현재와 미래의 의사지도자를 위한 고성능(High-Performance)의 팀
High-Performance Teams for Current and Future Physician Leaders: An Introduction
Anshu K. Jain, BA,* Jon M. Thompson, PhD,† Joseph Chaudry, BS,* Shaun McKenzie, MD,‡ and Richard W. Schwartz, MD‡
'환자관리'의 범위는 '다양한 분야의 의학 전문가들이 모여서 환자의 요구에 맞춘 서비스를 제공하는 것'을 넘어서고 있다. 동시에, 많은 병원과 보건의료 시스템은 기존의 학과-중심적 진료에서 환자-중심적 진료를 제공하는 새로운 다학제간 팀 구조(multidisciplinary team structures)를 도입하고 있다. 보건의료가 점차 진화함에 따라 더 좋은 진료와 환자관리를 위해서는 팀의 활용은 많은 학과들의 독립성을 허용하는 것 이상으로 팀의 활용(the use of teams)이 중요해졌다.
지난 몇 년에 걸쳐서 '팀'의 개념은 이미 보건의료산업을 파고들었지만, 구조와, 역할, 그리고 팀의 활용이란 측면에서는 그 효과성이 제한적이다. 보건의료산업은 팀워크의 기본을 제대로 활용하지 못하고 있으며, 이로 인해서 의사의 비효율적인 팀 리더쉽을 야기하고 있다. 팀워크에 대한 시리즈의 첫 article로서, 여기서는 독자들에게 팀 이론의 기본을 소개하고 팀워크의 모델을 제시하고자 한다. 팀 효과성을 높이기 위한 현재와 미래의 의사들의 역할은 고찰 부분에서 다뤄질 것이다.
고도의 팀워크에 기반한 보건의료 전문직 교육을 통해 우리는 두 가지 목표를 달성하고자 한다. 하나는 의사 지도자와 조직 관리에 대한 공통의 통합적인 개념을 확립하여 High-performance health-care team의 발전을 도모하는 것이다. 두 번째 목표는 이미 증명된 팀워크의 원리를 활용할 수 있는 미래의 의사 지도자를 양성하여 효율적, 이상적인 환자 관리의 수단이 되도록 하는 것이다. 무엇보다 중요한 것은 철학적인 측면과 실용적인 측면을 모두 갖춘 의료의 high-performance team을 양성하는 것이다. 이러한 팀이 적절히 활동하기 위해서는 조직 환경이 팀을 지원해줘야 한다. 또한 의료 조직의 목적과 목표를 달성하는 최선의 방법은 그러한 팀을 활용하는 것이라고 생각한다.
KEY WORDS: high performance teams, multidisciplinary team structures, inefficient leadership
COMPETENCY: Professionalism, Interpersonal and Communication Skills, Practice Based Learning and Improvement
High-performance teams for current and future physician leaders: an introduction.
Source
University of Kentucky College of Medicine, Lexington, KY 40536-0298, USA. rschw01@email.uky.edu
Abstract
The scope of patient management increasingly crosses the defined lines of multiple medical specialties and services to meet patient needs. Concurrently, many hospitals and health-care systems have adapted new multidisciplinary team structures that provide patient-centric care as opposed to the more traditional discipline-centered delivery of care. As health care continues to evolve, the use of teams becomes even more critical in allowing interdependence between multiple disciplines to provide excellent care delivery and ongoing patient management. The use of teamspermeates the health-care industry (and has done so for many years), but confusion about the structure, role, and use of teams contributes to limited effectiveness. The health-care industry's underuse of the fundamentals of corporate teamwork has, in part, created ineffective team leadership at thephysician level. As the first in a series of documents on teamwork, this article is intended to introduce the reader to the rudiments of team theory and to present an introduction to a model of teamwork. The role of current and future physician leaders in ensuring team effectiveness is emphasized in this discussion. By educating health-care professionals on the foundations of high-performance teamwork, we hope to accomplish two main goals. The first goal is to help create a common and systematic taxonomy that physician leaders and institutional management can agree on and refer to concerning the development of high-performance health-care teams. The second goal is to stimulate the development of future physician leaders who use proven teamwork principles as a powerful modality to achieve efficient and optimal patient care. Most importantly, we wish to emphasize that health care, both philosophically and practically, is delivered best through high-performance teams. For such teams to perform properly, the organizational environment must support the team concept tangibly. In concert, we believe the best manner in which to cultivate knowledge and performance of the health-care organizational mission and goals is by using such teams.
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