"직업": 의학교육자를 위한 Working definition (Teach Learn Med, 2004)
“Profession”: A Working Definition for Medical Educators
Sylvia R. Cruess
Centre for Medical Education McGill University Montreal, Quebec, Canada
Sharon Johnston
Department of Medical Education McGill University Montreal, Quebec, Canada
Richard L. Cruess
Centre for Medical Education McGill University Montreal, Quebec, Canada
최근까지 의학 문헌에 Profession은 자주 언급되었지만 Profession이라는 단어에 대한 포괄적 인 정의를 제공하지 못했습니다. 의학계와 교육 기관이 전문성과 전문적 행동에 대한 가르침과 평가를 향상 시키려고 노력할 때 Profession의 어원을 나타내는 간결하고 포괄적 인 직업 정의가 필요합니다.1 의학은 전통적으로 Profession과 관련된 가치를 보존하려고 시도하기 때문에 2-4 Profession에 대한 정의는 유용한 출발점입니다.
Until recently, the medical literature, although referring frequently to professions, has not provided an inclusive definition of the word profession. As the medical profession and its educational institutions seek to improve the teaching and evaluation of professionalism and professional behavior, there is a need for a concise and comprehensive working definition of profession, which serves as the etymological root of the related and frequently used words professional and professionalism.1 As medicine attempts to preserve the values traditionally associated with professions,2–4 a definition of profession is a useful starting point.
지난 25 년 동안 medicine과 사회 사이에 사회적 계약이 존재하고, 이 계약은 Profession의 개념에 기반을두고 있다는 것에 많은 합의를 보았습니다 .2-5 계약 조건에 따라 Profession에는 지위와 특권이 부여됩니다 , 봉사에 전념하고, 능력을 보증하며, 노력을 도덕적으로 수행하고, 사회의 관심사를 해결할 것이라는 이해에 대한 재정적 보상이 주어진다. 전통적으로 크게 쓰여지지 않았던 이 계약은 최근 수십 년 동안 상당한 변화를 겪었으며 medicine이나 사회도 현재의 상태에 만족하지 못하고 있습니다.
The last quarter century has seen wide agreement that a social contract exists between medicine and the society that it serves and that this contract is based on the concept of the profession.2–5 Under the terms of the contract, professions are granted status, privileges, and financial rewards on the understanding that they will be devoted to service, will guarantee competence, be moral in their endeavours, and address society’s concerns. The contract, which has traditionally been largely unwritten, has undergone substantial changes during the most recent decades, and neither medicine nor society seem satisfied with its present state.4
그 중요성에 비추어, 사회 과학에서 주로 발견되는이 주제에 대한 광범위한 문헌에 직업에 대한 정의에 대한 합의가 없다는 것은 놀라운 일이다. Profession을 어떻게 묘사할 것인가에 대해 다양한 해석이 있다.
일부 저자는 Professional-client 관계를 분석하거나 일련의 "특성"을 전문직의 특징으로 분류하였다.7,8
일부 전문가는 기관으로서의 전문직에 관심이 있거나 직업적 통제와 지배의 수단으로서의 Profession을 보았다
In view of the importance of the subject, it is surprising that there is no agreed on definition of profession in the extensive literature on the subject, found largely in the social sciences. There have been widely differing interpretations as how best to describe professions, with
some authors analyzing the professional– client relationship6 or classifying a series of “traits” as being characteristic of professions.7,8
Still others have been concerned with professions as institutions9 or viewed professions as a means of occupational control10,11 and dominance.12,13
정확한 정의보다는 거의 모든 것이 공통된 요소를 포함하는 직업에 대한 2 ~ 3 개의 문장으로 시작된다. 복잡한 지식 체계, 자율 (때로는 자기 규제와 관련이 있음) 및 서비스를 기반으로 업무를 수행합니다. 그 중 어떤 설명에도 Profession이라는 단어가 내포 한 주요 요소가 모두 포함되어 있지 않습니다.
Rather than a precise definition, nearly all begin with a two or three sentence description of profession containing common elements; work based on command of a complex body of knowledge, autonomy (sometimes linked to self-regulation), and service. None of these descriptions include all of the major elements implied by the word profession.
많은 조직과 개인이 Profession 및 Professionalism 문제를 심각하고 건설적인 방식으로 해결해 왔습니다. 또한 새로운 "의사 헌장"을 포함하여 의사들이 쉽게 이용할 수있는 의학 문헌이 늘어나고있다. "의사 헌장"에 관한 최근 연구는 사회학자와 비슷한 접근법을 사용하고 있는데, 간략한 소개 일반 용어로 직업 개념을 개략적으로 설명하고 전문직과 전문가의 특징과 특징을 설명합니다.
Many organizations and individuals have been addressing the issue of the professions and professionalism in a serious and constructive fashion. In addition, there is now a growing body of medical literature easily available to physicians, including a new “Physician’s Charter.”14 Recent works in this literature4,15–18 have used an approach similar to that of the sociologists, giving a brief introductory section outlining the concept of the profession in general terms, followed by an explication of the traits and characteristic of professions and professionals.
우리 간행물에서 우리는 다른 접근 방식을 택했습니다. 19-23 우리는 정의가 정확해야하며, 속성/특성/행동 패턴의 목록은 너무 광범위하여 하나로 뭉뚱그려지기는 불가능하다고 생각합니다. 또한 우리는 이러한 Professionalism이 Profession이라는 단어에서 파생되었으므로, 정의에 올바르게 포함되어야한다고 생각합니다. 최근까지 우리는 옥스포드 영어 사전에 있는 정의를 사용했지만 사회 과학에서 끌어 낸 요소를 추가하여 개념을 토론하는 과정에서 그것을 확장하는 것이 필요하다는 것을 알았습니다.
In our publications, we have taken a different approach. 19–23We believe that a definition should be precise and that a list of attributes, characteristics, or behavioral patterns is too broad to serve as one. Furthermore, we believe that these qualities should properly be included in a definition of professionalism as they are derived from the word profession. Until recently, in our teaching we used the definition found in the Oxford English Dictionary,1 but found it necessary to expand on it during discussion of the concept, adding elements drawn from the social sciences.
옥스포드의 정의에 포함된 요소들은 탁월하지만, 필수적으로 매우 광범위하기 때문에 완전히 만족스러운 것은 아니며, 자율성 및 자체 규제와 같이 필수적인 것으로 간주되는 여러 측면을 포함하지 않습니다. 3,6,12,23 사회 계약의 변화를 반영하기 위해 개념의 진화를 인식하지 못한다. 1-3. 24,25 우리는 사전적 정의가 문헌과 결합 될 때 사회 이해의 합리적으로 건전한 증거를 제공한다고 믿는다 그 용어를 정의해야하는 직업과 함께 사회라는 사실을 알게됩니다. 마지막으로, 우리는 Profession의 사회적 역할을 가르치고 Professional behavior을 평가하기위한 교육 활동은 그 단어의 의미에 대한 확고한 이해로 시작해야한다고 믿습니다.
The Oxford definition, although outstanding in the elements included, is not totally satisfactory as it, of necessity, attempts to be very broad and thus does not include several aspects that the literature outlines as essential, such as autonomy and self-regulation.1–3,6,12,23 It also fails to recognize the evolution of the concept to reflect changes in the social contract.1–3,24,25 We believe that the dictionary definition, when combined with the literature, provide reasonably sound evidence of society’s understanding of the word and that it is society along with the professions that must define the term. Finally, we believe that educational activities aimed at teaching the role of the professions in society and evaluating professional behavior should start with a firm understanding of the meaning of the word.
중요한 점을 강조해야합니다. Profession은 많은 직업을 묘사하는 데 사용되는 용어이므로 일반적입니다. 정의는 지위 직업이라고 불리는 법률, 성직자, 회계, 건축 및 엔지니어링과 같은 다른 지식 기반 직종에 적용 할만큼 충분히 넓어야합니다. 8 다른 Profession에서의 전통과 관련된 법률은, 그들의 위치에 대한 대중의 인식이 그러하듯 의학에서의 Profession과 유사하다 .3) 그러나 공통점이 많지만 개별 직업에 의해 제공되는 서비스는 다르다. 그러므로 Professionalism이라는 rubric 아래에 주어진 속성과 행동은 다양하다.
An important point must be emphasized. Profession is a term used to describe many occupations and is therefore generic. A definition must be broad enough to apply to the other knowledge-based occupations such as law, the clergy, accounting, architecture and engineering, which have been termed status professions. 8 Both the traditions and the laws relating to them are similar to those in medicine3,6,9 as is the public perception of their place in society.3 Although they have much in common, the services provided by individual professions differ; therefore, the attributes and behaviors ascribed to them under the rubric of professionalism may vary.
우리는 전문성 교육의 기초로서 다음의 정의를 제안합니다. 이 정의는 옥스포드 영어 사전 1을 핵심으로 사용하고 직업과 사회의 변화하는 관계로 출현 한 사회 과학 문헌에 포함 된 요소를 추가합니다. 또한 웹스터의 영어 사전 (International Dictionary of English Language)에 포함 된 훨씬 덜 완전한 자료와도 호환됩니다.
We suggest the following definition as a base for teaching professionalism. This definition uses as its core that of the Oxford English Dictionary1 and adds those elements included in the social sciences literature that have emerged with the changing relation between the professions and society. It is also compatible with the much less complete material included in Webster’s International Dictionary of the English Language26:
Profession:
복잡한 핵심 지식과 기술을 숙달 한 핵심 요소가 직업입니다.
그것은 과학이나 학습의 일부학과에 대한 지식 또는 그것에 기초한 예술의 실천이 다른 사람들을 위해 사용되는 직업입니다.
그 회원은 윤리 강령에 의해 규율되며, 윤리 강령을 고백합니다.
능력,
무결성과 도덕성,
이타주의와
그들의 영역 내에서 공공재의 홍보.
이러한 약속은 직업과 사회 간의 사회적 계약의 기초를 형성하며,
그 대가로 직업에 독점권 부여
지식 기반의 사용,
실제로 상당한 자치권을 가질 권리와
자기 통제의 특권.
전문직과 그 구성원은 봉사하는 사람들과 사회에 책임이 있습니다.
Profession:
An occupation whose core element is work based upon the mastery of a complex body of knowledge and skills.
It is a vocation in which knowledge of some department of science or learning or the practice of an art founded upon it is used in the service of others.
Its members are governed by codes of ethics and profess a commitment to
competence,
integrity and morality,
altruism, and
the promotion of the public good within their domain.
These commitments form the basis of a social contract between a profession and society,
which in return grants the profession a monopoly over
the use of its knowledge base,
the right to considerable autonomy in practice and
the privilege of self-regulation.
Professions and their members are accountable to those served and to society.
Profession이 occupation과 vocation을 구성하고 그 구성원이 복잡한 지식을 다룬다는 주장에 대해서는 거의 이견이 없다. 확실한 능력은 항상 직업적이고 이타적인 서비스를 신뢰하는 데 중요했습니다. 또한 도덕성과 성실성도 직업의 적절한 수행에 필요한 것으로 인식되었습니다. Profess라는 단어는 히포크라테스 선서 또는 그와 동등한 것을 실천할 때 이뤄지는 가치와 활동을 대중을 상대로 공약함을 의미합니다.
There is little argument that a profession does constitute both an occupation and a vocation and that its members deal with complex knowledge. An assurance of competence has always been critical to trust in a professional and altruistic service has been recognized as necessary to the proper practice of a profession, as have the personal characteristics of morality and integrity. The word profess refers to the public commitment to values and activities that is made during the recital of the Hippocratic Oath or its modern equivalent.27
특정한 지식과 기술을 사용하는 것에 대한 독점권은 허가 법률에 따라 성문화되었으며, 자율성은 비록 중요하지만 입법과 관습에 의해 항상 제한되어왔다. 이 정의는 권리와 특권이 내재적이지 않으며, 특정 행동과 기술에 대한 대가로 사회가 부여한다는 사실을 명백하게합니다. 이것은 사회 계약의 개념과 내용을 반영한다. 마지막으로, 우리가 우리의 행동과 서비스에 대해 환자와 사회 모두에게 책임이 있음을 인식하는데, 이러한 책무성이 과거에는 암묵적인 것이었다면, 지금은 의무입니다.
The monopoly over the use of a specific body of knowledge and skills has been codified by licensing laws,3,4 and the autonomy, although significant, has always been limited by legislation and by custom.2,5,28 This definition also makes explicit the fact that rights and privileges are not inherent, but are granted by society1–3,13 in return for certain behaviors and skills. This reflects the concept and the substance of the social contract. Finally, it recognizes that we are accountable to both our patients and to society for our actions and our services, 28 something that was implicit in the past but is now an obligation.
국가 나 기업 부문이 건강 관리에서 더 지배적이 되면서, 의학의 지위와 영향력이 감소하였고, 그 결과 의학의 힘과 지위는 현대 사회에서 많은 변화를 겪어 왔습니다. 이런 일이 발생하면 의학의 전문적인 약속과 가치를 유지하는 것이 더 중요하고 어려워집니다.
Medicine’s power and status have undergone a well-documented change in contemporary society1–3,13,24,25 as the state or the corporate sector have become more dominant in health care, diminishing medicine’s status and influence. As this occurs, it becomes both more important and more difficult to maintain medicine’s professional commitments and values.
그럼에도 불구하고 Professional commitment and value는 지켜져야 하며, 모든 근거는 사회가 의사들로 하여금 전통적인 전문직 역할을 완수하고 그 가치를 반영하기를 계속해서 바란다는 것을 보여주고 있다. 제안 된 정의는 이전의 문헌과 변화하는 권력 관계를 기록한 최근의 연구 모두와 일치한다. 추상적 개념을 가르치기위한 교육 활동은 개념을 정의함으로써 시작되어야한다는 것은 자명 한 것처럼 보인다. 이러한 이유로, 제안 된 정의가 전문성 교육에 도움이되고 전문적인 행동을 평가하기위한 기반이되는 것이 우리의 희망입니다.
Nevertheless, it is something that should be done as all evidence indicates that society itself continues to wish its physicians to fulfill the traditional professional role and to reflect its values.4,24,29–31 The proposed definition is consistent with both the earlier literature and more recent works that have recorded the changing power relations. It seems axiomatic that an educational activity aimed at teaching an abstract concept should begin by defining the concept. For that reason, it is our hope that the proposed definition will assist in the teaching of professionalism and as a base for evaluating professional behavior.
"Profession": a working definition for medical educators.
Author information
- 1
- Centre for Medical Education, McGill University, Montreal, Quebec, Canada. sylvia.cruess@mcgill.ca
Abstract
PURPOSE:
SUMMARY:
CONCLUSIONS:
'Articles (Medical Education) > 전문직업성(Professionalism)' 카테고리의 다른 글
역량만으로는 불충분하다: 정체성 형성을 의학교육에 포함시키기(Acad Med, 2012) (0) | 2017.09.22 |
---|---|
의학에서의 공감: 교육과 도전(Med Teach, 2016) (0) | 2017.09.19 |
복잡성의 대표주자: 팀워크에 관한 이야기, 그리고 우리가 협력을 가르치는 것에 대한 함의(Med Educ, 2012) (0) | 2017.08.17 |
전문직으로서의 의사 직업윤리: 사회적 직관주의 이론을 바탕으로 한 일개대학 의학전문대학원생과 부속병원 전공의 간 비교* (Korean J Med Ethics, 2014) (0) | 2017.05.25 |
전문직 윤리로서의 의료윤리-의사다움이란 (Korean J Gastroenterol, 2012) (0) | 2017.05.24 |