프로페셔널리즘 교육 - 왜, 무엇을, 어떻게 ( Facts Views Vis Obgyn, 2012)

Teaching professionalism – Why, What and How 

S.R. CRueSS, R.L. CRueSS

Centre for Medical Education, Lady Meredith House, McGill University, 1110 Pine Ave. W., Montreal, Quebec, H3A 1A3.

Correspondence at: Tel. (514) 398-7331; fax (514) 398-7246; e-mail: sylvia.cruess@mcgill.ca




왜 프로페셔널리즘을 가르치나요?

Why teach Professionalism?




지난 반세기 동안 의료행위에 큰 변화가있었습니다. 과학과 기술의 폭발뿐만 아니라 다양한 전문 분야와 하위 분야의 발전으로 인해 의료전문직은 더 다양해졌고, 더 질병에 중점을 두었습니다 (Starr, 1984). 관리의 복잡성과 비용 증가로, 정부든 기업이든, 제3자 지불자가 건강 관리 업무를 수행하게되었습니다. 사회도 바뀌 었습니다. 1960 년대부터 전문직을 포함한 모든 형태의 권위에 대해 의문이 제기되었다 (Krause, 1996; Hafferty & McKinley, 1993). 특히 medicine은 공공의 이익을 추구하는 것이라기보다, 자신만을 위하는 것으로 여겨졌고, 균일하게 적용되지 않는 취약한 기준으로 인해서 자기-규제를 하지 못한다고 여겨졌다. 의료전문직은 사회에서 신뢰를 얻거나 특권을 누릴 자격이 없다는 느낌이 존재했다.

The past half century has seen major changes in the practice of medicine. The explosion of science and technology, as well as the development of multiple specialties and sub-specialties, has made the profession both more diverse and disease oriented (Starr, 1984). The increased complexity of care and its cost have brought third party payers, either governments or the corporate sector, into the business of health. Society has also changed. Starting in the 1960s all forms of authority were questioned, including the professions (Krause, 1996; Hafferty & McKinley, 1993). Medicine in particular was seen as self serving rather than promoting the public good and was felt to self-regulate poorly with weak standards applied irregularly. There was a feeling that the professions did not deserve the trust or their privi leged position in society.




학생, 레지던트, 의사에게 프로페셔널리즘을 명시적으로 가르치는 것이 중요하다는 결론에 이르렀다 (Cruess & Cruess, 1997a; Cruess & Cruess, 1997b; Cohen, 2006). 많은 서방 국가에서 이것은 의과 대학 및 훈련 프로그램을 인가해주는 요건이 되었습니다. 프로페셔널리즘과 의학의 사회적 계약에 관한 것 뿐만 아니라 프로페셔널리즘을 가르치고 평가하는 최선의 방법은 무엇인가에 대한 문헌들이이 놀랍게 증가했습니다.(Cruess et al., 2009; Stern, 2005; Hodges et al., 2011)

it was concluded that one important step would be to teach professionalism explicitly to students, residents, and practicing physicians (Cruess & Cruess, 1997a; Cruess & Cruess, 1997b; Cohen, 2006). in many western countries this has become a requirement for accreditation of medical schools and training programs. There has been an amazing increase in the medical literature on professionalism and medicine’s social contract with society, as well as how best to teach and evaluate professionalism (Cruess et al., 2009; Stern, 2005; Hodges et al., 2011).




도전 과제

The Challenges



프로페셔널리즘 교육에 내재 된 몇 가지 난제가있다 (Cruess et al., 2009; Cruess & Cruess, 2006). 첫 번째는 정의에 대한 동의를 얻는 것입니다. 다음은 학생과 교수진에게 프로페셔널리즘에 대한 지식을 전달하는 최선의 방법은 무엇인가이다. 가장 중요한 것은 전문가의 특성을 어떻게 격려할 것이며 (어떻게 전문직 정체성을 개발하는지)하는 것입니다. 전통적으로 프로페셔널리즘은 역할 모델 (Wright et al., 1998; Kenny et al., 2003; Cruess et al., 2008)에 의해 교육되었다. 이것은 여전히 ​​필수적인 방법이지만 더 이상 충분하지 않습니다.

There are several challenges inherent in teaching professionalism (Cruess et al., 2009; Cruess & Cruess, 2006). The first is to obtain agreement on a definition. The next is how best to impart knowledge of professionalism to students and faculty. Of great importance is how to encourage those behaviors characteristic of a professional (developing a professional identity). Traditionally professionalism was taught by role-models (Wright et al., 1998; Kenny et al., 2003; Cruess et al., 2008). This is still an essential method but it is no longer sufficient.




프로페셔널리즘을 가르치는 데 두 가지 접근법이 있습니다. (Coulehan, 2005; Huddle, 2005), 하나는 그것을 일련의 특성으로 명시적으로 가르치는 것이며(Swick, 2000), 다른 하나는 도덕적 노력으로서 가르치는 것으로, 성찰과 경험 학습을 강조하는 것이다 . 그러나 그 어떤 것도 충분하지 않습니다. 

  • 프로페셔널리즘의 정의를 알려주고 일련의 특성을 열거하는 방식은 학생들에게 주제에 대한 이론적 지식만을 제공합니다. 

  • 역할 모델링과 경험 학습에 의존하는 것은 선택적이고, 혼란스럽고, 사실 과거에 하던 방식이다.

in the literature there are two approaches to teaching professionalism; to teach it explicitly as a series of traits (Swick, 2000) or as a moral endeavor, stressing reflection and experiential learning (Coulehan, 2005; Huddle, 2005). neither alone is sufficient. Teaching it by providing a definition and listing a series of traits gives students only a theoretical knowledge of the subject. Relying solely on role modeling and experiential learning is selective, often disorganized, and actually represents what was done in the past.




전문성 교육에서 취해야 할 첫 번째 단계는 인지 기반을 명시적으로 가르치는 것입니다. (Cruess et al., 2009; Cruess & Cruess, 2006)

The first step to be taken in teaching professionalism is to teach its cognitive base explicitly. (Cruess et al., 2009; Cruess & Cruess, 2006)



전문직과 프로페셔널리즘이라는 단어의 정확한 성격에 관한 문헌에는 약간의 혼란이 있습니다. 너무 복잡하고 상황에 따라 달라지므로 프로페셔널리즘을 정의하는 것이 어렵다고 믿는 사람들도 있습니다.

There is some confusion in the literature on the exact nature of the words profession and professionalism, with some believing that it is difficult to define professionalism as it is too complex and context driven.






전문직과 프로페셔널리즘
Profession and Professionalism


이 문헌에는 프로페셔널리즘 교육의 기초가 될 수있는 많은 정의가 포함되어 있습니다. 단어의 배열이 다를 수 있지만,이 정의의 내용은 매우 유사합니다.

The literature contains many definitions which can serve as the basis of the teaching of professionalism. While the arrangement of the words may vary, the content of these definitions is remarkably similar.





전문직

  • 복잡한 핵심 지식과 기술을 숙달 한 핵심 요소가 직업입니다.

  • 그것은 과학이나 학습의 일부학과에 대한 지식이나 그것에 기초한 예술의 실천이 다른 사람에 대한 봉사에 사용되는 직업입니다.

  • 그것의 멤버는 윤리 규정에 의해 govern되고 능력, 완전성 및 도덕, 애타주의 및 그들의 영역 내의 공익 증진에 대한 공약을 profess합니다.

  • 이러한 약속은 전문직과 사회 간의 사회적 계약의 기초를 형성하며, 이는 궁극적으로 그 전문직에게 지식기반 사용에 대한 독점권과 practice의 자율성, 그리고 자기-규제의 특권을 준다.

  • 전문직과 그 구성원은 그들이 봉사하는 사람들, 전문직, 사회에 책임이 있습니다.

Profession

  • An occupation whose core element is work based upon the mastery of a complex body of knowledge and skills

  • it is a vocation in which knowledge of some department of science or learning or the practice of an art founded upon it is used in the service of others. 

  • its members are governed by codes of ethics and profess a commitment to competence, integrity and morality, altruism, and the promotion of the public good within their domain. 

  • These commitments form the basis of a social contract between a profession and society, which in return grants the profession a monopoly over the use of its knowledge base, the right to considerable autonomy in practice and the privilege of self-regulation. 

  • Professions and their members are accountable to those served, to the profession and to society.



프로페셔널리즘 : 대중이 의사에게 갖는 신뢰를 뒷받침하는 일련의 가치, 행동 및 관계.

Professionalism: A set of values, behaviors, and relationships that underpins the trust that the public has in doctors.



우리는 의사가 의료를 실천함에 있어서 치유자와 전문직이라는 두 개의 분리되었지만, 서로 얽혀 있는 역할을한다고 생각합니다 (그림 1). 실제적으로 분리 될 수는 없지만, 가르치는 목적에서는 구분하는 것이 유용하다 (Cruess et al., 2009). 치유자는 기록 된 역사가 있기 전부터 존재 해 왔으며 치유자의 특성은 보편적으로 보입니다. 모든 사회에서 아픈 사람들은 치료자가 능력, 보살핌과 연민을 보여주고 하나의 인간으로서 대우해주기를 원합니다.

We believe that physicians serve two separate but interlocking roles as they practice medicine, those of the healer and the professional (Figure 1). While they cannot be separated in practice, for teaching purposes it is useful to distinguish them (Cruess et al., 2009). The healer has been present since before recorded history and the characteristics of the healer appear to be universal. in every society those who are ill wish healers to demonstrate competence, caring and compassion, and treat them as individuals.



'전문직'이라는 용어는 히포크라테스 시대부터 사용되었지만, 근대 전문직은 중세 잉글랜드와 유럽의 길드와 대학에서 나타났다 (Starr, 1984; Hafferty & McKinley, 1993). 의학이 현대 의학의 기초를 제공하고 산업 혁명이 건강을 실제로 구매할 수 있도록 충분한 부를 제공하기 전까지는 의학계는 사회에 거의 영향을 미치지 않았습니다. 현재 사회는 기존 직업에 의존하여 면허 부여를 통해 의료 서비스를 조직했습니다. 이것은 의료행위에 대한 독점, 자기규제의 특권에 대한 상당한 자율성, 재정적 보상을 제공했습니다.

While the word profession has been used since the time of Hippocrates, the modern professions arose in the guilds and universities of medieval england and europe (Starr, 1984; Hafferty & McKinley, 1993). The medical profession had little impact on society until science provided a base for modern medicine and the industrial Revolution provided sufficient wealth so that health care could actually be purchased. At this time, society turned to the preexisting professions and organized the delivery of healthcare around them by granting licensure. This provided a monopoly over practice, considerable autonomy the privilege of self-regulation, and financial rewards.






Figure 2. 


인지 기반의 기초가되는 속성의 정의와 목록은 커리큘럼에서 가능한 한 빨리 가르쳐 져야하고 이후의 세션에서 확장되어 지식 기반을 강화하고 그것을 사용하는 경험을 하게 해주어야 한다.

The definitions and list of attributes which serve as the basis of the cognitive base should be taught as early as possible in the curriculum and expanded in later sessions to reinforce the knowledge base and provide experience in using the vocabulary.


학생들이 경험을 쌓으면서 사회와 의학 사이의 사회적 계약 개념 (Cruess & Cruess, 2008)을 소개 할 수 있습니다. 사회 학자들은 사회는 치유자를 포함한 복잡한 필수 서비스를 조직하기 위해 전문직을 사용한다고 말합니다. Klein (2006)에 따르면 이것은 일종의 "거래"였는데 의사에게 명성과 자율성, 자기 규제의 특권을 부여하였으며, 의사에게 [이타적이고 자기 통제력이 뛰어나고 신뢰할 수 있고, 사회의 우려를 해소해줄거라 이해]해주는 보상을 부여하였다. 이것은 서면 계약은 아니지만, 양측에 상호 기대와 의무가 있습니다.

As students gain experience, the concept of the social contract between society and medicine (Cruess & Cruess, 2008) can be introduced. Sociologists tell us that society uses professions to organize the essential complex services that it requires, including those of the healer. it has been described by Klein (2006) as a “bargain” in which medicine is granted prestige, autonomy, the privilege of self-regulation and rewards on the understanding that physicians will be altruistic, self-regulate well, be trustworthy, and address the concerns of society. Although it is not a written contract with deliverables, there are reciprocal expectations and obligations on both sides.


사회 계약의 개념은 계약에서 발생하는 의사의 의무를 소개하는 데 도움을주고 그들의 존재에 대한 정당성을 제시합니다. 또한 의학 및 사회가 변함에 따라 계약과 관련한 전문성이 진화해야합니다.

The concept of the social contract assists in introducing the obligations of a physician arising from the contract and provides a justification for their presence. in addition, as medicine and society change, the contract, as well as the professionalism which is linked to it, must evolve.



전문적인 정체성 개발

Developing professional identity


교육 목표는 전문직 정체성을 개발할 때 학생들을 돕는 것이고,

the realization has grown that the educational objective is to assist students as they develop a professional identity,


정체성은 다음과 같이 정의 될 수있다 : "특성의 집합 또는 사람이나 물건을 다른 사람과 구별하는 description"(Oxford Dictionary, 1989).

identity can be defined as: “A set of characteristics or a description that distinguishes a person or thing from others” (Oxford Dictionary, 1989).


학생들은 의과대학에 들어올 때 정체성이 확립 된 상태로 입학하며, 추가로 의사로서의 정체성을 얻고자합니다. 전문직 정체성 형성은 "경험과 경험에 대한 성찰의 결합"을 포함하는 진화과정입니다 (Hilton & Slotnick, 2005).

Students enter medicine with an established identity and wish to acquire the identity of a physician. Professional identity formation is an evolving process that involves “a combination of experience and reflection on experience” (Hilton & Slotnick, 2005).



  • 전문적 정체성은 "가치와 규범을 내면화함으로써 특정 사회 또는 집단 내에서 기능하는 법을 배우는 과정"사회화를 통해 발전합니다 (Oxford Dictionary, 1989). 

  • 학생들은 습득해야 할 정체성을 이해해야하며 정체성 형성에 필요한 경험에 노출되어야합니다 (Hafferty, 2009). 

  • 마지막으로 안전한 환경에서 이러한 경험을 성찰할 시간이 필요합니다. 

  • 이 과정의 기본은 일상 생활에서 치유자와 전문가의 행동 특성을 보여주는 역할 모델의 존재입니다. 

  • 마지막으로, 학습 환경은 전문적인 정체성의 개발을지지해야합니다. 교육 기관은 공식 환경, 비공식 환경 및 숨겨진 교육 과정에주의를 기울여야하는 환경을 제공 할 책임이 있습니다.

Professional identity develops through socialization which is”the process by which a person learns to function within a particular society or group by internalizing its values and norms” (Oxford Dictionary, 1989). Students must understand the identity they are to acquire and must be exposed to the experiences necessary for the formation of this identity (Hafferty, 2009). Finally, they require time to reflect on these experiences in a safe environment. Fundamental to the process is the presence of role models who demonstrate the behaviors characteristic of the healer and the professional in their daily lives. Finally, the learning environment must be supportive of the development of a professional identity. Teaching institutions are responsible for providing this environment, something that requires them to pay attention to the formal, the informal and the hidden curricula.




일반 원칙

General principles



기관 지원

Institutional Support


학과장 및 주요 부서장의 지원없이 주요 교육 프로그램을 시작하는 것은 어렵습니다.

it is difficult to initiate a major teaching program without the support of the Dean’s office and of the Chairs of the major departments.


시간은 비록 커리큘럼에서 동원되어야하지만, 추가시간은 보통 크지 않다.

Time must be mobilized in the curriculum, although experience has shown that the amount of additional time required is often not great.


또한 관리 및 재정 지원이 거의 항상 필요합니다.

in addition some administrative and financial support is almost always required.





프로그램을 위한 책임 할당

Allocation of responsibility for the program


누군가는 프로그램에 대한 책임을 져야하며 프로그램의 성과에 대해 책임을 져야합니다. 교수들의 존경을 받는 교수가 프로페셔널리즘 프로그램의 설계와 실행을 이끌어 가고 그것을 지지하도록 하는 것이 좋다

Someone must be responsible for the program and accountable for its performance. ideally a respected member of the faculty is chosen to lead the design and implementation of the professionalism program and be its champion.


프로페셔널리즘은 여러 부서를 넘나들기 때문에, 이상적으로는 프로페셔널리즘에 노출될 때 각 부서 활동의 맥락에서 다루어 져야한다는 점을 기억해야합니다.

it must be remembered that professionalism crosses departmental lines and ideally exposure to it should come within the context of many departmental activities.


연속성

Continuity


정의, 속성 및 행동은 모든 수준에서 교육의 기본 역할을합니다. 이상적으로는 의대의 입학 정책을 알리고, 학생, 레지던트, 교직원을 가르치고, CPD를 위해 사용해야합니다. 통합 된 주제는 프로페셔널리즘의 본질에 대한 일반적인 이해입니다.

The definition, attributes, and behaviors serve as the basis for instruction at all levels . ideally they should inform the admission policies of the medical school, be used for teaching students, residents, and faculty,  and  for  continuing  professional  development. The unifying theme is a common understanding of nature of professionalism.


평가를 포함한 "각 교육 활동에 적합한 단계"가 고안되어야하고 의학 교육의 연속체 전체에 걸쳐서 integrated entity를 대표해야 한다는 일반적인 합의가있다.

There is general agreement that “stage appropriate educational activities”, including assessment, should be devised and that they should represent an integrated entity throughout the continuum of medical education.


점증적 접근

Incremental Approach


프로페셔널리즘 교육을 위한 포괄적 인 프로그램은 모든 단계에서 동시에 구현하기가 어렵습니다. 이미 프로페셔널리즘 교육을 목적으로 자리잡은 활동을 기반으로 시작해야합니다. 새로운 프로그램은 이전에 배운 내용을 보완하기 위해 개발 된 이러한 활동과 새로운 학습 경험의 조합을 나타냅니다.

A comprehensive program for teaching professionalism is difficult to implement at all levels simultaneously. One should start with those activities devoted to the teaching of professionalism that are already in place. new programs often represent a combination of these activities and new learning experiences developed to complement what was previously taught.



인지 기반

The Cognitive Base


교육 프로그램의 기초가 될 전문가의 정의와 속성은 기관 내에서 개발되어야하며, 주제에 대한 교육적 접근에 관한 일반적인 합의가 이루어져야한다. 의과 대학과 교육 병원 모두가 학생과 교수 모두에게 기대되는 것을 이해하고 명료화 할 책임을 공유하므로 이 과정에 참여해야합니다.

The definitions and attributes of the professional, which are to be the foundation of the teaching program, should be developed within the institution and general agreement on the educational approach to the subject obtained. both the medical school and its teaching hospitals should participate in this process as all share the responsibility to understand and articulate what is expected of both students and faculty.


경험학습과 자기성찰

Experiential learning and Self-Reflection


의학의 가치는 전문직 정체성의 기초가 될 수 있도록 내면화되어야합니다 (Hafferty, 2009). 학생들이 내면화 과정에서 필요한 첫 번째 단계로서 이러한 가치와 관련이 있거나 가치가 도전받는 상황을 경험해야한다는 폭 넓은 공감대가 형성됩니다. 학습자는 안전한 환경에서 이러한 경험을 성찰 할 수있는 기회와 시간을 가져야합니다 (Schon, 1987; epstein, 1999).

Medicine’s values must then be internalized so that they can serve as the foundation of a professional identity (Hafferty, 2009). There is wide consensus that students must experience situations in which these values become relevant or challenged as a necessary first step in the process of internalization. Learners must also have opportunities and time to reflect upon these experiences in a safe environment (Schon, 1987; epstein, 1999).


이러한 만남의 대부분은 실제 임상 상황이지만, 많은 경우 임상 상황, 소그룹 토론, 임상 비디오, 역할극, 영화 및 비디오 테이프 리뷰, 내러티브, 포트폴리오, 소셜 미디어 등의 경험을 반영하여 보완 될 수 있습니다. , 또는 지시적 독서 (Cruess & Cruess, 2006).

The majority of these encounters will be true clinical situations, but in many instances they can be supplemented with reflection on experience from simulated clinical situations, small group discussions, clinical vignettes, role plays, film and video tape reviews, narratives, portfolios, social media, or directed reading (Cruess & Cruess, 2006).


프로페셔널리즘을 가르치는 데 사용 된 경험은 학생의 수준에 적합해야합니다 (Rudy, 2001).

The experiences used in teaching professionalism should be appropriate to the level of the student (Rudy, 2001).


롤모델링

Role Modeling


롤모델들은 그들이 프로페셔널리즘의 어떤 측면을 모델링하는지 이해해야하고, 그들이 모델링 한 것에 대해 명시해야한다 (Cruess & Cruess, 2006; Wright et al., 1998; Kenny et al., 2003).

Role models must understand what aspects of professionalism they are modeling and be explicit about what they modeling (Cruess & Cruess, 2006; Wright et al., 1998; Kenny et al., 2003).



교수의 역할 모델링을 평가해야하는데, 평가에는 긍정적 또는 부정적 결과가 따른다 (Cruess et al., 2008). 역할 모델은 지원되어야하며 훌륭한 역할 모델은 보상을 받고, 열악한 모델은 보완되어야 하며, 훌륭한 역할 모델이 될 수 없는 사람임이 입증되면 교육에서 제외되어야 한다.

The role-modeling of faculty should be assessed and there must be positive or negative consequences to the evaluation (Cruess et al., 2008). Role-models should be supported and good role-models rewarded, poor ones remediated, and those who have demonstrated that they cannot be a good role model removed from teaching.


평가

Evaluation


지식은 객관식 질문, 에세이, 짧은 대답 등 전통적인 방법으로 테스트 할 수 있습니다.

Knowledge can be tested in the traditional ways, including multiple choice questions, essays, short answers etc.



따라서 평가할 수있는 전문가의 태도와 가치를 반영하는 일련의 관찰 가능한 행동을 개발할 필요가있다 (Stern, 2005; Hodges et al., 2011).

it is therefore necessary to develop a series of observable behaviors which reflect the attitudes and values of the professional that can be evaluated (Stern, 2005; Hodges et al., 2011).



행동에 대한 평가는 formative해야 하며, 이로서 학습 과정을 suppport하게 된다(Sullivan & Arnold, 2009). 전문직 종사자로부터 일반 대중을 보호하는 것이 직업의 책임이므로 학생 및 레지던트에 대해서도 종합 평가를 수행해야합니다. 교수진의 프로페셔널리즘도 평가되어야한다 (Todhunter et al., 2011). 프로페셔널하게 행동하는 것이 권장되지만 교사의 비-프로페셔널한 행동에 자주 노출되는 것은 학생들의 보편적인 불만입니다 (brain & Bilsen, 2007).

The evaluation of behaviors should be formative as this supports the learning process (Sullivan & Arnold, 2009). Summative evaluation must also be done on students and residents as it is the responsibility of the profession to protect the public from unprofessional practitioners. The professionalism of faculty members must also be assessed (Todhunter et al., 2011). it is a universal complaint of students that they are encouraged to behave professionally but frequently are exposed to unprofessional conduct on the part of their teachers (brainard & bilsen, 2007).


환경

The Environment


이 환경에는 공식, 비공식 및 숨겨진 커리큘럼 (Hafferty & Franks, 1994, Hafferty, 1998)의 세 가지 주요 구성 요소가 있습니다.

There are three major components to this environment: the formal, the informal, and the hidden curricula (Hafferty & Franks, 1994; Hafferty, 1998).



전문성 교육 프로그램을 수립하는 과정에서 교과 과정의 모든 요소는 전문적인 가치관을 지원할 수 있도록 해결되어야합니다.

As a part of the establish ment of any teaching program on professionalism, all elements of the curriculum must be addressed in order to ensure that they support professional values.


교수개발

Faculty Development


전문성의 정의와 특성에 대한 기관적 합의를 촉진합니다. 교수개발은 교수진이 교수 및 평가 방법을 개발할 수있게하며, 적절히 사용하면 커리큘럼에 상당한 변화를 가져올 수 있습니다. 가장 중요한 것은 숙련 된 교사, 그룹 리더 및 희망자 역할 모델의 존재를 보장하는 데 도움이됩니다.

it promotes institutional agreement on definitions and characteristics of professionalism. it allows the faculty to develop methods of teaching and evaluation and, properly used can lead to substantial changes in the curriculum. Most importantly, it helps to ensure the presence of skilled teachers, group leaders, and hopefully role models.



멕길의 경험

The McGill Experience




학생선발

Student selection


The purpose is 

    • to identify those candidates who already demonstrate the attributes of the healer and the professional and, importantly, 

    • to publicly indicate the importance of these attributes.


전체 활동

Whole class activities


Whole class activities include lectures on the nature of professionalism. 

    • 정의와 용어 Of symbolic significance, the first lecture on the first day of class is a didactic session on professionalism which presents the definitions and vocabulary which will be used. 

    • 좋은/나쁜 전문직 행동 This is followed by small group sessions with trained faculty that examines vignettes demonstrating good and poor professional behavior. The objective is to identify the attributes present in each, familiarizing students with the vocabulary and the use of the concept. ethics lectures are given and are always followed by small group discussions

    • 의사소통 Communication skills are taught using the Calgary-Cambridge format (Kurtz & Silverman, 1996). The subjects covered in the bloc on the Healer are physician wellness, the perspective of both the doctor and patient in the doctor-patient relationship, working with members of the health care team, and analyzing the nature of suffering. Great emphasis is placed upon reviewing narratives of the experiences of both patients and physicians

    • 첫 번째 환자로서 카데바 Other whole class activities include the introduction to the cadaver as the student’s first patient as well as a body donor service developed by students to show appreciation for the donors of the bodies. 

    • WCC There is a white coat ceremony given prior to entry into the clinical years. Palliative care is felt to emphasize the healer role and there are special reflective experiences in this domain with mentors. in the last year students attend seminars with the goal of uniting the healer and professionalism roles. 

    • 사회적 계약, 공공의 기대 Students are given a fuller exposure to the concept of medicine’s social contract with society and encouraged to reflect on which of the public expectations of the profession they will find difficult to fulfill and how they might overcome these difficulties. These discussions are guided by their mentors (Osler Fellows) who have been with them for all four years.


유닛 특이적 활동

Unit specific activities


    • each department is encouraged to develop unit specific activities on the roles of the healer and the professional. Departmental rounds are devoted to the subject, bedside discussions of conflicts in professionalism take place, and the professionalism of students is assessed on ongoing basis. 

    • 전체 활동에 비해 덜 구조화 Of necessity, there is less structure to unit-specific activities than is present in whole class activities, but they are of extreme importance in providing experiences upon which students reflect with their mentors.



오슬러 펠로우

Osler Fellows


    • A mentorship program was established with the mentors being given the title of “Osler Fellows”. They were selected from a list of nominations by students and faculty of those recognized as being outstanding teachers, practitioners and role models. each Osler Fellow mentors six students throughout their medical school career. They are an important part of the teaching of professionalism as they have a series of mandated activities which must be carried out. 

    • A portfolio is instituted, with an emphasis on professionalism, and narratives are produced and reviewed. There are of course a host of unscheduled encounters during which the student and mentor establish a relationship. The Osler Fellows have a dedicated faculty development program to familiarize them with their roles (Steinert et al., 2010).


졸업후 교육

Postgraduate education


    • 반일 리콜 세션 During postgraduate training, residents have several half day recall sessions each year (Snell, 2009). 

    • 인지기반 복습 At one of these there is a review of the cognitive base of professionalism as many residents are from diverse backgrounds. it is important to provide a common vocabulary for use in training and practice. 

    • 소그룹 토론 The review is followed by small group sessions including residents from different specialties who discuss their experiences of professionalism during residency with an emphasis on how they will meet their responsibilities to society. 

    • 학생 세션에 그룹리더로 참여 Residents are involved as group leaders for the undergraduate sessions, participate in the assessment of the professionalism of students and faculty, and sessions are held to assist them in understanding their roles as teachers and role-models. 

    • The subjects covered in other half-day sessions that relate to professionalism are ethics, malpractice, risk management, teamwork, communication skills, and their own wellness.


결론

Conclusion


References








 2012;4(4):259-65.

Teaching professionalism - Why, What and How.

Author information

1
Centre for Medical Education, Lady Meredith House, McGill University, 1110 Pine Ave. W., Montreal, Quebec, H3A 1A3.

Abstract

Due to changes in the delivery of health care and in society, medicine became aware of serious threats to its professionalism. Beginning in the mid-1990s it was agreed that if professionalism was to survive, an important step would be to teach it explicitly to students, residents, and practicing physicians. This has become a requirement for medical schools and training programs in many countries. There are several challenges in teaching professionalism. The first challenge is to agree on the definition to be used in imparting knowledge of the subjects to students and faculty. The second is to develop means of encouraging students to consistently demonstrate the behaviors characteristic of a professional - essentially to develop a professional identity. Teaching of professionalism must be both explicit and implicit. The cognitive base consisting of definitions and -attributes and medicine's social contract with society must be taught and evaluated explicitly. Of even more -importance, there must be an emphasis on experiential learning and reflection on personal experience. The general principles, which can be helpful to an institution or program of teaching professionalism, are presented, along with the experience of McGill University, an institution which has established a comprehensive program on the teaching of professionalism.

KEYWORDS:

Professionalism; medical curriculum; professional identity; teaching professionalism

PMID:
 
24753918
 
PMCID:
 
PMC3987476


+ Recent posts