미국과 캐나다의 의학교육, 2020 (Acad Med, 2020)

Medical Education in the United States and Canada, 2020
Katherine S. McOwen, MSEd, Alison J. Whelan, MD, and Anne L. Farmakidis, MPS

 

2000년 9월, 그리고 2010년 9월, 의학 교육의 스냅숏을 제시하는 학술 의학 부록이 출판되었다. 이 보충제는 세기가 바뀔 무렵에 학부 의학 교육(UME)에 대한 2개의 간단한 창구 역할을 했으며, 10년 후에는 미국과 캐나다의 다양한 의료 교육 모델을 강조하여 다음과 같이 설명하였다. 앤더슨과 Kanter1이 2010년 부록에 소개한 바와 같이, "Flexner 보고서 발표 이후 초기 개혁 이후 거의 변화가 없었다는 주장에 반박합니다."우리는 여기에 UME에 대한 세 번째 간단한 창을 제공하면서도, 새로운 의과대학과 기존 의과대학이 지난 10년간의 도전과 기회에 마주치고 반응하는 매우 다른 환경을 강조하면서, 동일한 목표를 가진 새로운 보충 자료를 제시한다.

In September 2000 and again in September 2010, a supplement to Academic Medicine was published presenting snapshots of medical education. The supplements served as 2 brief windows into undergraduate medical education (UME) at the turn of the century and a decade later, highlighting the wide variety of models of medical education in the United States and Canada to, as Anderson and Kanter1 put it in their introduction to the 2010 supplement, “refute the claim that little has changed since the initial reforms that followed the publication of the Flexner Report.” We present here a new supplement with the same goal, offering a third brief window into UME, yet highlighting a vastly different landscape for new and existing medical schools alike encountering and reacting to the challenges and opportunities of the last decade.

2010년에는 128개 학교가 보충에 참여했고, 올해는 새로운 학교가 확산되면서 171개 인가된 의과대학이 훌륭하게 표현된 145개의 스냅사진을 공유하게 되어 기쁘게 생각한다.

In 2010, 128 schools participated in the supplement, and this year, with a proliferation of new schools, we are pleased to share 145 snapshots, a wonderful representation of the 171 accredited medical schools at the time.

이 부록의 작성 과정
The Process of Creating This Supplement


2019년 9월, 미국과 캐나다의 의료교육 연락위원회가 인가한 각 의대 의대 의대 고위 간부들에게 2020년 부록 참여 초청장을 발송했다.
In September 2019, medical education senior leaders at each medical school accredited by the Liaison Committee on Medical Education in the United States and Canada were sent an invitation to participate in the 2020 supplement.

학교 보고서 개요
Overview of the School Reports


각 학교의 의료 교육 프로그램의 주요 내용
Highlights of each school’s medical education program


우리는 저자들이 광범위한 독자와 공유하기 위해 가장 중요하다고 생각하는 내용을 바탕으로 포함에 대한 결정을 내리도록 요청했다. 학교들은 다양한 커리큘럼, 학생, 교수진 관련 포인트로 대응해 왔다.
We asked authors to make decisions about inclusion based on what they feel is most important to share with a broad audience of readers. Schools have responded with a wide variety of curriculum-, student-, and faculty-related points.

커리큘럼 설명
Curriculum description

독자들은 저자들이 상세한 도표, 서술형 설명, 글머리표 목록 등 다양한 형식으로 커리큘럼의 세부사항을 공유하기로 선택했다는 사실에 주목하게 될 것이다. 커리큘럼 모델의 다양성은 명백하지만, 많은 또는 심지어 대부분의 학교가 커리큘럼, 교육학적 모델 및 평가 프레임워크를 설명하는 몇 가지 주목할 만한 방법이 있다.
Readers will note that authors have chosen to share details of their curricula in a variety of formats, including detailed charts, narrative descriptions, and bulleted lists. While the diversity of curricular models is apparent, there are several notable ways in which many or even most schools describe their curricula, pedagogical models, and assessment frameworks.

  • 조기 임상 경험: 학교는 더 통합된 기초 과학과 임상 콘텐츠를 통합한 더 짧은 전임상preclinical 시간으로 가는 움직임을 설명한다. 학생들은 의과대학 교육에서 종종 일찍 또는 훨씬 더 일찍 임상적 만남을 경험한다.
  • 전문직업성, 준비성 및 웰빙에 중점을 둔 새로운 콘텐츠 영역: 학교에서는 사회 및 행동 건강, 건강, 직업 정체성 형성, 인구 건강, 시험 준비 및 거주 준비에 중점을 둔 새로운 콘텐츠 영역을 설명합니다.
  • 역량 기반 의료 교육의 지속적인 확대: 학교는 3가지 프레임워크 중 1가지 프레임워크: 대학원 의학 교육 핵심 역량 인증 위원회, 2가지 CanMED 프레임워크, 3가지 또는 의사 역량 참조 세트 프레임워크로 학습 목표를 설명한다.4
  • 변경된 평가 환경: 평가는 형성적으로, 그리고 종종 동료 평가자와 의료팀의 다른 구성원을 평가자로 통합한다. 학교는 학생들이 저부담 형성 평가 모델뿐만 아니라 고부담 총괄 모델로 평가될 수 있는 더 많은 기회를 설명한다. 또한 학교는 기준을 참조하는 역량 기반 평가 모델을 설명한다.
  • Earlier clinical encounters: Schools describe a move toward shorter preclinical time incorporating more integrated basic science and clinical content. Students often experience clinical encounters early or even much earlier in their medical school education.
  • New content areas focusing on professionalism, preparedness, and wellness: Schools describe new content areas focused on social and behavioral health, wellness, professional identity formation, population health, exam preparation, and preparation for residency.
  • Continued expansion of competency-based medical education: Schools describe their learning objectives in 1 of 3 frameworks: the Accreditation Council for Graduate Medical Education core competencies,2 the CanMEDS framework,3 or the Physician Competency Reference Set framework.4
  • Altered assessment landscape: Assessment has changed in format and often in assessor, with schools incorporating peer assessors and other members of the health care team. Schools describe more opportunities for students to be assessed in low-stakes formative assessment models as well as high-stakes summative models. Schools also describe competency-based assessment models that are criterion referenced.

학교에서 표현하는 공통 과제는 [다수의 임상 실습기관으로의 학습 분산]과 [교수진에 의한 광범위한 임상실습장소의 학습 품질 평가]에서 생기는 어려움에 초점을 맞춘다. 일부 학교들은 또한 점점 더 경쟁이 치열해지는 임상 학습 사이트에서 학생들을 가르치는 데 필요한 시간과 경험을 갖춘 교수진을 찾아야 하는 과제를 안고 있다.

A common challenge expressed by schools focuses on the dispersion of learning to many clinical sites and the difficulty of assessing the quality of learning in a wide variety of sites by faculty. Some schools also share the challenge of finding faculty with the time and experience necessary to teach students in an increasingly competitive environment for clinical learning sites.

교육 거버넌스
Curricular governance

 

예상한 바와 같이, 교육과정 위원회나 협의회는 종종 위원회에서 다른 역할을 하는 다른 교직원으로 구성되지만, 대부분의 학교는 교육에 대한 일관된 감독을 제공하는 [중앙 집중식 공유 커리큘럼 거버넌스 모델]을 설명한다. 때때로 이 중앙집중화된 구조는 GME의 대표자를 포함하지만, 위원회는 항상 UME 커리큘럼의 설계와 실행을 지원하는 방식으로 구성된다. 일반적으로 기초과학과 임상과학은 서로 다른 분과위원회에서 다루며, 다른 분과위원회는 기관에 대한 평가나 그 밖의 중요 우선순위를 다룰 수 있다. 지역 캠퍼스에서 지원되는 것과 메인 캠퍼스에서 지원되는 것은 학교마다 크게 다르지만, 커리큘럼 위원회는 모든 교육 현장에서 교육 프로그램을 궁극적으로 책임진다. 표시되는 모델의 다양성에 대한 이해를 높이기 위해 제공된 경우 커리큘럼 거버넌스 수치를 검토할 것을 강력히 권고한다.

As expected, most, if not all, schools describe a centralized shared curricular governance model providing consistent oversight of education, although curriculum committees or councils are often composed of a different set of faculty members with different roles on the committees. While at times this centralized structure includes representation from graduate medical education, the committees are always structured in such a way as to support the design and implementation of the undergraduate medical curriculum. Typically, basic sciences and clinical sciences are handled by different subcommittees, and other subcommittees may address assessment or other priorities of importance to the institution. The curriculum committee is always ultimately responsible for the educational program at all educational sites, although what is supported on regional campuses and what is supported on the main campus vary significantly from school to school. We strongly recommend reviewing the curricular governance figures, when provided, for a richer understanding of the variety of models displayed.

교육인원
Education staff

어떤 때는 사무실로 조직되고 어떤 때는 부서로 조직되어, 교육 담당자들은 일반적으로 [교육 감독, 학생 평가, 그리고 프로그램 평가]를 포함하여, 의과대학 입학에서 졸업까지의 모든 교육 프로그램의 모든 측면을 책임진다.

  • 의학교육실은 종종 의과대학의 다른 곳에서도 부서별 제휴를 맺고 있는 직원들과 행정학자들의 혼합으로 구성되어 있다.
  • 일부 학교는 입학, 학생부, 등록/기록부 및 조언과 같은 학생 지원의 모든 측면을 자신의 사무실 또는 과에 통합하며,
  • 다른 학교들은 사무실 또는 부서의 산하에 교수 개발 및 교수 업무를 통합한다.
  • 또한 일부 학교에는 교육과정, 등록, 평가, 조언 등을 지원하는 정보기술(IT) 인력 등 기술지원 서비스도 포함된다.
  • 몇몇 학교에는 연구지원실, 도서관, 다양성 및 포함 사무실, 협동 학위 프로그램, 의학교육 연구가 포함된다.
  • 이러한 조직 단위의 리더는 다양한 직함을 가지고 있지만, 일반적으로 부학장 또는 선임 부학장입니다.

At times organized as an office and at times structured as a department, the education staff of schools typically are responsible for all aspects of the educational program from medical school entry to graduation, including curricular oversight, student assessment, and program evaluation. The offices consist of a mix of staff and administrative faculty who often have departmental affiliations elsewhere in the medical school as well. Some schools incorporate into their office or department of medical education all aspects of student support, such as admissions, student affairs, registration/records, and advising; other schools incorporate faculty development and faculty affairs under the umbrella of the office or department of medical education. Also included in some but not all schools are technical support services such as the information technology staff who support curriculum, registration, assessment, and advising. A few schools include the grants office, library, diversity and inclusion office, combined degree programs, and medical education research. The leaders of these organizational units have a variety of titles, but they are typically vice deans or senior associate deans.

교육분야의 교수진육성 및 지원
Faculty development and support in education

비록 대부분의 학교가 교수진과 다른 사람들을 포함한 다양한 교사들의 대면 및 가상 학습 기회를 모두 보고하지만, 교수개발은 여러 형태를 취한다.

  • 지역 캠퍼스가 있는 학교들은 먼 곳의 교사를 지원하기 위한 지역 프로그램이나 여행 프로그램을 종종 주최해 왔다.
  • 몇몇 학교들은 그들의 교육자를 지원하기 위한 학습 아카데미, 점심과 학습lunch and learn, 저널 클럽, 의학 교육 펠로우쉽, 그리고 자격증 프로그램을 설명한다.
  • 주제는 교직, 멘토링, 커리큘럼, 평가 및 평가를 위한 질문 작성과 같은 교육에 중점을 두는 경향이 있지만, 종종 리더십과 다양성 그리고 편견 훈련을 포함한 포함과 같은 다른 영역도 설명된다.
  • 승진 및 테뉴어 과정을 기술하기로 선택한 학교의 경우, 교육 평가는 임상 및 행정 서비스 및 연구에 대한 데이터와 함께 거의 항상 승진 및 테뉴어 포트폴리오에 포함된다.

 

Faculty development takes many forms, although most schools report both face-to-face and virtual learning opportunities for a variety of teachers including faculty and others. Schools with regional campuses often have regionally hosted programs or traveling programs to support distant teachers. Some schools describe learning academies to support their educators, as well as lunch and learns, journal clubs, medical education fellowships, and certificate programs. Topics tend to be focused on education such as teaching, mentoring, curriculum, assessment, and question writing for assessments; however, other areas are often described as well, such as leadership and diversity and inclusion, including bias training. For schools choosing to describe their promotion and tenure process, teaching evaluations are almost always included in promotion and tenure portfolios along with data about clinical and administrative service and research.

지역 의료 캠퍼스
Regional medical campuses

학교들은 1에서 15개의 지역 의료 캠퍼스(RMC)를 포함하는 많은 멀티캠퍼스 학교를 포함하여 많은 [분산 의료 교육 모델]을 보고한다.

  • 학교들은 그들의 캠퍼스에 대한 설명과, 때로는 그들의 모델이 된 이유에 대한 설명을 제공하며, 이것은 종종 주state의 의학적으로 서비스가 부족한 지역에 대한 서비스에 초점을 맞춘다.
  • RMC는 1년 교육에서 4년 전체까지의 어느 곳에서든 제공할 수 있으며, 많은 학교의 RMC 모델은 2년의 기초과학과 본 캠퍼스의 임상 의학 도입으로 구성되며, 그 다음으로는 최대 2년의 RMC의 임상 교육이 뒤따른다.
  • 메인 캠퍼스와 RMC 교육 프로그램 사이의 일관성을 보장하는 것은 각 학교에 있어 어려운 과제이지만, 그들은 효과적인 모델의 증거를 제공하기 위해 데이터 중심적인 방법에 의지한다. 궁극적으로, 학교들은 RMC를 위한 성공의 열쇠로 모든 교육 기관의 리더십, 교수진 및 학생들 사이의 의사소통을 설명한다.

Schools report a number of models of distributed medical education, including many multicampus schools encompassing from 1 to as many as 15 regional medical campuses (RMCs). The schools offer descriptions of their campuses and, sometimes, the reasons for their model, which often is focused on service to the state’s medically underserved areas. RMCs might offer anywhere from just 1 year of education up to the full 4 years, with many schools’ RMC models consisting of 2 years of basic sciences and introduction to clinical medicine at the main campus followed by up to 2 years of clinical education at an RMC. Ensuring consistency between main campus and RMC educational programs is a challenge for each school, but they turn to data-driven methods to provide evidence of their effective models. Ultimately, the schools describe communication between leadership, faculty, and students at all of the institutions’ educational sites as the key to success for RMCs.

진행 중인 이니셔티브
Initiatives in progress

학교 저자들에게 제안된 형식을 소개할 때, 우리는 많은 학교들이 현재 증가하고 있지만 아직 완전히 시행되지는 않은 몇몇 새로운 이니셔티브를 포함하기를 원한다는 피드백을 받았다. 학교들은 그들의 새로운 계획을 설명하는 데 열성적이었다. 

  • 몇몇 흥미로운 예들은 인공지능과 빅데이터를 포함한다.
  • 많은 학교들이 웰빙 이니셔티브를 설명하고 있는데, 때로는 학생들을 위해 그리고 때로는 의과대학 전체를 대상으로 한다.
  • 다른 학교들은 EPA 프레임워크를 포함한 일부 역량 기반 의료 교육 모델을 시행할 계획을 공유하고 있다.
  • 일부 학교는 매치 이후 [전공의로의 전환]을 서포트하는 것을 데이터 인계 및 전공의 준비 부트 캠프의 형태로 설명합니다.

When introducing the suggested format to school authors, we received feedback that many schools would like to include some new initiatives currently ramping up but not fully implemented yet. Schools have been enthusiastic about describing their new initiatives. Some interesting examples involve artificial intelligence and big data. Many schools describe wellness initiatives, sometimes for students and sometimes for the entire medical school. Other schools share plans to implement some model of competency-based medical education including entrustable professional activities frameworks. A few schools describe transition to residency support in the form of data handovers after match and residency preparation boot camps.

결론 Conclusion

 

 


 

Acad Med. 2020 Sep;95(9S A Snapshot of Medical Student Education in the United States and Canada: Reports From 145 Schools):S2-S4.

 doi: 10.1097/ACM.0000000000003497.

Medical Education in the United States and Canada, 2020

Katherine S McOwen 1Alison J WhelanAnne L Farmakidis

Affiliations collapse

Affiliation

  • 1K.S. McOwen is senior director, Educational Affairs, Association of American Medical Colleges, Washington, DC. A.J. Whelan is chief medical education officer, Association of American Medical Colleges, Washington, DC. A.L. Farmakidis is senior director, Education Resources and Scholarship, Association of American Medical Colleges, Washington, DC.
    • PMID: 33626632

 

Abstract

For the third time this century, the Association of American Medical Colleges has coordinated a collection of reports from their member medical schools that collectively reflect the state of medical education in the United States and Canada. This introduction to the September 2020 supplement to Academic Medicine provides an overview of the collection, with 145 out of 171 eligible medical schools participating in the project. The authors observe trends and similarities across the reports from participating schools, structuring the introduction to mirror the main questions posed to the schools: highlights of each school's medical education program, curriculum description, curricular governance, education staff, faculty development and support in medical education, regional medical campuses, and initiatives in progress. Key findings from the authors include expansion of student enrichment tracks, early clinical encounters, focus on wellness, expansion in competency-based medical education, and continued evolution of approaches to assessment. The authors note that this supplement was produced before COVID-19, and although it robustly chronicles the prepandemic state of medical education, medical education has already evolved and will continue to do so. This view offers important opportunities to observe and study changes in the curricula.

 

 

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