수 있습니다.
However, being sensitive to the cultural backgrounds of patients was regarded as an essential attribute only by North Americans. This may be because much of the USA has comprised a multicultural society for longer than the other Western and Eastern regions under study.
직장 내 가치에 관한 특성
Attributes related to workplace values
자신의 책임에 자신감있게 행동하는 것은 아시아 의사에게서만 필수적으로 인식되었다. 이는 아시아 사회는 '무엇이 최선인지는 의사가 안다'라고 믿기 때문에, 자신감이 성공적인 의사 - 환자 관계의 주된 원인이라고 보기 때문이다. 또한, 아시아 문화에서 사회적 수준이 높은 (예 : 의사)사람과 낮은 (예 : 환자) 사람 사이에서 인식되는 개인 간의 권력 격차는 더욱 분명하며, 이로 인해 의사들은 대중에게 더 자신감있게 행동할 수 있습니다.
Acting with confidence in one’s duties may be considered as essential by Asian doctors as Asian societies believe that the ‘doctor knows what is best’ and therefore showing confidence is a primary contributor to a successful doctor–patient relationship.43 In addition, the power distance between individuals who are perceived to stand at higher (e.g. doctors) and lower (e.g. patients) social levels is more evident in Asian cultures,6 which may also warrant a public display of self-confidence.
많은 서방 국가의 환자 안전 규정 및 법적 체계를 고려할 때, 서방 국가의 의사는 아시아 국가의 의사와 다르게 문제를 고려할 수 있습니다. 서양의 의사는 자신감을 가진 의사이기보다 안전한 의사가 되기위해 집중할 수 있습니다. 그러나 유럽인이 전문성의 이 측면에 기여한 본질은 규제 기관의 권고와 모순된다.
In view of the patient safety regulations and legal frameworks in place in many Western countries,18,44,45 doctors from these countries may consider this issue differently to their Asian counterparts: they may focus on becoming safe rather than confident practitioners. However, the essentialness attributed by Europeans to this facet of professionalism contradicts the recommendations of their regulatory bodies.44
문화적으로 아시아 인들이 엄격한 원칙을 중요하게 생각한다는 것에서 아시아 의사들이 시간을 정확히 지키는 것을 중요시하는 이유를 설명할 수 있습니다. 집단주의자이기보다는 문화적으로 개인주의적인 유럽인들에게, 동료의 요구에 부응하고 자신의 직업에 대해 냉소적이지 않은 것은 문화적 특성과 모순되는 가치이다. 이것은 주어진 상황에서보다 나은 헬스케어를 제공하기 위하여 사회 문화적 장벽을 극복하고자하는 유럽 의사의 요구 또는 예민함을 나타낼 수 있습니다. 다문화 연구에서 Schmidt et al. 의학계 학생들의 (holism)에 대한 비 전통적 인식을 설명하기 위해 비슷한 반-문화 반응counter-cultural response 이론을 가정했다.
Culturally, Asians value strict discipline,6,7 which may explain the Asian doctors’ commendation of punctuality. Attending to colleagues’ needs and not being cynical about their job represent, for Europeans, who are culturally individualist rather than collectivist, values that contradict their cultural outlook.6 This may show a keenness or need on the part of European doctors to overcome socio-cultural barriers to deliver better health care in their own contexts. In a multicultural study, Schmidt et al.46 postulated a similar theory of a counter-cultural response to explain medical students’ non-conventional perceptions of holism.
장기적으로 사회적 웰빙에 기여하는 특성
Attributes contributing to social well-being in the long-term
교육이나 훈련 기술의 소유는 히포크라테스 시대부터 전문성의 중요한 구성 요소로 간주되었습니다.
그러나 전 세계적으로 임상가의 전문적 능력으로서의 교수 기술에 대한 기대와 권고에도 불구하고 유럽 의사들만이 그러한 기술을 필수적으로 평가했습니다. 의사의 교육 기술은 GMC에서 필수적인 것으로 인용되었으며, 영국 의대생은 임상 교사의 불량한 교수법 기술에 비판적입니다. 그럼에도 불구하고 영국의 의사들은 전문 기술자에게는 교수 기술이 필수적이지 않다고 느꼈습니다.
훈련 기술에 대한 북미 응답자의 '비-필수성' 인식은 [시니어 의사에 대한 주니어 의사의 기대], 그리고 [미국 및 캐나다 의사를 위한 대다수 승진위원회의 요구]와 모순됩니다. GME 과정에서 연수생에게 교육에 공식 훈련을 제공하지 못하는 것이 임상의들 사이에서 이러한 인식의 주된 이유로 언급되어 왔고 여기서도 그 원인이 될 수 있습니다.
인도와 같은 많은 아시아 국가에서 교육은 전문 역량으로 강조되지 않았습니다. 따라서 아시아 의사들은 이 정보를 필수적인 요소로 간주하지 않을 수 있습니다.
The possession of teaching or training skills has been considered an important component of professionalism since the time of Hippocrates.47
However, despite worldwide recommendations for and expectations of teaching skills as a professional competence of clinicians, only European doctors valued such skills as essential. Teaching skills in doctors have been cited as necessary by the GMC18 and UK medical students have been critical of the poor teaching skills of clinical teachers.48 Nonetheless, UK doctors felt that teaching skills were not essential to a professional doctor.
The perception of training skills as nonessential by North American respondents also contradicts the expectations of US junior doctors of their senior colleagues49 and the desires of the majority of promotion committees for doctors in the USA and Canada.50 The lack of delivery of formal training in teaching to trainees during postgraduate clinical training has been cited as a principal reason for this perception among clinicians51 and may well be the cause of it here.
In many Asian countries, such as India, teaching has not been emphasised as a professional competence.52 Therefore, Asian doctors may not consider it as an essential attribute.
사회적으로 책임있는 방식으로 행동하는 것은 유럽인을 제외한 모든 그룹에게 중요했습니다. 여기서 아시아 의사들의 집단주의적 문화적 배경을 보여준다. 그러나 (개인주의적 문화를 중시하는) 북미와 영국 의사들의 반응은 문화적인것이라고 볼 수 없다.
Acting in a responsible fashion towards society was important to all groups except Europeans. Here, the perceptions of Asian doctors may reflect their collectivist cultural background.6 However, the responses of North American and UK doctors are unlikely to be cultural as they appear to be more individualist.6
문화적으로 덜 유연한 아시아인은 직장 변화에 대한 적응력을 필수적이라고 간주했습니다.
Adaptability to workplace changes was regarded as essential by Asians, who are culturally less flexible.6
장점과 한계
Strengths and limitations
이 유형의 설문 조사에서 천장 효과 (즉, 응답자가이 설문 조사에서 '매우'및 '매우 중요 함'인 모든 항목에 대해 평가 척도 중 가장 높은 점수를 선택하는 경향)은 항목 사이에 차별을 초래할 수 있습니다. 천장효과는 응답자에게 항목의 (상대적) 순위를 물음으로써 최소화 할 수 있습니다. 이 연구에서와 마찬가지로, 이전의 연구들은 전문성에 대한 인식의 지역적 차이를 문화적 차이를 반영하는 것으로 해석했다. 그러나 지리적 지역 내의 중요한 문화적 차이는 이 연구에서 간과되었을 수있다.
In this type of survey, the ceiling effect (i.e. the tendency of respondents to choose the highest points of the rating scale for all items [‘extremely’ and ‘very important’ in this survey]) may result in a lack of discrimination among items, which might be minimised by asking respondents to rank the items. As in this study, previous studies have interpreted regional differences in perceptions of professionalism as reflecting cultural differences.2,53 However, important cultural variations within geographic regions may have been overlooked in this study.
Directions for future research
CONCLUSIONS
15 Randolph J. Online kappa calculator. http://justusrandolph.net/kappa/. [Accessed 19 July 2010.]
Cultural similarities and differences in medical professionalism: a multi-region study.
Author information
- 1
- Center for Medical Education, University of Dundee, Scotland, UK. m.chandratilake@dundee.ac.uk
Abstract
CONTEXT:
METHODS:
RESULTS:
CONCLUSIONS:
© Blackwell Publishing Ltd 2012.
Comment in
- Medical education and professionalism across different cultures. [Med Educ. 2012]
- PMID:
- 22324525
- DOI:
- 10.1111/j.1365-2923.2011.04153.x
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