USMLE에서 임상술기평가의 진화: Step 2 CS 중단 이후를 바라보다 (Acad Med, 2021)
Evolution of Clinical Skills Assessment in the USMLE: Looking to the Future After Step 2 CS Discontinuation
Peter J. Katsufrakis, MD, MBA, and Humayun J. Chaudhry, DO, MS

  

2021년 1월 26일, NBME와 주 의료 위원회 연맹은 미국 의료 면허 검사(USMLE) 프로그램이 2단계 임상 기술(CS) 검사를 [수정하여 재개시하는 작업을 중단]했다고 발표했다.1 이 결정은 2020년 3월에 발표된 2단계 CS의 최초 일시적 중단에 이어, SARS-CoV-2(COVID-19를 유발하는 바이러스)의 감염이 미국 전역으로 확산되기 시작했고, 이후 2020년 5월에 12-18개월간 중단이 연장되었다. 사건이 전개되고 COVID-19 대유행으로 미국 전역에서 감염, 입원, 사망자가 급증함에 따라, 바이러스 전염의 위험을 상당히 줄인 버전의 2단계 CS를 재개할 계획이 영구적 중단으로 바뀌었다. 이러한 계획 변경에는 USMLE 프로그램의 내부 및 외부 요소에 대한 세심한 검토가 수반되었습니다. 그러나 이 결정은 면허 시험에서 임상 능력 평가의 중요성을 축소minimize하기 위한 것은 아니다. USMLE 프로그램 내에서 그리고 의료 교육 및 훈련 기간 내내 임상 기술을 평가하는 것은 매우 중요합니다. 이 논평에서 논의하겠지만, 우리의 목표는 USMLE에서 임상 기술 평가를 발전시킬 때 교육 및 임상 실무의 진화를 모두 반영하는 것입니다.

On January 26, 2021, the NBME and the Federation of State Medical Boards (FSMB) announced that the United States Medical Licensing Examination (USMLE) program had discontinued its work to modify and relaunch the Step 2 Clinical Skills (CS) examination.1 This decision followed the initial, temporary cessation of Step 2 CS announced in March 2020, as infection with SARS-CoV-2 (the virus that causes COVID-19) began spreading throughout the United States, and the subsequent May 2020 extension of the suspension for 12–18 months. As events unfolded and the COVID-19 pandemic caused alarming surges of infections, hospitalizations, and deaths around the United States, our plans to resume a version of Step 2 CS that substantially reduced the risk of virus transmission evolved to a permanent discontinuation of the exam. This shift in plans involved a careful consideration of multiple factors intrinsic and external to the USMLE program. By no means, however, is this decision intended to minimize the importance of assessing clinical skills in the licensure exam. Evaluating clinical skills within the USMLE program and throughout the duration of medical education and training is critically important. As we will discuss in this commentary, our goals are to reflect evolution of both educational and clinical practice as we evolve clinical skills assessment in the USMLE.

USMLE 거버넌스 및 2단계 CS 결정
USMLE Governance and the Step 2 CS Decision

USMLE 프로그램의 공동 후원자로서 FSMB와 NBME는 [전체 시험 시퀀스의 프로그램 감독에 대한 궁극적인 책임]을 지고 있습니다. NBME와 ECMG(외국인의료졸업생을 위한 교육위원회)가 공동으로 2단계 CS 구성요소를 관리하였다. 시험 내용 결정, 합격점수 컷오프 및 관련 운영 문제와 같은 많은 USMLE 정책 결정은 의과대학 교수진, 주 의료 위원회 및 일반인으로 구성된 다양한 감독 위원회에 위임됩니다. 2단계 CS 중단 결정은 FSMB 및 NBME의 거버넌스 및 직원 리더십이 ECFMG의 거버넌스 및 직원 리더십과 협의하여 이루어졌다. 
As cosponsors of the USMLE program, the FSMB and NBME have ultimate responsibility for program oversight of the entire exam sequence. The NBME and Educational Commission for Foreign Medical Graduates (ECFMG) collaboratively administered the Step 2 CS component. Many USMLE policy decisions—such as determination of exam content, cutoffs for a passing score, and related operational matters—are delegated to various oversight committees comprising volunteers from medical school faculties, state medical boards, and the public. The decision to discontinue Step 2 CS was made by governance and staff leadership of the FSMB and NBME in consultation with governance and staff leadership of the ECFMG.

평가를 강화하기 위한 USMLE 프로그램의 지속적인 노력의 일환으로, 지난 몇 년간 연구는 [임상 능력 평가의 장기적인 전환]에 집중되어 왔습니다. 예를 들어, 2단계 CS에서 아바타나 멀티미디어를 활용한다거나, Step 2 CS에 대한 기타 개선사항이 포함되어 있으며, 이는 통해 [평가의 특성]과 [응시자 경험]을 개선하고자 했다.
팬데믹으로 인한 셧다운과 [수정된 시험을 시작하려는 움직임]은 예상하지 않았던 [추가 자원을 이 작업에 투입할 수 있는 기회]를 제공했습니다. 2단계 CS의 12~18개월 공백이 2020년 5월에 발표되었을 때, USMLE 프로그램은 단기 개정short term revision과 2020년 3월에 중단되었던 시험에 비해 [상당히 개선된 시험의 재개시]에 다시 초점을 맞췄다. 우리는 [테크놀로지를 활용]하며, 시험과 관련된 [COVID-19 위험을 줄이거나 제거]하고, [수험생 여행의 필요성을 줄이거나 제거]했으며, 2004년 Step 2 CS 시험이 처음 시행된 이후의 [의학교육의 변화를 반영]하는 변화의 조합을 구상했다.
As part of the USMLE program’s continous efforts to enhance assessment, research over the past several years has been focused on longer-term transformation of clinical skills assessment—by using avatars, multimedia, and other enhancements in Step 2 CS to improve not only the nature of the assessment but also the experience of the examinee. The pandemic shutdown and the drive to launch a revised exam provided an unforeseen opportunity to commit additional resources to this work. When the 12–18-month hiatus of Step 2 CS was announced in May 2020, the USMLE program refocused on shorter-term revisions and relaunching an exam that was appreciably enhanced compared with the exam that was suspended in March 2020. We envisioned some combination of changes that harnessed technology, reduced or eliminated exam-associated COVID-19 risk, reduced or eliminated the need for examinee travel, and reflected changes in medical education arising since the exam was first launched in 2004.

2020년의 나머지 기간 동안 USMLE 직원들은 의과대학 및 레지던시 프로그램 설정에서 일하는 교육자들과 협력하고, 이해관계자 그룹의 의견을 구했으며, 2단계 CS 재출시가 가능하도록 다양한 기술 솔루션을 탐색했습니다. 좋은 진전이 있었지만, FSMB와 NBME는 2021년 1월에 목표 기간 내에 적절히 강화된 시험을 재개하는 것이 가능하지 않다고 공동으로 결정했다.
During the rest of 2020, USMLE staff worked to analyze current elements of medical practice, engaged with educators working in medical school and residency program settings, solicited input from stakeholder groups, and explored various technology solutions to enable relaunch of Step 2 CS. While good progress had been made, the FSMB and NBME jointly determined in January 2021 that it was not feasible to relaunch an exam that was appropriately enhanced within our targeted timeframe.

 

2단계 CS 의사결정에 기여하는 요인
Factors Contributing to the Step 2 CS Decision

이렇게 결정된 요인은 어느 하나로 설명할 수 없다. 2단계 CS를 중단하기로 한 결정에는

  • USMLE 프로그램 목표에 대한 전체적인 검토,
  • 시험 재개시를 향한 발전과정progress
  • 다양한 이해관계자로부터 수집된 의견,
  • 교육 및 실습 환경의 분석이 포함되었습니다. 

No single factor led to this determination. The decision to discontinue Step 2 CS involved

  • a holistic review of USMLE program goals,
  • progress made toward relaunching the exam,
  • input collected from varied stakeholders, and
  • analysis of the education and practice environments.

 

우리는 아래에 몇 가지 중요한 고려사항들을 간략히 요약합니다.
We briefly summarize, below, some of the salient considerations.


모든 연령대와 인구 통계에 걸친 위험과 함께 전 세계로 빠르게 확산된 COVID-19는 2단계 CS에 대한 우리의 계획을 크게 변화시켰습니다. Step 2 CS는 그 설계상 수험생과 시험 직원, 특히 표준화된 환자 역할을 하는 직원 간의 긴밀한 신체적 근접과 신체적 접촉을 요구했습니다. 표준화된 환자 및 기타 직원의 안전과 복지가 그러하듯이, 전염병의 불확실성으로 인한 스트레스와 불안 등 [수험생의 안전과 건강]이 가장 큰 관심사였다. 우리는 처음에 검사와 관련된 잠재적인 COVID-19 위험을 줄이거나 제거하기 위해 응시자 및 직원이 다른 사람과 접촉할 필요가 없는 [가상 원격 건강 플랫폼을 시뮬레이션]하는 방식으로 시험을 수정하려고 했습니다. 우리는 또한 수험생의 [여행 관련 비용을 줄이거나 제거]할 수 있는 원격 관리 모델을 개발하기 위해 노력했습니다. 이렇게 시험 설계를 바꾸게 된다면 [정보 수집, 상호작용 방식, 환자 및 동료와의 결과 전달]과 관련된 [비인지 영역]에 대한 평가를 유지하지만, [신체 검사 기술]에 대한 평가를 갖추지는 못할 것이다.
The rapid spread of COVID-19 throughout the world, with risks across all age groups and demographics, dramatically changed our plans for Step 2 CS. The exam by design required close physical proximity and physical contact between examinees and exam staff, especially staff acting as standardized patients. The safety and health of examinees, including stress and anxiety caused by the uncertainty of the pandemic, were of paramount concern, as were the safety and welfare of standardized patients and other staff. We initially sought to modify the exam to simulate a virtual telehealth platform where neither examinees nor staff would need to come into contact with others, in order to reduce or eliminate potential COVID-19 risks associated with the exam. We also strove to develop a model for remote administration that could reduce or eliminate the travel-associated costs for examinees. These exam design characteristics would have retained assessment of noncognitive domains involving information gathering, manner of interaction, and communicating findings to patients and colleagues, but not assessment of physical examination skills.

[원격 시험]의 이점benefit에 대해서 균형을 잡을 때 고려해야 했던 것은, [기술, 보안, 형평성 및 시험 로지스틱스]와 관련된 과제뿐 아니라 [버추얼 수행능력 평가]에서는 [신체 검사 능력 평가]가 명백히 제한된다는 점이었습니다. 우리는 [원격 시험]을 시도하는 다른 규제 기관이 겪었던 어려운 경험과 의과대학에서의 학교 기반 시험 원격 검사의 성공적 론칭으로부터 많은 것을 배울 수 있었지만, 이러한 경험이 [USMLE 프로그램의 요구에 부합]할 정도로까지 대규모 국가 면허 시험으로 [충분히 일반화되지 않았다]는 것을 알게 되었다. 결국 충분한 가치를 제공하는 원격 관리 솔루션을 확보하지 못했습니다. 
Balanced against the benefits of a remotely administered exam were the challenges associated with technology, security, equity, and exam logistics, as well as the obvious limitations to assessing physical examination skills via a virtual performance assessment. While we had the benefit of learning from the cautionary experiences of other regulatory organizations attempting remote exam administration and from the successful NBME launch of school-based remote proctoring of exams in medical schools, we found that these experiences did not adequately generalize to a large-scale national licensing exam specific to the USMLE program’s needs. Ultimately, we did not identify a remote administration solution that would provide sufficient value.


또한 2004년 2단계 CS가 시행된 이후부터 기존의 지식과 내용 영역을 뛰어넘는 기술을 시험 응시자들에게 보여주도록 함으로써 면허 도구로서의 상당한 발전을 대변하는 [의미 있는 의학교육의 발전]이 이루어졌다. 이 발전에는

  • 미국 MD-granting 및 DO-granting 의과대학의 객관적 구조 임상 검사(OSCE) 연구소의 설립과
  • 의학교육의 연속체를 따라 학습자의 진척도를 평가하는 역량 프레임워크의 채택도 포함된다 (EPA, ACGME/ABMS의 core competencies, GME의 마일스톤 등)

In addition, meaningful advances in medical education have occurred since Step 2 CS was launched in 2004, when it represented a significant advance as a licensing tool by requiring examinees to demonstrate skills beyond traditional knowledge and content areas. These developments include

  • the establishment of objective structured clinical examination (OSCE) labs at U.S. MD-granting and DO-granting medical schools and
  • the adoption of a competency framework—including entrustable professional activities, Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME)/American Board of Medical Specialties core competencies, and graduate medical education (GME) milestones—to assess learners’ progress along the continuum of medical education.2

 

그러나 [국가 표준]에 대한 [독립적인 제3자 검증 및 지원]은 여전히 미국의 강력한 의료 면허 시스템의 초석으로 남아 있다. [주 의료 위원회]는 [USMLE 프로그램]에 의존하며, 주 의료 위원회State Medical Board의 라이센스 결정은 다음을 포함하는 교육 및 훈련 시스템에 의해 결정된다.

  • [학부 의학 교육(UME) 프로그램]의 성공적인 완료.
  • [GME 프로그램]의 일부 또는 전체 완료.
  • UME 및 GME 프로그램에 대한 독립적이고 별도의 [인증].
  • 국제 의대 졸업자의 경우 [ECFMG에 의한 의사 지원자의 자격 증명]

Independent, third-party verification and support for a national standard, however, remain cornerstones of a robust system of medical licensure in the United States. State medical boards rely on the USMLE program,3 and their licensing decisions are predicated on an education and training system that includes

  • successful completion of a program of undergraduate medical education (UME);
  • completion of some or all of a program of GME;
  • independent and separate accreditation of UME and GME programs; and,
  • for international medical graduates, certification of physician applicants’ qualifications by the ECFMG.

이러한 [강력한 평가, 인증 및 규제 시스템]의 맥락에서 USMLE 리더십은 수정된 2단계 CS의 재출시에 따른 점진적인incremental 부가 가치를 평가했습니다.
In the context of this robust system of assessment, certification, and regulation, the USMLE leadership weighed the incremental additional value of relaunching a modified Step 2 CS.

[미국 의과대학의 임상 기술 훈련과 평가 프로그램의 성장]은 (그 prevalence와 sophistication 모두) 틀림없이 새로 들어온 의사들이 레지던트 교육에 들어갈 준비를 개선시켰다. 2단계 CS 도입 이후 임상술기 훈련과 평가 시스템이 진화하면서, 실제 의료행위(practice of medicine)는 시험의 모습을 반영하지 않는 방향으로 발전했다. [온라인 자료의 참고, 인공지능 의사 결정 보조 도구 활용, 기타 테크놀로지-기반 도구와 같은 자원]은 의학의 practice과 진료 전달 방식을 변화시켰다. [텔레헬스]는 COVID-19 대유행 이전에 수용도와 활용도가 증가하고 있었지만, 2020년에는 의사와 환자의 사용이 급격하게 증가했습니다. [2단계 CS 시험을 전염병에 맞게 수정하여 재개하는 작업]에 요구되는 중요한 인력 자원을, 그 대신 [더 혁신적인 방식으로 임상 술기 평가를 발전시키는 데 투입될 수 있다]는 데 동의했습니다.

The growth in U.S. medical schools’ clinical skills training and assessment programs, both in prevalence and sophistication, has arguably improved the preparation of newly minted physicians entering residency training. As the systems for training and assessing clinical skills have evolved since the launch of Step 2 CS,4 the practice of medicine has also evolved in ways not reflected in the exam. Resources such as online reference materials, artificial intelligence decision aids, and other technology-enabled tools have changed how medicine is practiced and care is delivered. While telehealth was growing in acceptance and utilization prior to the COVID-19 pandemic, the year 2020 saw a dramatic increase in its use by physicians and patients. The significant staff resources required to relaunch a Step 2 CS exam modified for the pandemic, we agreed, could instead be devoted to advancing the assessment of clinical skills in a more transformative fashion.

미래를 내다보기
Looking to the Future

[주 의료 위원회]는 [의사가 안전하고 효과적인 환자 관리를 제공하도록 보장]하기 위해 계속 노력하고 있습니다. USMLE 프로그램은 지속적으로 이 미션에 복무serve할 것이며, [알려진 요구사항]과 [새롭게 대두되는 요구사항]을 충족하는 평가를 지속적으로 이행할 것입니다. 우리는 의과대학 교수, 레지던트 프로그램 이사 및 교수진, 의대 학생, 수험생, 개업 의사 및 일반인 등 미래의 의사 교육과 훈련에 직접 및 간접적으로 관여하는 주 의료 위원회 구성원과 대표자를 포함한 주요 이해관계자들의 의견을 구하고 있습니다. 이해관계자의 가이드를 탐색seeking할 때, 어떻게 해야 의학교육/훈련/실무의 진화가 USMLE 평가에 가장 잘 반영될지를 파악하기 위한 노력을 한다. 또한 임상술기 평가에 대한 가장 큰 요구가 어디에 존재하는지 이해하려고 합니다. 우리가 수집한 정보는 후속 연구 및 개발의 우선순위를 정하는 데 도움이 될 것입니다. 또 다른 조사 라인은 의료 면허의 맥락에서 적용할 수 있는 임상 기술 평가의 혁신을 추구합니다.
State medical boards remain committed to ensuring that physicians provide safe and effective patient care. The USMLE program will continue to serve that mission and deploy assessments that meet the known and emerging requirements of medical licensure. We are soliciting input from key stakeholders, including members and representatives of state medical boards and individuals involved directly and indirectly in the education and training of future physicians— medical school faculty, residency program directors and faculty, medical students, examinees, practitioners, and members of the public. In seeking stakeholder guidance, we are striving to identify how the evolution of medical education, training, and practice should best be reflected in USMLE assessments. One line of inquiry seeks to understand where the greatest needs for clinical skills assessment exist. The information we gather will help prioritize subsequent research and development. Another line of inquiry seeks innovations in clinical skills assessment that are applicable to the context of medical licensure.


이미 받은 피드백을 바탕으로 의료 실무practice에 특히 중요한 주제(예: 임상적 추론)주 의료 위원회에서 식별한 결함 영역(예: 커뮤니케이션)을 더 강조하는 방향으로 바꿀 수 있다.5 USMLE 검사의 임상스킬 평가의 초기 향상은 현재 형식을 강화하고 기존 검사 구조에 통합될 것입니다. (이해당사자의 투입을 통해 식별된) 수정이 필요한 내용은 3단계 시험 및/또는 3단계 시험의 컴퓨터 케이스 시뮬레이션에서 모두 객관식 문항에 반영될 수 있습니다. 
Based on the feedback we have already received, we are likely to increase emphasis on subjects particularly important to medical practice (e.g., clinical reasoning) and areas in which state medical boards identify deficiencies (e.g., communication).5The initial enhancements to clinical skills assessment in USMLE exams will augment current formats and integrate into the existing exam structure. To the extent possible, content revisions identified through stakeholder input may be reflected in multiple-choice questions in all three Step exams and/or computer case simulations in the Step 3 exam.

그러나 지속적인 연구를 통해 다음과 같은 내용을 포함하여 이러한 형식의 한계를 극복할 것이다.

  • 오디오 및 비주얼 미디어의 발전,
  • 환자 아바타,
  • 자연어 처리,
  • 인공지능,
  • 평가와 관련된 다른 과학과 테크놀로지의 결합

이는 임상 스킬 평가의 한계를 확장시켜줄 것이며, 테크놀로지의 발전은 새로운 유형의 문항이 개발될 가능성이 높다.

Ongoing research, however, will seek to push beyond the limitations of these formats, incorporating

  • advances in audio and visual media,
  • patient avatars,
  • natural language processing,
  • artificial intelligence, and
  • other combinations of assessment science and technology

...that extend the frontiers of clinical skills assessment. It is likely that technological advances will result in the development of new item types.


위에서 설명한 프로세스(유망한 [테크놀로지 혁신]을 목표로 하는 [연구 및 개발]과 결합된 [다양한 이해관계자 의견])가 USMLE 프로그램에서 임상 스킬 평가를 위한 최적의 개발 경로를 만들 것이라고 믿는다. 우리가 아래의 것들을 이루고자 할 때, 다양한 [시험]과 [디자인 특성 사이]에 절충tradeoff이 있을 것은 거의 확실하다. 

  • 신체 검사 및 의사소통 기술을 평가한다. 
  • 감독되는 실무 및 감독되지 않은 후속 실무에 대한 진입 준비에 대한 결정을 알려줍니다. 
  • 임상적 추론을 평가한다. 
  • 현대 의료 관행을 반영한다. 
  • 형평성과 접근성을 보장한다. 
  • 수험생 경험을 최적화합니다. 

We believe that the process outlined above—diverse stakeholder input combined with research and development that targets promising technological innovations—will create the optimal developmental path for clinical skills assessment in the USMLE program. There will almost certainly be tradeoffs among various exam and design characteristics as we strive to

  • assess physical examination and communication skills;
  • inform determinations of readiness for entry into supervised practice and subsequent unsupervised practice;
  • assess clinical reasoning;
  • reflect contemporary medical practice;
  • ensure equity and access; and
  • optimize the examinee experience.

2단계 CS를 중단하기로 결정하면서, 일부 학습자와 교육자가 [임상 스킬 평가가 더 이상 중요하게 여겨지지 않는다]처럼 잘못된 결론을 내릴 가능성이 있음을 알게 되었다. USMLE 프로그램은 임상 기술 평가에 전념하고 있습니다.

  • 따라서 교육자와 관리자는 표준이 느슨해지지 않도록 해야하며, 임상 기술 훈련 및 평가에 투입되는 시간과 자원을 계속적으로 우선시해야 한다6.
  • 교육 및 규제 시스템의 모든 당사자는 공공의 이익에 부합하는 의료 교육의 연속체에 걸쳐 지속적으로 독립적으로 협력적으로 일할 필요가 있다.
  • 이와 별도로, 의학 교육자는 [USMLE 시험에 반영 여부와 상관없이], 의학을 수행하는 데 필요한 다양한 지식과 기술을 지속적으로 다뤄야 하며,
  • USMLE 프로그램은 수험자의 실무 준비 상태를 확인하는 기능을 지속적으로 수행해야 합니다. 

In deciding to discontinue Step 2 CS, we recognized the potential for some learners and educators to wrongly conclude that clinical skills assessment is no longer being valued. The USMLE program remains committed to assessment of clinical skills.

  • As such, educators and administrators should resist relaxation of their standards6and continue to prioritize the time and resources devoted to clinical skills training and assessment.
  • All parties in the education and regulatory systems will need to continue to work independently and collaboratively across the continuum of medical education in the public interest.
  • Working independently, medical educators must continue to address the broad array of knowledge and skills necessary to practice medicine regardless of whether they are reflected in USMLE exams, and
  • the USMLE program must continue to serve its function of validating examinees’ readiness to practice.

USMLE Scoring에 대한 Invitational Conference의 최근 경험과 의사 책임 연합의 UME-GME 검토 위원회의 현재 작업을 통해 의료 교육, 평가 및 규정의 시스템 개선을 안내할 수 있는 여러 이해관계자 간의 효과적이고 조정된 협업을 위한 모델을 제공할 수 있기를 바랍니다. 우리의 단기 및 장기 계획은 특히 의사-환자 간 커뮤니케이션 영역에서 주 의료 위원회와 우리가 공동으로 봉사하는 일반인의 진화하는 요구를 충족시키기 위해 USMLE 프로그램의 모든 단계를 전환하면서 검사자의 임상 기술 평가를 강화하는 것입니다.

 We are hopeful that our recent experience with the Invitational Conference on USMLE Scoring7 and the current work of the Coalition for Physician Accountability’s UME-GME Review Committee8 provide models for effective, coordinated collaboration among multiple stakeholders to guide systemic improvements to medical education, assessment, and regulation. Our short-term and long-range plans are to enhance the assessment of examinees’ clinical skills, particularly in the area of physician-patient communication, as we transform all Steps of the USMLE program to meet the evolving needs of state medical boards and the public we collectively serve.

 


Acad Med. 2021 Jun 22.

 doi: 10.1097/ACM.0000000000004214. Online ahead of print.

Evolution of Clinical Skills Assessment in the USMLE: Looking to the Future After Step 2 CS Discontinuation

Peter J Katsufrakis 1Humayun J Chaudhry

Affiliations collapse

Affiliation

  • PMID: 34166234
  • DOI: 10.1097/ACM.0000000000004214Abstract
  • The COVID-19 pandemic interrupted administration of the United States Medical Licensing Examination (USMLE) Step 2 Clinical Skills (CS) exam in March 2020 due to public health concerns. As the scope and magnitude of the pandemic became clearer, the initial plans by the USMLE program's sponsoring organizations (NBME and Federation of State Medical Boards) to resume Step 2 CS in the short-term shifted to long-range plans to relaunch an exam that could harness technology and reduce infection risk. Insights about ongoing changes in undergraduate and graduate medical education and practice environments, coupled with challenges in delivering a transformed examination during a pandemic, led to the January 2021 decision to permanently discontinue Step 2 CS. Despite this, the USMLE program considers assessment of clinical skills to be critically important. The authors believe this decision will facilitate important advances in assessing clinical skills. Factors contributing to the decision included concerns about achieving desired goals within desired timeframes; a review of enhancements to clinical skills training and assessment that have occurred since the launch of Step 2 CS in 2004; an opportunity to address safety and health concerns, including those related to examinee stress and wellness during a pandemic; a review of advances in the education, training, practice, and delivery of medicine; and a commitment to pursuing innovative assessments of clinical skills. USMLE program staff continue to seek input from varied stakeholders to shape and prioritize technological and methodological enhancements to guide development of clinical skills assessment. The USMLE program's continued exploration of constructs and methods by which communication skills, clinical reasoning, and physical examination may be better assessed within the remaining components of the exam provides opportunities for examinees, educators, regulators, the public, and other stakeholders to provide input.

+ Recent posts