프로페셔널리즘 교육과 사회적 계약: 문화적 겸손함 위하여(Med Teach, 2010)

Linking the teaching of professionalism to the social contract: A call for cultural humility

SYLVIA R. CRUESS, RICHARD L. CRUESS & YVONNE STEINERT

McGill University, Canada




도입

Introduction


폴 스타 (Paul Starr)는 '미국 의학의 사회적 변화'라는 저작에서 현대 의료와 전달체계의 진화는 "의료계와 사회 간의 '계약'을 재구성했으며, 그 결과 의료가 정치나 시장의 규율에 종속되었고, 기본적인 기관 구조가 재구성되었다"고 지적했다(Starr 1984, p.380).

In his seminal work, ‘‘The Social Transformation of American Medicine,’’ Paul Starr stated that the evolution of contemporary healthcare and its delivery had led to ‘‘redrawing the ‘contract’ between the medical profession and society, subjecting medical care to the discipline of politics or markets or reorganizing its basic institutional structure’’ (Starr 1984, p. 380).


변화하는 세계에서 의료계의 반응에서 중요한 부분은 보통 '프로페셔널리즘'이라는 단어에 포함되어있는 [의사의 치유자로서 역할을 촉진하는 역사적인 가치를 보존]하려는 데 헌신되어왔다 (Cruess RL & Cruess SR 1997a ).

An important part of the response of the medical profession in a changing world has been devoted to trying to preserve those historic values that foster the healing role of physicians that are usually encompassed in the word ‘‘professionalism’’ (Cruess RL & Cruess SR 1997a).


1990 년대 중반까지 의학 저널에는 프로페셔널리즘에 대한 문헌이 사실상 없었습니다.

Until the mid-1990s, there was essentially no literature on professionalism in medical journals.



초기에 의학계가 보인 반응의 주요 요소는 의학 교육의 연속체에 걸쳐 프로페셔널리즘 교육을 분명하게 만드는 것이었다 (Cruess RL & Cruess SR 1997a, 1997b; Cruess R & Cruess S 2006). 현 세대의 학습자들에게 무엇을 가르칠 것인가, 어떻게 가장 잘 가르칠 것인가가 중요한 이슈가되었습니다. 과거 수십 년 동안 효과가 있었던 것들이 더 이상 무효했다. "오늘날의 학생들은 종종 목적을 필요로합니다 ... 젊은 사람들을 위해 쓰여지는 활동의 대부분은 더 이상 의무를 지켜야 한다는 요청에 응답하는 것이 아니다. 그들은 왜 그들이 무엇인가를 하는지에 대해 정확하게 알고 싶어한다. "(이탤릭체, Twenge 2009, 404 페이지).

From the beginning, it was clear that an important component of medicine’s response had to be the explicit teaching of professionalism throughout the continuum of medical education (Cruess RL & Cruess SR 1997a, 1997b; Cruess R & Cruess S 2006). What to teach and how best to teach it to the current generation of learners became pressing issues. What had worked in previous decades was no longer as effective. ‘‘Today’s students frequently need the purpose and them...most meaning of activities spelled out for young people no longer respond to appeals to duty; instead, they want to know exactly why they are doing something’’ (italics ours; Twenge 2009, p. 404).



사회 과학자와 의사 모두 프로페셔널리즘이 의학이 사회와 맺는 관계의 기초가 된다는 결론을 내렸고 (Ham & Alberti 2002; Rosen & Dewar 2004; Sullivan 2005) 대부분이 이것을 '사회적 계약'이라고 불렀다 (Cruess RL & Cruess SR 2008). 그렇게함으로써 그들은 (철학과 정치학에서 오랜 역사를 가지고 있으며) 상호 권리와 의무의 중요성을 강조하는 개념과 관계를 연결합니다 (Sullivan2005). 본질적으로, 계약은 의약과 사회 사이의 "거래"로 구성된다 (Klein 1995). Medicine에는 명성, 자율성, 독점권, 자기 규제의 특권이 주어지며, medicine이 이타적일 것이고, 자기 규제를 잘 할것이며, 신뢰할 수 있을 것이고, 사회의 우려를 해소해 줄 것이라는 것에 대해 보상을받습니다. 

Both social scientists and physicians have concluded that professionalism serves as the basis for medicine’s relationship with society (Ham & Alberti 2002; Rosen & Dewar 2004; Sullivan 2005) and most have termed this a ‘‘social contract’’ (Cruess RL & Cruess SR 2008). In so doing, they link the relationship to a concept which has a long history in philosophy and political science and which stresses the importance of reciprocal rights and obligations (Sullivan2005). Essentially, the contract consists of a ‘‘bargain’’ between medicine and society (Klein 1995). Medicine is granted prestige, autonomy, a monopoly, the privilege of self-regulation, and rewards on the understanding that it will be altruistic, self-regulate well, be trustworthy, and address the concerns of society. 


계약서의 일부 (건강 관리 입법, 윤리 강령, 라이센스 위임 및 인정 기관 등) (Cruess RL & Cruess SR 2008)는 계약 당사자(개별 의사, 의료기관 및 사회)의 다양한 의무obligations에 관해 기술하고 있다. 그러나 다른 근본적인 부분은 이 관계가 기능을 발휘하기 위해서는 존재해야만하는 도덕적 명령moral imperative을 나타냅니다. 보살핌과 연민, 이타심, 헌신은 법으로 제정 될 수 없습니다. (치유의 예술에 있어 근본이 되는) 환자와 사회의 신뢰는 인위적으로 위임되거나 창조 될 수 없습니다.

Parts of the contract are written (health care legislation, codes of ethics, mandates of licensing, and accrediting bodies, etc. (Cruess RL & Cruess SR 2008), and outline many of the obligations of the parties to the contract: individual physicians, medical organizations, and society. But other fundamental parts represent moral imperatives that must be present if the relationship is to function. Caring and compassion, altruism, and commitment cannot be legislated. The trust of patients and of society, which are so fundamental to the art of healing, cannot be mandated or created artificially.



이 묵시적 계약으로부터 발생하는 것은 계약에 관련된 여러 당사자들이 갖는 일련의 기대입니다. Medicine에 대해서, 개별 환자와 사회의 기대가 프로페셔널리즘의 working definition을 구성하지만 (Cruess RL & Cruess SR 2008), 이 계약에 함축된 바는 의사들 또한 사회에 대해서 정당한 기대를 가지고 있다는 신념이다.

Arising out of this implied contract is a series of the expectations of various parties to the contract. For medicine, the expectations of individual patients and society constitute a working definition of professionalism (Cruess RL & Cruess SR 2008), but implicit in the concept is the belief that physicians also have legitimate expectations of society.


예를 들어, 자기규제 능력(교육, 훈련 및 실습을위한 표준의 설정 및 유지)은 전문직의 중요한 특권이었고, 대부분의 jurisdiction에서 이를 기대하고 있다.

As an example, the ability to self-regulate (the setting and maintenance of standards for education, training, and practice) has been an important privilege of the profession and hence represents an expectation in most jurisdictions.


마지막으로 프로페셔널리즘이 고정된 것이 아니라는 점에 대한 전반적 동의가 있다. 고대의 뿌리를 가진 치료자의 역할은 상대적으로 안정된 것처럼 보이지만, 사회 과학자들은 사회, 건강 관리 및 관련 사회 계약이 발전함에 따라 프로페셔널리즘이 변한다는 의견을 제시했다 (Freidson 2001; Sullivan 2005; Hafferty 2006).

Finally, there is agreement in the literature that professionalism is not static. While the role of the healer with its roots in antiquity appears to be relatively stable, social scientists have commented that professionalism does change over time as society, health care, and the associated social contract evolve (Freidson 2001; Sullivan 2005; Hafferty 2006).




프로페셔널리즘과 사회적 계약 연결짓기

Linking the teaching of professionalism to the social contract


프로페셔널리즘 교육을 사회 계약과 연관짓는 것은 의학의 프로페셔널 의무의 존재에 대한 논리적 기반을 제공합니다. 이것은 오늘날의 학습자들이 갖는 한 '왜'에 대한 대답입니다 (Cruess RL & Cruess SR 2008). 또한 의사와 대중 모두가 서로에 대한 정당한 기대를 충촉시킬 인센티브를 제공합니다. 예를 들어, medicine이 중요한 사회적 의무를 이행하지 못하면 사회는 계약을 변경하여 medicine의 전문적 지위를 바꿀 것입니다.

Linking the teaching of professionalism to the social contract provides a logical basis for the presence of medicine’s professional obligations – an answer to the ‘‘why’’ posed by today’s learners (Cruess RL & Cruess SR 2008). It also provides an incentive to meet the legitimate expectations of both physicians and the public. As an example, if medicine fails to meet an important societal obligation, society will change the contract and hence medicine’s professional status.




국가와 문화 차이

National and cultural differences


프로페셔널리즘을 가르치고 평가하는 의학 문헌에서 프로페셔널리즘의 본질에 대해 놀랄 정도의 동의가 있었는데, 그 대다수는 서구 국가와 문화에서 왔습니다. 이것은 의심의 여지 없이 대부분의 서방 국가들이 유대교 - 기독교 문화에 공통 뿌리를 공유하기 때문이다. 의학의 대부분의 관찰자들은 프로페셔널리즘이 적어도 서구 ​​세계에서는 공통적 인 비교적 안정적인 가치 체계를 대표한다고 가정했다. 사회 과학 문헌은 그렇지 않다고 제안 할 것이다. Hafferty와 McKinley (1993)와 Krause (1996)는 각각 14 개국과 5 개국에서 전문성을 비교했다. 분명히 많은 공통점이 있었지만, 나라 사이에 프로페셔널리즘의 본질에는 상당한 차이가있었습니다.

There has been a surprising degree of agreement on the nature of professionalism in the medical literature on teaching and evaluating professionalism, the majority of which has come from Western countries and cultures. This is undoubtedly due to the fact that most Western countries share common roots in Judeo-Christian culture. Most observers in medicine have assumed that professionalism represents a relatively stable value system, which is common, at least in the Western world. The social science literature would suggest otherwise. Hafferty and McKinley (1993) and Krause (1996) compared professionalism in 14 and 5 different countries, respectively. While there were certainly many commonalities, there were also significant differences in the nature of professionalism across national boundaries.




의사와 의료계와 사회 간의 인터페이스의 관점에서, 프로페셔널리즘은 상당히 다양합니다 (Cruess RL & Cruess SR, 1997a, 2008). 예를 들어, 미국과 캐나다는 대륙을 공유하며, 20 세기 중반이 될 때까지는 매우 유사한 보건 의료 시스템을 갖추고있었습니다. 캐나다는 국민 건강 보험을 도입했고 미국은 시장 지향적 인 시스템에 의존하기로했다. 두 나라는 현재 건강 관리에서 사회적 계약이 현저히 다르며 의사의 프로페셔널리즘에 대한 위협의 출처가 서로 다르며, 국경 양측의 계약 당사자들의 기대도 현저히 다릅니다 (Tuohy 2009).

Those aspects of professionalism, which concern the interface between physicians and the medical profession and society are the ones which vary, sometimes considerably (Cruess RL & Cruess SR 1997a, 2008). As an example, the United States and Canada share a continent and, until the middle of the twentieth century, had very similar health care systems. Canada introduced a national health insurance plan and the United States opted for reliance on a market-oriented system. The two countries now have significantly different social contracts in health care, the threats to the professionalism of their physicians come from different sources, and the expectations of the parties to the contract on the two sides of the border are significantly different (Tuohy 2009).



교육에 대한 함의

The implications for teaching



사회적 계약의 개념을 프로페셔널리즘에 연결하는 것은 현 세대의 학생과 trainee을 가르치는 사람들에게 의학의 프로페셔널 의무에 대한 합리적 근거를 제공하는 데 도움이됩니다. 또한 서로 다른 국가, 문화, 의료시스템의 환자와 의사 집단이 서로 다른 기대치를 갖는 것에 대한 논리적 인 설명을 제공합니다. 서구 및 비 서구 세계의 국가와 문화, 그리고 광범위한 지정 학적 문화적 세계 공동체 사이에서 상당한 차이가 발견된다 (Hafferty and McKinley 1993, Krause 1996, Cruess et al 2010).

Linking the concept of the social contract to professionalism helps to provide a rational basis for medicine’s professional obligations, an obvious pedagogic advantage for those instructing the current generation of students and trainees. In addition, it provides a logical explanation for many of the differing expectations which have been noted in both patients and physicians from different countries, cultures, and health care systems. Significant differences are found both between countries and cultures in the Western and non-Western world and between the large geopolitical and cultural global communities (Hafferty and McKinley 1993; Krause 1996; Cruess et al. 2010).




Twenge JM. 2009. Generational changes and their impact in the classroom:Teaching generation me. Med Educ 43:398–405.


 2009 May;43(5):398-405. doi: 10.1111/j.1365-2923.2009.03310.x.

Generational changes and their impact in the classroom: teaching Generation Me.

Author information

1
Department of Psychology, San Diego State University, San Diego, California 92182-4611, USA. jtwenge@mail.sdsu.edu

Abstract

CONTEXT:

Many faculty members believe that students today differ from those in the past. This paper reviews the empirical evidence for generational changes among students and makes recommendations for classroom teaching based on these changes. Generational changes are rooted in shifts in culture and should be viewed as reflections of changes in society.

METHODS:

This paper reviews findings from a number of studies, most of which rely on over-time meta-analyses of students' (primarily undergraduates') responses to psychological questionnaires measuring IQ, personality traits, attitudes, reading preferences and expectations. Others are time-lag studies of nationally representative samples of high school students.

RESULTS:

Today's students (Generation Me) score higher on assertiveness, self-liking, narcissistic traits, high expectations, and some measures of stress, anxiety and poor mental health, and lower on self-reliance. Most of these changes are linear; thus the year in which someone was born is more relevant than a broad generational label. Moreover, these findings represent average changes and exceptions certainly occur.

DISCUSSION:

These characteristics suggest that Generation Me would benefit from a more structured but also more interactive learning experience, and that the overconfidence of this group may need to be tempered. Faculty and staff should give very specific instructions and frequent feedback, and should explain the relevance of the material. Rules should be strictly followed to prevent entitled students from unfairly working the system. Generation Me students have high IQs, but little desire to read long texts. Instruction may need to be delivered in shorter segments and perhaps incorporate more material delivered in media such as videos and an interactive format. Given their heightened desire for leisure, today's students may grow into professionals who demand lighter work schedules, thereby creating conflict within the profession.

Comment in

PMID:
 
19422486
 
DOI:
 
10.1111/j.1365-2923.2009.03310.x


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