CBME 구현: 어떤 교육과정 구조와 과정의 변화가 필요한가?(Med Teach, 2017)

Implementing competency-based medical education: What changes in curricular structure and processes are needed?

Markku T. Nousiainena, Kelly J. Caverzagieb, Peter C. Fergusona, and Jason R. Frankc,d; on behalf of the

ICBME Collaborators




도입

Introduction


역량 기반 의료 교육(CBME)을 구현하기 위한 과제는 구현의 세 가지 주요 측면에 해당됩니다. 

  • 새로운 커리큘럼과 평가 방법을 제공하기 위해 필요한 구조 변경 

  • 교육 및 평가 과정 수정 

  • CBME 패러다임이 수용될 수 있는 교육 문화 변화 지원


challenges to implement a competency-based medical education (CBME) pertain to three key aspects of implementation: 

  • organizing the structural changes that will be necessary to deliver new curricula and methods of assessment; 

  • modifying the processes of teaching and evaluation; and 

  • helping to change the culture of education so that the CBME paradigm gains acceptance.


교육의 연속성

Educational continuity


학부, 졸업후, 지속적 교육이 통합되지 못하고 고립된 채로 이루어지고 있는 의학교육의 현재 구조는 개선이 필요하다. CBME는 학부 단계에서 시작하여 레지던트, 펠로우, 독립 진료까지 원활하게 확장되어야 합니다.

the current structure of medical education, whereby undergraduate, postgraduate, and continuing medical education function in silos without integrated processes, should be revised. CBME should begin at the undergraduate level and extend seamlessly into residency, fellowship, and independent practice.


교육 연속성의 중요성이 받아들여진다면, 교육 이해 관계자들과 정책 입안자들은 모든 수준의 의료 교육에서 CBME 원칙을 지원하는 정책을 수립하기 위해 협력할 필요가 있을 것이다. CBME의 원칙은 모든 단계의 의학교육에 적용되어야 한다.(Lieberman et al. 2011; Carracio & Englander 2013)에 적용된다.

If the importance of educational continuity is accepted,education stakeholders and policy-makers will need to collaborate to establish policies that support the principles of CBME at all levels of medical education. The principles of CBME apply to all levels of medical education (Lieberman et al. 2011; Carraccio & Englander 2013).


이는 의학교육의 효율성으로 이어질 것이다. 새로운 훈련 단계(예: 레지던트)에 들어가는 훈련생은 더 이상 이전 단계에서 숙달했어야 하는 핵심 역량에 대해 재교육을 받을 필요가 없어야 한다.

This should lead to efficiencies in medical education: trainees entering a new stage of training (for example, residency) will no longer have to be reeducated in the core competencies that should have been mastered at the previous level


Trainee 발달은 수행능력에 관한 정보가 "forward feeding"되도록 촉진하고 장려됨으로써, 이어지는 단계의 모든 교육이 지속적인 개선에 집중될 수 있도록 하는 시스템 하에서 이뤄질 때 가장 이상적이다.

Trainee development is best served by a system that promotes and encourages the “forward feeding” of information about performance so that teaching in any subsequent rotation can be focused on continuous improvement. 


모든 이해당사자들 간의 대화는 (그들이 어떤 단계의 훈련에 참여하고 있든) 명확하고 열려 있어야 한다. 성공과 실수에 관해 특정 센터 또는 프로그램에서 얻어진 교훈은 다른 센터와 공유되어야 하고, 이로서 학습 곡선이 반복되지 않아도 됩니다.

The dialog between all stakeholders should be clear and open, no matter what level of training they are engaged in. Lessons learned in one center or program with regard to successes and mistakes should be shared with others so that the learning curve does not have to be repeated.


의학교육에서 시간활용 방식의 변화

Altering how time is used in medical education


CBME가 가장 효과적이려면, 현재와 같이 '블록'을 의학 교육을 구성하는 단위이자 성취를 판단하는 대리지표로 사용하는 접근방식은 변화되어야 한다. 그 대신 시간은 궁극적으로 효율적 학습의 자원이 되도록 융통성 있게 사용되어야 할 것이며, 시간은 학습 곡선을 반영하며, 궁극적으로는 효율성을 높일 것이다. 최근 연구에 따르면 time-block 접근방식에서 벗어나면 trainee 개발이 개선될 수 있다고 한다(Thistlethwaite et al. 2013; Hirsh et al. 2014; Woloschuk et al.).

For CBME to be most effective, the current approach of using blocks of time to organize medical education and stand as a proxy for achievement will need to be modified to a more flexible use of time as a resource for learning; this will better reflect the learning curve of trainees and, ultimately, increase efficiency. Recent publications have suggested that moving away from the time-block approach can improve trainee development (Thistlethwaite et al. 2013; Hirsh et al. 2014; Woloschuk et al. 2014).


의사, 환자, 교수진, 훈련생 및 기타 의료팀 구성원 간의 연속성을 높일 수 있는 종단적 로테이션은 효과적인 전문성 개발을 촉진하고, 환자 치료의 질을 향상시키고, 코칭과 피드백을 서포트하는데 중요한 "관계"를 강화하는 것으로 입증되었다. 종단적 로테이션에서는 지속적인 observation이 가능하기 때문에, 교수진은 모든 영역에 걸쳐 훈련생 역량에 대한 훨씬 더 나은 정보를 얻을 수 있으며, 따라서 독립적으로 의료 서비스를 할 수 있으려면 훈련생에게 얼마나 많은 도움이 필요한지 더 잘 파악할 수 있다.

Longitudinal rotations that permit greater continuity between physicians and patients, faculty and trainees, and trainees and other members of the health care team have been shown to enhance the relationships that are critical to foster effective professional development, improve the quality of patient care, and support coaching and feedback (Hirsh et al. 2014; Woloschuk et al. 2014). With sustained observation on longitudinal rotations, faculty can gain a much better idea of trainee competence across all domains, and thus be better equipped to determine how much entrustment they can give to a trainee to provide health care independently.


그렇다고 해서 이것이 훈련을 위해 더 많은 시간이 필요하다는 뜻은 아니다. 대신, 이러한 중요한 "연속성 관계"가 향상되어, trainee의 학습곡선에서 적절한 시점에 entrustment decision이 가능해질 것이다(Hirsh et alukos 2014; Hirsh et al., 2014).

This does not necessarily mean that more time will be needed for training. Rather, the time available will need to be organized such that these critical “continuity relationships” are enhanced, allowing for entrustment decisions to be made at appropriate times in the trainee’s learning curve (Hirsh et al. 2014; Woloschuk et al. 2014).


다만, 이러한 모델에서 발생하는 중요한 실무적 문제는 해결되어야 할 것이다. 시간 제약이 없는 모델은 또한 trainee에 의한 의료 서비스 제공과 관련하여 잠재적인 문제를 제시한다.

significant practical issues arising from such a model would have to be resolved. Time-free models also present potential challenges with respect to the provision of health care services by trainees.


어떤 모델을 선택하든, 훈련생들이 역량 달성을 위해 노력할 때 프로그램에서 유연성을 제공하는 것이 중요할 것이다. 훈련생은 능력이 된다면 학습 모듈을 빠르게 통과할 수 있어야 한다. 일정과 인력 배치 문제(하이브리드 모델에서 볼 수 있음)로 인해 연수생들이 한 모듈에서 다음 모듈로 이동하는 것이 불가능하다면, 교수진은 기본 역량 또는 이정표를 달성하는 훈련생에게 더 풍부한 경험을 줄 수 있어야 합니다. 또한 핵심 역량에 있어 무능하다고 판명된 사람들을 위한 훈련에 필요한 추가 시간과 자원이 제공되어야 한다.

No matter what model is chosen, it will be important that trainees are afforded flexibility in their program as they work toward the achievement of competence. Trainees must be able to move through learning modules quickly if they are able to do so. If scheduling and staffing issues (as would be seen in a hybrid model) prevent trainees from moving from one module to the next, faculty should be able to enrich the experiences of those who attain basic competencies or milestones sooner than expected. Time and resources must also be provided to remediate training for those found to be dyscompetent or incompetent in any of the core competencies.



인적자원개발 

CBME and human health resources planning


교육 커리큘럼과 training position의 수는 예상 수요를 충족하도록 조정되어야 한다

training curricula and numbers of training positions can be adapted to meet anticipated demands.


이러한 변화를 주도할 때, "보건 인텔리전스 유닛"을 구현하는 것이 유익할 수 있다. 이는 다양한 출처에서 나온 건강 데이터를 검토하고, 학부 및 대학원 의학 커리큘럼에 정보를 제공해야 하는 중요한 건강 문제 및 추세를 식별하도록 해준다. 이러한 장치는 (넓은 국가 및 국제적 추세 내에서) 해당 지역사회의 건강 상태와 의료 요구를 지속적으로 프로파일링함으로써 개별 지역사회의 현재 및 새롭게 부상하는 요구에 대응할 수 있다(Woloschuk et al 2014).

In leading this change, it may be beneficial to implement “health intelligence units”–organizations with a mandate to review health data from a variety of sources and to identify important health problems and trends that should inform both undergraduate and postgraduate medical curricula (Frank 2005). Such units would be responsive to the current and emerging needs of individual communities – within the larger context of national and international trends – by continually profiling the health status and health care needs of the community (Woloschuk et al. 2014).


의사의 역량, 시스템의 역량

Competent doctors, competent systems


유능한 의사들을 양성하기 위해서는, 그 의사들이 책임감 있는 방식으로 사회의 요구를 충족시키는 유능한 시스템에서 일할 수 있어야 한다. (Miller et al. 2010; Carracio & Englander 2013) 이상적으로, trainee가 의사가 되는 모든 측면에서 모범 사례를 보여주는 것을 목표로 한다면, system이 그러한 모범 사례를 사용해야 한다. 이는 현재 어려운 과제입니다. 환자 관리의 모든 측면에서 모범 사례를 달성하고자 하는 목표를 가지고 의료 시스템을 개조하는 것은 시간과 노력이 많이 드는 대규모 작업입니다.

it must be recognized that if competent doctors are to be produced they must work in competent systems that satisfy the needs of society in a responsible and accountable way (Miller et al. 2010; Carraccio & Englander 2013). Ideally, trainees that aim toward exhibiting best practices in all aspects of being a physician should work in a health care system that employs these best practices. This is currently a challenge: remodeling the health care system with the goal of achieving best practices in all aspects of patient care is a large undertaking that will take time and much effort.


정보통신기술

CMBE and information technology


인터넷 기반 기술은 교육과 평가의 모든 측면에서 사용되어야 한다(Ward et al. 2001; Ruiz et al. 2006).

Internet-based technologies should be used in all aspects of teaching and assessment (Ward et al. 2001; Ruiz et al. 2006).


이러닝 기술을 통해 학습은 

  • adaptive해질 수 있고(즉, 학습자와 그 상황에 따라 개인화) 

  • collaborative해질 수 있으며(학습자의 타인과의 상호작용 강화)

  • 혼합된 학습 방식을 보완하는 방식으로 선생님의 역할을 변화시킬 수 있습니다.

E-learning technologies allow learning to be adaptive (that is, to be individualized to learners and their contexts) and collaborative (enhancing learners’ interactions with others), and transform the role of the teacher in a way that complements a blended-learning strategy (Ruiz et al. 2006).


게다가, 인터넷 기반 기술은 더 효율적인 평가를 하게 해준다. 훈련생들에게 웹 기반 평가 양식을 사용할 수 있는 권한을 부여하면 평가와 피드백이 빨라질 수 있다.

In addition, Internet-based technologies should make 2001). assessment much more efficient (Ward et al. Empowering trainees to use web-based assessment forms could speed up assessment and feedback.


또한 웹 기반 서버를 사용하여 평가 내용을 수집하면 교육자와 해당 관리자가 언제든지 현재 및 이전 교육자 성과 척도에 액세스할 수 있어 교육자의 교육 계획에서 지속적인 개선을 가능하게 할 수 있습니다.

In addition, using web-based servers to collate assessments would have the benefit of enabling trainees and their supervisors to access current and previous trainee performance measures at any time, enabling ongoing refinements in the education plan of a trainee to be made.


교수개발

Faculty development


지역 수준의 훈련 센터와 국가 수준의 인증 기관들은 이러한 관련 기술을 개발할 수 있도록 의사들을 지원할 필요가 있을 것이다. 적절한 종합적이고 형성적인 피드백의 제공은 CBME의 필수 원칙이기 때문에, 이를 제공할 것으로 예상되는 사람들은 적절한 교육을 받아야 한다(Bok et al. 2013). 만약 이 과정에 관련된 선생님들이 그것을 받아들이고 지지하지 않는다면, CBME는 살아남지 못할 것이다. (Dath & Iobst 2010)

Training centers at the local level and accreditation bodies at the national level will need to assist attending physicians in developing skills in this regard. As the provision of appropriate summative and formative feedback is an essential tenet of CBME, those who are expected to provide this must be trained appropriately (Bok et al. 2013). If the teachers involved in this process do not accept and support it, CBME will not survive (Dath & Iobst 2010).


적절한 지원이 있어야 하는 것은 당연하지만, 의사들이 피드백, 기술, 지식의 유능한 제공자가 되기 위해 그들의 삶과 그것의 실천에 쏟는 추가적 시간과 노력에 대해 어떻게 보상받을 수 있는지에 대해 진지하게 생각해야 한다. 이러한 기술 개발에 소요되는 시간은 지속적인 전문성 개발 시간의 누적에 대한 크레딧으로 사용될 수 있지만, 재정적 보상 또한 고려될 수 있으며, 특히 교수와 평가에 대한 새로운 접근법이 시행되는 초기부터 고려해야 한다. CBME를 구현한 경험이 있는 사람들은 이러한 전환에 관련된 모든 것이 가능한 효율적으로 작동하도록 다른 사람들과 경험을 공유하는 것이 중요할 것이다.

Even with appropriate support, serious thought should be given to how physicians might be compensated for the extra time and effort that they will take out of their lives and practices to become competent providers of feedback, skills, and knowledge. Although the time spent on such skill development can be used as credits toward the accumulation of continuing professional development hours, financial compensation may also be considered, especially at the outset when novel approaches to teaching and assessment are being implemented. It will be important for those with previous experience in implementing CBME to share their experiences with others so that all involved in this transition are working as efficiently as possible.


근무지에서 학습자의 권리와 책임 균형 맞추기

Balancing the rights and responsibilities of learners in the workplace


연수생과 그 감독자들은 여전히 연수생들이 서비스 제공자로서의 필수적인 역할을 하고 있음을 염두에 두어야 한다(Kesselheim & Cassel 2013).

trainees and their supervisors must still be mindful of the essential role trainees have as service providers (Kesselheim & Cassell 2013).


훈련생과 서비스제공자의 역할 사이에 내재된 충돌이 없어야 한다. 오히려 환자 진료는 레지던트가 학습하는 중요한 전문적 활동으로 간주해야 하며, 어떤 형태의 학습도 존재하지 않는 한 환자 접촉도 없어야 한다(Imrie et al. 2014). 그럼에도 불구하고, 그들이 직장에서 그들의 권리와 책임의 균형을 맞출 수 있다는 것을 계속해서 보여주는 것은 훈련생들에게 달려있을 것이다. Trainee는 학습과 독립적 진료를 준비해가 위해서는 [책임감]과 [점진적 authority]가 필요하다는 것을 깨달아야 한다. 궁극적으로, 이것이 안전하고 효율적인 환자 치료와 부합하는 방식으로 이루어질 수 있도록 하는 것은 훈련 프로그램에 달려있을 것이다.

There should be no inherent conflict between the roles of trainee and care provider. Rather, patient care should be viewed as an important professional activity through which residents learn, and no patient contact should be without some form of learning (Imrie et al. 2014). Nevertheless, it will be up to trainees to continue to show that they can balance their rights and responsibilities in the workplace. They must recognize that responsibility and graded authority are needed for learning and preparation for practice. Ultimately, it will be up to training programs to ensure that this is done in a manner consistent with safe and efficient patient care.



변화의 비용

The costs of change


이러한 변화를 이행하는 데 드는 비용은 얼마입니까? 변화를 가져오는 데 필요한 재정 및 인적 자원이 상당할 것이라는 데는 의심의 여지가 없다. CBME 개혁의 효율적인 구현을 위해 두 가지 일이 발생해야 합니다. 

  • 첫째, 이미 CBME를 도입한 센터에서 배운 교훈을 보편적으로 공유하여 강점이 누적되고, 실수가 두 번 발생하지 않도록 해야 한다. 

  • 둘째, 인증 기관, 전문 보드 및 CBME의 비용을 책임지고 있는 특정 교육 센터의 리더는 CBME의 변신을 위한 교육 프로그램을 지원해야 합니다.

What will be the cost of implementing such changes? There is no doubt that the financial and human resources needed to bring about change will be significant. For the efficient implementation of CBME reforms, two things must occur. 

  • First, lessons learned from centers that have already led the way with CBME should be shared universally so that strengths are built upon and mistakes are not made twice. 

  • Second, accreditation bodies, specialty boards, and leaders of specific training centers responsible for leading the charge for CBME must assist training programs in their transformation.


교육 커리큘럼과 평가 도구는 개별 교육 센터가 자체 도구와 양식을 작성할 필요가 없도록 보편적으로 사용하도록 설계되어야 한다특정 교육 센터의 jurisdiction에 따라 변화에 대한 재정적 지원을 얻기가 어려울 수 있다. 그럼에도 불구하고, 모든 수준의 리더들은 헬스케어를 더 발전시키고 효율적으로 이끌 수 있는 훈련 과정에 대한 투자를 정당화하기 위해 단호하고 전략적으로 노력해야 할 것이다. 리더는 [이러한 새로운 패러다임에서 가르치고 관찰하고 피드백을 주는 노력에 대해] 임상 교사들이 적절한 인정recognition을 받도록 해야 한다. 이러한 인정recognition이 없이는 CBME에 대한 모든 노력은 실패할 가능성이 높습니다.

Training curricula and assessment tools should be designed for universal use so that individual training centers do not have to create their own tools and forms. Financial support for change may be difficult to obtain, depending on the jurisdiction of a specific training center; nevertheless, leaders at all levels will have to lobby emphatically and strategically to justify an investment in a training process that should lead to better and more efficient health care. Leaders must ensure that appropriate recognition is given to clinical teachers for their efforts in teaching, observing, and giving feedback in this new paradigm (one could argue that their contribution should be seen as equal to the value of doing research). Without this recognition, all efforts toward CBME have a high chance of failing.


리더는 무엇을 해야 하는가?

What will it take for the leaders of change to be successful?


연구에 따르면 커리큘럼 변경 달성에 있어 가장 중요한 요소는 적절한 리더십이다(Bland et al. 2000). 

  • 성공적인 변화의 리더는 안정적이고, 적극적이지만 유연해야 하며, 변화 모멘텀을 유지하기 위해 사람들을 동원할 수 있어야 하며, 명확하고, 네트워크에 전달하고, 커리큘럼 변화에 대한 공통의 비전을 촉진할 수 있어야 한다(Bland et al. 

  • 또한 변화의 리더들은 그들의 노력이 적절한 맥락에서 이루어지도록 해야 한다. 

  • 리더는 변화가 해당 기관 및 교직원의 미션과 목적과 부합하고, 조직 내의 특정 그룹들이 효과적으로 의사소통하도록 보장해야 한다. 

  • 리더들은 적절한 자원을 획득할 수 있어야 하며, 변화의 시작을 위한 자금을 제공할 뿐만 아니라 초기 지원이 끝나면 자금이 계속되는지 확인할 수 있어야 합니다. 

  • 이를 위해서는 외부 기관과의 강한 관계가 귀중한 재정적 지원을 확보하는 데 도움이 될 수 있기 때문에 리더들은 특정 조직 내부와 외부에서 효과적으로 일할 수 있어야 합니다. 

  • 리더는 혼자만 일해서는 안 됩니다. 조직의 모든 레벨에 위치한 CBME지지자들이 CBME에 익숙하지 않은 다른 이들과 변화에 대한 열정을 공유하는 것이 중요합니다.


Research has shown that the most important factor in achieving curricular change is appropriate leadership (Bland et al. 2000). 

  • Successful leaders of change must be stable, assertive yet flexible, able to mobilize others to maintain the change momentum, and able to communicate clearly, to network, and to promote a shared vision for curricular change (Bland et al. 2000). 

  • In addition, leaders of change must ensure that their efforts occur in the appropriate context. 

  • They must ensure that changes are compatible with the mission and goals of the institution and faculty in question and that specific groups within their organization communicate effectively. 

  • Leaders must be able to obtain appropriate resources, not only to provide funding for the initiation of change but also to see that funding continues once the initial support runs out. 

  • In order to do this, leaders must be able to work effectively within and outside their specific organizations, since the strong relationships with external bodies can help to secure valuable financial support. 

  • Leaders should not work alone; it will be important for champions of CBME located at all levels of an organization to share their enthusiasm for change among others who are not familiar with CBME.


결론

Conclusions

  • 모든 수준의 의료 교육에서 교육 연속의 비전을 촉진한다. 

  • 교육자가 학습 모듈을 자신의 속도로 이동할 수 있도록 시간이 사용되는 방식 변경 

  • 의사가 사회적 요구를 충족할 수 있도록 보장하기 위해 인적 자원 계획 자원을 사용한다. 

  • 새롭게 훈련된 competent 의사가 competent 치료 시스템에서 작업할 수 있도록 보장. 

  • 교육자의 교육과 평가를 강화하기 위한 정보 기술 사용 

  • CBME 패러다임에서 훈련자를 가르치고 평가할 의사가 적절히 훈련되고 보상되도록 보장한다. 

  • 훈련생과 그 관리자가 직장에서 학습자의 권리와 책임을 완전히 이해하도록 보장

  • 새로운 이니셔티브의 리더들이, 국내외적으로, 변경에 관련된 모든 이해당사자들을 적절히 지원할 수 있도록 보장

  • promoting a vision of educational continuity at all levels of medical education; 

  • altering the way time is used in medical education so that trainees are able to move through learning modules at their own speed; 

  • using human health resources planning resources to help ensure that physicians are able to meet societal needs; 

  • ensuring that newly health trained competent physicians work in competent care systems; 

  • using information technology to enhance the teaching and assessment of trainees; 

  • ensuring that physicians currently in practice who will be teaching and assessing trainees in the CBME paradigm are appropriately trained and compensated; 

  • ensuring that trainees and their supervisors fully understand the rights and responsibilities of the learner in the workplace; 

  • ensuring that the leaders of the new initiative, both locally and nationally, appropriately support all stakeholders involved the change


Table 1. Key categories of change to the structure and process of medical education delivery to ensure the successful implementation of CBME.


Educational continuity 

CBME should begin at the undergraduate level and continue seamlessly into residency, fellowship, and independent practice. 


The use of time in medical education 

No matter which model of training is ultimately chosen (time-free or hybrid), trainees must be allowed flexibility in their training programs so that they can achieve competence at an optimal pace.


Human health resources 

planning By reviewing health data from a variety of sources, health intelligence units may be able to inform the curricular content of both under- and postgraduate medical education as well as to help plan for current and future human health resources needs at national and local levels.


Competent doctors, competent systems 

CBME curricula should be developed to empower all stakeholders in the health care system to learn how to function effectively in an increasingly complex health care system.


Information technology 

Current and emerging information technologies should be embraced to make teaching and assessment more effective and timely.


Faculty development 

Without appropriate faculty development and support (in the form of remuneration or academic credit), CBME will fail.


Rights and responsibilities of learners in the workplace 

Trainees and their supervisors must recognize the essential role trainees have as health care service providers; there should be no inherent conflict between the roles of learner and care provider.


Costs 

The financial cost and the time needed by faculty to make changes will be significant. Those leading the change to CBME must provide appropriate support to all those involved.


Leadership 

The most important factor in achieving curricular change is appropriate leadership. Leaders should not work alone; it will be important to have champions of CBME located at all levels of an organization to help successfully implement change.



Caverzagie KJ, Nousiainen MT, Ferguson PC, ten Cate O, Ross S, Harris KA, Busari J, Bould MD, Bouchard J, Iobst WF, et al.; ICBME Collaborators. 2017. Overarching challenges to the implementation of competency-based medical education. Med Teach. 39:588–593.


Ferguson PC, Caverzagie KJ, Nousiainen MT, Snell L; ICBME Collaborators. 2017. Changing the culture of medical training: an important step toward the implementation of competency-based medical education. Med Teach. 39:599–602.





 2017 Jun;39(6):594-598. doi: 10.1080/0142159X.2017.1315077.

Implementing competency-based medical education: What changes in curricular structure and processes are needed?

Author information

1
a Division of Orthopaedic Surgery, Department of Surgery , University of Toronto , Toronto , Canada.
2
b Division of General Internal Medicine, Department of Internal Medicine, University of Nebraska Medical Center , Omaha , NE , USA.
3
c Royal College of Physicians and Surgeons of Canada, University of Ottawa , Ottawa , Canada.
4
d Department of Emergency Medicine , University of Ottawa , Ottawa , Canada.

Abstract

Medical educators must prepare for a number of challenges when they decide to implement a competency-based curriculum. Many of these challenges will pertain to three key aspects of implementation: organizing the structural changes that will be necessary to deliver new curricula and methods of assessment; modifying the processes of teaching and evaluation; and helping to change the culture of education so that the CBME paradigm gains acceptance. This paper focuses on nine key considerations that will support positive change in first two of these areas. Key considerations include: ensuring that educational continuity exists amongst all levels of medical education, altering how time is used in medical education, involving CBME in human health resources planning, ensuring that competent doctors work in competent health care systems, ensuring that information technology supports CBME, ensuring that faculty development is supported, ensuring that the rights and responsibilities of the learner are appropriately balanced in the workplace, preparing for the costs of change, and having appropriate leadership in order to achieve success in implementation.

PMID:
 
28598748
 
DOI:
 
10.1080/0142159X.2017.1315077


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