변화하는 세계속의 국제보건 교육: The Next New Conversations Topic (Acad Med, 2016)

Global Health Education in a Changing World: The Next New Conversations Topic



Frenk 등은 보건 전문가를위한 현재의 교육 시스템에서 지구 문제의 많은 부분을 설명했다.

Frenk et al2 outlined many of the global problems in our current education system for health professionals, including


파편화된, 구식의, 정적 커리큘럼 ... 환자 및 인구 요구에 대한 역량의 불일치, 팀워크 부족, 전문직 지위의 지속적인 성 계층화, 폭 넓은 맥락적 이해가 없는 좁은 기술적 초점, 지속적인 치료보다는 간헐적 접촉, 일차 진료를 희생한 댓가로 생긴 병원 지향성...

fragmented, outdated, static curricula … mismatch of competencies to patient and population needs, poor teamwork, persistent gender stratification of professional status, narrow technical focus without broader contextual understanding, episodic encounters rather than continuous care, predominant hospital orientation at the expense of primary care.…


그들은 이 문제들과 다른 문제들을 고려하면서 보건 전문가 교육의 국제화에서 5 가지 특징을 지적했다 :

As they considered these and other problems, they noted five features in the globalization of health professions education:


• 자격을 갖춘 보건 전문가의 글로벌 풀 하나와 보건 전문가가되는 훈련 인정

• 다양한 맥락에서 일차 의료의 글로벌 도전과 열망

• 모든 건강 문제의 상호 의존성

• 선진국의 의과 대학 이동으로 외국 계열 캠퍼스 설립

• 의과 대학의 독특한 조직 단위와 연구 분야로서의 국제보건의 발전

• The recognition of one global pool of qualified health professionals and those training to become health professionals

• The global challenges and aspirations of primary health care in different contexts

• The interdependence of all health issues

• The movement of medical schools in developed countries to establish foreign affiliated campuses

• The development of global health as a distinct organizational unit and field of study at medical schools



Frenk 등은 보건 전문가를 교육하는 것과 관련하여 부유한 국가는 전문 자격증 문제를 겪게 되는 반면, 빈곤 국가는 (부유한 국가라면 겪지 않을) 재정상의 한계로 인한 제약을 받게 될 것이라고 언급했다. 이러한 차이는 공유될 필요가 있는 다양한 로컬 솔루션으로 이어질 것입니다. 그들은 "전문 교육자professional educator가 핵심 인물이다. 그들의 지도력 없이는 변화가 가능하지 않기 때문이다"이라고 결론 지었다. 한 권고안은 "인구의 건강 요구를 충족시키기 위해 보건 전문가의 수요와 공급을 조화시키는 인력 계획"을 포함했다.

Frenk et al noted that in regard to educating health professionals, poor countries will be constrained by financial limitations that may not affect the wealthier countries, while the wealthier countries may be more constrained by issues of professional credentialing, and these differences will lead to a variety of local solutions that should be shared. They concluded that “professional educators are key players, since change will not be possible without their leadership.” One recommendation involved workforce planning, “harmonizing the supply and demand of health professionals to meet the health needs of the population.”


세계 은행의 김 (Kim)과 에반스 (Evans)는 국제보건 교육과 건강 관리 서비스에 대한 접근 및 비용 간의 연계성을 제시했다. 그들은 개발 도상국에서 보건 의료와 관련된 두 가지 우선 순위를 확인했다 : 

  • 의료 비용으로 인한 빈곤을 줄이고 궁극적으로는 이를 제거하는 것 

  • 기본적인 건강 관리에 대한 접근성을 향상시키는 것

Kim and Evans4 from the World Bank made the connection between global health education and access to and costs of health care services. They identified two priorities related to health care in developing countries: 

  • reducing and eventually eliminating impoverishment caused by health care expenses; and 

  • improving access to basic health care.


국제보건 전문가 교육이 의료 품질에 영향을 미칠 수 있는 가능성에 대한 논의를 혼란스럽게 만드는 것은, 종종 그것이 지리적으로 집중되기 때문이다. Kasper 등은 국제보건은 지리적 경계가 아니라 사회적 관계와 상호 연관성에 관한 것이라고 제안했다. 그들은 문제 해결에 필요한 자원이 다를 수 있지만, 지리적 위치가 아프리카든 아이티든 보스턴이든 비슷한 틀을 사용하여 분석 할 수 있다고 지적합니다.

Discussions about the potential for global health professions education to affect health care quality can be confusing because they are often geographically focused. Kasper et al5 suggest that global health is not geography bound but, rather, is about social relationships and interconnectedness. They note that while the resources to address the problems may differ, the problems can be analyzed using a similar framework regardless of whether the patient is in Africa, Haiti, or Boston.


Melby 등은 학생들이 글로벌 건강 경험을 제공하는 데 종종 매력적인 단기적 해외 프로젝트를 다루고있다. 그들은 프로젝트가 지역 사회의 이익뿐만 아니라 훌륭한 학생 교육 경험을 제공해야 하며, 단기 프로젝트가 수행해야하는 네 가지 원칙을 강조했다.

  • 문화 간 효율성 기술과 문화적 겸손 강조

  • 양방향 참여 관계;

  • 지역의 역량개발

  • 장기적인 지속 가능성

Crump와 Sugarman (7)은 같은 주제를 다루면서 학생의 건강을 보호하고 학생이 감당할 수 있는 능력을 벗어난 임상 상황에 처하게되는 것을 방지해야한다고 권고했다.

Melby et al6 address short-term overseas projects that students often find attractive for providing a global health experience. They maintain that projects must have community benefits as well as good student educational experiences and identify four principles that short-term projects should fulfill: emphasis on cross-cultural effectiveness skills and cultural humility; bidirectional participatory relationships; local capacity building; and long-term sustainability. Crump and Sugarman,7 in addressing the same topic, cautioned about the need to protect the student’s health and prevent the student from being placed into a clinical situation that exceeds his or her capabilities.


버딕 (Burdick) 등 9 명은 미국의 활동중인 의사 중 5.3 %가 미국의 국제 의료 졸업생이며이 의사들이 우리 나라의 1 차 진료에 중요한 공헌을하고 있음을 언급합니다.

Burdick et al9 state that 5.3% of active physicians in the United States are U.S. international medical graduates and note the important contributions these physicians make to our country’s primary care.


전세계의 많은 건강 수요를 해결하기 위해 글로벌 인력을 준비하는 방법을 고려할 때, 나는 지역 사회의 고려 사항에 대해 다음과 같은 질문을 던집니다.

As we consider how to prepare a global workforce to address the many health needs around the globe, I pose the following questions for our community’s consideration.


국제보건 교육의 목적은 무엇입니까? 글로벌 건강의 목표가 세계 인구의 건강 및 건강 관리를 최적화하고 의료 비용으로 인한 빈곤 퇴치의 기회를 줄이는 것이라는 점에 동의 할 수 있다면 어떻게 글로벌 보건 교육이 그 목표에 기여할 수 있을까요? 인구간에 더 잘 도달하기 위해 국가간에 지식, 경험 및 자원을 공유 할 수 있습니까? 단기적인 글로벌 프로젝트가 그와 같은 중요한 목표에 부합되는 곳은 어디입니까? 우리는 부유 한 국가에서의 훈련과는 달리 가난한 나라의 비 이상한 의료 서비스 제공자의 훈련을 소중하게 생각합니까?

What is the purpose of global health education? If we can agree that the goal of global health is to optimize the health and health care of the world’s populations and reduce the chances of impoverishment from health care costs, how can global health education contribute to that goal? Can we share knowledge, experience, and resources between countries to better reach their populations? Where would short-term global projects fit within such an overarching goal? Would we value the training of nonphysician health care providers in poor countries differently from such training in wealthy countries?



부유한 나라의 보건 교육 공동체가 상대적으로 빈곤한 국가의 옹호자가 되고, 이 나라의 보건 교육자와 제공자에게 도움을 어떻게 줄 것인가? 빈곤, 교육 및 건강이 전세계에 균등하게 배분되지 않기 때문에 보건 교육 인력을 생산하고 활용하는 글로벌 보건 교육에 대한 이러한 불균형의 함의는 무엇입니까? 국경을 넘는 대기 오염, 국가 간 전염병의 확산, 전 지구 적 기후 변화와 같이 국가 간 명확한 글로벌 상호 연결을 통해 건강에 위협이되는 경우 어떻게하면 국제보건 교육이 이러한 위협에 대응할 수 있습니까?

What are the responsibilities of the health education communities of wealthier countries to be advocates for and give assistance to health educators and providers from countries less well off? Since poverty, education, and health are not distributed evenly around the world, what are the implications of such disparities for global health education to produce and utilize a health care workforce? For threats to health with clear global interconnections between nations, such as air pollution that crosses borders, spread of infectious disease between countries, or global climate change, how can global health education help address these threats?


마지막으로 글로벌 의료 교육 공동체에서 우리는 어떻게 국제보건의 정체성을 개발할 수 있습니까? 지난 100 년 동안 인간 수명의 급격한 증가와 많은 질병의 감소 또는 사라짐을 목격했지만, 인종, 성별, 문화 및 종교에 근거한 세계 사람들 간의 불신과 공포는 계속해서 (의학교육에서 협력과 공유를 촉진 할 수 있는) 국제적 정체성의 발전을 저해하고 있습니다. 글로벌 의료 교육 공동체에서 우리는 어떻게이 문제를 극복하여보다 세계적 건강 정체성을 창출 할 수 있습니까?

Finally, how can we in the global medical education community develop a global health identity? While the past hundred years have witnessed a rapid rise in human longevity and the diminishment or disappearance of many diseases, mistrust and fear between peoples of the world based on race, gender, culture, and religion continue to impede the development of a global identity that would facilitate collaboration and sharing in medical education. How can we in the global medical education community overcome these problems to create a more global health identity?





 2016 May;91(5):603-6. doi: 10.1097/ACM.0000000000001157.

Global Health Education in a Changing World: The Next New Conversations Topic.

PMID:
 
27115652
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0000000000001157


+ Recent posts