교수자 개발을 위한 적시교육 인포그래픽 앱 (J Grad Med Educ. 2022)
Just in Time Teaching (JiTT) Infographics App for Teacher Development (J Grad Med Educ. 2022)

설정 및 문제
Setting and Problem

임상 실습을 하는 동안 의대생들은 레지던트들이 임상 지식을 향상시켜 주었다고 평가합니다. 레지던트는 근무 시간의 25% 이상을 의대생을 가르치는 데 할애할 수 있으며, 많은 수련 프로그램에서 레지던트의 교사로서의 역량을 핵심 역량으로 간주합니다. 이러한 중요한 역할에도 불구하고 많은 레지던트들이 교육 및 멘토링 기술과 방법론에 대한 적절한 지침과 교육이 부족합니다. 
During clinical clerkships, medical students credit residents for enhancing their clinical knowledge. Residents can spend at least 25% of their time teaching medical students, and many training programs consider resident-as-teacher skills a core competency. Despite this key role, many residents lack adequate instructions and training in teaching and mentoring skills and methodologies.

레지던트와 교수진 사이에서 기존 커리큘럼을 개선해야 한다는 요구가 증가함에 따라(인증 기관에서 제시하는 요건과 함께) 교수진 개발은 콘텐츠 전달을 위한 적시 교육 모델로 전환하고 있습니다. 스마트폰의 보편적인 사용과 가용성, 애플리케이션(앱)을 통한 연결성은 수련의와 교수진이 의학교육의 연속체 전반에 걸쳐 증거 기반 지식과 기술을 가지고 임상 팀의 학습자를 감독할 수 있는 능력을 향상시킬 수 있는 엄청난 잠재력을 가지고 있습니다. 지리적으로 분산되어 있는 교육 의료 시스템은 계속 성장하고 있으며, 임상의의 다양한 교육 요구를 충족하기 위해서는 교육 리소스에 대한 액세스가 필요합니다. 
Given the growing demand to enhance the existing curriculum among our residents and faculty (concomitant with requirements set forth by accreditation bodies), faculty development is moving to Just in Time Teaching models for content delivery. The ubiquitous use and availability of smartphones and connectivity through applications (apps) has tremendous potential to enhance the ability of trainees and faculty to supervise learners on their clinical teams with evidence-based knowledge and skills across the continuum of medical education. Geographically dispersed academic health systems, which continue to grow, require access to educational resources to guide diverse teaching needs of clinicians.

중재
Intervention

적시 교육(JiTT) 인포그래픽 앱은 SAMR(대체, 증강, 수정, 재정의) 기술 개념 프레임워크에서 파생된 교육학적 접근 방식을 결합하여 만들어졌습니다. JiTT 인포그래픽 앱은 수련의와 임상 교수진에게 근거 기반의 임상 관련 교육 팁을 제공하는 새로운 교육 팁 접근 방식으로, 단독으로 사용하거나 레지던트-교사 프로그램에 맞게 조정할 수 있습니다. 
The Just in Time Teaching (JiTT) Infographics app was created by combining a pedagogical approach derived from the SAMR (substitution, augmentation, modification, redefinition) technological conceptual framework. The JiTT Infographics app is a novel teaching tips approach that delivers evidence-based clinically relevant teaching tips to trainees and clinical faculty in their environment and can be used alone or adapted for resident-as-teacher programs.

각 JiTT 인포그래픽 도구는 지리적으로 분산된 의학교육 네트워크에서 바쁜 교사의 참여를 유도하는 비동기식 디지털 경험 전략을 통해 임상 교사의 교수법 개발을 지원합니다.1 교육 콘텐츠는 의학교육자, 임상 교육자 및 레지던트에 의해 개발되었습니다. 각 JiTT 도구는 교육 세션 중 기초 및 전문 분야별 임상 교육 팁을 설명하기 위해 PDF로 다운로드할 수도 있습니다. 필요한 순간에 쉽게 찾을 수 있도록 '즐겨찾기' 카테고리에 저장할 수 있습니다. 
Each JiTT infographic tool supports clinical teachers' access to faculty development with an asynchronous digital experience strategy to engage busy teachers in a geographically distributed medical education network.1  Educational content was developed by medical educators, clinician educators, and residents. Each JiTT tool is also downloadable as a PDF to explain foundational and specialty-specific clinical teaching tips during didactic sessions. JiTTs can be saved in a “Favorites” category to ease finding a JiTT in the moment of need.

기본 JiTT 도구에는 콘텐츠 청취를 선호하는 학습자를 지원하기 위한 짧은 팟캐스트가 포함되어 있습니다. 기본 교수 원칙에는 기대치 설정, 질문 기법, 피드백 및 코칭, 병상 교육 등이 포함됩니다. 특정 임상 교육 기법에는 내과, 가정의학과, 소아과, 산부인과, 외과, 정신과, 신경과 및 하위 전문 분야와 관련된 콘텐츠가 포함됩니다. 또한 웰빙, 품질, 사회 정의 및 연구 원칙을 가르치는 데 중점을 둔 카테고리도 포함되어 있습니다. 각 카테고리에는 사용자가 습득한 지식을 스스로 평가할 수 있는 복습 질문(선택 사항)이 제공됩니다.
Foundational JiTT tools include brief podcasts to support learners who prefer listening to content. Foundational teaching principles include setting expectations, questioning techniques, feedback and coaching, and bedside teaching. Specific clinical teaching techniques include content pertaining to internal medicine, family medicine, pediatrics, obstetrics and gynecology, surgery, psychiatry, and neurology, as well as sub-specialties. In addition, categories focused on teaching wellness, quality, social justice, and research principles are included. Optional review questions are provided in each category for users to self-assess their acquired knowledge.

지금까지의 성과
Outcomes to Date

JiTT 인포그래픽스 앱은 구글 플레이와 애플 스토어에서 다운로드할 수 있습니다. 2022년 4월 현재 90개국에서 3406명의 사용자가 앱을 다운로드했으며, 미국(N=2337), 필리핀(N=179), 멕시코(N=169), 캐나다(N=98), 사우디 아라비아(N=68)에서 가장 많은 다운로드 횟수를 기록했습니다. 앱 활동에 대한 예비 분석에서는 다음과 같은 기초 교육 카테고리를 강조합니다: 건강의 사회적 결정 요인 영역; 5가지 마이크로 스킬: 제한된 시간의 교훈; 그리고 효과적인 교수 기술로서의 질문. 지금까지의 결과는 오픈액세스 리소스에 대한 접근성을 높이기 위한 기술 활용에 대한 전 세계적인 관심을 뒷받침합니다. 2022년 4월 현재, 실시간 교육 환경에서 JiTT를 적용하는 방법을 안내하는 짧은 동영상(2021년 7월)이 유튜브에 게시되어 462회 조회되었습니다. 2022년 3월, 이 앱은 '지속적 제품'으로 인증되어 전문가 간 사용자가 선택한 평생 교육 학점을 무료로 취득할 수 있게 되었습니다. 이 앱은 교수진 개발을 위한 기술을 재정의한다는 점에서 증거 기반 JiTT 교육 도구로서 그 자체로 성과입니다. 
The JiTT Infographics app is available in Google Play and the Apple Store. As of April 2022, the app has been downloaded by 3406 unique users across 90 countries, with the largest numbers of downloads from the United States (N=2337), Phillippines (N=179), Mexico (N=169), Canada (N=98), and Saudia Arabia (N=68). Preliminary analysis of app activity highlights the foundational teaching category, which includes: Domains of Social Determinants of Health; 5 Micro Skills: Precept with Limited Time; and Questioning as an Effective Teaching Skill. The results to date support a global interest in utilizing technology to increase accessibility to open access resources. As of April 2022, a brief video on YouTube (July 2021) that guides users on how to apply the JiTT in real-time teaching settings has been viewed 462 times. In March 2022, the app was accredited as an “enduring product,” enabling interprofessional users to obtain selected continuing education credits at no cost. The app as an evidence-based JiTT teaching tool is an outcome in itself, as it redfines technology for faculty development.

향후에는 간단한 구조화된 피드백 설문조사를 통해 최종 사용자의 피드백을 수집하고 학습자 참여 지표에 대한 심층 분석을 통해 앱의 성과와 효과를 파악하여 앱 평가에 집중할 것입니다. 다른 언어로 번역해 달라는 요청이 들어오고 있으며, 외부 협력자들도 추가적으로 요청하고 있습니다. 
Future efforts will focus on app evaluation by capturing end-user feedback via brief structured feedback surveys and more in-depth analyses of learner engagement metrics to determine the outcomes and effectiveness of the app. Requests for translation to other languages are in the pipeline, as are additional external collaborators.

 

231217 Faculty Development JiTT Introduction to Just in Time Teaching (JiTT) Infographics facdev-home-jittintro2.pdf
6.29MB
Faculty Development Fac.Dev_ About the Project.pdf
12.49MB

 


J Grad Med Educ. 2022 Jun;14(3):344-345. doi: 10.4300/JGME-D-21-01011.1. Epub 2022 Jun 13.

Just in Time Teaching (JiTT) Infographics App for Teacher Development

Affiliations collapse

1Associate Program Manager, Office of Academic Affairs, Northwell Health.

2Senior Program Manager, Office of Academic Affairs, Northwell Health.

3Associate Dean, Zucker School of Medicine at Hofstra/Northwell, Office of Academic Affairs, Vice President, Northwell Health.

PMID: 35754631

PMCID: PMC9200240

DOI: 10.4300/JGME-D-21-01011.1

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