영속성을 위해 만들기: 교육프로그램의 장기적 지속가능성 (Med Teach 2006)

‘Built to last?’: the long-term sustainability of educational programmes

TREVOR GIBBS

Bute Medical School, St Andrews, Scotland





의학 교육은 현재 뜨거운 주제입니다. 점점 더 많은 사람들이 새로운 교육 및 평가 방법 개발 및 연구 수행에 참여하기를 원합니다. (Schuwirth & van der Vleuten, 2006)

Medical education is currently a hot topic. More and more people want to be involved in developing new educational and assessment methods and in conducting research. (Schuwirth & van der Vleuten, 2006)



그러나 그들이 덜 중요하게 생각하는 것은 프로그램이 교육 패러다임을 유지할 수있는 능력, 즉 장기적인 효과와 지속 가능성을 보여주는 능력입니다.

What they give less importance to, however, is the ability of programmes to maintain their educational paradigm; to demonstrate long-term effectiveness and sustainability.


그러나 이러한 새 프로그램을 설계, 개발 및 평가 한 AMEE 참가자 모두가 프로그램을 다시 발표 할 수있는 시간으로 5 년을 되돌려 줄 것을 요청하면 동일한 프로그램을 몇 명이나 발표 할 수 있는지, 그들의 프로그램은 여전히 ​​효과적이고 효과적 이었습니까? 아니면 그들의 프로그램이 장기적인 변화를 가져 왔습니까?

However, if all of the participants in AMEE who had designed, developed and evaluated these new programmes were asked to return in five years time to re-present their programmes, how many would be able to present either the same programme, or could demonstrate that their programme was still operative and effective or that their programme had led to long-term change?



 그들은 인력 충원 변화를 암시합니다. 사용 된 원래 36 개 에이전시 중 5 개 업체 만 동일한 담당자를 보유하고있었습니다. 서비스 부하 증가 및 사용 가능한 리소스 감소를 통한 서비스 약속 증가는 모두 해당 프로그램의 장기적인 지속 가능성을 부정적으로 위협했습니다. 그들의 작업은 Taylor et al.의 이전 문헌을 뒷받침하는 어떤 방향으로 간다. (2001)와 Swerissen & Crisp (2004)는 장기적인 지속 가능성이 재정적 생존력, 의료 요원의 유지 및 예상 결과의 현실과 적합성에 근거한다고 제안했다.

 They allude to staffing changes; only five of the original 36 agencies used had the same contact person.Increased service commitments through increased service loads and decreasing available resources all negatively threatened the long-term sustainability of their programme. Their work goes some way to support the previous literature of Taylor et al. (2001) and Swerissen &Crisp (2004) who also suggest that long-term sustainability is based on financial viability, retention of healthcare personnel and the reality and appropriateness of the expected outcomes. 

 

 


 

O'Keefe & White (2006)는 5 년 전에 발표 한 공동체 아동 보건 프로그램을 되돌아보고,
O’Keefe & White (2006) have looked back over a community child health programme they introduced five years ago,


부과 된 사회적, 문화적, 종교적 상호 작용과 역할 정의의 불확실성이 전체 론적 건강 관리의 명확한 그림을 제공하지 못하는 변화하는 건강 관리 요구의 역동적 인 환경에서 지속 가능성을 유지할 수 있습니까?

Can sustainability be maintained in a dynamic environment of changing healthcare needs, where imposed societal, cultural and religious inter- action, and an uncertainty of role definition fail to provide a clear picture of holistic healthcare?



오키프 앤 화이트 (O'Keefe & White (2006))가 지적한 바와 같이, 건전한 이론과 실천에 기반하여 교육 프로그램이 개발되었더라도, 교육 프로그램은 지속된 효과만큼만 우수합니다. 우리는 안정성stability에 의존하지 않으며, 변화에 적응함으로써 지속 가능한 프로그램을 설계 할 필요가 있습니다.

As O’Keefe & White (2006) demonstrate, despite the development of educational programmes based on sound theory and practice, the programme is only as good as its sustained effectiveness. We need to design programmes that are not dependent on stability, but are sustainable by adapting to change. 





 2006 Dec;28(8):673-4.

'Built to last?': the long-term sustainability of educational programmes.

Author information

  • 1Bute Medical School, St Andrews, Fife KY16 9TS, Scotland. tjgl@st-andrews.ac.uk
PMID:
 
17594575
 
DOI:
 
10.1080/01421590601181471
[PubMed - indexed for MEDLINE]


+ Recent posts