개인적, 전문직업적 성장을 위한 포트폴리오(Understanding Medical Education Ch14

Portfolios in personal and professional development

Erik Driessen1 and Jan van Tartwijk2

1 Maastricht University, The Netherlands

2 Utrecht University, The Netherlands




도입

Introduction


포트폴리오의 내용은 처방되거나 개별 학습자의 재량에 맡겨 질 수 있으며, 포트폴리오는 수행 된 업무, 받은 피드백, 진행된 진전, 역량 향상을위한 계획, 성과 및 개발에 대한 성찰을 보고 할 수 있습니다. (4,5)

Content may be prescribed or left to the discretion of individual learners, and the portfolio can report on work done, feedback received, progress made, plans for improving competence, and reflections on performance and development.(4,5)


의학 교육 포트폴리오에 대한 근거 자료는 Box 14.1에 요약되어있다. (5,7,8)

The evidence base for portfolios in medical education is summarised in Box 14.1.(5,7,8)



포트폴리오의 다양성

Diversity of portfolios


범위 Scope


포트폴리오는 크게 다를 수 있습니다. (9) 

    • 하나의 기술, 역량 도메인 또는 커리큘럼 구성 요소에 초점을 둔 매우 제한된 것 (예 : 프레젠테이션 기술 포트폴리오에만 해당)과 

    • 장기간에 걸쳐 모든 관련 역량 영역을 다룬 매우 광범위하고 다양한 학습자의 개발에 대한 것

Portfolios can differ substantially in scope.(9) They may vary from 

    • being very limited (such as a portfolio for presentation skills only) focused on one single skill, competency domain, or curricular component, to 

    • being very broad, covering the learner’s development across all relevant competency domains over a prolonged period of time.



개방 또는 폐쇄 Open or closed


상세한 가이드 라인과 엄격한 규제가 적용된 '닫힌'포트폴리오는 학습자가 자신의 포트폴리오의 형식과 내용을 결정할 수있는 자유가 거의 없습니다. 닫힌 포트폴리오는 비교 및 ​​탐색이 쉽기 때문에 대규모 포트폴리오 평가의 이점입니다. 단점은 포트폴리오가 개별 학습자와 특정 직장의 특성에 대한 진정한 정의를 할 수 없다는 것입니다.

A ‘closed’ portfolio with detailed guidelines and strict regulations allows learners relatively little freedom to determine the format and content of their own portfolios. Closed portfolios are easy to compare and navigate, which is an advantage for large-scale portfolio assessment. The downside is that the portfolio cannot really do justice to the characteristics of individual learners and specific workplaces.



방향이 다소 느슨하고 일반적 일 때 더 많은 '개방형'포트폴리오는 학습자에게 포트폴리오 내용 및 형식과 관련하여 상당한 자유를 준다. 결과적으로 학습자는 자신의 학습 과정에 대해보다 풍부한 설명을 제공하고 그들이 근무한 작업장의 구체적인 특성에 주의를 기울일 수 있습니다.

A more ‘open’ portfolio results when directions are rather  loose  and  general,  allowing  learners  considerable freedom with respect to portfolio content and format. As a consequence,  learners  can  provide  richer  descriptions  of their  individual  learning  processes  and  pay  attention  to specific  characteristics  of  the  workplaces  in  which  they have worked.



목표와 그에 따른 포트폴리오 디자인 Goals and their relation to portfolio design


의학 교육에서 포트폴리오는 세 가지 주요 목표 인 평가, 성찰 및 학습자 개발을 담당합니다. 그림 14.1 (2)

In medical education, portfolios serve three main goals: 

  • assessment, 

  • reflection 

  • learner development. Figure 14.1.(2)



  • 평가에 사용되는 포트폴리오에서는 역량 달성의 증거가 중심이됩니다. 

  • 성찰을 목적으로하는 포트폴리오에서 핵심은 성과 개선을 이끌기 위한 서면 평가와 성과 분석으로 구성됩니다. 

  • 개발을 모니터하고 계획하는 데 사용되는 포트폴리오에서 주요 기능은 업적과 목표의 개요입니다. 

그러나 실제로는 대부분의 포트폴리오는 이러한 목표의 전부 또는 일부를 결합하며, 목표 혼합은 포트폴리오의 모양을 결정합니다 (상자 14.2 참조).

  • In portfolios used for assessment, the evidence of competency attainment takes centre stage. 

  • In portfolios primarily aimed at stimulating reflection, the core of the portfolio consists of written evaluations and performance analyses to direct performance improvement. 

  • In portfolios that are used to monitor and plan development, the main features are overviews of achievements and targets. 

In practice, most portfolios combine all or some of these goals, and the goal mix determines what the portfolio looks like (see Box 14.2).







발달 모니터링과 계획을 위한 포트폴리오

Portfolios for monitoring and planning development


    • 직장에서의 학습은 학습 기회의 가용성에 달려 있으며, 이는 학습자에 따라 필연적으로 다양합니다. (11) 

    • 이와 동시에 학부 과정 교육에서는 학생들이 1주나 2주 이상 동일한 감독자를 갖는 경우가 드물다 (12) 

    • 임상 작업장은 본질적으로 학생들이 자신의 학습을 지시하는 것이 어려운 erratic한 환경이다. 

    • 임상 실습에 몰입하는 동안 학생들은 자신의 경험이 커리큘럼에서 요구하는 전반적인 학습 목표 및 역량 달성에 어떻게 기여할 수 있는지 정확히 인식하기가 어렵습니다. 

    • 더욱이 감독의 연속성 부족과 학생 활동의 제한된 관찰은 학습자 개발을 효과적으로 모니터링하는 방법에 서있다.


    • learning in the workplace depends on the availability of learning opportunities, and this inevitably varies from learner to learner.(11) 

    • On top of this, it is rare in undergraduate education (perhaps less so in postgraduate training) for students to have the same supervisor for more than one or two weeks.(12) 

    • The clinical workplace is thus by nature an erratic environment in which it is difficult for students to direct their own learning. 

    • While being immersed in clinical practice, students have a hard time perceiving exactly how their experiences can contribute to the overarching learning objectives and competency achievements required by the curriculum. 

    • Moreover, lack of continuity of supervision and limited observation of student activities stand in the way of effective monitoring of learner development.


학습 목표 설정 Setting learning goals


그러한 포트폴리오가 효과적이기 위해서는 잘 정의 된 학습 목표가 특정 기간 동안 설정되는 것이 중요합니다. 목적을 가진 활동은 직장 기반 학습의 기둥 중 하나이다. (16)

For such a portfolio to be effective, it is essential that welldefined learning goals are set for a specific period. Purposeful activities are one of the pillars of workplace-based learning.(16)


효과적인 학습 목표를 위해서는, 학습자와 교사가 목표를 달성하기 위해 노력하는 것이 중요합니다. 교사는 목표가 구체적이고 목표를 달성하기 위해 실현 가능한 계획이 수립되어 있음을 확인해야합니다. 이에 대한 유용한 지원은 SMART 모델이다. 목표는 구체적이고, 측정 가능하며, 수용 가능하고, 현실적이고 시간에 맞추어야한다.이 기준이 충족 될 경우에만 목표를 실제로 달성 할 수있는 실질적인 기회가된다.

For learning goals to be effective, it is important that both learner and teacher are committed to achieving them. The teacher should see to it that objectives are concrete and that a feasible plan is drawn up to achieve them. A useful aid for this is the SMART model: objectives should be Specific, Measurable, Acceptable, Realistic and Time-bound, for only if these criteria are met is there a real chance that objectives will actually be achieved.(18)


포트폴리오 구조와 내용 Portfolio structure and content


개발을 촉진하고 모니터링하기위한 수단으로 사용되는 포트폴리오에서, 무엇이 마스터되었는지와 무엇이 달성되어야하는지에 대한 개요가 중요합니다.

In portfolios that are used as instruments to promote and monitor development, overviews of what has been mastered and what remains to be achieved are important.


Such overviews could contain the following information:



• 프로시져 또는 환자 케이스 Procedures or patient cases 

Which procedures? 

What was the level of supervision? 

Which types of patients? 

What was learned? 

Were the activities assessed? Plans?


• 과거 업무 경험 Prior work experience 

Where? 

When? 

Which tasks? 

Strengths and weaknesses? 

Which competencies or skills were developed? 

Evaluation by the learner?


• 과거 교육 및 훈련 Prior education and training 

Which courses or programmes? 

Where? 

When? 

What was learned? 

Completed successfully? 

Evaluation by the learner?


• 프로그램 내외부의 경험 Experiences within and outside the course/programme 

Where? 

When? 

Which tasks? 

What was done? 

Strengths and weaknesses? 

Which competencies or skills were developed? 

Evaluation by the learner? 

Plans?


• 프로그램의 구성요소 Components of the course/programme 

Which components have been attended so far? 

Which remain to be attended? 

When? 

What was learned? 

Completed successfully? 

Evaluation by the learner? Plans?


• 역량 또는 스킬 Competencies or skills 

Where addressed? 

Level of proficiency? 

Plans? 

Preferences?



평가를 위한 포트폴리오

Portfolios for assessment


전통적인 정신 측정 방법은 많은 포트폴리오의 본질적으로 표준화되지 않은 특성과 양립 할 수없는 것으로 판명되었습니다

The traditional psychometric approach, has been found to be incompatible with the essentially non-standardised nature of many portfolios


심리 측정 적 정량적 접근법은 수치 적 정보 (점수) 이외에 다양한 질적 정보를 담고있는 포트폴리오에 적합하지 않다. (6,21)

The psychometric quantitative approach does not quite fit with portfolios containing a variety of qualitative information, in addition to numerical information (scores).(6,21)


이러한 종류의 평가 업무는 표준화 된 체크리스트와 엄격하게 정의 된 기준의 목록이있는 분석 절차로 변환 될 수 없습니다. (23) 결과적으로 다양한 질적 정보의 존재로 인해 필연적으로 역량을 평가하기위한 포트폴리오의 정보를 평가하는 평가자 그들의 개인적인 판단에 의존해야한다. (20,24,25)

This kind of assessment task cannot be translated into an analytical procedure with a standardised checklist and a list of strictly defined criteria.(23) Consequently, due to the presence of diverse qualitative information, assessors in weighing the information in a portfolio to assess competency inevitably have to rely on their personal judgement.(20,24,25)


포트폴리오 평가와 포트폴리오 특성을 일치시키기 위해 질적 연구의 방법론에 크게 의존하는 접근 방식을 권장합니다. (19,20)

To achieve a match between portfolio assessment and portfolio characteristics, we advocate an approach that leans heavily on the methodology of qualitative research.(19,20)




포트폴리오평가 전략

Strategies in portfolio assessment


피드백 사이클을 잡는다

Arrange for feedback cycles


최종 판단이 도착했을 때 학습자가 놀랄 일이 없도록 정기적 인 피드백 사이클을 실시하십시오. 포트폴리오 내용은 보통 더 오랜 기간 동안 수집되므로, 포트폴리오의 퀄리티를 종료시가 다 되어서야 알려주는 것은 바람직하지 않습니다. 멘토로부터의 피드백과 같은 중간 형성 평가는 학습자가 포트폴리오를 변경하고 적응할 수있게하는 데 유용합니다. 포트폴리오 개발의 여러 단계에서 정기적 인 피드백은 평가 측면뿐만 아니라 학습 측면에서도 권장됩니다. (13,26)


Conduct periodical feedback cycles to ensure that learners are not taken by surprise when the final judgement arrives. Since portfolio contents are usually compiled over a longer period of time, it is ill advised to wait until the end of the period to make pronouncements about the quality of the portfolio. Intermediate formative assessments, such as feedback from a mentor,1 are useful to allow learners to adapt and improve their portfolio. Regular feedback at different stages of portfolio development is advisable not only from an assessment perspective but from a learning perspective as well.(13,26)


다수의 정보제공자를 포함시킨다

Involve multiple informants


해당 기간이 끝나면 완성 된 포트폴리오를 판단하는 평가자 외에도 포트폴리오 프로세스에 어떤 식 으로든 참여하는 다양한 사람들이 평가에 중요한 기여를 할 수 있습니다. 

        • 멘토는 일반적으로 포트폴리오의 품질에 대한 첫 번째 언급입니다. (27) 그 또는 그녀는 종종 학습자를 가장 잘 알고, 자료의 진위 여부를 확인하는 위치에 있으며 학습자의 작업 습관을 잘 알고 있습니다. ) 

        • 동료는 평가에 기여할 수있는 또 다른 그룹입니다. 동료 평가의 장점은 두 가지입니다. 동료는 경험상 포트폴리오를 만드는 것이 무엇을 의미하는지 알고 동료 평가를 통해 포트폴리오의 평가 기준을 숙지 할 수 있습니다. 

        • 마지막으로, 학습자는 또한 포트폴리오의 품질을 스스로 평가할 수 있습니다. 예를 들어 스승의 의견에 응답하거나 역량을 자체 평가할 수 있습니다.


In addition to the assessors who judge the completed portfolio at the end of the period, different people who are in some way involved in the portfolio process can also make a valuable contribution to the assessment. 

        • The mentor is usually the first to comment on the quality of the portfolio.(27) He or she often knows the learner best, is in a position to ascertain the authenticity of the materials, and is familiar with the learner’s work habits.(28) 

        • Peers are another group that can contribute to the assessment. The advantages of peer assessment are two-fold: peers know from experience what it means to produce a portfolio and by engaging in peer assessment they can familiarise themselves with the portfolio’s assessment standards. 

        • Finally, learners can also self-assess the quality of their portfolios – for instance, by responding to the mentor’s comments and/or by self-assessing their competencies.


학습자의 자기 포트폴리오에 대한 자기 평가는 올바른 자기 평가에 도달하기 위해 멘토 판단에 의해 뒷받침 될 수있다. (31)

learners’ self-assessments of their portfolios could be supported by mentor judgements to arrive at valid self-assessments.(31)



평가자 훈련

Train assessors


평가자가 자신의 판단을 조정하고 평가 절차와 그 결과를 토의 할 수있는 회의 (포트폴리오 기간 중 마지막 단계 이전과 중간 단계)를 조직하십시오.

Organise a meeting (before the final assessment round and at an intermediate stage during the portfolio period) in which assessors can calibrate their judgements and discuss the assessment procedure and its results.


평가자 간의 차이점은 평가 프로세스에 대한 논의에 참여시킴으로써 줄일 수있다. (33) 예를 들어, 평가자의 평가 기준에 대한 해석이 수렴 될 수 있고 따라야 할 절차에 대한 공동 이해가 이루어질 수있다 . 이러한 논의는 평가 라운드 직전뿐만 아니라 평가자가 자신의 포트폴리오 판단을 동료와 비교하고 해석의 차이점을 논의 할 수있는 포트폴리오 기간의 중간 단계에서 계획되어야한다 .34)

Differences between assessors can be reduced by engaging them in a discussion of the judgement process.(33) After discussing a benchmark portfolio, for example, assessors’ interpretations of assessment criteria may converge and a joint understanding of the procedure to be followed can be built. Such discussions should preferably be scheduled not only immediately before an assessment round but also at an intermediate stage of the portfolio period when assessors can compare their own portfolio judgements with those of their colleagues and discuss differences of interpretation.(34)



순차적 평가 개발

Develop sequential assessment


        1. 멘토는 지도하에 학생들의 포트폴리오 평가에 대한 추천을합니다. 

        2. 개별 학생과 평가자가 멘토의 추천에 동의하는지 여부를 결정합니다. '동의'는 평가 절차가 완료되었다는 의미이다. 

        3. '동의'가 이루어지지 않는 경우 포트폴리오는 더 큰 평가자 그룹에 제출됩니다

이러한 방식으로 판단을 내리는 포트폴리오는 판단이 만장일치 인 포트폴리오보다 더 신중하게 판단됩니다. 더 많은 심사 위원이 협의되면 평가의 신뢰도가 높아집니다. 또한, 평가자들 간의 토론은 기준의 적용과 관련하여 명확성을 높일 것입니다 ( '평가자 훈련'참조).


Mentors make a recommendation for the assessment of the portfolios of the students under their guidance. Individual students and an assessor decide whether they agree with the mentor’s recommendation. Agreement signals the completion of the assessment procedure. In cases where there is no agreement, the portfolio is submitted to a larger group of assessors. In this way it is ensured that portfolios causing doubt are judged more carefully than portfolios where judgement is unanimous. As more judges are consulted, the trustworthiness of the assessment increases. Additionally, the discussions between the assessors will enhance clarity with respect to the application of the criteria (see also under ‘Train assessors’).



서술 정보 포함

Include narrative information.


질적, 서술 적 피드백에 대한 포트폴리오 요청을 통합하고이 정보를 평가 절차에 상당한 비중을 부여하십시오. 서술 의견은 학습자와 평가자에게 정량적 인 수치 피드백보다 훨씬 더 풍부한 정보를 제공합니다. (16)

Incorporate in the portfolio requests for qualitative, narrative feedback and give this information substantial weight in the assessment procedure. Narrative comments offer learners and assessors much richer information than quantitative, numerical feedback.(16)



직장 평가에서 관련된 문제는 평가자의 관대함입니다. 여러 가지 이유로 낮은 점수는 실제로는 드물고 결과적으로 점수는 일반적으로 매우 차별적이지 않다. (35) 그러나 서사 피드백은 학습자의 성과에 대해보다 상세하고 차별적 인 정보를 제공하기도한다. 평가자는 평가 양식에 전용 공간을 제공하여 서사 피드백을 제공 할 수 있습니다.

A related problem in workplace assessment is rater’s leniency. For various reasons low scores are a rarity in practice, and consequently scores generally do not discriminate very well.(35) Narrative feedback, however, often provides more detailed and discriminative information about learner performance. Assessors can be encouraged to give narrative feedback by providing dedicated spaces in the assessment form.



명확한 루브릭과 기술어 사용

Use clear rubrics or descriptors


교육 기관은 종종 역량 프로필을 생성하는 데 많은 에너지를 투입합니다. 중요한 것은 

        • 학습자가 할 수 있어야하는 모든 것을 상세히 설명하는 매우 긴 구체적인 기준 목록( '할 수있다 - 진술')

        • 전반적인 개요를 제공하지만 실제로는 거의없는 글로벌 설명  사이의 균형을 맞추는 것


Education institutions often put a great deal of energy into generating competency profiles. The important thing is to strike a balance between 

        • very long lists of concrete criteria detailing everything a learner must be able to do (‘can do-statements’) on the one hand and 

        • on the other hand global descriptions offering a general outline but little practical guidance for assessors.





포트폴리오 구조와 내용

Portfolio structure and content


포트폴리오에서 평가자에게 의미있는 증거를 제시하기 위해서는 학습자가 보여주고 자하는 역량이나 설명하고자하는 과제를 반영하여 조직되어야한다. (37)이를 위해 캡션이 포트폴리오의 증거에 첨부되어야 하고, 캡션은 그 근거가 무엇을 보여주려는 것인지를 설명해야 한다.

for evidence in a portfolio to be meaningful to assessors, it should be organised to reflect the competencies learners wish to demonstrate or the tasks they wish to illustrate.(37) To this end captions should be attached to the evidence in the portfolio, explaining what the evidence is supposed to show.


학습자가 평가자에게 가치를 결정하기 위해 방대한 양의 자료를 포함시키는 것이 유혹을 불러 일으킬 수도 있지만,이 전략은 권장하지 않습니다. 평가자의 작업량을 증가시킬뿐만 아니라 평가자가 나무때문에 숲을 보지 못하게하여 혼란을 야기 할 수 있습니다. 따라서 학습자가 선택적이어야하며 우수한 선택 기준은 학습 자료가 학습자의 발달과 진행에 대한 통찰력을 제공해야한다는 것입니다.

Although it may be tempting for learners to include a vast amount of materials leaving it up to the assessor to determine their value, this strategy is to be discouraged. For not only does it increase the assessors’ workload, it can also cause confusion by preventing assessors from seeing the wood for the trees. It is therefore important for learners to be selective, and an excellent selection criterion is that materials should provide insight into the learner’s development and progress.




포트폴리오에 포함될 수있는 다양한 자료가 엄청납니다. 우리는 다음 세 가지 유형을 구별합니다. (2)


• 성과물 - 보고서, 논문, 환자 관리 계획, 배출 편지, 주제에 대한 비판적 평가

• 인상 - 사진, 비디오, 관찰 보고서

• 평가자료 - 테스트 점수, 피드백 양식 (예 : 미니 CEX, 다중 소스 피드백), 감상을 표현하는 환자 또는 동료의 편지, 인증서.


The variety of materials that may be included in a portfolio is huge. We distinguish the following three types.(2)


• Products – reports, papers, patient management plans, letters of discharge, critical appraisals of a topic

• Impressions – photographs, videos, observation reports

• Evaluations – test scores, feedback forms (e.g. mini-CEX, multisource feedback), letters from patients or colleagues expressing appreciation, certificates.


성찰을 촉진하기 위한 포트폴리오

Portfolios to stimulate reflection


성찰의 사이클

Cycles of reflection


Elsewhere we have defined ‘reflection’ as ‘letting future behaviour be guided by a systematic and critical analysis of past actions and their consequences’.(38) Learning from participating in the workplace is the process of transforming experiences into knowledge, skills, attitudes and values, a process that can be represented graphically by experiential learning cycles,



ALACT model 

We will illustrate this using Korthagen’s ALACT model (see Figure 14.3).(31,39)




행동 

Action


이 사이클은 행동으로 시작됩니다. 학습자가 기존 역량을 향상시키면서 동시에 새로운 역량을 습득 할 수있게하려면 필요한 모든 역량을 포괄하는 과제 구성을 미리 선택하는 것이 중요합니다.

The cycle kicks off with action. To enable learners to improve their existing competencies while concurrently acquiring new ones, it is important to pre-select a task mix covering all the competencies required.


행동 돌아보기: 평가 

Looking back on action: Evaluation


Boud (41) Eva and Regehr (30)는 외부 소스로부터 피드백과 정보를 명시 적으로 찾아내어 외부를 바라 보는 개인적인 책임을지는 과정으로서 추구하는 자기 주도적 평가를 설명한다. 이 단계에서 포트폴리오는 정보를 저장하고 달성 할 수있는 역량에 따라 정보가 저장되고 구성되는 '폴더'가 될 것이며 증거가 나타내는 내용과 성과 수준에 대한 결론을 나타내는 캡션이 표시됩니다.

Following Boud,(41) Eva and Regehr(30) describe self-directed assessment seeking as a process of taking personal responsibility for looking outward by explicitly seeking feedback and information from external sources. At this stage, the portfolio would be the ‘folder’ in which the information is stored and organised in line with the competencies to be attained and with captions indicating what the evidence shows and the conclusions to be drawn about the level of performance.



필수적 측면 인식: 분석 
Awareness of essential aspects: Analysis


다음 단계에서는 분석, 데이터 검사, 패턴 감지 및 원인 및 결과 연관성 확인이 포함됩니다. 이 단계에서 이론은 패턴과 인과 관계를 확인하는 데 도움이 될 수 있습니다. 연구 결과에 따르면 학습자가 자신의 성과를 적절하게 분석 할 수 없다는 사실은 자명하지 않다 .42)이를 고려하여 Korthagen 등 (39)은 멘토가 학습자에게 질문을 던짐으로써 자신과 타인의 행동에 깔린 이유를 탐구하고, 분석에서의 모순점을 찾아 낼 수 있다고 권고했다.


In the next step, the analysis, data are examined, patterns detected, and cause and effect associations identified. At this stage, theory can be helpful to identify patterns and causal associations. Research shows that it is not selfevident that learners are able to analyse their own performance appropriately.(42) In view of this, Korthagen et al.(39) recommend that mentors should ask questions to stimulate learners to discover and explicate the reasons underlying their own and others’ actions and to pinpoint any inconsistencies in the analysis.




대안적 행동 방법 발견: 변화 

Creating or identifying alternative methods of action: Change


분석 다음으로는 대체 방법을 선택해야합니다. 멘토는 학습자가 대안적 행동을 고려하고, 사용할 행동을 결정하고, 그 선택을 정당화하도록 도와줘야 한다.

Following and based on the analysis, alternative methods of action should be selected. It is the role of the mentor to encourage the learner to consider alternative courses of action, decide which one to use, and justify that choice.


포트폴리오 구조와 내용

Portfolio structure and content


성찰을 목표로하는 포트폴리오에서 written contribution은 두드러지는 특징입니다. 이러한 성찰은 학습자가 습득하고자하는 역량과 관련 될 수 있으며, 학습자는 일반적으로 성과를 평가하고, 이미 습득 한 것을 분석하고, 추가 역량이 필요한 개발 역량을 결정합니다. (31)

In portfolios aimed at stimulating reflection, written contributions feature prominently. These reflections can relate to the competencies the learner wishes to acquire, and the learner will generally also evaluate performance, analyse what has already been mastered, and determine which competencies need further development.(31)


성찰을 자극하기 위해 특별히 고안된 포트폴리오에서 성찰은 포트폴리오 구조의 중심에 있으며, 학습자는 포트폴리오의 자료 및 개요를 근거로 성찰을 서포트한다. (43) 이것은 학습자가 성찰과 증거 자료의 일관성을 목표로 하게 만듦으로써 성찰에 집중할 수있게 도와줍니다. 

In  portfolios  that  are  specifically  aimed  at  stimulating reflection,  the  reflections  are  central  in  the  portfolio  structure, with learners supporting their reflections by referring to  materials  and  overviews  in  the  portfolio.(43)  This  helps  to  focus  the  reflections,  because  learners  are  likely  to  aim  for consistency of  reflections and evidential materials. 


성찰이 증거에 의해 뒷받침되게 하는 것은 성찰을 덜 어정쩡하게non-committal 만드는 데 도움이됩니다. 예를 들어, 학습자가 임상 프리젠테이션을하는 법을 배웠다는 것을 간단하게 표명하는 것은 용납 할 수 없습니다. 증거 자료와 개요로이 진술을 입증해야합니다.

The requirement that reflections be supported by evidence helps to make reflections less non-committal. It is, for instance, not acceptable for learners to simply state that they have learned how to give a clinical presentation: they have to substantiate this statement by evidential materials and overviews demonstrating why and how they have done this.





Conclusions


포트폴리오 접근법은 이론적으로도 실용적인 장점이 있습니다.

The portfolio approach has theoretical as well as practical merits.


포트폴리오는 밀러의 '할'수준에서 평가를 활성화하여 평가 격차를 줄입니다. 반사 적 글쓰기를 포함하는 포트폴리오는 학습자가 '자기와의 대화'에 참여해야하며, 다른 사람과의 토론을 거쳐 포트폴리오의 증거와의 일관성을 유지함으로써 향상 될 수 있습니다.

the portfolio closes the assessment gap by enabling assessment at Miller’s ‘does’ level. Portfolios that include reflective writing require learners to engage in a ‘conversation with self’, which can be enhanced by reflective discussions with another person and by aiming for consistency with the evidence in the portfolio.



포트폴리오는 그 자체로는 작동하지 않습니다. 아마 가장 중요한 요소는 멘토입니다 : 학습자가 자신의 포트폴리오 내용을 논의하는 사람 (Box 14.4 참조).

Portfolios do not work of and by themselves. Probably the most crucial factor is the mentor: a person with whom the learner discusses the content of his/her portfolio (see Box 14.4).








Portfolios in personal and professional development

First published: 1 November 2013
  
Cited by:1

Summary

Portfolios are a useful vehicle for supporting and assessing learning in the clinical workplace. This chapter focuses on diversity of portfolios in personal and professional development, and its use for the monitoring and planning of competency development. It deals with portfolio assessment, and the use of portfolios to stimulate reflection. The traditional psychometric approach, characterised by a focus on objective judgement based on standardisation and analytical assessment criteria has been found to be incompatible with the essentially non‐standardised nature of many portfolios centred around the individual characteristics and challenges of individual learners and specific workplaces. The portfolio approach has theoretical as well as practical merits. It can capture performance and development in the workplace using qualitative information that can take into account unique characteristics of specific workplaces.


+ Recent posts