UC Davis 의과대학에서의 유연한 커리어 정책에 대한 지식, 인식, 활용을 높이기 위한 개입

Improving Knowledge, Awareness, and Use of Flexible Career Policies Through an Accelerator Intervention at the University of California, Davis, School of Medicine 

Amparo C. Villablanca, MD, Laurel Beckett, PhD, Jasmine Nettiksimmons, PhD, and Lydia P. Howell, MD



보건의료분야에 종사하는 여성들에게는 직장과 가정의 균형을 맞추는 일이란, 그로 인해서 생기는 승진속도 저하나 자기분야에서의 뒤쳐짐을 고려하면 무척 어려운 일이다. 이 논문에서 저자들은 교수들의 일과 일상생활의 균형을 향상시키기 위한 혁신적인 개입법을 도입한 UC Davis 의과대학의 경험을 소개한다. 이는 주로 '커리어 융통성 정책(flexible career policies)'에 대한 지식, 인식, 접근을 향상시키는 것을 기반으로 하였다.


그 후 두 개의 교수대상 설문조사의 결과를 요약하였다. 하나는 개입방법을 사용하기 전에 수행된 것이고, 다른 하나는 3년짜리 개입방법이 시행된 후 일년이 지났을 때의 설문결과이다. 두 개의 설문은 모두 교수들의 커리어 융통성 정책을 얼마나 활용하고, 활용할 계획이 있는지, 가능한 옵션에 대해서 얼마나 알고 있는지, 실제적인 장애물은 무엇이며 관련된 교육활동에 참여하는지, 정책에 대한 태도가 변하였는지, 느껴지는 장애물이 줄었는지 등을 설문하였다.


결과는 대부분 여성 교수들이나 50세 이하 교수들에서 두드러졌다(pronounced). 저자들은 비단 의학분야 뿐만 아니라 다른 분야에서도 향후 유사한 연구를 위해 더 논의해야 할 점을 제시하였다. 마지막으로 저자들은 유연한 커리어 정책만으로는 여자 교수들이 줄어드는 것을 저지할 수 없고, 이러한 정책이 기관의 문화에 완전히 스며들어야 한다고 말하고 있다.








 2013 Jun;88(6):771-7. doi: 10.1097/ACM.0b013e31828f8974.

Improving knowledgeawareness, and use of flexible career policies through an accelerator intervention at theUniversity of CaliforniaDavisSchool of Medicine.

Source

Department of Internal MedicineUniversity of CaliforniaDavisSchool of MedicineDavisCalifornia 95616-8636, USA. avillablanca@ucdavis.edu

Abstract

The challenges of balancing a career and family life disproportionately affect women in academic health sciences and medicine, contributing to their slower career advancement and/or their attrition from academia. In this article, the authors first describe their experiences at the University ofCaliforniaDavisSchool of Medicine developing and implementing an innovative accelerator intervention designed to promote faculty work-life balance by improving knowledgeawareness, and access to comprehensive flexible career policies. They then summarize the results of two faculty surveys--one conducted before the implementation of their intervention and the second conducted one year into their three-year intervention--designed to assess faculty's use and intention to use the flexible career policies, their awareness of available options, barriers to their use of the policies, and their career satisfaction. The authors found that the intervention significantly increased awareness of the policies and attendance at related educational activities, improved attitudes toward the policies, and decreased perceived barriers to use. These results, however, were most pronounced for female faculty and faculty under the age of 50. The authors next discuss areas for future research on faculty use of flexible career policies and offer recommendations for other institutions of higher education--not just those in academic medicine--interested in implementing a similar intervention. They conclude that having flexible career policies alone is not enough to stem the attrition of female faculty. Such policies must be fully integrated into an institution's culture such that faculty are both aware of them and willing to use them.

PMID:
 
23619063
 
[PubMed - indexed for MEDLINE] 
PMCID:
 
PMC3665650
 [Available on 2014/6/1]




+ Recent posts