쉐도잉(neer-peer shadowing)을 통한 임상실습 준비 향상 (Med Educ, 2014)

Enhanced clinical preparation using near-peer shadowing

David G Brauer, Rick Axelson, Jeff Emrich, Jane Rowat & Haraldine A Stafford



해결 된 문제점은 무엇입니까?

What problems were addressed?


의과대학 교육에서 전임상 시기에서 임상실습 교육으로 전환하는 것보다 더 어려운시기는 없을 것입니다. 그들이 임상실습 분야에 뛰어 들었을 때, "보고, 해보고, 가르친다"라는 말이 신속한 교육 및 기술 습득을 위한 최고의 모토가 된다. 그러나 우리는 임상시기에 '해볼' 때가 되기 전까지, 전임상 시기의 학생들이 '볼' 수 있게 해주는 기준이 전혀 없었다는 것을 깨달았다.

In medical student education, perhaps no period is more challenging than the transition from pre-clinical to clinical learning. As they entered the clinical arena, in which the motto ‘see one, do one, teach one’ reigns supreme for rapid teaching and skills acquisition, we recogni- sed there was no standard that enabled pre-clinical students to ‘see’ their role on a team before they were required to ‘do’ it.




무엇을 시도 했습니까?

What was tried?


우리는 아이오와 카버 의과 대학 (Iowa City, Iowa, USA)에서 마지막 전임상 학기에 의과대학생과 PA 학생들을 대상으로 학생 주도의 가까운 피어 섀도우잉 프로그램을 개발했습니다. Near-peer learning학습은 이러한 세션에서 일반적으로 더 많은 고학년 학생들을 신뢰할 수있는 역할 모델인 교사로서 활용한다.

We developed a student-initiated, near-peer shadowing programme for medical stu- dents and physician assistant-students in their final pre-clinical semester at the University of Iowa Carver College of Medicine (Iowa City, Iowa, USA). Near- peer learning utilises more senior students as teach- ers who are credible role models because they have advanced in the curriculum by successfully applying the skills commonly taught in such sessions.1


전임상 학생들은 몇 가지 입원환자 서비스 중 하나를 선택하고 해당 서비스에 대한 임상실습 학생교사student-teacher 와 쌍을 이루었습니다. 모든 참여자에 대한 expectations는 실습 1 주 전에 배포되었고, 교육 성과는 전자 설문 조사를 사용하여 평가되었습니다.

Pre-clinical students selected one morn- ing on one of several available in-patient services and were paired with a clinical student-teacher on that service. Expectations for all participants were distributed 1 week prior to the experience and out- comes were assessed using electronic surveys.




어떤 교훈을 배웠습니까?

What lessons were learned?


우리는 기존의 커리큘럼에 학생들의 임상학습을 준비하는 방법을 보완하기 위해이 프로그램을 고안했습니다. 교수가 주도하는 임상 섀도잉은 학생들에게 clinical practice를 보여주지만, 학생들은 clinical learning에 대한 노출이 필요했다. 또한 임상 지식을 배워서 수행 한 것처럼, 어디에 가운을 벗어두어야 하는지, 어디서 점심을 먹어야하는지 등에 대한 많은 우려를 나타 냈습니다. near-peer learning은 'see one, do one, teach one'에 대한 새로운 해석을 만들었습니다. 전임상 학생들은 임상실습을 하기 전에 임상 학습에 대한 작지만 중요한 세부 사항을 관찰했으며, 임상실습을 하는 학생은 교육과 멘토링 경험을 얻게 된다.
We devised this pro- gramme to supplement the ways in which our curric- ulum prepares students for clinical learning. Clinically relevant educational sessions and shadow- ing led by faculty physicians expose students to clini- cal practice, but students needed exposure to clinical learning, and had expressed as much concern about where they should leave their coats or get lunch as they did over clinical knowledge. Near-peer learning created a new interpretation of the ‘see one, do one, teach one’ approach: pre-clinical students observed small but important details of clinical learning before becoming clinical learners, and clin- ical students benefited by gaining teaching and mentoring experience.



기존 문헌에는 이와 관련된 프로그램에 관한 보고가 거의 없다. 우리는 학생 (DGB)에 의해 설계되었으며, 추가 자금을 필요로하지 않으며, near-peer teachers를 위한 강의 세션도 없고, 교수진의 헌신도 필요하지 않다는 점에서 독특합니다.
Few reports of related programmes exist in the health science literature. Ours is unique in that it was designed by a student (DGB) and required no additional funding, no instructional session for near- peer teachers, and no faculty member commitment.








 2014 Nov;48(11):1116. doi: 10.1111/medu.12589.

Enhanced clinical preparation using near-peer shadowing.

PMID:
 
25307653
 
DOI:
 
10.1111/medu.12589
[PubMed - indexed for MEDLINE]


+ Recent posts