의예과 요건과 의대 교육과정 바꾸기 (JAMA, 2006)

Changing Premed Requirements and the Medical Curriculum

Ezekiel J. Emanuel, MD, PhD






한 세기 전,  American Medical Association은 Council on Medical Education를 창설했으며 의대에 대한 최초의 최소 기준과 이상적인 의학 커리큘럼을 발표했습니다. 그런 다음 the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching은 Medical Education in the United States and Canada(Flexner 보고서)이라는 의과대학 평가에 자금을 지원했습니다.1 많은 사람들이 이 보고서의 비판적인 어조에 반대했지만, 대부분의 의학 교육자는 그것을 지지하였고, 중대한 변화를 가져왔다.  주요 결과는 의학 교육이 전임상 과학 교육과 병원 기반 임상 교육으로 나뉘어지면서, 이미 쇠락하기 시작한 practice-oriented proprietary schools가 마침내 사망 한 것이 었습니다.

A CENTURY AGO, THE AMERICAN MEDICAL ASSOCIAtion created the Council on Medical Education and published the first minimal standards for medical schools and an ideal medical curriculum. Then, the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching funded an evaluation of medical school performance titled Medical Education in the United States and Canada (the Flexner report).1 While many objected to its highly critical tone, most medical educators endorsed it and implemented significant change.2 A major consequence was that the already fading practice-oriented proprietary schools finally died, while medical education was divided into preclinical science training and hospital-based clinical training.


Flexner의 시간 이후, 주요 의사들과 의료 단체들은 의학 교육에 대해 불평했다 .3,4 GME의 변화에 ​​대한 요구는 더 많았다 .4 그러나 주목할만한 점은, 100년 전과 비교했을 때 의학 교육에 대한 불만이 거의 다르지 않다는 것이다. 의료계는 지금까지 무시되어 온 분야들에 대한 또 다른 Flexner 보고서를 필요로합니다. 바로 의예과 요건과 의과대학 1학년과 4학년 교육과정이다

Since Flexner’s time, leading physicians and medical organizations have complained about medical education.3,4 There have been even more calls for changes in graduate medical education.4 Yet, what is striking is how little the complaints about medical education heard today have changed from 100 years ago.2,5 The medical profession needs another Flexner report, one that focuses on areas that thus far have been rather neglected: premedical school requirements and parts of the first and fourth-year medical school curricula.



변화의 필요성

The Need for Change


궁극적으로 의학 교육위원회 (Council on Medical Education)와 플렉스 너 (Flexner) 보고서는 인간 질병과 의학 실습에 대한 이해의 근본적인 변화를 강화했기 때문에 성공적이었습니다 .2 1905 년까지 많은 사람들은 오래된 영웅적 치료 - 퍼징, 출혈, 카타르틱스 및 독점 의약품 효과가없고 위험했다. 동시에 세균학, 방부 수술 및 예방 접종에 대한 새로운 과학 기반 사례가 효과적이었습니다. Flexner 보고서는 이러한 과학적 진보를 의사의 훈련에 체계적으로 통합 할 필요성을 체계적으로 정리했습니다 .2 실제로, 지금까지 유지되고 있는 두 가지의 업적은 의과 대학 입학 기준으로서의 과학 교육의 필요성과 의대 첫 2 년 동안의 기초 과학에 대한 강조이다.

Ultimately, the Council on Medical Education and the Flexner report were successful because they reinforced the underlying changes in the understanding of human disease and medical practice.2 By 1905, many recognized that the old heroic treatments—purging, bleeding, cathartics, and proprietary medicines—were ineffective and dangerous. Simultaneously, new science-based practices of bacteriology, antiseptic surgery, and vaccinations were proving effective. The Flexner report codified the need to systematically integrate these scientific advances into the training of physicians.2 Indeed, two of its enduring triumphs are the requirement for scientific training as a medical school admission criterion and the emphasis on basic science in the first 2 years of medical school.4


오늘날 의학의 기본 구성 요소는 인문학, 법률, 경영 측면을 포함하며, 단순히 생의학에 그치지 않는다. 

  • 과학은 절대적으로 필수적이지만, 특히 유전학 및 환경 영향을 통해 질병 원인을 결정하는 데있어 더 정밀한 경우에도, 실질적인 시행의 한계는 체계적인 구현 문제에서 비롯됩니다.

  • 인도되는 의료 서비스의 대부분은 부적절하거나 유해합니다. 효과가 입증 된 것의 대부분이 환자에게 일상적으로 전달되지는 않습니다. 결과적으로 수십억 달러가 낭비되는 가운데 수십만 명이 조급하게 고통을 당하고조차 죽어 가고 있습니다.

  • 이 문제는 몇 가지 "bad apples"의 결과가 아니라, 이미 intervention이 환자에게 전달되는 과정에서 발생한 시스템의 실패이다.6,7,12

21 세기 과학 진보를 효과적으로 환자의 보살핌에 적용하려면 인본주의 적, 법률 적 및 경영 과학을 더욱 강조해야합니다

Today, the fundamental components of medicine go beyond the biomedical sciences to include its humanistic, legal, and management aspects. 

  • While science is absolutely essential, especially with greater precision in determining disease etiology through genetics and environmental influences, the limitations in practice increasingly result from systematic problems of implementation. 

  • Many of the medical services being delivered are irrelevant or harmful10,11; much of what has been proven effective is not being routinely delivered to patients.12-

  • 14 Consequently, hundreds of thousands are suffering and even dying prematurely while billions of dollars are wasted.15 

  • These problems are not the result of a few “bad apples,” but of systematic failures to deliver proven interventions to patients.6,7,12 

To apply 21st century scientific advances effectively in the care of patients requires more emphasis on the humanistic, legal, and management sciences.



Flexner는 의료를 개선하기 위해서는, 과학에 초점을 맞춘 의예과 요건에 의해 고도로 준비된 학생들을 의대에 선발해야 한다고 주장했다. 관련 없는 자료는 제거되어야하고 의학 교과 과정에서 요구되는 관련 기초 과학 자료를 포함시켜야 하며, GME보다는 의예과 요구 사항과 의과 대학 교과 과정 초점을 두어야 한다.3 이 단계에서의 변화는 교착 상태를 만드는 대학원 의학 교육 개혁보다 더 다루기 쉬운데, 책임은 공유하지만 필요 사항을 협조하거나 조정할 동기가 없는 협회, 특수 학회, 전문위원회, 인가 기관 및 허가 당국이 개입하지 않기 때문이다.

Flexner recognized that to improve medical care, highly prepared students had to be recruited to medical school largely by more rigorous science-focused premedical requirements; irrelevant material had to be eliminated and relevant basic science material required in the medical school curriculum.1,2 


the focus should be on premed requirements and the medical school curriculum rather than graduate medical education.3 Changes at these stages are more tractable than reforming graduate medical education in which associations, specialty societies, specialty boards, accrediting bodies, and licensing authorities share responsibility but have no incentive to cooperate or coordinate their requirements, ensuring gridlock.4




의예과 요건 바꾸기

Changing Premed Requirements



입학 요구 사항을 발행함으로써 의대 학교는 수천 명의 대학생들이 매년 배우거나 배우지 않는 것에 큰 영향을 미칩니다 .3 현재의 많은 사전 준비 요구 사항은 미래의 의학 교육 및 실습과 관련이 없습니다. 3,16

  • sinθ를 통합하는 방법을 아는 것이 재생 불량성 빈혈에서 TERC의 역할을 설명하거나 환자를 돌보는 것과 관련이 있습니까? 

  • 어떤 의사, 심지어 연구원이 Diels-Alder 부가 물에 대해 알아야합니까? 

  • 어떤 의료 행위와 관련된 회전 탑의 각운동량을 계산하고 있습니까? 

  • 대학 미적분, 유기 화학 및 물리학의 1 년에 포함 된 대부분은 의료 종사자, 연구원 및 관리자와 관련이 없습니다.


By issuing admission requirements, medical schools have a profound impact on what thousands of college students learn and do not learn each year.3 Many premed requirements are irrelevant to future medical education and practice.3,16

  • Does knowing how to integrate sin θ have anything to do with caring for a patient or elucidating the role of TERC in aplastic anemia? 

  • Do any physicians, even researchers, have to know about Diels-Alder adducts? 

  • Is calculating the angular momentum of a spinning top relevant to any medical practice? 

  • Most of what is contained in 1 year of college calculus, organic chemistry, and physics is irrelevant to medical practitioners, researchers, and administrators.


미적분학, 유기 화학 및 물리학이 왜 아직도 요구 사항을 채우고 있습니까? 주로 학생을 '걸러내기' 위한 목적일 것이다. 물론 관련없는 자료보다는 예비 의대생의 질을 평가하기 위해 의료 실습, 연구 또는 행정과 밀접한 주제에 대한 도전적인 과정을 요구하는 것이 좋습니다.

Why are calculus, organic chemistry, and physics still premed requirements? Mainly to “weed out” students. Surely, it would be better to require challenging courses on topics germane to medical practice, research, or administration to assess the quality of prospective medical students, rather than irrelevant material.3


적어도 6 개의 주제들이 의대 교육과 관련이 있음에도 요건에 포함되어있지 않다. 첫째, 수학 통계입니다. 통계는 의학 문헌을 읽고, 연구 연구를 설계하고, 품질 개선 계획을 실행하는 데 필수적입니다.

At least 6 relevant topics are not premed requirements. First, the mathematics most medical students need are statistics. Statistics are essential to reading the medical literature, designing research studies, and implementing quality improvement initiatives.


유전학, 분자 생물학 및 생화학은 유기 화학 및 물리보다 훨씬 의학에 필수적입니다. 사실, 명명법과 유기 구조 및 반응에 대한 지식은 생화학 분야에서 중요하지만, 필요한 재료는 관련없는 합성 경로의 전체 연도를 요구하기보다는 몇 주 동안 가르쳐 질 수 있습니다.

Genetics, molecular biology, and biochemistry are much more essential to medicine than organic chemistry and physics. True, some knowledge of nomenclature and organic structures and reactions is important for biochemistry, but the necessary material could be taught in a fewweeks, rather than requiring an entire year of irrelevant synthetic pathways.



히포크라테스 선서의 단순한 존재가 증명했듯이, 윤리적 도전은 의료 행위와 연구에 내재되어 있습니다 .17 일반적인 윤리 코스를 요구하는 것은 집중된 생체 윤리 코스보다 바람직합니다. 학생들은 실제 환자와 임상 딜레마에 대한 경험이 생길 때까지 기다려야합니다.

As the mere existence of the Hippocratic oath attests, ethical challenges are inherent in medical practice and research.17 Requiring a general ethics course is preferable to a focused bioethics course, which should wait until students have experience with actual patients and clinical dilemmas.


더욱이, 의료행위는 의학 연구처럼 연구 팀을 다루고 조직을 관리하는 것과 관련되어 있으므로, 인간의 심리를 다루어야 한다.

Moreover, much of the practice of medicine, as well as dealing with a research team and administering organizations, entails dealing with people and, therefore, human psychology.





의과대학 교육과정 바꾸기

Changing the Medical School Curriculum


General Professional Education of the Physician and College Preparation for Medicine에 관한 1984 년 보고서에서 선언한 것과 같이, 현재 의과대학 커리큘럼에 포함 된 내용들은 대부분 임상의, 연구원 및 의료 관리자의 실제 일과 관련이 없으며, 오히려 포함되지 않은 것들은 매우 관련이 있고 중요하다.

As the 1984 report on the General Professional Education of the Physician and College Preparation for Medicine declared, much of what is included in medical school curricula is irrelevant to the actual day-to-day work of clinicians, researchers, and medical administrators, while much of what is excluded is very relevant.3,8



커리큘럼에 포함되거나 제외되는 코스를 결정하기 위한 치열한 교수들의 대결이있을 수 있습니다. 각 교수는 안전하게 제거 할 수 있는 것의 목록을 가지고 있으며, 이는 일반적으로 다른 교수가 하는 과목이다.

Determining what courses are included and excluded from the curriculumis subject to fierce faculty battles. Each professor has a list of what could safely be eliminated, which is usually someone else’s offering.




커뮤니케이션, 생명 윤리, 통계, 보건 재정, 보건법, 경영 과학 등 의학 교육의 일부로서 무엇이 필요한지에 초점을 맞추는 것이 더 중요 할 수 있습니다.

Rather than debate what to reduce or eliminate, it might be more valuable to focus on what should be required as part of medical education: communication, bioethics, statistics, health care financing, health law, and management sciences.


효과적인 의사 소통, 연구 및 행정을 제공하기 위해 의사 소통과 생의학이 필수적이라는 인식하에, 의학 교육 연락위원회 (LCME)는 "의사의 책임과 의학 윤리 및 인간의 가치관과 관련된 의사 소통 기술에 대한 구체적인 교육"18을 요구한다. 그러나 의료윤리 교육이 환자 관계의 윤리적 위반에만 초점을 두게 되면, 희소 한 자원과 관련된 윤리적 문제, 공공 건강 비상 사태 및 기본 및 임상 연구 등을 무시하게 된다. 또한, 윤리 및 커뮤니케이션 모두 "그 기술들을 가르치고 평가하는 방법에 엄청난 variation이 있다."19

Recognizing that communication and bioethics are necessary skills for providing effective medical practice, research, and administration, the Liaison Committee on Medical Education (LCME) requires “specific instruction in communication skills as they relate to physician responsibilities...[and] medical ethics and human values.”18  However, The medical ethics requirement focuses on the ethical breaches in physician-patient relationships, marginalizing if not ignoring ethical issues related to scarce resources, public health emergencies, and basic and clinical research. In addition, for both ethics and communications “there is tremendous variation in the way, and extent to which [these] skills are taught and assessed.”19 


이 과정은 정규 교육이 부족하고 해당 지역의 전문가 나 연구자가 아닌 교수가 자주 진행합니다. 이 주제들은 종종 학습을 인도하기위한 명확한 개념적 틀 없이 교육된다. 19,20 게다가, 교육과정 기간동안 지속적으로가 아니라 한 번 가르치는 경향이있다.

These courses are frequently taught by faculty who lack formal training and are neither experts nor researchers in the area. These topics are often taught without an explicit conceptual framework to guide learning.19,20 Moreover, they tend to be taught once rather than continuously through medical training.


통계를 사전 요구 사항으로 삼아 의과대학 입학생이 기초를 갖출 수 있도록 보장하는 한편, 1 학년의 공식 통계 과정은 의학 문헌 읽기, 연구 데이터 분석, 보건 서비스 연구 이해 및 품질 개선에 대한 지식을 강화하고 적용합니다.

While having statistics as a premed requirement will ensure that entering medical students grasp the basics, a formal statistics course in the first year would reinforce and apply the knowledge to reading the medical literature, analyzing research data, understanding health services research, and improving quality.





모든 의사는 협상, 리더십, 인사 관리, 회계, 전략 기획 및 성과 평가를 포함한 경영 과학의 필수 요소를 알아야합니다. 이들은 더 이상 부수적 인 기술로 간주 될 수 없으며, 임상의, 연구원 및 관리자의 최적 기능에 필수적입니다. 그리고 그들 각각은 가르 칠 수 있습니다.

Every physician needs to know the essentials of management sciences, including negotiations, leadership, personnel management, accounting, strategic planning, and performance assessment. These can no longer be considered incidental skills, but are integral to optimal functioning of clinicians, researchers, and administrators; and each of them can be taught.


의사와 의사 경영자는 

  • 금융 시스템이 어떻게 구성되는지, 민간 

  • 보험, 메디 케어, 메디 케이드 및 기타 지불 인이 제공하는 서비스가 무엇인지

  • 상환 시스템에 내포 된 임상의를위한 인센티브

를 이해해야합니다.

Practitioners and physician executives must understand

  • how the financing system is structured, 

  • what services are covered by private insurance, Medicare, Medicaid, and other payers, and 

  • the incentives for clinicians implicit in reimbursement systems.


인공 영양 및 수분 섭취 중단, 전염병 신고, 정보통 동의 획득 또는 의료 소송과의 싸움과 관련하여 법률 및 법원 판결은 관행에 상당한 영향을 미칩니다 .1 의대를 졸업한 학생들이 건강 관련 법률이나 어떻게 법률가들이 헬스케어 이슈를 생각하는지를 이해하지 못하는 것은 문제가 될 수 있다.

Whether addressing terminating artificial nutrition and hydration, reporting communicable diseases, obtaining informed consent, or battling malpractice suits, the law and court rulings substantially influence practices.21 That a student can graduate from medical school and not understand relevant health laws and how lawmakers and lawyers think about health care issues seems problematic.


1905 년 이래로 의료 시스템의 조직은 훨씬 더 복잡해졌습니다. 효과적인 치료를 제공하거나 관행, 부서, 연구 실험실 또는 병원을 관리하기 위해 의사는 기본적인 경영 기술을 소유해야합니다.

Since 1905, the organization of the health care system has become much more complex. To deliver effective care or administer a practice, department, research laboratory, or hospital, physicians need to possess basic management skills.




스케쥴링

Scheduling


유전학, 분자 생물학 및 생화학을 의예과 요구 사항으로 이동하여, 의대 첫 해에 절약 된 시간은 의사 소통, 생명 윤리 및 통계에 대한 공식 교육을 확대하는 데 사용될 수 있습니다. 반대로 의료 재정, 건강 법 및 관리 과정뿐만 아니라 통신 및 생명 윤리를위한 통합 과정은 의대 4 학년까지 기다릴 수 있습니다. "오디션"하위 특수성 순환에 의해 지배 된 1 년 대신에, 3 회전은 1-2 주 간부 형 훈련으로 관리 및 보건 의료 금융 과정에 할당 될 수 있습니다.


The time saved in the first year of medical school by shifting genetics, molecular biology, and biochemistry to premed requirements might be used for expanded formal training in communication, bioethics, and statistics. Conversely, health care financing, health law, and management courses as well as the consolidation courses for communications and bioethics can wait until the fourth year of medical school. Instead of a year dominated by “auditioning” subspeciality rotations, 3 rotations could be devoted to management and health care financing courses as 1 to 2-week executive-style trainings.



변화를 실행하기

Enacting These Reforms



의료 교육 개혁에 대한 실현되지 않은 요구의 역사는 회의론과 질문을 강요한다: 어떤 레버리지 포인트가 개혁을 촉진시킬 수 있을 것인가? 사전 요구 사항과 관련하여 두 가지 열쇠가 있다: 입학 요건과 의대 입학 시험.

The history of unrealized calls for medical education reform compels skepticism and the question: 

what leverage points might catalyze reform? 

Regarding premed requirements, there are 2 keys: admission requirements and the Medical College Admission Test.


미국 의과 대학 협회 (Association of American Medical Colleges)는 이러한 변화를 촉진 할 수 있습니다. 그것은 또한 의과 대학 입학 시험에 대한 권한을 가지고 있습니다. 유전학, 분자 생물학, 생화학 및 통계를 통합하면서 물리, 유기 화학 및 시험에서 배제 된 수학을 제거함으로써 예비 학생의 교육이 변경됩니다.

The Association of American Medical Colleges could facilitate this change. It also has authority over the Medical College Admission Test. By eliminating physics, organic chemistry, and calculus from the test, while incorporating genetics, molecular biology, biochemistry, and statistics, the education of premed students would change.


의과 대학 교과 과정의 변화는 의과 대학 인가 기관인 LCME의 영역입니다. 공식적으로 통계, 보건법, 재정 및 관리 과정을 요구하고 의사 소통 및 생명 윤리 요구 사항을 충족시킬 내용을 명시함으로써 LCME는 의료 학교 교과 과정을 실질적으로 형성 할 수 있습니다.

The proposed changes in the medical school curriculum are the domain of the LCME, the accrediting authority for medical schools. By formally requiring statistics, health law, financing, and management courses and explicitly specifying the content that would fulfill the communications and bioethics requirements, the LCME can substantially shape medical school curricula.




결론

Conclusion


관련없는 자료를 제거하고 현재 의과대학 교육에서 제외 된 통계 및 관리 과학과 같은 관련 자료를 포함해야합니다.

It is time to eliminate irrelevant material and include relevant material, such as statistics and management sciences, currently excluded from medical student training.






 2006 Sep 6;296(9):1128-31.

Changing premed requirements and the medical curriculum.

Author information

1
Department of Clinical Bioethics, The Clinical Center, National Institutes of Health, Bethesda, Md 20892-1156, USA. eemanuel@nih.gov
PMID:
 
16954492
 
DOI:
 
10.1001/jama.296.9.1128
[Indexed for MEDLINE]


+ Recent posts