PIF를 지원하기 위한 의학교육 리프레이밍 (Acad Med, 2014)

Reframing Medical Education to Support Professional Identity Formation

Richard L. Cruess, MD, Sylvia R. Cruess, MD, J. Donald Boudreau, MD,

Linda Snell, MD, MHPE, and Yvonne Steinert, PhD




우리는 의학 교육의 목표가 현재와 같이 프로페셔널리즘을 가르치고 평가하는 것으로부터, 우리가 실제 궁극적으로 원하는 목표인 "직업적 정체성"의 발달로 바뀔 것을 제안합니다.

We propose that the current objectives of medical education be altered from teaching and assessing professionalism to what is actually the desired end, the development of a professional identity.



1997 년 우리 둘 (R.L.C., S.L.C.)은 프로페셔널리즘 적극적으로 가르쳐야한다고 제안했습니다. "치유의 봉사에서 직업으로서의 의학 교육"과 "프로페셔널리즘을 가르쳐야 함"

In 1997, two of us (R.L.C., S.L.C.) proposed that professionalism should be taught actively. “Teaching medicine as a profession in the service of healing”1 and “Professionalism must be taught”2



우리의 경험에 비추어 볼 때, 이제는 PIF이라는 개념을 중심으로이 개념을 확장하고 재구성해야한다고 생각합니다.

On the basis of our experience we now believe that this should be expanded and reformulated around the concept of professional identity formation.


프로페셔널리즘


다른 사람들은이 문제를 다루었습니다. 

  • Carnegie Foundation 보고서는 정체성 형성이 의학 교육의 "기둥"을 구성한다고 권고했습니다. 

  • Jarvis-Selinger와 그녀의 동료들은 의학 교육이 "의대생과 레지던트가 유능한 수행을 하도록 설계되어야 할 뿐만 아니라 의사로서의 직업적 정체성이 어떻게 진화 하는지를 고려하도록 설계되어야한다고 제안했다."

Others have addressed this issue. 

  • The Carnegie Foundation report recommended that identity formation constitute a “pillar” of medical education.7 

  • Jarvis-Selinger and her colleagues8 suggested that medical education should be designed not only to ensure that “medical students and residents perform competently but to also consider how professional identities as physicians are evolving.”



15 년 전에는 의학 커리큘럼의 중요한 구성 요소로서 전문성에 대한 적극적인 교육을 강조하는 것이 적절하다고 보았습니다.

  • 학부 및 졸업후 교육에 대한 인증 요구 사항은 전문성을 가르치고 평가하는 것을 포함하도록 수정되었습니다.

  • 프로페셔널리즘 교육을 위한 이론적 기반과 함께, 교육 프로그램을 수립하기위한 원칙이 개발되었습니다.

  • 프로페셔널리즘을 가르치고 배우기 위한 시스템이 수립되고 묘사되었으며, 학생들, 레지던트, 교수진의 전문성을 평가하는 가장 좋은 방법이 무엇일지에 관한 어려운 문제가 제기되었습니다.

  • 일반적으로 언급 된 교육 목표는 모든 수준의 학습자가 프로페셔널리즘에 대한 인지적 기반을 이해하고, medicine의 가치 체계를 내면화하며 전문가로서 기대되는 행동을 지속적으로 보여줄 수 있도록하는 것이 었습니다.

Fifteen years ago it seemed appropriate to stress the active teaching of professionalism as an important component of the medical curriculum; 

  • Accreditation requirements for undergraduate and postgraduate education were modified to ensure that professionalism would be taught and assessed.9–11 

  • Principles for establishing teaching programs were developed,12,13 along with a theoretical base for instruction.14 

  • In addition, systems for teaching and learning professionalism were instituted and described,3 and the difficult issue of how best to assess the professionalism of students, residents, and faculty was addressed.15–17

  • The commonly stated educational objectives were to ensure that learners at all levels understood the cognitive base of professionalism, internalized the value system of the medical profession, and consistently demonstrated the behaviors expected of a professional.



PIF의 개념에 관한 역사적 맥락

The Historical Context Behind the Concept of Professional Identity Formation


의사와 다른 직종의 사람들은 적어도 히포크라테스 시대부터 전문적 정체성을 획득하고 입증해 왔습니다. 따라서, 정체성 형성이라는 개념은 의학에 새로운 것이 아니다. 의학 교육의 사회학에 대한 최초의 포괄적인 연구는 전문적 정체성 형성에 초점을 두었다. 1957 년 머튼은 의학교육의 과업은 "초보자를 의학의 효과적인 종사자로 만드는 것이고, 그에게 최선의 지식과 기술을 제공하는 것이며, 전문적 정체성을 제공하는 것이다. 그럼으로써 그는 의사처럼 생각하고 행동하고 느끼게 될 것이다". 후속 문헌은이 개념을 강화 시켰지만, 이 정체성의 본질을 분석하려는 노력은 최근에 와서야 이루어졌다.

Physicians and those in other occupations have acquired and demonstrated professional identities since at least the time of Hippocrates. Thus, identity formation as a concept is not new to medicine. The first comprehensive study of the sociology of medical education gave prominence to professional identity formation. Merton29(p5) in 1957 stated that the task of medical education is to “shape the novice into the effective practitioner of medicine, to give him the best available knowledge and skills, and to provide him with a professional identity so that he comes to think, act, and feel like a physician” (italics ours). Subsequent literature reinforced the concept,30,31 but only recently have there been efforts to analyze the nature of this identity,


우리가 이처럼 정체성 형성을 강조함으로써 새로운 교육 현상을 창출하려는 것이 아니며, 프로페셔널리즘을 가르치고 프로페셔널한 행동을 강조하기 위한 이전의 노력을 무효화하려는 것도 아니다. 또한 직업적 정체성의 개발은 개인의 정체성 형성의 맥락에서 이루어지기에, 이미 출생시 시작되고, 각 개인이 타인에 의해 어떻게 인지되고 스스로를 어떻게 인지하는지를 나타내는 복잡한 정체성 (성별, 국적, 인종, 종교, 계급 등)을 만들어냅니다.

The current emphasis on identity formation is not creating a new educational phenomenon, and it does not negate previous efforts to teach professionalism and emphasize professional behavior. Furthermore, it is important to realize that the development of a professional identity takes place within the context of individual identity formation, a process that begins at birth and results in a complex mix of identities (gender, nationality, race, religion, class, etc.) that represents how each individual is perceived and perceives herself or himself.


Piaget and Inhelder33 Kohlberg34 Erikson35 Kegan36


본질적으로, 개인은 "세계를 이해하기위한 복잡한 시스템 점진적으로"을 구축하고 그 안에 위치한다. [18] (p64)

Essentially, individuals construct and situate themselves in “progressively more complex systems for making sense of the world.”18(p64)



정체성 개발의 광범위한 원칙을 이해하는 것이 중요하지만, 발달 단계의 세부 사항은 전문적인 정체성 형성을 이해하는 데 필수적이지 않습니다. 그러나 세 가지 측면에 대한 지식이 도움이됩니다.

While understanding the broad principles of identity development is important, the details of the developmental stages are not essential to understanding professional identity formation. However, knowledge of three aspects is helpful.


첫째, 의과 대학 진학, 레지던트 수련, 진로 진입에 이르기까지, 의사가 삶의 과도기적 단계transitional phase에 접근하는 경우, 그들은 이미 평생 동안 개발해온 개인의 정체성을 근간으로 한다. 이러한 정체성은 직업적 정체성이 형성되는 기초이며, 이러한 Original 정체성의 중요한 측면은 미래의 의사에게 여전히 존재할 것입니다.

First, as physicians in training approach transitional phases of their life (entry into medical school, entry into residency training, and entry into practice), they do so with the personal identities they have developed during their life.23 These identities are the foundation on which a professional identity is constructed, and significant aspects of these original identities will still be present in the practitioner of the future.24,26



둘째, 의대생과 레지던트가 물리적, 문화적 고립되더라도, 친구와 가족, 성별, 문화 및 다수의 내부 및 외부 요인이 사라지지 않습니다이것들은 계속해서 개인의 정체성 개발에 영향을 미친다.

Second, in spite of the physical and cultural isolation of medical students and residents, their friends and family, gender, culture, and a host of internal and external factors do not disappear—they continue to have an impact on the ongoing development of an individual’s identities.8,23


마지막으로, 발달 이론에 따르면, 일부 고학년을 제외하면, 모든 의대생과 레지던트들의 정체성은 여전히 형성 상태formative state에 있으며, 따라서 문화와 (학습자가 선택한) 학습 환경의 영향에 더 민감 할 수 있다. Bebeau와 Jarvis-Selinger와 그녀의 동료들은 Kegan에 의해 제안 된 "건설적인 발달 이론constructive developmental theory"을 활용하여 의학의 PIF를 정리하였다. 그들은 Kegan의 마지막 단계까지는 완전히 발전된 직업적 정체성이 존재하지 않을 수 있다고 지적하며, 이는 대략 30 대 초반부터 중반에 해당하다. 그 시점에 도달하면 의사는"완전히 통합 된 도덕적 자아 (개인적, 직업적 가치가 완전히 통합되고 일관되게 적용되는 것)"를 가지게 된다.

Finally, it is clear that for all but a few older students the identities of incoming medical students and residents are, according to developmental theory, still in a formative state and thus may be more susceptible to the influences of the culture and the learning environment which learners choose to enter. Bebeau18 and Jarvis-Selinger and her colleagues8 have situated professional identity formation in medicine within the “constructive developmental theory” proposed by Kegan.36 They point out that one would not expect a fully developed professional identity to be present until Kegan’s last stage, which occupies the early to mid-30s. At that point a physician should possess a “fully integrated moral self (one whose personal and professional values are fully integrated and consistently applied).”1(p65)







프로페셔널리즘, 전문직 정체성, 전문직 정체성 형성

Professionalism, Professional Identity, and Professional Identity Formation


프로페셔널리즘

Professionalism


전문성에 대한 많은 정의가 있으며, 그 중 대부분은 전문가가 기대하는 행동을 보여줄 것을 강조합니다. 영국 왕립 의사당 (Royal College of London)은 "대중이 의사에게 갖는 신뢰를 뒷받침하는 일련의 가치, 행동 및 관계"를 전문적 행동의 실증으로 강조합니다. 특성, 가치 및 신념을 평가하는 것이 어렵 기 때문에, 이 접근법은 관찰 가능한 행동을 측정하는 도구를 집중적으로 사용하는 평가 시스템에 의해 강화되었습니다. 

There are many definitions of professionalism, most of which stress the demonstration of the behaviors expected of a professional. The Royal College of Physicians of London definition, “a set of values, behaviors and relationships that underpins the trust the public has in doc t or s ,” 37 emphasizes the demonstration of professional behaviors: doing. Because of the difficulty of assessing characteristics, values, and beliefs, this approach has been reinforced by assessment systems heavily oriented towards tools that measure observable behaviors.15–17


이 때의 어려움은 프로페셔널리즘을 정의하는 것이 아니라 조작적 정의를 내리는 것operationalizing the definition에 달려 있습니다. 거의 십 년 전에 지적했듯이 프로페셔널리즘은 절대적이지 않다. 오히려 전문적 행동은 각 상황의 맥락에 특화된 프로페셔널리즘의 경쟁적 측면에 관한 일련의 개인적인 협상의 결과이다.

The difficulty does not rest in defining professionalism but in operationalizing the definition.3 As pointed out almost a decade ago, professionalism often does not deal with absolutes; rather, professional behavior results from a series of personal negotiations between competing aspects of professionalism specific to the context of each situation.38


전문직 정체성

Professional identity


Oxford English Dictionary에서 정체성의 정의는 "사람이나 물건을 다른 사람과 구별하는 일련의 특징이나 설명"입니다. 의사에게보다 구체적인 정의를 제공하기 위해 다음을 제안합니다. "의사의 정체성은 자기 자신의 표현이며, 의료 전문직의 특성, 가치, 규범이 내면화되는 과정에서 시간이 지남에 따라 단계적으로 성취되는 것으로서, 그 결과로 개인은 의사처럼 사고하고 행동하고 느끼게 된다"

The Oxford English Dictionary definition of identity is “a set of characteristics or a description that distinguishes a person or thing from others.”39 In attempting to provide a definition more specific to physicians, we propose the following: “A physician’s identity is a representation of self, achieved in stages over time during which the characteristics, values, and norms of the medical profession are internalized, resulting in an individual thinking, acting, and feeling like a physician.”


Daniels는 사회적으로 협상 된 "훌륭한 의사"의 이상이 있으며, 의사의 행동은 이 이상에 의해 유도되고 제약을받는다고 말했다.

Daniels,40 using a conceptual framework shared with others,41,42 has suggested that there is a socially negotiated ideal of the “good physician” and that at any given point in time a physician’s behavior is both guided and constrained by this ideal.


어떤 핵심 가치는 보편적으로 받아 들여집니다. 전문직에 합류할 때, 개인은 이러한 가치를 받아들여야하며, 그로 인해 생기는 여러 의무 중 일부만을 선택할 자유가 없습니다.

certain core values are universally accepted.17 In joining the profession, an individual must accept these values and is not at liberty to pick and choose among the obligations resulting from them.


그러나 프로페셔널리즘의 개념은 고정된 것이 아니며, "내외부의 상태가 변하기 때문에"끊임없이 재협상되고 있습니다. 선량한 의사 또는 이상적인 의사의 성격을 개략적으로 설명하는 것은 종종 우리 자신이 취한 접근 방식 인 특성 또는 특성 목록을 작성하는 것과 관련이 있습니다. 이것이 직업적 정체성의 holistic aura를 저해 할 수는 있지만, "다양한 상태와 역할뿐만 아니라, 다양한 경험을 일관된 자기의 이미지로 통합하려고" 시도하고있는 사람들에게는 필요한 안내서 일 것입니다.

The concept is not immutable and is being constantly renegotiated as “conditions inside and outside medicine change.”40 Outlining the nature of the good or ideal physician often involves creating a list of attributes or characteristics,43,44 an approach that we ourselves have taken.4,5 While this may detract from the holistic aura of professional identity, it is probably a necessary guide to assist those who are attempting to “integrate their various statuses and roles, as well as their diverse experiences, into a coherent image of self.”8






정체성 형성

Identity formation


Jarvis-Selinger 등은 정체성 형성 과정을 명확하게 정의했다 :

"두 단계에서 동시에 발생하는 적응 발달 과정 :

  • (1) 개인의 수준에서, 사람의 심리적 발달을 포함하며,

  • (2) 공동체 차원에서, 공동체의 일에 참여하는 적절한 역할과 형태로 이루어지는 사회화 "

Jarvis-Selinger et al8(p1185) have provided a clear definition of the process of identity formation: “an adaptive developmental process that happens simultaneously at two levels: 

  • (1) at the level of the individual, which involves the psychological development of the person and 

  • (2) at the collective level, which involves the socialization of the person into appropriate roles and forms of participation in the community’s work.”


바람직한 교육 목표는 (개인적 특성과 역할을 포함한) 가치 체계의 개발과 자아에 대한 독특한 인식을 발달시킴으로써, 사회 공동체 내에서 특정한 행동이나 추구pursuit의 표현을 완성시키는 것입니다.

The desired educational goal is the development of a value system and a unique perception of self, including personal attributes and roles, that culminate in expressions of specific behaviors or pursuits within a social community.


사회화

Socialization


사회화, 즉 "가치와 규범을 내면화함으로써 특정 사회 또는 집단 내에서 기능하는 법을 배우는 과정"은 정체성이 발전하는 주요 과정이다. 사회화는 훈련과 다릅니다. 하퍼 티 (Hufferty)는 "모든 직업 훈련은 새로운 지식과 기술을 배우는 것과 관련이 있지만, 훈련과 사회화를 구분하는 것은 변화된 자기 감각으로 지식과 기술을 융합하는 것입니다."라고 말했다.

Socialization, “the process by which a person learns to function within a particular society or group by internalizing its values and norms,”39 is the principal process through which identities are developed.20,25 Socialization is different from training. Hafferty20(p60) has put it well: “while any occupational training involves learning new knowledge and skills, it is the melding of knowledge and skills with an altered sense of self that differentiates socialization from training.”


사회화는 

  • 개인적인 경험, 

  • 이러한 경험에 대한 성찰, 

  • 학습 환경에서 일어나는 사회적 상호 작용

...의 복잡한 네트워크로 구성됩니다. 

다양한 장소가 사회화 과정에 커다란 영향을 미칩니다. 학습 환경에는 교실, 입원 및 외래 환자 시설, 사회적 상호 작용이 이루어지는 비공식 지역 및 의료 시스템 자체 등이 있다. 종종 이것들의 영향은 서로 충돌하는데, 그것들이 합해져서 "의사로서의 지위"를 달성하는 것을 지원하거나 억제할 수 있습니다.

Socialization consists of a complex network of personal experiences, reflection on these experiences, and social interactions that take place in a learning environment.20,25,27 The impact of the multiple locations, has a profound impact on the process of socialization.20 The learning environments include classrooms, inpatient and outpatient facilities, informal areas where social interactions take place, and the health care system itself. The sum of their often-conflicting influences can support individuals as they attempt to achieve the status of a physician—or can actually inhibit the process.25,27


전문직업적 사회화는 이미 복잡한 정체성이 확립되어있는 개인을 대상으로 하기 때문에, 2차 사회화라고 볼 수 있다. 필연적으로, 그것은 기존 정체성의 일부에 관해서 "정체성 억압identity repression"을 어느 정도로 필요로 합니다. 의과대학 신입생은 먼저 의대상으로서 사회화되며, 이후 레지던트 수련을 시작하고 여기에는 여러 정체성이 포함된다 - 원래 "자아"의 많은 측면, 일반 의사의 다양한 정체성, 규율 또는 직무 특이적인 것들.8

Professional socialization involves individuals with already-established complex identities and is therefore secondary socialization.20 Of necessity, it requires some degree of what Erikson35 called “identity repression” of portions of existing identities. Incoming medical students are socialized first to develop the identity of a medical student; they then proceed to residency training and finally emerge to enter practice where their multiple identities include the many aspects of their original “self ” and a mix of the identity of a generic physician and one that is more discipline and/or role-specific.8


이 여정을 따라, 그들은 긍정적 또는 부정적 경험에 의해 영향을받습니다.

  • 멘토와 역할 모델;

  • 그들의 임상 경험;

  • 공식, 비공식적, 잠재 요소들을 포함하는 커리큘럼;

  • 기존에 속했던 환경과의 거리두기

  • 그들이 환자, 동료, 건강 관리 전문가, 일반 대중 및 가족과 친구들에 의해서 어떻게 대접받는가

Along this journey, they are impacted by positive and negative experiences with mentors and role models20,23; their clinical experiences8,21,24,26; the curriculum including its formal, informal, and hidden elements25; distancing from their previous environment25,26; and how they are treated by patients, peers, health care professionals, the general public, and their family and friends.8,23



학생과 거주자는 의식적 수준과 무의식적 수준 모두에서 반응하며, 이들의 학습은 대부분 암묵적입니다.

  • 의사의 역할을 배우고,

  • 약의 언어를 습득하고,

  • 직업의 위계와 그 권력 구조를 이해하고,

  • 모호함 속에서 사는 법을 배웁니다.

Students and residents respond at both the conscious and unconscious levels, with much of their learning being tacit.20 They must learn to play the role of physician, acquire the language of medicine, understand the hierarchy of the profession and its power structures, and learn how to live with ambiguity.21,23



사회화는 자아와의 타협과 절충, 기존의 정체성과 전문직 정체성 충돌의 요소로서 "정체성 불협화음identity dissonance"을 초래할 수있는 활동을 포함한다. 개인이 변화를 수락하든 거부하든, 불안과 스트레스는 빈번하게 따라온다.

Socialization involves negotiation with self and compromise,20,27 activities that can result in “identity dissonance” as elements of the preexisting identity conflict with those required by the profession.23 Anxiety and stress are a frequent result as individuals either accept or reject the changes.20,27



이 과정은 선형이 아니며, 시신을 처음 접하거나 환자의 사망을 겪는 것과 같은 획기적인 사건에 따라 큰 변화가 일어납니다. 역량이 증가함에 따라, 역량이 일반적으로 더 큰 자신감을 이끌어내기 때문에, 프로세스는 순환적이고 self-reinforcing하다고 볼 수 있다. 학생, 레지던트, 의사가 반복적으로 role을 수행함에 따라 그 role은 내면화되고 자아의 일부가 됩니다. 개인은 "doing"에서 "being"이 되는 것이다.

The process is not linear, with major changes taking place following seminal events such as the first contact with a cadaver or death.24 With increasing competence, the process becomes cyclical and selfreinforcing as competence generally leadsto greater confidence. As the student, resident, or practitioner repeatedly plays a role, the role becomes internalized and a part of the self. The individual moves from “doing”  to “being.” 




교육적 함의와 미래 방향

Educational Implications and Future Directions


전문적인 신원 형성에 초점을 맞춰 의료 교육의 목표 수정

Modifying the goal of medical education to focus on professional identity formation


PIF가 성과로 지정되면 상황이 바뀔 것이다. 전문성 교육에 헌신 한 노력이 낭비되지 않았다는 점을 강조해야합니다.

This situation changes when professional identity formation becomes the designated outcome. It should be stressed that the efforts devoted to teaching professionalism have not been wasted.


전문성의 본질, 그것이 존재하는 이유, 사회와 의학의 사회 계약과의 관계에 대한 지식은 프로페셔널한 행동을 보여줄 필요성과 마찬가지로 중요 할 것이다. 목표와 교육 목표의 재정의가 요구되며, 보다 적절한 학습 기회가 새로운 목표를 중심으로 고안되어야합니다. 예를 들어, 학생들은 정체성 형성에 관한 explicit conversation에 참여하고 이 때 멘토가 참여하여 facilitate함으로써 서로 경쟁적인 담론에 노출되었을 때 그것들을 조화시켜줌으로써 대화를 도와야 한다. "우리가 생산하고자하는 전문가로서 의사의 유형을 강화하고 촉진시키기 위해 의도적으로 고안된 일련의 학습 환경에이 새로운 이해를 주입 할 필요가 있습니다."


Knowledge of the nature of professionalism, the reasons for its existence, and its relationship to medicine’s social contract with society46 will remain important, as will the necessity for the demonstration of professional behaviors.17 Redefined goals and educational objectives are required, and new and more appropriate learning opportunities should be devised around the new objectives.23,26 For example, that students engage in explicit conversations about identity formation facilitated by mentors in order to assist them as they attempt to reconcile the competing discourses to which they are exposed. There is a need to “infuse these newer understandings into a series of learning environments that are intentionally designed to reinforce and promote the types of physicians as professionals we wish to produce.”20(p65)




기본 이론적 프레임 워크 재검토

Reexamining underlying theoretical frameworks


지금까지 프로페셔널리즘 교육을 위한 노력은 authenticity, situated learning, experiential learning, reflection을 강조하였으며, 이 모든 것은 직업적 정체성 형성에 똑같이 적용될 수있는 것으로 보인다. 또한 프로페셔널리즘의 본질에 대한 지식을 전할 필요가 있습니다. 그럼에도 불구하고 광범위한 정체성 형성 문헌에서 파생 된 근거를 의학교육에 활용한다면 새로운 통찰력을 이끌어 낼 수 있습니다. 예를 들어, 미 육군은 이론적 근거로서 케간의 틀을 사용했다

The efforts thus far devoted to teaching professionalism have stressed authenticity,47 situated learning,14,48 and experiential learning and reflection,49 all of which seem equally applicable to professional identity formation. In addition, there will be a continuing need to impart knowledge of the nature of professionalism.3,4 Nevertheless, informing medical education theory with evidence derived from the wider identity formation literature may lead to new insights.23,26 As an example, the United States Army has used Kegan’s framework as a theoretical basis



정체성 형성을 명시 적으로 만들기

Making identity formation explicit


다음에 대해 명시적으로 드러내야 한다.

    • PIF의 본질

    • 직업적 정체성의 개념,

    • 프로페셔널리즘과의 관련성

    • 사회화의 역할,

    • 좋은 의사의 특성.

목표는 학습자를 정체성 형성 과정에 적극적으로 참여시키고, 발달의 여정동안 자신의 progress를 추적하도록 격려하는 것입니다.

It would also appear desirable to be explicitabout the nature of professional identity formation, making students aware of the concept of professional identity, its links to professionalism, the role of socialization, and the characteristics of the good physician.8,18 The goals are to engage learners as active participants in the process of identity formation and to encourage them to trace their own progress through the journey.



정체성 형성과 사회화에 대한 이해 확대

Expanding our understanding of identity formation and socialization


전문적인 정체성 형성에 대한 우리의 지식은 몇몇 개인의 선구적인 업적으로 인해 나타났습니다. 그러나 의학에서 정체성 형성을 이해하는 데에는 아직 많은 일이 남아 있습니다.

Our knowledge of professional identity formation has emerged thanks to the pioneering work of a few individuals.18–27 However, it is clear that much remains to be done in understanding identity formation in medicine.


의학에서의 사회화의 필수 구성 요소 또한 더 잘 이해해야합니다. 예를 들어, 의대 및 레지던트 교육은 스트레스가 많은 경험입니다. 우리는 스트레스의 근원을 이해해야 하지만, 어떤 스트레스는 전문적 규범에 따르기 위해 기존의 정체성을 변경하는 과정에서 필요한 것이기도 하다.

The essential components of socialization in medicine also must be better understood . As an example, medical school and residency training are stressful experiences.20,23,24 We understand the source of some of the stress, and some stress is undoubtedly necessary as individuals alter their preexisting identities to conform to professional norms.20



또한, 개인이 기존의 정체성을 새로운 직업적 정체성과 병합하도록 유도하는 과정에서 사회화가 어떻게 작동하는지 더 잘 이해할 필요가있다. 이는 identity dissonance의 명백한 원인 중 하나이기 때문이다.

In addition, there is a need to better understand how socialization acts to induce individuals to merge their previous identities into a new professional identity, one obvious source of identity dissonance.23










입학 절차 재 설계

Redesigning admissions procedures


선발된 학생이 이미 이러한 특성을 많이 갖고 있다면 프로세스를 확실히 촉진 할 수 있습니다. 따라서 선발의 목적은 그러한 특징을 가진 개인을 선택하는 것입니다. 최근에 개발 된 MMI는 이 점에있어서 주목할만한 목적으로 적합하다고 보입니다.

the process can certainly be facilitated if those selected already possess many of these attributes.51 objective is to choose individuals who already possess many of these characteristics: The recently developed multiple mini-interviews52 seem to be remarkably fit for purpose in this regard,



평가의 reorienting 및 재교육

Reorienting assessment and remediation


프로페셔널리즘은 교육 과정 전반에 걸쳐 점차적으로 획득되며, 개인의 전문성을 평가할 수있는 단계별 방법이 필요합니다. 이 때 강조해야 할 것은 학생들이 자신이 누구인지, 어떻게 되어가고 있는지, 어떤 의사가 되고 싶은지 찾을 수 있도록 끊임없이, 지속적으로 돕는 것이다.

Professionalism is acquired gradually throughout the educational process, and stage appropriate means of assessing the professionalism of individuals are necessary.17,18 The emphasis should be on trying continuously and longitudinally to help students to find out who they are, who they are becoming, and who they wish to become.


정체성 형성 단계가 개인마다 다양하다는 점을 지적했으며 모두가 최종적 발달 단계에 도달하지는 못했습니다.

Researchers have noted variability in the progress of individuals through the stages of identity formation and that not all reached the higher stages of development.


어떤 것은 바뀌지 않을 것입니다. 즉, 설령 교육 목표가 바뀌더라도 프로답지 않은 행동과 전문직업적 lapse가 문제로 남을 것입니다.

Some things will not change— unprofessional conduct and professional lapses will remain as issues even if the educational goals change.


professional lapses를 위한 remediation을 제시 할 때도 동일한 장점이 있습니다. 대부분의 학습자의 직업적 정체성이 아직 안정되지 않았기 때문에 학부 및 레지던트 수준에서 특히 적절합니다. 개개인이 다음의 것들을 이해할 수 있도록 돕기 위한 재교육 프로그램을 tailor해야 한다.

    • 직업적 정체성의 본질,

    • 정체성 형성 과정,

    • 의사가되는 데 내재하는 의무가 그들이 하는 일뿐만 아니라 그들이 누구인지도 바꿀 수 있다는 것

The same advantages can be invoked in addressing remediation for professional lapses. This is particularly appropriate at the` undergraduate and resident levels as the professional identity of most learners has not yet stabilized.33,34 Tailoring programs of remediation to assist individuals in understanding the nature of a professional identity, the process of identity formation, and the obligations inherent in being a physician could change not only what they do but also who they are.




교수 개발 강조

Prioritizing faculty development


교수 개발은 교수진이 프로페셔널리즘의 인지적 기반과 자신의 환경에 가장 적합한 교수법 및 평가 방법을 이해하도록 보장하는 데 필수적입니다. 또한 변화를 일으키는 강력한 도구로서의 역할을 할 수 있습니다.

faculty development is essential to ensuring that faculty understand the cognitive base of professionalism and the methodsof teaching and assessment most appropriate for their own setting. It can also serve as a powerful instrument to effect change.6,53 


미래의 직업적 정체성 구상

Envisioning the professional identity of the future


프로페셔널리즘의 핵심 요소가 분명하고 시간을 초월하여 존재하는 것으로 보이지만, 전통적인 직업적 정체성의 일부 측면은 변화해야합니다. 의약과 사회가 진화함에 따라 사회적 계약의 세부 사항이 변화하며, 훌륭한 의사의 본질이 계속 재협상되고 있습니다.

although there are clearly core elements that are foundational and seem to be timeless, some aspects of the traditional professional identity must change. As medicine and society evolve, the details of the social contract change46,54 and the nature of the good physician is continuously renegotiated.40


영미 계 미국인 세계에서 현대 전문 직업의 초기 역사는 포괄적 인 것보다 배타적 인 것으로 나타났습니다. 여성, 백인, 소수 민족에게는 기회가 주어지지 않았다. 진전이 이루어졌지만, 이러한 문제는 사라지지 않았고 "계급주의"가 여전히 발견됩니다 .19 의과대학생 교육에서 '다양성을 수용 할 필요성'과 '규범의 표준화'에 대한 상반되는 교육 목표 사이에는 늘 긴장 관계가 있습니다. 또한 다른 문화적, 민족적 배경에서 온 학생은 프로페셔널리즘에 대한 해석이 다를 수 있습니다.

The early history of modern professionalism in the Anglo-American world reveals that it was more exclusionary than inclusive, with women, nonwhites, and ethnic minorities having difficulty in finding a place.1,54 While progress has been made, these issues have not disappeared, and “classism” is still found.19 There is ongoing tension between the conflicting educational objectives of standardization of norms and the necessity to accommodate diversity in a world in which medical students come from different cultural and ethnic backgrounds and may have differing interpretations of professionalism.17,28


팀 헬스케어가 강조되며 의사의 직업적 정체성도 바뀌어야 한다. 미래의 전문적 정체성은보다 포용력 있고 세계화 된 세계에 적합하기 위해 타인의 전문 지식에보다 개방적이어야합니다 .28,55

team health care will require an alteration in the professional identity of physicians.55 The professional identity of the future must be more open to the expertise of others in order to be appropriate to the more inclusive and globalized world.28,55



요약

Summing Up


전문성을 가르치는 것은 그 자체로 끝이 아니라 수단이다. 우리는 끝이 항상 직업적 정체성의 발달이었으며 그 정체성의 실체는 "훌륭한 의사"여야한다고 믿습니다. 학습자의 직업적 정체성 개발 지원하고 도울 수있는 교육 목표를 재구성 할 때, 중요한 것은 "doing"보다는 오히려 "being"것에 기초한 전문성의 해석을 강조하는 것이다.

teaching professionalism becomes not an end in itself but a means to an end. We believe that the end has always been the development of a professional identity and that the substance of that identity should be the “good physician.” In reframing the educational goal to support and assist learners as they develop their professional identities, the emphasis shifts to an interpretation of professionalism based on “being” rather than “doing.”8,20,27










 2014 Nov;89(11):1446-51. doi: 10.1097/ACM.0000000000000427.

Reframing medical education to support professional identity formation.

Author information

1
Dr. Richard Cruess is professor of surgery and core faculty member, Centre for Medical Education, McGill University Faculty of Medicine, Montreal, Quebec, Canada. Dr. Sylvia Cruess is professor of medicine and core faculty member, Centre for Medical Education, McGill University Faculty of Medicine, Montreal, Quebec, Canada. Dr. Boudreau is associate professor of medicine and core faculty member, Centre for Medical Education, McGill University Faculty of Medicine, Montreal, Quebec, Canada. Dr. Snell is professor of medicine and core faculty member, Centre for Medical Education, McGill University Faculty of Medicine, Montreal, Quebec, Canada. Dr. Steinert is professor of family medicine and director, Centre for Medical Education, McGill University Faculty of Medicine, Montreal, Quebec, Canada.

Abstract

Teaching medical professionalism is a fundamental component of medical education. The objective is to ensure that students understand the nature of professionalism and its obligations and internalize the value system of the medical profession. The recent emergence of interest in the medical literature on professional identity formation gives reason to reexamine this objective. The unstated aim of teaching professionalism has been to ensure the development of practitioners who possess a professional identity. The teaching of medicalprofessionalism therefore represents a means to an end.The principles of identity formation that have been articulated in educational psychology and other fields have recently been used to examine the process through which physicians acquire their professional identities. Socialization-with its complex networks of social interaction, role models and mentors, experiential learning, and explicit and tacit knowledge acquisition-influences each learner, causing them to gradually "think, act, and feel like a physician."The authors propose that a principal goal of medical education be the development of a professional identity and that educational strategies be developed to support this new objective. The explicit teaching of professionalism and emphasis on professional behaviors will remain important. However, expanding knowledge of identity formation in medicine and of socialization in the medical environment should lend greater logic and clarity to the educational activities devoted to ensuring that the medical practitioners of the future will possess and demonstrate the qualities of the "good physician."


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