질적연구: 여러 방법으로 연구 면담하는 법(Clin Teach, 2018)

How to…do research interviews in different ways

Anne de la Croix 1,2 , Aileen Barrett 3 and Terese Stenfors 4




도입

INTRODUCTION 


개인이나 사람들의 그룹을 인터뷰한다는 생각은 어떤 사람들에게는 벅찬 것일 수도 있지만, 임상 교사들은 인터뷰에 관한 한 결코 아마추어들이 아니다. 대부분의 임상 교사들은 병력청취에서 인터뷰하는 기술을 숙달할 것이다. 동시에 당신은 교육 환경에서 질문을 하는 것과 학생들의 딜레마와 사고 과정을 알아내려고 노력teasing out하는 것에 매우 익숙할 것이다. 그러나, 연구면담은 이런 것과는 목표부터 다른 작업이다. 1,2 질적 연구를 수행하는 우리의 시리즈의 다음 단계로, 우리는 이제 당신의 연구면접 기술을 개발하는 데 도움이 될 몇 가지 고려사항, 힌트 및 팁을 제시한다. 

The idea of interviewing individuals or groups of people might be daunting for some, but clinical teachers are by no means amateurs when it comes to interviewing. Most clinical teachers will master the skill of interviewing in the context of medical history taking. At the same time you might be very familiar with asking questions in educational settings, and teasing out students’ dilemmas and thought processes. Conducting a research interview, however, is a different task with a different goal. 1,2 As a next step in our series on conducting qualitative research, we now present some considerations, hints and tips that will help you to develop your research interviewing skills. 


리서치 인터뷰 

THE RESEARCH INTERVIEW 


인터뷰는 질적 연구를 위한 자료를 수집하는 일반적인 방법이며, 사람들과 말하고 듣는talking and listening 체계적인 방법으로 정의할 수 있다. 인터뷰는 또한 조사와 결합된 혼합 방법 연구에서도 일반적으로 사용된다. 인터뷰는 설문조사를 구성하는 주제를 식별하기 위해 수행될 수 있으며, 조사 결과에 대한 보다 심층적인 이해를 제공하기 위해 사용될 수 있다(설명 설계). 3 

Conducting interviews is a common way to gather data for qualitative research, and can be defined as a systematic way of talking and listening to people. Interviews are also commonly used in mixed- method studies, combined with surveys: interviews may be conducted to identify themes around which to build the survey (exploratory design), or may be used to provide a more in- depth understanding of survey findings (explanatory design). 3 


그렇다면, '좋은' 인터뷰란 무엇인가? 

  • 분명한 대답은: 좋은 인터뷰는 당신에게 당신의 연구 질문에 대답하는 데 도움이 되는 데이터를 제공한다. 4 그것은 철저한 분석이나 설명을 가능하게 하는 데이터를 생성하고, 연구 목표와 이론적 틀에 맞춰져 있다. 5 

  • 덜 명백하지만 더 두드러진 대답은 좋은 인터뷰가 사람들의 경험, 의견, 생각, 감정에 대한 통찰력을 풀어준다는 것이다. 면접자가 환자든, 동료든, 학생이든 간에, 여러분의 면접자의 목소리를 진정으로 듣는 것은 건강 직업 교육이나 실습을 개선하기 위한 목적으로 면접 데이터를 수집할 때 매우 중요하다. 참가자들의 내면세계에 접근하는 것은 풍부한 데이터를 얻기 위한 진정한 수단이다. 

So, what is a ‘good’ interview? 

  • The obvious response is: a good interview gives you data to help answer your research question. 4 It generates data that allow for thorough analysis or description, and are aligned with the research goal and theoretical framework. 5 

  • The less obvious, but more salient, answer is that a good interview unlocks insights into people ’ s experiences, viewpoints, opinions, thoughts and feelings. Truly hearing your interviewees’ voices, whether they be patients, colleagues or students, is very important when collecting interview data with an aim to improve health professions education or practice. Getting access to participants’ inner worlds is the real trick to acquiring rich data. 


우리의 경험상 면접의 질은 피면담자가 얼마나 편안하게 느끼느냐에 따라 크게 좌우된다. 좋은 연구 면접 환경을 조성하는 데 있어 관계 구축은 중요한데, 이것은 연구자의 최적의 의사소통 능력을 필요로 한다. 따라서 [피면담자에게 중요한 것으로 생각되는 내용을 확인하고, 그들의 의견을 분명히 감사하며, 존중하며, 호기심을 갖고, 아마도 가장 중요하게 생각하는 내용을 파악함으로써] connect하라. 

In our experience, the quality of an interview is heavily dependent on how comfortable the interviewee feels. Building rapport is of key importance in creating the circumstances for a good research interview: this requires optimal communication skills from the researcher. So, connect with your interviewee by finding out what they deem to be important, explicitly appreciate their input, show respect, be curious and perhaps most importantly listen. 


흔한 인터뷰 형식

COMMON TYPES OF INTERVIEWS 


일대일 인터뷰 

One- to- one interviews 


가장 흔한 인터뷰는 1 대 1 면접이며, 몇 가지 다른 방식으로 진행된다. 

    • 인터뷰는 체계적으로 구조화될 수 있으며, 이는 질문들이 정확히 동일하다는 것을 의미하며, 각 면접관에게 동일한 순서로 자세를 취한다는 것을 의미한다. 

    • 개방형 인터뷰는 질문으로 시작하지만, 인터뷰 과정은 피면담자의 답변에 따라 크게 좌우된다. 

    • 반구조화된 인터뷰는 이러한 두 가지 접근법 사이의 어딘가에 있으며, 미리 결정된 주제를 다루기 위해 몇 가지 질문을 사용하지만, 인터뷰 진행자 자신의 생각 및 가능한 후속 질문을 따를 수 있는 여지를 더 많이 남겨둔다. 6 

The most common interview is the one- to- one interview, in a few variations. 

    • An interview can be structured, meaning that the questions are exactly the same, and posed in the same order, for each interviewee. 

    • An open interview starts with a question, but the course of the interview is very dependent upon the answers of the interviewee. 

    • A semi- structured interview lies somewhere between these two approaches, using a few questions to address predetermined themes, but leaving more room to follow the interviewee ’ s own line of thought and for possible follow- up questions. 6 


반구조적 인터뷰는 건강전문교육연구에서 흔히 볼 수 있다. 그들은 인터뷰 때마다 동일한 주제를 다루도록 보장하지만, 면접관으로부터 개인적 해석과 연관성을 위한 여지를 남겨둔다. 내러티브 인터뷰는 각 참가자가 자신의 이야기를 들려주는 것을 돕는 것이 목적이며, 인터뷰 진행자가 인터뷰 내용을 끌어내는 데 초점을 맞추어야 하는 특정한 기술이다. 7 

Semistructured interviews are common in health professions education research; they guarantee that the same topic is dealt with in each interview, but leave open space for personal interpretations and associations from the interviewee. Narrative interviewing, in which the aim is to help each participant to tell his or her story, is also a specific skill requiring the interviewer to focus the interview on drawing out those stories. 7 


그룹 인터뷰 

Group interviews 


당신의 연구 질문에 따라, 당신은 집단으로 사람들을 인터뷰하는 것을 선택할 수 있다. 

    • 한 가지 접근법은 그룹 내의 각 개인에게 각각의 질문에 개별적으로 응답하도록 요청하는 것이다(그룹 인터뷰라고도 함)

    • 또 다른 옵션은 그룹의 구성원들이 서로 반응하는 포커스 그룹을 수행하는 것이다. 포커스 그룹은 복수의 사람(최대 12명, 가장 일반적으로 7명 포함)으로부터 입력을 얻을 수 있는 장점이 있으며, 이러한 사람들이 서로의 관점을 상세히 설명하거나 서로 의견이 다를 때 흥미로운 데이터를 제공할 수 있다. 8 그러나, 당신의 연구 질문에 따라, 어떤 이슈들은 그룹 내에서 논의하기에는 너무 민감하다고 여겨질 수 있으며, 따라서 개인 면접에 더 적합하다. 또한 개인의 차이나 의견이 그룹 설정에서 발언되지 않을 위험도 있다. 

Depending on your research question, you could choose to interview people in groups. 

    • One approach is to ask each person in the group to respond individually to each question (sometimes called a group interview). 

    • Another option is to conduct a focus group, in which members of the group respond to one another. A focus group has the advantage of getting the input from multiple people (with a maximum of 12, but most commonly including seven people), and might provide interesting data when these people elaborate on each other ’ s viewpoints, or when they disagree. 8 Depending on your research questions, however, some issues may be considered too sensitive to discuss in a group, and are therefore better suited for individual interviews. There is also a risk that individual differences or opinions are not voiced in a group setting. 


그룹 인터뷰는 더 많은 목소리 출연자나 더 높은 위치에 있는 참가자들이 토론을 지배할 위험이 있기 때문에, 그룹 내 다른 참가자들이 목소리를 높이지 않는 완전히 새로운 일련의 기술들을 관리해야 한다. 다시 한 번 말하지만, 사람들을 안전하고 편안하게 만드는 것이 가장 중요하다; 이것은 그룹에게 있어 도전이다; 참여자들은 연구원으로서뿐만 아니라 다른 모든 참가자들을 신뢰해야 하기 때문이다. 따라서 그룹을 만들 때 세심한 고려가 필요하다. 단체 인터뷰를 촉진하기 위해서는 비언어적 의사소통 읽기, 요약 및 반복하기, 교대로 주기, 동의와 의견 불일치 요구 등 그룹 관리 기술이 필요하다. 

Group interviews require a whole new set of skills to manage, as there is the danger of the more vocal participants, or participants in a more senior position, dominating the discussion, with the others in the group not speaking up. Again, making people feel safe and comfortable is the most important thing; this is a challenge for a group, as the participants need to trust not only you as a researcher but also need to trust all of the other participants. Careful consideration is therefore needed when creating the group. Facilitating a group interview requires group management skills such as reading non- verbal communication, summarising and rephrasing, giving turns, and asking for agreement and disagreement. 


새롭게 등장하는 면담 방법

New and emerging interview methods 


질적인 연구가 인기를 얻으면서, 인터뷰를 하는 새로운 방법들도 인기를 얻고 있다. 예를 들어, Stimulated recall interview는 [관찰된 행동]과 [그들이 왜 특정한 방식으로 행동했는가에 대한 인터뷰 대상자들의 생각]을 결합시킨다 9 인터뷰 대상자들에게 경험, 생각 또는 감정을 그려내거나 시각화하는 것은 인터뷰로부터 더 풍부한 데이터를 얻는 방법이다. 10 의미 있는 대화를 위해, 그것은 또한 사람들을 인터뷰하기 위한 장소로서 사무실 공간을 넘어서 생각하는 데 도움이 될 수 있다: 왜 걷기와 대화를 동시에 하지 않는가? 11 딜레마에 대해 정말로 긍정적이고 유용한 해결책을 장려하는 특별한 인터뷰 스타일도 있다. 12 마지막으로, 인터뷰는 (NGT과 같은) 중요한 이슈의 정량적 순위를 알아내는 것을 목표로 하는 연구의 일부가 될 수 있다. 13 표 1에서는 인터뷰로부터 더 많은 정보를 얻을 수 있는 이러한 다양한 도구와 기법에 대한 개요(절대 철저하지 않음!)를 제시한다. 

As qualitative research gains popularity, so do newer ways of conducting interviews. Stimulated recall interviews, for example, combine observed behaviour with the interviewees’ ideas of why they behaved in a certain way. 9 Asking interviewees to draw or visualise experiences, thoughts or feelings is a way to get richer data from interviews, resulting in a combination of visual and interview data. 10 For meaningful conversations, it can also help to think beyond office spaces as locations to interview people: why not walk and talk at the same time? 11 There is also a special style of interviewing that really encourages positive and useful solutions for dilemmas (‘appreciative interviewing’). 12 Finally, interviews can be part of studies aiming to find out a quantitative ranking of important issues (such as in the nominal group technique). 13 In Table 1 we give an overview (by no means exhaustive!) of these different tools and techniques that might help get more informative data from an interview. 




선택, 선택, 선택 

CHOICES, CHOICES, CHOICES 


연구 연구를 수립하려면 많은 선택을 해야 한다. 이전의 논문과 마찬가지로, 우리는 당신의 연구를 위해 몇 가지 실용적이고 이론적인 고려사항과 질문을 공유할 것이다. 언제나 그렇듯이, 이런 종류의 연구를 위해서는 윤리적인 승인이 필요하며, 당신은 특별히 인터뷰 기록을 위한 동의를 얻어야 할 것이다. 그리고 당신의 방법과 샘플링의 선택은 당신의 질문에 의해 결정될 것이다. 

Setting up a research study requires making many choices. As with our previous papers, we will share a few practical and theoretical considerations and questions for your study. As always, ethical approval is necessary for any study of this kind, and you will specifically need to obtain consent to record interviews. And your choice of methods and sampling will be determined by your question. 


면접은 언제가 적당할까? 위에서 언급한 바와 같이, 면접은 개인적인 경험, 관점, 느낌, 생각을 찾고 있다면 특히 적절하고 유용하다. 즉, 연구에 자주 사용되는 다른 방법(행정 시스템의 질문, 관찰 또는 데이터)에서 수집하기 어려운 측면이다. 

When is interviewing suitable? As mentioned above, interviewing is particularly appropriate and useful if you are seeking personal experiences, viewpoints, feelings and thoughts. In other words: aspects that are hard to gather in any of the other methods frequently used in research (questionnaire, observations or data in administrative systems). 


면접관 모집 방법? 균질한 응답자 그룹을 선택하시겠습니까, 아니면 표본의 variation을 원하십니까? 질적 연구에서는 power calculation이 적용되지 않으며, 일반적으로 사용되는 'saturation'의 개념이 항상 적용되는 것은 아니다.14 'information power'라는 개념은 필요한 응답자 수가 연구의 목표, 표본특성, 확립된 이론의 사용, 데이터의 품질 및 분석의 기초가 된다는 것을 시사한다.  15 

How to recruit your interviewees? Do you choose a homogenous group of respondents, or do you want variation in your sample? In qualitative research, power calculations do not apply, and the commonly used concept of ‘saturation’ is not always applicable. 14 The idea of ‘information power’ suggests that the number of respondents needed is based on: the aim of the study, the sample specificity, the use of established theory, the quality of the data and the analysis strategy that will be used


전략적 또는 목적적 샘플은 당신이 당신의 연구 질문에 적합하다고 생각하는 변수들(예: 연륜, 성별 또는 직업적 배경)에 근거하여 응답자를 선택하는 것이다. 다른 선택사항으로는 편의성 샘플(반 모든 사람과 같이 접근 가능한 그룹 초대) 또는 눈덩이 샘플(fi rst 응답자에게 추가 응답자를 제안하도록 요청)이 있다. 또한 전자우편이나 직접 참여자에게 어떻게 접근할 수 있는지 고려해보십시오. 

15 A strategic or purposive sample is one in which you choose respondents based on the parameters that you deem relevant for your research question: for example, years of experience, gender or professional background. Other options are a convenience sample (invite an accessible group of people, such as everybody in your class) or a snowball sample (ask the first respondents to suggest further respondents, etc.). Also consider how you might approach the potential participants: by e-mail or in person? 


누가 면접관이어야 하는가? 내부자가 되는 것(예: 다른 임상 교사들을 인터뷰하는 임상 교사)이 유익할 때와 그 과정을 방해할 수 있는 때를 모두 고려해 보십시오. 인터뷰를 진행하기 전에 항상 (명확하든 덜 명확하든) 권력 역학을 고려하십시오. 만약 당신이 당신의 학생들이 새로운 교육 이니셔티브에 대한 그들의 인식을 인터뷰하는 임상 교사라면, 당신은 그들로부터 솔직한 대답을 들을 수 있는가? 16 반면에 문맥을 이해하는 것은 최상의 질문을 하는 데 적절할 수 있다. [당신이 당신의 연구와 그 참여자들에게 이 위치와 그것의 잠재적인 영향을 어떻게 표현하는지]를 말하는 reflexivity는 이러한 선택을 보고할 때 중요하다. 면접에서, 지식은 면담자와 피면담자 사이에 형성된다: 해석 행위는 데이터 분석을 수행할 때뿐만 아니라 데이터 수집 중에도 발생한다. 

Who should be the interviewer? Consider when being an insider (e.g. a clinical teacher interviewing other clinical teachers) is of benefit, and also when it may hinder the process. Always consider any power dynamics – both obvious and less obvious – prior to conducting the interviews. If you are a clinical teacher interviewing your own students about their perceptions of a new educational initiative, are you likely to get honest answers from them? 16 On the other hand, understanding the context may be pertinent for asking the best questions. Reflexivity, or how you articulate this position and its potential influence on your study and its participants, 7 is important when reporting these choices. In an interview, knowledge is coconstructed between interviewer and interviewee: the act of interpretation does not only occur when conducting the data analysis but also during the data collection. 


면접을 당신의 연구 설계의 다른 측면과 어떻게 일치시킬 것인가? 여러분의 연구 질문뿐만 아니라 계획된 분석 방법에 따라 인터뷰 유형을 선택하도록 하십시오: 어떤 접근방식의 경우, 면접이 매우 개방적이고 많은 내레이션과 함께 필요할 수 있으며, 다른 접근방식의 경우, 반 구조화된 개별 면접이 가장 좋다. 또한 모든 인터뷰가 분석을 시작하기 전에 실시되어야 하는지, 인터뷰와 분석이 반복적으로 이루어지는지 여부를 고려한다. 정해진 수의 응답자를 사용해야 하는가, 아니면 이 숫자가 도중에 결정되어야 하는가? 그러므로 면접 연구를 개발할 때 당신의 연구 질문과 분석 방법을 모두 고려해보라. 

How to align the interview with other aspects of your research design? Make sure to choose the type of interview depending not only on your research question but also on the planned method of analysis: for some approaches, you may need the interview to be very open, with lots of narration; for others, a semi- structured individual interview is best. Also consider whether all interviews should be conducted before the start of the analysis, or whether interviews and analysis happen in an iterative process. Should a set number of respondents be used or should this number be decided along the way? So, consider both your research question and your method of analysis in developing your interview study. 


면접 공부를 시작할 때, 당신은 더 어려운 질문이 있을 수 있다. 우리는 인터뷰 연구에서 발생할 수 있는 문제를 해결하는 방법에 대한 요령과 요령을 포함하여 표 2에 그 중 몇 가지를 요약했다. 

When starting with your interview study, you might have more difficult questions. We have summarized a few of them in Table 2 , including tips and tricks on how to resolve issues that might arise in an interview study. 


결론

CONCLUSION 


인터뷰를 연구 데이터를 수집하는 방법으로 사용하기로 결정할 때 많은 선택들이 있다. 그것은 약간의 철저한 사고와 준비가 필요하지만, 우리는 그것이 연구를 하는 매우 개인적인 풍요로운 방법이라는 것을 발견한다. 인터뷰를 함으로써 여러분은 놀라고 충격을 받고 감동할 수 있다. 인터뷰 연구는 마침내 시간을 내어 특정 주제에 대해 사람들과 심도 있게 대화할 수 있는 완벽한 이유가 될 수 있다. 인생의 모든 것들과 마찬가지로, 연습은 완벽을 만든다. 그러니 그 호기심 많은 자세를 취하고, 시작, 배우고, 좋은 인터뷰가 얼마나 강력한지 스스로 놀라도록 하라.

There are a lot of choices when deciding to use interviews as a way to gather research data. It requires some thorough thinking and preparation, yet we find it a very personally enriching way to do research. By holding interviews, you can be surprised, shocked and moved. An interview study could be the perfect reason to finally take the time to talk to people in depth about a certain topic. As with all things in life, practice makes perfect. So take on that curious stance, start, learn and let yourself be surprised by how powerful a good interview can be.


표 2. 연구 면접을 수행하는 데 도움이 되는 잠재적인 질문 및 일치하는 팁과 요령

Table 2 . Potential questions, and matching tips and tricks, to help you execute a research interview


어떻게 하면 면접 가이드가 잘 될 수 있을까?

How do I make a good interview guide?


• 자신의 호기심으로 시작하라: 당신이 정말로 알고 싶은 것은 무엇인가?

• 관심 영역을 구성하는 주제/주제의 마인드 맵 작성

• 이론 사용: 문헌의 개념을 보고 설문지를 통해 영감을 얻으십시오.

• 질문 순서를 신중하게 고려하십시오. '여기서 일한 지 얼마나 되었는가'와 같은 몇 가지 '따뜻한' 질문으로 시작하는 것이 도움이 될 수 있음

• 질문을 주의 깊게 테스트하십시오(아래 참조).

• Start with your own curiosity: what do you really want to know?

• Make a mind map of topics/themes that form your area of interest

• Use theory: look at concepts in the literature, let questionnaires inspire you

• Consider the order of questions carefully, it may be helpful to start with some ‘warm up’ questions, such as ‘how long have you worked here’

• Test the questions carefully (see below)



나는 리서치 인터뷰를 한 적이 없다. – 어떻게 연습해야 하는가?

I have never held a research interview – how do I practice?


• 인터뷰 질문을 스스로에게 사용해 보십시오: 자신의 질문에 답할 수 있는가?

• 사람들은 질문을 다른 방식으로 해석하는 경향이 있다. 동료, 친구 또는 학생이 질문을 보고 토론하게 한다. 그들은 질문이 어떤 대답을 제공할 것이라고 생각하는가?

• 최소한 한 번의 파일럿 인터뷰를 수행하고, 이를 기록하고, 이를 기록한다. 면접 능력을 평가하라. 받은 답변의 유형을 고려하십시오. 원하는 답변이 바로 이것인가? 응답자가 말하는 내용을 반영하십시오. 이해하시겠습니까? 돌아가서 후속 질문을 하고 싶으십니까?

• 위의 조치의 결과로 질문을 조정하고 단서를 추가/제거하라

• Try the interview schedule with yourself: can you answer your own questions?

• People tend to interpret questions in different ways: let a colleague, friend or student look at your questions and discuss them, what kinds of answers do they think the questions will provide?

• Do at least one pilot interview, record it and transcribe it. Evaluate your interview skills. Consider the type of answers that you received – is this what you hoped to get? Reflect on what the respondent is saying – do you understand it? Do you feel that you would like to go back and ask follow-up questions?

• As a result of the actions above, adapt your questions, and add/remove cues, etc


각 인터뷰 대상자를 동일하게 취급하려면 어떻게 해야 하는가?

체크리스트를 사용하면 다음을 위한 체크박스를 사용하여 가능한 한 일관성을 유지할 수 있다. 

How do I make sure that I treat each interviewee the same?

Using a checklist will help you to be as consistent as possible, with tick boxes for the following

items


• 인터뷰에 응할 사항(동의서 양식, 녹음 장치, 펜, 용지 등)

• 인터뷰 시작 시 할 말(연구 목적, 데이터 취급 및 프라이버시, 사람들에게 정직함을 장려하고 인터뷰 기간 등)

• 인터뷰 종료 후 할 말 (참여, 문의, 탈퇴 등)

• Things to take to the interview (consent form, recording device, pen, paper, etc.)

• Things to say at the start of the interview (purpose of the study, data handling and privacy, encourage people to be honest, length of interview, etc.)

• Things to say after the interview is over (thanks for participating, contact person for questions or withdrawal, etc.)


나는 내 연구 질문에 대한 분석과 답변을 위해 유용하고 흥미로운 자료로 이어지지 않는 매우 짧은 답을 얻었다.

I got very short answers that don’t lead to useful and interesting data to analyse and answer my research question


• 질문을 보십시오: 좀 더 개방적일 수 있는가?

• 첫 번째 한두 번의 인터뷰 후 동료 또는 다른 작성자와 질문 스타일 검토

• 인터뷰 가이드에 후속 질문 및 조사 예제 추가

• 응답자에게 연락하여 필요한 경우 후속 질문을 할 수 있는지 질문

• 공감적 경청, 응답자의 말, 요약 및 해석과 같은 교육적 또는 임상적 커뮤니케이션 기술 사용

• 만약 당신의 연구 질문에 부합한다면, 극단적인 의견을 표현하도록 사람들을 초대하는 질문을 사용하라: 꿈('이상적인 세계에서, 당신은 무엇을 할 것인가?')과 악몽('어떤 것이 일어날 수 있는 가장 나쁜 것인가?')

• 시각 보조 장치 또는 vignette 사용

• 자신의 경험을 토대로 사례 요청

• Look at your questions: could they be more open?

• Review your questioning style with a peer or another author after the first one or two interviews

• Add examples of follow-up questions and probes to your interview guide

• Ask the respondents if you can contact them for follow-up questions if need be

• Use educational or clinical communication skills, such as empathic listening, paraphrasing the respondent ’ s words, summation and interpretation

• If it suits your research question, use questions in which you invite people to express extreme opinions: invite them to elaborate on dreams (‘in an ideal world, what would you do?’) and nightmares (‘what ’ s the worst that could happen?’)

• Use visual aids or vignettes

• Ask for examples from their own experiences


내가 인터뷰하는 사람은 그들의 대답에 '부탁해'를 하고 싶어하는 것 같다.

The person I am interviewing seems to want to ‘please me’ in their responses


• 연구 질문 및 응답자와의 관계를 주의 깊게 고려하십시오. 이러한 인터뷰를 수행하는 데 가장 적합한 사람인가?

• 정보 편지와 직접 원하는 것을 명확히 하십시오. 솔직한 대답을 원한다면 그렇게 명시적으로 말해라.

• 임상 의사 또는 교사 역할과 같은 다른 역할도 수행하는 경우 인터뷰 수행 능력에 대해 명확히 설명

• 친분을 쌓을 때, 면접관이 생각하는 바를 알고 싶다고 느끼도록 하십시오.

• 반론 또는 비판을 명시적으로 초대

• 토론을 위한 보조 도구 고려: 인터뷰 대상자가 동의하거나 동의하지 않을 수 있는 vignette 또는 극단적인 진술

• Consider your research question carefully and your relationship with the respondents: are you the most suitable person to conduct these interviews?

• Be clear about what you want, both in the information letter and in person. If you want honest answers, say so explicitly

• Be clear regarding the capacity in which you are conducting the interview if you also hold other roles, such as being a clinician or a teacher

• In establishing rapport, make them feel that you want to know what the interviewee thinks

• Explicitly invite counter-arguments or criticisms

• Consider aids for discussion: vignettes, or extreme statements in which interviewees can agree or disagree


어떻게 하면 인터뷰 내용을 잘 녹화할 수 있을까?

How do I make sure to get good recordings of the interview?


• 기록 장치의 배터리 점검

• 예비 녹음 장치 가져오기

• 잠재적 면접관과의 약속을 할 때, 스트레스와 서두르지 않도록 면접 전후에 충분한 시간을 갖도록 하십시오. 또한 완전히 사용할 수 있는지 확인하십시오(즉, 호출되지 않음).

• 전화 및 기타 가능한 장애 끄기 요청

• 필요한 경우 데이터를 익명화하고 안전하게 저장하기 전에 관련 정보를 불러올 수 있도록 체계적으로 데이터 레이블 지정

• Check the batteries on the recording device

• Bring a spare recording device

• When making an appointment with a potential interviewee, make sure that they do have enough time before and after the interview to avoid stress and rush. Also make sure they are fully available (i.e. they will not be called away)

• Ask for telephones and other possible disturbances to be switched off

• If necessary, systematically label the data to be able to recall relevant information, before anonymising and storing the data safely


NB: 데이터 저장을 위한 개인 정보 보호 정책을 고려하고 동의를 구하십시오!

NB: please consider privacy policies for storing data and ask for consent!





 2018 Dec;15(6):451-456. doi: 10.1111/tct.12953. Epub 2018 Oct 21.

How to…do research interviews in different ways.

Author information

1
Amsterdam UMC, VUmc School of Medical Science, Research in Education, the Netherlands.
2
LEARN! Academy, Vrije Universiteit, Amsterdam, the Netherlands.
3
Irish College of General Practicioners, Dublin, Ireland.
4
Karolinska Institutet, Stockholm, Sweden.

Abstract

This article is the next instalment in our 'How to…' series about qualitative research, and focuses on interviews. In many ways, conducting research interviews can be compared with talking to a patient or a student, yet there are specific elements to consider if you want the interview data to be useful for a research study. In this article, we will reflect on what a 'good' research interview is. We will provide an overview of different types of interviews, both much used and more adventurous. Finally, we present a list of dilemmas and frequently asked questions, with tips, tricks and suggestions. This practical and concise article will be helpful when starting a qualitative research project using interviews. Getting access to participants' inner worlds is the real trick to acquiring rich data.

PMID:
 
30345639
 
DOI:
 
10.1111/tct.12953


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