E-프로페셔널리즘: 의학교육의 새로운 프론티어(Teach Learn Med, 2013)

e-Professionalism: A New Frontier in Medical Education

Joseph M. Kaczmarczyk

Department of Obstetrics and Gynecology, Philadelphia College of Osteopathic Medicine, OB/GYN, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Alice Chuang

Department of Obstetrics and Gynecology, Division of Women’s Primary Healthcare, University of North Carolina School of Medicine, Chapel Hill, North Carolina, USA

Lorraine Dugoff

University of Pennsylvania School of Medicine, Obstetrics and Gynecology, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Jodi F. Abbott

Department of Obstetrics and Gynecology, Boston University School of Medicine, Needham, Massachusetts, USA

Amie J. Cullimore

Department of Obstetrics and Gynecology, McMaster University, Hamilton, Ontario, Canada 

John Dalrymple

The University of Texas Medical School – Houston, Obstetrics, Gynecology and Reproductive Sciences, Houston, Texas, USA

Katrina R. Davis

Department of Obstetrics and Gynecology, University of Arkansas for Medical Sciences, Little Rock, Arkansas, USA

Nancy A. Hueppchen

Johns Hopkins Medical Institutions, Gynecology and Obstetrics, Baltimore, Maryland, USA

Nadine T. Katz

Department of Obstetrics & Gynecology and Women’s Health, Albert Einstein College of Medicine, Bronx, New York, USA

Francis S. Nuthalapaty

Department of Obstetrics and Gynecology, Greenville Hospital System University Medical Center, Greenville, South Carolina, USA

Archana Pradhan

Department of Obstetrics, Gynecology, and Reproductive Sciences, Robert Wood Johnson Medical School, New Brunswick, New Jersey, USA

Abigail Wolf

Department of Obstetrics and Gynecology, Jefferson Medical College at Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Petra M. Casey

Department of Obstetrics and Gynecology, Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, USA





도입

INTRODUCTION


Cain과 Romanelli2는 e-프로페셔널리즘을 전통적인 프로페셔널리즘 패러다임을 반영하는 태도와 행동이지만, 다만 디지털 미디어를 통해 나타나는 것이라고 정의했다.

Cain and Romanelli2 defined e-professionalism as the attitudes and behaviors reflecting traditional professionalism paradigms but manifested through digital media.


E프로페셔널리즘은 "네티켓"이라고 일반적으로 불리는 적절한 이메일 또는 온라인 커뮤니케이션 에티켓을 훨씬 뛰어 넘습니다. 2 프로페셔널한 정체성, 태도, 행동에 cue를 표시하는 모든 형식의 온라인 개인 정보 및 온라인 정보가 포함됩니다 .2

E-professionalism encompasses yet extends far beyond appropriate e-mail or online communication etiquette commonly referred to as “netiquette.”2 It includes an online persona and online information in any format that displays cues to professional identity, attitudes, and behaviors.2


Flexner 보고서 이후 1 세기에 the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching 은 Educating Physicians에 대한 보고서를 발표했습니다. 이 보고서는 전문직 정체성 형성과 전문적 가치, 행동, 열망의 발달이 의학 교육의 주요 초점이되어야 한다고 말한다. 따라서 e-프로페셔널리즘은 의학 교육에 통합되어야합니다. 그것은 전문직 정체성 형성 (온라인 페르소나)뿐만 아니라 전문적인 가치, 행동, 포부 (온라인 행동)의 개발에 포함되어야합니다.

A century after the Flexner report, the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching released its report on Educating Physicians: A Call for Reform of Medical School and Residency.4 This report asserted that professional identity formation and development of professional values, actions, and aspirations should be a major focus of medical education. Accordingly, e-professionalism should be incorporated in medical education. It should be included in not only professional identity formation (online persona) but also the development of professional values, actions, and aspirations (online behavior).



프로페녀설리즘은 프로페셔널리즘이다.

“PROFESSIONALISM IS PROFESSIONALISM”


  • Swick 등은 자신보다 환자의 이익을 따르는 능력, 높은 윤리적, 도덕적 기준 준수, 사회적 요구에 대한 적절한 대응, 공감, 완전성, 애타주의, 신뢰를 포함한 휴머니즘의 실천 등을 의료 프로페셔널리즘으로 규정했다. 

  • ACGME는 레지던트에게 성실성과 동정심을 나타낼 것, 그들의 요구보다 환자의 요구를 우선할 것; 환자의 다양성, 사생활, 자치권을 존중할 것, 환자, 사회, 의료전문직에 책무성을 다할 것 등을 요구한다.

  • 새로운 천년기의 전문성 : 의사 헌장 7은 의사 - 환자 관계의 경계를 존중하는 것을 포함하여 의사의 중요한 책임을 묘사한다 .7 

의학 프로페셔널리즘의 이러한 모든 측면은 소셜 미디어의 사용에 영향을 받는다 


  • Swick et al.5 characterized medical professionalism as the ability to subordinate one’s self-interest to that of the patient, the adherence to high ethical and moral standards, an appropriate response to societal needs, and the practice of humanism including empathy, integrity, altruism, and trustworthiness. 

  • The Accreditation Council on Graduate Medical Education expects residents 

    • to demonstrate integrity and compassion; 

    • to subordinate their needs to the needs of patients; 

    • to respect patient diversity, privacy, and autonomy; and 

    • to be accountable to patients, society, and the medical profession.6 

  • Professionalism in the New Millennium: A Physician Charter7 delineates important responsibilities of physicians, including respecting boundaries of the physician–patient relationship.7 

All of these aspects of medical professionalism are impacted by use of social media.8,9



소셜미디어와 세대차이

SOCIAL MEDIA AND GENERATIONAL DIFFERENCES


사회 미디어와 디지털 정보 공유의 사용, 인식 및 수용에는 세대 차이가 있습니다 .1,2 현재의 학습자는 자유로운 정보 공유의 분위기에서 성장했습니다 .10 따라서 그들은 디지털 정보를 공유 할 수 있는 모든 기회에 동일한 태도와 행동을 적용하는 경향이 있습니다. 또한, 학습자가 개인 생활과 직업 생활의 경계를 결정하는 것이 어려울 수 있습니다 .2 또한 직업 생활을하기 전에 개인 목적으로 소셜 미디어를 활용 해 온 젊은 세대의 학습자는 소셜 미디어를 그들의 직업적 정체성으로 보지 않을 수도 있다. 직업적 정체성에서 소셜 미디어의 역할에 대한 인식 부족은 executive directors of state medical and osteopathic boards를 대상으로 실시한 설문 조사에서보고 된 온라인 전문성 위반에도 나타난다.11

There are generational differences in use, perception, and acceptance of social media and of digital information sharing.1,2 Current learners have grown up with liberal information sharing.10 Consequently, they tend to apply the same attitudes and behaviors to all opportunities to share digital information. In addition, it may be difficult for these learners to determine boundaries between their personal and professional lives.2 Moreover, younger generations of learners who have been utilizing social media for personal purposes prior to establishing a professional life may not see social media as related to their professional identity. This lack of recognition of the role of social media in one’s professional identity is reflected in the violations of online professionalism reported in a survey of executive directors of state medical and osteopathic boards.11


개인 생활과 직업 생활의 경계가 모호해진 결과 [현재 학습자의 태도와 행동]은 [인증 기관이나 전문 기관의 전문성 정책]과 일치하지 않을 수 있습니다.

As a result of the blurring of boundaries between their personal and professional lives,12 the attitudes and behaviors of current learners may not be consistent with professionalism policies of accrediting and specialty organizations.


의학 교육에서 현재 학습자는 소셜 미디어와 매우 친숙하다. Thompson 등 14)은 의대생과 레지던트 중 약 45 %가 Facebook 계정을 가지고 있다고 보고했다. 레지던트보다 의대생이 더 높은 비율로 페이스 북 계정을 가지고 있었다 (64.3 % 대 12.8 %, p <.0001).

Most of the current learners in medical education are facile users of social media. Thompson et al.14 reported that nearly 45% of its medical students and residents had a Facebook account. More medical students than residents had a Facebook account (64.3% vs. 12.8%, p < .0001).


두 그룹의 학습자 대부분 (학생 62.1 %, 레지던트 67.5 %)은 기본 개인 정보 설정을 변경하지 않았기 때문에 페이스 북 계정을 "public"상태로 두고 있었습니다.

The majority of learners in both groups, 62.1% of students and 67.5% of residents, kept their Facebook accounts “public” and widely accessible, because they did not change the default privacy settings.


공개적으로 액세스 할 수있는 소셜 네트워킹과 관련된 우려에는 환자와의 온라인 친구맺기가 포함됩니다. 2010 년 전국 무작위 적 층화 조사 결과에 따르면 의대 학생의 1.2 %, 레지던트의 7.8 %, 의사의 34.5 %가 환자나 환자의 가족 구성원으로부터 친구 요청을 받았다. 그러나 이 연구에서 단지 16 %의 응답률을 보였음을 주목하는 것이 중요합니다. Guseh 등 (20)은 이러한 "친구맺기"가 환자 - 의사 관계와 관계없는 상호 작용으로 이어질 수 있으며, 환자의 치료를 우선으로 두지 않도록 만들 수도 있고, 없으며 잠재적으로 문제가 있는 의사의 self-disclosure로 이어질 수 있다고보고했다. Guseh 등 (20)은 소셜 네트워킹 사이트에서 환자와 상호 작용하면 잠재적 인 임상 적 및 윤리적 딜레마를 만들 수 있다고 경고했다.

Concerns associated with publically accessible social networking include online friendships with patients. A 2010 national, random, stratified survey19 found that 1.2% of medical students, 7.8%of residents, and 34.5%of practicing physicians received friend requests from a patient or a patient’s family member. It is important to note, however, that this study had only a 16% response rate. Guseh et al.20 reported that these “friendships” may lead to interactions extraneous to the patient–doctor relationship, may not prioritize the therapeutic interests of the patient, and may lead to potentially problematic physician selfdisclosure. Guseh et al.20 warned that interacting with patients on social networking sites can create potential clinical and ethical dilemmas.


환자로부터 친구 요청을받은 사실에 대해 질문 할 때 프랑스 레지던트 및 펠로우 중 어느 누구도 환자로부터 자동으로 친구 요청을 수락하지 않는다고 응답하였으며, 구체적으로는 85%가 이러한 요청을 자동으로 거절하고, 15 %는 개별적으로 의사 결정을 내린다고 했다.21 페이스 북에서 말하는 "Friending"은 사적인 프로필 정보의 양방향 공유를 시작하는 친구 요청을 받아들이는 것으로, 환자 관계를 넘어서 확장 될 수있다.

When queried about the hypothetical receipt of a friend request from a patient, none of the French residents and fellows reported they would automatically accept a friend request from a patient, 85% reported they would automatically decline such a request, and 15% reported they would make decisions on an individual basis.21 “Friending,” which in Facebook parlance is accepting a friend request that initiates a two-way sharing of private profile information,10 can extend beyond patient relationships.





소셜미디어 포스팅의 후유증

SEQUELAE OF SOCIAL MEDIA POSTINGS


Cain은 헬스케어에서 소셜 미디어 게시물에 대한 조직의 우려는 세 가지로 분류할 수 있다고 하였다.

  • 평판, 

  • 개인 정보 보호 

  • 산성


조직의 평판은 개별 구성원의 태도, 행동 및 업무 윤리에 달려 있으며, 여기에는 학생도 포함된다.

Cain maintained that in health care, organizational concerns about social media postings fall into three classifications: reputation, privacy, and productivity.23 An organization’s reputation depends on the attitudes, behavior, and work ethic of its individual members, who may include learners in medical education.


소셜 미디어의 담론은 훨씬 더 넓고 종종 알려지지 않은 청중에게 접근 할 수 있으며, 영속적으로 존재할 수 있습니다.

Discourse in social media is accessible to a much wider and often unknown audience and can linger in perpetuity.


특정 기관을 식별하는 디지털 미디어를 포스팅하는 것은 해당 기관이 그것을 보증한 것으로 해석 될 수 있으며 따라서 기관의 명성에 영향을 미칩니다.

Posting digital media identifying a particular institution may be interpreted as an endorsement by that institution,24 and thus affect that institution’s reputation.


이러한 이미지의 온라인 무단 게시는 HIPAA (Health Insurance Portability and Accountability Act) 24에 따라 환자의 개인 정보를 침해할 수 있다.24 마찬가지로, 보호받는 의료 정보를 트위터나 심지어 문자로 무단 공개하는 것도 HIPPA 위반이됩니다 .4

The unauthorized posting of those images online violates patients’ privacy under the Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA).24 Likewise, tweeting or even texting unauthorized disclosure of protected health information constitutes a HIPPA violation.4


 Guseh 등은 의사가 환자와 신청한 온라인 친구신청을 받아서는 안된다는 권고를 전했다. 환자와 온라인 친구가되기위한 초대장을 받고 의사 소통에 참여할 의사가있는 의사를위한 지침은 표 1에 나와 있습니다.

 Guseh and colleagues20 recommended that a physician should never initiate an invitation to become an online friend with a patient. Guidelines for physicians who receive invitations to become online friends with patients and who may consider participating in a social network are presented in Table 1.



표 1 소셜 네트워킹 사이트 사용 지침

• 환자의 온라인 친구신청은 자동으로 수락하지 않아야 하며, 이중 관계로 들어가는 것을 피하십시오.

• 환자의 개인정보를 존중해야 하며, 이를 위해서 소셜 네트워킹 사이트 또는 기타 온라인 출처에서 얻은 정보를 신중하게 관리해야 한다.

• 소셜 네트워킹 사이트 또는 다른 인터넷 사이트에 개인 정보를 공개 할 때 제한restraint을 행사하십시오.

• 온라인 프로필에 액세스 할 수있는 사용자를 제어하기 위해 사이트의 개인 정보 설정을 읽고 이해하십시오.


TABLE 1 Guidelines for using social networking sites

• Avoid entering into dual relationships by not automatically accepting an invitation to become an online friend with a patient.

• Respect patient privacy by carefully managing any information obtained on social networking sites or from other online sources.

• Exercise restraint when disclosing personal information on social networking sites or any other Internet site.

• Read and understand the site’s privacy settings in order to maintain control over who can access one’s online profile.


소셜 네트워킹 정책

POLICIES ON SOCIAL NETWORKING


의료 기관은 소셜 미디어에 대한 정책을 수립하고 시행했지만 미국 의과 대학에서 소셜 미디어 사용에 대한 가이드는 어떠한가? Kind 등은 기존의 소셜 미디어 정책을 위해 132 개의 공인 된 allopathic 의과 대학의 공개 웹 사이트에 액세스했습니다. 온라인으로 공개적으로 이용 가능한 정책을 가진 128 개 학교 중 소셜 미디어를 명시 적으로 언급 한 가이드 라인 및 / 또는 정책은 13 개 (10.16 %)에 불과했습니다. 5 명 (38.46 %)은 용납 할 수 없거나 강력하게 낙담 한 온라인 행동을 정의한 반면, 7 명 (53.85 %)은 사려 깊고 책임감있는 소셜 미디어 사용을 권장했습니다.

Healthcare institutions have formulated and implemented policies on social media, but what guides the use of social media in U.S. medical schools? Kind et al.26 accessed the publically available websites of all 132 accredited allopathic medical schools for existing social media policies. Of the 128 schools who had policies publically available online, only 13 (10.16%) had guidelines and/or policies explicitly mentioning social media. Five (38.46%) defined unacceptable or strongly discouraged online behaviors, whereas seven (53.85%) encouraged thoughtful and responsible use of social media.


많은 회사들이 대중들에게 자사의 소셜미디어를 어떻게 사용해야 하는지에 대해서 뿐만 아니라, 직원들에게 그들 "개인"의 소셜 미디어 사이트를 어떻게 사용해야 하는지에 대한 지침을 게시합니다. 일부는 회사를 대표하는 온라인 소셜 네트워킹 계정에 대한 "기관" 지침 또는 모범 사례를 게시하기도 한다. 

Many companies publish “personal” guidelines for their employees as well as guidelines for the public’s use of their social media sites. Some publish “institutional” guidelines or best practices for creating online social networking accounts representing the company in the Social Media Governance27 catalog.



  • 오하이오 주립 대학 메디컬 센터의 소셜 미디어 참여 가이드 라인 (Social Media Participation Guidelines 28)에 따르면 직원은 근무 시간 중에는 사용하지 말아야하며, 직장 전자 메일 주소는 소셜 미디어 자격 증명에 제공되어서는 안되며 게시 된 의견이나 의견이 오하이오 주립 대학 메디컬 센터로 귀인attributed되지 않아야 한다.

  • 메이요 클리닉에서도 유사한 정책이 시행되고 있습니다. 직원은 업무에 "방해가 되지 않는 한" 온라인 소셜 네트워크의 사용이 허용됩니다. 모든 참여는 오프라인에서의 환자 및 직원 상호 작용과 관련된 규칙 및 정책과 동일한 적용을받습니다. 특히 환자 정보, 법률 정보 및 저작권 자료는 게시 할 수 없습니다. 행운의 편지, 광고, 네트워킹 페이지에 대한 권유는 금지되어 있으며, 기관은 게시물을 편집, 복제 또는 삭제할 수있는 권한을 보유합니다.

  • 메릴랜드 대학 (University of Maryland)은 정책 위반자에게 따르는 repercussion을 설명했습니다.


  • At Ohio State University Medical Center, the Social Media Participation Guidelines28 state that employees should not engage in use during work hours, the work e-mail address should not be provided for social media credentials, and posted opinions or comments should not be attributed in any way to Ohio State University Medical Center. 

  • At the Mayo Clinic,29 similar policies are in place. Employees are allowed the use of online social networks as long as it does not “interfere” with work. All participation is subject to the same rules and policies pertaining to patient and employee interactions offline. Specifically, patient information, legal information, and copyrighted materials cannot be posted. Posting chain letters, advertisements, and solicitations on networking pages is prohibited, and the institution reserves the right to edit, reproduce, or delete any posts. 

  • The University of Maryland30 described the repercussions for policy violators such as exclusion from future access to or posting on the institutional networking sites.



Vanderbilt University에는 광범위한 소셜 미디어 핸드북이 있습니다 .33 불법 사용과 같은 주제, 특히 온라인 괴롭힘 및 저작권 침해와 관련된 규칙을 요약합니다. 그것은 기관의 규칙과 적절한 학생 행동을 설명합니다. 또한 온라인 네트워킹 페이지를 구축하는 부서 및 개인을위한 안내서도 포함되어 있습니다.

Vanderbilt University has an extensive Social Media Handbook.33 It covers topics such as unlawful use, specifically outlining rules related to online harassment and copyright infringement. It describes institutional rules and appropriate student conduct. It also includes a how-to guide for departments and individuals for establishing online networking pages.



고찰 및 결론

DISCUSSION AND CONCLUSIONS


현재의 학습자의 삶에서 소셜 미디어의 사용이 빈번하고 두드러진다는 점은, 현대 의학 프로페셔널리즘의 정의, 가르침 및 평가에 e-프로페셔널리즘의 필요성을 보여줍니다.

The prominence and frequency of use of social media in the lives of current learners illustrate the need for e-professionalism to be included in the definition, teaching, and evaluation of contemporary medical professionalism.


커리큘럼에는 학습자를 위한 소셜 미디어의 올바른 사용을위한 적극적인 접근 방법이 포함되어야합니다 .34 여러 가지 전략을 의학 교육에 통합하는 것이 좋습니다. acceptable하거나 unacceptable한 온라인 행동의 예를 학습자에게 제공하는 명시적인 커리큘럼이 개발되어야합니다. 이러한 사례학습을 통해 학습자는 자신이 게시한 단어와 이미지를 면밀히 조사하고, 동료와 대중에 의한 잠재적인 인식을 고려해볼 수 있는 구조화 된 기회가 제공되어야 한다.35) 또한 이러한 교육 활동은 미국 의사 협회의 전문성 및 소셜미디어 정책에 기반해야 한다(표 2)

Curricula should include a proactive approach for the proper use of social media for learners.34 We suggest integrating multi-ple strategies into medical education. Explicit curricula should be developed that provide learners with examples of accept-able and unacceptable online professional behaviors. These examples should be supplemented with structured opportunities for learners to scrutinize the words and images they post and consider their potential perception by colleagues and the pub-lic.35 Moreover, these educational activities should be informed by the American Medical Association’s policy on professionalism and social media36–38 (Table 2)


표 2 소셜 미디어의 전문성과 사용에 대한 AMA 정책 요약


• 의사는 온라인을 비롯한 모든 환경에서 유지되어야하는 환자의 사생활 및 기밀성에 대한 표준을 알고 있어야하며 식별 가능한 환자 정보를 온라인에 게시하는 것을 삼가해야합니다.

• 소셜 네트워킹에 인터넷을 사용하는 경우 의사는 가능한 한 개인 정보와 콘텐츠를 보호하기 위해 개인 정보 설정을 사용해야하지만 개인 정보 보호 설정만으로는 완전한 해결책이 되지 못하며, 인터넷에 올린 콘텐츠가 영구적으로 존재할 가능성이 있음을 인식해야합니다. 따라서 의사는 자신의 사이트는 물론, 가능하다면 다른 사람들이 게시한 포스팅의 내용 대해서도, personal and professional information이 정확하고 적절한지 정기적으로 모니터링해야합니다.

• 인터넷에서 환자와 상호 작용하는 경우, 다른 상황과 마찬가지로 의사는 전문적인 윤리 지침에 따라 환자 - 의사 관계에 대한 적절한 경계를 유지해야합니다.

• 적절한 전문가 경계를 유지하기 위해 의사는 개인 및 전문 콘텐츠를 온라인으로 분리하는 것을 고려해야합니다.

동료가 프로페셔널하지 못한 포스팅을 게시한 것을 보게되면, 그것을 발견한 의사는 컨텐트를 삭제하고 다른 적절한 조치를 취할 수 있도록 해당 컨텐트를 당사자에게 알려야 할 책임이 있습니다. 만약 그 행동이 직업적 규범을 크게 위반한 것인데도 개인이 상황을 해결하기 위해 적절한 조치를 취하지 않으면, 그 문제를 적절한 당국에보고해야합니다.

• 의사는 온라인 활동과 포스팅이 환자 및 동료 사이에서 자신의 평판에 부정적인 영향을 미칠 수 있고 의료 전문가 (특히 의사와 의대생)에게 영향을 미칠 수 있으며 의료계에 대한 대중의 신뢰를 훼손 할 수 있음을 인식해야합니다.


TABLE 2 Summary of AMA policy on professionalism and use of social media

• Physicians should be cognizant of standards of patient privacy and confidentiality that must be maintained in all environments, including online, and must refrain from posting identifiable patient information online.

• When using the Internet for social networking, physicians should use privacy settings to safeguard personal information and content to the extent possible, but should realize that privacy settings are not absolute and that once on the Internet, content is likely there permanently. Thus, physicians should routinely monitor their own Internet presence to ensure that the personal and professional information on their own sites and, to the extent possible, content posted about them by others, is accurate and appropriate.

• If they interact with patients on the Internet, physicians must maintain appropriate boundaries of the patient–physician relationship in accordance with professional ethical guidelines just, as they would in any other context.

• To maintain appropriate professional boundaries physicians should consider separating personal and professional content online.

• When physicians see content posted by colleagues that appears unprofessional, they have a responsibility to bring that content to the attention of the individual, so that he or she can remove it and/or take other appropriate actions. If the behavior significantly violates professional norms and the individual does not take appropriate action to resolve the situation, the physician should report the matter to appropriate authorities.

• Physicians must recognize that actions online and content posted may negatively affect their reputations among patients and colleagues, may have consequences for their medical careers (particularly for physicians-in-training and medical students) and can undermine public trust in the medical profession.



학습자가 전문직 정체성을 형성하도록 지원하기위한 전략에는 [학습자 경험을 공개적으로 포스팅하는 것이 자신, 동료 및 기관을 어떻게 보여지게 하는지에 대한 토론 및 고려 시간]이 포함되어야합니다. 학습자가 임상 진료로 옮겨가고, 임상 전문인의 역할과 책임이 커짐에 따라 전문직으로서 페르소나가 어떻게 발전하고 있는지를 평가하고 강화할 수있는 기회를 만들어야합니다. 또한, 이러한 전략과 기회는 주 교육위원회가 소셜 네트워킹 미디어의 부적절한 사용과 관련하여 전문가가 아닌 행동에 대해 의사를 징계 할 권한이 있다는 가혹한 현실을 반영해야합니다.


Any strategy for assisting learners with professional identity formation should include time for discussion and consideration of how public postings of learner experiences reflect on themselves, their peers, and their institutions. As learners move into clinical care, further opportunities should be created for assessment and reinforcement of how their professional personae are developing along with their expanded clinical roles and responsibilities. In addition, these strategies and opportunities should incorporate the harsh reality that state boards have the authority to discipline physicians for unprofessional behavior relating to the inappropriate use of social networking media.39


33. Vanderbilt University. Social media handbook. Available at: http://web. vanderbilt.edu/resources/social-media-handbook/. Accessed July 14, 2012.



 2013;25(2):165-70. doi: 10.1080/10401334.2013.770741.

e-Professionalism: a new frontier in medical education.

Author information

1
Department of Obstetrics and Gynecology, Philadelphia College of Osteopathic Medicine, OB/GYN, Philadelphia, Pennsylvania 19131, USA. josephkac@pcom.edu

Abstract

BACKGROUND:

This article, prepared by the Association of Professors of Gynecology and Obstetrics Undergraduate Medical EducationCommittee, discusses the evolving challenges facing medical educators posed by social media and a new form of professionalism that has been termed e-professionalism.

SUMMARY:

E-professionalism is defined as the attitudes and behaviors that reflect traditional professionalism paradigms but are manifested through digital media. One of the major functions of medical education is professional identity formation; e-professionalism is an essential and increasingly important element of professional identity formation, because the consequences of violations of e-professionalism have escalated from academic sanctions to revocation of licensure.

CONCLUSION:

E-professionalism should be included in the definition, teaching, and evaluation of medical professionalism. Curricula should include a positive approach for the proper professional use of social media for learners.

PMID:
 
23530680
 
DOI:
 
10.1080/10401334.2013.770741


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