EPA 핵심 개념(J Grad Med Educ, 2013)

Nuts and Bolts of Entrustable Professional Activities 

Olle ten Cate, PhD




The Challenge


신뢰할 수있는 전문 활동 (EPA) 개념을 통해 교수는 연수생에게 필요한 감독 수준에 대해 역량 기반 결정을 내릴 수 있습니다. 역량 기반 교육은 모든 학습자가 교육 완료시 충분한 수준의 숙련도를 유지할 수 있도록 표준화 된 숙련도를 목표로합니다 .1-6 ACGME 또는 CanMEDS 역량은 그 전체를 합하면 전문가의 자질을 설명하는 프레임 워크를 구성합니다. 그러한 틀은 교육과 평가에서 일반적인 설명을 제공한다. 그러나 이러한 프레임 워크는 의료 실천medical practice의 세계로 번역되어야합니다. 역량 프레임 워크가 일상적인 업무에서의 훈련 및 평가에는 너무 이론적 일 것이라는 우려를 해소하기 위해, translation을 용이하게하기 위해 고안된 것이 EPA이다.

The entrustable professional activity (EPA) concept allows faculty to make competency-based decisions on the level of supervision required by trainees. Competency-based education targets standardized levels of proficiency to guarantee that all learners have a sufficient level of proficiency at the completion of training.1–6 Collectively, the competencies (ACGME or CanMEDS) constitute a framework that describes the qualities of professionals. Such a framework provides generalized descriptions in teaching and assessment. However, these frameworks must translate to the world of medical practice. EPAs were conceived to facilitate this translation, addressing the concern that competency frame-works would otherwise be too theoretical to be useful for training and assessment in daily practice. 


What Is Known


신뢰는 안전하고 효과적인 헬스케어를 위한 핵심 개념입니다. 환자는 의사를 신뢰해야하며, 의료 제공자는 고도로 상호 의존적 인 의료 시스템에서 서로를 신뢰해야합니다. 교육 환경에서 감독자는 연수생에게 언제 무엇에 대해 임상 책임을 맡길 것인가를 결정합니다. 이 개념을 바탕으로 한 EPA는 전문적인 실습professional practice의 단위이며, 충분한 특정 역량을 획득했을 때 갑독하지 않은 상태에서의 수행을 맡길 수 있는 업무 또는 책임으로 정의됩니다. EPA는 독립적으로 실행 가능하고, 관찰 가능하고,  측정 가능한 프로세스 및 결과로, 위임 결정에 적합합니다. 난이도, 위험도, 또는 정교함이 점진적으로 증가하는 순서로 EPA 순서를 배치하면 GME의 중추가 될 수 있습니다 .6


Trust is a central concept for safe and effective health care. Patients must trust their physicians, and health care providers must trust each other in a highly interdependent health care system. In teaching settings, supervisors decide when and for what tasks they entrust trainees to assume clinical responsibilities. Building on this concept, EPAs are units of professional practice, defined as tasks or responsibilities to be entrusted to the unsupervised execution by a trainee once he or she has attained sufficient specific competence. EPAs are independently executable, observable, and measurable in their process and outcome, and therefore, suitable for entrustment decisions. Sequencing EPAs of increasing difficulty, risk, or sophistication can serve as a backbone for graduate medical education.6



역량이 EPA와 다른 점은?

How Do EPAs Differ From Competencies?

  • EPA는 역량의 대체품이 아니라, 역량을 임상 실무로 translate하는 수단입니다.

EPAs are not an alternative for competencies, but a means to translate competencies into clinical practice.

  • 능력은 의사에 대한 설명이며, EPA는 직무에 대한 설명이다.

Competencies are descriptors of physicians, EPAs are descriptors of work.

  • 일반적으로 EPA는 여러 역량이 통합적, 전체적이 됨을 필요로합니다. 표 1은 다른 EPA가 몇 가지 역량 영역에서 숙련도를 요구하는지 보여줍니다.

EPAs usually require multiple competencies in an integrative, holistic nature. TABLE 1 shows howdifferent EPAs require proficiency in several competency domains.


완전한 EPA 기술에 필요한 것은?

What Is Included in a Full EPA Description?




마일스톤과 EPA는 어떻게 연결되는가?

How Do EPAs Relate to Milestones?


ACGME의 정의에 따르면, 마일스톤은 특정 역량이 발달하는 단계입니다. 이정표는 감독자의 EPA 결정 (예 : 직접 감독 감독 대 원격 감독)과 연결될 수 있습니다.


Milestones, as defined by the ACGME, are stages in the development of specific competencies. Milestones may link to a supervisor’s EPA decisions (eg, direct proactive supervision versus distant supervision).


위임 결정에 필요한 것은?

What Do Entrustment Decisions Require?


위임 결정을 위해서는 자신의 한계를 이해하고 언제 도움을 요청해야하는지 등의 일반적인 능력뿐만 아니라 임상 기술 및 능력을 고려해야 한다. 독립적 의료행위 수행에 대한 위임 결정을 내리려면 일반적으로 다수의 상황에서 숙련도를 관찰할 필요가 있다.


Entrustment decisions involve clinical skills and abilities as well as more general facets of competence, such as understanding one’s own limitations and knowing when to ask for help. Making entrustment decisions for unsupervised practice requires observed proficiency, usually on multiple occasions.


현실에서 위임 결정은 4 가지 변수 그룹에 의해 영향을받습니다.

(1) 훈련생의 속성 (피로, 자신감, 훈련 수준);

(2) 감독자의 속성 (예 : 관용 또는 엄격);

(3) 상황 (예 : 하루 중 시간, 이용 가능 시설); 과

(4) EPA의 성질 (희귀, 복합 대 보통, 용이).

In practice, entrustment decisions are affected by 4 groups of variables: 

(1) attributes of the trainee (tired, confident, level of training); 

(2) attributes of the supervisors (eg, lenient or strict); 

(3) context (eg, time of the day, facilities available); and 

(4) the nature of the EPA (rare, complex versus common, easy). 


위임 결정은 임시적 (예 : 야간 근무 중 발생) 또는 구조적 (연수생이 특정 감독 수준에서 이 활동을 수행 할 수 있다는 인식을 확립)과 같이 더 구분할 수 있습니다. 임상 맥락에서는 매일 많은 임시적 위임 결정이 발생합니다. 구조적 위임 결정은 연수생이 감독을 덜 해도 되는 기준을 통과했음을 공식적으로 인정합니다. 그러한 경우에 수여되는 인증서는 책임수여증서(STAR)로 불려지므로, 신중하게 문서화해야합니다 .2

Entrustment decisions can be further distinguished as ad hoc (eg, happening during a night shift) or structural (establishing the recognition that a trainee may do this activity at a specific level of supervision from now on). In the clinical context, many ad hoc entrustment decisions happen every day. Structural entrustment decisions formally acknowledge that a trainee has passed a threshold that allows for decreased supervision. The certificate awarded at such occasions has been called a statement of awarded responsibility (STAR) and should be carefully documented.2



오늘부터 시작하자

How You Can Start TODAY


몇 개의 EPA 수련에 필요한지 결정하십시오.

Decide how many EPAs are useful for training.


임시적 위임 결정을 내리는 데 도움이되는 많은 EPA가있을 수 있지만, 구조적 위임 결정 (즉, 인증 또는 STAR)을 유도하는 EPA는 광범위한 책임을 수반하고 그 숫자가 제한적이어야 합니다. GME 프로그램의 경우 20-30 개의 EPA만이 권장됩니다.

While there can be many EPAs that serve to make ad hoc entrustment decisions, EPAs that lead to structural entrustment decisions (ie, certification or STARs) should involve broad-based responsibilities and be limited in number. For a graduate medical education program, no more than 20 to 30 EPAs are recommended.


평가에 EPA 활용하기

Use of EPAs in Assessing Trainees


EPA가 평가의 초점이 될 수 있습니다. 중요한 질문은 다음과 같습니다. 이 연수생이 이 EPA를 실행할 수 있다고 믿을 수 있습니까? 답은 EPA의 5 단계 감독 수준으로 번역 될 수 있습니다.

EPAs can be the focus of assessment. The key question is: Can we trust this trainee to execute this EPA? The answer may be translated to 5 levels of supervision for the EPA:


1. 직접 감독하에도 관측은 가능하지만 수행은 안된다.

2. 직접적이고 능동적 인 감독하에 실행

3. 요구시에 즉시 도와줄 수 있는 반응적감독 하에서 수행

4. 멀리 떨어진 곳에서의 감독 및 / 또는 사후 관리

5. 연수생이 더 많은 동료들에게 감독을 제공할 수 있음

1. Observation but no execution, even with direct supervision

2. Execution with direct, proactive supervision

3. Execution with reactive supervision, ie, on request and quickly available

4. Supervision at a distance and/or post hoc

5. Supervision provided by the trainee to more junior colleagues


What You Can Do LONG TERM








 2013 Mar;5(1):157-8. doi: 10.4300/JGME-D-12-00380.1.

Nuts and bolts of entrustable professional activities.

Comment in

PMID:
 
24404246
 
PMCID:
 
PMC3613304
 
DOI:
 
10.4300/JGME-D-12-00380.1


+ Recent posts