Deliberate Practice와 전문적 수행능력의 획득: 일반적 관점(Acad Emerg Med. 2008)

Deliberate Practice and Acquisition of Expert Performance: A General Overview

K. Anders Ericsson, PhD




교육과 훈련은 매우 긴 역사를 가지고 있습니다. 그리스 문명 이래로, 높은 수준의 기술을 습득해야하는 일반 교육과 직업 훈련 간에는 중요한 구별이 있었습니다. 플라톤과 아리스토텔레스가 제안한 교육은 전문화를 지양했고, 사고력과 일반적인 지식을 개발하는 데 중점을 두었다. 아테네의 노예가 주로 수행한 숙련된 수작업과 관련하여, 플라톤은 초기 훈련을 시작하고 단일 기술에 대한 참여로 제한 할 것을 제안했습니다.

Education and training have a very long history. Ever since Greek civilization, there has been an important distinction made between general education and vocational training, which requires the acquisition of a high level of skill. Education, as proposed by Plato and Aristotle, discouraged specialization and focused on developing thinking skills and general knowledge. With respect to skilled manual work, primarily performed by slaves in Athens,1 Plato proposed an early start of training and restricted engagement to a single craft.2,3 


의학 전문 지식을 논의 할 때, 플라톤은 전문 의사가 환자에게 치료와 설명에 대해 사려 깊은 진단과 추론과 노예 의사가 일상적으로 적용하는 것을 대조했다. 따라서 의사 간의 역량은 우수한 지식과 다른 사람들을 가르치는 능력을 검토함으로써 가장 잘 평가 될 것으로 생각됩니다. 역량을 획득하기 위한 주요 요소는 축적 된 경험으로 여겨졌으며, 따라서 나이는 지혜와 관련이있을 것으로 기대되었습니다. 플라톤은 이상적인 의사는 많은 경험을 가진 사람이라고 보았다- 더 이상적으로는 많은 질병에서 회복하는 개인적인 경험을 가진 사람이었다고 주장했다.


When discussing medical expertise, Plato contrasted the routine application of medical procedures by a slave doctor to the thoughtful diagnosis and reasoning about treatment and explanation to the patient by an expert doctor.4 Competency among doctors was thus thought to be best assessed by examining their superior knowledge5 and ability to teach others.6 The primary additional factor to achieve competence was believed to be due to accumulated experience, and thus age was expected to be correlated with wisdom. Plato argued that the ideal doctor was one with significant experience—ideally, personal experiences of recovering from many diseases.7  


아리스토텔레스 이후로 전문 지식을 평가하고 증명하는 방법과 이론적 이해와 실제 기술 사이의 긴장이 남아 있습니다. 실무자의 전문성 수준은 길드에 의해 감시되고 최근에는 전문 기관에 의해 인증받게 되었습니다 .8 미국에서는 일반적으로 학생들은 전문 학교에서 공부하기 전에 대학 교육과 같은 일반 교육을 요구합니다. 전문 학교에서 주로 이론 교육을받은 후, 졸업생은 독립적으로 연습 할 수있는 자격 증명을 얻을 때까지 숙련 된 실무자에게 견습생으로 훈련됩니다.

Since Aristotle, the issues of how to evaluate and certify expertise and the tension between theoretical understanding and practical skill have remained. The level of expertise of practitioners has been monitored and credentialed by guilds and more recently by professional organizations.8 In the United States, students typically require a general education, such as a college education, before they can be admitted to study at professional schools. Following primarily theoretical training at professional schools, graduates are trained as apprentices to experienced practitioners until they earn the credentials to practice independently.


일반적인 이론 지식전문 기술의 구분에 따라, 초기의 전통적인 기술 및 전문 기술 모델은 개발 단계를 구분합니다. 첫 번째 단계 (초보자)는 교사의 지시에 따라 규칙과 절차를 단계적으로 적용합니다. 경험이 늘어남에 따라 학생은 동일한 결과를 더 빠르고 효율적으로 생성 할 수 있습니다. 광범위한 경험을 통해 개인은 전문가가 되어 신속하고 직관적으로 대응할 수 있습니다. 

Consistent with the distinction between general theoretical knowledge and professional skill, early traditional models of skill and expertise9–13 distinguish different stages of development. The first stage (novice) involves following the teachers’ instruction and applying rules and procedures step by step. With increasing experience, the student becomes more able to generate the same outcomes faster and more efficiently.  After extensive experience, individuals become experts and are able to respond rapidly and intuitively. 


차를 운전하는 것과 같은 일부 영역은 간단하며 거의 모든 초보자 [초보자]는 결국 우리가 전문가라고 부르는 수준에 도달 할 수 있습니다. 체스와 같은 좀 더 복잡한 영역에서는 최고 수준에 도달하는데 수십 년이 걸릴 수 있습니다. 일부 연구자들은 전문가의 행동과 성과가 경험이 적은 개인보다 (모든 영역에 걸쳐) 균일하게 우월해야한다는 생각을 분명히 거부합니다.

Some domains, such as driving a car, are simple and ‘‘almost all novices [beginners] can eventually reach the level we call expert.’’11 In other more complex domains, such as telegraphy and chess, it may take decades to reach the highest levels.13,14 Some researchers even explicitly reject the idea that expert behavior and performance needs to be uniformly superior to less experienced individuals.11


1980 년대에 이르러, 축적된 지식, 광범위한 전문적 경험 및 동료 지명을 기반으로 한 expertise의 정의에 대한 비판이 늘어났다. 광범위한 경험과 연장 된 교육을 갖춘 '전문가'가 덜 숙련 된 동료보다, 심지어 때로는 비서들보다 더 나은 결정을 내릴 수없는 수많은 경험적 사례가보고되었습니다 .17 초기 연구에서 보통의 의사들에 비해서 peer-nominate 된 최고 수준 의사들의 정확성이 더 높다는 것을 확립하지 못했습니다. 탁월한 수행 능력을 보이는 개인의 행동을 중재하는 인지 메커니즘에 대한 연구는, 단순한 경험의 누적으로 설명 될 수없는 복잡한 구조를 드러냈다. 이러한 비판에 대응하여 에릭슨과 스미스 (Smith, 19)는 사회적으로 인정된 전문가의 행동에 대한 연구에서 벗어나, 특정 영역에서 재현 가능한 우수한 성능을 연구하는 방향으로 연구 방향을 바꿀 것을 제안했다.

In the 1980s the definition of expertise based on accumulated knowledge, extensive professional experience, and peer nominations was becoming increasingly criticized. Numerous empirical examples were reported where ‘‘experts’’ with extensive experience and extended education were unable to make better decisions than their less skilled peers or even sometimes than their secretaries.17 Early studies were unable to establish superior accuracy of the peer-nominated best general physicians, when compared to a group of undistinguished physicians.15,16 In addition, examinations of the cognitive mechanisms that mediated the actions of individuals exhibiting consistently superior performance revealed a complex structure that could not be accounted for by a mere accumulation of experience and knowledge.19 In response to these criticisms, Ericsson and Smith19 proposed the redirection of research from studying the behavior of socially recognized experts toward the study of reproducibly superior performance in a given domain. 






전문성의 획득에 대한 과학적 연구

THE SCIENTIFIC STUDY OF EXPERT PERFORMANCE AND ITS ACQUISITION


우수한 수행능력에 관한 과학을 수립하는 것은 재현 가능한 경험적 현상의 축적으로 시작됩니다 .20 표준화 된 실험 조건 하에서 우수한 성능을 재현하는 방법이 필요합니다.

Establishing a science of superior performance starts with the accumulation of a body of reproducible empirical phenomena.20 Methods for reproducing the superior performance under standardized and experimental conditions are thus needed.


전문가들은 매일 뛰어난 결정을 내리고 축구 선수는 결정적인 목표를 세우며 과학자들은 놀라운 발견을합니다. 그러나 어떤 행동이 독특한 상황이나 행운 때문인지, 아니면 안정된 우수한 능력으로 인한 것인지 여부를 알 수 없습니다. 그리스인들은 특히 누가 가장 강한 지 또는 가장 빠른 지와 같은 군인의 행동 측면을 결정하는 데 관심이 있었으며 창 던지기 또는 원반 던지기를 가장 길게 던질 수 있습니다. 그리스인들은 표준화 된 행사로 운동 대회를 개발했습니다. 예를 들어, 달리기 선수는 자연 지형에서 한 지점에서 다른 지점으로 달리는 대신 모든 주자와 구별 할 수없는 직선의 평평한 트랙을 만들었고 주자가 정확히 같은 시간에 출발하고 동일한 마무리 선을 통과하도록하는 고안된 방법을 사용했습니다. 최근에는 전통적인 엘리트 수상자를 객관적으로 평가할 수있는 음악, 댄스 체스에서 경쟁이 일어나고 있습니다. 이 모든 영역에서 어떤 개인은 성취도가 낮은 개인보다 안정적으로 뛰어난 성과를 보입니다. 일상적으로 유사한 작업을 수행하는 많은 전문가 그룹이 있습니다.

Every day, professionals make superior decisions;soccer players make the deciding goal, and scientists make amazing discoveries. However, it is impossible to know if a singular action was due to unique circumstances , luck, or a handle to stable superior ability such situations. The Greeks were particularly interested in determining aspects of soldiers’ performance, such as who is the strongest or the fastest and can throw a javelin or discus the longest. The Greeks developed athletic competitions with standardized events. For example, rather than having athletes run from one point to another in natural terrain, they built straight, flat tracks that were indistinguishable for all runners and devised methods to force runners to start at the exact same time and cross the same finishing line. More recently, there have emerged competitions in music, dance, and chess that have objective performance measures to identify the traditional elite winners. In all of these domains, individuals reliably outperform less accomplished individuals. There are many groups of professionals who, on a daily basis, perform similar tasks.



전문가, 음악가, 체스 마스터, 간호사 또는 의사는 새로운 작업 요구에 대응할 수 있어야합니다

  • 전문 연주자는 상대적으로 제한된 준비로도 거의 언제든지 연주할 수 있어야 한다. 

  • 엘리트 선수는 경기가 악천후로 인해 몇 시간 또는 하루라도 지연 되더라도 경쟁 할 준비가되어 있어야합니다. 

  • 마찬가지로, 응급 의사 (EP)는 병원이나 고령자에게 고통받는 환자를 만날 수 있고 도움을 줄 수있을 것으로 기대됩니다.

An expert athlete, musician, chess master, nurse, or medical doctor is expected to be able respond to emerging task demands. 

  • It is part of the definition of an expert performer that they are able to perform at virtually any time with relatively limited preparation. 

  • Elite athletes must be ready to compete, even if the competition is delayed for a few hours, or even a day, because of bad weather. 

  • Similarly, an emergency physician (EP) is expected to be able and ready to help when they encounter a distressed patient in the clinic or even in public.


에릭슨 (Ericsson)과 스미스 (Smith)는 주어진 영역에서 전문 지식의 본질을 포착하기 위해 자연 발생적 사건을 어떻게 사용할 수 있는지 제안했다. 예를 들어 주치의의 의사 결정 및 의사 결정 과정에서 시나리오를 촬영하여 실제 임상 상황을 재현 할 수 있습니다.

Ericsson and Smith19 proposed how naturally occurring events can be used to capture the essence of expertise in a given domain. For example, it would be possible to re-create an actual clinical situation by filming a scenario from the responsible doctor’s perspective and decision-making process.


환자에게 해가되지 않는 하나 또는 몇 가지 적절한 조치가 있는 시나리오를 골라서, 의사의 행동과 의사 결정 및 시간 제한적 상황에서 필수 요소를 평가하는 능력을 평가할 수 있습니다. 중요한 사건를 고르는 선구자적인 작업은 Groot21이 체스 영역에서 도입했습니다. 드 그 루트 (De Groot)는 체스 마스터들 사이의 게임에서 결정적 상황을 추출한 다음 체스 플레이어가 관련 위치를 순차적으로 제시하는 통제된 실험실 상황을 설정했습니다 (그림 1 참조).

By selecting scenarios where there is only one or a couple of appropriate actions that are not detrimental to the patient, it is possible to evaluate the doctor’s actions and decisions and their ability to assess the essential factors in the time-constrained situation. The pioneering work of selecting critical events was introduced by de Groot21 in the domain of chess. De Groot extracted critical situations in games between chess masters and then set up a controlled laboratory situation where chess players were sequentially presented with the associated positions (see Figure 1).



또 다른 예로, 타이핑에 대한 전문 기술이 어떤 자료에서도 일반화되어야하기 때문에 모든 타이피스트는 동일한 텍스트를 제공하여 가능한 한 빠르고 정확하게 입력해야합니다. 그림 1의 마지막 예는 악보를 읽는 기술을 보여 주며, 반주자는 음악을 제공 받고 미리 준비 할 기회없이 가수와 동행하도록 요청합니다. 음악 악보에서 가능한 한 많은 음을 정확하게 연주 할 수 있는지가 숙련된 반주자와 다른 피아니스트를 구별해주는 능력이다. 지난 수십 년 동안, 체스, 골프 및 스크래블 (Scrabble)의 토너먼트 성과와 같이 실제 상황에서의 수행능력과 높은 상관 관계를 갖는 능력을 한 시간 내에 평가할 수있는 표준화된 테스트 상황이 다수 개발되었습니다. 음악 경연 대회에서의 공연; 의료 진단 등등.

In another example, since expertise in typing should generalize to any material, all typists may be provided with the same text to type as fast and accurately as possible. The final example given in Figure 1 illustrates the skill of sight reading, where an accompanist is presented with a sheet of music and asked to accompany a singer without having a chance to prepare in advance. The ability of accurately playing as many notes as possible from the music score is what differentiates skilled accompanists from other pianists. Over the past few decades, standardized test situations, where performance can be assessed within an hour, have been developed that are highly correlated to real-world performance, such as tournament performance in chess, golf, and Scrabble; performance in music competitions; and medical diagnosis.23–25


이러한 발견은 어떤 영역에서의 전문성에는 근본적인 요인이 존재한다는 가설과 일치하며, 대부분의 과제는 난이도에 따라 연속적으로 구분될 수 있습니다 .26 전문 분야의 많은 분야에서 난이도에 따른 순위가 있습니다. 예를 들어, 다이브는 난이도 점수가 주어지며 음악은 숙달 전에 요구되는 학습 년수로 평가됩니다.

These findings are consistent with the hypothesis that there is an underlying factor of attained expertise in a domain, where the majority of the tasks can be ordered on a continuum of difficulty.26 In many domains of expertise, there is a rank ordering of difficulty for mastery of different tasks. For example, dives are given a difficulty score, and music pieces are rated in the number of years of study required before mastery.



요약하면, 주어진 영역에서 전문 기술의 핵심을 포착하는 대표 작업을 식별한다면, 이것을 가지고 수행능력을 객관적으로 측정하는데 사용할 수 있으며, 이것은 통제되고 표준화된 조건하에 모든 참가자에게 시행될 수 ​​있다.

In sum, a collection of representative tasks that capture the essence of expertise in a given domain may be identified and administered to all participants under controlled and standardized conditions to objectively measure performance.




우월하고 반복적으로 생산가능한 전문 능력의 습득

THE ACQUISITION OF SUPERIOR REPRODUCIBLE (EXPERT) PERFORMANCE


개별 성과를 측정 할 수 있게 되면, 시간에 따른 발달 경과를 측정하고 전문 지식의 다양한 분야에 걸쳐 일반화되는 몇 가지 특성을 식별하는 것이 가능하다 .23,24,27 일부 영역에서는 훈련을 마친 후 수년간의 전문적인 경험을 쌓는다고 해서 성능에 있어 눈에 띄는 개선이 없기도 하다. 예를 들어, 심장 소리 진단의 정확성과 간호사 및 일반 의사의 다양한 유형의 측정 가능한 활동은 전문적인 경험의 함수로서 향상되지 않으며 때로는 졸업 후 성능이 점차적으로 감소합니다 .28-30 반면에 많은 전통적인 도메인 예술 및 과학, 게임 및 스포츠와 같은 전문 지식을 바탕으로 수십 년 동안 계속 된 개선을 보여줍니다.

Once we are able to measure individual performance, it is possible to measure the time course of improvement and identify several characteristics that generalize across different domains of expertise.23,24,27 In some domains there is no demonstrable improvement in performance as a function of years of professional experience after completed training. For example, the accuracy of diagnosis of heart sounds and many types of measurable activities of nurses and general physicians do not improve as a function of professional experience, and sometimes the performance even gradually decreases after graduation.28–30 In contrast, many traditional domains of expertise, such as arts and sciences, games, and sports, demonstrate improvements that continue for decades.


다양한 도메인의 분석을 기반으로 시간 경과에 따른 일관된 성능 수준 패턴 (그림 2)이 관찰되었습니다. 27 성인에게 동일한 균일한 표준을 사용하면 성능이 갑자기 향상되지 않고 시간에 따른 변화가 점차적으로 나타납니다. 또한 전문가가 일반적으로 최대 성과에 도달하는 연령은 예술과 과학 분야에서 30대~40대이며, 스포츠에서는 다소 앞당겨집니다. 마지막으로 모든 재능있는 사람은, 심지어 "가장" 재능있는 사람이라하더라도 확립 된 스포츠, 과학, 예술 분야에서 국제적인 수준에 도달하기까지 약 10 년의 intense involvement이 필요합니다 .13,31 대부분의 엘리트 개인은 그 수준에 도달하는 데 상당히 오래 걸립니다. 어떤 활동을 수년 또는 수십 년 수행해야 한다는 것은, 높은 수준의 성과를 달성하는 데 필요한 경험의 중요한 역할에 대한 가장 강력한 증거입니다.

Based on an analysis of many different domains, consistent patterns of performance level over time (Figure 2) have been observed.27 When the same uniform adult performance standards are used, abrupt improvements in performance do not occur, and changes over time are gradual. In addition, the age at which experts typically reach their peak performance is in the third and fourth decades for the arts and sciences and somewhat earlier for vigorous sports. Finally, all performers, even the most ‘‘talented,’’ need around 10 years of intense involvement before they reach an international level in established sports, sciences, and arts.13,31 Most elite individuals take considerably longer to reach that level. The necessity for years and even decades of required engagement in domain-related activities is the most compelling evidence for the crucial role of experience required to attain high levels of performance.


개선 된 훈련 방법과 실습 기간의 필요성에 대한 가장 좋은 증거는 역사적인 비교에서 나온다 .24) 역사적인 시간에 달성 된 성과 수준의 가장 극적인 증가는 스포츠에서 발견된다. 마라톤이나 수영 경기와 같은 대회에서는 오늘날의 많은 심각한 아마추어들이 과거의 금메달 수상자를 쉽게 이길 수있었습니다.

Some of the best evidence for the necessity of improved training methods and expanded practice durations comes from historical comparisons.24,27 The most dramatic increases in the level of attained performance over historical time are found in sports. In competitions such as the marathon and swimming events, a large number of today’s serious amateurs could easily beat the gold medal winners of the past.




단순 경험 vs 숙고하는 연습

MERE EXPERIENCE VERSUS DELIBERATE PRACTICE


한편으로는 많은 전문 분야에서 경험과 객관적인 성과 사이의 관계가 존재하지 않는다는 사실높은 수준의 성과를 달성하기 위해 수년간 혹은 수십 년 간의 풀 타임 참여의 필요성을 조정하기 위해, 제 동료와 나는 성과 개선에 필요한 도메인 관련 활동을 파악하고 이를 의도적인 실행 (DP)으로 분류했다.

To reconcile the virtual absence of a relation between amount of experience and objective performance in many professional domains on the one hand, and the necessity of many years or even decades of full-time engagement in training for reaching high levels of performance, my colleagues and I31 tried to identify those domain-related activities necessary for improving performance and classified them as deliberate practice (DP).


기술 습득에 대한 연구를 토대로, 우리는 연습이 성과 개선과 일정하게 관련되어있는 일련의 조건을 확인했습니다. 개인이 

  • 1) 잘 정의 된 목표를 가진 과제를 부여 받았을 때, 

  • 2) 개선 동기가 있을 때, 

  • 3) 피드백이 제공될 때, 

  • 4) 반복적인 성과 및 점진적 개선을위한 충분한 기회가 제공되었을 때 

...성과가 크게 개선되었습니다. 현재 수준을 넘어선 성과를 향상시키려는 의도적인 노력은 집중을 요구하며, 종종 문제 해결과 더 나은 업무 수행 방법을 필요로합니다.

Based on a review of research on skill acquisition, we31 identified a set of conditions where practice had been uniformly associated with improved performance. Significant improvements in performance were realized when individuals were 1) given a task with a well-defined goal, 2) motivated to improve, 3) provided with feedback, and 4) provided with ample opportunities for repetition and gradual refinements of their performance. Deliberate efforts to improve one’s performance beyond its current level demands full concentration and often requires problem-solving and better methods of performing the tasks.31


  • 사람들이 새로운 직업, 스포츠 또는 게임과 같은 익숙하지 않은 활동을 하게 되면, 그들은 충분히 빨리 반응하지 못하거나 기능적 조치를 취할 수없는 상황에 자주 접하게되고 명백한 실패가 발생합니다. 

  • 시간이 지남에 따라 그들은 연습, 문제 해결, 시행 착오 또는 감독자, 교사 또는 동료의 도움을 받아 적절한 대응을 파악할 수 있습니다. 

  • 경험이 더 많아지면 그림 3의 하단에 나와있는 것처럼 (전문 기술 및 기술 습득의 전통적인 이론과 같이) 작고 적은 노력으로 신속하고 적절한 조치를 취할 수있게됩니다.

  • When people are introduced to an unfamiliar domain of activity, such as a new job, sport, or game, they frequently encounter situations where they cannot react fast enough or where they are unable to produce functional actions, resulting in obvious failures. 

  • Over time, they are able to figure out adequate responses by practice, problem-solving, and trial-and-error or with help from supervisors, teachers, or colleagues. 

  • With further experience they become increasingly able to generate rapid adequate actions with less and less effort—consistent with the traditional theories of expertise and skill acquisition11,12 as is illustrated at the lower arm in Figure 3.


일부 제한된 훈련과 경험(레크리에이션 활동, 스키, 테니스, 자동차 운전과 같은 대부분 경우에는 50 시간 미만이 필요함)을 통해 개인의 성과는 일반적인 상황의 요구에 맞춰지고, 점점 더 자동화되고, 행동의 양상에 대한 의식적인 통제를 잃고, 더 이상 구체적인 의도적 인 조정을 할 수 없습니다예를 들어, 사람들은 신발 끈을 묶는 방법이나 의자에 서서 일어서는 방식이 automated 되어있다. 수행능력이 automate되어 손쉬운 실행 수준에 이르면, 추가적인 경험은 행동의 정확성을 향상시키지 않으며, 조정 메커니즘의 구조를 다듬지 않는다. 그 결과, 결과적으로 경험이 더 누적되더라도 더 높은 수준의 성과로 이어지지 않는다.


After some limited training and most experience—frequently less than 50 hours for and such as recreational activities, skiing, tennis, driving a car—an individual’s performance is adapted to the typical situational demands and is increasingly automated, and they lose conscious control over their aspects of behavior and are no longer able to make specific intentional adjustments. For example, people have automated how they tie their shoelaces or how they stand up from sitting in a chair. When performance has reached this level of automaticity and effortless execution, additional experience will not improve the accuracy of behavior nor refine the structure of the mediating mechanisms, and consequently, the amount of accumulated experience will not be related to higher levels of performance.



이와 대조적으로 aspiring한 전문가는 DP를 활용하여, 더 많은 경험을 바탕으로 성능을 지속적으로 향상시킵니다. 더 높은 수행능력을 목표로 하는 전문가의 핵심 과제는 자동 성과 관련된 arrested development 을 피하는 것입니다. 이 개인들은 의도적으로 새로운 목표와 높은 성과 기준을 적극적으로 설정함으로써 자동화 성향을 중화해야 한다. 그림 3의 상단 부분에 표시된 것처럼 속도, 정확성 및 행동 제어를 향상시켜야합니다. 현재의 안정적인 성과 수준을 초과하는 목표를 달성하기 위해서는 전문가는 의식적으로 훈련 상황을 구성하고 찾아내야 한다.

In direct contrast, aspiring experts continues to improve their performance as a function of more experience because it is coupled with DP. The key challenge for aspiring expert performers is to avoid the arrested development associated with automaticity. These individuals purposefully counteract tendencies toward automaticity by actively setting new goals and higher performance standards, which require them to increase speed, accuracy, and control over their actions, as is shown in the upper arm of Figure 3. The experts deliberately construct and seek out training situations to attain desired goals that exceed their current level of reliable performance.


DP가 가장 명확한 경우는 어린이 또는 청소년이 최근 스포츠, 노래 또는 음악 악기 연주에 적극적으로 참여할 때 발견됩니다. 많은 "재능있는"학생들은 부모님이나 코치들에 의해 전문 교사를 만나고 현재의 수행 수준을 평가할 수있는 기회를 갖기 시작하고, 성과의 특정 측면을 향상시키기 위한 교육 활동을 설계하도록 권장받을 것입니다. 이 경우 학생들이 이전에 실적 능력 범위를 벗어난 보다 높은 목표 실적에 도달 할 수 있다면, 성과가 매주 매주 향상될 것이 분명합니다.

The clearest cases of DP are found when children or adolescents have recently gotten involved in active participation in sports, singing, or playing a music instrument. Many of the more ‘‘talented’’ will be encouraged by their parents or coaches to start seeing a professional teacher, who can assess their current performance level and design training activities to improve certain aspects of performance. In these cases, it will be obvious that performance has improved from one week to the next if the students are able to reach a higher target performance, which had previously been outside the range of their performance ability.


수년간의 일상적인 실천 끝에, aspiring 전문가들은 자신의 수행 능력을 모니터 할 수있게 되며, 이로서 교사와 코치의 평가 활동을 자신이 수행할 수 있습니다. 그것들은 대표적인 상황에서 성과를 모니터 할 수있는 통제력을 증가시키는 메커니즘을 획득하고 개선하여 개선 가능한 측면뿐만 아니라 오류를 식별한다. 전문가 적 연구에서 이러한 복잡한인지 메커니즘에 대한 확실한 증거가있다. 예를 들어, 체스 마스터는 체스 위치에 가장 적합한 방법을 선택할 수 있습니다. 체스 말이 제거되어도 체스 보드에있는 모든 조각의 위치를 ​​사실상 완벽하게 기억할 수 있습니다. 전문가가 적절한 도전 과제를 수행 할 때, 그들의 행동이 인지적으로 중재된다는 강력한 증거가 있습니다 .23

After years of daily practice, the aspiring expert performers become able to monitor their performance so they can start taking over the evaluative activity of the teacher and coach. They acquire and refine mechanisms that permit increased control, which allow them to to monitor performance in representative situations identify errors as well as improvable aspects.23,24 There is compelling evidence for these complex cognitive mechanisms from studies in expert performance. For example, chess masters can select the best move for a chess position. When the chess position is removed, they are able to report their thoughts and also recall the locations of all the pieces on the chess board virtually perfectly. When expert performers are working on appropriately challenging tasks, there is compelling evidence that their actions are cognitively mediated.23


전문가가 acceptable한 기술 수준에 도달하면, 그 때부터는 더 많은 경험만으로 향상되지 않습니다. 예를 들어, 테니스 선수는 더 많은 게임을하면서 테니스의 백핸드 발리슛을 향상시키지 않습니다. 그러나 테니스 코치는 DP에 기회를 제공 할 수 있습니다. 처음에는 코치가 상대적으로 쉬운 발리를 놓을 수 있고, 다음으로 예측할 수없는 어려운 발리를 놓을 수 있습니다. 그리고 나서 나중에 백핸드 발리와의 시합을 정규 게임 컨텍스트에 통합 할 수 있습니다.

Once a professional reaches an acceptable skill level, more experience does not, by itself, lead to improvements. For example, tennis players will not improve their backhand volley in tennis by playing more games. However, a tennis coach can provide opportunities for DP. Initially, the coach can place relatively easy volleys, followed by increasingly unpredictable and difficult ones, and then later, integrate rallies with backhand volleys into regular game contexts.


어떻게 주어진 상황에서 최선의 행동을 계획하고 선택하는 능력을 향상시킬 수 있습니까? 체스 선수들은 일반적으로 세계 최고의 선수들 간의 체스 토너먼트에서 공개 된 게임을 연구함으로써 이 문제를 해결합니다.

How is it possible to improve one’s ability to plan and select the best action in a given situation? Chess players typically solve this problem by studying published games from chess tournaments between the very best players in the world.


마찬가지로 외과의, 일반 의사 및 EP가 만나는 의료 사건에 대한 authentic information를 수집 할 수 있어야합니다. Hindsight의 도움을 얻어서, original 환자의 만남을 재현하고, 시간의 제약이 있는 상황에서 치료 결정을 내리고, 이 결정을 전문가 의사의 의사 결정과 비교함으로써 즉각적인 피드백을 얻을 수 있어야합니다.

Similarly, it should be possible to collect authentic information about medical cases encountered by surgeons, general physicians and EPs. With the benefit of hindsight, it should be possible to recreate the original patient encounter in a time-constrained context and have the aspiring expert doctor make treatment decisions and get immediate feedback by comparing their decisions with those of expert physicians.


타이핑을 통해 DP를 통해 수행 속도가 얼마나 빨라질 수 있는지에 대한 광범위한 연구가 수행되었습니다 .35 대학생의 일일 타이핑 양은 테스트 중 현재 타이핑 속도와 본질적으로 관련이 없습니다. 중요한 발견은 타이핑 속도를 높이기위한 특수 교육 및 노력이 달성 된 타이핑 속도를 예측한다는 것입니다. 일반적으로 개인은 집중력을 유지할 수있는 한 자신을 밀어서 타이핑 속도를 향상시킬 수 있습니다.

Extensive research on how speed of performance can be increased through DP has been conducted on typing.35 The amount of daily typing by college students is essentially unrelated to current typing speed during a test. The key findings are that special training and efforts to increase typing speed are predictive of the typing speed attained. More generally, individuals can improve typing speed by pushing themselves, as long as they can maintain full concentration.


여러 연구와 리뷰 23,24는 DP의 기준을 충족시키는 독방 활동의 양과 질 사이의 일관된 관계와 광범위한 전문 분야의 성과를보고합니다. 국제 대회에서 우승 할 수있는 수준에 도달하기 위해 여러 영역에서 10,000 시간 이상의 DP를 수행한 것으로 추정됩니다.

Several studies and reviews23,24 report a consistent relationship between the amount and quality of solitary activities meeting the criteria of DP and performance in a wide range of domains of expertise. To reach a level where one can win international competitions, it is estimated that over 10,000 hours of DP have been generated for several domains.




직관에 의존 vs 도전적 과제에서의 DP

PROFESSIONAL EXPERTS’ RELIANCE ON INTUITION VERSUS DP WITH CHALLENGING CASES



전문가는 자신의 사고 프로세스 및 발생 상황의 중요한 측면을보고 할 수 있습니다. 이것은 전문가가 직감을 사용한다는 주장에 부합하지 않는 것으로 보인다. "일이 정상적으로 진행될 때 전문가는 문제를 해결하거나 결정을 내리지 않는다. 그들은 단지 하던대로 할 뿐이다.'

Expert performers are able to report their thought processes and critical aspects of the encountered situations.23,24 This seems to be inconsistent with the claims for experts’ use of intuition: ‘‘When things proceed normally, experts don’t solve problems and don’t make decisions, they do what normally works.’’11 


감기 나 독감에 걸린 성인을 치료하는 것과 같은 일반적인 상황은 거의 모든 사람이 성공적으로 처리 할 수 ​​있으며, 전문적인 수행자가 다른 의료 서비스 제공 업체보다 더 큰 치료 성공률을 보이지 않습니다.

Common situations, such as treating an otherwise healthy adult for a cold or flu, can be handled successfully by virtually anyone, and expert performers would not be expected to demonstrate greater treatment success than other medical service providers.


전문가의 성과 접근법에 따르면, 우리는 성과에있어 신뢰할 수있는 개인차를 가지고 어려운 과제 상황을 연구해야합니다. Challenging한 환자에 대해서는, 어떤 의사보다 우수한 치료 결과를 제공하는 전문가가 있습니다. 이러한 전문가의 성과 중 일부는 (전문의 자격증과 같은) 표준을 높이기 위해 동기 부여되는 특수 교육 및 실무와 연계 될 수 있습니다 .30

According to the expert performance approach, we need to study challenging task situations with reliable individual differences in performance. For these types of challenging patients, there are professionals who provide treatments with superior outcomes than their colleagues. Some of these professionals’ performance can be linked to special training and practice motivated by increased standards, such as certification in specialties.30


사람들이 전문적인 활동, 공연, 경쟁에 관여 할 때, 우선순위는 높은 수준의 수행을 지속적으로 하는 것이기 때문에 학습이나 훈련을 하기가 어렵습니다. 연주자가 어떤 단계에서 실수를 하더라도, 대중 음악 공연 중에 연주를 중지 할 수는 없습니다. 대신, 전문가는 우선 하던 것을 진행하면서 필요한 조정을 함으로써, 실수의 인식 가능한 영향을 최소화하고, 성공적인 결과를 얻기위한 기회를 최대화해야 합니다. 

When people are engaged in professional activities, public performances, and competitions, it is difficult to engage in learning and training because the priority is on performing consistently at a high level. Even if an individual is aware of a mistake or a failed step, it is not possible to stop the ongoing activity during a public music performance. Instead, the professionals need to proceed and make any necessary adjustments to minimize the perceptible effects of the disruption and maximize the chances are for a successful overall outcome. 


수술과 같은 의학 영역에서는 실수로 인해 즉각적인 해결이 필요한 관찰 가능한 결과가 발생합니다. 흥미롭게도, 수술에서는 수행 능력의 향상이 특정 수술의 함수로 표현될 수 있다는 증거가있다 .29,38

There some medical domains, such as surgery, where mistakes lead to observable consequences that need to be immediately addressed. Interestingly, in surgery there is evidence for improvements in performance as a function of surgeries of a given type.29,38



실시간 요구가 있는 전문적인 환경에서는, 실수가 어떻게 발생했는지, 비슷한 미래의 문제를 피하기 위해서는 어떻게 해야하는지 반성해보기 위해서, 일반적으로 진행중인 활동이 끝날 때까지 기다려야 한다. 다른 경우, 전문가들은 수술 중 수술 중 내 출혈과 같은 문제를 알 수 있습니다.

In a professional environment with real-time demands, it is generally necessary to wait until the end of ongoing activity before one is able to reflect on how the mistake happened and what could be changed to avoid a similar, future problem. In other cases, the professionals may notice the problem, such as internal bleeding in surgery, during the activity.


시뮬레이션과 재창조 된 오래된 사례를 기반으로 한 이상적인 학습 환경에서, 수행자는 어려운 상황에 직면하기 전에 완전히 휴식을 취할 때까지 기다릴 수 있습니다. 성과 측정에 대한 논의를 토대로, 학생들과 advanced performers는 현재의 능력 수준보다 더 높은 수준의 케이스를 제공받아야 한다.

In an ideal learning environment based on simulations and re-created old cases, performers can wait until they are fully rested before confronting challenging situations. Based on our discussions of measurement of performance, students and advanced performers should be presented with cases just above their current level of ability.



최상의 교육 상황은 즉각적인 피드백, 성찰, 수정 기회가 제공되는 short duration의 활동에 집중한다. 각 연습을 마치고 나면, 그 뒤에 이어서 비슷한 유형의 작업을 일관되게 성공할 때까지 피드백이 있는 유사한 간단한 연습이 뒤따라야합니다. 이 숙달의 시점에서, 활동은 더 복잡한 문맥에 포함되어야하고 기술이 수행자의 레퍼토리에 통합 될 때까지 다른 유형의 경우와 번갈아 가야합니다.

The best training situations focus on activities of short duration with opportunities for immediate feedback, reflection, and corrections. Each completed trial should be followed by another similar brief task with feedback, until this type of task is completed with consistent success. At this point of mastery, the activity should be embedded in more complex contexts and alternated with other types of cases until the skill has been integrated in the performer’s repertoire.



CONCLUSION


재현 가능한 우수한 (전문가) 성능에 대한 과학적 분석의 최근 발전을 기반으로, 우리는 광범위한 경험, 일반 교육 및 도메인 관련 지식으로 인해 우수한 성능이 자동으로 개발되지 않는다는 것을 알고 있습니다. 탁월한 성능을 위해서는 성능의 실행, 모니터링, 계획 및 분석을위한 복잡한 통합 시스템 표현을 수집해야합니다. 그러므로 교육자는 기술 발전 단계에서 주어진 개인에게 적합한 DP를위한 훈련 기회를 창출해야한다. 그런 다음 달성 된 변경 사항이 대표 성과에 성공적으로 통합 될 수 있도록 성능의 특정 측면을 개선하기 위해 필요한 조정을 수행 할 수 있습니다.


Based on recent advances in the scientific analysis of reproducibly superior (expert) performance, we know that superior performance does not automatically develop from extensive experience, general education,and domain-related knowledge. Superior performance requires the acquisition of complex integrated systems of representations for the execution, monitoring, planning, and analyses of performance. Educators should therefore create training opportunities for DP, appropriate for a given individual at given level of skill development. Performers may then make the necessary adjustments to improve specific aspects of performance to assure that attained changes will be successfully integrated into representative performance. 














 2008 Nov;15(11):988-94. doi: 10.1111/j.1553-2712.2008.00227.x. Epub 2008 Sep 5.

Deliberate practice and acquisition of expert performance: a general overview.

Author information

1
Department of Psychology Florida State University, Florida, Tallahassee, FL, USA. ericsson@psy.fsu.edu

Abstract

Traditionally, professional expertise has been judged by length of experience, reputation, and perceived mastery of knowledge and skill. Unfortunately, recent research demonstrates only a weak relationship between these indicators of expertise and actual, observed performance. In fact, observed performance does not necessarily correlate with greater professional experience. Expert performance can, however, be traced to active engagement in deliberate practice (DP), where training (often designed and arranged by their teachers and coaches) is focused on improving particular tasks. DP also involves the provision of immediate feedback, time for problem-solving and evaluation, and opportunities for repeated performance to refine behavior. In this article, we draw upon the principles of DP established in other domains, such as chess, music, typing, and sports to provide insight into developing expert performance in medicine.

PMID:
 
18778378
 
DOI:
 
10.1111/j.1553-2712.2008.00227.x
[Indexed for MEDLINE] 
Free full text


+ Recent posts