온라인 의료 프로페셔널리즘: 환자와 공중관계성 ACP-FSMB 정책강령(Ann Intern Med, 2013)
Online Medical Professionalism: Patient and Public Relationships: Policy Statement From the American College of Physicians and the Federation of State Medical Boards
Jeanne M. Farnan, MD, MHPE; Lois Snyder Sulmasy, JD; Brooke K. Worster, MD; Humayun J. Chaudhry, DO, MS, SM; Janelle A. Rhyne, MD, MA; Vineet M. Arora, MD, MAPP; for the American College of Physicians Ethics, Professionalism and Human Rights Committee; the American College of Physicians Council of Associates; the Federation of State Medical Boards Special Committee on Ethics and Professionalism*
환자와 대중을 보호하고 양질의 헬스케어를 장려하기 위해서는 테크놀로지 사용의 기회를 활용하는 것과 그에 내재된 문제점을 인식하는 것 사이에 적절한 균형을 유지하는 것이 중요합니다. 그러나 다른 사람들이 지적했듯이 "전문성을 희생시켜서 연결성connectivity를 얻어야 하는 것은 아니다"(3).
To protect patients and the public and promote quality health care, it is critical to strike the proper balance to harness opportunities while being aware of inherent challenges in using technology. But as others have pointed out, “Connectivity need not come at the expense of professionalism” (3).
혁신은 종종 이익을 가져 오지만, 기술 도입의 속도는 때로 기존 정책, 법률 및 지침의 변화속도를 능가합니다.
Innovations often bring benefits, but rapid introduction of technology sometimes outpaces existing policies, laws, and guidelines.
여기서 "온라인"또는 "디지털"은 컴퓨터와 전화를 사용한 정보의 electronic posting을 의미합니다.
"웹 2.0"은 사용자에 의해 자체 제작된 콘텐츠 리소스가 미디어 공유 플랫폼을 통해 대중에게 유포되는 것를 말합니다.
Here, “online” or “digital” refers to the electronic posting of information and its exchange using computers and phones.
“Web 2.0” refers to those resources in which self-created content by users is made and posted for public dissemination by means of media sharing platforms.
방법
METHODS
This position statement was authored on behalf of the American College of Physicians (ACP) Ethics, Professionalism, and Human Rights Committee, the ACP Council of Associates, and the Federation of State Medical Boards (FSMB) Special Committee on Ethics and Professionalism. They and the authors developed the statement between May 2011 and October 2012.
입장
POSITIONS
입장 1 : 온라인 미디어를 사용하여 환자와 의사에게 상당한 교육적 혜택을 가져올 수 있지만, 윤리적 문제도 발생할 수 있습니다. 전문직과 환자 - 의사 관계에 대한 신뢰를 유지하기 위해서 의사는 온라인 환경과 온라인 의사소통에 있어서도 관계, 기밀 유지, 사생활, 인간에 대한 존중 등을 보존preserve하는데 필요한 윤리적 원칙을 일관되게 적용해야합니다.
Position 1: Use of online media can bring significant educational benefits to patients and physicians, but may also pose ethical challenges. Maintaining trust in the profession and in patient–physician relationships requires that physicians consistently apply ethical principles for preserving the relationship, confidentiality, privacy, and respect for persons to online settings and communications.
환자 - 의사 관계
The Patient–Physician Relationship
전문적 상호 작용을 위한 표준은, 면대면이든 온라인이든, 환자와 의사 간의 모든 의사 소통 유형에 대해 일관성을 유지해야합니다. 환자와 의사 간의 만남encounter은 양 당사자의 권리와 의무를 수반하는 확립된established 환자 - 의사 관계의 범위 내에서만 발생해야합니다.
Standards for professional interactions should be consistent across all forms of communication between the patient and physician, whether in person or online. Encounters between patients and physicians should only occur within the bounds of an established patient–physician relationship, which entails rights and obligations for both parties.
전자 메일 및 기타 의사 소통 수단은 면대면 만남을, 보완 할 수는 있지만, 대체 할 수는 없습니다.
E-mail and other electronic means of communication can supplement, but not replace, face-to-face encounters.
온라인 프로페셔널리즘은 [바디랭귀지의 맥락이 없는 서면 언어의 모호함], [온라인 매체의 남용에 대한 인식 부족]으로 인한 문제가 있을 수도 있습니다 (5). 소셜 미디어 도구의 사용 용이성 및 즉각성 (특히 사용자가 “pausing before posting”하지 않는 경우)은 의도하지 않은 결과 또는 메시지를 유발할 수 있습니다.
Online professionalism can pose challenges because of the ambiguity of written language without the context of body language or lack of awareness of the potential abuses of such media (5). The ease of use and immediacy of social media tools—especially if users do not engage in “pausing before posting”—can lead to unintended outcomes or messages.
환자 - 의사 관계를 온라인으로까지 확대할지 여부를 결정하는데 있어서 초반에 중요한 요소는 다음과 같다.
교환의 의도 된 목적과 대화의 내용;
온라인 미디어의 즉각성과 그에 따르는 기대(e.g. 응답 시간)
어떻게 기밀성을 유지하면서 의사 소통을 할 것인지(예 : 소셜 네트워킹 사이트, 마이크로 블로깅 또는 보호 된 서버의 전문 전자 메일을 통해)
긴급 상황을 어떻게 관리 할 것인가.
The initial decision about whether to extend the patient–physician relationship to the online setting includes the following factors:
the intended purpose of the exchange and the content of conversation;
the immediacy of electronic media and expectations, including response time;
how communication will take place (for example, through social networking sites, microblogging, or professional e-mail on a protected server) while maintaining confidentiality; and
how emergency or urgent situations will be managed.
환자 - 의사 관계 : 친구를 맺을 것인가 말 것인가?
The Patient–Physician Relationship: To Friend (and Google) or Not to Friend (and Google)?
때때로 환자가 먼저 온라인 의사 소통을 시작하기도 한다. 최근의 한 연구는 (친구를 맺거나 응답하는 의사들이 거의 없음에도 불구하고) 많은 환자가 의사에게 온라인 "친구"요청을 한다고 제안했습니다. 기관 정책은 점점 의사와 환자 간의 온라인 소통을 권장하지 않는 쪽으로 가고 있다(8). FSMB는 특히 의사들이 "페이스 북과 같은 개인 소셜 네트워킹 사이트에서 현재 또는 과거 환자와 상호 작용"(9)하지 않기를 권한다.
Patients will sometimes initiate online communication. One recent study suggested that many patients extend online “friend” requests to their physicians, although very few physicians reciprocate or respond (7). Organizational policy statements increasingly discourage personal communication between physicians and patients online (8). The FSMB specifically discourages physicians from “interacting with current or past patients on personal social networking sites such as Facebook” (9).
웹에서 교환되는 정보는 (일반 대중이 이용할 수 있다는 점에서) 적어도 양방향 도로입니다. 환자가 의사의 개인 행동에 대해 알게되는 것처럼, 의사는 환자가 어떤 risk-taking 또는 반-건강적 행동을 하는지 관찰 할 수 있습니다.
Information exchanged on the Web is at least a 2-way street because it may also be available to the general public. Just as patients may learn about the personal behavior of physicians, physicians may observe patients participating in risk-taking or health-averse behaviors.
(응급실에서 의식이없는 환자를 식별하기위한 시도를 포함하여) 인터넷에서 환자 정보를 검색하는 의사의 행동은 여러 상황에서 보고된 바 있다. 그러나 종종 이것은 "호기심, 관음증 및 습관"(10)과 연결될 수 있습니다. 비록 일화적인 보고서가 약간의 이점을 강조하지만(예를 들어, 환자가 자살에 관해 블로깅을 하고 있을 때 개입하는 것), 이러한 행동은 professional-personal 경계를 흐리게 할 잠재적 위험이 있다.
This online practice, known as patient-targeted Googling, has been described in many settings, including an attempt to identify an unconscious patient in the emergency department. But often, it instead can be linked to “curiosity, voyeurism and habit” (10). Although anecdotal reports highlight some benefit (for example, intervening when a patient is blogging about suicide), real potential exists for blurring professional and personal boundaries.
환자와 의사 교육
Patient and Physician Education
인터넷은 교육을 위한 강력한 도구가 될 수 있습니다. 환자는 질병 관련 소셜 네트워킹 페이지 (10)를 사용하여 정보를 공유하고 토론 할 수 있습니다.
The Internet can be a powerful tool for education. Patients can share and discuss information using illnessspecific social networking pages (10).
의사는 환자가 추천하는 온라인 리소스의 질을 고려하여야 하며, 환자에게 정보의 퀄리티가 확인되는 피어 리뷰 미디어 및 웹 사이트를 알려줘야 한다. 주 의료위원회 또는 대학의 권고 사항을 사용하고 공유하면, 의사와 환자 모두 정확하고 객관적인 자료를 사용할 수 있습니다.
Physicians should consider the quality of online resources they recommend and guide patients to peerreviewed media and Web sites where the quality control of information can be checked. Using and sharing recommendations from state medical boards or the College may help direct physicians and patients to resources that are more accurate and objective.
인터넷과 소셜 네트워킹은 공중 보건에도 도움이됩니다 (16). 그러나 온라인 활동은 개인 의사는 물론 전문직 전체에 대해서도 윤리적인 어려움을 가져옵니다. 디지털 미디어는 온라인 토론 커뮤니티와 유사한 수단을 통해 의사와 의사 간의 상호 작용과 교육에 도움이 될 수 있습니다. 그러나 확인되고 등록된 사용자만 공유 정보에 액세스 할 수 있도록 하는 것은 의사의 책임입니다. Clinical vignettes에는 모든 개인 식별 정보를 제거해야합니다.
The Internet and social networking can also serve the public health (16). But online activities also bring ethical challenges for the profession and individual physicians. Digital media may help to in-crease physician–physician interaction and education via online discussion communities and similar means; however, it is the responsibility of physicians to ensure that only verified and registered users have access to shared information. Clinical vignettes, must have all personal identifying information removed, including any revealing references to a patient who serves as the basis for an illustrative narrative.
동료 간 비공식적인 토론과 마찬가지로, 좌절감과 "환기venting"는 온라인 포럼에서도 있을 수 있습니다. 그러나 심지어는 close contacts 사이에서조차 무례하거나 프로페셔널리즘을 훼손 할 수 있기 때문에, ACP와 FSMB는 이를 권장하지 않는다. 또한 블로그 게시 또는 트위터와 같은 microblog 사이트에서도 "venting"은 권고되지 않는데, 이런 행동이 부적절하거나 unprofessional하게 비추어질 수 있기 때문이다(17). 늦게 도착한 환자를 비난하거나, 행동 변화 (예 :식이 요법과 체중 감소)를 고수하지 않은 환자를 비난하는 의사는 profession에 대한 (대중의) 신뢰를 훼손 할 수 있습니다.
Just as with informal in-person discussions among colleagues, the airing of frustrations and “venting” may occur in online forums. The ACP and the FSMB recommend against this practice, even among close contacts, as it may be disrespectful and undermine professionalism. We also caution against this practice in other forums, specifically blog postings or microblog sites, such as Twitter, as the material may present the physician or physician-in-training in an inappropriate or unprofessional light (17). Physicians criticizing late-arriving patients or disparaging patients for not adhering to behavior changes (such as diet and weight loss) can undermine trust in the profession.
환자 비밀 유지
Confidentiality
비밀을 유지함으로써 환자의 권리와 사생활을 존중할 수 있으며, 비밀을 유지해줄 때 환자가 medical care를 seek하고, 개방적 자세로 문제를 논의할 수 있다.
Confidentiality respects patient rights and privacy, and this encourages patients to seek medical care and openly discuss issues.
"의사는 기밀 유지를 위해 환자 정보 저장 및 전송에 대한 적절한 보안 프로토콜을 준수해야 하며, 전자 통신 및 의사 결정 도구 사용에 대한 best practice를 준수해야 한다."
“Physicians must follow appropriate security protocols for storage and transfer of patient information to maintain confidentiality, adhering to best practices for electronic communication and use of decision making tools”
디지털 환경에서 환자 정보 공유는 표준 가정용 인터넷 연결보다 항상 높은 보안 수준을 유지해야합니다.
In digital environments, the sharing of patient information must always be held to a higher level of security than standard residential Internet connections.
EHR을 가정에서 접근하기 전에 기관 내 정책을 검토해야 하며, 특히 개인용 장치에 필요한 보안 수준을 유지해야합니다.
Institutional-based policies on home access of the electronic health record should be reviewed before use, specifically maintaining the level of security required for use on personal devices.
많은 의사들이 전문 직업을 관리하는 데 모바일 장치를 사용하기 때문에 모바일 솔루션은 기밀성을 보장해야합니다. 특히 장치 나 태블릿 컴퓨터를 사용하여 전자 의료 기록에 액세스하는 경우 특히 그러합니다. 디지털 장치는 장치를 제대로 보관하지 않거나 도난당한 경우에도 환자 정보를 보호하도록 구성되어야합니다. 모바일 관리 솔루션은 이러한 안전망을 제공 할 수 있습니다 (19). 또한 공개 된 보안되지 않은 무선 네트워크 및 셀룰러 장치 네트워크의 사용은 고유 한 공공 접근성 및 환자 정보가 손상 될 가능성이 있기 때문에 권장하지 않습니다.
Because many physicians use mobile devices to help manage their professional careers, mobile solutions are required to ensure confidentiality, especially when such devices or tablet computers are used to access electronic medical records. Digital devices must be configured to protect patient information should the devices be misplaced or stolen; mobile management solutions can help provide such a safety net (19). In addition, the use of public, unsecured wireless networks and cellular device networks is discouraged given their inherent public accessibility and the potential for patient information to be compromised.
환자 사진이나 방사선 사진을 찍을 때, 의사는 모든 건강 기록과 마찬가지로 이 정보를 보호 할 책임이 있다. 교육용 자료에서 방사선 이미지의 deidentification이 보장되어야한다 (21).
In taking a patient photograph or radiographic image, the physician is accepting responsibility to protect this information just as for all health records. Deidentification of radiographic images in the context of educational lectures must be ensured (21).
의사외 사회
Medicine and Society
프로페셔널리즘은 의사와 사회 간의 사회적 계약의 기초입니다 (22).
Professionalism is the foundation for the social contract between physicians and society (22).
의사와 환자 간의 친밀한 관계가 의사에게 높은 윤리적 행동을 기대하게합니다 (24). 사회적 기대는 종종 professional practice를 넘어 의사의 일상 활동으로 확장됩니다. 잘못된 판단은 (그 판단을 내린) 개인 의사뿐만 아니라 의료계 전체에게 투영된다.
The intimate nature of the relationship between physicians and patients results in the expectation of high ethical behavior by physicians (24). Societal expectations often extend beyond professional practice and into the daily activities of the physician. Poor judgment reflects not only on the individual physician but also on the profession.
입장 2 : 온라인에서는 전문 분야와 사회 분야의 경계가 흐려질 수 있습니다. 의사는 두 가지 분야를 분리하여 두 분야에서 모두 프로페셔널하게 행동해야 합니다.
Position 2: The boundaries between professional and social spheres can blur online. Physicians should keep the 2 spheres separate and comport themselves professionally in both.
역할과 대표성
Role and Representation
커뮤니티의 존중을 개인으로서 그리고 직업의 일원으로 유지하기 위해서는, 온라인 포스팅의 내용 뿐만 아니라 정보를 게시하는 개인의 role도 고려해야합니다. 의사로서 자료를 게시 했습니까? 아니면 의견을 올린 개인이, 어쩌다 의사인 것입니까? 이 구별을 유지할 수 있습니까?
To maintain the respect of the community as individuals and as members of a profession, not only should the content of all online postings be considered but also the role of the individual posting the information. Are individuals posting material in their role as physicians, or are they merely stating opinions and also happen to practice medicine? Can this distinction be maintained?
미국 의사 협회 (American Medical Association)는 public과 professional 디지털 정체성을 분리하고, 특히 온라인 사이트나 정체성identities를 별개로 유지할 것을 강력히 제안합니다 (16).
The American Medical Association strongly suggests divorcing public and professional digital identities, specifically maintaining separate online sites or identities for the separate roles (16).
ACP 윤리 강령은 "소셜 네트워크, 블로그 및 비디오 사이트와 같은 온라인 미디어를 사용하는 의사는 사회적 정체성과 직업적 정체성의 경계를 흐릿하게 만들 가능성을 인식해야합니다"(4). 문제는 개인이 의심스러운 자료를 게시하면서도 동시에 자신을 의사 또는 의사 (26-28)로 인식할 때 발생합니다.
The ACP Ethics Manual states, “Physicians who use online media, such as social networks, blogs, and video sites, should be aware of the potential to blur social and professional boundaries” (4). Problems occur when individuals post questionable material while identifying themselves as a physician or physician-in-training (26–28).
때로는 의사가 의사로서의 경험에 대해 온라인에 글을 써달라고 요청받거나 자의에 의해 글을 쓸 수도 있고, 웹 사이트에 의사로서 의견을 게시 할 수도 있습니다. 그렇게 할 때, credentials와 COI을 공개해야합니다. 웹에서의 의견 게시나 responding에 따르는 위험성을 고려해야합니다. 웹에 진정한 의미의 익명 게시물은 존재하지 않으며, 검색 엔진과 검색 엔진의 복잡성이 증가함에 따라 원본 게시물이나 댓글을 누가 썼는지 알아내는 것은 더 쉬워졌다(29). 의사는 (의도한 것이든 아니든) 소셜 네트워킹 사이트에 게시 된 정보는 더 많은 잠재 고객에게 퍼질 수 있고, 원래 글을 작성한 맥락에서 벗어나게 될 수도 있으며, 온라인 상에 공공적으로 게시되거나 영구적으로 검색가능하게 될 수 있음을 인식해야합니다. 의사는 디지털 미디어에 관한 기관 정책을 따르고 (30) 전문직 학회 및 주 의료위원회에서 지침을 구해야합니다.
At times, physicians may be asked or may choose to write online about their professional experiences, or they may post comments on a Web site as a physician. When doing so, they must disclose their credentials and any conflicts of interest. They should consider the dangers of posting or responding to comments on the Web. Truly anonymous postings do not exist on the Web, and with the increased sophistication of searching and search engines, the ability to link posts or comments to the original contributor has expanded (29). Physicians should be aware that information posted on a social networking site may be disseminated (whether intended or not) to a larger audience, be taken out of context, and remain publicly available or retrievable online in perpetuity. Physicians should follow their institutional policy on digital media (30) and seek guidance from professional societies and state medical boards.
경계 유지
Maintaining Boundaries
ACP와 FSMB는 의사의 개인 및 사회적 온라인 상호 작용에 환자를 포함하지 말 것을 권고합니다. 의사와 환자 사이에는 전문적인 거리와 프라이버시가 있어야 한다. 의사는 개인 소셜 미디어를 통해 환자와 "친구를 맺거나" 접촉해서는 안됩니다. 의사는 자신이 가입하는 소셜 미디어 플랫폼에 대한 개인 정보 보호 설정 및 계약 조건을 숙지해야하며 개인 계정에 대한 엄격한 개인 정보 설정을 유지해야합니다.
The ACP and the FSMB advise against including patients in the physician’s personal and social interactions online. Professional distance and privacy are appropriate for both physician and patient. Physicians should not “friend” or contact patients through personal social media. Physicians should familiarize themselves with the privacy settings and terms of agreements for social media platforms to which they subscribe, and they should maintain strict privacy settings on personal accounts.
대중의 소비
Public Consumption
소셜 미디어 플랫폼을 사용에 익숙해져 있는 현재 수련중인 의사는 온라인에 자신의 모습이 professional하게 보여지게 할 책임이 있다는 것에 동의해야 하며, 온라인에서 한 행동을 가지고 자기 자신은 물론 의료전문직 모두가 평가되고 있음을 알아야 한다.
Physicians-in-training, who at present are most apt to use social media platforms, agree on the responsibility to represent themselves professionally online and are aware that they, and the profession, are being assessed by their online behaviors (7).
네러티브 연구를 보면 "의사가 되는 과정에 관한 집단적 환기venting"에 심리적 이득이 있음을 보여주긴 하지만, 사적으로, 의사들만을 청중으로 의도하고 만든 온라인 의학 수업 촌극, 노래, 쇼, 기타 자료 등이 대중에게 공개되는 일이 발생하며 이러한 전통에 의문을 제기했다.
Although narrative work has described the psychological benefit of “collective venting toward the process of being doctored” (31), the public availability of online medical class skits, songs, shows, and other material previously intended for sharing in private, physician-only audiences has called into question these traditions.
그러한 offering의 함의를 분석하지는 않을 것이다. 그러나 어찌되었든 그것들이 일반 대중의 소비를 목적으로하지 않음은 명백하며, trainee에게 가치가 있다고 하더라도, 의학교육자는 그것을 더 면밀히 검토해야하며, 온라인 또는 다른 매스 미디어에서 공유되지 않게 해야한다. 일견 무해한 의료계 유머처럼 보이는 것일지라도, 그것을 공개적으로 게시하는 효과를 고려해야 한다. 환자와 대중이 자료를 어떻게 인지할 것인지, 그 자료가 관련 기관과 의료계뿐만 아니라 관련 개인에게 어떤 영향을 미칠지 고려해야한다. 많은 기관 정책은 의료 전문가가 일반 대중이 어떻게 콘텐츠를인지 할 수 있는지를 성찰하는 “pause-before-posting”순간을 권장합니다.
Although we will not attempt to dissect the implications of such offerings, it is clear that these are experiences that are not generally intended for public consumption and, despite any value to the psyche of the trainees, should be examined more closely by medical educators and not shared online or in other mass media. It is prudent to consider the effect of publicly posting something that initially seems like harmless medical humor. Consideration should be given to how patients and the public would perceive the material and what effect this may have on the individuals involved as well as their institutions and the medical profession. Many institutional policy statements encourage a “pause-before-posting” moment where medical professionals are asked to reflect on how the general public may perceive the content.
전문직 간 관계
Interprofessional Relationships
다양한 단계에 있는 의사들, 특히 주치의와 학생, 레지던트 사이의 온라인 관계도 중요한 이슈이다. 주치의들은 학생들과 레지던트들로부터 온라인 "친구"요청을받는 경우가 빈번합니다 (32). 이러한 디지털 "관계"는 특히 교수진이 평가자의 역할을 수행 할 때 전문가 및 개인적인 경계를 흐리게 만듭니다. 교수와 trainee가 온라인 관계를 시작할 때는, 그 관계의 목적을 생각해봐야 하며, 그것이 무엇(지속적인 멘토링, 연구 작업, 직업 상담)을 위한 것인지 결정해야 합니다 (32). 의도가 무엇이었든, 당사자들이 소셜 미디어를 통해 상호 작용할 때에도 연수생 - 교수 관계에서 권장되는 전통적인 경계가 적용되어야합니다. 이러한 경계는 직원, 다른 임상의 및 연합 의료 전문가에게도 적용되어야합니다.
Another issue requiring consideration is online relationships between physicians of varying levels of training, specifically, attending physicians and their students and residents. Attending physicians frequently receive online “friend” requests from students and residents (32). These digital “relationships” can also blur professional and personal boundaries, especially when the faculty physician is in the role of evaluator. Faculty and trainees should examine the purpose of initiating an online relationship and decide whether it is for ongoing mentorship, research work, or career advice (32). Regardless of intent, the traditional boundaries encouraged in trainee–faculty relationships should apply when those parties interact through social media. These boundaries should also apply with staff, other clinicians, and allied health professionals.
입장 3 : 전자 메일 또는 기타 전자 통신은, 환자의 동의 하에, 이미 환자-의사 관계가 확립된 경우에만 사용해야 한다. 환자와의 커뮤니케이션에 관한 문서는 환자의 의료 기록에 포함되어야합니다.
Position 3: E-mail or other electronic communications should only be used by physicians in an established patient– physician relationship and with patient consent. Documentation about patient care communications should be included in the patient’s medical record.
효과적인 의사 소통은 환자와 의사 간의 강한 관계의 기초입니다. 전자 메일 또는 기타 전자 통신은 지침 (4, 33)에 따라 수행 될 경우 면대면 만남을 보완 할 수 있습니다. 기존에 환자 - 의사 관계가 확립되지 않은 경우에는, 전자 메일을 사용하여 치료 조언을 제공하는 것은 권장되지 않습니다. 일부 주법 (예 : 하와이)은 전자 메일 또는 의사와 환자 간의 전자 상담을 위해 기존의 관계를 요구하지 않습니다 (34). 그러나 ACP와 FSMB는이 관행을지지하지 않습니다.
Effective communication is a foundation of a strong patient–physician relationship. E-mail or other electronic communications can supplement face-to-face encounters if done under guidelines (4, 33). Using e-mail to provide therapeutic advice is not recommended when a patient– physician relationship has not been previously established. Some state laws (for example, those in Hawaii) do not require a preexisting relationship for e-mail or other electronic consultation between a physician and a patient (34); however, the ACP and the FSMB do not support this practice.
확립 된 환자 - 의사 관계에서 의사 소통에 대한 문서화가 유지되어야한다. "의료 기록에는 직접 또는 전화, 편지 또는 전자 수단을 통해 이루어진 모든 의사 소통에 대한 정확하고 완전한 정보가 포함되어야합니다"(4).
Documentation of communications in an established patient–physician relationship, should be maintained. “Medical records should contain accurate and complete information about all communications, including those done in-person and by telephone, letter or electronic means” (4).
전자 커뮤니케이션과 관계 확립
E-Communication and Established Relationships
전자 메일 통신의 특성상 exchange의 서면 사본을 확보 할 수 있지만, 병원 기반 서버 사용과 같은 환자 기밀 유지가 보장되어야합니다.
The nature of e-mail communication ensures a written copy of the exchange, but patient confidentiality must be assured, such as through the use of a hospital-based server.
환자가 전자 메일 사용에 대해서 동의하였는지, 관련된 보안 및 위험에 대해 인지하였는지 등이 의료 기록에 포함되어야합니다 (35). 의사는 온라인 커뮤니케이션을 할 때, 개인 전자 메일 계정을 사용하지 말고 안전한 네트워크 연결을 통해 메시지를 암호화해야합니다.
Documentation of the patient’s consent and awareness of the security and risks associated with the use of patient– physician e-mail should be included in the medical record (35). Physicians should not use personal e-mail accounts for these communications but rather encrypted messages over secure network connections.
주의를 기울여서 잘 수행한다면 환자와의 전자 의사 소통은 환자 치료 및 결과를 향상시킬 수 있습니다.
Electronic communication with patients, if done in a systematic and thoughtful way, can improve patient care and outcomes.
의사와 환자는 [공개적으로 노출되어 있거나, 환자의 기밀을 보장하지 않거나, 잘 기록되지 않거나, 의무기록에 인정admissible되지 않는] 소셜 미디어 도구를 통한 의사소통을 지양해야 한다.
Physicians and patients should be discouraged from communicating on health matters through social media tools that are publicly viewable, do not ensure patient confidentiality, and are not readily recordable or admissible to the medical record.
"잠만여" - 약어 사용
“The MD Will BRB [Be Right Back]”
의사에 대한 즉각적인 접근 기대로 인해, 웹 기반이 아니라, 멀티미디어 메시징 서비스 및 단문 메시징 서비스 (41) 형태의 통신이 이루어졌습니다. 이러한 발전에도 불구하고 현재 기술은 정보에 대한 제 3 자 액세스를 방지하기위한 적절한 보안을 제공하지 않습니다. 또한 문자 메시지는 약어나 메시지의 누락 가능성 등이 전자 메일과 유사하지 않습니다. 따라서 의사는 극도로 주의할 수 없거나, 환자 동의가 없다면, 이미 환자와의 관계가 확립되어있다고 하더라도, 의학적 상호 작용을 위해 문자 메시지를 사용해서는 안됩니다.
Expectations for immediate access have led to non– Web-based forms of communication by means of multimedia messaging services and short or text messaging services (41). Despite these advances, current technology does not provide adequate security to prevent third-party access to information. Also, text messaging is not analogous to e-mail because of its abbreviated format and the greater possibility of missed messages. Therefore, physicians should not use text messaging for medical interactions with even established patients except with extreme caution and with patient consent.
입장 4 : 의사는 의사 순위 웹 사이트 및 기타 온라인 소스에서 제공되는 정보의 정확성을 평가하기 위해 주기적으로 "자가 진단self-auditing"을 고려해야합니다.
Position 4: Physicians should consider periodically “self-auditing” to assess the accuracy of information available about them on physician-ranking Web sites and other sources online.
의사는 순위, 피드백, 기타 웹 사이트를 활용하여 자신의 training과 의료행위에 대한 인사이트를 얻을 수 있습니다. 의사와 환자는 이 정보가 완전하거나 정확하지 않을 수 있음을 인식해야합니다. 의사는 허위 정보를 삭제하려는 의지가 별로 없을 수 있습니다 (43-45). 의사 순위 사이트 대신, 검색 첫 화면에 나타나는 "프로페셔널 프로필"을 establish함으로써 환자가 진료 전후에 접하는 의사에 대한 정보를 약간이나마 통제할 수 있다. 의사는 자신의 이름을 검색하여 온라인 상태를 일상적으로 감시하는 것을 고려해야하며, 정확하지 않은 정보를 수정해야합니다.
Ranking, feedback, and other Web sites may offer patients insight into physician training and office practices. Physicians and patients should recognize that this information may not be complete or accurate. Physicians may have little recourse in deleting misrepresentations (43–45). Establishing a professional profile so that it “appears” first during a search, instead of a physician-ranking site, can provide some measure of control that the information read by patients before and after the initial encounter is accurate. Physicians should consider doing routine surveillance (46) of their online presence by searching for their names, and they should correct inaccurate information.
입장 5 : 인터넷 및 온라인 커뮤니케이션의 범위는 매우 광범위하고 영구적입니다. 의사, 연수생 및 의대생은 온라인 게시가 직업 생활에 장기적이 의미future implication를 가질 수 있음을 인식해야합니다.
Position 5: The reach of the Internet and online communications is far and often permanent. Physicians, trainees, and medical students should be aware that online postings may have future implications for their professional lives.
한 사람이 represent된 방식은 (그 사람에 대한) 대중, 환자, 동료의 인식에 영향을 미칩니다. 동료는 종종 상사 또는 평가 능력이 있는 사람들 일 수 있습니다. 개인이 표시하는 온라인 행동은 고용 가능성 및 recruitment에 해를 끼칠 수 있으며, 프로페셔널 발달 및 발전에 제한을 초래할 수 있으며, 전체 전문직을 poor하게 비출 수 있습니다.
How one is represented affects public, patient, and peer perceptions. Colleagues may often be superiors or those in an evaluative capacity. The online behaviors an individual displays may harm employability and recruitment, may result in limitations in professional development and advancement, and may reflect poorly on the profession as a whole.
많은 기관들이 환자, 신임 교수 또는 연수생을 유치하기 위해 디지털 미디어를 이용하기 시작했으며, 특히 연합군 보건 전문 교육 (47)에서 이를 끌어 들이기 시작했습니다. 이러한 기술은 모집 또는 선발 도구로 사용할 수 있습니다.
고용주는 도발적이거나 부적절한 사진이나 정보, 음주 또는 약물 사용을 나타내는 내용, 부족한 의사 소통 기술의 증거 (48)와 같은 의심스러운questionable 디지털 행동을 근거로 지원자들을 탈락시켰다.
일화적인 보고서는 의대 입학 사무실과 레지던트 훈련 프로그램이 후보자를 사전스크린prescreen하는 데 웹을 점점 더 많이 사용하고 있다.
책임감있게 자료를 게시하지 않거나, 온라인 콘텐츠를 적극적으로actively 감시하지 않음으로써 의도치않게 향후 경력에 피해를 입을 수 있습니다. 디지털 이미지 (온라인 평판)에 대한 적극적인 접근을 강조하는 교육 프로그램은 이러한 잠재적 파급 효과를 소개하는 좋은 방법입니다.
Many institutions have begun to harness the power of digital media to attract patients, new faculty, or trainees, especially in allied health professional education (47). These technologies can be used as recruitment or screening tools. Employers have turned away job applicants on the basis of questionable digital behavior, including provocative or inappropriate photographs or information, content that displays drinking or drug use, and evidence of poor communication skills (48). Anecdotal reports indicate that medical school admissions offices and residency training programs are increasingly using the Web to prescreen candidates. Many trainees may inadvertently harmtheir future careers by not responsibly posting material or not actively policing their online content. Educational programs stressing a proactive approach to digital image (online reputation) are good forums to introduce these potential repercussions.
Professional life에 대한 함의는 유망한 지원자가 되는 것에 그치지 않는다. 의사의 디지털 이미지는 긍정적 또는 부정적 careeer repercussion을 갖는다. 여러 실수들이 알려진 바있다.
수술 중 디지털 사진을 찍는 의사들 (49),
무기와 술을 들고 포즈를 취하는 경우도있다(심지어 어떤 경우에는 인도주의적 일을 하는 중에) (50)
- 궁극적으로 개인과 직업을 해칠 수있는 언프로페셔널한 마이크로 블로그 게시물 (예 : "트윗") (51)
The implications for professional life extend beyond being a prospective applicant to career advancement. A physician’s digital image can have positive or negative career repercussions. Several very public missteps have been documented, including
physicians taking digital photographs during surgery (49),
posing with weapons and alcohol (in some instances during humanitarian work) (50), and
unprofessional microblog posts (for example, “tweets”) (51) that may ultimately harm both the individual and the profession.
전문가적 이미지와 개인으로서의 이미지를 분리하고, 소셜 미디어의 임상적 활용과 비임상적 활용을 구분함으로써 훈련 기간 후에도 디지털 이미지를 능동적으로 관리해야 한다. 게시 된 컨텐츠를 통제하고, 개인 정보 설정을 사용하고, 개인 정보에 대한 액세스를 제한하는 등과 같은 방식으로 주도적으로 대처하는 것은 전문직과 개인 의사 모두에게 최고의 이익이됩니다.
One’s digital image should be actively managed beyond training by maintaining the separation of professional and personal images and the clinical and nonclinical use of social media. Being proactive by controlling posted content, using privacy settings, and limiting access to personal information is in the best interest of both the profession and the individual physician.
CONCLUSION
비 임상 목적의 디지털 미디어 사용은 전문의의 사회적 인식에 영향을 미칠 수 있습니다. 특히 의사가 웹을 개인적으로 사용함에있어서 의문의 여지가있는 내용이 게시되었을 때 그러하다. 웹 게시에서 개인의 정체성과 직업적 정체성을 분리하여 유지함으로써, 환자 및 동료와의 상호 작용에서 경계가 흐려지는 것을 피할 수 있습니다.
Digital media use for nonclinical purposes may affect societal perceptions of the profession, especially when questionable content is posted by physicians in their personal use of the Web. Maintaining separate personal and professional identities in Web postings may help to avoid blurring boundaries in interactions with patients and colleagues.
의사는 일상적으로 공개적으로 사용 가능한 자료의 감시를 수행하고, 정보에 대한 엄격한 개인 정보 보호 설정을 유지함으로써, 디지털 신원 관리에 대한 예방적 접근 방식을 취하는 것이 좋습니다.
Physicians are encouraged to take a proactive approach to managing digital identity by routinely performing surveillance of publicly available material and maintaining strict privacy settings about their information.
47. Cain J, Scott DR, Smith K. Use of social media by residency program directors for resident selection. Am J Health Syst Pharm. 2010;67:1635-9. [PMID: 20852165]
Ann Intern Med. 2013 Apr 16;158(8):620-7. doi: 10.7326/0003-4819-158-8-201304160-00100.
Online medical professionalism: patient and public relationships: policy statement from the American College of Physicians and the Federation of State Medical Boards.
Author information
- 1
- University of Chicago, 5841 South Maryland Avenue, M/C2007 AMB W216, Chicago, IL 60637, USA.
Abstract
Comment in
- Online medical professionalism. [Ann Intern Med. 2013]
- Online medical professionalism. [Ann Intern Med. 2013]
- Online medical professionalism. [Ann Intern Med. 2013]
- Emailing Test Results to Patients-Results. [JAMA. 2016]
- Emailing Test Results to Patients. [JAMA. 2016]
- PMID:
- 23579867
- DOI:
- 10.7326/0003-4819-158-8-201304160-00100
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