전문직정체성형성: TIME을 통한 종단 프레임워크 형성(Acad Med, 2015)

Professional Identity Formation: Creating a Longitudinal Framework Through TIME (Transformation in Medical Education)

Mark D. Holden, MD, Era Buck, PhD, John Luk, MD, Frank Ambriz, MPAS, PA-C, Eugene V. Boisaubin, MD, Mark A. Clark, PhD, Angela P. Mihalic, MD, John Z. Sadler, MD, Kenneth J. Sapire, MD, Jeffrey P. Spike, PhD, Alan Vince, PhD, and John L. Dalrymple, MD





Cooke와 동료 1은 "학생들은 일반적으로 '의학계의 토대가되는 가치'와 그러한 가치가 교육 과정의 각 단계에 어떠한 의미를 가지는지'에 대한 피상적인 이해만을 가지고 의과 대학에 진학합니다."

Cooke and colleagues1 noted, “Students typically enter medical school with only a superficial understanding of the values underpinning the medical profession and how these values inform every step of the educational process.”


많은 학자들이 의학 교육에서 PIF에 의도적 인 초점을 두는 것이 중요하다고 강조했다 .4) Sklar6은 "의료의 상품화와 의료환경의 악화"로 인한 PIF에 대한 도전에 대해 우려를 표명했다. 이제 의료 서비스는 시장에서 사고 팔리는 제품이 되었다.

an increasing number of authors have emphasized the importance of an intentional focus on PIF in medical education.4,5 Sklar6 expressed concern about the challenges to PIF that result from “the commodification of health care and the deterioration of the health care environment,” in which medical services become products bought and sold in the health care marketplace.


Texas University System (UTS)은 의대 졸업에서부터 대학 입학까지 학부 의학 교육 (UME)을 재구성, 향상 및 단축하기 위해 TIME (Transformation in Medical Education ) 이니셔티브를 수립했습니다. TIME은 역량 기반 교육을 사용하고 인문학 및 사회 과학의 비 전통적 주제를 통합하는 방식으로 운영되며, PIF를 강조합니다.

The University of Texas System (UTS) established the Transformation in Medical Education (TIME) initiative to reconfigure, enhance, and shorten undergraduate medical education (UME) from college matriculation through medical school graduation. TIME uses competency-based education, incorporates nontraditional topics from the humanities and social sciences, and emphasizes PIF.


배경

Background


개인의 정체성 개발에 대한 많은 연구는 Erikson의 정체성 이론과 Marcia의 정체성 상태 패러다임이 사회 발전 이론 및 사회적 학습 이론에 의해 확대 된 데서 비롯된다. Wilson 등 11)은 직업적 정체성을 "개인적 가치, 도덕, 특성을 직업의 규범과 통합하는 것" 이라고 했다. Kegan의 건설적 - 발달 이론은 여러 분야에서 정체성 개발에 적용되었습니다.

Much of the work on personal identity development derives from Erikson’s7 identity theory and Marcia’s8 identity status paradigm expanded by social development theory9 and social learning theory.10 Wilson et al11 described professional identity as “the integration of personal values, morals, and attributes with the norms of the profession.” Kegan’s constructive- developmental theory12 has been applied to identity development in several professions.


보건 전문직 내의 전문적 정체성 개발에 대한 고려 16-18은 전문직정체성이란 "조립" 되고 "해체"되며, 사회적으로 정의되고 사회적으로 영향을 받으며, 개인의 자아개념 및 한 개인의 여러가지 정체성 개념과 얽혀있는 직업적 정체성의 역동적인 본질을 인정한다.

Consideration of professional identity development within the health professions16–18 acknowledges the dynamic nature of professional identities that are “assembled” and “disassembled,” socially defined and influenced, and intertwined with one’s self-concept and one’s multiple personal identities.


의학에서의 PIF 문헌은 경험적 학습, 조기 임상 경험, 역할 모델, 담화, 사회화 및 관계의 중요성을 강조한다. 25-28 전문성 개발에 대한 학생들의 수준은 PI F, 29에 영향을 미칠 수있다. 문헌들은 정체성 개발에서 자기 성찰의 중요성을 더욱 강조한다 .31-35

PIF literature in medicine highlights the importance of experiential learning, early clinical experiences, role models, discourse, socialization, and relationships.25–28 Students’ level of developing expertise may also impact PI F, 29 as reflected in their understanding and approach to professional dilemmas.30 The literature further underscores the importance of self-reflection in identity development.31–35



프레임워크 개발

Framework Development


2012 년 TIME 운영위원회 (TIME Steering Committee)는 PIF를 정의하고 주요 측면을 설명하며 홍보 및 평가 전략을 파악할 수있는 특별 전담반을 구성했습니다.

In 2012, the TIME Steering Committee established a task force to define PIF, explicate its key aspects, and identify strategies for its promotion and assessment.


태스크 포스의 업무에는 전문성과 PIF의 구별이 필요했습니다. PIF를 정의하는 과정과 정의 자체가 태스크 포스의 그룹 형성을 촉진하고 언어와 PIF에 대한 이해를 일치 시켰습니다.

Clarification of the distinction between professionalism and PIF was essential to the task force’s work. Both the process of defining PIF and the definition itself facilitated the task force’s group formation and aligned its language and understanding of PIF:


전문직 정체성 형성은 [유능하고 인본주의적인 의사의 지식, 기술, 가치 및 행동]을 [자신의 고유 한 정체성과 핵심 가치]와 통합하는 변혁적 여정입니다. 이 지속적인 프로세스는 멘토십, 자기 반성 및 의료 직업의 모범 사례, 전통 및 윤리를 확인하는 경험을 통해 개인적 및 직업적 성장을 촉진합니다. 모든 의대생의 교육은 PIF.38에 기초합니다.

Professional Identity Formation is the transformative journey through which one integrates the knowledge, skills, values, and behaviors of a competent, humanistic physician with one’s own unique identity and core values. This continuous process fosters personal and professional growth through mentorship, self-reflection, and experiences that affirm the best practices, traditions, and ethics of the medical profession. The education of all medical students is founded on PIF.38



이러한 영역과 하위 영역의 (대학 입학에서 의대 졸업까지) 장기 적용을 용이하게하기 위해 PIF 특별팀은 소아과 이정표 프로젝트 (Pediatrics Milestone Project)에서 세 가지 개발 단계를 채택했다.

  • Phase 1 (Transition)은 학생들의 호기심과 수동 관찰이 초기의 직업적 정체성을 알려주는 PIF의 도입을 나타냅니다. 일반적으로 학부생 인 1 단계의 학생들은 의학에 관심을 나타내지만 아직 전문자로서 현장에 engage하지 않습니다.

  • 2 단계 (Early Developing Professional Identity)는 의과 대학 교육 및 조기 임상 경험에 종사하는 학생의 성숙해져가는 직업적 정체성을 설명합니다. 이 학생들은 환자 치료의 전달과 전문의라는 개념을 높이 평가하지만 아직 일차적 책임을지지하지 않습니다. 서기 직전에 의대생은이 단계를 대표합니다.

  • 3 단계 (전문직 정체성 개발)는 책임감과 서비스 감각을 보여주는 책임있는 의료 서비스 제공자라는 무게과 엄격함을 이해하는 학생들을 묘사합니다. 달성 단계 3은 의과대학 졸업생에 대한 적절한 목표 일 수 있습니다.

To facilitate longitudinal application (from college matriculation through medical school graduation) of these domains and subdomains, the PIF task force adapted three developmental stages from the Pediatrics Milestone Project.41

  • Phase 1 (Transition) represents the introduction of PIF, in which students’ curiosity and passive observations inform their nascent professional identity. Students in Phase 1, typically undergraduates, exhibit an interest in medicine but are not yet engaged with the field as professionals

  • Phase 2 (Early Developing Professional Identity) describes the maturing professional identity of students engaged in medical school education and early clinical experiences. These students appreciate the delivery of patient care and the concept of being professional but have yet to assume primary responsibility. Medical students early in their clerkship rotations typify this phase. 

  • Phase 3 (Developed Professional Identity) describes students who understand the gravity and rigor of being responsible health care providers demonstrating a sense of duty and service. Attaining Phase 3 may be an appropriate goal for graduating medical students.



PIF Framework


구조

Structure


The PIF task force constructed a framework that tangibly formats the 6 domains and 30 subdomains (Table 1) across the three developmental phases. 


For an example of a subdomain in the PIF framework, see Chart 1.





활동 제안

Suggested activities


고교생을 대상으로 한 Leming의 연구에 따르면 윤리적 추론과 자기 성찰적 구성 요소가있는 지역 사회 봉사는 지역 사회 봉사 단독보다 학생의 정체성 형성에 더 큰 영향을 미친다는 것이 밝혀졌다.

Leming’s45 study of high school students revealed that community service with ethical reasoning and self- reflection components had a greater effect on students’ identity formation than community service alone.


PIF 프레임 워크에서 다양한 상황과 역할에 대한 자원 봉사는 세 단계로 이루어져 있으며 모든 영역을 포괄합니다.

In the PIF framework, volunteering in different contexts and roles spans all three phases and crosses all domains:



  • 예를 들어, 1 단계 동안 학생들은 지역 사회 봉사 센터에서 자원 봉사 할 수 있으므로 서비스 지향 태도, 공감대 표시 습관 및 약속을 존중하는 책임을 증진합니다.

  • 2 단계의 학생들은 학생 주도의 무료 진료소에서 자원 봉사 활동을 펼치면 임상 적 역량이 증가함에 따라 더 큰 책임감을 갖고 서비스 방향을 더욱 향상시킬 수 있습니다.

  • 3 단계의 학생은 리더십의 개인적 특성을 개발하는 데 도움이 되는 학생 주도의 무료 진료소의 책임자가 될 수 있습니다. 학생들은 이러한 자원 봉사 활동, 관련 반사 에세이, 포트폴리오의 형성 피드백을 종적 발달을 입증하는 교육 전략으로 수집 할 수 있습니다 .46-48

  • For example, during Phase 1, students could volunteer in a community service center, thus promoting the attitude of service orientation, the habit of displaying empathy, and the responsibility of honoring commitments. 

  • For students in Phase 2, volunteering in a student-led free clinic could further enhance service orientation with greater levels of responsibility arising from increased clinical competence. 

  • A student in Phase 3 might become director of a student-led free clinic, which would help develop the personal characteristic of leadership. Students could compile these volunteering activities, related reflective essays, and formative feedback in portfolios as an educational strategy to demonstrate longitudinal development.46–48



프레임워크 내에서 PIF평가

Assessment of PIF Within the Framework


평가의 세 가지 중요한 목적은

(1) 학습자에게 피드백 제공,

(2) PIF를 홍보하기위한 교과 과정 및 과외 전략 평가 및

(3) 이론적 발전


Three important purposes for assessments are 

(1) providing feedback to learners, 

(2) evaluating curricular and extracurricular strategies to promote PIF, and 

(3) advancing theoretical development.


Cooke 등은 PIF 평가를위한 세 가지 일반적인 전략을 권고했다 : 임상 평가, 개발 벤치 마크 및 학습 환경 평가의 일부인 관찰.

Cooke et al1 recommended three general strategies for PIF assessment: 

  • observations as part of clinical assessments, 

  • developmental benchmarks, and 

  • assessment of learning environments.


Jarvis-Selinger 등 21)은 성취 요소에 대한 아이디어를 확대하여 역량 기반 평가와 서로 다르면서 그것을 보완하는 PIF 평가를 실시하였으며, PIF를 doing이 아니라 being의 한 가지 방법으로 프레이밍 하였다.

Jarvis-Selinger et al21 expanded the idea of aspirational elements and highlighted assessment of PIF as different and complementary to competency-based assessment, framing PIF as a way of being rather than a way of doing.


Hafferty53은이 구조를 내면화 된 사회화라고 부르며 전문직업성 평가에서 관찰 가능한 행동에 주로 초점을 맞추는 것과 대조했다. 전문직업성과 PIF의 관계는 양방향적이며, 각각 다른 것에 영향을 미친다. 따라서 전문직업적 행동의 수행은 PIF를 육성시킬 수있다.

Hafferty53 referred to this construct as internalized socialization and contrasted it with the predominant focus on observable behavior in assessments of professionalism. The relationship between professionalism and PIF is bidirectional, each influencing the other.54 Thus, performance of professional behaviors may foster PIF.


PIF는 개인적 특성, 경험 및 사회 문화적 요소에 영향을받는 복잡하고 비선형적이고 발달 과정이기 때문에 평가 전략은 복잡해야하며 복잡해야합니다 .55 단일 평가 활동으로 개인이나 그룹에 대한 명확한 정보를 제공 할 수는 없습니다. 여러 보완 및 중첩 평가 전략은 학습자에 대한 전반적인 평가 부담을 실질적으로 증가시키지 않으면 서 필요한 다원적 접근을 제공한다.

Because PIF is a complex, nonlinear, developmental process influenced by personal characteristics, experiences, and sociocultural factors, assessment strategies must be longitudinal and embrace complexity.55 No single assessment activity can provide definitiveinformation about an individual or a group. A strategy of multiple complementary and overlapping assessments provides the necessary pluralistic approach without adding substantially to the global assessment burden for learners.56


우리는 지식, 기술, 태도 및 신념을 문서화하는 것을 언급하면서 폭넓게 용어 평가를 사용하고 공식 및 비공식 평가를 모두 포함합니다. PIF의 비선형적 구성은 평가 프로세스를 통한 표준 수립에 적합하지 않습니다. 오히려 태스크 포스는 피드백을 제공하고, 교육 프로그램을 평가하며, 이론 개발을 안내하기 위해 혼합 된 방법을 사용하는 descriptive and formative 평가를 권장합니다.

We use the term assessment broadly, referring to documenting knowledge, skills, attitudes, and beliefs, and include both formal and informal assessments. The nonlinear construct of PIF is not suitable for establishing standards through the assessment process. Rather, the task force recommends descriptive, formative assessments using mixed methods to provide feedback, evaluate curricular programs, and guide theoretical development.


흔한 평가 전략은 객관적 구조 임상 시험 (OSCE), 반사 작문, 다중 소스 피드백, 설문 조사 및 포트폴리오 등이 있으며, PIF를 평가하는 데 적용 할 수 있습니다. 게슈탈트에서 PIF에 대한 잘 발달 된 접근법이 없다면, PIF 요소의 평가는 그 전개explication을 이어나갈 것이다. 평가 전략과 관점을 결합하면보다 견고한 평가를 내릴 수 있습니다.

Common assessment strategies can be adapted to assess PIF, including objective structured clinical examinations (OSCE), reflective writing, multisource feedback, surveys, and portfolios. In the absence of well-developed approaches to PIF in the gestalt, assessment of PIF components may continue its explication. Combining assessment strategies and perspectives can yield more robust assessment.


비록 표준화된 MSF의 가치에 대한 문헌의 결과는 확실하지 않지만, 학습자가 여러 가지 관점을 자신의 자체 평가와 비교할 수있는 기회는 강력한 PIF 도구로 입증 될 수 있습니다. 설문 조사는 PIF의 자연사에 대한 귀중한 정보를 수집하고, 어떻게 PIF가 (개인의 특성이나 인구 통계 학적 변수와 같은) 개인의 다른 속성과 경험과 관련되고 그래서 어떻게 PIF가 발달되는지에 대한 정보를 제공합니다 .72-75 포트폴리오는 평가를위한 종단 데이터를 제공한다.

Although the literature is inconclusive about the value of using standard multisource feedback formats with medical trainees,64–71 the opportunity for learners to compare multiple perspectives with their own self-assessments may prove to be a powerful PIF tool. Surveys offer additional means to collect valuable information about the natural history of PIF and how it develops and relates to other attributes and experiences of the individual, such as personality traits or demographic variables.72–75 Portfolios offer longitudinal data for assessment, synthesized from multiple methods and perspectives.76,77


Other Applications of the PIF Framework



PIF 프레임워크의 함의

Implications of the PIF Framework


세 단계는 시간이 아니라 학생의 헌신과 책임의 깊이에 의해 정의됩니다. 학생들은 다양한 문화적, 개인적, 교육적, 경험적 배경 때문에 각 도메인 및 하위 도메인에서 다양한 진행 상황을 보여줄 수 있습니다.

The three phases are defined not by time, but by the depth of a student’s commitment and responsibility. Students might demonstrate variable progress in each domain and subdomain because of their diverse cultural, personal, education, and experiential backgrounds.


의사의 실제 활동은 지식, 기술 및 태도의 여러 조합의 통합을 요구합니다. 이는 여러 역량을 포함하는 EPA에 대한 Cate's81 설명에 반영되어 있습니다. 일부 교육 활동은 독립적 구성 요소가 아니기 때문에 PIF 프레임 워크의 여러 도메인과 하위 도메인에 대한 통합이 촉진되어야 한다.

Real-life activities of physicians require integration of multiple combinations of knowledge, skills, and attitudes, as reflected in ten Cate’s81 description of entrustable professional activities, which include multiple competencies. Some educational activities promote integration across multiple domains and subdomains of the PIF framework, as they are not independent components.


PIF 태스크 포스 팀이 UME를위한 프레임 워크를 개발했지만, 팀의 다양한 배경은 프레임 워크에 전문 개발에 대한 광범위한 관점을 제공했습니다.

Although the PIF task force developed this framework for UME, the diverse background of the team provided the framework with a broad perspective on professional development.



미래 의사의 훈련은 의학 교육, 의료 실습 및 건강 관리 전달을 구성하는 과학적, 문화적, 인본주의 적, 사회적 차원의 합류점에서 발견되는 복잡한 동력에 더 큰 관심을 요구합니다. PIF는 전문적인 가치와 의사 감각의 본질을 심어주는 조형 발전의 연속체를 반영합니다. 동정심 있고 유능한 의사가되는 것은 [핵심 의학 지식, 기술 및 태도를 통합하는 것] 만큼이나 [개인의 전문적 정체성을 개발하고 이해하는 과정]과 관련이 있습니다.

The training of future physicians demands greater attention to the complex dynamics found in the confluence of the scientific, cultural, humanistic, and social dimensions that constitute medical education, medical practice, and health care delivery. PIF reflects a continuum of formative development that serves to instill the essence of professional values and a sense of physicianship.55,84,85 Becoming a compassionate and competent physician has as much to do with the process of developing and understanding one’s individual professional identity as with the integration of learned core medical knowledge, skills, and attitudes.86





 2015 Jun;90(6):761-7. doi: 10.1097/ACM.0000000000000719.

Professional identity formationcreating a longitudinal framework through TIME (Transformation in Medical Education).

Author information

1
M.D. Holden is vice chair, Undergraduate and Continuing Medical Education, and professor and director, General Internal Medicine, University of Texas Medical Branch, Galveston, Texas. E. Buck is senior medicaleducator, Office of Educational Development, University of Texas Medical Branch, Galveston, Texas. J. Luk is assistant professor of medicine and assistant dean for interprofessional integration, University of Texas Dell Medical School, Austin, and clinical associate professor of pediatrics and assistant dean for regional medicaleducation, University of Texas Medical Branch, Galveston, Texas. F. Ambriz is clinical assistant professor and chair, Physician Assistant Department, University of Texas Pan American, Edinburg, Texas. E.V. Boisaubin is distinguished teaching professor of medicine, University of Texas Medical School at Houston, Houston, Texas. M.A. Clark is visiting scholar, Lincoln Center for Applied Ethics, Arizona State University, Tempe, Arizona. A.P. Mihalic is associate dean for student affairs and professor of pediatrics, Department of Pediatrics, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, Texas. J.Z. Sadler is professor of psychiatry and clinical sciences and Daniel W. Foster, MD Professor of Medical Ethics, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, Texas. K.J. Sapire is professor of anesthesiology and perioperative medicine, University of Texas MD Anderson Cancer Center, Houston, Texas. J.P. Spike is professor, McGovern Center for Humanities and Ethics, University of Texas Medical School at Houston, Houston, Texas. A. Vince is medical anthropologist and director, University Health Professions Office, University of Texas at San Antonio, San Antonio, Texas. J.L. Dalrymple is assistant dean for clinical integration, and associate professor and division director of gynecologic oncology, Department of Obstetrics and Gynecology, University of Texas Dell Medical School, Austin, Texas.

Abstract

The University of Texas System established the Transformation in Medical Education (TIME) initiative to reconfigure and shorten medical education from college matriculation through medical school graduation. One of the key changes proposed as part of the TIME initiative was to begin emphasizing professional identityformation (PIF) at the premedical level. The TIME Steering Committee appointed an interdisciplinary task force to explore the fundamentals of PIF and to formulate strategies that would help students develop their professional identity as they transform into physicians. In this article, the authors describe the task force's process for defining PIF and developing a framework, which includes 10 key aspects, 6 domains, and 30 subdomains to characterize the complexity of physician identity. The task force mapped this framework onto three developmental phases of medical education typified by the undergraduate student, the clerkship-level medical student, and the graduating medical student. The task force provided strategies for the promotion and assessment of PIF for each subdomain at each of the three phases, in addition to references and resources. Assessments were suggested for student feedback, curriculum evaluation, and theoretical development. The authors emphasize the importance of longitudinal, formative assessment using a combination of existing assessment methods. Though not unique to the medical profession, PIF is critical to the practice of exemplary medicine and the well-being of patients and physicians.

PMID:
 
25853688
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0000000000000719
[Indexed for MEDLINE]


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